Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

AJUNTAMENT DE SA POBLA

Núm. 265413
Modificació puntual de l'horari de l'oci del municipi de sa Pobla

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Es publica per al seu general coneixement i en compliment dels articles 70.2 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, Reguladora de les Bases del Règim Local el Decret de Batlia 652/2021 de data 24 de juny de 2021. 

Llorenç Gelabert Crespi, Batle-president de l'Ajuntament de sa Pobla, i en virtut de les competències que m'atorga la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les Bases del Règim Local, normativa concordant, i el disposat a l'article 75.2 de l'Ordenança de bon govern, civisme i convivència urbana de l'Ajuntament de sa Pobla, aprovada per l'Ajuntament Ple en sessió de 28 de desembre de 2010 (BOIB núm. 4, de 6 de gener de 2011).

Atesa l'estat d'evolució de la pandèmia COVID-19 i el trànsit cap a la normalitat que s'està tenint lloc, de forma regulada i pautada, així com les mesures que al respecte s'estan adoptat des l'administració central i autonòmica; atès, a la vegada, tot el seguit d'actuacions envers a la reactivació econòmica i social que s'han adoptat des l'inici de la pandèmia per part de l'Ajuntament de sa Pobla, de forma unilateral en alguns casos o bé mitjançant la cooperació i col·laboració amb altres administracions, es considera adient seguir treballant en dita línia i seguir amb el cúmul de mesures que puguin facilitar la referida reactivació, principalment del teixit econòmic i social municipal. 

Entre els sectors que on més s'han fet sentir les restriccions derivades de les mesures sanitàries es troben els establiments comercials dedicats a l'oci i la restauració, els quals des d'un principi han vist o bé prohibida la seva activitat, o bé restringida tant pel que fa a ocupació com a horaris. És aquí, i dintre del seu àmbit competencial, on l'Ajuntament de sa Pobla està decidit i considera adient seguir actuant amb l'adopció de mesures de foment -ja ho ha fet i ho segueix fent en l'àmbit subvencional-, i ara que li està permès també ho vol fer en els horaris de certs establiments.

L'article 75.2,a) de l'Ordenança de bon govern, en el que és la regulació dels horaris dels establiments obertes al públic, estableix que:

«2.- Establiments dedicats a l'oci i la restauració.

a) Obertura a les 06,00 hores i tancament a les 00,00 hores: Restaurants, cafeteries, cafès o bars, bingos, cines, teatres, cafès teatre i altres anàlogues; Hotels i apartaments turístics, hostals, agroturismes i similars”.

Aquest Ajuntament entén que, en les actuals circumstàncies sanitàries, i conforme la normativa estatal i autonòmica a dia d'avui aplica, és adient la modificació dels referits horaris, encara que sigui de forma puntual i condicionat sempre al compliment de les obligacions imposades per la normativa supramunicipal i municipal de referència, i en conseqüència veu positiu i necessari l'ampliació de l'horari de tancament dels referits establiments.

Dita modificació puntual es du a terme emparada amb les competències que li atorga a aquesta Batlia, l'incís final de l'article 75,2), que recull que: 

«Aquests horaris es determinen per a tot l'any sense perjudici de que el Batle, atenent les circumstàncies d'època d'any o altra anàloga pugui modificar-lo”

Recordar, així mateix que resulten d'obligat compliment les obligacions que estableix l'article 25 de la Llei 7/2013, de 26 de novembre, de règim jurídic d'instal·lació, accés i exercici d'activitats en les Illes Balears així com al compliment de totes quantes ordenances i normativa municipal li pugui esser d'aplicació, especialment pel que fa als renous i a l'obligació de retirar, a l'hora de tancament, qualsevol tipus de mobiliari que ocupi la via pública.

Article 25 Llei 7/2013: Horari general de les activitats permanents d'espectacles públics, activitats recreatives i establiments públics (…).

3. Per poder exercir l'activitat entre les 24.00 h i les 8.00 h han d'adoptar mesures per intentar evitar el renou i l'aglomeració de persones a l'exterior de l'activitat que puguin provocar molèsties als veïns.

4. A partir de l'hora de tancament, les persones titulars o promotores de les activitats d'espectacles públics, recreatives i d'establiments públics han de complir les obligacions següents:

a) Deixar de servir begudes i altres serveis.

b) Aturar la música.

c) Impedir l'entrada d'usuaris.

d) Demanar als usuaris que abandonin l'establiment en un termini raonable que en cap cas no podrà ser superior a vint minuts.

e) Deixar d'executar qualsevol espectacle, joc o similar.

f) Encendre la il·luminació.

5. Quan es tracti d'una zona de l'activitat amb horari distint al de la resta de l'activitat, a més de les obligacions anteriors i una vegada que la zona estigui buida de públic, els titulars o promotors han de complir les obligacions següents:

a) Procedir al tancament efectiu o a la limitació física de la zona.

b) Garantir l'absència d'enllumenat a la zona, excepte el necessari per a la senyalització i l'evacuació.

6. L'horari de l'activitat estarà senyalitzat a l'accés i a la taquilla.

En virtut de tot l'anterior,

RESOLC

Primer.- Modificar en ús de les atribucions de l'article 75 de l'Ordenança de Bon Govern, Civisme i Convivència Ciutadana, l'horari dels establiments dedicats a l'oci i la restauració descrits a l'apartat a) del mateix article (Restaurants, cafeteries, cafès o bars, bingos, cines, teatres, cafès teatre i altres anàlogues; Hotels i apartaments turístics, hostals, agroturismes i similars) ampliant durant el període comprés entre el 29 de juny de 2021 al 30 de setembre del mateix any, ambdós inclosos, el seu horari de tancament que serà fins a les 01:00 hores.

Tot l'anterior sense perjudici de les obligacions establertes a les ordenances municipals i a la Llei /2013, de 26 de novembre, de règim jurídic d'instal·lació, accés i exercici d'activitats en les Illes Balears.

Segon.- Donar compte de la present resolució al ple municipal en la propera de sessió del mateix, així com ordenar la seva publicació al BOIB.

Sa Pobla.- Document firmat electrònicament. »

 

Sa Pobla, 25 de juny de 2021

El batle

Llorenç Gelabert i Crespí

 

Contra la present Resolució que posa fi a la via administrativa, pot interposar alternativament recurs de reposició potestatiu davant la Batlia d'aquest Ajuntament, en el termini d'un mes a comptar des de l'endemà al de la recepció de la present notificació, de conformitat amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques; o bé interposar directament recurs contenciós-administratiu, davant el Jutjat del Contenciós-Administratiu de Palma, en el termini de dos mesos, a comptar des de l'endemà al de la recepció de la present notificació, de conformitat amb l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, de la Jurisdicció Contenciós-Administrativa. Si s'optés per interposar el recurs de reposició potestatiu no podrà interposar recurs contenciós-administratiu fins que aquell sigui resolt expressament o s'hagi produït la seva desestimació per silenci. Tot això sense perjudici de què pugui interposar Vè. qualsevol altre recurs que pogués estimar més convenient al seu dret.