Secció III. Altres disposicions i actes administratius
CONSELL INSULAR DE MALLORCA
DEPARTAMENT D'HISENDA I FUNCIÓ PÚBLICA
Núm. 269930
Resolució del conseller d’Hisenda i Funció Pública de 29 de juny de 2021 per la qual s’aprova la modificació parcial de l’Acord que estableix les bases generals que han de regir el procés per a les comissions de serveis al Consell de Mallorca, aprovat per la Resolució de dia 26 de setembre de 2016, de la consellera de modernització i Funció Pública del Consell de Mallorca
Fets
1. El dia 21 de juliol de 2016 es va aprovar a la Mesa general de negociació conjunta de personal funcionari i laboral del Consell de Mallorca l'Acord que té per objecte establir els criteris i les pautes d'actuació per adjudicar les comissions de serveis de caràcter voluntari en el Consell de Mallorca.
2. El 26 de setembre de 2016 es va dictar la Resolució de la consellera de Modernització i Funció Pública per la qual s'aprova l'Acord esmentat a l'apartat anterior (BOIB núm. 125, d'1 d'octubre de 2016).
3. El dia 23 de juny de 2021, la Mesa general de negociació conjunta del personal funcionari i del personal laboral del Consell de Mallorca va adoptar, per majoria dels seus membres, l'Acord següent:
La modificació parcial de l'Acord que estableix les bases generals que han de regir el procés per a les comissions de serveis al Consell de Mallorca, amb la redacció següent:
“ 5. Convocatòria i publicitat
5.1 La secretaria tècnica del departament a la qual està adscrit el lloc de treball que es pretén proveir mitjançant comissió de serveis, ha de proposar fer la convocatòria a l'òrgan competent que té atribuïda la competència en matèria de funció pública.
La proposta de la secretaria tècnica pot indicar que, en cas que la convocatòria s'hagi de declarar deserta perquè no es presenten sol·licituds per participar-hi d'acord amb el punt 12.1, es procedeixi seguidament a valorar a les persones candidates en els termes establerts al punt 12.2 d'aquestes bases.
[...]
12. Convocatòries de comissions de serveis desertes
12.1 En el cas que la convocatòria de comissió de serveis de caràcter voluntari s'hagi de declarar deserta perquè no es presenten sol·licituds per participar-hi dins el termini establert o perquè les persones que s'hi presenten no compleixen els requisits, el conseller o consellera competent en matèria de funció pública ha de publicar la resolució corresponent.
12.2 En els supòsits prevists a l'apartat anterior, si la secretaria tècnica ha formulat la proposta de convocatòria en els termes prevists en el segon paràgraf de l'apartat 5.1 d'aquestes bases, es procedirà de la forma següent:
a) Es valoraran els mèrits de les persones candidates que s'han presentat a la convocatòria i compleixin els requisits exigits per ocupar el lloc de treball sense tenir en compte les limitacions a la participació que es preveuen a les lletres a), b) i c) del punt 3 d'aquestes bases.
b) Si la provisió del lloc es inajornable i no hi ha personal funcionari de carrera de la mateixa escala, subescala, classe i categoria, que d'acord amb l'apartat anterior pugui ocupar el lloc de treball, aquest es pot ocupar amb personal funcionari de carrera pertanyent al mateix subgrup o a la mateixa agrupació professional, sempre que posseeixi la titulació requerida.”
Per tot això, d'acord amb les atribucions conferides a l'article 5.h del vigent Decret de la Presidència del Consell pel qual es determina l'organització del Consell Insular de Mallorca, dict la següent
Resolució
1. Aprovar la modificació parcial de l'Acord que estableix les bases generals que han de regir el procés per a les comissions de serveis al Consell de Mallorca, aprovat per la Resolució de dia 26 de setembre de 2016 de la consellera de modernització i Funció Pública del Consell de Mallorca, amb la redacció següent:
“ 5. Convocatòria i publicitat
5.1 La secretaria tècnica del departament a la qual està adscrit el lloc de treball que es pretén proveir mitjançant comissió de serveis, ha de proposar fer la convocatòria a l'òrgan competent que té atribuïda la competència en matèria de funció pública.
La proposta de la secretaria tècnica pot indicar que en cas que la convocatòria s'hagi de declarar deserta perquè no es presenten sol·licituds per participar-hi d'acord amb el punt 12.1, es procedeixi seguidament a valorar a les persones candidates en els termes establerts al punt 12.2 d'aquestes bases.
[...]
12. Convocatòries de comissions de serveis desertes
12.1 En el cas que la convocatòria de comissió de serveis de caràcter voluntari s'hagi de declarar deserta perquè no es presenten sol·licituds per participar-hi dins el termini establert o perquè les persones que s'hi presenten no compleixen els requisits, el conseller o consellera competent en matèria de funció pública ha de publicar la resolució corresponent.
12.2 En els supòsits prevists a l'apartat anterior, si la secretaria tècnica ha formulat la proposta de convocatòria en els termes prevists en el segon paràgraf de l'apartat 5.1 d'aquestes bases, es procedirà de la forma següent:
a)Es valoraran els mèrits de les persones candidates que s'han presentat a la convocatòria i compleixin els requisits exigits per ocupar el lloc de treball sense tenir en compte les limitacions a la participació que es preveuen a les lletres a), b) i c) del punt 3 d'aquestes bases.
b) Si la provisió del lloc es inajornable i no hi ha personal funcionari de carrera de la mateixa escala, subescala, classe i categoria, que d'acord amb l'apartat anterior pugui ocupar el lloc de treball, aquest es pot ocupar amb personal funcionari de carrera pertanyent al mateix subgrup o a la mateixa agrupació professional, sempre que posseeixi la titulació requerida.”
2. Publicar aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Interposició de recursos
Contra aquesta resolució, que no posa fi a la via administrativa, podeu interposar el recurs d'alçada davant la Presidència del Consell Insular de Mallorca, en el termini d'un mes, comptador a partir de l'endemà de rebre aquesta notificació.
Contra la desestimació expressa d'aquest recurs d'alçada podeu interposar el recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu de Palma que correspongui en el termini de dos mesos, comptadors a partir de l'endemà de rebre la notificació de la desestimació del dit recurs d'alçada.
Si han transcorregut tres mesos des de la interposició del recurs d'alçada i no n'heu rebut la notificació de resolució expressa, s'entén desestimat per silenci i podeu interposar el recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu de Palma que correspongui, sense limitació de temps.
No obstant l'anterior, podeu interposar, si escau, qualsevol altre recurs que considereu oportú. Tot això de conformitat amb la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, i la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
Palma, 29 de juny de 2021
L'ògan resolutori
Josep lluis Colom Martinez