Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

CONSELL INSULAR D'EIVISSA

Núm. 260215
Resolució de la consellera executiva del Departament de Promoció Econòmica i Empresarial, i Cooperació Municipal del Consell Insular d’Eivissa d’aprovacio de les bases de la convocatòria del Consell Insular d’Eivissa per a l’obtenció de l’acreditació professional del personal d’admissió i control d’ambient intern en les activitats d’espectacles públics i recreatives de les Illes Balears per a l’any 2021

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

En data 22 de juny de 2021, la consellera executiva del Dpt. De Promoció Econòmica i Empresarial i, Cooperació Municipal Consell Insular d'Eivissa ha dictat la Resolució núm. 2021000070, per la que es resol:

“Aprovació de les bases de la convocatòria del Consell Insular d'Eivissa de la prova avaluadora per a l'obtenció de l'acreditació com a personal d'amissió i control intern de les activitats d'espectacles públics i recreatives d'Eivissa per a l'any 2021

RESOLUCIÓ

Vista la providència d'inici de la consellera executiu del Departament de Promoció Econòmica i Empresarial, i Cooperació Municipal de data 21 de juny de 2021, en la que es disposa es realitzin els tràmits administratius escaients als efectes d'aprovació de la convocatòria per a l'obtenció de l'acreditació com a personal d'admissió i control d'ambient intern de les activitats d'espectacles públics i recreatives a les Illes Balears per a l'any 2021, que constarà d'una prova el dia 1 d'octubre.

Atès que de conformitat amb la llei 7/2013, de 26 de novembre, de règim jurídic d'instal·lació, accés i exercici d'activitats a les Illes Balears (BOIB núm. 166 de 30/11/2013), els titulars de les activitats d'espectacles públics i recreatives, i establiments públics estan obligats a establir un servei d'admissió i control d'ambient intern.

Vist el que preveu l'article 15 del Decret 41/2011, de 29 d'abril, regulador dels serveis d'admissió i de control d'ambient intern en les activitats d'espectacles públics i recreatives (BOIB núm. 67, de 5/05/2011), els consells insulars han de garantir una convocatòria, amb una periodicitat mínima anual, de la prova avaluadora per tal d'obtenir l'acreditació com a personal dels serveis d'admissió i de control d'ambient intern, mitjançant una resolució, que s'ha de publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

D'acord amb el Decret de Presidència núm. 2020000768, de modificació del Decret de Presidència núm. 2019000471, de data 10-7-2019, d'estructura del govern del Consell Insular d'Eivissa i creació de departaments, i del Decret de Presidència núm. 2019000484, de data 16-7-2019, de determinació de les atribucions corresponents als diferents òrgans del Consell Insular d'Eivissa (BOIB núm. 153, de 5 de setembre de 2020), atribueix al Departament de Promoció Econòmica i Empresarial, i Cooperació Municipal, entre altres, les competències pròpies del Consell Insular d'Eivissa en matèria d'activitats, actuacions en matèria de serveis d'admissió i control d'ambient intern.

A l'expedient consten les bases de la convocatòria per a l'obtenció de l'acreditació professional del personal d'admissió i control d'ambient intern de les activitats d'espectacles públics i recreatives de les Illes Balears per a l'any 2021, amb convocatòria d'examen, en data 1 d'octubre per l'any 2021 amb CSV núm. 13525177070577727722.

Aquestes bases varen ser informades tècnicament en data 21 de juny i jurídicament en data 22 de juny de 2021, ambdós en sentit favorable.

En data 22 de juny de 2021, la cap de Secció d'Indústria emet informe favorable en relació a les presents bases i convocatòria.

De conformitat amb el Decret de Presidència núm. 484/2019, de determinació de les atribucions corresponents als diferents òrgans del Consell Insular d'Eivissa (BOIB núm. 98, de 17/07/2019), així com l'article 72 e) del Reglament Orgànic del Consell Insular d'Eivissa, en base a les competències que legal i reglamentàriament tenc atribuïdes

RESOLC

Primer.- Aprovar les bases de la convocatòria per a l'obtenció de l'acreditació profesional del personal d'admissió i control d'ambient intern de les activitats d'espectacles públics i recreatives de les Illes Balears per a l'any 2021 amb CSV 13525177070577727722, que han de regir la referida convocatòria.

 

Segon.- Ordenar la publicació al Butlletí Oficial de les Illes Balears, d'aquesta convocatoria, així com les seves bases reguladores.”

 

Eivissa, 23 de juny de 2021

El cap de secció del Dept. de Cultura, Educació i Patrimoni José V. Garibo Redolat

 

 

Bases de la convocatòria del Consell Insular d'Eivissa, per a l'obtenció de l'acreditació professional de personal d'admissió i control d'ambient intern en les activitats d'espectacles públics i recreatives de les Illes Balears per a l'any 2021

1.Convocatòria de la prova avaluadora.

Es convoca, per a l'exercici de 2021, la prova avaluadora a l'illa d'Eivissa per a l'obtenció de l'acreditació professional de personal d'admissió i de control d'ambient intern en les activitats d'espectacles públics i recreatives de les Illes Balears.

2. Requisits dels aspirants.

Per a ser admesos a la prova, les persones aspirants hauran d'aportar la documentació indicada a l'article 15.3 de Decret 41/2011, de 29 d'abril de 2011, regulador dels serveis d'admissió i control d'ambient intern en les activitats d'espectacles públics i recreatives a les Illes Balears (BOIB núm. 67 de 5 de maig de 2011), i complir els requisits de l'article 8 de l'esmentat Decret:

a) Ser major d'edat.

b) Tenir la nacionalitat espanyola, ser nacional d'algun dels estats membres de la Unió Europea o tenir permís de residència i de treball a Espanya.

c) No tenir antecedents penals.

d) Tenir les aptituds i capacitats físiques i psíquiques idònies per a l'exercici de les funcions corresponents, acreditades mitjançant un certificat mèdic oficial.

e) Tenir uns coneixements bàsics de les llengües oficials de les Illes Balears amb la finalitat de poder atendre el públic que es dirigeixi en aquestes llengües.

f) Haver superat el curs bàsic de personal dels serveis d'admissió i de control d'ambient intern.

Tots aquests requisits s'han de complir des del dia de la presentació de sol·licitud i mantenir-se durant la vigència de l'acreditació professional corresponent.

3. Dates d'examen.

Per a l'exercici de 2021 es convoca una prova avaluadora de personal d'admissió i de control intern en la data següent:

Convocatòria: 1 d'octubre de 2021

4. Sol·licituds i termini de presentació.

Per formar part en aquesta prova haurà de presentar una declaració responsable dels requisits amb la documentació necessària, segons el model de l'annex 4 de l'Decret 41/2011, de 29 d'abril, regulador dels serveis d'admissió i de control d'ambient intern en les activitats d'espectacles públics i recreatives de les Illes Balears (BOIB núm. 67, de 5 de maig de 2011).

En la declaració responsable haurà d'adjuntar la documentació corresponent a cada persona interessada:

a. Fotocòpia de l'DNI o passaport o permís de residència i de treball corresponent o documents equivalents.

b. Una fotografia recent en format digital o convencional model DNI.

c. Certificat mèdic oficial en vigor i favorable d'aptitud psicològica i de salut mèdica, on s'indiqui expressament que la persona interessada "reuneix les aptituds físiques i psíquiques idònies per desenvolupar les funcions dels serveis d'admissió i control d'ambient intern".

d. Certificat en què consti que la persona aspirant no té antecedents penals a Espanya ni, si correspon, al seu país d'origen (els antecedents penals de país d'origen hauran de presentar els estrangers residents a Espanya). En aquest últim cas, s'haurà de presentar el certificat de penals original amb una traducció oficial. Es podrà autoritzar el Consell Insular d'Eivissa per aconseguir aquesta documentació en el cas de certificat d'antecedents penals espanyol, segons model d'autorització que figura com a annex II.

e. Justificant de l'pagament de la taxa * corresponent.

* La taxa corresponent per a la realització d'examen és de 77,73 € (setanta-set amb setanta-tres euros), de conformitat amb l'Ordenança fiscal reguladora dels serveis d'admissió i control d'ambient intern en les activitats d'espectacles públics i recreatives de el Consell Insular d'Eivissa (BOIB núm 158 de 20 d'octubre de 2011).

La presentació de la declaració responsable, juntament amb la documentació esmentada anteriorment, s'ha de fer, o bé presencialment en el registre de el Consell Insular d'Eivissa (OAC), ubicat a l'avinguda Espanya, núm. 49 d'Eivissa, o bé a la Seu electrònica de el Consell Insular d'Eivissa (https://seu.conselldeivissa.es) amb el tràmit Sol·licitud de proves avaluadores de personal d'admissió i control d'ambient, a més de la forma establerta en l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques.

El termini per a la presentació de la declaració responsable per a la prova avaluadora prevista per a l'any 2021, serà el següent:

Des del dia 17 d'agost fins al dia 31 d'agost de 2021, ambdós inclosos.

La manca de justificació de qualsevol dels requisits esmentats determina l'exclusió de la persona aspirant.

Únicament en el cas de la certificació de el document d'antecedents penals sol·licitat, i quan hagi de ser emès per altres països, s'acceptarà el document fins a l'últim dia hàbil anterior a les proves, sempre que el mateix s'hagi emès per l'autoritat competent abans o durant el termini general de presentació de documentació.

5. Tribunal qualificador

D'acord amb l'article 15.2 de Decret 41/2011, de 29 d'abril de 2011, per a la convocatòria present es nomena el tribunal següent:

Presidenta: Sra. Olga Torres Ribas

President suplent: Sr. Juan A. Torres Planells

Secretària: Sra. Eulàlia Guasch Torres

Secretària suplenta: Sra. Rebeca Miguel Climent

Vocals:

 - Una assessora jurídica: Sra. Concepció Rebollo Laserna

- Una psicòloga: Sra. Josefa Catany Prats

- Una infermera: Sra. Catalina Ribas Guasch

Vocals suplents:

- Una assessora jurídica: Sra. Antonia Prats Marí

- Una psicòloga: Sra. Carolina Delgado de la Torre

- Una infermera: Sra Esther Mendez Pons

Després d'aprovar-se la convocatòria s'ha de constituir el tribunal respectiu, amb l'assistència de la majoria dels seus membres, titulars o suplents. En aquesta sessió, el tribunal ha d'acordar totes les decisions que corresponguin per al desenvolupament correcte de les proves.

A partir de la constitució, perquè el tribunal pugui actuar vàlidament, es requerirà la presència de al menys tres dels seus membres, amb la presència obligatòria de el president i el secretari. Els titulars i els suplents poden actuar indistintament i concurrentment.

El tribunal pot disposar la incorporació d'assessors especialistes, els quals han d'actuar amb veu però sense vot. Les actuacions d'aquests assessors s'han de reflectir en les actes.

En la prova avaluadora, ha de ser present, com a mínim, un dels membres de tribunal, acompanyat de les persones vigilants i / o col·laboradores que s'estimin oportunes.

6. Admissió de les persones aspirants.

Finalitzat el termini de presentació de sol·licituds, la Secció d'Indústria de el Departament de Promoció Econòmica i Empresarial, i Cooperació Municipal de el Consell Insular d'Eivissa com a òrgan gestor, aprovarà i farà pública, en el termini màxim de deu dies hàbils, les llistes provisionals d' les persones aspirants admeses i excloses, amb la indicació individualitzada de les causes d'exclusió de les persones interessades que no hagin estat admeses.

Aquestes llistes es faran públiques exposant-se en el tauler d'anuncis de el Consell Insular d'Eivissa i la seu electrònica de el Consell Insular d'Eivissa (seu.conselldeivissa.es).

Les persones aspirants excloses provisionalment, així com aquelles que no figurin en la relació de persones admeses ni excloses, disposaran d'un termini de deu dies hàbils, comptats a partir de l'endemà de la publicació de les llistes provisionals, per esmenar el defecte que hagi motivat la seva exclusió o la no inclusió expressa.

En el termini màxim de deu dies hàbils en relació amb la finalització de el període d'esmena, l'òrgan gestor, ha d'aprovar les llistes definitives de persones admeses i excloses en la convocatòria de l'acreditació professional, en la qual s'indicarà en tot cas, l'admissió condicionada respecte al que s'ha dit en el paràgraf anterior. El referit llistat es publicarà pels mateixos mitjans que s'han esmentat anteriorment.

7. Desenvolupament de la prova.

En la llista definitiva de persones admeses i excloses, es farà constar, així mateix, l'hora i el lloc en què es faran els exàmens corresponents.

El contingut dels exàmens, versarà sobre les matèries i temari específic que s'indica a continuació:

TEMARI

Matèries jurídiques

TEMA 1. Constitució Espanyola de 1978: drets i deures fonamentals.

TEMA 2. El dret d'admissió en activitats d'espectacles públics i recreatives. Títol II i Títol IX de la Llei 7/2013, de 24 de novembre; Reial Decret 2816/1982, de 27 d'agost; Decret 41/2011, de 29 d'abril, regulador dels serveis d'admissió i control d'ambient intern; Nocions bàsiques sobre normativa de Consum; Nocions bàsiques sobre la Llei Orgànica 4/2015, de 30 de març, sobre Protecció de la Seguretat Ciutadana.

TEMA 3. Nocions bàsiques sobre delictes contra les llibertats, detencions il·legals, homicidis, lesions, amenaces i coaccions, legítima defensa i omissió de l'deure de socors, la tinença d'armes en locals de concurrència pública.

TEMA 4. Nocions bàsiques sobre salut pública, drogodependències i tràfic de drogues.

TEMA 5. autoritats competents en matèria d'activitats d'espectacles públics i recreatives.

Matèries de psicologia

TEMA 6. Les relacions amb el públic en general i amb les forces i els cossos de seguretat.

TEMA 7. L'autocontrol. El pànic i els seus efectes. L'estrès i el comportament en situació de perill o de riscos col·lectius. Tècniques d'autocontrol.

TEMA 8. Les relacions humanes i la seguretat:

- Aprenentatge de mètodes no violents per resoldre conflictes.

- Els perfils de conductes i comportaments de les persones, especialment quan es trobin en estat d'embriaguesa perquè han consumit alcohol, estupefaents, etc.

-Els perfils de conductes i comportament de les persones, especialment quan es trobin en estat de perill o emergències.

Matèries tècniques de seguretat

TEMA 9. Nocions bàsiques sobre instal·lacions de seguretat contra incendis i altres riscos col·lectius.

TEMA 10. Nocions bàsiques sobre plans d'autoprotecció i d'emergències.

TEMA 11. Comportaments i actuacions de les persones i de les masses en estat de pànic i d'emergència davant de riscos col·lectius.

TEMA 12. Nocions bàsiques sobre sistemes de comunicació.

TEMA 13. Nocions bàsiques de la Llei 5/2014, de 4 d'abril, que regula la seguretat privada.

Matèries tècnic sanitàries

TEMA 14. Conceptes bàsics sobre primers auxilis i situacions d'assistència sanitària immediata.

TEMA 15. Conceptes bàsics sobre intervencions davant el consum d'alcohol, el consum de tabac i el consum de drogues.

TEMA 16. Conceptes bàsics sobre les agressions sexuals i la violència de gènere.

L'examen constarà de dues proves eliminatòries: un test psicotècnic, i un test teòric de 40 preguntes de el temari específic. Cada pregunta englobarà 4 possibles respostes. Les preguntes seran sobre les matèries esmentades.

El tribunal qualificador corresponent ha de determinar l'enunciat o contingut de les preguntes.

Les persones aspirants hauran d'anar proveïdes, per a cada exercici, de el document nacional d'identitat o un document identificatiu equivalent en vigor. En qualsevol moment, durant les proves, el tribunal pot requerir a les persones aspirants que acreditin la seva personalitat.

Per fer les proves assenyalades no es pot fer servir cap tipus de document, ni calculadora, ni similar.

 

8. Qualificació dels exercicis

Les dues proves de l'examen seran eliminatòries.

Els exercicis d'aquestes proves es qualificaran com a aptes o no aptes.

Per tenir la qualificació d'apte en la prova teòrica, que constarà de 40 preguntes, s'han d'obtenir 20 o més punts. Per qualificar aquesta prova es sumarà 1 punt per pregunta completament correcta i es restarà 0.50 punts per pregunta amb resposta incorrecta. En cas que en una pregunta es deixessin en blanc totes les respostes, aquesta no restarà.

9. Llistat de persones aprovades.

El tribunal qualificador ha de publicar en cada convocatòria la relació provisional de les persones aspirants que resultin aptes i no aptes de la prova avaluadora, incloent les persones admeses o no presentades als exàmens.

Aquesta relació de persones s'exposarà al tauler d'anuncis de el Consell Insular d'Eivissa i es publicarà a la seu electrònica de el Consell Insular d'Eivissa (seu.conselldeivissa.es), en la qual s'indicarà el nom, cognoms i quatre xifres de aleatòries de l' document nacional d'identitat o un document identificatiu equivalent en vigor i la qualificació obtinguda de totes i cadascuna de les persones presentades. En aquesta llista s'indicarà el termini perquè les persones interessades puguin sol·licitar, per escrit, la revisió de l'examen que no podrà ser superior a un termini de cinc dies.

En cada convocatòria, finalitzat el procés de revisió, el tribunal qualificador elevarà a la consellera executiva de el Departament de Promoció Econòmica i Empresarial, i Cooperació Municipal, la relació definitiva de persones aptes, no aptes i no presentats i la farà pública exposant-la en el tauler d'anuncis de el Consell Insular d'Eivissa ia la seu electrònica de el Consell Insular d'Eivissa (seu.conselldeivissa.es).

10. Impugnació bases i reclamacions administratives.

Contra l'acord de la Consellera Executiva de el Departament de Promoció Econòmica i Empresarial, i Cooperació Municipal de el Consell Insular d'Eivissa, d'aprovació de les presents bases, que no posen fi a la via administrativa, es pot interposar recurs d'alçada davant President de Consell Insular d'Eivissa, dins de l'termini d'un mes, comptador a partir de l'endemà de de la publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, d'acord amb el que disposa l'article 22.2 de la Llei 8/2000, de 27 d'octubre , de Consells Insulars.

Les persones interessades poden impugnar la convocatòria i els actes administratius que es derivin de l'actuació de tribunal, en el termini i la forma que estableix la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques.

La convocatòria o bases, un cop publicades, només es poden modificar amb subjecció estricta a les normes de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques.

 

ANNEX I DECLARACIÓ RESPONSABLE PER A LA INSCRIPCIÓ A LA PROVA AVALUADORA

DECLARANT:

Nom i llinatges: …..........................................................................................................

DNI o passaport: …........................................................................................................

Pais de naixament: …....................................................................................................

Nacionalitat: ...................................................................................................................

Sexe:……………………………………...............

ADREÇA DE NOTIFICACIÓ:

Carrer/av./pl.: ...............................................................................................................

Localitat: .................................................. Codi postal: ................................................

Municipi: .......................................................................................................................

Província: ......................................................................................................................

País: .............................................................................................................................

Telèfon: ........................................................ Fax: .......................................................

Adreça electrònica: ......................................................................................................

Sol·licit:

Ser admès/esa per participar a la prova avaluadora per obtenir l'acreditació professional  com a personal del servei d'admissió i de control d'ambient intern d'activitats d'espectacles públics i recreatives.

DOCUMENTS ADJUNTS:

  • Fotocòpia del DNI o passaport o permís de residència i de treball corresponent o documents equivalents.
  • Una fotografia digital o convencional model DNI.
  • Certificat mèdic oficial en vigor i favorable d'aptitud psicològica i salut mèdica.
  • Certificat en què consti que la persona aspirant no té antecedents penals a Espanya ni, si pertoca, en el seu país d'origen. En aquest darrer cas, s'haurà de presentar el certificat de penals original amb una traducció oficial.
  • Justificant del pagament de la taxa corresponent.
  • Certificat d'haver superat el curs bàsic de personal dels serveis d'admisió i control d'ambient intern.

DECLAR:

Que compleix els requisits estipulats en l'article 8.2, excepte el de l'apartat g del Decret 41/2011, de 29 d'abril, regulador dels serveis d'admissió i de control d'ambient intern en les activitats d'espectacles públics i recreatives.

Que tenc la documentació que ho acredita.

Que em compromet a mantenir-ne el compliment durant el temps de vigència de  l'acreditació i que, en cas contrari, ho comunicaré immediatament.

..................................., ........ d ............................... de 202....

(signatura)

 

 

POLÍTICA DE PRIVADESA

De conformitat amb l'establert a l  la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals, a Reglament (UE) 2016/679 del Parlament i del Consell, de 27 d'abril de 2016, en relació amb la protecció de les persones físiques pel que fa ,al tractament de dades personals i a la lliure circulació d'aquestes dades (DOUE 4-5-2016), i a la resta de legislació vigent en aquesta matèria us informam que les dades de caràcter personal que ens proporcioneu a través d'aquesta convocatòria s'incorporaran al fitxer de titularitat del Consell Insular d'Eivissa i registres de personal d'admissió i control d'ambient intern, i no podran usar-se per a cap altra finalitat diferent a l'exercici de personal d'admissió i control d'ambient intern en les activitats d'espectacles públics i activitats recretatives.

Les persones titulars de les dades objecte de tractament podran exercir els drets d'accés, rectificació, portabilitat, cancel·lació i oposició, (https://seu.conselldeivissa.es)dirigint escrit, de forma electrònica  o presencial, segons correspongui, al Consell Insular d'Eivissa, av. d'Espanya, 49, 07800 Eivissa. Així mateix, tenen el dret a presentar reclamació davant l'autoritat de control.

PRESIDÈNCIA DEL CONSELL INSULAR D'EIVISSA

 

ANNEX II Convocatòria per a la obtenció de l'acreditació professional del personal d'admissió i control d'ambient intern en les activitats d'espectacles públics i recreatives de les Illes Balears per a l'any 2021

Autorització de sol·licitud de certificació d'antecedents penals espanyols

NOM I LLINATGES:

 

DNI/NIE:                                                         DATA DE NEIXEMENT:

 

NOM DEL PARE:                                            DE LA MARE:

 

CIUTAT DE NAIXEMENT:                               PAIS:

 

Declar responsablement a l'òrgan instructor que:

---    Autoritz l'òrgan instructor perquè, d'acord amb el que estableix la disposició addicional tercera de la Llei 24/2005, de 18 de novembre, de reformes per a l'impuls de la productivitat, pugui demanar la certificació telemàtica justificativa que el/la sol·licitant no disposa d'antecedents penals a la Base de dades del Registre Central de Penats del Ministeri de Justícia del Govern d'Espanya.

---    No autoritz l'òrgan instructor perquè, d'acord amb el que estableix la disposició addicional tercera de la Llei 24/2005, de 18 de novembre, de reformes per a l'impuls de la productivitat, pugui demanar la certificació telemàtica justificativa que el/la sol·licitant es no disposa d'antecedents penals a la Base de dades del Registre Central de Penats del Ministeri de Justícia del Govern d'Espanya.

La persona interessada,

 

 

Eivissa, ____ d ______________________ de 202__

PRESIDENCIA DEL CONSELL INSULAR D'EIVISSA