Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA DE SALUT I CONSUM

Núm. 267710
Resolució del director general de Prestacions i Farmàcia per la qual s’aprova la llista definitiva de mèrits en el concurs de mèrits per a l’adjudicació de 34 oficines de farmàcia

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Fets

1. Ha finalitzat el termini de presentació d'al·legacions a la llista provisional de valoració de mèrits al·legats pels sol·licitants en la convocatòria per a participar en el concurs per a l'adjudicació de 34 oficines de farmàcia convocat per Resolució del director general de Planificació, Avaluació i Farmàcia de 25 de novembre de 2015 (BOIB núm. 174, de 26 de novembre).

2. En data 22 de juny de 2021, la Comissió de Valoració ha elevat al director general de Prestacions i Farmàcia la proposta de la puntuació definitiva dels mèrits dels participants.

Fonaments de dret

1. D'acord amb la base 7.2 de l'annex 2 de la convocatòria del concurs de mèrits, una vegada finalitzat el termini de reclamacions a la llista provisional de valoració de mèrits, i després que la comissió de valoració hagi examinat les reclamacions presentades, s'ha d'elevar al director general de Prestacions i Farmàcia la proposta definitiva de valoració de mèrits, el qual ha de dictar la resolució corresponent, que s'ha de publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, amb l'aprovació de la relació ordenada de major a menor dels participants en el concurs en funció de la llista definitiva de valoració de mèrits reconeguts.

2. La Comissió de Valoració, en sessió de 22 de juny de 2021, acta número 15, ha donat resposta a les al·legacions presentades pels concursants. S'ha d'entendre que els arguments de resposta que es donen per a cada concursant són igualment aplicables a tots, encara que de vegades, per economia processal, no s'han reproduït íntegrament en les respostes de tots els concursants. Les respostes que ha donat la Comissió són del tenor literal següent:

Els participants següents: Teresa Borrás Urtubia, Gloria Cabrera Jaume, Marc Enríquez Torres, Teresa María Falomir Gómez, Javier López González, José Bruno Montoro Ronsano, Francisca Mudoy Servera, Ana María Mulet Alberola, José Francisco Muñoz Agulló, Joana Maria Vaquer Pascual i Jordi Ventura Pujol van presentar amb els seus escrits d'al·legacions documentació nova o complementària a la que varen adjuntar amb les sol·licituds per a la participació en el concurs. D'acord amb els criteris establerts per la comissió de valoració en la dotzena sessió de data 26 de maig de 2021 i atès el moment de tramitació en què es troba el concurs, ja s'ha revisat i valorat la documentació referent als mèrits al·legats pels concursants i s'ha publicat la llista provisional de valoració d'aquests mèrits i per tant, no és procedent que en el termini per a la presentació d'al·legacions o reclamacions es pugui admetre o tenir en consideració la documentació relativa a acreditació de mèrits, tant si es tracta de nova documentació, com si es tracta de documentació complementària a la presentada dins el termini oportú, per trobar-se el procediment en una fase posterior. Es tracta de documentació presentada de manera extemporània, ja que el termini de 10 dies concedit per a l'acreditació de mèrits va finalitzar el 26 de novembre de 2019, en virtut del Requeriment d'esmena de deficiències de les sol·licituds i acreditació dels mèrits al·legats en el concurs de mèrits (BOIB núm. 154, de 12 de novembre de 2019).

1. Teresa Borrás Urtubia

La senyora Teresa Borrás Urtubia va presentar, en temps i forma, escrits d'al·legacions en dates 27 d'abril de 2021 i 6 de maig de 2021, amb els registres d'entrada GOIBE135788/2021 i GOIBE156446/2021, respectivament, que la interessada erròniament qualifica de recursos contra la llista provisional de mèrits.

A més, la interessada manifesta la seva disconformitat amb la puntuació dels mèrits al·legats, assenyala que va participar en el concurs d'adjudicació d'oficines de farmàcia de 2010 i sol·licita que, a l'empara del que disposa l'article 28.2 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, la comissió valori els mèrits que va aportar en el procediment esmentat. En resposta a aquesta reclamació s'ha d'indicar que en aquest concurs 2015 d'adjudicació de 34 oficines de farmàcia és d'aplicació la Llei 30/1992, de 26 de novembre, i no la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, en virtut de l'apartat a) de la seva disposició transitòria tercera. Per altra part, considerar que la interessada en la sol·licitud de participació en aquest concurs 2015 no va designar els arxius corresponents al concurs d'adjudicació d'oficines de farmàcia de 2010, tal com indica el punt 1r) de l'apartat b) de l'article 4 del Decret 6/2013, de 8 de febrer, de mesures de simplificació documental dels procediments administratius, expressament assenyalat en l'apartat m) de la base 2.1 de l'annex 2 de la convocatòria del concurs que textualment indica “Per a l'acreditació de mèrits dels quals tingui constància documental l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears s'estarà al que es disposa en el Decret 6/2013, de 8 de febrer, havent d'identificar la persona interessada, si escau, el registre i l'expedient en el qual es trobi el document”.

La interessada va presentar amb la sol·licitud de participació el resguard del pagament de la taxa, la declaració responsable en la qual indica que és titular d'una oficina de farmàcia a Barcelona des del 2012 (annex 4) i no va aportar originals o còpies compulsades dels mèrits professionals, acadèmics i altres mèrits, sinó que va designar els arxius del concurs de mèrits de 2014. L'apartat f) de la base 2.1 de l'annex 2 de la convocatòria del concurs assenyala que els participants que han estat titulars o cotitulars d'oficina de farmàcia han de presentar la documentació acreditativa de l'autorització de la farmàcia, data d'obertura, dades de titularitat o cotitularidad, comunitat autònoma en la qual està situada, la província, municipi, adreça i percentatges de cotitularidad i, en cas que s'hagi transmès l'oficina de farmàcia o s'hagi tancat, cal acreditar el tancament o transmissió i les dates. La senyora Borrás no ha aportat la documentació que acredita la titularitat de l'oficina de farmàcia i en l'expedient del concurs de 2014, tampoc consta aquesta documentació. Per aquest motiu, aquesta Administració no pot computar els mèrits conforme amb el que es disposa en la base 2.2 de l'annex 2 de la convocatòria.

2. Gloria Cabrera Jaume

En data 6 de maig de 2021, amb registre d'entrada en aquesta Conselleria núm. GOIBE155456/2021, la senyora Gloria Cabrera Jaume ha presentat un escrit en el qual manifesta la seva disconformitat amb la valoració dels mèrits dels apartats B i C.

La concursant indica que no se li ha valorat el curs “Diplomado en Salud Pública” perquè es tracta d'un curs sobre salut pública, s'ha considerat que no està relacionat amb l'atenció farmacèutica i fa una argumentació similar a la que fa el senyor Melchor López Salas i altres participants quant a aquest tema. No s'admet l'al·legació d'acord amb les bases i els criteris establerts per la comissió de valoració, a més, per tal de no repetir s'ha d'entendre per reproduïda la mateixa resposta que s'ha donat a les al·legacions de l'altre concursant.

Pel que fa al curs denominat “Experto Universitario en Ortopedia” indica que es tracta de formació postgraduada ateses les dates d'expedició del títol del curs i de la seva llicenciatura en Farmàcia, així com les dates de la superació dels exàmens corresponents i s'hauria de valorar dins l'apartat C1. Una vegada revisada la documentació aportada juntament amb la sol·licitud de participació en el concurs no s'admet aquesta al·legació. D'una part, s'ha comprovat que consta en el revers del títol de la llicenciatura en Farmàcia (document 1) de la senyora Cabrera que va superar els estudis en agost de 2002 i el títol va ser expedit el 21 d'agost del mateix any. Per altra part, en el revers del títol d'expert universitari en Ortopèdia (document 19) s'indica que el curs es va realitzar del 21 de gener al 30 de juny 2002 i en el anvers que va superar els estudis el 30 juny de 2002 i que el títol va ser expedit per la Universitat el 30 d'octubre del mateix any. Queda palès que aquesta formació d'expert universitari en Ortopèdia va ser cursada amb anterioritat a l'obtenció del títol de llicenciada en Farmàcia, encara que la certificació del curs va ser emesa per la Universitat amb posterioritat. També indicar que aquesta formació podia ser cursada per graduats/des i llicenciats/des en Farmàcia, Medicina i altres llicenciatures relacionades, alumnes de segon cicle de la llicenciatura de Farmàcia i diplomats en Ciències Biosanitàries. Per tant, aquesta formació es podia cursar per pregraduats i no només per alumnes postgraduats.

3. Antoni Crespí Gost

El senyor Antoni Crespí Gost ha presentat, en temps i forma, escrit d'al·legacions en data 06 de maig de 2021, GOIBE156839/2021, en el qual manifesta la seva disconformitat amb la puntuació dels seus mèrits professionals, acadèmics i altres mèrits.

En la primera al·legació reclama la valoració en l'apartat A.1 del barem de la prestació com a farmacèutic titular des del 18 de setembre de 1997 al 21 de setembre de 1998. Sobre aquest tema cal indicar que, en virtut de la Resolució del conseller de Sanitat i Consum, de 6 de març de 1997, va ser autoritzada a l'interessat la instal·lació d'una oficina de farmàcia en el terme municipal d'Alcúdia. Aquesta farmàcia va romandre oberta al públic del 18 de setembre de 1997 al 21 de setembre de 1998 i el seu tancament es va produir en execució de la Interlocutòria de 23 de juliol de 1998 dictada pel Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el PO 637/1997. Com a conseqüència de la Interlocutòria judicial esmentada, l'autorització de l'oficina de farmàcia va ser anul·lada, per la qual cosa es va invalidar legalment l'adjudicació que en el seu moment es va fer a favor de l'interessat. Per tant, aquesta adjudicació declarada nul·la no pot generar cap efecte legal beneficiós o positiu al seu favor, però com a correlatiu d'aquesta tampoc ha de derivar-se cap efecte perjudicial addicional per a ell.

Tot això ha de tenir com a conseqüència que no es pugui computar al senyor Crespí l'exercici professional com a titular de l'oficina de farmàcia del 18 de setembre de 1997 al 21 de setembre de 1998 en l'apartat A.1 del barem. Ara bé, correlatiu d'aquesta conclusió i com a conseqüència de l'anterior, li han de ser computats al reclamant els mèrits professionals, acadèmics i altres mèrits anteriors al 18 de setembre de 1997, ja que s'està davant un acte administratiu, l'autorització de l'oficina de farmàcia, que va ser declarat nul per resolució judicial, per tant, invàlid i que no pot produir cap efecte.

En la segona al·legació mostra la seva disconformitat amb el criteri adoptat per la comissió de valoració quant a la valoració dins l'apartat C dels documents 103, 104 i 105, indica que són certificacions emeses per l'Acadèmia Mèdica Balear (AMB) i que corresponen a cursos de doctorat inclosos dins programes de doctorat de la Universitat Autònoma de Barcelona en col·laboració amb la Universitat de les Illes Balears, durant els biennis 2001-2002, 2002-2003 i 2005-2006, per la qual cosa entén s'haurien de computar dins l'apartat B.3. Quan a aquesta al·legació s'ha de dir que tal com indica el senyor Crespí aquests documents són certificacions emeses per l'AMB, disposen de l'acreditació de la CFC de les Professions Sanitàries de la CAIB i indiquen la realització dels cursos pel participant amb aprofitament. Els documents aportats són certificats que no han estan emesos per la Universitat sinó per la institució científica AMB, corporació de dret públic i filial de l'Acadèmia de les Ciències Mèdiques i de la Salut de Catalunya i de Balears. Aquesta institució promou i col·labora en diverses activitats científiques i culturals destinades principalment al col·lectiu sanitari, com a tal pot establir acords de col·laboració amb la Universitat per participar en la impartició d'activitats formatives multidisciplinars dins programes de doctorat. Però, si bé les certificacions aportades pel concursant indiquen que els cursos estan inclosos dins programes de doctorat, no indiquen expressament que el participant els hagi realitzat com a part d'una formació de tercer grau (doctorat), tampoc s'han acompanyat d'una certificació de la Universitat que indiqui que s'hagin realitzat dins un programa de doctorat cursat pel participant, ni ha aportat els programes de doctorat corresponents, d'acord amb el que s'indica al punt 3 de l'annex 5 de les bases del concurs quant a la valoració de cursos de doctorat. Per aquest motiu, els documents indicats s'han computat dins l'apartat C.1.1 i pertoca mantenir aquesta valoració.

Pel que fa a la tercera al·legació, en el punt 1 exposa que el document 111 acredita la coautoria del participant en la redacció de la “Guía Farmacoterapéutica del Complejo Hospitalario de Mallorca” amb Dipòsit Legal M. 437069-2010. A més, indica que ja que no se li ha valorat a l'apartat C5 se li computi dins l'apartat C6. El document esmentat és una certificació del secretari de la Comissió de Farmàcia del Complex Hospitalari de Mallorca de data 14 de setembre de 2012, en la qual s'indica que va ser emesa a petició del senyor Crespí i es certifica que va ser vocal de la comissió esmentada i coautor en l'edició amb el Dipòsit Legal M. 437069-2010. En aquest certificat només s'indica un número de Dipòsit Legal, però aquesta codificació no identifica la publicació de manera bibliogràfica. En el document no s'ha indicat el títol de la publicació a la qual fa referència el concursant com a una guia de pràctica clínica, no s'ha indicat si es tracta d'un llibre, revista, article, etc., ni tampoc es fa referència a cap número d'identificació bibliogràfica, com el número de identificació ISBN (que el podria identificar en el cas que es tracti d'un llibre) o el número de identificació ISSN, (que ho faria en el cas d'una publicació periòdica del tipus d'una revista especialitzada), o bé, el número identificador d'un objecte digital DOI, en el cas que fos una publicació electrònica, etc. El concursant no ha aportat la publicació a la qual fa referència la certificació presentada com a document 111, per tant, no se li ha pogut valorar. A més, també s'ha de considerar que la comissió de valoració d'aquest concurs va acordar en la setena sessió de 24 de febrer de 2021 que les guies de pràctica clínica relacionades amb l'atenció farmacèutica, que disposessin de número ISBN, s'havien de valorar en l'apartat C5. Per altra part, la documentació aportada tampoc es pot considerar que s'ajusti amb el que s'estableix a les bases quant a les publicacions científiques d'articles en revistes especialitzades o capítols de llibres que es poden valorar en l'apartat C6.

En el punt 2 de la tercera al·legació indica que els documents 41 i 42 se li han valorat dins l'apartat C.1.2, com a cursos rebuts amb assistència, quan se li haurien d'haver computat dins l'apartat C.1.1 com a rebuts amb aprofitament, atès que en les certificacions aportades consta que l'alumne ha realitzat els treballs del curs a distància, el concursant manifesta que això evidència la superació de les proves exigides per l'entitat organitzadora dels cursos. Com a resposta a aquesta al·legació, s'ha de considerar que els cursos s'han valorat d'acord amb el que s'estableix en les bases i amb els acords de la comissió valoració del concurs, concretament, en la sessió quarta de data 19 de febrer de 2020 es va acordar com a criteri per a la valoració d'un curs d'especialització o formació continuada dins l'apartat C.1.1 que a la seva documentació acreditativa havia d'indicar expressament que s'havia rebut amb aprofitament.

En el punt 3 de la tercera al·legació, manifesta que els documents 84, 86, 88 i 90 corresponen a cursos organitzats per la SEFH i que consta que ha realitzat els exercicis per a l'obtenció dels certificats corresponents en els documents 85, 87, 89 i 91, que són correus electrònics remesos pels responsables d'impartir les activitats formatives i considera que complementen les certificacions aportades. No s'admet aquesta al·legació, ja que els cursos esmentats s'han valorat dins l'apartat C.1.2, d'acord amb les bases i els criteris adoptats per la comissió de valoració, perquè segons consta a les certificacions presentades es tracta de cursos acreditats realitzats amb assistència, atès que a les certificacions no s'indica la seva realització amb aprofitament. Els correus electrònics, els quals fa referència el concursant i que va presentar com a acompanyament de les certificacions esmentades, no es poden considerar com a un mitjà vàlid de certificació perquè no reuneixen els requisits que ha tenir una certificació d'un curs, per tant, no es poden acceptar com a certificacions complementàries quant a l'aprofitament dels cursos esmentats i s'ha de mantenir la valoració dins l'apartat C.1.2.

En el punt 4 de la tercera al·legació, el senyor Crespí no està d'acord que no se li hagi valorat el curs “Formació en recepta electrònica per metges d'hospital” (document 100), manifesta que és cert que en el títol del curs es fa menció a metges d'hospital però que en el revers del document es troben els objectius de l'activitat, a qui va dirigida, especifica literalment que l'objectiu general és “entrenar els professionals sanitaris del Servei de Salut de les Illes Balears” i en aquest context professional va ser admès al curs. En resposta a aquesta al·legació s'ha de dir que es tracta d'un curs acreditat per la CFC de les Professions Sanitàries de les Illes Balears, per tant, per a la seva valoració dins l'apartat C1 hauria d'estar relacionat amb l'atenció farmacèutica d'acord amb les bases del concurs, per la qual cosa i per tal de no reproduir els mateixos arguments, aquesta comissió es remet a la resposta donada al senyor Melchor López Salas. A més, s'ha de considerar que aquest curs no se li va computar al participant atès que en el títol del curs s'indica de manera explícita que està dirigit a “metges d'hospital” i, a més, s'ha de considerar que el programa de l'activitat especifica que es tracta d'un curs sobre la utilització del nou sistema de prescripció mitjançant recepta electrònica en els centres hospitalaris. En general, les funcions dels farmacèutics, tant els d'atenció primària com els d'atenció especialitzada, no tenen relació amb la prescripció de medicaments i/o productes sanitaris sinó que tenen a veure amb la dispensació dels productes farmacèutics, o bé, amb la preparació de les fórmules magistrals en els diferents establiments o centres sanitaris.

4. Marc Enríquez Torres

En data 5 de maig de 2021, amb registres núm. REGAGE21e00006606049 i REGAGE21e00006654780 , amb entrada en aquesta Conselleria en data 6 de maig de 2021 i registres núm. GOIBE154707/2021 i GOIBE154853/2021, la senyora Norma Canale Costa, com a representant del senyor Marc Enríquez Torres, ha presentat dues sol·licituds a les quals s'ha adjuntat un escrit d'al·legacions i documentació annexa.

En resposta a les al·legacions quant els mèrits professionals indicar que no s'admeten ja que el còmput d'aquests mèrits dins l'apartat A1 s'ha fet d'acord amb el que s'estableix als apartats g) i h) del punt 2.1 i els punts 2.8 i 2.9 de l'annex 2 de les bases de la convocatòria dels concurs de mèrits, i tenint en compte els criteris relatius als mèrits professionals establerts per la comissió de valoració en la sessió 4 de data 19 de febrer de 2020, concretament es va indicar que en el cas que no existeixi coincidència entre les dates dels contractes laborals i els nomenaments de farmacèutics regents, adjunts o substituts amb l'alta en la Seguretat Social, ha de prevaldre la data d'alta en la Seguretat Social. Per tant, al concursant no se li ha valorat l'experiència com a farmacèutic en l'oficina de farmàcia Juan José Ribas Cardona, des del 2 d'agost de 2010 fins el 31 d'octubre de 2010, atès que a la vida laboral (document 4) presentada pel senyor Enríquez aquest període consta al grup 02 de cotització en lloc del grup 01 (llicenciats o graduats).

No s'admeten les seves al·legacions pel que fa a la seva disconformitat amb la valoració dels mèrits de l'apartat C. Concretament, el participant indica que no se li ha computat el curs “Fundamentos de diseño y estadística” ja que com es pot comprovar en el revers del document 16, que correspon al programa de la formació, presentat pel senyor Enríquez juntament amb la sol·licitud per participar en el concurs, el curs tracta sobre la metodologia de la investigació, les bases de disseny dels estudis sanitaris i l'aplicació de l'anàlisi estadístic i, per tant, no es pot considerar que tengui relació amb l'atenció farmacèutica.

A més, el concursant al·lega que no se li han comptat els documents 27 i 28, que corresponen a dues certificacions emeses per la directora de Docència de l'Hospital Universitari Vall d'Hebron, en les qual s'indica la participació com a professor o docent del concursant en el “Programa d'immersió per a residents de 1er any. Mòdul de Formació Silicon: Prescripció Electrònica Assistida” de l'hospital en els anys 2014 i 2015. Aquesta docència impartida pel participant correspon a formació de residents dins centres hospitalaris, però en la documentació aportada no queda acreditat que els seus destinataris siguin farmacèutics residents. A més, no s'ha entès com a formació relacionada amb l'atenció farmacèutica ja que tracta sobre prescripció electrònica i els destinataris d'aquest tipus de formació són els facultatius amb capacitat de prescripció, que en cap cas són els farmacèutics residents. Per tot això, no s'ha pogut valorar ateses les bases del concurs, ja que no s'ajusta a la impartició de docència en cursos d'especialització, perfeccionament i formació continuada relacionats amb l'atenció farmacèutica acreditats o no per la CFCSNS que es valoren dins l'apartat C3, ni a comunicacions i/o ponències en congressos i jornades que es valoren dins l'apartat C4.

D'acord amb les bases del concurs i els criteris adoptats per la comissió de valoració no s'ha valorat els documents 13, 14, 15, 29, 30, 31, 32 i 34 presentats juntament amb la sol·licitud per participar en el concurs, perquè no ha quedat acreditat que es tracti de documents originals i s'han presentat sense l'acarament corresponent i, en el cas del document 34, també manca la traducció jurada atès que es tracta d'un article o publicació científica en anglès.

5. Teresa María Falomir Gómez

La senyora Teresa María Falomir Gómez ha presentat, en temps i forma, escrit d'al·legacions en data 6 de maig de 2021, amb registre d'entrada GOIBE157182/2021, en el qual manifesta la seva disconformitat amb la puntuació dels seus mèrits professionals, acadèmics i altres mèrits. Les al·legacions de la participant han de ser desestimades íntegrament per les raons següents:

Quant a la primera, tercera i sisena al·legació s'ha d'indicar que la interessada va esdevenir adjudicatària d'una oficina de farmàcia com a resultat de la retroacció d'actuacions duta a terme en el concurs d'adjudicació de 2010, en execució de la sentència número 3/2013, dictada el 7 de gener de 2013 per la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears (TSJIB) en el PO 19/2011, instat per la pròpia interessada. D'aquesta sentència resultà la nul·litat de l'adjudicació que l'Administració inicialment va fer a favor d'una tercera persona, de l'oficina de farmàcia que corresponia a la senyora Falomir. S'ha de concloure que, a tots els efectes legals, la senyora Falomir hauria d'haver estat adjudicatària de l'oficina de farmàcia que se li va adjudicar en execució de sentència, des del moment mateix en que es dictà la resolució administrativa d'adjudicació a favor d'una tercera persona i que va ser anul·lada.

Així que, com a resultat de l'execució de la sentència esmentada, s'adjudicà a la interessada una oficina de farmàcia prèviament adjudicada per aquesta Administració a una tercera persona. L'obertura inicial de l'oficina de farmàcia que finalment, en execució de sentència, va ser adjudicada a la senyora Falomir, va tenir lloc el 20 d'agost de 2012. Per la qual cosa, aquesta comissió de valoració entén que aquest és el moment al qual ha de referir-se la data de l'adjudicació i obertura de l'oficina de farmàcia a la senyora Falomir, tant pel que aquesta data li beneficiï (per exemple, retrotreure fins la mateixa data inicial del còmput de termini de prohibició legal de disposar de la farmàcia a títol onerós), com pel que li pugui perjudicar (data de pèrdua legal dels seus mèrits anteriors a efectes de participació en concursos ulteriors). És per això que, d'acord amb la base 2.2 de l'annex 2 de la convocatòria del concurs, no se li poden computar els mèrits al·legats per la interessada que siguin anteriors a aquesta data.

La concursant també al·lega que la suspensió decretada judicialment del concurs de mèrits ha afectat a la imparcialitat i objectivitat d'aquesta comissió pel que fa a la valoració dels seus mèrits. En resposta a aquesta reclamació s'ha d' assenyalar que els mèrits al·legats i acreditats per tots els participants han estat valorats d'acord amb el que s'estableix a les bases de la convocatòria i a la seva normativa d'aplicació.

A més, la reclamant al·lega una ”aparent falta de comprovació” pel que fa a les transmissions o adjudicacions d'oficines de farmàcia dels altres participants en el concurs. Al respecte, s'ha de tenir compte que, d'acord amb les bases del concurs, els aspirants que són o han estat titulars d'una oficina de farmàcia han de presentar emplenada i signada la declaració responsable de l'annex 4 de la convocatòria, així com la documentació que acreditativa d'aquestes circumstàncies. D'acord amb la base 2.14 de la convocatòria, la falsedat en les dades que es facin constar en la sol·licitud o en la documentació annexa determina l'exclusió immediata del sol·licitant, sense perjudici de les mesures legals que corresponguin. Per tant, es tracta d'una càrrega que correspon als participants en el concurs.

En l'al·legació segona indica que aquesta comissió ha vulnerat els seus interessos perquè no ha estat requerida per a l'acreditació dels mèrits al·legats i presenta juntament amb el seu escrit d'al·legacions documentació que resulta del tot extemporània, per tal de no resultar reiteratius en la resposta, aquesta comissió es remet a la contestació de les al·legacions de la participant senyora Antònia Sastre Barceló.

Respecte a l'al·legació quarta, en la qual assenyala que existeix un error en l'acta número 8 de la sessió de la comissió de 3 de març de 2021, s'ha d'indicar que la sentència 140/2021, dictada pel TSJIB en el PO 152/2017, desestima íntegrament el recurs contenciós administratiu interposat per la reclamant i, en conseqüència, aquesta Administració no ha estat compel·lida a la valoració del Curso de Biotecnología y Biofármacos. La sentència esmentada únicament indica que quan l'Administració s'aparta del seu precedent administratiu, té l'obligació de motivar especialment les causes d'aquesta variació de criteri. D'una part, en el present concurs aquesta Administració no se separa del criteri que es va aplicar sobre aquest assumpte en el concurs per a l'adjudicació d'oficines de farmàcia immediatament anterior sinó que ho confirma i, per altra part, entén que ha donat complida resposta a l'exigència judicial d'una més profusa argumentació, tal com s'ha recollit en les actes d'aquest concurs, les quals la interessada ha pogut analitzar i que aquí es donen per reproduïdes.

Quant a l'al·legació cinquena, la participant reclama la valoració “ad cautelam” dels mèrits anteriors a l'obertura de l'oficina de farmàcia adjudicada. No pot ser estimada atès que l'adjudicació de l'oficina de farmàcia que ostenta la reclamant té el seu origen en un procediment de concurrència competitiva diferent al present concurs.

6. Javier López González

El senyor Javier López González ha presentat, en temps i forma, escrit d'al·legacions en data 28 d'abril de 2021, registre d'entrada GOIBE137145/2021, en el qual manifesta la seva disconformitat amb la puntuació dels seus mèrits professionals, concretament amb els que tenen a veure amb els serveis prestats com a farmacèutic adjunt en l'oficina de farmàcia titularitat del senyor José Ramón Bauzá Díaz (PM417) i reclama li sigui valorat el període comprès des de 02 de febrer de 2011 a l'1 de desembre de 2015.

Aquesta al·legació no s'admet ja que per a la valoració dels mèrits professionals les bases de la convocatòria assenyalen que els participants han de presentar, d'acord amb la base 2.1.g), el certificat de la vida laboral expedit per la Tresoreria General de la Seguretat Social amb l'especificació dels períodes cotitzats, el nom de l'ocupador, les dates d'alta i de baixa i el percentatge de la jornada de treball i, per altra part, d'acord amb la base 2.1.h), el contracte laboral que especifiqui el període i la tasca desenvolupada o el nomenament o document acreditatiu equivalent com a farmacèutic regent, substitut o adjunt. L'interessat va aportar, juntament amb la seva sol·licitud de participació, un certificat de vida laboral de data 15 de desembre de 2015 i còpia compulsada del contracte laboral de durada determinada de 2 d'agost de 2010, que acredita la prestació laboral com a farmacèutic adjunt en l'oficina de farmàcia titularitat del senyor José Ramón Bauzá Díaz del 2 d'agost de 2010 a l'1 de febrer de 2011, però no va aportar en el termini de 10 dies concedits a aquest efecte en el Requeriment d'esmena de deficiències de les sol·licituds i acreditació dels mèrits al·legats en el concurs de mèrits (BOIB núm. 154, de 12 de novembre de 2019), cap document que acrediti que la prestació laboral es va prorrogar fins a l'1 de desembre de 2015.

7. Melchor López Salas

En data 6 de maig de 2021, amb registre d'entrada en aquesta Conselleria núm. GOIBE155102/2021, el senyor Melchor López Salas ha presentat un escrit en el qual en la primera al·legació manifesta la seva disconformitat amb la valoració dels mèrits de l'apartat C i en la segona al·legació indica que considera que es produeix una duplicitat en la valoració dels mèrits dels participants farmacèutics especialistes.

Quant a la primera al·legació, el concursant especifica que no se li han computat una sèrie de cursos relacionats amb la salut pública (documents 31, 32, 33, 36, 37, 38, 39 i 43), explica que no comparteix el fet que s'hagi considerat que no estan relacionats amb l'atenció farmacèutica, fa referència a tot un seguit de legislació sanitària per tal d'argumentar la seva al·legació i a la definició d'atenció farmacèutica d'acord amb el Document de Consens sobre Atenció Farmacèutica publicat pel Ministeri Sanitat i Consum, també mostra la seva disconformitat amb el criteri adoptat per la comissió de valoració i fa referència a diferents conceptes relacionats amb la salut pública com ara la promoció i protecció de la salut o la prevenció de la malaltia, entre d'altres.

No s'admet l'al·legació ja que no s'han valorat els cursos relacionats amb salut pública segons els criteris establerts per la comissió de valoració i d'acord amb les bases del concurs. Específicament, els cursos als quals fa referència el participant estan relacionats amb l'avaluació dels riscos de les substàncies químiques, la radiació i/o els agents biològics i els seus efectes en la Salut Pública, o bé, sobre la legislació relacionada amb la Sanitat ambiental i/o la Seguretat alimentària. A més, aquesta comissió no ha entrat a valorar les funcions i/o les activitats que es poden dur a terme a les oficines de farmàcia, o bé, la col·laboració dels farmacèutics en temes de Salut pública amb l'Administració, sinó la relació dels cursos d'especialització o formació continuada amb l'atenció farmacèutica. Per altra banda, indicar que s'ha considerat que segons s'estableix en el Document de Consens del Ministeri de Sanitat, l'atenció farmacèutica s'ha d'entendre com a les diferents activitats que realitza el farmacèutic centrades en l'atenció al pacient, com ara la dispensació de medicaments, el seguiment farmacoterapèutic, la farmacovigilància, la indicació farmacèutica, l'ús racional dels medicaments i la formulació magistral. A més, l'objectiu de la atenció farmacèutica és la de prevenir i resoldre les desviacions que es poden donar quan no s'aconsegueix l'objectiu terapèutic, per això s'avaluen els problemes de salut del pacient des de la perspectiva de la necessitat, efectivitat i seguretat dels medicaments, tenint en compte que aquesta tasca es realitza conjuntament amb un equip de professionals de la salut, a més d'involucrar al pacient i la seva família.

En la segona al·legació el senyor López Salas considera que en els casos de participants amb titulació de farmacèutics especialistes es produeix una duplicitat en la valoració dels mèrits, atès que se'ls valora l'experiència professional dins l'apartat A durant el temps que hagin realitzat la residència en els centres hospitalaris, com a farmacèutic intern resident (FIR) i també se'ls computa la titulació de l'especialitat com a mèrit acadèmic dins l'apartat B. A més, indica que s'hauria de valorar només com a mèrit acadèmic i no com a mèrit professional, ja que es tracta d'una relació amb un “caràcter especial” segons s'estableix en el Reial decret 1146/2006, de 6 d'octubre, pel qual es regula la relació laboral especial de la residència per la formació d'especialistes en Ciències de la Salut. El concursant manifesta que d'acord amb la singularitat que implica la relació laboral especial no es pot considerar que el farmacèutic exerceixi professionalment en cap modalitat durant els mesos de formació que dura la residència, perquè no és més que la part pràctica del programa de formació i té com a única finalitat adquirir un adequat nivell de competències que permeti l'avaluació final positiva per l'obtenció del títol d'especialista, moment en el qual queda extingida la relació laboral.

En resposta a aquesta al·legació s'ha de dir que no s'admet atès que els mèrits dels participants s'han computat d'acord amb el que s'estableix a les bases del concurs i als criteris adoptats per la comissió de valoració. S'han valorat els mèrits professionals d'aquells concursants que ho han acreditat mitjançant la documentació que indiquen les bases, és a dir, certificació de vida laboral en el grup 01 i altra documentació acreditativa del treball com a farmacèutic/a. També considerar que les bases del concurs no indiquen que els períodes de treball com a FIR no s'hagin de valorar si el participant presenta la documentació adient, així com tampoc indiquen que sigui excloent valorar els mèrits professionals i els mèrits acadèmics pel que fa a les persones que al·leguen els mèrits quant a l'especialitat. A més, s'ha de considerar que és evident la realització d'una activitat professional com a farmacèutic/a, en aquests casos com a residents en centres hospitalaris públics o privats, durant el període de temps de formació pràctica obligatòria, atès que queda recollida en la seva vida laboral en el grup 01 i en la documentació laboral acreditativa acompanyant, com ara les certificacions dels diferents organismes sanitaris. També, convé considerar que els FIR han de realitzar el programa de formació amb dedicació a temps complet i sense poder compatibilitzar-lo amb una altra activitat. L'obtenció de la titulació d'especialització només s'aconsegueix després de la superació de la formació teòrica i de la pràctica, segons s'indica en la Llei 44/2003, de 21 de novembre, d'ordenació de les professions sanitàries. Seran necessàries les dues per a l'obtenció d'aquesta titulació especialitzada i, a més, ha d'existir una vinculació laboral mitjançant un contracte individual de treball (relació laboral especial) entre el resident o especialista en formació i l'entitat titular docent (servei de salut o el centre sanitari), conforme el que s'estableix al Reial decret 1146/2006, de 6 d'octubre, pel qual es regula la relació laboral especial de residència per a la formació d'especialista en Ciències de la Salut i de conformitat amb el que preveu l'article 20.3 f) i la disposició addicional primera de la Llei esmentada.

8. Catalina Mayans Costa

En data 6 de maig de 2021, amb registre d'entrada en aquesta Conselleria núm. GOIBE155358/2021, la senyora Catalina Mayans Costa ha presentat un escrit en el qual indica disconformitat amb la valoració dels seus mèrits professionals.

Pel que fa al còmput dels mèrits professionals dins l'apartat A1 s'ha valorat d'acord amb el que s'estableix als apartats g) i h) del punt 2.1 i els punts 2.8 i 2.9 de l'annex 2 de les bases de la convocatòria dels concurs de mèrits. A més, s'han de considerar els criteris relatius als mèrits professionals establerts per la comissió de valoració del concurs, concretament es va recollir a l'acta de la quarta sessió de data 19 de febrer de 2020 el següent: “4. En el cas que no existeixi coincidència entre les dates dels contractes laborals i els nomenaments de farmacèutics regents, adjunts i substituts amb l'alta en la Seguretat Social, ha de prevaldre la data d'alta en la Seguretat Social”.

Vistes les al·legacions de la concursant i una vegada revisada la documentació aportada juntament amb la sol·licitud de participació en el concurs, pel que fa als mèrits professionals dins l'apartat A1, els períodes de treball com a farmacèutica adjunta o substituta que s'han computat d'acord, amb el percentatge de jornada laboral corresponent, són els següents:

- Des de l'1 d'abril de 1992 fins al 31 de juliol de 1994, al 100% de la jornada laboral, en l'oficina de farmàcia Núria Ferrer Ferrer.

- Des del 21 d'octubre fins al 24 de novembre de 1994, al 100% de la jornada laboral, en l'oficina de farmàcia Marta Petit Alfós.

- Des del 21 de juliol de 2003 fins al 20 de juliol de 2004, al 100% de la jornada i des del 26 d'agost de 2004 fins al 13 de setembre de 2012, amb una jornada laboral del 50%, en l'oficina de farmàcia Núria Ferrer Ferrer.

- Des del 21 d'octubre fins a l'11 de novembre de 2010, al 100% de la jornada, i des del 16 de novembre de 2010 fins al 15 de novembre de 2011, amb una jornada laboral del 50%, en l'oficina de farmàcia Antonio Planas Ramia.

- Des del 24 de novembre de 2011 fins al 4 de gener de 2012, amb un 50% de jornada, en l'oficina de farmàcia César Puget Juan.

- Des del 5 de gener fins al 23 de novembre de 2012, amb un 50%, en l'oficina de farmàcia Laura Beltrán Ribas.

- Des del 24 de novembre de 2012 fins al 17 de maig de 2013, amb un 50%, en l'oficina de farmàcia Antonio Planas Ramia.

- Des del 18 de maig fins al 8 de juny de 2013, al 100%, en l'oficina de farmàcia Núria Ferrer Ferrer.

- Des del 9 de juny fins al 8 de setembre de 2013, amb una jornada del 50% en l'oficina de farmàcia Antonio Planas Ramia.

- Des del 9 de setembre fins al 13 de setembre de 2013, al 100% de la jornada laboral, en l'oficina de farmàcia Núria Ferrer Ferrer.

- Des del 14 de setembre fins al 13 de novembre de 2013, amb una jornada laboral del 50%, en l'oficina de farmàcia Antonio Planas Ramia.

- Del 14 de novembre de 2013 fins al 26 de novembre de 2015, amb una jornada laboral d'un 50% a l'oficina de farmàcia Antonio Planas Ramia i l'altre 50% de la jornada a l'oficina de farmàcia Laura Beltrán Ribas.

S'ha d'indicar que el període de treball com a farmacèutica adjunta en l'oficina de farmàcia Núria Ferrer Ferrer, des del 21/12/2013 al 05/01/2014 i amb una jornada laboral del 40%, que consta a la seva vida laboral i a la documentació acreditativa corresponent aportada per la participant, no se li ha valorat atès que ja es troba inclòs dins els períodes de treball computats, en altres dues oficines de farmàcies amb una jornada laboral del 50% a cadascuna, tal com es pot comprovar en les dades esmentades anteriorment. La senyora Mayans incrementa la seva puntuació quant a l'apartat A, que queda amb 37,52 punts.

A més, segons l'acord de la comissió de valoració de la dotzena sessió de 26 de maig de 2021, se li ha de comptar dins l'apartat C.1.1 el curs “Tratamiento de las enfermedades con sales bioquímicas del Dr. Schüßler” acreditat per la CFCSNS amb 2,6 crèdits i realitzat amb aprofitament. Però, atès que la participant ja té el màxim de puntuació de l'apartat C1 no es veu modificada la seva puntuació dins l'apartat C.

9. Gemma Melero Quiñonero

En data 6 de maig de 2021, amb registre d'entrada en aquesta Conselleria núm. GOIBE154948/2021, la senyora Gemma Melero Quiñonero ha presentat un escrit en el qual manifesta que no està d'acord amb la seva puntuació dels apartat B i C.

Pel que fa a l'apartat B, indica que no se li valorat el document 9 corresponent al “Certificat de suficiència investigadora” i indica que aquesta certificació és equivalent al Diploma d'Estudis Avançats (DEA), d'acord amb la normativa d'aplicació que especifica la seva titulació. Vista l'al·legació de la concursant i revisats els documents 7, 8 i 9 quant a la puntuació computada en l'apartat B, s'ha de dir que no se li ha valorat la certificació acreditativa de la suficiència investigadora, però no perquè la certificació que va presentar no sigui equivalent al DEA com indica la participant, sinó perquè ja se li ha valorat el grau de doctora (B1). D'acord amb les bases i els criteris establerts per la comissió de valoració del concurs, s'ha considerat que si ja s'ha valorat la titulació de doctor/a dins l'apartat (B1) no se li han de valorar els cursos de doctorat (B2), ni la suficiència investigadora o diploma d'estudis avançats (B3), atès que la participant no ha acreditat que es tracti d'un programa de doctorat diferent i que segons la normativa d'aplicació al doctorat realitzat per la concursant, haver superat aquesta formació prèvia era necessària per a l'obtenció de la titulació de doctora, tal com es pot comprovar als documents 8 i 9 aportats per la concursant. A més, indicar que aquest criteri, concretament, es troba recollit en el acta de la setena sessió de la comissió de valoració de data 24 de febrer de 2021. Per tant, no s'admet l'al·legació i és manté la puntuació de l'apartat B.

La senyora Melero indica que la certificació en relació amb el “Máster en Economia de la Salud y del Medicamento” li va ser expedida per la Universitat Pompeu Fabra i que se li ha valorat en l'apartat B.5.2.2 com a màster no oficial quant s'hauria d'haver computat dins l'apartat B.4.2, ja que en la pàgina web del màster s'informa que es tracta d'un màster oficial i que compta amb el reconeixement acadèmic del Ministeri d'Educació del Govern d'Espanya. Vista l'al·legació de la concursant, s'ha revisat la documentació aportada per la participant quant al màster esmentat (document 11) i s'ha comprovat que en la certificació no consta que es tracti d'un màster oficial, tampoc s'indica l'expressió “màster universitari”, ni que la titulació hagi estat emesa pel Ministeri competent en matèria d'Educació o que tengui el seu reconeixement. La certificació va ser emesa l'any 2006 per l'Institut d'Educació Contínua de la Universitat Pompeu Fabra i no pel Ministeri competent en matèria d'Educació, tal com s'indica a la normativa d'aplicació per als màsters oficials. A més, consultada la web de l'Agencia Nacional de Evaluación de la Calidad y Acreditación (ANECA), s'ha constatat que actualment la Universitat Pompeu Fabra disposa d'un màster oficial amb la denominació “Máster Universitario en Economía de la Salud y del Medicamento”, que ha estat avaluat favorablement per aquest organisme d'acord amb l'expedient nº 3595/2010 i, per això, la seva denominació ha passat a ser la de màster universitari. És a dir, una vegada revisades les al·legacions i la documentació aportada juntament amb la sol·licitud per la participant no queda suficientment acreditat que es tracti d'un màster oficial, per tant, d'acord amb les bases del concurs i els criteris establerts per la comissió de valoració del concurs, concretament, els acords recollits en l'acta de la setena sessió de data 24 de febrer de 2021, no s'admet l'al·legació i es manté la valoració d'aquesta formació dins l'apartat B.5.2.2.

Quant a la seva disconformitat amb la puntuació de l'apartat C, la senyora Melero manifesta que no està d'acord en la no valoració del curs “Tratamiento de las enfermedades con sales bioquímicas del Dr. Schüßler”. Segons s'ha acordat per la comissió de valoració en la dotzena sessió de data 26 de maig de 2021, s'admet l'al·legació i es valora el curs esmentat dins l'apartat C.1.1, atès que està acreditat per la CFCSNS amb 2,6 crèdits i realitzat amb aprofitament. Per tant, li correspon incrementar la seva puntuació d'aquest apartat C amb 0,156 punts.

Pel que fa a l'al·legació sobre la no valoració dins l'apartat C.4.1 de dues ponències, la concursant indica que les bases del concurs no especifiquen en cap moment la necessitat d'aportar un certificat del temps impartit. Revisada la documentació aportada per la concursant corresponent a aquestes dues ponències (documents 59 i 60), s'ha de dir que el document 59 correspon a un programa d'unes jornades científiques però no és una certificació que acrediti la realització d'una ponència i, per tant, no és pot valorar. El document 60 és un certificat que acredita la participació de la concursant com a ponent en unes jornades però no indica la durada d'aquesta ponència i atès el punt 6 de l'annex 5 de les bases del concurs per poder computar les ponències dins l'apartat C4 aquestes han de tenir una durada mínima de 45 minuts.

10. José Bruno Montoro Ronsano

El senyor José Bruno Montoro Ronsano ha presentat, en temps i forma, escrit d'al·legacions de data 05 de maig de 2021, registre d'entrada GOIBE159262/2021, en el qual manifesta la seva disconformitat amb la puntuació dels seus mèrits professionals, acadèmics i altres mèrits.

En les al·legacions tercera a setena, l'interessat reclama que siguin valorats els seus mèrits professionals, ja que entén que, d'acord amb l'article 71 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, havia d'haver estat requerit per a la presentació del certificat de la vida laboral i que la documentació que va presentar juntament amb la seva sol·licitud de participació ja acredita la seva experiència professional. Les al·legacions no s'admeten i com a resposta es donen per reproduïts els arguments esgrimits que consten en la contestació a les al·legacions de la participant senyora Antonia Sastre Barceló, perquè la no aportació del certificat de vida laboral no exclou al participant del concurs però no permet la valoració de la seva experiència professional, ja que aquesta documentació l'hauria d'haver presentat amb la sol·licitud de participació, o bé, en el termini de 10 dies concedit en el tràmit d'acreditació. L'interessat ha aportat amb el seu escrit d'al·legacions un certificat de vida laboral de data 27 d'abril de 2021 que no s'admet per extemporani.

En l'al·legació vuitena reclama, en primer lloc, que el títol de doctor en Farmàcia “cum laude” sigui valorat en l'apartat B.1.1 i B.1.2 amb un total de 3,50 punts. L'al·legació no s'admet perquè aquesta titulació ja li va ser valorada d'aquesta manera. En segon lloc, indica que els cursos monogràfics del doctorat (doc. 14) siguin valorats en l'apartat B.3. D'acord amb els criteris establerts per la comissió de valoració, l'al·legació no s'admet ja que la valoració del doctorat ja duu implícita la valoració dels cursos de doctorat, el contrari suposaria duplicar la valoració del doctorat. En tercer lloc, sol·licita que el títol de farmacèutic especialista en farmàcia hospitalària se li valori en l'apartat B.6, però l'al·legació no pot ser admesa ja que el revers de la documentació acreditativa aportada pel participant quant a aquesta titulació no disposa de l'acarament corresponent.

En l'al·legació novena reclama de manera genèrica la valoració que s'ha realitzat dels seus Altres mèrits (C). No s'admet aquesta reclamació ja que els participants van ser informats de la no admissió de les al·legacions genèriques en la pàgina web del Servei d'Ordenació Farmacèutica, el mateix dia que es va publicar en el BOIB la Resolució del director general de Prestacions i Farmàcia per la qual s'aprova la llista provisional de mèrits dels participants, això és, el 15 d'abril de 2021.

11. Francisca Mudoy Servera

En data 4 de maig de 2021, amb registre d'entrada en aquesta Conselleria núm. GOIBE148108/2021, la senyora Francisca Mudoy Servera ha presentat un escrit en el qual indica que el “Màster en Atenció Farmacèutica Comunitària. 2a edició” (document 9) s'ha valorat amb una puntuació de 0.5 punts atès que es tracta d'un màster no oficial en línia i manifesta que va superar els mòduls teòrics que varen ser en línia i el mòdul pràctic que va ser presencial, en conseqüència sol·licita l'addició de 0,25 punts als 0,5 punts ja computats. Revisada la documentació presentada per la participant juntament amb la sol·licitud, no s'admet aquesta al·legació ja que aquest màster s'ha computat dins l'apartat B.5.1.2, com a màster relacionat amb l'atenció farmacèutica no oficial en línia, d'acord amb el que s'estableix a les bases del concurs i els criteris adoptats per la comissió de valoració. A més, s'ha d'indicar que les bases del concurs no preveuen la puntuació addicional que suggereix la participant dins l'apartat de valoració dels màsters (B5).

La senyora Mudoy manifesta que la certificació aportada com a document 22 “curs de Formació i Reciclatge de Farmacèutics adjunts i substituts” té una errada en la data de la signatura d'aquesta certificació, que consta signat en data 1 de febrer de 1999 i hauria de ser 1 de desembre de 1999 ja que el curs va finalitzar el 12 de novembre de 1999 i per acreditar-ho presenta un certificat del Col·legi Oficial de Farmacèutics, el programa del curs e indica la seva relació amb l'atenció farmacèutica. En resposta a aquesta al·legació s'informa que el curs esmentat (document 22) no s'ha computat perquè la data que consta en la documentació acreditativa del curs, aportada amb la sol·licitud de participació en el concurs, és anterior a la data que consta en el títol de la Llicenciatura en Farmàcia de la concursant, per tant, s'ha considerat que no se li pot computar dins l'apartat C1, ja que no es pot considerar com a formació postgraduada.

Finalment, la senyora Mudoy indica que no consten com a valorats, el document 44 “Curso de Terapéutica Homeopática para Farmacéuticos. 1er ciclo: iniciación. (5.8 crèdits)” i el document 45 “Curso de Terapéutica Homeopática para Farmacéuticos. 2º ciclo: experto. (9.2 crèdits)”, organitzats pel COFIB i, a més, al·lega la relació amb l'atenció farmacèutica dels cursos sobre Homeopatia. Atès l'acord de la comissió de valoració recollit a l'acta de la dotzena sessió de data 26 de maig de 2021, s'admet l'al·legació i es computen els dos cursos dins l'apartat C.1.1, amb una puntuació de 0,06 punts/crèdit, d'acord amb els crèdits que s'indica a la documentació acreditativa corresponent (5,8 i 9,2 crèdits), ja que es tracta de dos cursos d'especialització, perfeccionament i formació continuada relacionats amb l'atenció farmacèutica acreditats per la CFCSNS i rebuts amb aprofitament, per tant, 15 crèdits per 0,06 punts/crèdit fa un total de 0,9 punts.

12. Ana María Mulet Alberola

En data 6 de maig de 2021 i amb registre d'entrada en la Oficina General de Información y Atención al Ciudadano de Palencia (Junta de Castilla y León) núm. 202110400019041, amb entrada en la Conselleria de Salut i Consum el 7 de maig de 2021 i núm. de registre GOIBE158067/2021, la senyora Ana María Mulet Alberola ha presentat un escrit en el qual fa les següents al·legacions:

Quant el document 13 que fa referència al “Máster Universitario en Atención Farmacéutica”, indica se li ha valorat com a màster no oficial relacionat amb l'atenció farmacèutica dins l'apartat B.5.1.2, sol·licita que se li valori en l'apartat B.4.1 com a màster oficial, per acreditar-ho aporta documentació adjunta amb l'escrit d'al·legacions i indica que amb la sol·licitud de participació al concurs va presentar la certificació acadèmica personal com a justificant de la seva realització però en la qual no consta el caràcter del màster. No s'admet aquesta al·legació, ja que revisat el document 13 s'ha comprovat que es tracta d'una certificació acadèmica personal emesa per la Universitat de Granada, corresponent a la realització del màster esmentat, però en aquesta no s'indica el seu caràcter oficial. Per tant, d'acord amb els criteris establerts per la comissió de valoració del concurs quant els màsters recollits en l'acta de sessió 7 de data 24 de febrer de 2021, el màster s'ha valorat dins l'apartat B.5.1.2 atès que està relacionat amb l'atenció farmacèutica però no consta en el document acreditatiu el seu caràcter oficial.

La concursant explica que els documents 17, 18, 19, 20 i 23 se li han computat en l'apartat C.1.2, com a cursos rebuts amb assistència, en lloc de valorar-los en l'apartat C.1.1, com a cursos rebuts amb aprofitament. Sol·licita que se li computin d'aquesta manera i argumenta que d'acord amb la normativa vigent en el moment d'emissió dels certificats només s'indicava la seva realització, encara que per superar-los va tenir que realitzar l'examen corresponent i aporta documentació per acreditar la realització dels cursos amb aprofitament. S'ha d'indicar que se li han valorat dins l'apartat C.1.2 perquè a les certificacions aportades per la participant amb la sol·licitud no s'acreditava haver realitzat els cursos amb l'aprofitament. Els cursos dels participants s'han valorat d'acord amb el que s'estableix en les bases i amb els acords de la comissió valoració del concurs, concretament, en la sessió quarta de data 19 de febrer de 2020 es va acordar com a criteri per a la valoració d'un curs d'especialització o formació continuada dins l'apartat C.1.1 que a la seva documentació acreditativa havia d'indicar expressament que s'havia rebut amb aprofitament. A més, s'ha de mantenir aquesta valoració ja que en aquest moment del concurs no es pot acceptar la documentació aportada amb l'escrit d'al·legacions.

En l'al·legació sobre el document 48, que fa referència al curs “Farmacia Clínica Joaquim Bonal”, indica que se li ha valorat en l'apartat C.1.2, com a curs rebut amb assistència i sol·licita que se li valori com a curs rebut amb aprofitament i com a l'apartat anterior també aporta una certificació de superació del curs emès per la directora del curs. No s'admet aquesta al·legació pels mateixos motius que s'indiquen en la resposta a al·legació anterior.

La senyora Mulet sol·licita la valoració dels documents 70 al 75, manifesta que no se li han computat aquests mèrits atès que s'ha considerat que només estan dirigits a metges i adjunta a l'escrit d'al·legacions el programa d'un dels cursos com a exemple per indicar que estaven dirigits a metges i a farmacèutics. Revisada la documentació a la qual fa referència la senyora Mulet, s'ha de dir que en les certificacions presentades amb la sol·licitud de participació corresponents als documents del 70 al 74, s'indica expressament en les certificacions que els cursos estan emmarcats dins el Pla de Formació Continuada per a metges del Servei de Salut de la Castella – la Manxa (SESCAM), no s'han valorat d'acord amb els criteris establerts per la comissió de valoració, perquè estan adreçats a metges i no s'indica que també estiguin dirigits a farmacèutics. Quant al document 75, s'admet l'al·legació i se li computa en l'apartat C.1.1 ja que, revisat el document aportat amb la sol·licitud de participació en el concurs, s'ha constatat que es tracta d'un curs organitzat pel SESCAM, està acreditat per la CFCSNS amb 7,7 crèdits, consta la participació i superació del curs i, a més, en el certificat s'indica que està emmarcat dins un pla de formació de malalties prevalents i ús racional del medicament d'aquest mateix Servei de Salut, va dirigit a metges clínics però també a altres professionals sanitaris assistencials i no assistencials.

Pel que fa a l'al·legació sobre el document 80, indica que no se li ha computat perquè s'ha considerat que no està relacionat amb l'atenció farmacèutica, sol·licita la valoració en l'apartat C.1.2 atès que el mòdul I del curs tracta sobre l'ús racional de medicaments i l'atenció farmacèutica. No se li ha computat perquè és d'un curs del Col·legi Oficial de Farmacèutics de València de preparació per a la prova escrita del barem en relació amb l'accés a noves oficines de farmàcia en la Comunitat Valenciana, per tant, no es correspon amb un curs d'especialització o formació continuada i no té relació amb l'atenció farmacèutica d'acord amb el Document de Consens del Ministeri de Sanitat.

La senyora Mulet manifesta que no se li han valorat els documents 21, 24-27, 29-33, 35-41, 43-47, 49-60, 62-67, 76 i 84, tampoc els documents 107-130, perquè va aportar còpies dels documents esmentats sense acarar juntament amb la seva sol·licitud de participació en el concurs atès que l'Administració que va realitzar el registre de la seva sol·licitud (Subdelegació de Govern de Castelló) es va negar a acarar-li aquesta documentació, per la qual cosa també va remetre un paquet amb la documentació original acreditativa dels mèrits esmentats, amb entrada en aquesta Conselleria en data 21 de desembre de 2015 i número de registre 3407346. La concursant sol·licita que se li computin aquests mèrits atès que té constància que el paquet amb els originals va ser remès juntament amb la seva sol·licitud de participació i va arribar al destí correctament. A més, fa referència a la presentació de certificacions de diferents cursos amb l'escrit d'al·legacions.

Vistes aquestes al·legacions s'ha revisat la documentació presentada per la participant amb la sol·licitud i s'ha pogut comprovar la recepció del paquet amb la documentació original indicada. Per tant, s'admet aquesta al·legació i se li han valorat els mèrits corresponents dins els apartats C1.1, C.1.2, C2.1, C.2.2, C.4.2 i C6, d'acord amb les bases i els criteris establerts per la comissió de valoració del concurs. Quant a la documentació aportada amb l'escrit d'al·legacions no s'admet atesos els criteris establerts per la comissió de valoració del concurs.

La participant reclama que no se li ha valorat el document 131, projecte d'investigació “Implantación de un programa de atención farmacéutica al paciente hospitalizado como herramienta de mejora en la continuidad asistencial” i també torna a adjuntar el mateix document amb l'escrit d'al·legacions. No s'admet aquesta al·legació ja que la concursant no va presentar original o còpia acarada del document 131 amb la sol·licitud de participació en el concurs, a més, no se li podria valorar, atès que el document aportat no és una certificació que acrediti la direcció o la participació de la concursant en un projecte d'investigació.

Per altra part, s'ha de tenir en compte que, com a la resta de participants que varen presentar com a mèrit cursos sobre Homeopatia i d'acord amb el criteri de la comissió de valoració establert a la dotzena sessió de data 26 de maig de 2021, se li ha valorat dins l'apartat C1.1 el curs “Tratamiento de las enfermedades con sales bioquímicas del Dr. W. H. Schußler”.

La senyora Mulet incrementa la seva puntuació quant a l'apartat C, que queda amb 15,10 punts i, per tant, la seva puntuació total actual és de 40,74 punts.

13. José Francisco Muñoz Agulló

El senyor José Francisco Muñoz Agulló ha presentat, en temps i forma, escrit d'al·legacions en data 28/04/2021, registre REGAGE21e00006013132, amb entrada en la Conselleria de Salut i Consum el 29/04/2021, registre GOIBE139052/2021.

En la primera al·legació manifesta la infracció de l'article 53.1 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. Sobre aquest tema cal indicar en primer lloc, que d'acord amb l'apartat a) de la disposició transitòria tercera d'aquesta Llei 39/2015 la llei procedimental aplicable és la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú. En segon lloc, va sol·licitar vista del seu expedient i aquest tràmit el va poder realitzar en data 15 d'abril de 2021, des de les 9.30 a les 10.15 hores, després del qual va signar la diligència de compareixença corresponent sense cap mena d'incidència. Per la qual cosa aquesta Administració desconeix quina infracció ha pogut cometre quan el participant ha emplenat el tràmit amb l'adopció de les mesures de seguretat exigides per les autoritats sanitàries.

En la segona al·legació l'interessat reclama que no se li ha valorat correctament l'exercici professional com a farmacèutic responsable del servei de farmàcia de l'Hospital General de Muro, quant a aquest exercici professional com a responsable de servei de farmàcia hospitalària està d'acord amb la data d'inici de l'activitat, 6 d'octubre de 2003, però no amb la data de finalització, 10 de setembre de 2004. A la vista d'aquesta reclamació s'ha revisat la documentació aportada pel concursant i s'ha vist que va presentar amb la sol·licitud de participació un certificat de vida laboral de data 2 de desembre de 2015 (document 5) i una comunicació de la Direcció General de Farmàcia de data 10 de setembre de 2004 (document 9) en el qual s'indica que l'activitat es va iniciar el 06 d'octubre de 2003 i continua fins a la data de la comunicació, 10 de setembre de 2004. El participant no ha designat els arxius d'aquesta Administració, tal com indica al punt 1r de l'apartat b) de l'article 4 del Decret 6/2013, de 8 de febrer, de mesures de simplificació documental dels procediments administratius, i la base 2.1.m) de l'annex 2 de la convocatòria del concurs, i no ha acreditat documentalment en el termini de 10 dies concedits a aquest efecte en el Requeriment d'esmena de deficiències de les sol·licituds i acreditació dels mèrits al·legats de 6 de novembre de 2021 (BOIB 154, de 12 de novembre), que l'activitat continuava fins a la data de la convocatòria del concurs. El concursant ha aportat amb l'escrit d'al·legacions un certificat emès pel Servei d'Ordenació Farmacèutica de data 18 de febrer de 2021 que no es pot admetre en aquest moment del concurs atès que s'ha aportat extemporàniament. Per tot l'anterior, no s'admet l'al·legació i pertoca mantenir la valoració.

En l'al·legació tercera el concursant reclama que en l'oficina de farmàcia PM224, titularitat en aquell moment de la senyora Catalina Isabel Palmer Caldés i del senyor Miguel Palmer Vidal, va prestar serveis com a farmacèutic adjunt del 12 de maig de 2009 al 26 de novembre de 2015, amb una jornada laboral del 58%. Atesa la documentació aportada per l'interessat s'admet l'al·legació ja que va aportar juntament amb el certificat de vida laboral una còpia compulsada de la resolució de la Direcció General de Farmàcia de data 12 de maig de 2009 (document 10) en la qual se li nomena farmacèutic adjunt de manera indefinida des del 12 de maig de 2009.

En l'al·legació quarta reclama que el temps treballat en l'oficina de farmàcia PM224 es valori al 58% i el temps treballat a l'Hospital General de Muro al 42% ja que desenvolupa els dos exercicis de forma simultània. S'ha de dir que aquesta quarta al·legació es pot considerar admesa parcialment perquè l'exercici professional a l'oficina de farmàcia esmentada se li valorat d'acord amb la resposta a la seva al·legació tercera, però no s'admet quant a la valoració de l'exercici professional al 42% a l'Hospital General de Muro ja que aquest exercici no s'ha acreditat documentalment per part del participant d'acord amb el que s'estableix a les bases del concurs.

En l'al·legació cinquena indica que no se li han valorat com a cursos de doctorat els acreditats amb el document 14 dels presentats amb la sol·licitud de participació en el concurs i que correspon a una còpia acarada de la certificació acadèmica junt amb el programa de doctorat. El concursant com a document 14 va presentar còpia acarada d'una certificació acadèmica de la Facultat de Farmàcia de la Universitat de Barcelona de data 17 de juliol de 1997, en la qual s'indica que el concursant va accedir a l'ensenyament Ciència i Tecnologia Farmacèutiques i que havia cursat dues assignatures durant 93-94, però en la certificació esmentada no hi ha cap referència a que es tracti de cursos de doctorat i tampoc no es fa referència a cap programa de doctorat. Pel que fa al programa de doctorat al qual fa referència, el concursant va presentar dos documents sense acarar i també s'ha de dir que no queda acreditat que es corresponguin amb la certificació acadèmica aportada, per tant, no s'admet l'al·legació.

Quant a la sisena al·legació reclama que no se li ha valorat la ponència “Alteraciones en el ciclo de la urea” que va acreditar mitjançant el document 41. En resposta a aquesta al·legació s'ha de dir que aquest mèrit fa referència a una ponència d'una hora de duració i consta que ja se li havia computat al concursant dins l'apartat C.4.1.

En els apartats 7A, 8A, 9A, 10A i 11A de l'escrit d'al·legacions manifesta que no se li han computat els mèrits corresponents i que va acreditar mitjançant la documentació aportada com a documents 36, 37, 38, 39 i 40, respectivament, i, a més, indica corresponen a còpies acarades de la documentació acreditativa d'aquests mèrits. Vistes les al·legacions s'ha revisat la documentació aportada pel senyor Muñoz amb la sol·licitud de participació i s'ha de dir que no se li han valorat els documents del 36 al 40 atès que es tracta de còpies de documentació presentades sense l'acarament corresponent i, per tant, no es poden valorar perquè no compleixen amb el que s'indica a l'apartat e) de l'article 2.1 de l'annex 2 les bases del concurs quan a la documentació acreditativa dels mèrits al·legats. A més, pel que fa als documents 38 i 40 tampoc s'han acompanyat de la traducció jurada corresponent.

En resposta a l'apartat 12A d'al·legacions s'ha de considerar que la puntuació que li pertoca no s'ajusta amb l'indicada pel participant en aquesta al·legació, d'acord amb la revisió realitzada, li corresponen 37,60 punts quant els mèrits professionals i, a més, li queda una puntuació total de 55,56 punts.

14. Maria Planells Ramón

En data 30 d'abril de 2021, amb registre d'entrada en aquesta Conselleria núm. GOIBE143033/2021, la senyora Maria Planells Ramon ha presentat un escrit en el qual manifesta que el document 8 (Màster en Atenció Farmacèutica Comunitària, 1ª edició ) i el document 9 (Màster en Farmàcia assistencial. 1ª edició), presentats juntament amb la sol·licitud de participació en el concurs, corresponents a dos màsters no oficials realitzats en línia, se li han valorat dins l'apartat B.5.2.2 i atesa la seva relació amb l'atenció farmacèutica s'haurien d'haver comptat dins l'apartat B.5.1.2. S'admet aquesta al·legació, ja que revisats els document 8 i 9, s'ha comprovat que es tracta de dos títols de màster no oficial de la Universitat de València, realitzats en línia, però relacionats amb l'atenció farmacèutica i, per tant, s'han de valorar dins l'apartat B.5.1.2.

15. Margarita Victoria Pizà Vidal

En data 29 d'abril de 2021, amb registre d'entrada en aquesta Conselleria núm. GOIBE139353/2021, la senyora Margarita Victoria Pizà Vidal ha presentat un escrit en el qual indica que no se li ha valorat el curs “El consell homeopàtic en patologies d'hivern, esport i trastorns nerviosos. Farmaciola homeopàtica” organitzat pel Col·legi Oficial de Farmacèutics de les Illes Balears, declarat d'interès sanitari per la Conselleria de Salut i Consum de les Illes Balears, acreditat per la mateixa Conselleria amb 1,3 crèdits i que va realitzar amb assistència i aprofitament. La participant al·lega la relació del tema del curs amb l'atenció farmacèutica atès que els productes homeopàtics es dispensen en oficines de farmàcia i que es tracta d'un curs acreditat per la CFCSNS i per la Conselleria.

Com a resposta a aquesta al·legació, d'acord amb l'acta de la sessió 12 de la comissió de valoració de data 26 de maig de 2021 quant a la temàtica del curs sobre Homeopatia, s'ha de tenir en compte la relació del curs amb l'atenció farmacèutica, entesa segons el Document de Consens del Ministeri i, d'altra part, que els medicaments homeopàtics són legals a Espanya i a altres països de la Unió Europea, estan considerats com a medicaments especials d'acord el Reial Decret Legislatiu 1/2015, de 24 de juliol, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de garanties i ús racional dels medicaments i els productes sanitaris. A més, s'ha de considerar que qualsevol metge en exercici en la UE o en Espanya pot prescriu i recomanar els medicaments homeopàtics als seus pacients i els farmacèutics els poden dispensar en les oficines de farmàcia, així com donar indicacions o consells sobre ells. S'admet l'al·legació, ja que revisat el document 30, presentat juntament amb sol·licitud de participació en el concurs, s'ha comprovat que consta la seva assistència amb aprofitament i l'acreditació del curs per la CFCSNS. El curs s'ha de valorar dins l'apartat C.1.1 i, per tant, li corresponen 0,078 punts.

16. Alba Ruiz González

La senyora Alba Ruiz González ha presentat, en temps i forma, escrit d'al·legacions en data 6 de maig de 2021, amb registre GOIBE156063/2021, en el qual manifesta la seva disconformitat amb la puntuació dels seus mèrits professionals i acadèmics. Es tracta d'una al·legació a la totalitat de la valoració duta a terme per la comissió de valoració. Per tant, l'al·legació de la interessada no pot ser estimada ja que els participants varen ser informats des del 15 d'abril de 2021 en la pàgina web del Servei d'Ordenació Farmacèutica, coincidint amb la publicació al BOIB de la Resolució del director general de Prestacions i Farmàcia per la qual s'aprova la llista provisional dels mèrits dels participants al concurs, que no serien admeses les al·legacions genèriques, com és el cas.

17. Antonia Sastre Barceló

La senyora Antonia Sastre Barceló ha presentat, en temps i forma, escrit d'al·legacions en data 5 de maig de 2021, registre GOIBE153513/2021, en el qual manifesta la seva disconformitat amb la puntuació dels seus mèrits professionals i altres mèrits.

Les al·legacions primera a tercera han de ser desestimades atès que la interessada disposa d'un 50% de cotitularitat de l'oficina de farmàcia PM205 des del 5 de gener de 1996 i com a conseqüència d'això que els seus mèrits professionals s'han valorat d'acord amb el seu percentatge de titularitat del 50% i no al 100%, com reclama la concursant.

A més, s'ha de dir que a l'acta de la sessió 7, de 24 de febrer de 2021, la comissió de valoració va acordar en relació amb l'expedient de la senyora Antonia Sastre Barceló el següent:

“Expedient de la participant Antònia Sastre Barceló. La sentència ferma núm. 424 dictada per la Sala Contenciosa Administrativa del TSJIB en data 17 d'octubre de 2017, en el procediment ordinari 196/2016 instat per la senyora Sastre contra la Resolució del director general de Planificació, Avaluació i Farmàcia de 25 de novembre de 2015 per la qual es convoca el concurs d'adjudicació de 34 oficines de farmàcia, estableix que els mèrits professionals dels farmacèutics participants que siguin cotitulars d'oficines de farmàcia seran valorats d'acord amb el percentatge de cotitularitat corresponent (A.1)”.

La sentència ferma número 424, de data 17 d'octubre de 2017 indica en els seus Fets que "La demanda es va formalitzar en termini legal, sol·licitant que s'estimi el recurs perquè es dicti" (...) NOVA RESOLUCIÓ DEL CONCURS DE MÈRITS PER A L'ADJUDICACIÓ DE 34 OFICINES DE FARMÀCIA incloent expressament a l'apartat de valoració de mèrits l'experiència professional que en supòsits de cotitularitat d'oficines de farmàcia, l'experiència professional es computarà de la mateixa manera que com a titular, sense atendre en cap cas a la proporció del percentatge de cotitularitat. (...)".

La demanda va ser íntegrament desestimada amb expressa imposició de costes a la reclamant i en el seu fonament de dret segon assenyala "El barem dóna un mateix tractament a l'experiència professional que s'adquireix com a farmacèutic titular, com a regent, com a substitut i com adjunt. Però és tan lògic com jurídic que, per exemple, l'experiència d'un adjunt es valori en proporció a la jornada contractada o que, per als casos de cotitularitat, s'atengui a les funcions i responsabilitats que s'han pres, que, com és natural , no seran les mateixes que les exercides per qui fos únic titular en exclusiva. (...) L'exercici habitual de la professió concedeix l'experiència professional, es pot afirmar que els criteris de valoració estan definits en el Decret CAIB 30/2015 mitjançant mesures que no apareixen com irraonables o arbitràries. Per tant, no sent arbitràries les mesures contemplades per la norma sinó objectives i paritàries, en definitiva, cap dels retrets que s'aboquen a la demanda de la Sra. Sastre els pot fer efecte".

La comissió de valoració, d'acord amb l'article 103 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, ha valorat els mèrits professionals de la participant de conformitat amb el que disposa la sentència ferma indicada, per la qual cosa aquesta Administració no ha conculcat el principi d'igualtat ni la resta de principis que informen aquest procediment.

Respecte a l'al·legació quarta, relativa a la no valoració de còpies de certificats de cursos per defectes amb el seu acarament, cal indicar que s'ha de desestimar d'acord amb l'apartat e) de la base 2.1 de l'annex 2 de la convocatòria del concurs que indica que “la documentació aportada s'ha de presentar en originals o en còpies compulsades. S'han de compulsar tots els fulls del document i si aquests tenen anvers i revers s'han de compulsar ambdues cares”. A més, la comissió de valoració en l'acta de la sessió 1 de 18 de setembre de 2019 va recollir el següent: “S'acorda com a compulsa vàlida la feta per un notari o la que s'hagi efectuat per un funcionari de l'administració autonòmica, local o estatal, al marge de la seva ubicació dintre de l'estructura orgànica de cada unitat administrativa, sempre que presti els seus serveis en la mateixa conselleria o altre organisme des de la qual es registri d'entrada la sol·licitud de participació en el concurs”.

A més, indicar que aquesta informació es va publicar el 12 de novembre de 2019 a la pàgina web del Servei d'Ordenació Farmacèutica, com a notes aclaridores del Requeriment d'esmena de les deficiències de les sol·licituds i acreditació dels mèrits al·legats presentats en el concurs, publicat en el BOIB núm. 154, de la mateixa data. Per tant, considerar que s'han de diferenciar els documents que s'han d'adjuntar amb la sol·licitud, l'absència o compulsa incorrecta dels quals, en el supòsit de no presentar els originals, suposen l'exclusió del participant, dels documents que acrediten els mèrits que al·leguen els aspirants i que en el cas de no ser aportats d'acord amb les bases de la convocatòria no poden ser valorats. D'una part, pel que fa els documents que no es presentin amb la sol·licitud o que la seva compulsa sigui incorrecta, la qual cosa suposa l'exclusió del concurs, la comissió de valoració va acordar en l'acta de la segona sessió de 16 d'octubre de 2019, en compliment del que disposa la base 4.1 de l'annex 2 de la convocatòria, requerir l'esmena dels participants relacionats en la llista corresponent. Per altra part, quant a l'acreditació dels mèrits al·legats pels participants, la comissió de valoració va acordar en la mateixa acta, en compliment del que disposa la base 4.3 de l'annex 2 de la convocatòria, requerir als participants per a l'acreditació dels mèrits al·legats d'acord amb les bases del concurs.

La interessada no va acreditar els mèrits al·legats d'acord amb les bases de la convocatòria i per tant, no poden ser valorats.

18. Joana Maria Vaquer Pascual

En data 5 de maig de 2021, amb registre d'entrada en aquesta Conselleria núm. GOIBE152873/2021, la senyora Joana Maria Vaquer Pascual ha presentat un escrit en el qual en la primera al·legació indica que no se li ha puntuat l'exercici com a farmacèutica adjunta a la farmàcia Amparo Trueba Fernández, en la segona al·legació manifesta la seva disconformitat amb la valoració dels mèrits de l'apartat C i en la tercera al·legació considera que es produeix una duplicitat en la valoració dels mèrits dels participants farmacèutics especialistes.

Pel que fa a la primera al·legació, la participant indica que no se li ha puntuat l'exercici com a farmacèutica adjunta de l'oficina de farmàcia Amparo Trueba Fernández, des del 19 d'abril fins al 19 de maig de 1999, informa que consta a la vida laboral aportada amb la sol·licitud de participació en el concurs i aporta còpia compulsada de dues nòmines com a prova. No s'admet aquesta primera al·legació perquè a la vida laboral aportada juntament amb la sol·licitud per participar en el concurs, consta aquest període de temps de treball però la concursant no va presentar cap document més que per acreditar-ho i és per això que no se li ha pogut computar atès que no compleix amb el que indiquen les bases del concurs i, per altra part, en aquest moment no es pot acceptar la incorporació de nova documentació a l'expedient de la concursant, per tant, es manté la puntuació quant a l'apartat A.

Quant a la segona al·legació, la senyora Vaquer manifesta la seva disconformitat quant a la no valoració d'una sèrie de cursos de formació dins l'apartat C. La concursant no està d'acord amb la valoració del curs “Fundamentos de la terapéutica medicamentosa” dins l'apartat C.1.2 i indica que se li hauria d'haver puntuat a l'apartat C.1.1, com a la resta de cursos realitzats dins el “Programa de actualización en farmacología y farmacoterapia” del Consejo General de Colegios Oficiales de Farmacèuticos que se li han valorat dins l'apartat C.1.1. En resposta a aquesta al·legació, pel que fa al curs esmentat indicar que la senyora Vaquer va presentar una còpia acarada d'una certificació del curs (document 40) en la qual s'informa que “se li havia expedit perquè havia extraviat l'original o una altra causa”, el document no indica que el curs s'hagués realitzat amb aprofitament, raó per la qual no se li va computar en aquest apart C.1.1 i se li va puntuar a l'apartat C1.2, d'acord amb les bases i els criteris adoptats per la comissió de valoració del concurs, concretament en la sessió quarta de data 19 de febrer de 2020. Per tant, no s'admet l'al·legació i es manté la puntuació de l'apartat C1.

A més, la senyora Vaquer especifica que no se li han computat una sèrie de cursos relacionats amb la Salut Pública (documents 14, 15, 18, 48, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 60), explica que no comparteix el fet que s'hagi considerat que no estan relacionats amb l'atenció farmacèutica. No s'admet l'al·legació i atès que fa la mateixa argumentació que la plantejada pel senyor Melchor López Salas es dona per reproduïda la resposta donada a les al·legacions de l'altre concursant.

No s'admet l'al·legació quant al document 49 que correspon al curs “Importància de l'estat nutricional en pacients hospitalitzats”, no s'ha puntuat atès que es tracta d'un curs no acreditat i no organitzat per l'Administració sanitària, per la Universitat, per la corporació farmacèutica i per institucions o societats científiques, ja que a la certificació consta com a organitzat per l'Escola Balear d'Administració Pública que és un organisme autònom de caràcter administratiu, adscrit a la conselleria competent en matèria de funció pública.

S'admet l'al·legació respecte els cursos sobre Homeopatia (documents 36 i 57) que va presentar la concursant en el moment de la sol·licitud s'han de valorar dins l'apartat corresponent d'acord amb el criteri acordat en la dotzena sessió de data 26 de maig de 2021 de la comissió de valoració del concurs. El document 36 correspon al curs “Tratamiento de las enfermedades con sales bioquímicas del Dr. W. H. Schußler” realitzat amb aprofitament i acreditat amb 2,6 crèdits, se li ha de valorar en l'apartat C.1.1, se li han d'afegir 0,156 punts. El document 57 correspon al curs “Homeopatia pràctica” de 20 hores (que equivalen a 2 crèdits), no acreditat però organitzat pel COFIB i realitzat amb aprofitament, se li valora dins l'apartat C.2.1.

Quant als documents 12 i 13 ja que la concursant manifesta que l'atenció farmacèutica no només es fa dins l'oficina de farmàcia sinó que també es realitza en les col·laboracions amb campanyes d'Educació Sanitària destinades a la ciutadania, considera que aquests documents que no van adreçats a postgraduats ja que no se li han valorat dins l'apartat C.4.2 es computin dins l'apartat C.3, com a cursos impartits. No s'admet aquesta al·legació atès que les certificacions que va aportar la participant no indiquen que es tracti de cursos impartits d'especialització, perfeccionament o formació continuada, ni de comunicacions o ponències adreçades a postgraduats, per tant, d'acord amb les bases del concurs i els criteris de la comissió de valoració no se li poden computar.

Finalment, la senyora Vaquer formula el mateix que el senyor Melchor López Salas quant als casos de participants amb titulació de farmacèutics especialistes i per tant, es dona per reproduïda la mateixa resposta que s'ha donat a les al·legacions de l'altre concursant.

19. Jordi Ventura Pujol

En data 5 de maig de 2021, registre d'entrada GOIBE153599/2021, el senyor Jordi Ventura Pujol ha presentat, en temps i forma, escrit d'al·legacions en el qual manifesta la seva disconformitat amb la puntuació dels seus mèrits acadèmics i altres mèrits.

En la primera al·legació reclama la valoració del document núm. 24 “Màster Experimental en Ciències Farmacèutiques” en l'apartat B.5.2.1 i no en el B.5.2.2. Aquesta al·legació no s'admet ja que aquest document 24 no indica específicament que es tracti de formació presencial, per tant, se li ha computat com a formació en línia, d'acord amb els criteris establerts per la comissió de valoració. El concursant ha aportat amb el seu escrit d'al·legacions, com a document 1, un certificat signat per la Secretaria de la Facultat de Farmàcia i Ciències de l'Alimentació de la Universitat de Barcelona el 23 d'abril de 2021. Aquest document no s'admet atès que ha estat presentat de manera extemporània.

En la segona al·legació sol·licita que el document 33 referit al curs “Anàlisis d'aigua: interpretació de resultats i tramitació de mostres” sigui valorat en l'apartat C.1.1. No s'estima la reclamació atès que aquesta formació no està relacionada amb l'atenció farmacèutica i, amb la finalitat de no reproduir novament els mateixos arguments, aquesta comissió es remet a la contestació oferta al participant senyor Melchor López Salas.

Per altra part, el participant reclama que li sigui valorat el document 34 referit al curs de “Nutrició i Dietètica Clínica” en l'apartat C.2.1, però l'al·legació ha no s'admet per tractar-se d'un curs destinat a personal mèdic. A més, reclama que els documents 38 i 39, referits a un article que du per títol “Estudi de la prescripció farmacològica en el servei d'urgències”, siguin valorats en l'apartat C.6, però no s'admet ja que la prescripció farmacològica és una tasca exclusivament atribuïda a facultatius prescriptors, no té relació amb l'atenció farmacèutica i la labor que té atribuïda el titulat en Farmàcia. Quant al document 35 referit al curs impartit “Curs la infermeria al Servei de Farmàcia” demana que sigui valorat en l'apartat C.3.2, però no se li ha computat ja que tant els destinataris com el contingut del curs no tenen relació amb l'atenció farmacèutica. Respecte al document 41.1 “La infermeria i el Servei de Farmàcia” sol·licita la seva valoració en l'apartat C.6, però no pot ser atesa perquè no s'acredita de què es tracta (curs, ponència, llibre, capítol de llibre o article) i no té relació amb l'atenció farmacèutica.

L'interessat reclama que el document 44 referit al “Curs de preparació per a l'examen de Cambridge First Certificate” sigui valorat en l'apartat C.8.2, però no s'admet ja que la documentació presentada pel participant no acredita l'obtenció d'un nivell d'anglès, únicament assenyala la superació per part de l'alumne d'un curs de preparació per a la seva presentació posterior a unes proves de nivell de llengua anglesa la superació de les quals si conduiria a l'obtenció de la titulació de nivell.

A més, el senyor Ventura sol·licita que el document 45, presentat en data 25 de novembre de 2019 dins el termini concedit per acreditar els mèrits al·legats prèviament amb la sol·licitud, sigui valorat en l'apartat C.8.2. No obstant això, aquesta documentació no és pot admetre per tractar-se d'un mèrit nou, ja que correspon amb el “First Certificate in English”, per poder computar-li aquesta certificació s'hauria d'haver presentat juntament amb la sol·licitud de participació en el concurs i no en el tràmit d'esmena dels mèrits presentats. No és un document que acredita el document 44, que tal com ja s'ha indicat és un curs de preparació per a l'obtenció d'un nivell d'anglès, sinó que es tracta d'un nou mèrit que s'ha presentat de manera extemporània.

Els participants següents: Teresa Borrás Urtubia, Gloria Cabrera Jaume, Marc Enríquez Torres, Teresa María Falomir Gómez, Javier López González, José Bruno Montoro Ronsano, Francisca Mudoy Servera, Ana María Mulet Alberola, José Francisco Muñoz Agulló, Joana Maria Vaquer Pascual i Jordi Ventura Pujol van presentar amb els seus escrits d'al·legacions documentació nova o complementària a la que varen adjuntar amb les sol·licituds per a la participació en el concurs. D'acord amb els criteris establerts per la comissió de valoració en la dotzena sessió de data 26 de maig de 2021 i atès el moment de tramitació en què es troba el concurs, ja s'ha revisat i valorat la documentació referent als mèrits al·legats pels concursants i s'ha publicat la llista provisional de valoració d'aquests mèrits i per tant, no és procedent que en el termini per a la presentació d'al·legacions o reclamacions es pugui admetre o tenir en consideració la documentació relativa a acreditació de mèrits, tant si es tracta de nova documentació, com si es tracta de documentació complementària a la presentada dins el termini oportú, per trobar-se el procediment en una fase posterior. Es tracta de documentació presentada de manera extemporània, ja que el termini de 10 dies concedit per a l'acreditació de mèrits va finalitzar el 26 de novembre de 2019, en virtut del Requeriment d'esmena de deficiències de les sol·licituds i acreditació dels mèrits al·legats en el concurs de mèrits (BOIB núm. 154, de 12 de novembre de 2019).

3. Aquesta Direcció General ratifica, des d'un punt de vista tècnic i jurídic, els acords adoptats per la Comissió abans esmentats, per la qual cosa entén que ha de dictar-se resolució tot confirmant-ne la proposta elevada per la Comissió de Valoració.

Per tot l'exposat, dict la següent

Resolució

Aprovar i publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears la llista definitiva de mèrits en el concurs de mèrits per a l'adjudicació de 34 oficines de farmàcia que és adjuntada com annex 1.

Interposició de recursos

Contra aquesta resolució, que no exhaureix la via administrativa, les persones interessades podran interposar recurs d'alçada davant la consellera de Salut i Consum en el termini d'un més comptador des de la seva publicació, d'acord amb allò que es disposa als articles 121 i 122, en relació amb la disposició transitòria tercera apartat c de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

 

Palma, 29 de juny de 2021

El director general

Atanasio García Pineda

  

 

ANNEX 1

Llista definitiva de mèrits dels aspirants en el concurs de mèrits

 

 

DNI

LLINATGE 1

LLINATGE 2

NOM

PROFESSIONALS (A)

PROFESSIONALS (A)

ALTRES (C)

PUNTUACIÓ

1

***0653**

MELERO

QUIÑONERO

GEMA

60,00

6,75

19,32

86,07

2

***7104**

MORANTA

RIBAS

FRANCESC XAVIER

60,00

0,50

23,40

83,90

3

***6089**

COMAS

PONS

ANTONIA MARIA

59,94

1,00

19,00

79,94

4

***7529**

GARCÍA

AGUILÓ

EVA

60,00

0,00

19,20

79,20

5

***1967**

CRESPÍ

GOST

ANTONI

59,60

0,50

18,42

78,52

6

***5510**

PLANELLS

RAMON

MARIA

60,00

1,00

16,29

77,29

7

***4597**

MIR

SAGRISTÁ

MIGUEL

60,00

3,00

13,68

76,68

8

***9490**

ÁLVAREZ

BARREIROS

MANUEL

60,00

0,00

10,75

70,75

9

***2224**

LLABRÉS

PLANAS

ISABEL

52,08

1,00

16,77

69,85

10

***1237**

SANTOS

GÓMEZ

CONCEPCIÓN

54,88

0,00

13,88

68,76

11

***5185**

MARÍ

MARÍ

BARTOLOMÉ

57,40

0,50

9,92

67,82

12

***9626**

MUDOY

SERVERA

FRANCISCA

55,72

0,50

10,92

67,14

13

***9054**

QUESADA

RODRÍGUEZ

ALICIA

60,00

0,00

5,32

65,32

14

***4657**

LÓPEZ

GUASCH

MARIA

51,56

0,00

13,33

64,89

15

***1217**

PONS

DE VES

FRANCISCA

50,68

0,50

13,50

64,68

16

***1684**

VENTURA

PUJOL

JORDI

52,64

0,25

11,73

64,62

17

***2721**

ADROVER

RIGO

MARIA

50,88

4,50

9,12

64,50

18

***6612**

VENY

RIERA

GUILLERMO

60,00

2,50

1,89

64,39

19

***1999**

VAQUER

PASCUAL

JOANA MARIA

47,54

3,00

13,53

64,07

20

***0097**

PIZÀ

VIDAL

MARGARITA VICTORIA

55,16

0,00

8,72

63,88

21

***5562**

BLANCO

GONZÁLEZ

MARÍA ISABEL

45,08

0,50

18,00

63,58

22

***3074**

MIRALLES

COLL

MIGUEL ÁNGEL

60,00

0,00

3,11

63,11

23

***8276**

BRU

BONILLA

MANUEL

55,16

0,00

4,91

60,07

24

***2882**

VIDAL

RAMÍREZ

LUIS

51,52

0,00

7,09

58,61

25

***1682**

MARQUÈS

ALAMINOS

MAGDALENA GUADALUPE

37,52

1,50

19,50

58,52

26

***3723**

MAYANS

COSTA

CATALINA

37,52

0,00

19,00

56,52

27

***1321**

MUÑOZ

AGULLÓ

JOSÉ FRANCISCO

37,60

3,00

14,96

55,56

28

***1536**

NAVARRO

CASTRO

CLARA EUGENIA

37,52

1,00

17,00

55,52

29

***0183**

GARCÍA

HERNÁEZ

FÁTIMA MARÍA

35,00

0,75

17,42

53,17

30

***2711**

LÓPEZ

SALAS

MELCHOR

38,52

2,60

11,43

52,55

31

***1369**

PÉREZ

GARCÍA

SUSANA

33,32

1,75

17,40

52,47

32

***9258**

CABRERA

JAUME

GLORIA

43,96

0,00

8,14

52,10

33

***8261**

BALAGUER

BERGA

ANA

44,80

1,00

4,18

49,98

34

***7002**

MULET

TROBAT

MARIA

48,44

0,00

1,36

49,80

35

***8668**

ROMERO

CASTELLANOS

DAVID

44,52

0,00

4,18

48,70

36

***1300**

MASSÓ

MUNIESA

JOSEP FRANCESC

45,22

2,00

0,08

47,30

37

***8415**

GREGORIO

MAZO

SUSANA

34,72

0,50

11,44

46,66

38

***5987**

DI FORTE

 

MÍRIAM MÓNICA

45,92

0,00

0,00

45,92

39

***3995**

GENOVART

SÁNCHEZ

ANA MARÍA

31,92

0,50

12,03

44,45

40

***1762**

SANTANDREU

JAUME

FRANCISCA MARÍA

18,84

4,00

20,57

43,41

41

***1124**

ARTIGUES

GAYÁ

MARÍA CONCEPCIÓN

36,12

1,00

6,04

43,16

42

***9957**

MULET

ALBEROLA

ANA MARÍA

21,64

4,00

15,10

40,74

43

***3925**

LADARIA

SUREDA

MARÍA CONCEPCIÓN

35,28

2,00

2,77

40,05

44

***7975**

TORRES

MULET

JUAN

38,36

0,00

0,00

38,36

45

***1928**

ESPINOSA

SUANCES

ANTUCHO

19,60

0,50

17,20

37,30

46

***5218**

PERALES

LÓPEZ

BERNARDO

36,68

0,50

0,00

37,18

47

***6127**

RUIZ

GONZÁLEZ

ALBA

25,44

1,50

9,45

36,39

48

***2286**

RAMÓN

LLORET

ANTONIO

32,20

1,00

2,97

36,17

49

***5886**

FERRER

LLABRÉS

ANTONIA

27,44

0,00

8,21

35,65

50

***7106**

CHICO

ALFARO

ANA MARÍA

25,48

0,00

9,19

34,67

51

***0594**

SASTRE

BARCELÓ

ANTONIA

33,88

0,00

0,00

33,88

52

***0447**

SANCHO

RODRÍGUEZ

NATALIA

13,41

8,50

7,84

29,75

53

***6659**

BAUZÁ

SERVERA

ANA MARÍA

23,24

0,50

4,30

28,04

54

***7738**

GONZÁLEZ

SAN MIGUEL

HILDA MARÍA

15,96

3,50

8,36

27,82

55

***1695**

FORNÉS

MORAGUES

MARIA CRISTINA

19,60

2,00

4,55

26,15

56

***6315**

PRIETO

ALMIRALL

RAFAEL MARÍA

12,30

7,50

4,25

24,05

57

***1053**

SERRA

LLOBET

SARA

15,12

0,00

8,45

23,57

58

***9539**

JIMÉNEZ

CARAVACA

YOLANDA ESPERANZA

22,68

0,00

0,09

22,77

59

***6068**

GARRIDO

ABAD

BÁRBARA

21,00

0,00

1,50

22,50

60

***6157**

LÓPEZ

GONZÁLEZ

JAVIER

21,00

0,50

0,36

21,86

61

***2286**

JULVE

MARTÍNEZ

MARÍA JOSÉ

0,00

2,50

18,55

21,05

62

***5579**

SÁNCHEZ

SAN FULGENCIO

NIEVES

0,00

2,00

17,81

19,81

63

***5255**

MARCOS

PAGEO

SARA

14,28

0,00

2,79

17,07

64

***1822**

BERMEJO

GÓMEZ

CARMEN MARÍA

8,96

3,25

2,84

15,05

65

***3719**

BOSCH

FERNÁNDEZ

MARTA

9,80

0,00

4,02

13,82

66

***2297**

BONET

ALAVÉS

MARÍA VICTORIA

13,44

0,00

0,00

13,44

67

***8121**

FALOMIR

GÓMEZ

TERESA MARÍA

9,36

0,00

3,40

12,76

68

***8947**

ANDRÉS

CARRIÓ

BORJA

8,96

0,00

2,87

11,83

69

***3337**

LLOMPART

VAN BELZEN

BARTOLOMÉ

3,08

0,50

5,21

8,79

70

***6801**

JAUSET

BERROCAL

MARÍA JOSÉ

0,00

3,00

4,90

7,90

71

***5021**

ALONSO

FELIZ

MARÍA DE LAS MERCEDES

0,00

0,00

7,19

7,19

72

***1137**

MONTORO

RONSANO

JOSÉ BRUNO

0,00

3,15

3,06

6,21

73

***6997**

QUETGLAS

OLIVER

JOANA MARIA

0,00

0,00

2,28

2,28

74

***5773**

ENRÍQUEZ

TORRES

MARC

1,14

0,00

0,28

1,43

75

***3953**

BORRÁS

URTUBIA

TERESA

0,00

0,00

0,00

0,00