Secció III. Altres disposicions i actes administratius
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
CONSELLERIA D'EDUCACIÓ I FORMACIÓ PROFESSIONAL
Núm. 267249
Resolució del conseller d’Educació i Formació Professional de 25 de juny de 2021 per la qual s’autoritza el canvi de denominació, el canvi de titularitat, la modificació de la configuració amb l’ampliació de 15 unitats més i el trasllat a unes noves instal·lacions del Centre Docent Estranger Collège Français de Palma
Fets
1. Amb data 11 de maig de 1979, es va dictar l'Ordre per la qual s'autoritzen centres docents estrangers a Espanya (BOE núm. 153, de 27 de juny), que va autoritzar el Colegio Francés de Palma a impartir ensenyaments conforme al sistema educatiu francès a alumnes espanyols i estrangers des dels nivells educatius de Jardin d'Enfants i Maternelle fins a Terminale (equivalents a educació infantil, primària, secundària i batxillerat), amb una capacitat de 200 places escolars.
2. L'Ordre de 5 de novembre de 1999 per la qual es fa pública la relació de centres francesos a Espanya que han obtingut la corresponent autorització (BOE núm. 291, de 6 de desembre) va autoritzar el canvi de denominació a Collège Français de Palma i l'ampliació dels ensenyaments, amb un total de 15 unitats i 400 places escolars. Com a conseqüència d'aquesta autorització, el centre va quedar configurat de la manera següent:
Codi de centre: 07006433
Denominació específica: Collège Français de Palma
Domicilio: c. de la Salut, 4
Titular: Association Culturelle Française aux Baléares
Localitat: Palma
Municipi: Palma
3. En data 27 d'abril de 2017 (NRE L13E28380/2017), el representant del centre Collège Français de Palma va presentar una sol·licitud de trasllat i ampliació de la configuració a unes noves instal·lacions. Juntament amb la sol·licitud va presentar una acta de 13 de setembre de 2010 i la pròrroga de 23 de desembre de 2015, de la concessió demanial atorgada per l'Ajuntament de Palma a favor de la Mission Laïque Française sobre l'immoble municipal EQ00/DO-P 22-01-P a sa Teulera.
També va adjuntar la llicència d'activitats de l'Ajuntament i la certificació de l'ambaixada francesa a Espanya per poder impartir ensenyaments del sistema educatiu francès des de Maternelle, equivalent a l'educació infantil de segon cicle, fins a Lycée, equivalent a quart d'ESO i batxillerat.
4. En data 6 de juny de 2017, el Servei de Projectes, Obres i Supervisió de l'Institut Balear d'Infraestructures i Serveis Educatius (IBISEC) va emetre un informe condicionat del projecte presentat, atès que la documentació presentada era incompleta i s'havien d'acreditar les condicions d'accessibilitat, les condicions acústiques i les condicions de seguretat.
5. En data 6 de setembre de 2017, el representant del centre va presentar nova documentació per tal d'esmenar els punts que estaven sense acreditar segons l'anterior informe.
6. En data 15 de setembre de 2017, el Servei de Projectes, Obres i Supervisió de l'IBISEC va emetre un altre informe condicionat, ja que continuaven sense justificar els requisits mínims exigits quant a instal·lacions i condicions materials regulats per la legislació espanyola.
7. En data 14 de febrer de 2019, després d'haver transcorregut amb escreix el termini per aportar la documentació sense haver estat presentada, es va sol·licitar al centre informació de l'estat de l'expedient i de les obres de les noves instal·lacions. També se li comunicà que, d'acord amb el que estableix l'article 82.1 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, s'obria el tràmit d'audiència abans de dictar la proposta de resolució.
8. En data 20 de febrer de 2019, el director del centre va comunicar a la secció d'Autoritzacions que havien sol·licitat una nova llicència d'obres i havien canviat l'equip d'arquitectes modificant el projecte presentat amb les justificacions tècniques exigides per la legislació espanyola.
9. En data 11 de març de 2019, el Servei de Projectes, Obres i Supervisió va emetre un informe favorable sobre el projecte presentat, ja que el nou projecte presentat complia les condicions mínimes exigides per l'article 6 del Reial decret 806/1993, de 28 de maig, sobre règim de centres docents estrangers a Espanya.
10. En data 15 d'octubre de 2019, el representant del centre va presentar nova documentació ja que s'havien fet modificacions al projecte aprovat en data 11 de març de 2019, en concret el projecte bàsic, el projecte d'execució i el projecte d'activitats per tal que es revisàs i es comprovàs que complia amb els requisits mínims.
11. En data 27 de febrer de 2020, el representant del centre va entregar la documentació dels diferents permisos de l'Ajuntament de Palma, concretament el permís d'inici de les instal·lacions d'obres, l'informe tècnic d'activitats i el document on s'indica l'ús docent de la parcel·la. El director del centre també va informar que el centre havia signat un protocol de traspàs davant notari entre l'Association Culturelle Française aux Baléares (antiga titular del centre educatiu) i la Mission Laïque Française el 2 d'abril de 2009 (nova titular) i que una de les finalitats d'aquest traspàs, era la construcció d'un nou centre educatiu. També informa que la nova titularitat havia subrogat tots els drets i deures derivats dels contractes laborals i dels drets adquirits pels treballadors del centre. Comprovada aquesta documentació sorgeix la necessitat d'actualitzar la titularitat del centre.
12. En data 13 de novembre de 2020, el director del centre va sol·licitar el canvi de denominació pel de Lycée Français International de Palma, atès que a França els centres que tenen autoritzat el batxillerat del sistema educatiu francès es denominen lycée.
13. En data 18 de desembre de 2020, l'arquitecte d'infraestructures del Servei de Centres Educatius, amb el vistiplau de la cap del Servei, va emetre un informe favorable del projecte presentat, considerant que té els espais adequats per a 30 unitats i 826 places escolars.
14. El 12 de febrer de 2021, el representant del centre va sol·licitar la visita de l'arquitecte del Servei de Centres Educatius a les noves instal·lacions del carrer de les Illes Balears, 142.
15. El 12 de març de 2021, l'arquitecte del Servei de Centres Educatius va emetre un informe favorable després de realitzar la visita d'obres al centre l'11 de març de 2021 i comprovar que els espais s'ajustaven als plànols aprovats en data 18 de desembre de 2020.
16. El 22 de juny de 2021, la comissió de valoració de les qualificacions del professorat de centres docents estrangers emeté un informe favorable de les qualificacions del professionals del centre docent estranger Lycée Français International de Palma, per impartir llengua i cultura espanyoles i llengua i cultura pròpies de les Illes Balears.
17. El 22 de juny de 2021, la cap del Departament de Planificació i Centres va emetre un informe favorable sobre la modificació de la configuració del centre docent estranger Lycée Français International de Palma mitjançant l'ampliació amb 15 unitats d'educació infantil, primària, secundària i batxillerat, el trasllat a unes noves instal·lacions ubicades a sa Teulera de Palma, i el canvi de titularitat del centre a favor de la Mission Laïque Française.
18. El 23 de juny de 2021, el director general de Planificació, Ordenació i Centres va proposar la modificació de la configuració del Centre Docent Estranger Lycée Français International de Palma amb l'ampliació mitjançant 15 unitats d'educació infantil, primària, secundària i batxillerat; el trasllat a unes noves instal·lacions ubicades a sa Teulera de Palma; el canvi de denominació, i el canvi de la titularitat a favor de la Mission Laïque Française.
Fonaments de dret
1. La Llei orgànica 8/1985, de 3 de juliol, reguladora del dret a l'educació (BOE núm. 159, de 4 de juliol i suplement en català núm. 7, de 1985).
2. La Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'educació (BOE núm. 106, de 4 de maig), modificada per la Llei orgànica 3/2020, de 29 de desembre (BOE núm. 340, de 30 de desembre).
3. La Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 44, de 3 d'abril).
4. El Reial decret 332/1992, de 3 d'abril, sobre autoritzacions de centres docents privats, per impartir ensenyaments de règim general no universitaris (BOE núm. 86, de 9 d'abril), modificat pel Reial decret 131/2010, de 12 de febrer (BOE núm. 62, de 12 de març).
5. El Reial decret 806/1993, de 28 de maig, sobre règim de centres docents estrangers a Espanya (BOE núm. 149, de 23 de juny), modificat pel Reial decret 131/2010, de 12 de febrer.
6. El Reial decret 132/2010, de 12 de febrer, pel qual s'estableixen els requisits mínims dels centres que imparteixen els ensenyaments de segon cicle de l'educació infantil, l'educació primària i l'educació secundària (BOE núm. 32, de 12 de març).
7. L'Estatut d'autonomia de les Illes Balears, aprovat per la Llei orgànica 1/2007, de 28 de febrer (BOE núm. 52, d'1 de març), el qual estableix, en l'article 36.2, que, en matèria d'ensenyament, correspon a la Comunitat Autònoma de les Illes Balears la competència de desenvolupament legislatiu i d'execució de l'ensenyament en tota la seva extensió, nivells i graus, modalitats i especialitats.
8. Decret 25/2021, de 8 de març, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual es modifica el Decret 11/2021, de 15 de febrer, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s'estableixen les competències i l'estructura orgànica bàsica de les conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 33, de 9 de març).
Per tot això, i d'acord amb la proposta formulada per la Direcció General de Planificació, Ordenació i Centres en data 23 de juny de 2021, dict la següent
Resolució
1. Autoritzar el canvi de denominació del Centre Docent Estranger Collège Français, de Palma, que passa a ser Lycée Français International de Palma
2. Autoritzar, amb efectes de l'inici del curs 2021-2022, la modificació de la configuració del Centre Docent Estranger Lycée Français International de Palma, amb codi de centre 07006433, amb el trasllat dels ensenyaments d'educació infantil, primària, secundària i batxillerat a un nou edifici al carrer de les Illes Balears, 142, a sa Teulera, Palma.
3. Autoritzar l'ampliació de la configuració amb 15 unitats i 426 places escolars més.
4. Ratificar el canvi de titularitat, que abans era de l'Association Culturelle Française aux Baléares i ara passa a ser de la Mission Laïque Française.
5. Ratificar i validar que en aquest centre s'imparteixin ensenyaments del sistema educatiu francès per a alumnes estrangers i alumnes espanyols, i assenyalar que s'hi han d'impartir els ensenyaments de llengua catalana i cultura de les Illes Balears i de llengua i cultura espanyoles.
6. Determinar que, com a conseqüència d'aquestes modificacions, el centre queda configurat de la manera següent:
Codi de centre: 07006433
Denominació genèrica: centre docent estranger
Denominació específica: Lycée Français International de Palma
Titular: Mission Laïque Française (MLF)
Domicili: c. de les Illes Balears, 142
Localitat: sa Teulera
Municipi: Palma
CP: 07014
Ensenyaments autoritzats: 30 unitats i 826 places escolars, distribuïdes de la següent manera:
7. Inscriure aquesta modificació en el Registre de centres docents (RCD) de la Direcció General de Planificació, Ordenació i Centres.
8. Fer avinent al centre esmentat que resta obligat a complir la legislació vigent i a sol·licitar la revisió oportuna de la seva configuració quan s'hagi de modificar qualsevol de les dades que figuren en aquesta Resolució.
9. Publicar aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Interposició de recursos
Contra aquesta Resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant el conseller d'Educació i Formació Professional en el termini d'un mes comptador des de l'endemà de la publicació en el BOIB, d'acord amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l'article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
També s'hi pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà de la publicació en el BOIB, d'acord amb els articles 10 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.
Palma, 25 de juny de 2021
El conseller d'Educació i Formació Professional
Martí X. March i Cerdà