Secció III. Altres disposicions i actes administratius
CONSELL INSULAR DE FORMENTERA
Núm. 264656
Pla d’actuació en matèria de transport públic de viatgers en vehicle turisme per l’any 2021
Es fa pública que la Comissió de Govern del Consell Insular de Formentera en la sessió presencial de dia 24 de juny de 2021, ha adoptat el següent acord:
5. MOBILITAT
PRP2021/585 PROPOSTA D'APROVACIÓ DEL PLA D'ACTUACIÓ EN MATÈRIA DE TRANSPORT PÚBLIC DE VIATGERS EN VEHICLE TURISME PER L'ANY 2021
...
La Comissió de Govern, en exercici de les seues competències, sobre la base d'allò proposat (que conforme als articles 35 i 88.3 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions publiques suposa la motivació d'aquest acte) i els errors que d'ofici el secretari ha rectificat, adopta, per unanimitat, el següent
ACORD
JUSTIFICACIÓ (PART EXPOSITIVA).-
PLA D'ACTUACIÓ EN MATÈRIA DE TRANSPORT PÚBLIC DE VIATGERS EN VEHICLE TURISME PER L'ANY 2021, PRESENTADA PEL SR. RAFAEL GONZÁLEZ RIBAS, CONSELLER DE MOBILITAT I TERRITORI DEL CONSELL INSULAR DE FORMENTERA.
El servei del taxi en l'àmbit del transport públic de viatgers té una presència molt destacada per a la mobilitat de les persones en general i, bàsicament, per als turistes que ens visiten durant la temporada estival. La contribució d'aquest sector en l'activitat turística i el component públic i de vegades assistencial d'aquest servei fa convenient una proporcionada actuació que s'ajusti a les especials necessitats de la demanda d'aquest servei i que es produeixen majoritàriament durant l'època assenyalada.
En les temporades estivals dels últims anys, s'ha constatat que existeix una gran desproporció entre l'oferta d'aquests serveis i la demanda que es produeix, provocada en gran part pel marcat component estacional de la demanda turística, que fa que la població augmenti notablement durant els mesos d'estiu i, per tant, no es pugui prestar un òptim servei amb el nombre de vehicles autoritzats per prestar el servei de transport públic de viatgers durant tot l'any.
S´ha de tenir en compte que a data d´avui, la situació generada per l'evolució del COVID-19 (Coronavirus), ha suposat que les autoritats competents hagin acordat importants restriccions que afecten a la lliure circulació de les persones, amb les conseqüents limitacions que afecten al tràfic marítim i aeri, tant nacional i internacional, motius que fan que sigui difícil determinar tant la data d'inici de la propera temporada turística així com la seva evolució.
Per tot això, la raó de ser del Pla d'actuació en transport públic de viatgers en vehicle turisme per l'any 2021 és la necessitat de dotar a l'illa de Formentera d'un millor servei públic de transport durant la temporada estival.
Per donar compliment a l'anterior, per aquest Consell Insular va procedir a iniciar les actuacions escaients per l'aprovació del corresponent instrument per l'atorgament de les corresponents llicències estacionals.
Atès que una volta que s'ha aixecat l'estat d'alarma acordat pel Reial decret 926/2020, de 25 d'octubre, pel qual es declarà l'estat d'alarma per contenir la propagació d'infeccions causades pel SARS-CoV-2, prorrogat fins al 10 de maig immediat passat, pel Reial decret 956/2020, de 3 de novembre, cal estar a les mesures de prevenció sanitària que se citen tot seguit, com es deriva de la següent normativa autonòmica balear:
- Decret llei 5/2021, de 7 de maig, pel qual es modifiquen la Llei 16/2010, de 28 de desembre, de salut pública de les Illes Balears, i el Decret llei 11/2020, de 10 de juliol, pel qual s'estableix un règim sancionador específic per fer front als incompliments de les disposicions dictades per pal·liar els efectes de la crisi ocasionada per la COVID-19, publicat al BOIB núm. 60, de 8 de Maig de 2021.
- Acord del Consell de Govern de 18 de juny de 2021 pel qual s'estableixen els nivells d'alerta sanitària que s'han d'aplicar en cada una de les illes, es modifica l'Acord del Consell de Govern de 7 de maig de 2021 pel qual s'aprova el nou Pla de Mesures de Prevenció, Contenció i Coordinació per Fer Front a la Crisi Sanitària Ocasionada per la COVID-19 i s'estableixen mesures excepcionals de prevenció del contagi de la COVID-19 aplicables temporalment a les illes (BOIB núm. 81, de 19 de juny de 2021).
PART RESOLUTIVA.
PRIMER.- APROVAR EL PLA D´ACTUACIÓ EN MATÈRIA DE TRANSPORT PÚBLIC DE VIATGERS EN VEHICLE TURISME PER L'ANY 2021 amb el contingut següent:
“ I- Objecte del Pla d'actuació
El present Pla d'actuació és un acte que té per objecte concretar les condicions a les quals s'han de subjectar les llicències temporals d'àmbit municipal de transport públic de viatgers en vehicle turisme a l´illa de Formentera, sense perjudici de l'autorització per a la prestació insular recollida en l'article 53,4 i 69.4 de la Llei 4/2014 de transports terrestres i mobilitat sostenible de les Illes Balears, per l´any 2021.
La vigència del Pla d'actuació es limita, per l´excepcionalitat de la situació motivada per la COVID19, a l´any 2021.
El titular d'una llicència temporal estarà habilitat per realitzar el servei de transport públic de viatgers en vehicles turisme a canvi d'un preu. Així, l'objectiu principal del pla consisteix en l'ampliació, en temporada estival, de la capacitat que el sistema de transport públic de viatgers en vehicle turisme pot prestar a cada moment, a través de l'augment de llicències en aquest cas temporals com a títols habilitats prevists legalment per a la prestació del servei. De forma paral·lela s'incidirà en la millor ordenació del sector, bàsicament quant a un major control de la competència deslleial i l'intrusisme i a l'ampliació dels mitjans disponibles per afavorir la mobilitat (transport col·lectiu de viatgers).
II.- Característiques de les autoritzacions estacionals
Les llicències temporals d'àmbit municipal de transport públic de viatgers en vehicle turisme, han de reunir les característiques següents:
Estacionals: La durada d'aquestes autoritzacions serà de dos mesos en un únic torn, des del dia següent al seu atorgament (tots els dies inclosos).
El compliment de la data límit establerta determinarà la caducitat de l'autorització sense necessitat de cap resolució administrativa expressa, amb la subsegüent pèrdua de qualsevol dret o obligació vinculats en l'autorització caducada. No obstant l´anterior, la Comissió de Govern del Consell Insular de Formentera podrà mantenir la vigència del Pla, atenent a raons de necessitat prèviament justificades, fins el 30 de setembre.
Del total de 3 llicències estacionals, s'han reservat 2 llicències (66,66%) per als titulars de llicències ordinàries de taxi de Formentera (categoria A) i 1 llicència (33,33%) per a aquells assalariats que compleixin amb els requisits establerts en aquest Pla (Categoria B).
Annuals: El present Pla regulador tindrà vigència per l´any 2021.
Personal: La llicència tindrà el caràcter de personal i per tant anirà vinculada a l'atorgament a una persona física que reuneixi els requisits, i a un únic vehicle que igualment reuneixi les característiques que es demanin. Només podrà obtenir-se una llicència temporal per persona. Els que siguin titulars únicament d'una autorització estacional hauran de prestar el servei en règim de jornada complerta en l'esmentada autorització. Sempre que es compleixin les condicions anteriors, per la prestació del servei es podrà contractar un o més conductors assalariats.
Intransmissibles: Aquestes llicències no es podran transmetre en cap cas.
Revocables: Independentment de l'extinció de la llicència temporal per caducitat, el Consell Insular de Formentera podrà revocar-la per incórrer en la pèrdua de qualsevol dels requisits exigits, pel reiterat incompliment de les condicions de prestació del servei així com per l'incompliment de qualsevol de les circumstàncies que hagin estat tingudes en compte per a l'adjudicació de les llicències temporals objecte del present Pla.
Àmbit Municipal: Aquestes llicències solament habilitaran la prestació del servei a l'àmbit territorial de la illa de Formentera.
III. Determinació del nombre total d'autoritzacions
El present Pla d'actuació estableix un nombre màxim de 3 autoritzacions atorgables, constituint-se un contingent de reserva per als casos de renúncia, incompliment d'algun dels adjudicataris o bé quan circumstàncies imprevisibles justifiquen la necessitat d´augmentar el seu nombre, de conformitat amb aquest Ple.
Existirà un únic torn: De l'1 de juliol al 31 d´agost del 2021.
L´horari serà de 9:00 a 21:00 (tots els dies).
D´ofici, o prèvia sol·licitud motivada a instància de l'Associació del taxi, es podran aprovar ampliacions d'horari de prestació del servei, per hores completes i afectarà a tots els caps de setmana del mes o tots els dies del mes sol·licitat.
No obstant l'anterior, el Consell Insular de Formentera, per resolució de Presidència, podrà autoritzar de forma puntual i amb la corresponent antelació i prèvia consulta a l'Associació del taxi, l'ampliació de l'horari quan les circumstàncies així ho aconsellin i per motius extraordinaris.
IV. Procediment d'autorització.
1.- Inici
Una vegada aprovat el present Pla d'actuació, s'haurà de publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, i l'endemà de la data de la publicació determinarà l'inici del termini de presentació de sol·licituds per un termini de 10 dies naturals. Així mateix es publicarà en el tauler d'anuncis i a la pàgina web del Consell Insular de Formentera www.conselldeformentera.cat l'obertura d'aquest termini, amb indicació dels requisits exigits per optar a la concessió de les llicències.
Tenint en compte la necessària posada en servei, l'expedient de licitació es tramitarà de manera urgent, amb les conseqüències recollides en l'article 119 de la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de Contractes del Sector Públic.
De conformitat amb el que es disposa en l'art. 188 de la Llei 20/2006, de 15 de desembre de les Illes Balears, es sotmetrà a exposició pública per termini de cinc dies naturals el present Pla, simultàniament a l'inici del termini de licitació. Si dins del referit termini es produeixen reclamacions contra el mateix se suspendrà la licitació així com el termini per a la presentació de proposicions, en els casos que sigui necessari per resoldre la qüestió plantejada, i es reprendrà el que quedi d'aquest termini a partir de l'endemà al de la resolució de les reclamacions.
Els requisits exigits per optar a la concessió de les llicències seran els que es detallen a continuació:
Requisits:
1.1. Ser persona física o persona jurídica.
1.2. Complir amb les obligacions fiscals, socials i laborals establertes en la legislació vigent.
1.3. Disposar del permís de conduir per a transport públic de viatgers, classe B o superior, i del permís local de conductor de Formentera, inclosa la targeta identificativa, així com la resta de requisits que es recullen en l'ordenança reguladora del servei d'auto-taxi de Formentera.
1.4. Explotar personalment la llicència, en el cas d´ aquells que optin com a assalariats, entenent-se com a explotació personal la conducció del vehicle 40 hores setmanals, i no la seva gestió. El Consell podrà sol·licitar acreditació d'aquesta explotació personal.
1.5 Per a aquells que optin com a titulars de llicència ordinària, disposar com a màxim d'una llicència municipal de taxi.
1.6. A més, els que optin com a titulars de llicència ordinària, hauran de presentar l'acreditació del compliment de la declaració censal de trobar-se donat d'alta en l'impost corresponent i en el règim especial de treballadors autònoms de la Seguretat Social, d'acord amb la documentació que es detalla a l'apartat següent. En cap cas es considerarà que pot complir-se aquest requisit si s'ha interromput en algun moment la cotització amb motiu de jubilació, amb l'excepció de la modalitat de jubilació contributiva.
1.7. Per a aquells que optin com a assalariats del sector del taxi (d'acord amb el previst en el procediment d'atorgament), a més dels requisits recollits als apartats 1.1, 1.2, 1.3 i 1.4 anteriors, hauran d'acreditar el fet d'haver estat contractats pel titular d'una llicència ordinària de taxi de Formentera, almenys durant 5 mesos durant els anys 2018 i 2019 i amb un mínim de 45 dies per any natural. En el supòsit dels assalariats que hagin estat titulars de llicències estacionals durant el plans d´actuació anteriors, es computaran aquests períodes als deguts efectes.
1.8. Disposar d'un sistema de cobrament mitjançant targeta de crèdit.
Es consideraran assalariats aquells casos en els quals no s'hagi formalitzat un contracte laboral per tractar-se d'un autònom en “règim familiar”.
2. Sol·licituds i documentació a presentar.
2.1. El termini de sol·licituds s'obrirà l'endemà a la publicació en el BOIB del present Pla d'actuació, en instància dirigida a la Presidenta del Consell Insular de Formentera, en model recollit a l'annex corresponent. Aquest termini finalitzarà deu dies naturals posteriors a la data d'inici (considerats ambdós dies inclosos).
En cas que l'últim dia del còmput del termini sigui dissabte o festiu, el termini es prorrogarà automàticament fins al següent dia hàbil. Quan es publiquin anuncis de correcció d'errors, rectificacions o aclariments, el termini de presentació de proposicions es computarà a partir de la data del nou anunci.
La presentació de proposicions pressuposa l'acceptació, per part de l'interessat, de les clàusules del present Pla.
Quan la documentació s'enviï per correu, s'haurà de justificar, mitjançant document justificatiu, la data de l'enviament en l'oficina de Correos i anunciar-ho a la corporació per correu electrònic a la direcció mobilitat@conselldeformentera.cat dins del mateix dia.
Sense la concurrència dels dos requisits, no serà admesa la documentació si es rep en el Consell amb posterioritat a la data en què finalitzi el termini. No obstant això, transcorreguts tres dies naturals a la data de finalització del termini sense haver-se rebut la documentació per part del Consell, aquesta no s'admetrà.
També s'admetrà la documentació presentada d'acord amb les disposicions legals i que compleixi els requisits en elles establertes, sempre que tinguin entrada en les dependències del Consell abans de la finalització del termini indicat.
2.2 Cada sol·licitant ha de presentar la següent documentació:
a) Document nacional d'identitat (original i fotocòpia per al seu acarament) per a persones físiques i per a persones jurídiques l'escriptura de constitució de la societat amb els corresponents estatuts i nomenament d'administradors degudament legalitzada, o fotocòpies degudament autenticades.
b) Declaració responsable de l'acompliment dels requisits establerts en el present Pla regulador.
c) Declaració responsable de no estar subjecte en les prohibicions per contractar recollides en l'article 71 de la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de Contractes del Sector Públic.
d) Certificats acreditatius de trobar-se al corrent de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social establertes en la legislació vigent amb una antiguitat màxima de 6 mesos o autorització expressa signada per sol·licitar-ho el Consell (Annex I) .
e) Certificat expedit per la Prefectura provincial de trànsit, en el qual s'acrediti que la persona interessada no ha estat sancionada per resolució ferma en els dos últims anys per les infraccions qualificades com molt greus de les previstes en el Reial decret 1428/2003, de 21 de novembre, pel qual s'aprova el Reglament general de circulació per a l'aplicació i desenvolupament del text articulat de la Llei sobre trànsit, circulació de vehicles a motor i seguretat vial aprovat per Reial decret legislatiu 339/1990, de 2 de març, pel qual s'aprova el text articulat de la Llei sobre tràfic, circulació de vehicles de motor i seguretat viària (modificat per Reial decret legislatiu 6/2015, de 30 d'octubre) o autorització expressa signada per sol·licitar-ho el Consell (Annex I). En cas de no tenir emès aquest certificat a temps per a la presentació de sol·licituds els interessats hauran d'aportar la sol·licitud de la cita (acreditant que s'han demanat amb anterioritat a la finalització del termini de presentació de documentació) i una declaració jurada que no ha estat sancionat per resolució ferma en els dos últims anys per alguna de les infraccions qualificades com molt greus de les previstes en el Reial decret 1428/2003, de 21 de novembre, pel qual es va aprovar el Reglament general de circulació per a l'aplicació i desenvolupament del text articulat de la Llei sobre trànsit, circulació de Vehicles de motor i Seguretat viària, aprovat pel Reial decret legislatiu 339/1990, de 2 de març, pel qual s'aprova el text articulat de la Llei sobre tràfic, circulació de Vehicles de motor i Seguretat viària.
f) Compromís que s'adscriurà a la llicència temporal un vehicle conforme a l'establert al present Pla regulador.
g) Compromís d'aportar pòlissa d'assegurança per cobrir de forma il·limitada la seva responsabilitat civil pels danys causats en ocasió del transport.
h) Declaració responsable, en el cas dels assalariats, que s'explotarà personalment la llicència temporal, entenent-se com a explotació personal la conducció del vehicle 40 hores setmanals, i no la seva gestió.
i) Compromís de disposar d'un sistema de cobrament que faciliti als usuaris el pagament del servei mitjançant targetes de crèdit.
j) Indicació d'email a l'efecte de notificacions quan escaigui.
k) Una relació de tots els documents inclosos en el sobre.
l) Per a aquells que optin com a titulars de llicència ordinària en el municipi de Formentera, hauran de fer constar en la seva sol·licitud el nombre de llicència que són titulars, així com aportar còpia dels rebuts o documentació acreditativa del pagament de dotze mesos cotitzats en el règim especial d'autònoms al llarg dels últims vint mesos.
m) Per a aquells que optin com a assalariats, certificat de vida laboral expedit per la Seguretat Social o qualsevol altre document que acrediti fefaentment l'acompliment dels criteris que serveixin per adjudicar les llicències.
Amb la finalitat d'evitar irregularitats i contradiccions es determina que el sol·licitant que falsegi la documentació, una vegada acreditat tal extrem, quedarà automàticament exclòs del procediment d'atorgament d'autoritzacions temporals
3. Esmena de deficiències
Transcorregut el termini de presentació de sol·licituds, el Consell obrirà un període de 3 dies hàbils per a esmena de deficiències en relació amb aquells sol·licitants que no hagin acreditat suficientment el compliment dels requisits.
A tals efectes el Consell exposarà en el tauler d'anuncis i a la pàgina web municipal una relació dels sol·licitants que es trobin en aquesta circumstància amb referència a la documentació que han de presentar.
L'endemà a la data de publicació d'aquesta relació en el tauler d'anuncis i a la pàgina web municipal determinarà l'inici del còmput dels 3 dies hàbils per a esmena.
Transcorregut aquest termini sense esmenar les deficiències, el sol·licitant quedarà exclòs del procés d'adjudicació.
4. Llista provisional d'admesos
En cas de no existir deficiències a esmenar o, esmenades aquestes, o, si escau, transcorregut el termini habilitat a aquest efecte sense esmena, la Corporació elaborarà la llista provisional d'admesos que serà exposada al públic a través del tauler d'anuncis municipal i la pàgina web.
Publicada l'anterior llista provisional, s'obrirà un termini de cinc dies naturals perquè els interessats puguin, si és el cas, al·legar el que al seu dret convingui.
5. Llista definitiva d'admesos
Transcorregut el termini per a la presentació d'al·legacions sense que s'haguessin presentat o, si escau, resoltes les mateixes, la Corporació aprovarà la llista definitiva d'admesos que serà exposada al públic a través del tauler d'anuncis municipal i la pàgina web.
En aquesta llista segons el que es disposa a continuació s'assenyalarà dia, hora i lloc en què es durà a terme el sorteig per a l'adjudicació de les autoritzacions temporals, en cas que hi hagués empat en la puntuació de possibles adjudicataris.
6.- Classificació dels sol·licitants admesos
El procediment per a l'adjudicació de les autoritzacions estableix la següent classificació dels sol·licitants i distribució d'autoritzacions:
- "Titulars": titulars de llicència ordinària municipal de taxi (categoria A).
- "Assalariats": assalariats del sector del taxi, entre els que s´inclouen també als titulars de llicències estacionals als Plans d´actuació anteriors (categoria B).
7. Adjudicació de les autoritzacions temporals.
a) Categoria A. Autoritzacions destinades a titulars de llicències ordinàries d´auto taxi del terme municipal de Formentera
En relació a les 2 autoritzacions estacionals l´adjudicació es farà mitjançant sorteig públic entre tots els sol·licitants que acreditin ser titular d´un vehicle turisme amb menys de 8 vuit anys d´antiguitat a comptar des de la seva matriculació.
b) Categoria B. Autoritzacions destinades a assalariats i antics titulars de llicències temporals d´auto taxi del terme municipal de Formentera
En relació a l´única autorització estacional reservada pels sol·licitants de la categoria B, serà d´aplicació idèntics criteri d´adjudicació establert per la categoria A.
8.- Llista ordenada
El Consell, mitjançant resolució de l'àrea corresponent aprovarà la llista ordenada per cada categoria i ho exposarà en el tauler d'anuncis i web municipal a efectes de notificació individual a cadascun dels adjudicataris.
La publicació d'aquesta llista ordenada determinarà l´ordre d´adjudicació de noves autoritzacions que es puguin atorgar vigent el Pla d´actuació 2021, el que requerirà previ acord de la Comissió de Govern, prèvia valoració de la seva necessitat i conveniència.
L´ordre de la llista es farà mitjançant sorteig públic.
9.- Documentació a presentar per a l'adjudicació definitiva.
L'eficàcia de l'atorgament de la llicència temporal restarà condicionada a la presentació per part de la persona interessada de la documentació següent:
9.1. Acreditació de disponibilitat d'un vehicle turisme, amb passada a servei públic amb un nombre màxim de 5 places, ampliable a 7 en cas que es produeixi l'actualització del Reglament Municipal del servei de transport urbà-interurbà de viatgers en autotaxis (BOIB núm. 11, de 25/01/2001 i posteriors modificacions) durant la vigència del present Pla d'actuació i dita actualització del Reglament possibiliti els taxis de 7 places, inspecció tècnica de vehicles en vigor, en règim de propietat, arrendament financer o arrendament de vehicle per empresa autoritzada, que reuneixi les característiques tècniques que segueixen: antiguitat màxima de 8 anys, color blanc, llum verda.
Els vehicles seran de color blanc i portaran pintat en les dues portes davanteres l'escut del municipi de Formentera, altres característiques establertes en el reglament del taxi i el nombre corresponent d'autorització.
La resta d'aspectes relatius a col·locació i ubicació es realitzarà d'acord amb els annexos que acompanyen al present Pla d'actuació i les indicacions de l'àrea de mobilitat. L'acreditació del compliment de tots els requeriments detallats s'acreditarà mitjançant la presentació d'un certificat de conformitat expedit a aquest efecte per l'estació de la Inspecció Tècnica de Vehicles del Consell Insular de Formentera.
9.2. Tenir assegurada de forma il·limitada la responsabilitat civil amb tercers en ocasió de danys ocasionats en raó d'aquest servei (o com a mínim per import de 50 milions d'euros) durant el temps de vigència de l'autorització.
9.3. Acreditació de disposar d'un conductor amb els permisos de conduir exigits per la normativa corresponent (B o superior), així com amb el permís local de conductor i targeta identificativa exigida pel Consell Insular de Formentera.
10. Procediment per cobrir renúncies d'adjudicataris i noves autoritzacions.
En el cas de renúncia, la persona que no desitgi prestar el servei del taxi serà substituïda atenent a l´ordre establert a la llista ordenada per cada una de les categories.
En el cas de noves autoritzacions, l´ordre serà “titular-titular-assalariat”, tenint en compte que la llista ordenada per cada una de les categories atorgarà drets preferents, motiu pel qual es respectarà sempre la proporció 2 a 1 quan sigui possible.
La vigència de les noves autoritzacions serà de 2 mesos a comptar des del seu atorgament, i es podran prorrogar per motius de necessitat i conveniència fins el 30 de setembre, previ acord motivat de la Comissió de Govern.
11. Emissió targeta de transports.
Els sol·licitants que finalment compleixin tots els requisits i aconsegueixin l'atorgament d'una autorització estacional rebran per part del Consell Insular de Formentera una targeta de transports acreditativa del títol habilitant obtingut, d'acord amb el model incorporat en l'annex III, amb indicació del titular, termini de vigència, i matrícula del vehicle.
V.- Prestació del servei. Drets i obligacions
A. Exercici de l'activitat.
1. La prestació d'aquest servei s'efectuarà exclusivament mitjançant la utilització del vehicle vinculat a l'autorització estacional, podent-se no obstant això donar-se suposats de substitució definitiva o temporal en els termes que s'indiquen a continuació:
- Substitució Definitiva: En cas que durant la prestació del servei el titular de l'autorització estacional vulgui substituir el vehicle vinculat a l'autorització atorgada, haurà de comunicar-ho al Consell acreditant la disponibilitat de nou vehicle, amb les seves dades, model i matrícula i acreditació que compleix els mateixos requisits que aquest pla exigeix per a la concessió d'autoritzacions (apartat 9.1).
A més, haurà d'acreditar mitjançant certificat de la ITV haver retirat tots els distintius externs del vehicle original.
Comprovat l'anterior, el Consell dictarà resolució autoritzant la substitució, emetent a aquest efecte nova targeta de transport.
En cas de no complir-se els requisits anteriors, la substitució serà denegada.
- Substitució Temporal: Excepcionalment, es podrà accedir a una substitució temporal en cas d'avaria o accident o en el cas de funcionament anormal dels punts de recàrrega que facin inviable la prestació del servei. En aquests casos, l'interessat haurà de sol·licitar-ho al Consell mitjançant instància a la qual acompanyarà acreditació de disposar d'un altre vehicle per a la prestació del servei amb els requisits de l'apartat 9.1 i certificació de taller mecànic acreditatiu de la incidència i durada estimada de la seva resolució.
En aquests casos excepcionals s'admetrà que la titularitat del vehicle no coincideixi amb el de l'autorització.
Igual que en el cas anterior, el Consell, una vegada comprovat que es compleixen tots els requisits, dictarà resolució autoritzant la substitució temporal i emetent a aquest efecte nova targeta de transport (també de caràcter temporal).
No obstant això, aquest supòsit, per l'excepcionalitat del seu règim i atesa la durada de la vigència de l'autorització estacional, no podrà excedir de 15 dies. Cas que la previsió de substitució temporal excedeixi del termini indicat, l'interessat haurà d'acudir al procediment de substitució definitiva abans regulat.
Transcorregut el termini de durada màxima de 15 dies d'aquesta substitució temporal, el titular de l'autorització haurà d'acreditar davant el Consell haver retirat els distintius externs del vehicle temporal.
Aquesta acreditació haurà de produir-se en el termini màxim de 3 dies hàbils des de la finalització del període de 15 dies sense que, en cap cas, tots dos vehicles puguin simultaniejar la prestació.
2. Els titulars de les autoritzacions estacionals, si no són a més titulars d'una autorització de caràcter ordinari, hauran de prestar el servei personalment en règim de jornada complerta prevista en l'esmentada autorització. Sempre que es compleixin les condicions anteriors, per la prestació del servei es podrà contractar un o més conductors assalariats.
3. Acreditació de disposar personalment els permisos de conduir exigits per la normativa corresponent (B o superior), així com amb el permís local de conductor i targeta identificativa exigida pel Consell Insular de Formentera.
4. Els titulars de les llicències temporals (es tracti de titulars de llicència municipal o d'assalariats) hauran de trobar-se de forma ininterrompuda d'alta en el règim especial dels treballadors autònoms durant els dies de vigència de la llicència. Els titulars hauran d'assegurar la prestació del servei durant tots els dies corresponents al termini de vigència de l'autorització, excepte en el cas que això es contradigui amb l'establert en la normativa laboral d'aplicació pel que fa a la durada de les jornades i la seua distribució setmanal, així com la legislació que resulti d'aplicació pel que fa a temps màxims de conducció i descans per conductor. Respecte als mateixos criteris anteriors, la prestació del servei no tindrà limitació horària
5. Una vegada conclòs el període de vigència de la llicència temporal (encara que sigui només del primer any), els adjudicataris quedaran obligats a eliminar del vehicle tots els signes externs identificatius (llum verda, escuts, etc.) de l'activitat i d'acreditar-ho mitjançant la presentació al Consell Insular de Formentera d'un certificat emès per la ITV a tal efecte en el termini màxim d'un mes després de la finalització del seu torn.
B. Règim tarifari.
En qualsevol cas les tarifes que resultaran d'aplicació seran aquelles recollides en règim tarifari aprovat per Resolució del Conseller de Mobilitat i Habitatge de 2 de setembre de 2019 per la qual s'autoritza la sol·licitud de revisió de les tarifes del servei de transport urbà de viatgers amb taxi de Formentera (BOIB 123, de 7 de setembre de 2019) o norma que ho substitueixi o modifiqui.
C. Règim sancionador.
L'incompliment per part del titular d'una autorització estacional de les condicions de prestació del servei o la pèrdua d'alguna de les condicions exigides per a la seva obtenció determinaria el fet d'entendre que s'estaria realitzant l'activitat de transport públic de viatgers sense el preceptiu títol habilitant, de manera que podrà ser sancionat d'acord amb el previst en la normativa general de transports (Llei 4/2014, de 20 de juny, de transports terrestres i mobilitat sostenible de les Illes Balears i Llei 16/1987, d'Ordenació del Transport Terrestre, de 30 de juliol). L'incompliment del recollit en les respectives ordenances municipals pel que fa al servei municipal de taxi determinaria la possibilitat de ser sancionat d'acord amb el règim sancionador previst a aquest efecte.
D. Revocació.
El Consell Insular de Formentera podrà revocar l'autorització, que no tindrà caràcter de sanció, per incórrer en la pèrdua de qualsevol dels requisits exigits, així com pel reiterat incompliment de les condicions de prestació del servei i suposaria la pèrdua de tots els drets vinculats a l'autorització i la impossibilitat de prestar el servei que emparava.
Abans de resoldre la revocació de qualsevol autorització, serà preceptiu el tràmit d'audiència a l'interessat. La revocació, com qualsevol altre acte administratiu, es podrà recórrer en via administrativa.
VI.- Pla d'inspeccions
Durant la vigència d'aquestes autoritzacions es reforcessin les inspeccions realitzades per la Policia Local del Consell Insular de Formentera i dels serveis tècnics de Mobilitat en coordinació amb les restants forces i cossos de seguretat de l'Estat. En aquest sentit, es preveu la realització d'inspeccions específiques per controlar la competència deslleial al sector del taxi, amb preferència per ser realitzat en hores i ubicacions on s'acumuli una major presència d'intrusisme. Així d'acord amb la planificació dels serveis propis de coordinació i amb la supervisió dels serveis d'inspecció de transports del Consell Insular de Formentera, es durà a terme, durant els mesos de vigència del Pla d'actuació, una major vigilància per al control de les pràctiques il·legals en relació amb el transport de viatgers en vehicle turisme.
VII.- Comissió de seguiment i avaluació
Es crea una comissió de seguiment i avaluació del present Pla d'actuació, amb l'objectiu d'ajudar a valorar el grau de compliment dels objectius perseguits. La seva composició estarà formada pels membres següents:
Conseller/a de Mobilitat
Conseller /a de Turisme
Un representant de cada associació professional de taxistes
Un representant de cada associació d'assalariats del sector del taxi
Un representant de la federació hotelera (sector turístic)
Un representant de la PIMEF (sector empresarial)
Tècnic àrea de Mobilitat i Transports.
La funció de la Comissió consistirà en l'assistència al Consell Insular per a l'anàlisi i la valoració del grau de compliment dels objectius perseguits i en la presentació de les conclusions i propostes necessàries per a futures actuacions.
El Consell Insular de Formentera, per obtenir la informació necessària per al correcte seguiment, podrà encarregar els estudis i les pràctiques d'inspecció de transports que consideri oportuns, que serà compartida amb la resta de membres d'aquesta comissió.
SEGON.- ORDENAR la publicació del present acord al BOIB, informant a les persones interessades que contra el mateix, que posa fi a la via administrativa, podrà interposar-se:
a) Directament el recurs contenciós administratiu davant el Jutjat del Contenciós Administratiu de Palma (Mallorca) que resulti competent per repartiment, en el termini de dos mesos, comptadors a partir del dia següent de la notificació de la resolució present, tot conformement amb la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.
b) El recurs de reposició potestatiu davant l'òrgan que ha dictat aquest acord en el termini d'un mes, comptador a partir del dia següent de la notificació de la resolució present, tot conformement amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015 d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. Contra la desestimació expressa del recurs de reposició podrà interposar-se el recurs contenciós administratiu davant l'òrgan jurisdiccional a dalt esmentat, en el termini de dos mesos, comptadors a partir del dia següent al de la recepció de la notificació de la desestimació de l'esmentat recurs.
Un cop transcorregut un mes des de la interposició del recurs de reposició davant el Consell Insular de Formentera sense que s'hagi notificat la resolució, podrà interposar-se el recurs contenciós administratiu, contra la desestimació presumpta del recurs de reposició, sense limitació temporal, mentre no hi hagi resolució expressa.
No obstant l'anterior, es pot exercitar, si n'és el cas, qualsevol altre recurs que s'estimi pertinent.”
La qual cosa es fa pública per a general coneixement.
Formentera, 28 de juny de 2021
La presidenta del Consell Insular
Alejandra Ferrer Kirschbaum.
ANNEX I
INSTÀNCIA DE SOL·LICITUD
Sr/Sra......................................................, amb DNI/CIF núm,.................... i domicili ......................... al carrer ............................................................... codi postal ..................., telèfon nº. ……………...……………………..
Expòs
Que reunesc tots i cadascun dels requisits exigits en el Pla d'actuació de transport públic de viatgers en vehicle turisme per l´any 2021 aprovat per Consell Insular de Formentera per acord de data .................. (BOIB nº............. de data ..........................) i que per aquest motiu (marqueu casella que si escau):
( ) Autoritz el Consell Insular de Formentera a sol·licitar la informació relativa al compliment de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social a que es refereix l'apartat IV.2.2d).
( ) Autoritz el Consell Insular de Formentera a sol·licitar la informació relativa a sancions de trànsit a que es refereix l'apartat IV.2.2e)
Que no estic subjecte en les prohibicions per contractar recollides en l'article 71 de la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de Contractes del Sector Públic.
Que em compromet, en cas de resultar adjudicatari d'una llicència estacional, a adscriure a la mateixa un vehicle conforme a l'establert al present Pla regulador i a aportar pòlissa d'assegurança per cobrir de forma il·limitada la meva responsabilitat civil pels danys causats en ocasió del transport.
Que em compromet, en cas de resultar adjudicatari d'una llicència estacional, a disposar d'un sistema de cobrament que faciliti als usuaris el pagament del servei mitjançant targetes de crèdit.
Sol·licit
poder participar en el concurs establert en l'esmentat Pla d'actuació per a l'atorgament d'una autorització municipal estacional de transport públic de viatgers en vehicle turisme, en les condicions que es preveuen i amb el compliment de les característiques que a continuació assenyalo (s'adjunta documentació acreditativa):
Formentera, .........de .................... de 20..
Data:…………………………….
Signatura………………………….
Presidència del Consell Insular de Formentera
ANNEX II
DECLARACIÓ RESPONSABLE DE DEDICACIÓ LABORAL
Jo… Sr/Sra. ….. … amb DNI… i domicili en ……….. T. M. de Formentera
Pels assalariats:
Declar sota la meua responsabilitat que som/he estat conductor assalariat del servei de taxi a Formentera o titular d'una llicència temporal, amb plena dedicació (mínim 40 hores setmanals) i exclusivitat i que en cas de ser adjudicatari d'una llicència estacional l'explotaré personalment, entenent-se com a explotació personal la conducció del vehicle 40 hores setmanals, i no la seva gestió.
ANNEX III
AUTORITZACIÓ ESTACIONAL DE TRANSPORT PÚBLIC DE VIATGERS EN VEHICLE TURISME
Nom i llinatges del titular:
NIF:
Matrícula del vehicle:
Municipi d'adscripció:
Horari de prestació:
Nombre d'autorització:
Vigència:
Concedida per Resolució de ................ en data ................, en aplicació del que es disposa en el pla d'actuació en matèria de transport públic de viatgers en vehicle turisme per l´any 2021 aprovat per acord de ................... el ....... de ........... de 2021 publicat en BOIB nº...........de...............de.........de 2021 en desenvolupament de la competència municipal prevista en l'article 53.4 de la Llei 4/2014, de 28 de juny de 2014
Condicions d'Ús de l'Autorització
- La prestació del servei s'efectuarà exclusivament mitjançant la utilització del vehicle vinculat a l'autorització estacional.
- Els titulars de les autoritzacions estacionals poden prestar el servei personalment o mitjançant la contractació d'uns o més conductors assalariats.
- Els titulars hauran d'assegurar la prestació del servei durant tots els dies corresponents al termini de vigència de l'autorització, sempre respectant l'establert en la normativa laboral d'aplicació pel que fa a la durada de les jornades i la seva distribució setmanal, així com la legislació que resulti d'aplicació pel que fa al temps màxim de conducció i descans. En el cas d'existir restricció horària en la prestació del servei, aquest no podrà realitzar-se fora de les hores autoritzades.
- Nota Important: la caducitat de l'autorització es produirà a partir de l'últim dia de prestació del servei, sense necessitat de cap resolució administrativa expressa, amb la subsegüent pèrdua de qualsevol dret o obligació vinculats a l'autorització caducada (apartat II.A de el pla d'actuació)'
Contra el present acord, que posa fi a la via administrativa, podrà interposar-se, d'acord amb l'establert en l'article 123 de la Llei 39/2015, d´1 d´octubre de 2015, Pel procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, recurs potestatiu de reposició o impugnar-se directament mitjançant recurs contenciós administratiu
Formentera, ..........de ..... de 20..
La Presidenta”