Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

AJUNTAMENT DE CALVIÀ

Núm. 260271
Convocatòria extraordinària de subvencions per a la concessió d'ajudes directes per pal.liar les conseqüències de la crisis sanitaria i econòmica provocada per la covid 19 al lloguer d'habitatges al terme municipal de Calvià

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

La Junta de Govern Local, en sessió celebrada el dia 18 de juny de 2021 va aprovar la convocatòria de subvencions per a la CONCESSIÓ D'AJUDES DIRECTES PER PAL·LIAR LES CONSEQÜÈNCIES DE LA CRISIS SANITARIA I ECONÒMICA PROVOCADA PER LA COVID 19 AL LLOGUER D'HABITATGES EN EL TERME MUNICIPAL DE CALVIÀ  i es procedeix a publicar en el Butlletí Oficial de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears l'acord adoptat, i la convocatòria de subvencions, per a la seva difusió i el seu coneixement públic.

ACORD 

PRIMER. APROVAR la Convocatòria de subvencions per a  la concessió d'ajudes directes per pal·liar les conseqüències de la crisis sanitària i econòmica provocada per la COVID-19 al lloguer d'habitatges en el terme municipal de Calvià, d'acord amb el text que s'adjunta i que forma part integrant de la present proposta.

SEGON. DESTINAR un total de quatre cents  mil euros (400.000,00 €) de l'aplicació pressupostària 105-15200-4800005 per a la present convocatòria de subvencions, corresponent a l'anualitat 2021.

TERCER. INSERIR el present acord, així com el text de la Convocatòria en el Butlletí Oficial de la Comunitat Autònoma, així com en la Base de dades Nacional de Subvencions a l'efecte de la seva difusió i públic coneixement.

QUART. DELEGAR en la tinent de batle de Cohesió Social, Igualtat, Comunicació i Policia Local la facultat per aprovar els models normalitzats de les sol·licituds, així com qualsevol altra actuació que es precisi.

CONVOCATÒRIA EXTRAORDINÀRIA DE SUBVENCIONS PER A LA CONCESSIÓ D'AJUDES DIRECTES PER  PAL.LIAR LES CONSEQÜÈNCIES DE LA CRISIS SANITARIA I ECONÒMICA PROVOCADA PER LA COVID 19 AL LLOGUER D'HABITATGES EN EL TERME MUNICIPAL DE CALVIÀ.

L'Ajuntament de Calvià continua amb la tasca de pal·liar i minimitzar les conseqüències de la crisi sanitària i econòmica provocada per la Covid-19, una d'aquestes tasques és la de donar resposta a les necessitats del municipi per facilitar l'accés a l'habitatge. I així, entre altres mesures dirigides a aconseguir aquesta finalitat, s'estima necessari posar en funcionament un nou procés extraordinari d'Ajudes Directes al Lloguer dirigides als veïns del municipi que tinguin dificultats per fer front a el pagament del lloguer per trobar-se en una situació de vulnerabilitat provocada per la crisi sanitària i econòmica.

Aquest fet obliga a les administracions públiques, en l'àmbit dels seves competències, a adoptar amb la màxima celeritat aquelles mesures tendents a pal·liar els efectes que està patint la nostra societat. A més a més de que, s'han d'adoptar per aconseguir la màxima eficàcia i eficiència en l'assignació dels recursos públics i respectant, en tot cas, els principis de publicitat, transparència, concurrència, objectivitat, igualtat i no-discriminació. 

Pels motius exposats, des de l'Ajuntament de Calvià es convoquen les subvencions per a la concessió d'ajudes anuals al lloguer d'habitatges a les persones arrendatàries d'habitatge habitual que, com a conseqüència del impacte econòmic i social de la COVID–19 tenguin problemes transitoris per atendre el pago parcial o total del lloguer.

 

BASES

1. Objecte i finalitat

L'Ajuntament de Calvià, convoca la concessió d'ajudes al lloguer d'habitatges a persones arrendatàries d'habitatge habitual situats en el terme de Calvià per ajudar a minimitzar l'impacte econòmic i social que se segueixen sofrint a conseqüència de la COVID-19 i que a resultes tinguin problemes per fer front al pagament del lloguer i sempre que la persona es trobi en una de les circumstàncies definides en l'apartat 4 de la convocatòria.

2. Marc Normatiu 

La sol·licitud, la tramitació i la resolució de les ajudes per al lloguer d'habitatges que preveu aquesta Resolució es regeixen per

  • Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvenciones (en endavant LGS) i el seu  Reglament de desenvolupament, aprovat por Real Decret 887/2006, de 21 de juliol (en endavant RLGS),
  • Decret Legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions de la CAIB. (BOIB núm 196, de 31 de desembre de 2005).
  • Les Bases d'execució del Pressupost Municipal per a l'exercici 2021.
  • Llei 2/2020, de 15 d'octubre, de mesures vigents i extraordinàries per a l'impuls de l'activitat econòmica i la simplificació administrativa en l'àmbit de les administracions públiques de les Illes Balears per pal·liar els efectes de la crisi ocasionada per la COVID-19 (BOIB núm 180, de 20 d'octubre), segons la modificació per disposició final primera del decret llei 1/2021, de 25 de gener (BOIB núm 11 de 26 de gener). Reial Decret 130/2019, de 8 de març, pel qual s'aprova la  Base de Dades Nacional de subvencions i la publicitat de les subvencions i altres ajuts públics. 
  • Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques Qualsevol altra disposició normativa que per la seva naturalesa pugui ser aplicable.

Qualsevol altra disposició normativa que per la seva naturalesa pugui ser aplicable.

La participació en aquesta convocatòria se subjecta als principis de publicitat, concurrència, transparència, objectivitat, igualtat i no discriminació, reducció de tràmits, agilitació, eficiència i simplificació així com l'eficàcia en el compliment d'objectius i eficiència en l'assignació i utilització dels recursos públics.

Amb caràcter general, pel que disposa les bases reguladores.

3. Òrgan competent per a la concessió de les ajudes.

 L'òrgan competent per a la concessió de les Ajudes COVID-21 al lloguer d'habitatges és la Junta de Govern Local de l'Ajuntament de Calvià a proposta de l'Oficina d'Habitatge, que actuarà com a instructor del procediment.

4. Requisits dels beneficiaris.

1. Podran ser beneficiàries de les ajudes les persones físiques que, en la seva condició d'arrendatàries d'habitatge habitual, acreditin estar en situació de vulnerabilitat econòmica i social sobrevinguda a conseqüència de la COVID-19 per concórrer-hi una de les següents circumstàncies:

a)Estar a l'atur.

b)Estar en situació d'expedient de regulació temporal d'ocupació (ERTO).

c)Ser autònom i haver sofert una reducció d'ingressos o que l'activitat que desenvolupa hagi estat suspesa.

d)Dones víctimes de violència de gènere.

2. Les persones beneficiàries hauran d'acreditar, a més, que reuneixen els següents requisits:

a) La persona sol·licitant  ha d'estar empadronada en el terme municipal de Calvià amb una antiguitat mínima de 8 mesos anteriors a la publicació d'aquesta convocatòria. 

b) La persona sol·licitant i els membres de la seva unitat de convivència no poden ser propietaris o usufructuaris de cap habitatge a Espanya.

S'exceptua del requisit anterior, els casos dels propietaris o usufructuaris que es trobin en que: 

  • Tenen únicament un tant per cent de la propietat de l'habitatge i s'han obtingut per herència.
  • En tenen la propietat o usdefruit, però no poden disposar de l'habitatge per causa de separació o divorci o altra causa aliena a la voluntat de la persona sol·licitant.
  • L'habitatge no està adaptat a la discapacitat del sol·licitant o d'algun dels membres de la seva unitat familiar.

c) La persona sol·licitant ha de ser arrendatària d'un contracte d'arrendament d'habitatge vigent, formalitzat en els termes de la Llei 29/1994, de 24 de novembre, d'arrendaments urbans.

  • Queda justificat amb l'empadronament al mateix habitatge del contracte d'arrendament.
  • Queden expressament exclosos els contractes de temporada, a excepció d'aquells que s'han renovat, explícita o tàcitament, resultant així igualar o superar els 12 mesos de durada

d) Que l'habitatge objecte del lloguer estigui situat dins l'àmbit territorial del municipi de Calvià.

e) L'habitatge arrendat ha de constituir la residència habitual i permanent de la persona o unitat de convivència que sol·licita l'ajuda.

  • Es considerarà unitat de convivència la formada pel conjunt de persones que estan empadronades en un mateix habitatge, existeixin o no llaços familiars.

f) Que l'import de la renda de l'habitatge objecte del contracte de lloguer no superi els  1.100,00 euros mensuals. 

g) Ha de tenir la persona sol·licitant i els membres de la seva unitat de convivència la nacionalitat espanyola. En el cas de persones que no siguin de nacionalitat espanyola, han de tenir la residència legal a Espanya.

  • Quedaran exclosos el sol·licitant o els membres de la unitat de convivència que només tenguin passaport. 

h) La persona sol·licitant i els membres de la seva unitat de convivència han d'estar al corrent de les obligacions tributàries amb l'Estat( AEAT), amb la Seguretat Social i amb l'Ajuntament de Calvià(OMT).

  • S'eximeix als sol·licitants d'aquestes ajudes d'estar al corrent en les seves obligacions tributàries davant la AEAT, davant la Seguretat Social i danvan t l'OMT i de ser deutors per reintegrament davant altre Administració, en els supòsits de deutes contrets durant els exercicis 2020 i 2021 sempre que la suma total d'aquestes no sigui superior a la quantitat a rebre en concepte d'ajuda, conforme a l'article 13.2 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre General de Subvencions.
  • No obstant això és podrà obtenir l'ajuda si, en el cas d'existir un deute corresponent a períodes anteriors, el beneficiari procedís a regularitzar la seva situació en el període d'esmenes que s'estableixi. 

5 . Procediment de concessió

En aquestes circumstàncies excepcionals, el procediment de concessió de les ajudes és de concessió directa subjecta a l'únic criteri de prelació temporal, i es tramita per rigorós ordre d'entrada en el registre de l'òrgan competent fins que s'exhaureixi el crèdit.

El criteri que se segueix per dirimir la prelació temporal de les sol·licituds és el de la data i l'hora de presentació de la sol·licitud completa, i es dona prioritat dins del dia de presentació de la sol·licitud completa a les dones víctimes de violència de gènere.

6 . Comptabilitat de l'ajuda amb altres subvencions de lloguer

Les ajudes que regulen aquestes bases són incompatibles amb altres ajudes al lloguer per a arrendataris que concedeix l'Ajuntament de Calvià o qualsevol altra administració o entitat pública, per a les mateixes mensualitats del mateix any. 

7. Crèdit pressupostari

Les ajudes previstes es realitzaran a càrrec a la següent partida pressupostària de l'Oficina d'Habitatge

Partida pressupostària

Import

Anualitat

105-15200-4800005

400.000€

2021

La concessió de les ajudes regulades en aquestes bases queda condicionada a la disponibilitat pressupostària i està limitada al crèdit pressupostari esmentat.

No obstant això, les quanties es poden incrementar, si hi ha disponibilitat pressupostària suficient, mitjançant acord de la Junta de Govern Local, d'acord amb l'establert a l'article 58.2 del Reial Decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei general de subvencions.

8. Quantia de l'ajuda

a) Per un lloguer mensual de l'habitatge de fins a un màxim de 900.00 €, la quantia de l'ajuda és del 40% del lloguer mensual.

b) Per un lloguer mensual de l'habitatge de més de 900,00 € fins a 1.100,00 € la quantia de l'ajuda és del 30% del lloguer mensual.

Només es proporcionarà una ajuda per contracte de lloguer.

9. Durada de l'Ajuda.

Aquesta ajuda es concedeix per els mesos de maig, juny, juliol i d'agost de 2021. 

L'ajut es concedeix per un termini màxim a justificar de quatre mesos (4) que inclou, si escau, com a primera mensualitat la corresponent al mes de maig i com a darrera en tot cas la d'agost 2021.

Els beneficiaris que tinguin contracte de lloguer amb data de finalització anterior al 31 d'agost de 2021 hauran d'aportar la pròrroga del contracte, i si no ho fessin, s'obriria l'expedient de revocació de la part concedida i no acreditada.

10. Forma i termini de presentació de sol·licituds

La sol·licitud normalitzada, comprèn la DECLARACIÓ RESPONSABLE I L'ACREDITACIÓ BANCARIA (Annex I) s'ha d'emplenar en tot cas telemàticament.

En la seu electrònica http://www.calvia.com/responsive/area.plt?KPAGINA=161&KIDIOMA=2 es disposa d'informació i la documentació sobre aquestes ajudes en l'apartat d'ajudes de la pàgina d'Habitatge de l'Ajuntament de Calvià.

El termini de presentació es de 20 dies hàbils a partir del dia següent a la publicació de l'extracte de la convocatòria en el BOIB de les Illes Balears i la Base Nacional de subvencions, a la seu electrònica del web de l'Ajuntament de Calvià www.calvia.com.

La manera de presentar les sol·licituds:

  1. De manera telemàtica a través del Registre Electrònic Comú de l'Administració General de l'Estat, en cas de disposar de certificat digital o DNI electrònic.
  2. Mitjançant formulari creat particularment per a aquesta convocatòria (Annex I).
  3. En casos molt excepcionals, podrà sol·licitar cita prèvia per telèfon.

Per als casos 1) i 2) està a la disposició del ciutadà el SERVEI D'ACOMPANYAMENT PER A TRÀMITS En línia- OAC 360 ° - que ofereix assistència telefònica i telemàtica per a facilitar l'accés als tràmits municipals que es poden realitzar de manera telemàtica.

  • Núm de telèfon:  nº 871 510 091, 
  • de dilluns a divendres, 
  • des de les 08'00h  a las 20'00h. 

Documentació a presentar al moment de la sol·licitud: 

1- La sol·licitud, que comprèn la DECLARACIÓ RESPONSABLE i l' ACREDITACIÓ BANCARIA (Annex I), 

2- CONTRACTE D'ARRENDAMENT DE L'HABITATGE HABITUAL COMPLET (totes les pàgines, de manera ordenada i firmat per les parts).

Podrà presentar-se un màxim d'una sol·licitud per unitat de convivència en la convocatòria. 

La sol·licitud serà revisable per part de l'Oficina d'Habitatge, als efectes de control del compliment dels requisits establerts a la convocatòria. 

Tal com estableix l'article 45 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques els actes administratius han de ser objecte de publicació quan ho estableix les normes reguladores de cada procediment o quan ho aconsellin raons d'interès públic apreciades per l'òrgan competent, la qual es farà a la pàgina web municipal.

11. Causes de inadmissió de sol·licituds

1. La presentació de sol·licituds fora de termini.

2. La NO utilització dels formularis normalitzats d'ús obligatori.

3. Presentar la sol·licitud per correu electrònic o altres mitjans fora dels expressament autoritzats per aquesta convocatòria.

4. NO MARCAR a la DECLARACIÓ DE RESPONSABLE (Annex I), la casella en què declara conèixer que la inexactitud, falsedat o omissió, o de caràcter essencial, de qualsevol dada o informació que s'incorpori a la declaració responsable. o la no presentació davant l'Ajuntament de la documentació que sigui requerida per acreditar el compliment del declarat determina el reintegrament de la quantitat total percebuda, més l'interès de demora corresponent des de la data del pagament de la subvenció fins que s'acordi la procedència de reintegrament, i tindrà prohibida la seva participació en qualsevol subvenció o línia d'ajuts implementada per l'Ajuntament de Calvià fins a un màxim de quatre anys, sense perjudici de les responsabilitats penals, civils o administratives a què hi haguera lloc,art. 69.4 Llei 39/2015.

5. Els contractes d'arrendament de l'habitatge habitual que no estigui situat al terme municipal de Calvià; els que l'import de la renda de l'habitatge sigui superior a 1.100,00 euros mensuals; els que el període sigui inferior als 12 mesos de duració. 

Per a les sol·licituds que es presentin fora de termini, les que No utilitzin el formulari normalitzat d'ús obligatori i les presentades fora dels mitjans expressament autoritzats o presentin els contractes d'arrendament determinats al punt 5, es dictarà resolució d'inadmissió i es publicarà a la seu electrònica del web de l'Ajuntament de Calvià, d'acord amb el que es disposa l'article 23.5 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions i 21 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

12. Formalització de la sol·licitud

Se ha d'emplenar l'Annex I, que és la sol·licitud, i que compren la Declaració Responsable i Acreditació Bancaria.

- La Sol·licitud (Annex I) ha d'estar signada per la persona que tramita i que ho fa amb nom i amb l'autorització de totes les persones majors de 18 anys que conformen la unitat de convivència i que han de  reunir tots els requisits per ser beneficiària/es de la subvenció (així ho ha de fer constar marcant amb una X la casella corresponent). 

ADVERTÈNCIA: La inexactitud, falsedat o omissió, de caràcter essencial, de qualsevol dada o informació que s'incorpori a la declaració responsable, o la no presentació davant l'Ajuntament de la documentació que sigui requerida per acreditar el compliment del declarat determina el reintegrament de la quantitat total percebuda, més l'interès de demora corresponent des de la data del pagament de la subvenció fins que s'acordi la procedència de reintegrament, i tindrà prohibida la seva participació en qualsevol subvenció o línia d'ajuts implementada per l'Ajuntament de Calvià fins a un màxim de quatre anys, sense perjudici de les responsabilitats penals, civils o administratives a què hi haguera lloc,art. 69.4 Llei 39/2015 (així ho ha de fer constar marcant amb una X la casella corresponent). 

1.1.Camps de complimentació obligatòria ( A CUMPLIMENTAR)

  1. *DNI o NIE
  2. Nom i cognoms.
  3. Telèfon
  4. *Correu electrònic, de la persona beneficiària, a efectes de comunicacions.
  5. Localització del domicili ( adreça)
  6. Nom,cognoms i DNI/NIE i telèfon de cada una de les persones que conformen la unitat de convivència 
  7. Compte bancari, a nom de la persona beneficiària, en la qual es vol rebre el pagament de l'ajut.
  • Declaració de coneixement que la inexactitud, falsedat o omissió, de caràcter essencial, de qualsevol dada o informació que s'incorpori a la declaració responsable, o la no presentació davant l'Ajuntament de la documentació que sigui requerida per acreditar el compliment del declarat, ha de determinar el reintegrament de la quantitat total percebuda, més l'interès de demora corresponent des de la data del pagament de la subvenció fins que s'acordi la procedència de reintegrament, i tindrà prohibida la seva participació en qualsevol subvenció o línia d'ajuts implementada per l'Ajuntament de Calvià fins un màxim de quatre anys, sense perjudici de les responsabilitats penals, civils o administratives que pertoquin.
  • *No s'admeten passaports.
  • *El correu electrònic que es faci constar a la sol·licitud serà l'únic habilitat, i reconegut.

1.2.Documentació a presentar obligatòriament:

  • Sol·licitud  que compren  Declaració Responsable i Acreditació Bancaria (Annex 1) 
  • Contracte d'arrendament de l'habitatge habitual en el terme municipal de Calvià ( totes les pàgines, de manera ordenada i signat per arrendador i arrendatari)

*En tot cas, la persona sol·licitant està obligada a aportar la documentació:

a) En cas d'ERTO: si l'expedient de regulació temporal d'ocupació no està autoritzat, es troba en tramitació o pendent de resolució, casos en què s'haurà de presentar carta de l'empresa o certificat de la sol·licitud d'ERTO; 

b) En cas de ser  Víctima de Violència de gènere: ha de aportar sentencia judicial o ordre d'allunyament vigent.

c) En cas de ser AUTÒNOM: ha de presentar la darrera declaració trimestral o la vida laboral. 

d) En cas de ser propietaris o usufructuaris de algun habitatge a Espanya, ha de presentar:

  • Escriptura d'Herència que acrediti el tant per cent de la propietat de l'habitatge 
  • Sentència de separació o divorci que acrediti que tenen la propietat o usdefruit, però no poden disposar de l'habitatge per aquesta causa o altra causa aliena a la voluntat de la persona sol·licitant.
  • Acreditar que l'habitatge no està adaptat a la discapacitat del sol·licitant o d'algun dels membres de la seva unitat familiar.

1.3. Només en el supòsit de NO autoritzar l'Ajuntament perquè pugui consultar o recaptar dades i documents de qualsevol Administració, haurà d'aportar amb la sol·licitud la documentació acreditativa següent:

 

a)En cas de situació legal d'atur o situació d'expedient de regulació temporal d'ocupació (ERTO): certificat expedit per l'entitat gestora de les prestacions, en el qual figuri la quantia mensual percebuda en concepte de prestacions o subsidis o que n'és sol·licitant.

b)En cas de cessament d'activitat de treballadors per compte propi/ autònom: certificat expedit per l'Agència Estatal de l'Administració Tributària sobre la base de la declaració de cessament d'activitat declarada per l'interessat o certificat de vida laboral.

c)Nombre de les persones que habiten en l'habitatge habitual: certificat d'empadronament actualitzat.

d)Nota simple del registre de la propietat de tots el membres de la unitat familiar.

e)El sol·licitant i els membres de la seva unitat de convivència han de presentar certificat o document acreditatiu d'estar al corrent de les obligacions tributàries amb l'Agència Estatal de l'Administració Tributària (AEAT), amb la Seguretat Social i amb l'Ajuntament de Calvià (OMT).

13. Esmena de la sol·licitud 

Si la sol·licitud normalitzada no compleix els requisits que estableix la normativa o falta documentació, l'Ajuntament de Calvià ha de requerir a l'interessat perquè, en el termini improrrogable de deu dies hàbils, esmeni el defecte o aportació la documentació preceptiva, i se li ha d'indicar que, en el cas que no ho faci, s'entén que desisteix de la sol·licitud i es dictarà la resolució corresponent, d'acord amb l'article 22.1.a de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

- Aquest requeriment d'esmena i els altres actes de tràmit es publicaran en la pàgina web de l'Ajuntament de Calvià.

14. Obligacions i responsabilitats de les persones beneficiàries

Sense perjudici de les obligacions generals que estableix l'article 14 de la Llei 38/2003, la persona beneficiària ha de complir els requisits següents:

a) Domiciliar el pagament de l'ajuda en alguna entitat financera o de crèdit. Al expedient es farà constar el número de compte bancari de l'arrendador i de l'arrendatari. 

De manera EXCEPCIONAL i NOMÉS PER AQUESTA CONVOCATÒRIA, donat que es tracta d'una ajuda extraordinària provocada per la Covid 19, podran ser admesos els rebuts manuals.

b) Destinar l'import de la subvenció al finançament de l'actuació per a la qual s'ha sol·licitat.

c) Justificar, en el termini establert i en la forma que correspongui, el compliment dels requisits i les condicions que determinen la concessió de la subvenció.

d) Sotmetre's a les actuacions de comprovació i a qualsevol actuació de verificació i control financer dels òrgans competents, i aportar tota la informació que li sigui requerida.

e) En cas que es produeix alguna modificació, el beneficiari ho comunicarà a l'Oficina d'Habitatge de l'Ajuntament de Calvià en el termini màxim de deu dies naturals comptats a partir de l'endemà de la modificació.

- El fet de NO comunicar qualsevol modificació comporta l'inici d'un procediment de reintegrament de les quanties que s'hagin cobrat indegudament.

15. Autoritzacions per comprovar les dades

La presentació de la sol·licitud implica l'autorització perquè l'Oficina d'Habitatge pugui consultar o obtenir, tret que la persona interessada s'oposi expressament a això, les dades següents:

  1. Les dades d'identitat del sol·licitant.
  2. Les dades relatives a si està inscrit al SEPE, al SOIB
  3. Les dades relatives a la residència, a efectes de Padró Municipal.
  4. La informació relativa a que el sol·licitant i els membres de la unitat de convivència no consten com a propietaris o usufructuaris de cap habitatge al territori espanyol.
  5. La informació d'estar al corrent amb la Seguretat Social.
  6. La informació relativa a si es troba al corrent de les seves obligacions tributàries amb la Oficina Municipal de Tributs de l'Ajuntament de Calvià ( OMT)
  7. La informació d'índole tributària de la hisenda estatal- l'Agència Estatal d'Administració Tributària ( AEAT).
  8. La informació que resulti necessària per acreditar i verificar el compliment o manteniment dels requisits que motiven la concessió de l'ajuda, a les administracions o organismes públics competents.

En els supòsits en els quals el sol·licitant s'oposi expressament a la consulta de dades d'ofici per part de l'Administració, queda obligat a aportar la documentació que acrediti les dades que s'obtindrà amb les consultes, apartat 12.1.3 de les bases (així ho ha de fer constar marcant amb una X la casella corresponent). 

 

16. Protecció de dades

La sol·licitud d'ajuda al lloguer implica que la persona interessada autoritza l'Administració al tractament de les dades de caràcter personal per a la gestió de les ajudes, de conformitat amb el que disposen la Llei Orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals, i normes que la despleguen. En concret, les dades de caràcter personal s'incorporen al fitxer “Sol·licitants d'ajudes al lloguer d'habitatges”, del qual n'és responsable el Servei d'Habitatge de l'Ajuntament de Calvià.

17. Instrucció del Procediment

En aquestes circumstàncies excepcionals, el procediment de concessió d'aquestes ajudes és de concessió directa subjecta a l'únic criteri de prelació temporal, i es tramita per rigorós ordre d'entrada en el registre de l'òrgan competent.

La instrucció del procediment correspondrà a la Oficina d'Habitatge, que actuarà d'ofici realitzant totes les actuacions necessàries per determinar, saber i comprovar les dades en virtut dels quals s'ha de resoldre la concessió dels ajuts.

La concessió es realitzarà entre les persones sol·licitants que reuneixin la totalitat de requisits i documentació exigida en aquesta convocatòria, fins a esgotar el crèdit disponible per a la convocatòria. 

Sempre que les disponibilitats pressupostàries ho permetin es podrà augmentar l'import d'aquesta convocatòria

S'entendrà basant-se el principi de confiança mútua i la necessària celeritat que l'actual situació requereix, que les persones sol·licitants reuneixen els requisits de la convocatòria al subscriure la sol·licitud, que compren la DECLARACIÓ RESPONSABLE i L'ACREDITACIÓ BANCÀRIA , i el CONTRACTE DE LLOGUER. 

Sense perjudici de les comprovacions que es duran a terme amb posterioritat a la concessió provisional i que, d'acord amb el que es disposa el punt 12 pot originar greus conseqüències en cas de inexactitud, falsedat o omissió, de caràcter essencial, de qualsevol dada o informació que s'incorpori a la declaració responsable, o la no presentació davant l'Ajuntament de la documentació que sigui requerida per acreditar el compliment del declarat, determina el reintegrament de la quantitat total percebuda més l'interès de demora corresponent des de la data del pagament de la subvenció fins que s'acordi la procedència de reintegrament, i tindrà prohibida la seva participació en qualsevol subvenció o línia d'ajuda implementada per l'Ajuntament de Calvià fins a un màxim de quatre anys, sense perjudici de les responsabilitats penals, civils o administratives que pertoquin.

El procediment es podrà resoldre de forma parcial, tramitant de forma immediata el pagament, sense esperar la resolució de la totalitat de la convocatòria, emetent-se la proposta a la Tinent de Batle  de Cohesió Social, Igualtat, Comunicació i Policia Local i posteriorment serà ratificada per la Junta de Govern Local.

Als acords de concessió de subvenció es contindrà l'atorgament de les subvencions, on es fixarà expressament la quantia.

18.  Publicació de la convocatòria i de la concessió

De la convocatòria i de les resolucions de concessió que es derivin, s'envia informació a la Base de dades Nacional de Subvencions.

L'extracte de la convocatòria s'ha de publicar en el BOIB per conducte de la Base de dades Nacional de Subvencions i en la web del Ajuntament de Calvià, donant-se la major difusió possible entre les persones que puguin estar interessades.

Les resolucions de concessió de les ajudes es publicaran en el BOIB i en la web de l'Ajuntament de Calvià.

Totes les incidències que puguin sorgir en la tramitació de la concessió d'ajudes, es publicaran en la web del Ajuntament de Calvià.

19. Termini de resolució i notificació

El termini màxim per resoldre i notificar la resolució de concessió és de sis (6) mesos a comptar des de la data de presentació de la sol·licitud de l'ajuda. Transcorregut aquest termini sense que s'hagi dictat i notificat resolució expressa, es produirà el silenci administratiu i la sol·licitud es podrà entendre desestimada.

20. Justificació de l'ajuda concedida

El beneficiari ha de presentar el justificant de pagament per transferència, domiciliació o ingrés, tots ells a través d'una entitat financera o de crèdit i de manera excepcional, donat que es tracta d'una ajuda extraordinària provocada per la Covid 19, podran ser admesos els  rebuts manuals.-

  • Al document bancari ha de constar: (1)  la identificació completa de la persona que efectua el pagament (arrendatari); (2) la identificació completa del (arrendador); (3)  L'import; (4) El concepte: MES de lloguer que paga.
  • Al rebut ha de constar les següents dades: ((1)  la identificació completa de la persona que efectua el pagament (arrendatari); (2) la identificació completa i signatura del (arrendador); (3) L'import; (4) El concepte: MES de lloguer que paga.

El justificant de pagament per transferència, domiciliació o ingrés ha d'enviar-se: de manera telemàtica a través del Registre Electrònic Comú de l'Administració General de l'Estat, en cas de disposar de certificat digital o DNI electrònic o al correu electrònic ajudeslloguer@calvia.com adjuntant el document bancari. 

- Sempre des de la mateixa adreça electrònica que s'ha indicat en la sol·licitud.

Per fer-ho, es disposa d'un termini d'un mes a comptar des de la resolució de la concessió de l'ajuda. 

21. Forma de pagament

La liquidació i pagament de les ajudes s'efectuarà per l'Oficina d'Habitatge de l'Ajuntament de Calvià, que durà a terme d'ofici totes les actuacions que consideri necessàries per determinar, conèixer i comprovar les dades en virtut de les quals s'ha de pronunciar la resolució.

És realitzaran 2 pagaments:

1er pagament corresponent als mesos de maig i juny.

2on pagament corresponent al mesos de juliol i agost, aquest pagament NO és realitzarà fins que el beneficiari/a hagi presentat el justificant de pagament del mesos anteriors.

L'import de l'ajuda es lliurarà després què es dicti la resolució de concessió.

22. Reintegrament de les subvencions

1.- El reintegrament de l'import percebut, quan escaigui, es regirà pel que es disposa en el títol II de la LGS i pel títol III del RLGS i altra normativa d'aplicació. 

2.- Procedirà el reintegrament de la quantitat total percebuda indegudament, quan de la comprovació efectuada es conclou que les manifestacions realitzades per la persona beneficiària en la seva declaració no són correctes. 

A més a més de les causes d'invalidesa de la resolució de concessió, recollides en l'article 36 de la LGS, donaran lloc a l'obligació de reintegrar la quantitat total percebuda, així com l'exigència de l'interès de demora corresponent des de la data del pagament de la subvenció fins que s'acordi la procedència de reintegrament, els supòsits previstos amb caràcter general en l'article 37 de la Llei General de Subvencions.

Així mateix, de resultar falses les afirmacions efectuades en la declaració responsable, el beneficiari de l'ajuda tindrà prohibida la seva participació en qualsevol subvenció implementada per l'ajuntament de Calvià durant un període màxim de quatre anys, sense perjudici del trasllat del resultat de les comprovacions a la jurisdicció penal per si s'hagués pogut incórrer en algun delicte de falsedat documental tipificat en el codi penal.

23. Infraccions i Sancions

Resulta d'aplicació el Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text Refós de la Llei de subvencions de la CAIB, així com la Llei General de Subvencions i el seu Reglament en tot el que resulti d'aplicació.

24. Resolució i impugnació.

La resolució de concessió, d'acord amb el que disposen els articles 42, 43 i 45 de la Llei 39/2015, de 1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, s'ha de notificar a les persones interessades mitjançant la publicació a la pàgina web de l'Ajuntament de Calvià. ​​​​​​​La resolució posa fi a la via administrativa, i s'hi pot recórrer mitjançant recurs potestatiu de reposició davant el mateix òrgan que va dictar la resolució, en el termini d'un mes comptat a partir de l'endemà de la seva publicació, o bé directament mitjançant la interposició del pertinent recurs contenciós administratiu davant el jutjat contenciós administratiu corresponent, en el termini de dos mesos comptats a partir de l'endemà de la seva publicació. En cas de presentar-se recurs de reposició, no es podrà interposar recurs contenciós administratiu fins a la resolució expressa del primer recurs o la seva desestimació presumpta.

Calvià, 21 de juny de 2021

La tinent de batle de Cohesió Social, Igualtat, Comunicació i Policia Local Natividad Francés Gárate