Secció III. Altres disposicions i actes administratius
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
INSTITUT D'ESTUDIS BALEÀRICS
Núm. 268247
Resolució del president de l’Institut d’Estudis Baleàrics per la qual s’aprova la convocatòria de subvencions per donar suport a les activitats d’estudis locals que se celebrin a les Illes Balears durant l’any 2021, en el context de l’actual pandèmia de COVID-19
1. Després d'un any 2020 ple d'incerteses a causa de la pandèmia de COVID-19, de reducció de capacitats als espectacles culturals a un 30 %, de cancel·lació i ajornament d'actes, etc., la situació d'excepció continua afectant gran part dels hàbits socioculturals al llarg d'enguany. La COVID-19 ha fet necessàries unes mesures de seguretat sanitària que impedeixen realitzar amb normalitat gran part dels esdeveniments culturals i el conjunt de la indústria cultural. La temporada de festivals segueix essent complexa per la possibilitat de cancel·lació de serveis de proveïdors i empreses de muntatge d'escenaris, de so i de seguretat, les despeses de publicitat o els pagaments per endavant a artistes; no sols per les actuals restriccions, sinó per la inviabilitat econòmica d'abordar esdeveniments amb cabudes inferiors al 80 %.
La pèrdua d'activitat fa que la situació de les empreses i professionals del sector cultural sigui precària, ja que les empreses han hagut de mantenir els locals, les infraestructures i els sous dels treballadors encara que s'hagin suspès la majoria d'activitats. A més, el manteniment d'algunes mesures sanitàries, com l'obligació de distanciament social, fa augmentar el nivell de risc de fallida econòmica.
El sector cultural, sotmès ara a una situació insostenible, era el que menys s'havia recuperat de la greu crisi de l'any 2008. De fet, d'acord amb les estadístiques recollides en l'Anuari 2019 del Ministeri de Cultura, en els darrers anys, de relativa bonança econòmica, el percentatge d'ocupació mitjana anual cultural de les Illes Balears va tenir un descens notable entre els anys 2017 i 2018, atès que va passar del 4,2 % al 3,4 %. El nombre d'empreses en el període esmentat va disminuir, de l'1,9 % a l'1,8 %, tot i que la nostra comunitat supera notablement la despesa mitjana del conjunt de l'Estat.
2. D'acord amb l'article 44 de la Constitució espanyola, els poders públics han de promoure i tutelar l'accés a la cultura, a la qual tothom té dret.
Com a conseqüència de les mesures de confinament i la suspensió o les restriccions de les activitats amb presència de públic, aquesta convocatòria és urgent i indispensable per protegir l'interès general del sector cultural, que garanteix el dret a la cultura previst en la Constitució, atès que:
a) La pèrdua d'activitat del conjunt del sector cultural es va registrar, molt notablement, abans de la declaració de l'estat d'alarma.
b) Aquesta crisi sanitària té un impacte directe en l'economia i en la societat i, molt especialment, en totes les activitats i indústries culturals, i sobretot en les activitats amb públic en directe, que han estat prohibides i que actualment es poden fer amb una cabuda molt limitada, a causa del perill de contagi.
c) La suspensió, pràcticament absoluta, de les activitats culturals durant un període prolongat de temps requereix una línia d'ajudes per protegir l'ocupació i mantenir el teixit productiu de les diferents activitats culturals de les Illes Balears i facilitar el pagament de les ajudes de la manera més àgil possible.
d) Segons l'estudi «The Economy of Culture in Europe», elaborat el 2006 per la Comissió Europea, la justificació d'una intervenció pública dins el sector cultural recolza sobre el pensament europeu que la cultura és un bé indispensable d'interès general. Això motiva que les polítiques culturals i els mecanismes públics considerin les indústries culturals i creatives com un bé inherent i indispensable per fomentar la cohesió social i territorial.
3. L'Institut d'Estudis Baleàrics (IEB) és una entitat pública empresarial de les que preveu l'article 2.1.b) de la Llei 7/2010, de 21 de juliol, del sector públic instrumental de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, amb personalitat jurídica pròpia i diferenciada, i amb capacitat d'actuar i autonomia de gestió plenes, sense perjudici de la relació de tutela de l'Administració de la Comunitat Autònoma.
L'IEB s'adscriu a la Conselleria de Fons Europeus, Universitat i Cultura, d'acord amb el Decret 11/2021, de 15 de febrer, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s'estableixen les competències i l'estructura orgànica bàsica de les conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
Mitjançant el Decret 48/2018, de 21 de desembre, es varen aprovar els Estatuts de l'Institut d'Estudis Baleàrics. D'acord amb l'article 4, l'IEB té com a fins generals els relacionats amb l'ensenyament i la normalització lingüística de la llengua catalana, la promoció de la cultura de les Illes Balears i la seva projecció exterior, d'acord amb aquests Estatuts i respectant les competències pròpies dels consells insulars. En l'article 5 s'hi indiquen, entre d'altres, les funcions i competències següents:
a) El foment de la recerca, en totes les àrees de la cultura i la ciència, en temes relacionats amb les Illes Balears, d'acord amb els objectius generals que amb vista a la recerca proposin el Govern de les Illes Balears i el mateix IEB.
b) La formació lingüística en llengua catalana dels ciutadans de les Illes Balears, fora de l'ensenyament reglat.
c) El foment dels usos socials de la llengua catalana en tots els àmbits de la vida diària, amb respecte i protecció de les modalitats insulars del català de Mallorca, Menorca, Eivissa i Formentera, i sens perjudici de la unitat de la llengua.
d) La difusió, per mitjans propis o aliens, de qualsevol tipus d'activitat cultural que es dugui a terme en l'àmbit territorial de les Illes Balears.
e) La publicació en el camp dels estudis locals, mitjançant l'elaboració de monografies, col·leccions i revistes, i l'organització de jornades, congressos i conferències.
f) El foment d'activitats culturals relatives a l'intercanvi i la relació entre Mallorca, Menorca, Eivissa i Formentera, i entre les Illes Balears i l'exterior.
g) La difusió de la informació relativa als ajuts i els serveis que els organismes d'àmbit insular i municipal destinen a la creació artística i cultural.
L'article 40 de la Llei 13/2014, de 29 de desembre, per la qual es crea l'entitat pública empresarial Institut d'Estudis Baleàrics, indica a l'apartat 3 que per dur a terme les esmentades funcions i activitats l'entitat pot exercir totes les potestats administratives que siguin necessàries, fins i tot la de foment.
L'article 30.26 de l'Estatut d'Autonomia de les Illes Balears disposa que la Comunitat Autònoma té les competències corresponents de cultura, activitats artístiques i culturals, així com el foment i difusió de la creació i la producció teatral, musical, cinematogràfica i audiovisual, literària, de dansa i d'arts combinades, així com la seva difusió nacional i internacional.
El Pla Estratègic de Subvencions de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per a l'exercici 2018-2020, que es va aprovar mitjançant l'Acord del Consell de Govern de 9 de març de 2018 i la vigència del qual s'ha prorrogat mitjançant l'Acord del Consell de Govern de 25 de gener de 2021, preveu la línia de subvenció IV.2.7: ajuts per donar suport a les jornades d'estudis locals de les Illes Balears.
D'acord amb l'article 1 de l'Ordre de la consellera d'Educació i Cultura d'1 de juliol de 2009 per la qual s'estableixen les bases reguladores de les subvencions en matèria d'educació i cultura (BOIB núm. 100, d'11 de juliol de 2009), poden ser objecte de subvencions les activitats corresponents a la promoció de la cultura i de les arts plàstiques tant entre les Illes Balears com a l'exterior.
4. Els ajuts que estableix aquesta Resolució estan sotmesos al Marc Nacional Temporal relatiu a les mesures d'ajuda a empreses i autònoms consistents en subvencions directes, bestretes reemborsables, avantatges fiscals, garanties de préstecs i bonificacions de tipus d'interès en préstecs destinades a donar suport a l'economia en el context de l'actual brot de COVID-19, aprovat per les decisions de la Comissió Europea SA.56851 (2020/N), de 2 d'abril de 2020, i SA.57019 (2020/N), de 24 d'abril de 2020, i les seves modificacions. La data de concessió de les ajudes esmentades s'ha prorrogat fins al 31 de desembre de 2021.
Per tot això, d'acord amb el que disposa l'article 15 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions, i fent ús de les facultats que m'atribueix l'article 20.1.j) dels Estatuts de l'Institut d'Estudis Baleàrics, dict la següent
Resolució
1. Aprovar la convocatòria de subvencions per contribuir a la promoció de les jornades d'estudis locals de les Illes Balears i a l'edició i digitalització de les publicacions que es desprenguin d'aquestes jornades, durant el període comprès entre els dies 1 de desembre de 2020 i 30 de novembre de 2021, d'acord amb l'annex 1 d'aquesta Resolució.
2. Aprovar el pressupost d'aquesta convocatòria, que té un import màxim de 40.000 euros (quaranta mil euros).
3. Autoritzar una despesa de 40.000 euros, amb càrrec al capítol IV del pressupost de l'Institut d'Estudis Baleàrics.
4. Publicar la convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Interposició de recursos
Contra aquesta Resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant el president de l'Institut d'Estudis Baleàrics en el termini d'un mes comptador des de l'endemà de la publicació, d'acord amb l'article 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l'article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
També es pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà de la publicació, d'acord amb l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.
Palma, 16 de juny de 2021
El president de l'Institut d'Estudis Baleàrics Miquel Company i Pons
ANNEX 1 Convocatòria
1. Objecte i finalitat
1.1. Aquesta convocatòria té per objecte contribuir a la promoció dels estudis locals de les Illes Balears i a l'edició i digitalització de les publicacions que es desprenguin d'aquestes jornades, durant el període comprès entre els dies 1 de desembre de 2020 i 30 de novembre de 2021.
1.2. S'estableixen tres línies de subvenció:
a) Suport a l'organització i producció de jornades d'estudis locals (presencials i/o virtuals) en l'àmbit de les ciències socials a qualsevol municipi de les Illes Balears.
b) Suport a l'edició de les actes de les jornades d'estudis locals en l'àmbit de les ciències socials a qualsevol municipi de les Illes Balears.
c) Suport a la digitalització de les actes, passades o presents, de les jornades d'estudis locals en l'àmbit de les ciències socials realitzades a qualsevol municipi de les Illes Balears.
2. Despeses subvencionables
Les despeses subvencionables són les següents:
2.1. Suport a l'organització i producció de jornades d'estudis locals (presencials i/o virtuals) en l'àmbit de les ciències socials a qualsevol municipi de les Illes Balears.
— Els caixets dels ponents.
— Els desplaçaments dels ponents. El desplaçament inclou el viatge d'anada al lloc on es fa l'activitat professional i el viatge de tornada d'aquest. Només s'accepten bitllets de classe turista amb uns màxims de 150 € per persona per a desplaçament en vols nacionals, 350 € per a vols a Europa i les Illes Canàries i 800 € per a vols a fora d'Europa.
— Les despeses d'allotjament. S'estipulen en un màxim de 150 € per persona i nit. L'allotjament es comptabilitza en funció del dia o dies en què el professional o professionals tenen previst dur a terme l'activitat professional objecte del desplaçament. El nombre de nits i de persones allotjades ha de figurar de manera clara en les factures justificatives. No es pagarà en cap cas la taxa turística ni les dietes.
— La producció de qualsevol material gràfic destinat a la publicitat de l'esdeveniment, sempre que s'hi faci constar el suport de l'IEB, amb el logotip de l'IEB i de la Conselleria de Fons Europeus, Universitat i Cultura (segons s'estableix en l'apartat 23 d'aquesta convocatòria).
— La contractació de serveis professionals necessaris per a l'organització de l'esdeveniment.
2.2. Suport a l'edició de les actes de les jornades d'estudis locals en l'àmbit de les ciències socials a qualsevol municipi de les Illes Balears, sempre que s'hi faci constar el suport de l'IEB, amb el logotip de l'IEB i de la Conselleria de Fons Europeus, Universitat i Cultura (segons s'estableix en l'apartat 23 d'aquesta convocatòria).
S'inclouen totes les despeses derivades de l'edició del volum: producció, correcció, disseny, maquetació, impressió, revisió de galerades, etc.
2.3. Suport a la digitalització de les actes, passades o presents, de les jornades d'estudis locals en l'àmbit de les ciències socials realitzades a qualsevol municipi de les Illes Balears, sempre que s'hi faci constar el suport de l'IEB, amb el logotip de l'IEB i de la Conselleria de Fons Europeus, Universitat i Cultura (segons s'estableix en l'apartat 23 d'aquesta convocatòria).
S'inclouen totes les despeses derivades de la digitalització del volum: producció, correcció, disseny, revisió de galerades, conversió en format EPUB, etc.
Es consideren despeses subvencionables aquelles que de manera indubtable responguin a la naturalesa de l'activitat subvencionada i s'efectuïn en el termini establert en aquesta convocatòria. En cap cas el cost d'adquisició de les despeses subvencionables pot ser superior al valor de mercat.
Quan l'import de la despesa subvencionable superi les quanties establertes en la legislació estatal en matèria de contractes del sector públic per als contractes menors, el beneficiari ha de sol·licitar com a mínim tres ofertes de proveïdors diferents, amb caràcter previ a la contracció del compromís per a la prestació del servei o el lliurament del bé, llevat que per les característiques especials de les despeses subvencionables no hi hagi en el mercat un nombre suficient d'entitats que subministrin el bé o prestin el servei, o llevat que la despesa s'hagi efectuat abans de la sol·licitud de la subvenció.
L'elecció entre les ofertes presentades, que s'han d'aportar en la justificació o, si escau, en la sol·licitud de la subvenció, s'ha de fer d'acord amb criteris d'eficiència i economia, i s'ha de justificar expressament en una memòria l'elecció quan no recaigui en la proposta econòmica més avantatjosa.
3. Despeses no subvencionables
Queden expressament excloses de la possibilitat de subvenció les despeses següents:
— Els imposts, les taxes i els tributs.
— Les adquisicions mitjançant arrendament financer.
— La dotació econòmica dels premis.
— La manutenció, les dietes i els desplaçaments del personal.
— Els tiquets de combustible i aparcament.
— El quilometratge en els desplaçaments per carretera.
— Les despeses de peatges.
— Els desplaçaments amb avió en primera classe.
— Les despeses de persones que no tenguin contracte de serveis o laboral amb el sol·licitant o que no es corresponguin amb el període d'execució.
— Els honoraris del beneficiari de la subvenció i, en el cas de les persones jurídiques, els honoraris dels administradors.
— Les nòmines o qualsevol despesa derivada del personal de l'empresa pública o privada.
— Les despeses corrents de funcionament de la seu, com ara lloguer, subministrament d'aigua, electricitat i gas, taxes, imposts i despeses de comunitat de l'immoble, neteja i assegurances.
— L'adquisició de béns d'equip, programes informàtics i material inventariable, com ordinadors, fotocopiadores, faxos, mobiliari o altres d'anàlegs.
— La compra de vehicles de transport i l'adquisició i instal·lació de maquinària sobre aquests.
— La compra d'eines.
— Amb caràcter general, els dinars, sopars o refrigeris, o despeses de representació.
— Les despeses d'enviament dels exemplars dels llibres de les actes de les jornades.
— Les despeses de serveis d'assessoria legal o comptable.
4. Import i imputació pressupostària
4.1. El crèdit assignat a aquesta convocatòria és de 40.000 € (quaranta mil euros), amb càrrec al capítol IV del pressupost de l'Institut d'Estudis Baleàrics per al 2021.
4.2. La concessió de les ajudes previstes en aquesta convocatòria queda condicionada a la disponibilitat pressupostària que estableix el punt anterior.
4.3. Sempre que la disponibilitat pressupostària ho permeti, es pot incrementar l'import d'aquesta convocatòria. L'import consignat inicialment es pot ampliar mitjançant una resolució d'ampliació del crèdit assignat. Aquesta ampliació, tret que s'estableixi una altra cosa, no implica que el termini per presentar sol·licituds s'ampliï, i no afecta la tramitació ordinària de les sol·licituds presentades i no resoltes de forma expressa.
5. Beneficiaris i requisits
5.1. En són beneficiaris:
a) Qualsevol tipus d'associació d'estudis locals de les Illes Balears legalment establerta.
b) Els ajuntaments de les Illes Balears que organitzin aquest tipus d'esdeveniments.
5.2. No hi poden optar els projectes que obtenguin una ajuda pel mateix concepte de l'Institut d'Estudis Baleàrics, l'Institut d'Indústries Culturals de les Illes Balears, l'Institut Ramon Llull o de la Conselleria de Fons Europeus, Universitat i Cultura del Govern de les Illes Balears.
5.3. Totes les entitats que sol·licitin aquestes ajudes han de complir els requisits següents:
a) Estar al corrent de les seves obligacions amb la Seguretat Social. La sol·licitud de les ajudes comporta l'autorització perquè l'IEB comprovi d'ofici que la persona o l'entitat sol·licitant està al corrent d'aquesta obligació, excepte en el cas de denegació expressa del consentiment. En aquest cas, la persona o l'entitat sol·licitant ha d'aportar el certificat corresponent, juntament amb la sol·licitud de les ajudes.
b) Estar al corrent de les seves obligacions tributàries amb l'Estat i amb la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. La sol·licitud de les ajudes comporta l'autorització perquè l'IEB comprovi d'ofici que la persona o l'entitat sol·licitant està al corrent de les obligacions tributàries, excepte en el cas de denegació expressa del consentiment. En aquest cas, la persona o l'entitat sol·licitant ha d'aportar els certificats corresponents, juntament amb la sol·licitud de les ajudes.
c) Presentar la sol·licitud en els termes i amb els requisits que s'estableixen en els apartats 7, 8 i 9 d'aquesta convocatòria.
d) Complir els principis de l'article 3 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes.
e) En el cas que el sol·licitant de la subvenció sigui una persona física, ha d'estar inscrita en el règim especial de treballadors autònoms o en un règim alternatiu equivalent.
f) Disposar de l'organització i la capacitat suficients i necessàries per garantir el compliment de l'activitat objecte de la subvenció en el moment de la publicació de la convocatòria.
g) Presentar, si escau, un certificat que l'entitat està exempta de declarar l'IVA. Si no es presenta aquest certificat de l'Agència Estatal de l'Administració Tribut`ària, l'IVA de les factures que es presentin com a part del compte justificatiu no es pot subvencionar.
5.4. No poden ser beneficiàries d'ajudes les persones, les entitats o les agrupacions que incorrin en qualsevol de les prohibicions establertes en l'article 10 del Text refós de la Llei de subvencions de les Illes Balears, entre les quals, haver sol·licitat la declaració de concurs, haver estat declarades insolvents en qualsevol procediment, estar declarades en concurs, estar subjectes a intervenció judicial o haver estat inhabilitades d'acord amb la Llei concursal sense que hagi conclòs el període d'inhabilitació fixat a la sentència de qualificació del concurs; que hagin estat sancionades o condemnades per haver exercit o tolerat pràctiques laborals considerades discriminatòries per raó de sexe o de gènere, per resolució administrativa ferma o condemnades per sentència judicial ferma, d'acord amb l'article 11 de la Llei 11/2016; ni tampoc les que hagin estat sancionades mitjançant una resolució ferma amb la pèrdua de la possibilitat d'obtenir una subvenció, d'acord amb la Llei 8/2016, de 30 de maig, per garantir els drets de lesbianes, gais, trans, bisexuals i intersexuals i per erradicar l'LGTBI-fòbia, o qualsevol altra d'aplicable.
5.5. Les ajudes regulades en aquesta convocatòria podran concedir-se a empreses que no estiguin en crisi i/o a empreses i autònoms que no estaven en crisi (a tenor del que es disposa en l'article 2, punt 18 del Reglament (UE) núm. 651/2014 de la Comissió (Reglament general d'exempció per categories)) el 31 de desembre de 2019, però que sí que hi estaven o van començar a estar-hi amb posterioritat a aquesta data a conseqüència del brot de COVID-19.
Sense perjudici del que s'estableix amb caràcter general en el paràgraf anterior, es podran concedir ajudes amb les modalitats i condicions descrites a microempreses o petites empreses (en el sentit de l'annex I del Reglament general d'exempció per categories) que ja estaven en crisi el 31 de desembre de 2019, sempre que no es trobin immerses en un procediment concursal ni hagin rebut una ajuda de salvament o de reestructuració.
6. Normativa aplicable
Aquesta convocatòria es regeix per les bases reguladores aprovades mitjançant l'Ordre de la consellera d'Educació i Cultura d'1 de juliol de 2009; el Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre; la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i la resta de normativa comunitària, estatal o autonòmica aplicable a les subvencions atorgades per l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
7. Termini i presentació de sol·licituds
7.1. El termini per presentar les sol·licituds, dirigides a l'IEB, estarà obert des de l'endemà de la publicació de la convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i romandrà obert fins al 30 de setembre de 2021.
7.2. Les sol·licituds s'han de formalitzar obligatòriament amb els models establerts en els annexos, que es publicaran a la seu electrònica de la CAIB i al web http://www.iebalearics.org.
7.3. Les sol·licituds s'han de presentar obligatòriament fins a un dia abans de l'inici de l'esdeveniment. Aquest apartat no regeix per als casos següents:
a) Les activitats que s'hagin realitzat abans de la publicació de la convocatòria en el BOIB, que s'han de formalitzar obligatòriament dins el període especificat en el punt 7.1.
b) Les activitats que es duguin a terme entre l'1 d'octubre i el 30 de novembre de 2021, que també s'han de formalitzar obligatòriament dins el període especificat en el punt 7.1.
7.4. No s'admetrà cap sol·licitud presentada amb posterioritat als terminis indicats ni cap modificació de la documentació referida al projecte subvencionable susceptible de valoració.
7.5. Si la quantia consignada en aquesta convocatòria s'exhaureix abans de l'expiració del termini per presentar sol·licituds, es pot suspendre la concessió de les ajudes mitjançant la publicació d'una resolució del president de l'IEB en el BOIB.
7.6. Si, finalitzat el termini de presentació de les sol·licituds, i una vegada resoltes totes les sol·licituds, no s'ha exhaurit el crèdit disposat en la convocatòria, es pot ampliar el termini inicialment previst.
7.7. Quan el sol·licitant sigui una persona jurídica ha de dur a terme la petició de l'ajuda per mitjà del seu representant legal, acreditat adequadament.
7.8. En el cas de persones jurídiques amb residència fiscal a l'Estat espanyol (empreses, cooperatives, societats civils, associacions i fundacions), les sol·licituds s'han de presentar de manera obligatòria a través del Registre Electrònic Comú (REC) del Ministeri d'Hisenda i Funció Pública. El REC està disponible a la pàgina web https://rec.redsara.es/registro/action/are/acceso.do.
En el cas de persones físiques (persones donades d'alta en el règim especial de treballadors autònoms i comunitats de béns), també és recomanable presentar tota la documentació (sol·licitud, annexos i justificació) a través del Registre Electrònic Comú (REC) del Ministeri d'Hisenda i Funció Pública. El REC està disponible a la pàgina web https://rec.redsara.es/registro/action/are/acceso.do. Això no obstant, les persones físiques també poden presentar la documentació al Registre de l'IEB, o en els registres i les oficines prevists en l'article 16 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. Les sol·licituds lliurades en paper per registre s'han de presentar en fulls separats (no enquadernats i sense cap tipus d'unió), tots impresos a una cara o bé tots impresos a dues cares. Si la rellevància del document ho exigeix o hi ha dubtes derivats de la qualitat de la còpia, l'encarregat del Registre pot sol·licitar l'acarament de les còpies aportades, per la qual cosa pot requerir l'exhibició del document o informació original.
En qualsevol moment, en el supòsit de concessió de la subvenció, es pot requerir la documentació original per acarar-la.
7.9. Les persones interessades han de presentar les sol·licituds degudament emplenades d'acord amb els models que faciliti l'Institut d'Estudis Baleàrics, disponibles a la seu electrònica de la CAIB i al web http://www.iebalearics.org, en la forma establerta en l'article 16 de la Llei 39/2015. S'aconsella emplenar els annexos de la convocatòria amb un processador de textos.
7.10. Si la sol·licitud no compleix els requisits legals i els exigits en l'Ordre de bases reguladores i en aquesta convocatòria, s'ha de requerir una sola vegada la persona interessada que esmeni les deficiències dins un termini de deu dies hàbils, d'acord amb l'article 68 de la Llei 39/2015, amb la indicació que, si no ho fa així, es considerarà que desisteix de la seva petició, amb la resolució prèvia que s'ha de dictar en els termes prevists en l'article 21 de la Llei 39/2015.
8. Termini d'execució de les actuacions i pagament de les despeses
La activitat subvencionada s'ha de dur a terme entre el dia 1 de desembre de 2020 i el dia 31 de novembre de 2021, com a màxim. Les factures han de ser emeses i pagades en el període comprès entre l'1 de desembre de 2020 i el 15 de desembre de 2021.
9. Documentació
9.1. El document original de la sol·licitud s'ha de presentar per mitjà del model normalitzat (annex 2), emplenat i signat, i ha d'anar acompanyat de la documentació següent:
a) La documentació acreditativa de la personalitat física o jurídica
a.1) Persona física:
— L'acreditació de la identitat: fotocòpia del DNI, passaport o NIE.
— Un document acreditatiu de l'alta en el règim especial de treballadors autònoms i de la vigència d'aquesta alta en el moment de fer la sol·licitud.
— Un document acreditatiu d'estar donat d'alta en l'impost d'activitats empresarials (IAE) en epígrafs vinculats al sector cultural.
a.2) Persona jurídica:
— Una fotocòpia del NIF de la persona jurídica i una fotocòpia del DNI, passaport o NIE de la persona física que la representa.
— El document constitutiu de la persona jurídica.
— Els estatuts socials inscrits degudament en el registre.
— Un document acreditatiu de la representació legal amb la qual actua la persona física que signa la sol·licitud, el qual ha d'estar vigent en el moment de presentar la sol·licitud.
— Un document acreditatiu d'estar donat d'alta en l'impost d'activitats empresarials (IAE) en epígrafs vinculats al sector cultural.
b) Una declaració responsable per mitjà del model normalitzat (annex 3), en què el sol·licitant manifesti els punts següents:
— Que compleix les obligacions que estableix l'article 11 de l'Ordre de la consellera d'Educació i Cultura d'1 de juliol de 2009, com també les que estableix aquesta convocatòria.
— Que aporta la documentació adjunta a la sol·licitud, vertadera i correcta.
— Que no incorre en cap causa de prohibició o d'incompatibilitat per percebre l'ajuda, de conformitat amb la normativa aplicable.
— Que està al corrent de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social davant l'Administració de l'Estat, i de les obligacions tributàries davant la hisenda autonòmica.
— Que compleix la legalitat vigent i aplica criteris d'igualtat d'oportunitats pel que fa a la contractació de treballadors.
— Que no ha estat mai objecte de sancions administratives fermes ni sentències fermes condemnatòries per haver exercit o tolerat pràctiques laborals considerades discriminatòries per raó de sexe o de gènere.
— Que, si escau, ha sol·licitat ajudes i subvencions a qualsevol institució, pública o privada, nacional o estrangera, relacionades amb la sol·licitud, o que se li han concedit les ajudes i subvencions esmentades.
c) Una memòria descriptiva i detallada del projecte amb els apartats detallats a continuació. Aquesta memòria servirà perquè la Comissió Avaluadora puntuï el projecte i, per tant, només es valorarà la informació s'hi inclogui.
1. Acreditació dels requisits exigits al punt 1.2 de la convocatòria.
2. Objectius generals del projecte.
3. Programació general, tant per a la celebració de jornades com a per a les jornades que són objecte d'edició o de digitalització:
— Programació completa de l'esdeveniment.
— Relació d'activitats i dates en què es duen a terme.
— Llista dels professionals acreditats assistents i les seves trajectòries (organitzadors, programadors, coordinadors, ponents i comunicants, etc.), en què es distingeixi de manera clara els que són de fora de l'illa on tenen lloc les jornades. Cal especificar també si hi assistiran de forma presencial o virtual. En cas de no disposar de la llista de l'edició actual, cal adjuntar la de l'edició immediatament anterior.
— Llista i trajectòries professionals dels col·lectius, empreses o entitats implicats.
4. Pla concret d'edició o digitalització de jornades (tiratge, característiques de l'edició, etc.)
5. Antiguitat: cal especificar el número de l'edició actual i fer una breu memòria descriptiva de les edicions anteriors.
6. Xarxes de col·laboració: cal especificar si els organitzadors pertanyen a alguna xarxa d'estudis locals d'abast nacional o internacional o bé si s'integren dins una xarxa d'esdeveniments similars.
7. Igualtat de gènere: mínim 40 % de dones. Cal especificar i acreditar si es compleix o no aquest percentatge i en quins àmbits de les jornades.
8. Estructura organitzativa de l'esdeveniment: cal especificar si es disposa d'estructura empresarial i com es fomenta la contractació de personal. Així mateix, cal adjuntar l'historial de l'experiència prèvia de l'entitat organitzadora en esdeveniments similars.
9. Cal indicar si s'inclouen alguns dels projectes o investigadors beneficiaris de la convocatòria de l'Institut d'Estudis Baleàrics d'ajudes per donar suport a projectes d'investigació d'humanitats i de la cultura vinculats amb les Illes Balears per a l'any 2020.
d) El pressupost detallat del projecte, seguint el model descarregable a www.iebalearics.org, amb ingressos i despeses i amb el pertinent IVA desglossat. Cal que el pressupost reculli tots els conceptes per als quals es demana ajuda, en què s'han de desglossar les despeses subvencionables (vegeu descripció de les despeses subvencionables al punt 2 de la convocatòria).
e) El pla de patrocinis i de finançament de l'esdeveniment.
f) L'acreditació que la persona o l'entitat beneficiària de l'ajuda és titular del compte bancari facilitat.
g) Per a subvencions de més de 3.000 €, cal presentar els certificats d'estar al corrent de pagament de les obligacions tributàries amb:
— L'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears
— La Tresoreria General de la Seguretat Social
— L'Agència Estatal d'Administració Tributària
Aquests certificats només s'han de presentar en el cas que no s'hagi autoritzat l'IEB a fer la consulta telemàtica (vegeu l'autorització corresponent dins l'annex 3).
Això no obstant, en el cas de subvencions de quantia igual o inferior a 3.000 €, la persona o l'empresa interessada pot substituir la presentació d'aquests certificats mitjançant la presentació d'una declaració responsable.
9.2. Si la sol·licitud o la documentació presentada no compleix els requisits legals i els exigits en l'Ordre de bases reguladores i en aquesta convocatòria, s'ha de requerir una sola vegada la persona interessada que esmeni o aporti els documents preceptius dins un termini de deu dies hàbils, d'acord amb l'article 68 de la Llei 39/2015, amb l'advertiment que, si no ho fa així, es considerarà que desisteix de la seva petició, amb la resolució prèvia que s'ha de dictar en els termes que preveu l'article 21 de la mateixa Llei.
9.3. L'incompliment dels requisits en la documentació aportada establerts en aquesta convocatòria comporta que no s'admetrà la sol·licitud.
9.4. Qualsevol dada no documentada no serà computada en la valoració del projecte.
10. Criteris per seleccionar els beneficiaris
10.1. Per a la concessió dels ajuts que estableix aquesta convocatòria s'ha d'aplicar un criteri de resolució per rigorós ordre d'entrada de les sol·licituds en el Registre General de l'IEB, o en els registres i les oficines que preveu l'article 16 de la Llei 39/2015; atès que, d'acord amb la seva naturalesa, no són necessàries ni la comparació ni la prelació de les sol·licituds en un únic procediment, segons article 6.3 de l'Ordre de la consellera d'Educació i Cultura per la qual s'estableixen les bases reguladores per a la concessió de subvencions en matèria d'educació i cultura.
10.2. Les sol·licituds d'ajudes es poden resoldre individualment, encara que no hagi acabat el termini de presentació, d'acord amb el que disposen els apartats 2 i 3 de l'article 17 del Text refós de la Llei de subvencions, fins que s'exhaureixin els crèdits destinats a la convocatòria i, si no és el cas, fins que es resolguin tots els expedients presentats dins el termini.
10.3. En cas que dins l'expedient no hi consti la documentació que es requereix com a requisit per participar en la convocatòria, es pot formular un requeriment d'esmena. No es podrà requerir ni aportar cap document susceptible de valoració.
10.4. Només tendran dret a la subvenció els sol·licitants que hagin obtingut un mínim de 40 punts, d'acord amb els criteris establerts en els apartats 11.2
11. Import de la subvenció
11.1. L'import màxim anual que es pot concedir a un sol·licitant no pot superar els 6.000 € (sis mil euros).
11.2. Pel que fa a les activitats a les quals fa referència el punt 1.2, es qualificaran en funció de les puntuacions següents:
a) Interès de la programació: de 0 a 25 punts.
b) Si té transcendència a les altres illes o hi participen ponents de les altres illes o de fora de les Illes Balears: de 0 a 20 punts.
c) Valoració dels aspectes innovadors: de 0 a 20 punts.
d) Si les jornades s'han celebrat durant més de 5 anys: 15 punts.
e) Si els organitzadors pertanyen a una xarxa de centres d'estudis locals: 10 punts.
f) Si les jornades inclouen alguns dels projectes o investigadors beneficiaris de la convocatòria de l'Institut d'Estudis Baleàrics d'ajudes per donar suport a projectes d'investigació d'humanitats i de la cultura vinculats amb les Illes Balears per a l'any 2020: 5 punts.
g) Si las jornades inclouen aspectes i/o temàtiques relacionades amb la perspectiva de gènere o si són dones el 40 % com a mínim dels ponents que hi participen o de l'equip organitzador: de 0 a 5 punts.
h) Si les jornades han estat organitzades, editades o digitalitzades a Formentera: 5 punts.
Puntuació total: 100 punts.
11.3. Només tenen dret a la subvenció els sol·licitants que hagin obtingut un mínim de 40 punts, d'acord amb els criteris establerts en l'apartat 11.2.
11.4. Pel que fa als criteris de l'apartat 11.2, una qualificació d'1 punt correspon al 0,8 % de l'import subvencionable, que s'incrementa gradualment fins al 80 %, que correspon als 100 punts.
11.5. L'import màxim per cada una de les línies especificades en el punt 1.2 és de 4.000 € (quatre mil euros).
11.6. En cas que algun beneficiari renunciï a la subvenció o que es produeixi una minoració en l'import final justificat, l'import de l'ajuda es pot adjudicar a altres expedients de resolució.
11.7. Aquesta subvenció és compatible amb altres subvencions concedides als beneficiaris per a la mateixa finalitat (excepció feta de les que provenen de l'Institut d'Estudis Baleàrics, l'Institut d'Indústries Culturals de les Illes Balears, l'Institut Ramon Llull o la Conselleria de Fons Europeus, Universitat i Cultura del Govern de les Illes Balears, segons estableix el punt 5.2 d'aquesta convocatòria). L'import derivat de la suma de totes les subvencions no pot ser superior al cost de l'activitat subvencionada, tal com recull l'article 20 del Text refós de la Llei de subvencions.
11.8. Se subvencionarà un màxim del 80 % del cost subvencionable sempre que el beneficiari no hagi rebut (o sol·licitat) cap altra ajuda pel mateix projecte. En aquest cas, el màxim subvencionable variarà en funció de les ajudes rebudes.
11.9. En cap dels casos no s'abonarà un import superior al justificat mitjançant factures.
12. Nombre de sol·licituds i termini d'execució de les actuacions
12.1. Cada beneficiari pot presentar anualment un màxim de 3 sol·licituds. Els projectes que es presentin i que superin aquest límit seran automàticament desestimats segons l'ordre d'arribada.
12.2. Les inversions objecte de les ajudes s'han d'executar i pagar en el període següent:
– Des del dia 1 de desembre de 2020 fins al 15 de desembre de 2021 (ambdós inclosos).
13. Òrgans competents per instruir, informar i resoldre el procediment
En aplicació de l'article 8 de les bases reguladores, correspon al director de l'IEB la tramitació de les sol·licituds, i al personal que hi està adscrit, la seva ordenació i instrucció. D'acord amb els Estatuts de l'IEB, l'òrgan competent per resoldre és el president de l'IEB.
Correspon a la Comissió Avaluadora examinar les sol·licituds presentades i emetre'n l'informe que ha de servir de base per elaborar la proposta de resolució.
14. Composició de la Comissió Avaluadora
Pel que fa al règim de constitució i funcionament, la Comissió Avaluadora s'ha de regir pel que disposen els articles 15 i següents de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic.
Per a l'avaluació de les sol·licituds presentades es constitueix una comissió avaluadora, composta per les persones següents:
– President: el director de l'IEB (amb veu, però sense vot).
– Vocals: un tècnic de l'IEB (amb veu, però sense vot) i un mínim de dos professionals de prestigi nomenats per l'IEB (amb veu i vot).
– Secretari: un tècnic de l'IEB (amb veu, però sense vot).
15. Instrucció del procediment
15.1. L'òrgan competent per instruir el procediment és el director de l'IEB.
15.2. La instrucció del procediment es durà a terme d'acord amb l'article 24 de la Llei estatal 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions; l'article 16 del Decret legislatiu autonòmic 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions, i l'article 8 de l'Ordre de la consellera d'Educació i Cultura, d'1 de juliol de 2009, per la qual s'estableixen les bases reguladores de les subvencions en matèria d'educació i cultura.
15.3. El director de l'IEB ha de formular una proposta de resolució provisional amb la inclusió de tantes sol·licituds com sigui possible en la data de la proposta. Aquesta proposta s'ha de publicar al web de l'IEB a fi que les persones interessades puguin formular-hi al·legacions en un termini de cinc dies hàbils comptadors des de la publicació de la proposta de resolució al web de l'IEB, la qual cosa s'ha de fer constar mitjançant una diligència de l'òrgan instructor.
Com a avís, i sense efectes de notificació, l'IEB ha d'informar per via telemàtica, a l'adreça electrònica indicada en la sol·licitud, del fet que s'ha publicat la proposta de resolució provisional al web de l'IEB, indicant la data de publicació i l'enllaç.
15.4. El president de l'IEB ha de resoldre el procediment mitjançant una resolució motivada en què s'ha de fixar, amb caràcter definitiu, la quantia de la subvenció concedida. Així mateix, la resolució ha d'especificar els aspectes següents: beneficiari, descripció, import de l'activitat que se subvenciona, import de la subvenció i recursos administratius pertinents. La resolució s'ha de publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
15.5. Les resolucions del president de l'IEB que concedeixin o deneguin la subvenció sol·licitada exhaureixen la via administrativa i, contra aquestes, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició en el termini d'un mes, o bé un recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors a partir de l'endemà que s'hagin notificat.
15.6. El termini per dictar i notificar la resolució expressa és de sis mesos a partir de la data en què finalitza el termini per presentar les sol·licituds. S'entenen desestimades les sol·licituds no resoltes en el termini esmentat.
15.7. Una vegada publicades les resolucions definitives, els beneficiaris han de comunicar a l'òrgan instructor l'acceptació (annex 4) o la renúncia de la subvenció.
15.8. En qualsevol cas, l'acceptació s'entén produïda automàticament si en el termini de deu dies hàbils, comptadors des de l'endemà d'haver-se publicat en el BOIB la resolució, no es fa constar el contrari.
15.9. En cas de renúncia, s'ha de comunicar mitjançant el model normalitzat (annex 5).
16. Reformulació i factors de correcció del projecte
16.1. Per assegurar l'eficàcia dels fons atorgats a les ajudes, la Comissió Avaluadora pot plantejar que la subvenció es limiti a alguna part separable del projecte, de manera que sigui aquesta part la que es valori i la que s'hagi de justificar després, sempre que això no desvirtuï la finalitat de la subvenció. D'altra banda, la Comissió Avaluadora pot aplicar algun factor de correcció consistent a reduir o excloure determinades despeses relatives al cost total del projecte, amb una motivació prèvia, que ha de constar en l'acta de la Comissió Avaluadora, en la proposta i en la resolució.
16.2. Si l'import que resulta de l'informe de la Comissió Avaluadora que ha de servir de base a la proposta de resolució és inferior a l'import sol·licitat, l'òrgan instructor ha de donar audiència prèvia a l'entitat sol·licitant i pot instar-la a modificar la sol·licitud a fi d'ajustar-la a l'import de la subvenció susceptible de ser atorgada.
L'entitat ha de comunicar per escrit a l'òrgan instructor si manté el pressupost inicial amb altres finançaments, que s'han d'especificar, o presenta una proposta de reformulació que s'ajusti a l'import de la subvenció susceptible de ser atorgada. La reformulació ha de respectar l'objecte, les condicions i la finalitat de la subvenció, com també els criteris de valoració establerts en relació amb les sol·licituds. La modificació de la sol·licitud s'ha de trametre a l'òrgan instructor perquè dicti la proposta de resolució corresponent.
17. Subcontractació
La persona o entitat beneficiària pot subcontractar fins a un 80% de l'execució de l'activitat subvencionada, sempre que això impliqui un valor afegit al contingut de l'activitat. En tot cas, s'han de respectar els límits i les condicions que estableixen els apartats 3 a 7 de l'article 38 del Text refós de la Llei de subvencions de les Illes Balears.
D'acord amb l'article 38.7 de la llei esmentada, en relació amb l'article 29.7. d) de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, el beneficiari no pot concertar l'execució total o parcial de les activitats subvencionades amb:
a) Persones o entitats sotmeses a alguna de les prohibicions de l'article 10 del Text refós de la Llei de subvencions de les Illes Balears.
b) Persones o entitats que hagin percebut altres subvencions per a la realització de l'activitat objecte de contractació.
c) Intermediaris o assessors en els quals els pagaments es defineixin com un percentatge del cost total de l'operació, llevat que el pagament estigui justificat amb referència al valor de mercat del treball efectuat o dels serveis prestats.
d) Persones o entitats vinculades amb el beneficiari, llevat que la contractació s'efectuï d'acord amb les condicions normals de mercat i s'obtingui l'autorització prèvia expressa de l'òrgan concedent de la subvenció.
e) Persones o entitats sol·licitants d'ajuda o subvenció en la mateixa convocatòria i programa que no hagin obtingut subvenció perquè no compleixin els requisits o no assoleixin la valoració suficient.
Per determinar les persones vinculades s'ha d'aplicar, supletòriament, l'article 68.2 del Reglament de subvencions, aprovat pel Reial decret 887/2006, de 21 de juliol.
18. Comprovació del valor de mercat
En cap cas, l'import de les despeses subvencionables no pot ser superior al valor de mercat. L'IEB pot comprovar el valor de mercat de les despeses subvencionades, d'acord amb l'article 41 del Text refós de la Llei de subvencions de les Illes Balears.
19. Imports màxims de les ajudes
19.1. L'import màxim anual d'aquesta convocatòria que es pot atorgar a cada sol·licitant és de 6.000 € (sis mil euros).
19.2. Per a màxims acumulats amb altres ajudes, vegeu el punt 22.3.
19.3. En cas que algun beneficiari renunciï a la subvenció, o en cas que es produeixi una minoració en l'import final justificat, l'import de l'ajuda es pot adjudicar a altres expedients seguint el mateix criteri que s'estableix en el punt 12.1.
19.4. En cap dels casos no s'ha d'abonar un import superior al que s'ha justificat mitjançant factures.
19.5. Cal que el beneficiari comuniqui a l'IEB, amb una antelació mínima de deu dies hàbils, la realització de qualsevol acte públic relacionat amb l'activitat subvencionada.
20. Pagament
20.1. L'abonament de les ajudes es farà efectiu, amb caràcter general, en un únic pagament, que s'efectuarà una vegada acreditat el compliment de la finalitat per a la qual s'ha atorgat la subvenció i justificada la realització de l'activitat subvencionada en els termes d'aquesta convocatòria.
20.2. Excepcionalment es podran fer bestretes per un import màxim del 75 % de l'import de la subvenció concedida quan s'acrediti que no es disposa de recursos suficients per finançar transitòriament l'execució de l'activitat subvencionada. En tot cas s'haurà d'aportar una garantia en la forma i procediment prevists en el Decret 13/2019, de 7 de març, pel qual es regula el règim jurídic de les garanties i dels dipòsits custodiats per la Dipositaria de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. La garantia aportada ha de ser per un import mínim del 125 % de les quantitats que es vol demanar anticipadament. Abans de formalitzar l'aval bancari o altre tipus de garanties és convenient trametre l'esborrany a la Dipositaria per a la seva revisió prèvia.
20.3. Es podrà fer un únic pagament parcial mitjançant les justificacions i liquidacions parcials amb les mateixes condicions i requisits que els corresponents als pagaments ordinaris. Es podran adjuntar les liquidacions i justificacions parcials de l'activitat parcialment feta a la documentació adjunta a la sol·licitud, tot i que només tindran efectes si es concedeix la subvenció. No obstant això, la sol·licitud del pagament parcial també es podrà formular posteriorment si s'atorga la subvenció.
20.4. Si en el moment de presentar la sol·licitud ja s'ha fet tota l'activitat, es pot adjuntar la documentació referida a la liquidació i justificació, tot i que només tindrà efecte si es concedeix la subvenció.
21. Justificació
21.1. El termini per justificar les despeses compensables objecte de l'ajuda acaba en el termini de 10 dies hàbils, a comptar des de l'endemà de la finalització del període d'execució o des de l'endemà de la publicació de la resolució de concessió, si ja s'ha fet l'activitat subvencionada.
Si, transcorregut aquest termini, no s'ha presentat la justificació, l'òrgan administratiu competent ha de requerir el beneficiari que en un termini improrrogable de quinze dies hàbils la presenti, tal com s'estableix en l'article 70.3 del Reglament general de subvencions. La presentació de la justificació en el termini addicional establert en aquest apartat no eximeix el beneficiari de les sancions que, de conformitat amb la Llei general de subvencions, corresponguin.
Si, una vegada transcorregut aquest termini addicional, no s'ha presentat la documentació requerida, s'ha d'acordar, si escau, el reintegrament de l'ajuda, amb el requeriment previ establert en l'apartat 3 de l'article 70 del Reglament esmentat.
21.2. No tenen la consideració de justificants de la despesa subvencionada les factures emeses o els extractes bancaris fets abans de l'1 de desembre de 2020 ni després del 15 de desembre de 2021.
21.3. La justificació de l'activitat subvencionada s'ha de dur a terme amb la presentació del compte justificatiu a través del model normalitzat (annex 6), amb la documentació següent:
a) Una memòria d'actuació justificativa del compliment de les condicions imposades a la concessió de l'ajuda, amb la indicació de les despeses objecte de l'ajuda. Així mateix, ha de contenir tota la informació necessària per a la correcta interpretació i comprensió de la justificació de despeses presentada i la seva imputació al projecte. Si escau, la memòria ha d'anar acompanyada de registres gràfics (fotografies, etc.) que documentin la realització de l'activitat.
b) Una memòria econòmica justificativa (seguint el model descarregable al web www.iebalearics.org) del cost de les activitats o despeses objecte de la subvenció, degudament signada pel beneficiari, que ha de contenir:
— Una relació classificada de les despeses de la sol·licitud, amb la identificació del creditor i del document, l'import, la data d'emissió i la data de pagament. Si escau, s'han d'indicar les desviacions que es produeixin en el pressupost inicial. Només s'han de tenir en compte els conceptes imputats al pressupost presentat amb la sol·licitud.
— La indicació, si escau, dels criteris de repartiment dels costs generals i indirectes incorporats a la relació classificada de les despeses abans esmentada.
— Una relació detallada d'altres ingressos o subvencions, si escau, que hagin finançat l'activitat subvencionada, amb la indicació de l'import i la procedència.
La memòria econòmica justificativa, a més s'ha de trametre a l'adreça justificacio@iebalearics.org en format digital com a full de càlcul que es podrà descarregar del web www.iebalearics.org.
c) Les factures, ja siguin completes o simplificades, han de complir els requisits que estableix el Reglament pel qual es regulen les obligacions de facturació, aprovat pel Reial decret 1619/2012, de 30 de novembre. La descripció de l'operació ha d'aportar informació suficient sobre el concepte i el període objecte de facturació per tal que es pugui verificar la relació de la despesa objecte de l'ajut. Si el concepte de la factura no és prou explicatiu, cal adjuntar els albarans de lliurament corresponents o altra documentació justificativa. En tot cas s'ha de poder verificar el preu unitari de l'operació. En el cas que en algunes de les factures sol·licitades no hi consti l'IVA, és obligatori fer referència a la disposició normativa en virtut de la qual és d'aplicació l'exempció, d'acord amb l'article 6.1.j del Reglament pel qual es regulen les obligacions de facturació.
En relació amb els desplaçaments aeris o marítims, a part de la factura, cal aportar la confirmació de la reserva corresponent, on constin els noms dels passatgers, la ruta, les dates i el preu del viatge.
No s'admetran factures que no desglossin amb detall els serveis contractats.
No s'acceptaran tiquets com a documents comptables justificatius de despesa.
d) Els documents acreditatius del pagament (extracte bancari i/o justificant bancari) han de complir amb els requisits següents:
– Estar certificats o autenticats per l'entitat financera. En el cas que s'hagi de presentar la documentació al REC, s'ha d'aportar una còpia autèntica digitalitzada expedida per un funcionari habilitat, d'acord amb el que preveuen els articles 16 i 27 de la Llei 39/2015.
– Incloure la identificació de la persona beneficiària i la de l'ordenant del pagament. L'ordenant ha de ser la persona beneficiària de l'ajut i hi ha de constar el NIF i la denominació social.
– Indicar el concepte amb què s'ordena el pagament i la remissió als números de factura a què correspon. Si el document de pagament no fa referència a les factures, ha d'anar acompanyat de la documentació complementària que permeti verificar la correspondència entre la despesa i el pagament.
En el cas de pagament mitjançant xec nominatiu, pagaré, lletres de canvi o similars, l'entitat ha d'aportar còpia del document i còpia de l'extracte bancari que acredita el càrrec.
— No s'acceptarà cap document acreditatiu de pagament que sigui en efectiu.
— No s'acceptarà cap justificació de pagament per compensació.
e) Si escau, cinc (5) exemplars del llibre i/o materials gràfics editats amb motiu de l'activitat subvencionada.
21.4. Els beneficiaris han de presentar aquest compte justificatiu en el mes següent a la publicació de la resolució de concessió en el BOIB, comptador a partir de l'endemà d'aquesta publicació. Si l'activitat encara no està realitzada en aquest període, la data màxima per presentar el compte justificatiu és el 15 de desembre de 2021.
21.5. En el cas que el compte justificatiu no tengui la documentació necessària per comprovar que s'ha justificat i aplicat l'ajuda, l'òrgan competent ha de sol·licitar al beneficiari que esmeni els defectes de la justificació dins els deu dies hàbils següents comptadors a partir de l'endemà d'haver rebut el requeriment.
21.6. En el cas que no es justifiqui totalment l'activitat objecte de l'ajuda, però s'hagi complert parcialment la finalitat per a la qual es va concedir l'ajuda, aquesta s'ha de revisar i s'ha de minorar proporcionalment.
21.7. Qualsevol alteració de les condicions que s'hagin tingut en compte per concedir l'ajuda i, en tot cas, l'obtenció concurrent de subvencions o ajudes atorgades per altres administracions o entitats, públiques o privades, nacionals o internacionals, poden donar lloc a la modificació de la resolució de la concessió.
21.8. La falta de justificació en els termes i en els terminis que estableixi la resolució d'atorgament de l'ajuda, així com els altres incompliments prevists en la normativa d'aplicació, poden determinar la revocació de l'ajuda. L'òrgan instructor serà l'encarregat de dirimir-la.
21.9. La Intervenció de la Comunitat Autònoma, en el marc d'un control financer, pot sol·licitar una còpia dels extractes de moviments bancaris, informació als emissors de les factures, control material de les inversions i fer altres comprovacions.
22. Concurrència d'ajudes o subvencions
22.1. L'import de les ajudes que estableix aquesta convocatòria no pot ser, en cap cas, d'una quantia que, aïlladament o en concurrència amb subvencions o ajudes d'altres administracions públiques, o d'altres entitats públiques o privades, nacionals o internacionals, superi el 100 % del cost de l'activitat objecte de l'ajuda.
22.2. Les mesures d'ajuda temporal previstes sotmeses al Marc Nacional Temporal (per un import màxim total de 800.000 euros per empresa o autònom), poden acumular-se amb les ajudes que entrin en l'àmbit d'aplicació del Reglament (UE) núm. 1407/2013 de la Comissió, de 18 de desembre, relatiu a l'aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de funcionament de la Unió Europea a les ajudes de minimis (DOUE L 352, de 24 de desembre de 2013).
22.3. Quan l'ajuda concedida conformement a aquest règim s'acumuli amb una altra ajuda compatible relativa a les mateixes despeses subvencionables, donada per la mateixa o una altra autoritat competent, conforme a aquest mateix règim o conforme a la Comunicació de la Comissió Marc Temporal relatiu a les mesures d'ajuda estatal destinades a recolzar l'economia en el context de l'actual brot de COVID-19, es respectaran els imports d'ajuda màxima establerts en l'esmentada Comunicació de la Comissió.
22.4. Els beneficiaris no poden obtenir ajudes pels mateixos conceptes que es derivin d'altres convocatòries d'ajudes de la Conselleria de Fons Europeus, Universitat i Cultura, l'IEB mateix, l'Institut d'Indústries Culturals de les Illes Balears o l'Institut Ramon Llull.
22.5. En els casos no prevists en l'apartat anterior, aquesta subvenció és compatible amb altres subvencions concedides als beneficiaris per a la mateixa finalitat, tot i que l'import derivat de la suma de totes les subvencions no pot ser d'una quantitat que superi el cost de l'activitat subvencionada.
23. Obligacions dels beneficiaris
Són obligacions dels beneficiaris de les ajudes les que estableix l'article 11 del Text refós de la Llei de subvencions. Els beneficiaris han de complir, a més de les obligacions que s'estableixen en aquest article, les següents:
a) Comunicar a l'òrgan que ha emès la resolució definitiva l'acceptació o la renúncia de la subvenció, mitjançant el model normalitzat en el cas de renúncia (annex 5), en els termes de la resolució de la convocatòria. En qualsevol cas, l'acceptació s'entén produïda automàticament si en el termini de deu dies hàbils des de la publicació de la resolució no es fa constar el contrari.
b) Acreditar davant l'òrgan que els ha concedit l'ajuda el compliment efectiu dels requisits i les condicions que s'exigeixen per a la concessió de les ajudes i, si s'escau, el manteniment de l'activitat subvencionada.
c) Sotmetre's a les actuacions de comprovació i control que siguin procedents per part de les administracions autonòmica, estatal i comunitària, la Sindicatura de Comptes o altres òrgans de control extern, i també facilitar tota la informació que aquests requereixin en relació amb les ajudes concedides.
d) Comunicar a l'IEB l'obtenció de subvencions i ajudes per a la mateixa finalitat. Aquesta comunicació s'ha de fer dins el termini de tres dies hàbils des de la sol·licitud o l'obtenció de l'ajuda concurrent i, en tot cas, abans de la justificació de l'aplicació que s'hagi donat als fons.
e) Acreditar, en la forma que s'estableixi reglamentàriament i abans de dictar la proposta de resolució de concessió, que estan al corrent de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social davant l'Administració de l'Estat i de les obligacions tributàries davant la hisenda autonòmica.
f) Deixar constància de la percepció i l'aplicació de l'ajuda en els llibres de comptabilitat o en els llibres de registre que, si escau, hagi de dur el beneficiari d'acord amb la legislació mercantil o fiscal aplicable.
g) Conservar els documents justificatius de l'aplicació dels fons percebuts, amb inclusió dels documents electrònics, mentre puguin ser objecte d'actuacions de comprovació i control.
h) Fer constar el suport de l'IEB en els programes, cartells i elements propagandístics i de comunicació de l'activitat, com també en els llibres de les actes de les jornades publicats o digitalitzats, mitjançant el logotip de l'IEB i de la Conselleria de Fons Europeus, Universitat i Cultura, disponible al lloc web http://www.iebalearics.org, a la pàgina d'identitat corporativa. Juntament amb el logotip, cal afegir la frase «Amb el suport de».
En el cas que el beneficiari no faci constar el suport de l'IEB en el llibre que rebi la subvenció, la penalització pot anar de la reducció del 50 % de la subvenció concedida a la revocació total de la subvenció. La Comissió Avaluadora serà l'encarregada de dirimir la penalització.
En el cas que el beneficiari faci difusió de l'activitat subvencionada a les xarxes socials, cal que esmenti el suport de l'IEB.
i) Reintegrar els fons percebuts en els supòsits prevists en l'article 44 del Text refós de la Llei de subvencions.
j) Qualsevol alteració de les condicions tingudes en compte per a la concessió ha de ser declarada i, en tot cas, l'obtenció concurrent de subvencions atorgades per qualsevol entitat pública o privada, nacional o internacional, pot donar lloc a la modificació de l'ajuda atorgada.
k) Cal que el beneficiari comuniqui a l'IEB, amb una antelació mínima de deu dies hàbils, la realització de qualsevol acte públic relacionat amb l'activitat subvencionada.
l) Dur a terme l'activitat o la inversió que fomenta la concessió de la subvenció en la forma i dins el termini que estableix aquesta convocatòria. Qualsevol canvi en el projecte o calendari s'ha de comunicar amb anterioritat a la finalització del termini d'execució a l'òrgan instructor, el qual pot acceptar o no la modificació sol·licitada. Els canvis que no s'hagin comunicat, poden donar lloc a la revocació total o parcial de la subvenció.
m) Destinar l'import de la subvenció al finançament de l'actuació per a la qual s'ha sol·licitat, i mantenir l'afectació de les inversions a l'activitat subvencionada.
24. Interpretació i execució
El president de l'IEB pot dictar les resolucions, les circulars i les instruccions que siguin necessàries per interpretar i executar aquesta convocatòria.
25. Revocació
25.1. D'acord amb l'article 43 del Decret legislatiu 2/2005, pertoca la revocació de la subvenció quan, posteriorment a la resolució de concessió vàlida i ajustada a dret, el beneficiari incompleix totalment o parcialment les obligacions o els compromisos contrets als quals està condicionat l'eficàcia de l'acte de concessió de la subvenció.
25.2. Com a conseqüència de la revocació de la subvenció, queda sense efecte, totalment o parcialment, l'acte de concessió i pertoca el reintegrament de les quantitats percebudes indegudament.
26. Reintegrament
26.1. Pertoca el reintegrament, total o parcial, de les quantitats rebudes i l'exigència de l'interès de demora des del moment del pagament de la subvenció fins a la data de la resolució per la qual s'aprovi el reintegrament, en els supòsits prevists en l'article 44.1 del Decret legislatiu 2 /2005.
A més, quan la resolució de concessió de subvenció hagi estat declarada invàlida per qualsevol de les causes de nul·litat de ple dret o d'anul·labilitat establertes en l'ordenament jurídic aplicable, l'òrgan competent ha d'iniciar, si pertoca, el procediment de reintegrament de les quantitats abonades.
26.2. Les quantitats reintegrables tenen la consideració d'ingressos de dret públic i poden ser exigides per la via de constrenyiment.
26.3. En cas d'incompliment parcial o de justificació parcial, s'ha de reintegrar la quantitat rebuda mitjançant l'aplicació d'un percentatge de minoració i segons la naturalesa de l'incompliment.
26.4. En el cas que la persona beneficiària vulgui dur a terme la devolució voluntària de part o de la totalitat de la subvenció percebuda, ho ha de comunicar per escrit a l'IEB perquè li faci arribar la documentació necessària per fer efectiu el reintegrament dels romanents no aplicats, així com dels interessos derivats dels mateixos.
27. Règim d'infraccions i sancions
Constitueixen infraccions administratives en matèria de subvencions, quan hi intervingui dol, culpa o simple negligència, les accions o omissions dels beneficiaris previstes en els articles 51, 52 i 53 del Decret legislatiu 2/2005, essent d'aplicació el títol V d'aquesta norma.
28. Efectes
Aquesta Resolució entra en vigor l'endemà de la publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.