Secció III. Altres disposicions i actes administratius
AJUNTAMENT DE SANTA MARIA DEL CAMÍ
Núm. 258843
Convocatòria ajudes joves lloguer habitatges
L'Ajuntament en Ple en sessió celebrada dia 21-06-2021 va aprovar la convocatòria d'ajudes als joves fins a 35 anys inclosos, per al lloguer d'habitatges 2021-2022, en els termes següents:
“CONVOCATÒRIA I BASES REGULADORES PER A LA CONCESSIÓ D'AJUDES ALS JOVES PER AL LLOGUER D'HABITATGES 2021-2022 EN EL TERME MUNICIPAL DE SANTA MARIA DEL CAMÍ
Capítol I
Disposicions generals
1. Objecte
Aquestes bases tenen per objecte regular la concessió d'ajudes als joves fins a 35 anys inclosos per al lloguer d'habitatges al municipi de Santa Maria del Camí.
2. Actuació subvencionable
L'ajuda al lloguer d'habitatge té per objecte facilitar l'accés i la permanència a un habitatge en règim de lloguer als ciutadans joves del municipi de Santa Maria del Camí (fins a 35 anys inclosos) amb recursos econòmics escassos, i consisteix en el finançament de part de la renda que han de satisfer els arrendataris dels habitatges llogats, sempre que es compleixin els requisits que exigeixen aquestes Bases.
3. Normativa aplicable
La sol·licitud, tramitació i resolució de les ajudes que preveuen aquestes bases es regeixen per la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i pel Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei general de subvencions, i atenció a la situació econòmica sanitària que està esdevenint, el Decret Llei 8/2020, de 13 de maig de mesures urgents i extraordinàries per a l'impuls de l'activitat econòmica i la simplificació administrativa en l'àmbit de les administracions de les Illes Balears per a pal·liar els efectes de la crisi ocasionada per la COVID-19, particularment referent a la “suspensió temporal del requisit d'acreditació del dipòsit de fiança de contractes de lloguer d'habitatge habitual per a la sol·licitud d'ajudes públiques al lloguer”, i el Decret de Batlia de 28 d'abril de 2020, d'habilitació, extraordinària i temporal, de sistemes d'acreditació d'identitat en la realització de tràmits administratius amb l'Ajuntament de Santa Maria del Camí, amb motiu de l'aprovació del Reial Decret 463/2020, de 14 de març.
4. Resolució
La valoració tècnica de les sol·licituds, la realitzarà una comissió avaluadora, creada a aquest efecte. Aquesta Comissió Avaluadora ha d'elaborar un informe previ per a la Junta de Govern. Aquesta Comissió Avaluadora estarà formada per:
- Presidència: El Batle o regidor en qui delegui
- Vocals: El regidor o regidora delegada del servei.
Un regidor o regidora de cada grup polític municipal.
La Interventora municipal.
- Secretària: La de la Corporació o funcionari en qui delegui.
El termini màxim per resoldre les sol·licituds és d'un mes, comptadors a partir del dia de conclusió del termini establert en la convocatòria per presentar-les i el silenci administratiu tendra caràcter desestimatori.
5. Òrgan competent per a la concessió d'ajudes
L'òrgan competent per a la concessió de les ajudes al lloguer d'habitatges és la Junta de Govern Local de l'Ajuntament de Santa Maria del Camí
6. Requisits dels beneficiaris
Poden sol·licitar les ajudes que preveuen aquestes bases les persones físiques majors d'edat i fins als 35 anys inclosos, residents al municipi de Santa Maria del Camí, si es compleixen els requisits següents:
a) Que la persona sol·licitant sigui titular, en qualitat d'arrendatària, d'un contracte de lloguer d'habitatge d'una durada mínima d'un any o que, essent veïna de Santa Maria del Camí, estigui en condicions de subscriure'n un. El contracte ha d'indicar expressament la referència cadastral de l'habitatge i estar formalitzat en els termes de la Llei 29/1994, de 24 de novembre, d'arrendaments urbans.
La persona sol·licitant ha d'estar empadronada en el terme municipal de Santa Maria del Camí amb una antiguitat mínima d'un any (12 mesos) anterior a la publicació d'aquesta convocatòria.
La condició d'arrendataris s'ha d'acreditar en cas de:
b) Que l'habitatge llogat estigui situat dins l'àmbit territorial del municipi de Santa Maria del Camí.
c) Que la renda de l'habitatge llogat o per llogar constitueixi la residència habitual i permanent de l'arrendatari. Aquesta circumstància s'ha d'acreditar:
d) Que la renda de l'habitatge objecte del contracte de lloguer sigui igual o interior a 900 euros mensuals.
e) Que totes les persones que tinguin o hagin de tenir el domicili habitual i permanent a l'habitatge arrendat tinguin la nacionalitat espanyola o la d'algun dels estats membres de la Unió Europea, l'Espai Econòmic Europeu o Suïssa; o, en el cas d'estrangers no comunitaris, que tinguin la residència legal a Espanya.
f) Que els ingressos en conjunt de les persones que tinguin o hagin de tenir el domicili habitual i permanent a l'habitatge arrendat, constin o no com a titulars del contracte de lloguer, determinats d'acord amb el que disposa l'article 8, siguin inferiors a tres vegades l'indicador públic de renda d'efectes múltiples (IPREM) corresponent a l'any 2021, o quatre vegades l'IPREM si es tracta d'una família nombrosa de categoria general o de persones amb discapacitat, i de cinc vegades l'IPREM quan es tracti de famílies nombroses de categoria especial o de persones amb discapacitat d'alguna d'aquests tipus: a) Persones amb paràlisi cerebral, persones amb malaltia mental, persones amb discapacitat intel·lectual o persones amb discapacitat del desenvolupament, amb un grau de discapacitat reconegut igual o superior al 33 %; o b) persones amb discapacitat física o sensorial, amb un grau de discapacitat reconegut igual o superior al 65 %. Aquests ingressos s'han d'acreditar amb les dades que consten a l'Agència Estatal de l'Administració Tributària. Si la persona sol·licitant o qualsevol dels integrants de la unitat de convivència no ha presentat la declaració, haurà de presentar un certificat d'imputacions de l'Agència Estatal d'Administració Tributària.
7. Dipòsit de fiança.
En referència al requisit d'acreditació del dipòsit de fiança de contractes de lloguer d'habitatge habitual per a la sol·licitud d'ajudes públiques al lloguer:
Les sol·licituds d'ajudes al lloguer convocades a partir de l'entrada en vigor del Decret llei 8/2020, de 13 de maig de mesures urgents i extraordinàries per a l'impuls de l'activitat econòmica i la simplificació administrativa en l'àmbit de les administracions públiques de les Illes Balears per a pal·liar els efectes de la crisi ocasionada per la COVID-19, això és del 15 de maig del 2020, i fins al 31 de desembre de 2020, queden suspeses temporalment de l'exigència d'acreditació del dipòsit de fiança per part dels arrendataris, a què fa referència l'article 59 de la Llei 5/2018, de 19 de juny, de l'habitatge de les Illes Balears ( Article 9 del RD 8/2020).
Aquesta suspensió no eximeix de l'obligació dels arrendadors de dipositar les fiances de contractes de lloguer d'habitatge, l'incompliment del qual constitueix una infracció administrativa tipificada en la Llei 5/2018, de 19 de juny, de l'Habitatge de les Illes Balears.
8. Incompatibilitats
a) No pot ser beneficiari d'aquestes ajudes qui incorri en alguna de les circumstàncies que preveu l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.
b) No es pot concedir l'ajuda si el sol·licitant o algun dels qui tenen la residència habitual i permanent a l'habitatge objecte del contracte de lloguer es troba en alguna de les situacions que s'indiquen a continuació:
9. Finançament de les actuacions
a) Els ajuts regulats en aquestes bases s'han d'abonar amb càrrec a la partida pressupostària i per la quantia màxima que s'indica a continuació:
Partida pressupostària Import Anualitat: 33700-48900 25.000€ 2021
b) La concessió dels ajuts regulats en aquestes bases queda condicionada a la disponibilitat pressupostària i està limitada al crèdit pressupostari esmentat. No obstant això, les quanties màximes es poden incrementar, si hi ha disponibilitat pressupostària suficient, mitjançant acord de la Junta de Govern Local.
10. Regles per a la determinació dels ingressos
Per obtenir l'ajuda, a l'efecte de determinar els ingressos de la persona física o la unitat de convivència que tingui o hagi de tenir el domicili habitual i permanent a l'habitatge llogat, se segueixen els criteris següents:
La quantia resultant s'ha de convertir en un nombre de vegades l'IPREM en vigor durant el període al qual es refereixen els ingressos avaluats.
11. Criteris de valoració
a) Les sol·licituds s'han de valorar d'acord amb els ingressos de la unitat de convivència d'acord amb els criteris i prioritat de valoració que s'indiquen a continuació:
La prioritat dels sol·licitants s'ha de determinar amb el major resultat d'aplicar la fórmula següent, amb quatre decimals:
LMI/IUC on LMI és el límit màxim d'ingressos i IUC són els ingressos de la unitat de convivència.
b) A aquesta puntuació se li ha d'afegir la puntuació que correspongui en aplicació dels criteris següents:
Grau de discapacitat entre 33 i 64: 1 punt
Grau de discapacitat entre 65 i 74: 2 punts
Grau de discapacitat entre 75 i 100: 3 punts
c) En cas d'empat, té prioritat la unitat de convivència amb major nombre de membres. Si persisteix l'empat, la preferència s'ha de determinar per orde d'entrada a la sol·licitud.
12. Quantia de l'ajuda
a) La quantia de l'ajuda és de fins a un 40 % de la renda anual que s'hagi de satisfer pel lloguer de l'habitatge habitual i permanent, amb un límit màxim de 4.320 euros anuals per habitatge (PENDENT DETERMINAR € mensuals).
b) En el cas que en el contracte de lloguer figurin diversos arrendataris i no s'especifiqui la part de la renda que satisfà cadascun, s'ha d'entendre que es paga a parts iguals. No obstant això, els arrendataris poden manifestar la seva voluntat que la totalitat de l'ajuda sigui satisfeta a un d'ells, segons el model.
c) L'ajuda s'ha de calcular prenent com a referència l'import del rebut del lloguer corresponent a la darrera mensualitat vençuda en la data de la publicació d'aquesta convocatòria, i és invariable durant el període de dotze mesos concedit.
13. Compatibilitat amb altres subvencions
Les ajudes que regulen aquestes bases són incompatibles amb altres ajudes al lloguer per a arrendataris amb recursos econòmics escassos que concedeix l'Ajuntament de Santa Maria del Camí o qualsevol altra Administració o entitat pública. No es consideren afectats per aquesta incompatibilitat els supòsits excepcionals en què els serveis socials de l'Ajuntament de Santa Maria del Camí aportin un complement per al pagament del lloguer a beneficiaris en situacions de vulnerabilitat especial.
14. Àmbit personal
a) L'ajuda de lloguer es pot atorgar a partir de l'1 de gener de 2021 fins al 31 de desembre del 2021.
b) Aquesta ajuda es concedeix per un termini màxim a justificar de dotze mesos i, en tot cas, fins al 31 de desembre de 2021.
15. Obligacions de la persona beneficiària
Sense perjudici de les obligacions generals que estableix l'article 14 de la Llei 38/2003, la persona beneficiària ha de complir els requisits següents:
A l'expedient s'ha de fer constar el número de compte bancari de l'arrendador i de l'arrendatari. A l'efecte d'aquesta ajuda, únicament s'admeten aquelles mensualitats de lloguer degudament domiciliades en una entitat financera o de crèdit o dutes a terme mitjançant transferències bancàries. No s'admeten rebuts en mà o que no es corresponguin amb la mensualitat corresponent.
Estar al corrent del pagament de les rendes del contracte de lloguer. No presentar els justificants en el termini establert o bé el pagament parcial de la renda comporten la pèrdua de l'ajuda de la mensualitat no justificada, sense perjudici que es pugui percebre l'import de la resta de mensualitats pendents si es compleixen els requisits establerts.
En el cas que es produeixi alguna modificació, el beneficiari ho ha de comunicar al l'Ajuntament de Santa Maria del Camí en el termini màxim de deu dies naturals comptadors a partir de l'endemà de la modificació, llevat dels terminis específics que estableix aquesta convocatòria. El fet de no comunicar qualsevol modificació comporta l'inici d'un procediment de reintegrament de les quanties que s'hagin cobrat indegudament.
16. Modificacions en l'import de la renda
Si les parts que hagin subscrit el contracte de lloguer acorden una disminució de l'import de la renda, el beneficiari no perd el dret a la subvenció. Aquesta modificació s'ha de comunicar a l'Ajuntament de Santa Maria del Camí el mes anterior a la vigència de la nova renda. En aquest cas, la quantia de l'ajuda s'ha d'ajustar a la del nou lloguer. Un increment de l'import de la renda no comporta, en cap cas, una modificació de l'ajuda concedida.
17. Canvi de domicili de la persona beneficiària
Quan el beneficiari subscrigui un nou contracte de lloguer i canviï el seu domicili per un altre ubicat dins el municipi de Santa Maria del Camí, està obligat a comunicar el canvi en el termini màxim de cinc dies des de la signatura del nou contracte de lloguer. El beneficiari no perd el dret a la subvenció si el nou contracte de lloguer no suposa la interrupció temporal amb l'anterior contracte i compleix els requisits, límits i condicions que estableixen aquestes Bases. En aquest cas, la quantia de l'ajuda s'ajustaria al nou lloguer si fos inferior, i si fos superior s'ajustaria a l'import concedit inicialment.
Capítol II
Procediment de concessió
18. Procediment
El procediment de concessió d'aquestes subvencions es tramita pel sistema de concurrència competitiva mitjançant la comparació, en un únic procediment, de totes les sol·licituds presentades, amb la finalitat d'establir una prelació d'acord amb els criteris establerts.
19. Termini de presentació
a) El termini per presentar les sol·licituds d'ajuda al lloguer d'habitatges és d'un mes (1 mes), a comptar de l'endemà d'haver-se publicat la resolució de convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
b) Per a les sol·licituds que es presentin fora de termini s'ha de dictar una resolució d'inadmissió i notificar-la a la persona interessada, d'acord amb el que disposa l'article 21 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
20. Documentació necessària per a la sol·licitud
Juntament amb la sol·licitud d'ajuda de lloguer s'ha de presentar la documentació següent:
a) Documents d'identitat de cadascun dels titulars del contracte de lloguer (DNI, NIE o document equivalent).
b) Documentació acreditativa d'estar al corrent de les obligacions tributàries amb l'Agència Estatal d'Administració Tributària, de les obligacions amb la Seguretat Social i amb l'Ajuntament de Santa Maria del Camí. Aquesta comprovació es fa abans de dictar la resolució de concessió i, en el cas que hagi vençut el termini de validesa dels certificats expedits, en el moment en què es dicti la resolució per la qual s'ordena el pagament. Si de la comprovació resulta l'incompliment de les obligacions esmentades, sense més tràmits d'esmena, no es concedirà ni s'abonarà l'ajuda per incompliment dels requisits exigits.
c) Certificat del Registre de la Propietat, de cada un dels arrendataris que figuren en el contracte de lloguer, de titularitats immobiliàries ubicades en territori espanyol. En cas de ser propietari o titular de qualsevol dret que permeti l'ús, la utilització o el gaudi d'algun habitatge a Espanya, cal acreditar-ne la no disponibilitat per alguna de les causes que estableix l'article 6.2 a. La resta de membres de la unitat de convivència han de signar una declaració responsable que no són titulars de cap immoble ubicat en territori espanyol, segons el model que figura en l'annex 1.
d) Declaracions responsables de l'arrendatari del contracte de lloguer, segons el model que figura a l'ANNEX 1, que no incorre en cap de les circumstàncies que preveu l'article 13 de la Llei 38/2003, general de subvencions; que justificarà en el termini establert i en la forma que pertoqui; que compleix els requisits i les condicions que determinaren la concessió de la subvenció; que destinarà l'import íntegre de la subvenció al finançament de l'actuació per a la qual l'ha sol·licitat; que comunicarà a l'òrgan que concedeix la subvenció la modificació de qualsevol circumstància que afecti algun dels requisits que s'exigeixen per concedir la subvenció; que se sotmetrà a les actuacions de comprovació i a qualsevol actuació de verificació i control financer dels òrgans competents; que aportarà tota la informació que es requereixi, i que no ha estat subjecte de revocació de cap de les ajudes que preveuen aquestes bases o altres plans estatals o autonòmics d'habitatge per causes imputables al sol·licitant.
e) Declaracions responsables de tots els membres de la unitat de convivència que tenen el seu domicili habitual i permanent a l'habitatge llogat, segons el model que figura a l'ANNEX 1, que no tenen relació de parentesc de primer o segon grau de consanguinitat o d'afinitat amb l'arrendador; que no són socis o partícips de la persona física o jurídica que actua com a arrendador; que es comprometen a complir les condicions i els requisits que estableixen les bases i la convocatòria, les quals coneixen i accepten íntegrament, i que saben que, en cas de falsedat en les dades o la documentació aportada o d'ocultació d'informació, de les quals es pugui deduir intenció d'engany en benefici propi o aliè, se'ls pot excloure d'aquest procediment i poden ser objecte de sanció; així mateix, si pertoca, els fets es posaran en coneixement del Ministeri Fiscal per si poden ser constitutius d'un il·lícit penal.
f) Contracte de lloguer de l'habitatge:
g) Certificat de convivència, a l'efecte de determinar que aquest n'és el domicili habitual. Si el contracte de lloguer se subscriu amb posterioritat a la resolució definitiva de concessió, el sol·licitant ha de presentar el certificat en el termini màxim de 30 dies hàbils des de la resolució definitiva de la concessió de l'ajuda, que quedarà condicionada a l'aportació d'aquest document. En el cas que no l'aporti, s'entén que desisteix de la sol·licitud i es dictarà la resolució corresponent d'acord amb l'article 21 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
h) Rebuts domiciliats de pagament del lloguer a una entitat financera o de crèdit des del o justificants de transferències bancàries del període subvencionable.
i) Declaració responsable de veracitat de dades bancàries, segons el model que figura a l'ANNEX 1.
j) Resolució de reconeixement del grau de discapacitat emès per la Direcció General de Dependència del Govern de les Illes Balears, en el cas de persones amb discapacitat.
k) Documentació judicial o administrativa que justifiqui ser víctima de violència de gènere, en el cas de dones víctimes de violència de gènere.
l) IRPF del darrer exercici de tots els membres de la unitat de convivència. Les persones que no estiguin obligades a presentar la declaració hauran d'aportar un certificat d'imputacions de l'IRPF emès per l'Agència Estatal d'Administració Tributària.
* La persona sol·licitant no està obligada a aportar la documentació establerta a les lletres a), b) (excepte la documentació d'estar al corrent de les obligacions amb l'Agència Estatal d'Administració Tributària, que hauran d'aportar les persones interessades), c), g) j) i l) si autoritza l'Ajuntament de Santa Maria del Camí per obtenir aquesta informació d'altres administracions.
Si la persona interessada no manifesta expressament la seva negativa perquè l'Ajuntament de Santa Maria del Camí efectuï aquesta obtenció d'informació, per defecte s'entén que l'autoritza.
21. Esmena de la sol·licitud
Si la sol·licitud no compleix els requisits que estableix la normativa o hi manca documentació, l'Ajuntament de Santa Maria del Camí ha de requerir la persona interessada perquè, en el termini improrrogable de deu dies hàbils, esmeni el defecte o aporti la documentació preceptiva, i se li ha d'indicar que, en el cas que no ho faci, s'entén que desisteix de la sol·licitud i s'ha de dictar la resolució corresponent, d'acord amb l'article 21 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
22. Protecció de dades
La sol·licitud d'ajuda de lloguer implica que la persona interessada autoritza l'Administració per al tractament de les dades de caràcter personal per a la gestió de les ajudes, de conformitat amb el que disposen la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals, i les normes que la despleguen.
23. Instrucció del procediment
a) L''Ajuntament de Santa Maria del Camí és l'òrgan instructor del procediment de concessió de les ajudes que preveuen aquestes Bases.
b) Correspon a l'Ajuntament de Santa Maria del Camí dur a terme d'ofici totes les actuacions que consideri necessàries per determinar, conèixer i comprovar les dades en virtut de les quals s'ha de pronunciar la resolució. A aquest efecte, sense perjudici del que disposa l'article 24 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, l'Ajuntament de Santa Maria del Camí pot:
c) Una vegada transcorregut el termini per presentar les sol·licituds, esmenats els defectes i efectuades les comprovacions que es considerin necessàries, l'Ajuntament de Santa Maria del Camí haurà de valorar les sol·licituds presentades d'acord amb els criteris i el procediment establert, i emetre un informe sobre les qüestions que es derivin de les bases reguladores i de la convocatòria, on haurà de constar la llista de totes les sol·licituds rebudes, amb indicació de quines s'han de concedir, denegar, inadmetre a tràmit o tenir per desistides.
d) Aquest informe dels serveis competents del de l'Ajuntament de Santa Maria del Camí, que haurà d'incorporar una proposta de resolució de concessió de subvencions amb la llista de les persones beneficiàries, la puntuació obtinguda i l'import de l'ajuda, es traslladarà a la Junta de Govern Local, a l'efecte que aquesta resolgui el que estimi pertinent.
e) La proposta de resolució de concessió de la subvenció no crea cap dret a favor de la persona interessada que s'hi proposi, enfront de l'Ajuntament de Santa Maria del Camí, mentre no es dicti i notifiqui la resolució de concessió de l'ajuda corresponent.
24. Resolució de concessió
a) La Junta de Govern Local ha de dictar la resolució de concessió, basant-se en la proposta de resolució.
b) La resolució de concessió ha d'incloure tots els sol·licitants als quals s'ha concedit l'ajuda; la puntuació obtinguda en aplicació dels criteris de valoració i l'import que se'ls concedeix; els sol·licitants que es considera que desisteixen de la sol·licitud, i els sol·licitants als quals, tot i que compleixen les condicions administratives i tècniques per adquirir la condició de persona beneficiària, se'ls ha desestimat la sol·licitud perquè s'ha excedit la quantia màxima del crèdit fixat en la convocatòria.
c) Si la persona interessada ha sol·licitat l'ajuda abans de signar el contracte de lloguer, s'ha de dictar una resolució condicionada a la signatura i notificar-la a la persona interessada, alhora que se l'ha de requerir perquè presenti el contracte de lloguer i el certificat de convivència corresponents en el termini improrrogable de trenta dies. En el cas que no ho faci, s'entén que desisteix de la sol·licitud i s'haurà de dictar la resolució corresponent d'acord amb l'article 21 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
d) La resolució de concessió, d'acord amb el que disposen els articles 42, 43 i 45 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, s'ha de notificar a les persones interessades mitjançant la publicació al tauler d'anuncis de l'Ajuntament de Santa Maria del Camí i a la pàgina web de l'ajuntament de Santa Maria del Camí (https://www.ajsantamariadelcami.org/).
25. Termini i notificació
a) El termini màxim per dictar i notificar la resolució de concessió és de sis mesos, a comptar a partir de la data en què acabi el termini per presentar les sol·licituds. Si transcorre aquest termini sense que se n'hagi publicat la resolució expressa, la sol·licitud s'ha d'entendre desestimada per silenci administratiu.
b) La resolució de concessió s'ha de comunicar a la persona interessada mitjançant la publicació al tauler d'anuncis de l'Ajuntament de Santa Maria del Camí i a la pàgina web de l'Ajuntament de Santa Maria del Camí (https://www.ajsantamariadelcami.org/).
c) S'entén que el beneficiari accepta la concessió de l'ajuda si no manifesta expressament que hi renuncia en el termini de deu dies comptadors a partir de la publicació.
d) Contra aquesta resolució, que posa fi a la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant el mateix òrgan que l'ha dictada, en el termini d'un mes comptador des de l'endemà d'haver-se publicat la resolució, d'acord amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. També es pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu de Palma en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà d'haver-se publicat la resolució, d'acord amb l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.
26. Justificació i abonament de l'ajuda
a) En el supòsit de contractes de lloguer que estan vigents en el període subvencionable, el beneficiari ha d'aportar els justificants bancaris de pagament de totes les mensualitats de lloguer vençudes. En el document bancari ha de constar la identificació completa de la persona que efectua el pagament (arrendatari) i de qui el rep (arrendador), l'import i el concepte, que ha d'incloure el més a què correspon i l'habitatge objecte del lloguer.
b) Si el document bancari no es presentava en el termini assenyalat a l'apartat primer, el beneficiari perdria el dret a cobrar l'ajuda de la mensualitat no justificada, sense perjudici de percebre l'import corresponent a les mensualitats pendents que li hagin estat concedides, si compleix els requisits per al seu abonament.
c) La justificació parcial de la mensualitat de renda no dona dret a cobrar l'import proporcional de la subvenció.
d) Data límit per aportar documentació justificativa serà fins al 15 de gener de l'any 2022.
27. Proposta i resolució del pagament
a) Una vegada que s'hagi comprovat que la persona beneficiària compleix tots els requisits establerts, el batle o persona responsable de la tinença de batlia delegada en matèria d'habitatge, amb un informe tècnic previ, emès pel Ajuntament de Santa Maria del Camí, haurà de dictar, periòdicament, la resolució de reconeixement de l'obligació i la proposta de pagament, que haurà d'incloure la llista dels beneficiaris de l'ajuda i l'import reconegut.
b) Contra aquesta resolució es pot interposar un recurs potestatiu de reposició en el termini d'un mes, o directament un recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu de Palma en el termini de dos mesos, comptats des de l'endemà que es notifiqui la resolució.
28. Revocació i reintegrament
L'incompliment de les obligacions que estableixen aquestes Bases o els articles 36 i 37 de la Llei 38/2003, dona lloc a la revocació de l'ajuda i al reintegrament de les quanties percebudes pel beneficiari.
29. Règim d'infraccions i sancions
Les accions i les omissions que constitueixen infraccions administratives en matèria de subvencions estan tipificades en els articles 56, 57 i 58 de la Llei 38/2003.
30. Impugnació
Contra aquestes bases es pot interposar un recurs potestatiu de reposició en el termini d'un mes, o directament un recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu de Palma en el termini de dos mesos, comptats des de l'endemà que es publiquin.
Santa Maria del Camí, 23 de juny de 2021
El batle-president
Nicolau Canyelles