Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

SERVEI DE SALUT DE LES ILLES BALEARS

Núm. 260287
Resolució del director general del Servei de Salut de les Illes Balears de 22 de juny de 2021 per la qual es convoca un concurs de trasllats voluntari per proveir places bàsiques vacants de personal estatutari de la categoria de treballadora/treballador social

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Fets

1.- És necessari publicar una convocatòria per permetre la mobilitat del personal estatutari fix del Servei de Salut de les Illes Balears.

2.- Ha conclòs la negociació amb les organitzacions sindicals sobre aquesta matèria.

Fonaments de dret

1.- L'article 37 de la Llei 55/2003, de 16 de desembre, de l'estatut marc del personal estatutari dels serveis de salut.

2.- El Reial Decret Llei 1/1999, de 8 de gener, sobre selecció de personal estatutari i provisió de places a les Institucions Sanitàries de la Seguretat Social.

3.- La disposició addicional quarta de la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

4.- El punt 1 lletra c) de la Resolució de la consellera de Salut i Consum de 3 de novembre de 2020 per la qual es deleguen diferents competències en matèria de personal estatutari en els òrgans del Servei de Salut de les Illes Balears, en concret la convocatòria i resolució dels concursos de trasllats de places bàsiques, l'establiment de les bases i el nomenament dels membres dels òrgans d'avaluació.

Per això dict la següent

Resolució

1.- Convocar un concurs de trasllats voluntari per proveir les places bàsiques vacants de personal estatutari de la categoria de treballadora/treballador social dependents del Servei de Salut de les Illes Balears.

2.- Aprovar les bases i el barem de mèrits que regeixen aquesta convocatòria, que figuren en els Annexos 1 i 2, respectivament.

3.- Fer públiques les places que són objecte d'aquest concurs, que estan a l'Annex 3.

4.- Publicar en el portal web www.ibsalut.es  el model de sol·licitud i el full de sol·licitud de places, per emplenar-los, imprimir-los i registrar-los, tal i com consta a l'Annex 4.

5.- Publicar aquesta resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i en el portal web del Servei de Salut de les Illes Balears www.ibsalut.es.

Interposició de recursos

Contra aquesta resolució, que esgota la via administrativa, pot interposar-se un recurs de reposició davant l'òrgan que la dicta en el termini d'un mes comptador des de l'endemà de la data de publicació, d'acord amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, en relació amb l'article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

També pot presentar-se directament un recurs contenciós administratiu davant els jutjats contenciosos administratius de Palma en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà de la data de publicació, d'acord amb els articles 8.2 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

 

Palma, 22 de juny de 2021

El director general del Servei de Salut de les Illes Balears Julio Miguel Fuster Culebras Per delegació de la consellera de  Salut i Consum (BOIB Núm. 191, de 7/11/2020)

 

ANNEX 1 Bases de la convocatòria

1.- Objecte

L'objecte d'aquestes bases és la regulació del concurs de trasllats voluntari per a la provisió de places bàsiques vacants de personal estatutari de la categoria treballadora/treballador social dependents del Servei de Salut de les Illes Balears. Són les següents:

Categoria

Total places

Treballadora/treballador social

  5

2.- Normativa reguladora

Aquest concurs de trasllats es regeix per allò que disposen aquestes bases i per la normativa següent en tot allò que no prevegin:

- El Text refós de la Llei de l'estatut bàsic de l'empleat públic, aprovat pel Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre.

- La Llei 55/2003, de 16 de desembre, de l'estatut marc del personal estatutari dels serveis de salut.

- La llei 19/2003, de 9 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern.

-La Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

-La Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic.

-El Reial decret llei 1/1999, de 8 de gener, sobre selecció de personal estatutari i provisió de places en les Institucions Sanitàries de la Seguretat Social, vigent amb rang reglamentari i sense caràcter bàsic en virtut de la disposició transitòria sisena de la Llei 55/2003.

-La Llei 4/2016, de 6 d'abril, de mesures de capacitació lingüística per a la recuperació de l'ús del català en l'àmbit de la funció pública.

-El Decret 8/2018, de 23 de març, pel qual es regula la capacitació lingüística del personal estatutari del Servei de Salut de les Illes Balears.

-L'Acord del Consell Govern de 25 d'agost de 2006 —modificat per l'Acord del Consell de Govern de 18 de gener de 2019— sobre el procediment de reingrés provisional d'excedència del personal del Servei de Salut de les Illes Balears inclòs en l'àmbit d'aplicació de la Llei 55/2003.

-La Llei 16/2001, de 21 de novembre, per la qual s'estableix un procés extraordinari de consolidació i provisió de places de personal estatutari en les institucions sanitàries de la Seguretat Social dels serveis de salut del Sistema Nacional de Salut.

- Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i de garantia de drets digitals.

3.- Publicacions

3.1.- Es publicaran en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB) aquesta resolució i la resolució definitiva del concurs.

3.2.- Les llistes provisionals de persones aspirants admeses i excloses; les llistes definitives de persones candidates admeses i de persones excloses; la resolució provisional del concurs,  i qualsevol altra actuació del Servei de Salut que es produeixi durant el procediment i que, havent de ser publicades, no s'hagi especificat en l'apartat anterior, es publicaran en el portal web www.ibsalut.es.

4.- Normes generals i places ofertes

4.1.- Les places ofertes estan vinculades orgànicament i funcional a les diferents gerències del Servei de Salut que s'especifiquen en l'Annex 3.

4.2.- Les places bàsiques estan codificades a fi que puguin ser identificades i, consegüentment, ser sol·licitades. Aquest codi d'identificació de la plaça ha d'utilitzar-se per demanar les places en l'imprès corresponent, el model del qual  està publicat al portal web www.ibsalut.es. La finalitat és adscriure la plaça a la persona que concursa sense afectar aquest nomenament ni limitar les possibilitats de reorganització regulades per la normativa vigent. En els casos en què s'ofereixi més d'una plaça per codi cal consignar-ho només una vegada.

4.3.- Cada concursant pot sol·licitar per ordre de preferència totes les places de la seva categoria que li resultin d'interès.

4.4.- Poden sol·licitar-se, per ordre de preferència, una part o la totalitat de les places ofertes, sense perjudici del que disposa la base 5.2.c).

4.5.- La sol·licitud de plaça en una gerència suposa la petició de la totalitat de les places vacants convocades en aquesta gerència.

4.6.- Les places ofertes i no adjudicades, i les que resultin vacants com a conseqüència d'aquest concurs de trasllats, es podran incloure en els procediments de selecció de personal i de promoció interna que es convoquin amb posterioritat a la resolució d'aquest concurs de trasllats.

5.- Requisits

5.1.- Pot participar en aquest concurs de trasllats el personal estatutari fix del Sistema Nacional de Salut amb nomenament fix en la categoria a la qual concursi i que en la data en què venci el termini per presentar sol·licituds estigui en alguna de les situacions següents:

a.- Servei actiu o situació diferent a la d'actiu amb reserva de plaça.

b.- Situació diferent a la d'actiu i sense reserva de plaça.

c.- Situació de reingrés en el servei actiu amb caràcter provisional.

5.2.- Els requisits per participar en el concurs són els següents, segons la situació de cada persona concursant:

a.- En servei actiu o amb reserva de plaça: està en aquesta situació el personal estatutari fix amb nomenament en la mateixa categoria a la qual opta, que estigui treballant amb caràcter definitiu o que tingui reserva de plaça en aquesta categoria en qualsevol servei de salut. Aquest personal ha d'haver pres possessió de la plaça com a mínim un any abans de la data de finalització del termini establert per presentar sol·licituds.

b.- En una situació diferent a la de servei actiu i sense reserva de plaça: el personal estatutari fix que estigui en aquesta situació ha de complir els requisits legals i reglamentaris per incorporar-se al servei actiu l'últim dia del termini per presentar sol·licituds. A més, el personal procedent de la situació d'excedència voluntària prevista en els apartats a ) i c) de l'article 67 de la Llei 55/2003 ha d'acreditar que ha romàs en aquesta situació durant un mínim de dos anys, excepte en els casos en què sigui aplicable la disposició addicional quarta de la Llei 16/2001.

c.- En la situació de reingrés en el servei actiu amb caràcter provisional: el personal estatutari que estigui en la situació de reingrés amb caràcter provisional en places dependents del Servei de Salut de les Illes Balears està obligat a participar en aquest concurs i ha de sol·licitar almenys totes les places de la mateixa categoria en la mateixa àrea de salut on li va ser concedit el reingrés provisional.

- En el cas que no s'obtingui plaça havent sol·licitat totes les convocades en la seva categoria, en la seva àrea de salut i en la modalitat d'atenció primària o d'atenció especialitzada, es pot optar per obtenir una nova destinació provisional en alguna de les places vacants o bé passar una altra vegada a la situació d'excedència voluntària. Aquesta opció ha d'exercir-se una vegada publicada la resolució definitiva del concurs i, en tot cas, abans de la presa de possessió de la persona adjudicatària de la plaça des de la qual concursa.

- Les persones aspirants que, estant en la situació de reingrés provisional en places d'aquest Servei de Salut, no obtinguin una destinació sense haver sol·licitat totes les vacants ofertes en la seva categoria i en la seva àrea de salut, o bé no participin en aquest concurs de trasllats, seran declarades d'ofici en situació d'excedència voluntària i hauran de romandre en aquesta situació durant almenys dos anys abans de poder sol·licitar un nou reingrés provisional a l'efecte de participar en posteriors concursos de trasllats.

- El personal estatutari que estigui en la situació de reingrés amb caràcter provisional en places dependents d'altres serveis de salut pot participar en aquest concurs sense exigència del període mínim de permanència en la seva plaça d'adscripció.

5.3.- Tant les persones aspirants del Servei de Salut de les Illes Balears com el personal estatutari fix que no procedeixi d'aquest Servei de Salut han de tenir el títol de coneixements de català corresponent als nivells exigits en la normativa vigent en matèria de política lingüística.

5.4.-No poden participar en aquesta convocatòria les persones que hagin estat suspeses fermament mentre estiguin en aquesta situació administrativa, ni les que hagin estat inhabilitades judicialment.

5.5.- Els requisits exigits per participar en aquesta convocatòria han de mantenir-se durant tot el procés fins a la presa de possessió de la plaça adjudicada. En cas contrari, es perdran tots els drets derivats de la convocatòria.

6.- Sol·licituds

6.1.- Les persones interessades a participar en aquest concurs de trasllats han de emplenar amb l'ordinador o en format manual el model de sol·licitud juntament amb el full de sol·licitud de places que està publicada en el portal web www.ibsalut.es. En aquesta sol·licitud figuren dos apartats: en primer lloc, el relatiu a les dades personals i administratives i, en segon lloc, el full de sol·licitud de places en el que s'ha de relacionar el codi dels llocs de feina que surten a concurs i que s'han de triar per ordre de preferència. Aquests codis de les places ofertes estan a l'Annex 3 d'aquesta resolució. 

6.2. Una vegada complimentada la sol·licitud i triades les places a les que volen optar, les persones concursants han d'imprimir el document, signar-lo a l'anvers i el revers, i presentar-lo dins el termini i en la forma escaient en el Registre General dels Serveis Centrals del Servei de Salut, en els registres de les gerències del Servei de Salut o per qualsevol de les vies que preveu l'article 16 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu de les administracions públiques.

6.3. – La sol·licitud ha d'estar registrada segons normativa vigent en matèria de registre. L'original ha de romandre en poder de l'Administració i la còpia en poder de la persona interessada com a justificant. Les sol·licituds que es presentin en les oficines de Correus han d'anar dins un sobre obert perquè siguin segellades i datades abans d'enviar-les per correu certificat.

6.4.- El termini per presentar sol·licituds és d'un mes comptador des de l'endemà de la publicació d'aquesta resolució en el BOIB. Si l'últim dia és inhàbil, el termini s'entén prorrogat fins al primer dia hàbil següent.

6.5.- Les persones aspirants poden condicionar la seva sol·licitud de trasllat a la d'una altra persona participant en aquest procediment per raons de convivència familiar a la mateixa localitat. En aquest cas, han de fer-ho constar en les seves sol·licituds, en els espais destinats a això. Ambdues persones han d'adjuntar a la seva sol·licitud una fotocòpia de la sol·licitud de l'altra persona concursant. Aquestes sol·licituds de trasllat quedaran sense efecte si ambdues persones aspirants no resulten adjudicatàries d'alguna plaça.

6.6.- Les persones aspirants poden desistir totalment de la sol·licitud presentada una vegada finalitzat el termini de presentació de sol·licituds i fins que acabi el termini previst en la base 9.4.

6.7.- Les persones que estiguin en la situació de reingrés provisional i que desisteixin de participar en el concurs de mobilitat voluntària seran declarades d'ofici en la situació d'excedència voluntària.

6.8.- El desistiment d'una persona aspirant que hagués condicionat la seva sol·licitud de trasllat a la d'una altra persona, de conformitat amb la base 6.5, serà personal, per la qual cosa no suposarà el desistiment de l'altra persona concursant, la sol·licitud de la qual continuarà la tramitació en el procediment de provisió de places, tret que aquesta persona concursant desisteixi en termini i forma previst en el punt 6.6.

6.9.- Els errors de fet que s'adverteixin es poden esmenar en qualsevol moment dins el termini per presentar les sol·licituds, d'ofici o a petició de la persona interessada.

6.10.- Les sol·licituds que presentin esmenes, ratllades o raspadures que impedeixin identificar alguna de les dades imprescindibles per valorar-la, tant a la sol·licitud com en el full de sol·licitud de places o en qualsevol dels documents annexos, sempre que les esmenes, ratllades o raspadures no estiguin acreditades per alguna signatura autoritzada, seran també requerides per a l'esmena. El requeriment es farà a través de la llista provisional de persones aspirants admeses i excloses i, en el cas de no ser atès, suposarà l'exclusió definitiva de la persona concursant.

7.- Documentació

7.1.- Totes les persones aspirants han d'adjuntar a la sol·licitud la documentació següent:

a.- Fotocòpia del document d'identitat o del passaport.

b.- Fotocòpia del nomenament per ocupar una plaça en propietat com a personal estatutari en la categoria a la qual es concursa.

c.- Per valorar els mèrits previstos en l'apartat A) del barem, i si escau, els requisits de la base 5.3, ha d'aportar-se fotocòpia de la documentació que acrediti el nivell de coneixements de català.

d.- Per valorar els mèrits previstos en els apartats B.1, B.2 i B.4 del barem s'ha d'aportar un certificat original o còpia autenticada dels serveis prestats reconeguts a l'efecte d'antiguitat, expedit per la gerència o per la direcció de gestió de la institució a la que correspongui, del Sistema Nacional de Salut espanyol, d'un estat de la Unió Europea o de l'Espai Econòmic Europeu.

El certificat ha d'especificar, com a mínim, les dades següents: categoria, tipus de nomenament (fix o temporal) i situació (servei actiu, promoció interna temporal, serveis especials, excedència per cura de familiars, excedència per raó de violència de gènere, comissió de serveis, serveis sota un altre règim jurídic, excedència per prestar serveis en el sector públic, dates en què s'han prestat els serveis, indicant els dies o el nombre d'hores quan es tracti de personal de reforç amb nomenament específic per fer atenció continuada).

La gerència de la destinació actual de la persona aspirant pot certificar prestacions de serveis anteriors a la incorporació a aquesta última, sempre que constin en el seu expedient personal o que els hi acrediti fefaentment.

e.- Per valorar els mèrits previstos en l'apartat B.3  del barem s'ha d'aportar un certificat original o còpia autenticada dels serveis prestats com a funcionari o laboral en centres públics no sanitaris espanyols, de la Unió Europea o de l'Espai Econòmic Europeu reconeguts a l'efecte d'antiguitat.

El certificat ha d'especificar, com a mínim, les dades següents: administració en la que es varen prestar els serveis; tipus de relació jurídica (funcionari, estatutari, laboral); categoria, cos o escala; tipus de nomenament; dates en què s'han prestat els serveis, amb indicació dels dies o el nombre d'hores, quan es tracti de personal de reforç amb nomenament específic per a la realització d'atenció continuada; i contingut funcional del lloc de treball.

7.2.- Les persones aspirants que estiguin en una situació administrativa diferent a la de servei actiu o amb reserva de plaça han d'aportar —a més dels documents als que es refereix la base 7.1— una fotocòpia compulsada del document en el qual figuri la diligència de presa de possessió de l'última plaça ocupada en propietat i, si escau, una fotocòpia del document que genera el dret a la reserva de plaça.

7.3.- Les persones aspirants que estiguin en la situació d'excedència sense reserva de plaça han d'aportar —a més dels documents referits en la base 7.1 — la documentació següent:

a.- Fotocòpia de la resolució de la concessió de l'excedència.

b.- Declaració jurada de no haver estat separades del servei de qualsevol de les administracions públiques ni d'estar inhabilitades per exercir funcions públiques.

c.- El personal excedent procedent d'altres serveis de salut ha de presentar amb la resolució d'excedència un certificat que acrediti que continua en aquesta situació en la data de publicació d'aquesta resolució.

d.- El personal excedent procedent del procés extraordinari de consolidació i provisió de places de personal estatutari en les institucions sanitàries de la Seguretat Social dels serveis de salut del Sistema Nacional de Salut establert per la Llei 16/2001 ha d'aportar una còpia del Butlletí Oficial de l'Estat en el qual es va concedir l'excedència.

7.4.- Les persones aspirants que estiguin en la situació de reingrés al servei actiu amb caràcter provisional han d'aportar —a més dels documents a què es refereix la base 7.1— una fotocòpia compulsada de la resolució de reingrés al servei actiu amb caràcter provisional i la corresponent a la presa de possessió.

7.5.- Les persones aspirants que procedeixin de la situació de suspensió de funcions imposada com a conseqüència d'una sentència ferma condemnatòria han d'adjuntar a la sol·licitud per participar en el concurs un certificat de l'autoritat judicial que acrediti que s'ha complert la pena imposada.

7.6.- La documentació acreditativa dels mèrits avaluables segons l'Annex 2 ha d'anar amb grapes, ordenada i numerada segons l'ordre en què se citen els mèrits en el barem d'aquest annex.

7.7.- En el cas que, una vegada demanada l'acreditació de mèrits, no es rebés a temps el certificat sol·licitat, les persones aspirants han d'adjuntar una fotocòpia compulsada d'aquesta sol·licitud, en la qual hi ha de figurar llegible el segell del registre d'entrada, sens perjudici que posteriorment —una vegada emès el certificat requerit— han d'aportar-lo per unir-lo a l'expedient.

7.8.- Quan l'idioma original dels certificats o de les acreditacions sigui diferent al català o al castellà, la persona aspirant ha de presentar juntament amb l'original una traducció literal del contingut dels documents feta per un traductor jurat a un dels dos idiomes oficials de les Illes Balears.

7.9.- Les persones aspirants queden vinculades a les dades que hagin fet constar en la seva sol·licitud. El domicili que figuri en aquesta sol·licitud es considerarà l'únic vàlid a l'efecte de notificacions i seran responsabilitat exclusiva de les persones aspirants els errors comesos en la consignació del domicili i el fet de no haver comunicat qualsevol canvi.

7.10.- En qualsevol moment del procés pot sol·licitar-se formalment a les persones aspirants la documentació addicional o els aclariments necessaris per comprovar els mèrits, els requisits o les dades al·legades, així com també uns altres que es considerin necessaris. Si aquest requeriment no s'atén dins el termini i en la forma escaient es considerarà la sol·licitud de participació com a desistida o no es valorarà el mèrit al·legat.

8.- Admissió de persones aspirants

8.1.- Una vegada finalitzat el termini per presentar sol·licituds, l'òrgan convocant dictarà una resolució per aprovar la llista provisional de persones aspirants admeses i excloses del concurs de trasllats, que es publicarà en el portal web www.ibsalut.es. Tant a la llista provisional de persones aspirants admeses com en la d'excloses han de figurar les quatre darreres xifres numèriques del document d'identitat, nombre d'identitat d'estrangers, passaport o document equivalent, els llinatges i el nom. En la llista provisional de persones aspirants excloses, a més, han de constar les causes de l'exclusió.

8.2.- Les persones aspirants excloses i les que no figurin en la llista provisional d'admeses ni en la d'excloses disposen d'un termini de quinze dies hàbils comptadors des de la data de publicació de la resolució corresponent per formular reclamacions —que no tindran caràcter de recurs— o per esmenar els defectes detectats. No es considerarà com a esmena l'aportació de nous certificats de serveis prestats que no haguessin estat presentats en el termini assenyalat en la base 6.4. Les reclamacions han de considerar-se rebutjades si les persones interessades no apareixen com admeses en la resolució definitiva del punt 8.3.

8.3.- Quan s'hagi esgotat el termini per presentar reclamacions o esmenar defectes, l'autoritat convocant dictarà una resolució per aprovar la llista definitiva de persones candidates admeses i de persones excloses del concurs de trasllats, que es publicarà de la mateixa manera que la provisional.

9.- Resolució del concurs

9.1.- Les places s'adjudicaran a les persones candidates d'acord amb el barem de mèrits que figura en l'Annex 2 d'aquesta resolució.

9.2.- El còmput del temps de serveis prestats al que es refereix el barem acaba el dia de la publicació d'aquesta resolució en el BOIB.

9.3.- Una vegada publicada la resolució que aprova la llista definitiva de persones candidates admeses i de persones excloses del concurs de trasllats, l'autoritat convocant aprovarà la resolució provisional del concurs, que es publicarà en el portal web www.ibsalut.es. En aquesta resolució hi figuraran les quatre darreres xifres numèriques del document d'identitat, nombre d'identitat d'estranger, passaport o document equivalent, els llinatges i el nom, la puntuació obtinguda per cada persona concursant i, si escau, la destinació obtinguda.

9.4.- De conformitat amb els articles 18.2 i 18.3 del Reial decret llei 1/1999, les persones aspirants disposen d'un termini de quinze dies hàbils comptadors des de la data de publicació de la resolució provisional per formular reclamacions, que no tindran caràcter de recurs. Aquestes reclamacions han de considerar-se rebutjades si la qualificació no ha canviat en la resolució final del concurs.

9.5.- Una vegada esgotat el termini per presentar reclamacions i analitzades aquelles que s'hagin pogut aportar, l'autoritat convocant dictarà la resolució definitiva del concurs, que es publicarà en el BOIB i en el portal web www.ibsalut.es.

9.6.- No es faran notificacions individualitzades, sinó que la publicació de la resolució definitiva servirà com a notificació a totes les persones concursants. Des de la data de publicació comencen a comptar els terminis establerts a fi que els organismes afectats efectuïn les actuacions administratives oportunes.

9.7.- Les places adjudicades són irrenunciables, tret que la renúncia estigui motivada per l'obtenció d'una plaça en virtut de la resolució d'un procediment de mobilitat voluntària convocat per una altra administració pública, d'acord amb l'article 37.4 de la Llei 55/2003.

10.- Cessament i presa de possessió

10.1.- Les persones candidates que obtinguin una plaça han de cessar en la plaça que estiguin ocupant en el termini dels tres dies hàbils següents a la data de publicació de la resolució definitiva.

10.2.- La presa de possessió de la nova plaça ha d'efectuar-se en els terminis següents: dins dels tres dies hàbils següents a la data de cessament si ambdues places estan al mateix municipi; en quinze dies hàbils si estan a diferents municipis però en la mateixa àrea de salut; en un mes si estan a un municipi i en un àrea de salut diferents o quan impliqui un canvi de servei de salut.

El termini de presa de possessió —i, si escau, la pròrroga— té la consideració de servei actiu, per la qual cosa han de percebre's els havers corresponents amb càrrec a la plaça de destinació, excepte quan la resolució del concurs impliqui el reingrés al servei actiu.

10.3.- Si la persona adjudicatària, en el moment de prendre possessió, està ocupant una plaça en el Servei de Salut de les Illes Balears en règim de comissió de serveis, aquesta destinació serà la que es tindrà en compte a l'hora d'aplicar els terminis per a la presa de possessió establerts en el punt precedent.

10.4.- En el cas que l'adjudicació de la plaça impliqui reingressar en el servei actiu, el termini per prendre possessió és d'un mes comptador des de la data de publicació de la resolució definitiva del concurs.

10.5.- El personal que estigui en una situació administrativa que impliqui dret a la reserva de plaça pot optar per romandre en la mateixa situació. En aquest cas, ha de comunicar-ho per escrit dins del termini per a la presa de possessió. En el cas contrari, ha d'incorporar-se a la plaça adjudicada.

10.6.- El còmput del termini per prendre possessió s'inicia quan acabin els permisos, les llicències, les vacances, les situacions d'incapacitat temporal o qualsevol altra circumstància en la qual es trobi el personal estatutari que, tot i mantenint la situació de servei actiu, impedeixi que presti servei de manera efectiva. Qualsevol persona que hagi presentat una sol·licitud en aquest concurs i obtingui una plaça està obligada a comunicar per escrit aquestes circumstàncies al Servei de Salut i a aportar la documentació que ho acrediti.

 

​​​​​​​10.7.- No obstant el que s'ha exposat anteriorment, en els supòsits d'excedència per cura de fills o familiars, per serveis especials, per permís de maternitat o paternitat, per risc durant la lactància o durant l'embaràs, la persona afectada pot prendre possessió en la data en què declari la seva voluntat d'incorporar-se a la plaça adjudicada, encara que no s'incorpori de manera efectiva. En aquests casos, la persona que hagi obtingut un lloc de treball ha de comunicar per escrit aquestes circumstàncies als centres afectats (lloc definitiu en el que cessa i lloc del que pren possessió) aportant la documentació que acrediti els motius al·legats.

10.8.- En virtut de l'article 37.5 de la Llei 55/2003, s'entén que la persona que no s'incorpori a la plaça obtinguda en el termini establert (o les pròrrogues corresponents) sol·licita l'excedència voluntària per interès particular com a personal estatutari, i serà declarada en l'esmentada situació. No obstant això, pot deixar-se sense efecte aquesta situació si l'autoritat convocant —amb l'audiència prèvia de la persona interessada— considera que hi ha causes suficientment justificades per fer-ho. En aquest cas, la persona interessada ha d'incorporar-se a la nova destinació tan bon punt desapareguin les causes que ho hagin impedit.

10.9.- Les persones candidates que no obtinguin plaça en aquest concurs es mantindran en la situació i en la destinació que ocupin, amb excepció de les reingressades provisionalment, que —sempre que hagin sol·licitat totes les places convocades en la seva categoria, àrea de salut i modalitat— podran optar per obtenir una nova destinació provisional en alguna de les places que no s'hagin adjudicat com a conseqüència de la resolució del concurs o bé per passar a la situació d'excedència voluntària.

10.10.- Els trasllats derivats d'aquest concurs tenen caràcter voluntari i no generen cap dret a rebre l'abonament de cap tipus d'indemnització.

10.11.- Si ho permeten les necessitats del servei, i a petició de la persona interessada, els terminis assenyalats en els paràgrafs anteriors podran ser prorrogats per la gerència actual o la gerència de la nova destinació per temps no superior a la meitat de la durada inicial.

11.- Tractament de dades de caràcter personal

11.1.- A fi de donar compliment a allò que disposa l'article 11 de la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i de garantia de drets digitals, les dades contingudes en la sol·licitud seran tractades per la Direcció de l'Àrea de Professionals i Relacions Laborals del Servei de Salut de les Illes Balears amb la única finalitat de tramitar i resoldre el concurs de trasllats, i es conservaran pel temps estrictament indispensable per complir aquesta finalitat.

11.2.- Amb la firma de la sol·licitud, la persona aspirant autoritza la publicació en els butlletins oficials, en la seu electrònica, en el portal web i, en general, en qualsevol altre mitjà establert a aquest efecte, de les dades de caràcter personal necessàries per als actes de tràmit i resolució que es derivin d'aquest concurs de trasllats.

11.3.- Tot això s'entén sens perjudici que les persones interessades puguin exercir els drets establerts en els articles 15 a 22 del Reglament (UE) 2016/679, del Parlament Europeu i del Consell, de 27 d'abril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de les dades personals i a la lliure circulació d'aquestes dades , en els termes previstos en aquest reglament.

 

ANNEX 2 Barem

A.- Coneixements orals i escrits de català

1.- Es valoren els certificats de nivells superiors a l'exigit com a requisit en aquest concurs de trasllats, fins a una puntuació màxima de 5 punts, d'acord amb els criteris següents:

a.- Certificat del nivell C1: 3 punts.

b.- Certificat del nivell C2: 4 punts.

c.- Certificat de coneixements de llenguatge administratiu (LA): 1 punt.

2.- Els certificats han de ser els expedits per l'Escola Balear d'Administració Pública (EBAP), els expedits o homologats per l'òrgan competent Govern de les Illes Balears, i els certificats declarats equivalents segons l'Ordre del conseller de Educació, Cultura i Universitats de 21 de febrer de 2013 (BOIB núm. 34, de 12/03/2013).

3.- Es valora només un certificat, excepte en el cas del certificat LA, la puntuació del qual s'acumula a la de l'altre certificat que s'aporti. Si es presenta només el certificat LA, es valora amb 1 punt. Si hi ha dubtes sobre la validesa d'algun certificat o sobre la puntuació que se li ha d'atorgar, se'n pot sol·licitar un informe a l'òrgan competent de l'Administració de la CAIB.

 

​​​​​​​B.- Experiència professional

1.- Per cada mes de servei prestat en institucions sanitàries públiques del Sistema Nacional de Salut, en institucions sanitàries públiques de la Unió Europea o en institucions sanitàries públiques de l'Espai Econòmic Europeu com a personal estatutari, funcionari o laboral en la mateixa categoria a la que s'opta o en places amb el mateix contingut funcional: 0,23 punts.

2.- Per cada mes de servei prestat en institucions sanitàries públiques del Sistema Nacional de Salut, en institucions sanitàries públiques de la Unió Europea o en institucions sanitàries públiques de l'Espai Econòmic Europeu com a personal estatutari, funcionari o laboral en una categoria diferent a la qual s'opta: 0,115 punts.

3.- Per cada mes de servei prestat en centres públics no sanitaris de la Unió Europea com a personal funcionari o laboral en la mateixa categoria a la qual s'opta o en places amb el mateix contingut funcional: 0,115 punts.

4.- Per cada mes de servei prestat com a càrrec directiu en institucions sanitàries públiques del Sistema Nacional de Salut: 0,115 punts. Només es valoraran aquests serveis si la persona tenia la titulació requerida per accedir a la categoria durant el temps en què es va ocupar el càrrec directiu. En aquest cas, s'haurà d'adjuntar la titulació acreditativa a la sol·licitud.

5.- Per valorar aquest apartat es tenen en compte els aspectes següents:

a.- La puntuació màxima que es pot obtenir per la totalitat dels subapartats que l'integren és de 95 punts.

b.- Un mateix període de temps no pot ser valorat per més d'un dels subapartats que l'integren.

c.- Els serveis prestats amb la modalitat de reducció de jornada o a temps parcial es computaran com si fossin a jornada completa.

d.- Si es presten serveis simultàniament en dos o més centres es computaran els serveis prestats només en un d'ells (el que la persona aspirant triï).

e.- El còmput de serveis prestats es calcula aplicant la fórmula següent: se sumen tots els dies de serveis prestats en cadascun dels subapartats anteriors i el resultat es divideix entre 365, i el quocient resultant es multiplica per 12.

NOTES

1.- En cas d'empat en la puntuació total del barem, es resoldrà a favor de la persona candidata que dugui més temps com a personal estatutari fix en la categoria des de la qual concursa. Si es manté l'empat, es resoldrà a favor de la persona candidata amb més temps de serveis prestats en la categoria des de la qual concursa. Si així i tot persisteix l'empat, es resoldrà a favor de l'antiguitat reconeguda, és a dir, el major temps de serveis prestats d'acord amb la Llei 70/1978, de 26 de desembre. Finalment, l'empat es resoldrà a favor de la persona candidata de més edat.

2.- Si coincideixen en el temps diversos períodes de serveis prestats, només se'n valorarà un d'ells. Si els serveis coincidents es poden valorar en diferents apartats del barem, només es computarà el més favorable. Dins cada any natural, no poden valorar-se més de dotze mesos de serveis prestats.

3.- El temps de permanència en una situació que comporti el dret a la reserva de plaça (comissió de serveis, serveis especials, excedència per cura de familiars, etc.) es quantificarà com a serveis prestats en la plaça reservada.

4.- El temps de permanència en la situació de promoció interna temporal es computarà de la manera següent:

a.- Els serveis prestats en la situació de promoció interna temporal en la mateixa categoria a la qual es concursa es quantificaran com a serveis prestats en aquesta categoria.

b.- Els serveis prestats en la situació de promoció interna temporal en una categoria diferent a aquella a la qual es concursa es quantificaran com a serveis prestats en la categoria d'origen.

5.- Tenen la consideració de serveis prestats com a personal estatutari en la categoria respectiva els serveis prestats amb contracte laboral en la categoria estatutària corresponent.

6.- A l'efecte de computar els serveis prestats referits al personal de reforç amb nomenament específic per a la realització d'atenció continuada, se li reconeixerà un mes complet de serveis prestats calculant-los segons les regles següents:

- Un mes o la part que correspongui proporcionalment per cada cent noranta (190)  hores o fracció realitzades.

- Si dins un mes natural s'han fet més de cent noranta (190) hores, només es pot valorar un mes de serveis prestats, sense que l'excés d'hores efectuades es pugui aplicar per computar serveis prestats establerts en la regla anterior.

 

ANNEX 3 Places que s'oferten en el concurs de trasllats de la categoria de treballadora/treballador social

ÀREA DE SALUT

SECTOR/GERÈNCIA

PLACES

CODI

Mallorca

 

Hospital Universitario Son Espases

1

10401

Hospital de Manacor

1

10404

 

SECTOR/GERÈNCIA

PLACES

UBICACIÓ

CIAS /CODI

Atenció Primària Mallorca

3

Àrea de Salud de Mallorca

 

 

EAP Camp Redó

EAP Pere Garau

EAP Rafal Nou

1401001008-F

1401001004-A

1401001020-L

 

ANNEX 4 Sol·licitud per participar en el concurs de trasllats i full de tria dels llocs de feina oferts. Estan publicats en el portal web www.ibsalut.es per emplenar-los, imprimir-los i registrar-los.