Secció III. Altres disposicions i actes administratius
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
CONSELLERIA D'AFERS SOCIALS I ESPORTS
Núm. 257128
Resolució de la consellera d’Afers Socials i Esports per la qual es convoquen ajuts per a programes de seguiment i tecnificació de les federacions esportives de les Illes Balears, anys 2021-2022
1. L'article 10.1 j de la Llei 14/2006, de 17 d'octubre, de l'esport de les Illes Balears, estableix que correspon a l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, en l'exercici de les seves competències, fomentar l'esport d'alt nivell.
2. L'article 2.1.b de l'Ordre de la consellera d'Afers Socials i Esports de 12 de febrer de 2021 per la qual s'estableixen les bases reguladores de la concessió de subvencions en matèria d'esports (BOIB núm. 23, de 16 de febrer), estableix que és susceptible d'ajuts el suport a les federacions esportives de les Illes Balears.
D'altra banda, l'article 5.1 de la mateixa Ordre estableix que les convocatòries que es dictin a l'empara d'aquestes bases s'han d'aprovar per resolució del conseller competent en esports i s'han de publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
3. La Conselleria d'Afers Socials i Esports, mitjançant la Direcció General d'Esports, exerceix les competències en matèria d'esport i lleure, en compliment de l'article 30.12 de l'Estatut d'autonomia de les Illes Balears, i d'acord amb el que disposa el Decret 21/2019, de 2 d'agost, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s'estableixen les competències i l'estructura orgànica bàsica de les conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 106 de 2 d'agost), rectificat pel Decret 22/2019, de 19 d'agost, de la presidenta de les Illes Balears (BOIB núm. 116 de 24 d'agost), i modificat pel Decret 36/2019, de 20 de desembre (BOIB núm. 171 de 21 de desembre).
Fonaments de dret
1. L'article 15 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions.
2. L'article 5.1 de l'Ordre de la consellera d'Afers Socials i Esports de 12 de febrer de 2021 per la qual s'estableixen les bases reguladores de la concessió de subvencions en matèria d'esports (BOIB núm. 23, de 16 de febrer).
3. L'Acord de Consell de Govern de 9 de març de 2018 pel qual s'aprova el Pla Estratègic de Subvencions de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per als exercicis 2018-2020 (BOIB núm. 31, de 10/03/2018). L'esmentat pla preveu a la línia III.6.7 els ajuts a les federacions esportives de les Illes Balears per atendre les necessitats derivades dels programes de tecnificació i seguiment esportiu.
4. Acord de Consell de Govern de 25 de gener de 2021 pel qual es prorroga la vigència del Pla Estratègic de Subvencions de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per als exercicis 2018-2020 (BOIB núm. 11 de 26/01/2021).
Per tot això, a proposta de la Direcció General d'Esports; de conformitat amb el que disposen l'article 15 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions, i l'article 5.1 de l'Ordre de la consellera d'Afers Socials i Esports de 12 de febrer de 2021 per la qual s'estableixen les bases reguladores de la concessió de subvencions en matèria d'esports (BOIB núm. 23, de 16 de febrer); atesos els informes favorables del Servei Jurídic de la Conselleria d'Afers Socials i Esports i de la Intervenció General; de conformitat amb el que disposa la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, i en ús de les facultats que m'atribueix la Llei 1/2019, de 31 de gener, del Govern de les Illes Balears, dict la següent
Resolució
1. Aprovar la convocatòria d'ajuts per a programes de seguiment i tecnificació de les federacions esportives de les Illes Balears, anys 2021-2022, que figura en l'Annex 1 d'aquesta Resolució.
2. Les subvencions atorgades per la Conselleria d'Afers Socials i Esports, resten regulades fonamentalment, segons la legislació bàsica establerta per la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i amb les modificacions introduïdes, en matèria de subvencions, per la Llei 14/2011, de 1 de juny, de la Ciència, la Tecnologia i la Innovació (BOE Núm. 131 de 2011), el Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel què s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions, l'Ordre de la consellera d'Afers Socials i Esports de 12 de febrer de 2021 per la qual s'estableixen les bases reguladores de la concessió de subvencions en matèria d'esports (BOIB núm. 23, de 16 de febrer), i per la Instrucció 3/2007 de la Intervenció General de la CAIB, de justificació d'expedients de subvencions.
3. Publicar aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Interposició de recursos
Contra aquesta Resolució —que exhaureix la via administrativa— es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant la consellera d'Afers Socials i Esports en el termini d'un mes comptador des de l'endemà d'haver-se publicat, d'acord amb l'article 124 de la Llei 39/2015, d'1 de octubre, del procediment administratiu comú de les Administracions Públiques, i l'article 57 de la Llei 3/2003, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
També es pot interposar un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà que s'hagi publicat aquesta Resolució, d'acord amb l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.
Palma, 26 de març de 2021
La consellera d'Afers Socials i Esports Fina Santiago Rodríguez
ANNEX 1 Bases de la convocatòria d'ajuts per a programes de seguiment i tecnificació de les federacions esportives de les Illes Balears, anys 2021-2022
1. Objecte
1.1 L'objecte de la convocatòria és atendre les necessitats de les federacions esportives de les Illes Balears, per ajudar al desenvolupament de programes de seguiment esportiu i tecnificació esportiva.
1.2 Els programes de seguiment esportiu i tecnificació esportiva tenen per objecte millorar la qualificació tècnica, física i psicològica dels esportistes en període d'iniciació i perfeccionament esportiu, així com permetre la detecció precoç de talents a la pràctica d'una modalitat esportiva específica.
1.3 Les subvencions s'hauran de sol·licitar per activitats directament relacionades amb els objectius de la present convocatòria mitjançant els següents conceptes:
I. Activitats encaminades a la valoració d'esportistes.
- Controls tècnics.
- Valoració funcional dels esportistes.
- Reconeixements mèdics dels participants.
- Elaboració d'informes orientatius als clubs i / o entrenadors d'origen dels esportistes.
- Altres proves científiques.
II. Entrenaments orientats a millorar la qualitat de la pràctica esportiva.
- Concentracions.
- Altres actuacions dirigides a oferir als esportistes entrenaments de qualitat (Visites de tècnics de reconegut prestigi a nivell Nacional o Internacional).
- Serveis mèdics.
- Serveis complementaris de fisioterapeutes, podòlegs i psicòlegs.
2. Import màxim i crèdit pressupostari
2.1 L'import màxim que es destina a aquesta convocatòria és de 400.000,00 € per a programes de seguiment esportiu i tecnificació esportiva, amb càrrec a la partida pressupostària 17601 461A01 48000 00 dels pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears amb els següent detall d'anys i imports:
2.2 En el cas que es vulgui augmentar la dotació de la convocatòria, s'ha de fer mitjançant una resolució de la consellera d'Afers Socials i Esports.
3. Entitats beneficiàries
3.1 Es poden acollir a aquesta convocatòria les federacions esportives de les Illes Balears legalment reconegudes i inscrites en el Registre d'Entitats Esportives de les Illes Balears. Així mateix es poden acollir a aquesta convocatòria les delegacions territorial de les federacions esportives espanyoles anotades a l'esmentat Registre d'Entitats.
3.2 Per poder accedir a aquestes subvencions, les federacions esportives han d'estar al corrent de totes les obligacions amb l'Administració esportiva de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, establertes en la legislació següent:
4. Règim de compatibilitat amb altres ajuts
Com a regla general, els ajuts que es concedeixin són compatibles amb altres ajuts o subvencions, independentment de la seva naturalesa i de l'entitat que les concedeixi, sempre que, aïlladament o conjuntament, no superin el cost total de l'activitat objecte de subvenció.
5. Despeses imputables
5.1. Se subvencionen les despeses següents, derivades dels programes esportius, i pagades efectivament en el període compres entre l'1 de novembre de 2020 i el 30 de setembre de 2022:
5.1.1 Retribucions netes del personal tècnic esportiu al servei dels perceptors de les subvencions, per raó del treball realitzat. S'acceptaran únicament:
a) Llicenciats en ciències de l'activitat física i l'esport (CAFE), inscrit com a exercent al COLEF de les Illes Balears
b) Tècnics amb el títol de Tècnic Esportiu o Tècnic Esportiu Superior en la corresponent modalitat o especialitat esportiva.
c) Entrenadors amb formació federativa de nivell II o III en la modalitat o especialitat esportiva corresponent, formats abans de l'entrada en vigor de l'Ordre ECD/3310/2002, de 16 de desembre.
d) Entrenadors amb formació federativa de nivell II o III en la modalitat o especialitat esportiva corresponent, formats en virtut de la disposició transitòria primera del Reial Decret 1913/1997, de 19 de desembre.
e) Entrenadors amb formació federativa de nivell II o III en la modalitat o especialitat esportiva corresponent, formats en virtut de la disposició transitòria primera del Reial Decret 1363/2007, de 24 d'octubre.
f) Metges, infermers, fisioterapeutes, podòlegs i psicòlegs, inscrits al seu corresponent Col·legi Professional com a exercent.
No es poden justificar les indemnitzacions per acomiadament, incloses les pactades.
5.1.2 Treballs de naturalesa tècnics esportius prevists a l'apartat f) del 5.1.1, realitzat per empreses externes o professionals independents. Amb efectes informatius, caldrà adjuntar, a la factura i el rebut, una còpia del conveni o contracte o full d'encàrrec professional.
5.1.3Treballs de naturalesa tècnics esportius de reconegut prestigi a nivell Nacional o Internacional prevists als apartats a), b) i c) del 5.1.1. Amb efectes informatius, caldrà adjuntar, a la factura i el rebut, una còpia del conveni o contracte o full d'encàrrec professional
5.1.4 Prestació dels serveis de seguiment esportiu i preparació dels esportistes prestats pels clubs esportius amb els quals la federació esportiva hagi acordat convenis de col·laboració.
5.2 L'activitat subvencionada ha d'ésser portada a terme per l'entitat beneficiaria de la subvenció. S'entén que un beneficiari subcontracta quan concerta amb tercers l'execució total o parcial de l'activitat que constitueix l'objecte de la subvenció. Queda fora d'aquest concepte la contractació de les despeses en què hagi d'incórrer el beneficiari per a la realització per si mateix de l'activitat subvencionada.
En la subcontractació de les actuacions subvencionades caldrà tenir en compte el següent:
a) La mateixa entitat no pot tenir la condició de beneficiària i de subcontractada en actuacions de la mateixa convocatòria.
b) EI contingut de la prestació que se subcontracta ha d'estar perfectament identificat en relació amb el projecte o activitat.
c) El beneficiari haurà de facilitar informació sobre l'adequació dels preus del mercat en els casos que li sigui requerida.
Per a la justificació de les activitats subcontractades s'haurà de presentar un document formalitzat per l'entitat subvencionada i la subcontractada en el qual caldrà identificar les activitats que es realitzaran, la seva durada i descripció detallada de l'operació, amb els serveis concrets, preus unitaris, etc. i contraprestació total.
5.3 Seran elegibles com a despeses de personal del programa de seguiment, exclusivament les corresponents als següent tipus de contractació o acords:
a) Contracte laboral d'acord amb l'Estatut del Treballador (art. 12,15 i 16).
b) Contracte laboral especial dels esportistes professionals (Decret 1006/1985, 26 de juny).
c) Professionals independents.
d) Contracte o acord de personal voluntari (Llei 11/2019, de 8 de març, de voluntariat de les Illes Balears)
6. Sol·licitud i documentació
6.1 El beneficiari de l'ajut és l'encarregat de fer els tràmits necessaris per presentar la sol·licitud, juntament amb la documentació exigida, dins el termini establert.
6.2 Les sol·licituds, segons el model de sol·licitud normalitzat, han d'anar adreçades a la Direcció General d'Esports de la Conselleria d'Afers Socials i Esports.
6.3 L'imprès normalitzat de sol·licitud i els diferents annexos necessaris per sol·licitar la subvenció es poden aconseguir per Internet a la pàgina web de la Direcció General d'Esports (http://esports.caib.es), o a les dependències de la Conselleria d'Afers Socials i Esports.
6.4 Les sol·licituds s'han de presentar en el termini que fixa l'apartat setè d'aquesta Resolució. Les persones interessades han de presentar les sol·licituds de forma electrònica mitjançant el Registre Electrònic Comú (REC), i han d'adjuntar la sol·licitud específica del procediment que estarà disponible a la Seu Electrònica d'aquesta Administració, signada electrònicament.
En cas de presentar-la de manera presencial, l'Administració, conforme a allò que estableix l'article 68.4 de la Llei 39/2015, ha d'advertir a la persona interessada que aquesta presentació no és vàlida a efectes que, si escau, pugui aportar la sol·licitud de forma electrònica.
6.5 Documentació que s'ha d'aportar:
a) Imprès de sol·licitud emplenat i signat adequadament, en el qual constin les dades del beneficiari.
b) Declaració responsable de l'entitat sol·licitant que acrediti que no es troba inclosa en cap dels supòsits de prohibició o d'incompatibilitat per ser beneficiària de la subvenció de conformitat amb la normativa aplicable.
c) Declaració responsable de tots els ajuts i subvencions sol·licitades o concedides per qualsevol institució, pública o privada, nacional o estrangera, relacionada amb la sol·licitud.
d) Donat el cas que no siguin perceptors de la Comunitat Autònoma, una declaració responsable de veracitat de les dades bancàries aportades, tal com preveu el Decret 6/2013, de 17 de febrer, de mesures de simplificació documental dels procediments administratius o un document bancari que acrediti la titularitat del compte. L'imprès normalitzat esmentat es podrà obtenir a la seu o a la pàgina web de la Direcció General d'Esports.
e) Certificat d'estar al corrent de les obligacions tributàries amb la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. L'òrgan instructor ha d'aportar d'ofici aquest certificat.
f) Certificats d'estar al corrent de les obligacions tributàries amb la Hisenda de l'Estat i amb la Seguretat Social.
g ) Acreditació de no haver estat sancionades, en virtut de resolució administrativa o sentència judicial ferma, en els tres últims anys, per faltes molt greus en matèria de prevenció de riscs laborals, de conformitat amb l'article 13 del Real Decret Legislatiu 5/2000 , d'4 d'agost, pel qual s'aprova el text refós de la Llei sobre infraccions i sancions en l'ordre social, segons l'article 42 b) de la Llei 7/2018, de 31 de juliol, de promoció de la seguretat i la salut en el treball en Illes Balears.
h) Declaració responsable de no haver estat mai objecte de sancions administratives fermes ni de sentències fermes condemnatòries per haver exercit o tolerat pràctiques laborals considerades discriminatòries per raó de sexe o de gènere, segons l'article 11 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes.
i) Pressupost d'ingressos i despeses del projecte del programa esportiu, incloent només les despeses subvencionables.
j) Document del programa esportiu d'acord amb les especificacions establertes en l'annex 2.
k) Documents justificatius que certifiquin la formació del personal tècnic esportiu contractat per als programes de seguiment:
l) Còpia dels convenis o acords signats amb els clubs que col·laboren en el programa. Per a que el programa sigui acceptat s'hauran de certificar un mínim de dos convenis o col·laboracions.
6.6 En relació amb la documentació requerida a l'apartat f) del punt anterior i, d'acord amb el Decret 6/2013, de 8 de febrer, de mesures de simplificació documental dels procediments administratius, el sol·licitant pot manifestar la seva oposició expressa a la Conselleria d'Afers Socials i Esports perquè no efectuï les consultes telemàtiques per a la verificació de les dades. Aquesta oposició tindrà com a conseqüència que la persona interessada hagi de presentar els corresponents documents acreditatius.
L'Administració podrà consultar o recaptar determinats documents i dades sense que la persona interessada les hagi d'aportar llevat que s'oposi expressament. Això afecta entre d'altres, al DNI, certificats d'estar al corrent de les obligacions tributàries o de la seguretat social.
En el model normalitzat de sol·licitud de subvenció que es posa a disposició dels interessats es preveu l'autorització a l'òrgan gestor dels ajuts perquè dugui a terme les actuacions necessàries per a la comprovació de les dades relatives al compliment de les obligacions tributàries amb l'Estat i amb la Seguretat Social.
En cas que l'entitat sol·licitant denegui de manera expressa aquesta autorització, ha de presentar, juntament amb la sol·licitud, una declaració responsable d'estar al corrent de les obligacions tributàries amb l'Estat i amb la Seguretat Social, o bé els corresponents certificats acreditatius d'aquestes circumstàncies.
En cas que la Direcció General d'Esports, per causes alienes a la seva voluntat, no pugui aconseguir els documents esmentats, requerirà a la persona o entitat sol·licitant que els aporti en el termini de deu dies hàbils i sempre amb anterioritat a la proposta de resolució.
6.7 La Direcció General d'Esports, en qualsevol moment, pot sol·licitar als interessats la documentació i la informació complementària que consideri necessària per resoldre l'expedient.
6.8 Si la documentació aportada no compleix els requisits exigits, s'haurà de requerir a la persona interessada que, en el termini de deu dies hàbils, esmeni la mancança o adjunti els documents preceptius, amb l'advertiment que, en cas que no ho faci, es considerarà que desisteix de la seva sol·licitud i s'arxivarà l'expedient sense cap més tràmit, amb la corresponent resolució prèvia que s'ha de dictar en els termes prevists en l'article 21.1 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre.
6.9 L'òrgan instructor pot demanar al sol·licitant la modificació o la millora voluntàries dels termes de la sol·licitud. En aquest cas se n'ha d'estendre una acta succinta, que s'ha d'incorporar al procediment.
6.10 L'incompliment dels requisits o del termini de presentació de sol·licituds establerts en aquesta convocatòria comporta no haver d'admetre la sol·licitud.
6.11 La inexactitud, falsedat o omissió, de caràcter essencial en qualsevol dada o document que acompanyi aquestes declaracions deixen sense efecte aquest tràmit, des del moment en què es coneguin i prèvia audiència a l‘entitat interessada, i, en conseqüència, comporten la inadmissió de la sol·licitud de subvenció, sens perjudici que puguin ser causa de revocació de la subvenció, si es coneixen amb posterioritat a la concessió.
6.12 Així mateix, en els supòsits en què, posteriorment, el procediment de concessió es paralitzi per qualsevol causa imputable a la persona sol·licitant de la subvenció, la Direcció General d'Esports l'ha d'advertir que, transcorregut el termini de quinze dies hàbils, se'n produirà la caducitat. Si finalitza aquest termini i la persona sol·licitant no ha dut a terme les activitats necessàries per reprendre la tramitació, el director general d'Esports ha de proposar, a la consellera d'Afers Socials i Esports per resoldre, l'arxivament de les actuacions i, una vegada dictada la resolució corresponent, ha de notificar-ho a la persona interessada.
Amb la signatura de les declaracions responsables, la persona signant dóna el seu consentiment per a la realització de les verificacions oportunes, des de la finalització del termini de presentació de les sol·licituds de subvenció i fins al compliment per part de l'entitat beneficiària de la respectiva obligació de justificació de manera completa i correcta, i manifesta, sota la seva responsabilitat, que compleix els requisits establerts i que disposa de la documentació que ho acredita.
7. Termini per presentar les sol·licituds
El termini per presentar les sol·licituds es de vint (20) dies hàbils comptadors d'es l'endemà de la publicació d'aquest convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
8. Competència i resolució
8.1 La Direcció General d'Esports és l'òrgan competent per instruir el procediment; és l'òrgan competent per tramitar els expedients, i ha de fer d'ofici totes les actuacions que consideri necessàries per determinar, conèixer i comprovar les dades en virtut de les quals s'ha de pronunciar la Comissió Avaluadora. Aquesta ha d'emetre un informe que serveixi de base per elaborar la proposta de resolució. En aquest informe, la Comissió Avaluadora ha d'establir la relació ordenada per puntuació de les possibles entitats beneficiàries.
8.2 El director general d'Esports ha d'emetre les propostes de resolució de concessió o denegació dels ajuts, les quals han de contenir la relació dels beneficiaris proposats per la Comissió Avaluadora per atorgar la subvenció, així com les sol·licituds excloses amb el motiu de l'exclusió.
8.3 D'acord amb l'article 45.1.b de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, els actes a què es refereix el punt 2 anterior s'han de notificar a les persones o entitats interessades mitjançant la publicació, durant el període en què aquesta convocatòria sigui vigent, a la pàgina web de la Direcció General d'Esports i la difusió en el tauler d'anuncis de la Conselleria d'Afers Socials i Esports, perquè, en el termini de deu dies hàbils, hi puguin al·legar el que considerin oportú. Si transcorregut aquest termini la persona o l'entitat interessada no ha presentat al·legacions, s'ha de considerar que hi està conforme i s'ha de continuar amb el procediment.
8.4 Una vegada notificades les propostes de resolució, les entitats beneficiàries han de comunicar a l'òrgan instructor l'acceptació o renuncia de la proposta en el termini de cinc dies hàbils. En tot cas, es considera que l'entitat beneficiària accepta la proposta de resolució si no manifesta el contrari en un termini de deu dies hàbils comptadors des de l'endemà d'haver estat notificada.
8.5 La resolució expressa de la consellera d'Afers Socials i Esports finalitza el procediment de concessió de la subvenció. Les resolucions dictades en aquest procediment, que exhaureixin la via administrativa, s'han de notificar individualment a cada entitat interessada, d'acord amb els articles 42 i 43 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre; han de ser motivades, i han de fixar, en el cas de la concessió, la quantia individual de la subvenció concedida.
8.6 El termini màxim per resoldre el procediment i notificar les resolucions és de sis mesos des de l'acabament del període de presentació de les sol·licituds.
8.7 Contra aquesta resolució s'hi pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant la consellera d'Afers Socials i Esports en el termini d'un mes comptador des de l'endemà d'haver rebut la notificació de la resolució, d'acord amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. També s'hi pot interposar un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos, comptadors des de l'endemà d'haver rebut la notificació de la resolució.
9. Comissió Avaluadora
9.1 De conformitat amb l'article 12 de l'Ordre de la consellera d'Afers Social i Esports de 12 de febrer de 2021 per la qual s'estableixen les bases reguladores per concedir subvencions en matèria d'esports (BOIB núm. 23, de 16 de febrer de 2021), es constitueix la Comissió Avaluadora, composta per:
9.2 Les funcions de la Comissió Avaluadora són:
- Examinar les sol·licituds presentades.
- Emetre l'informe que ha de servir de base per elaborar la proposta de resolució que ha de formular la Direcció General d'Esports.
Les decisions d'aquesta Comissió s'han de prendre per majoria simple i en cas d'empat el president té el dret de vot de qualitat.
9.3 Comissió tècnica
9.3.1 Per criteris esportius i tècnics i de conformitat amb l'article 12.3 de l'Ordre del de la consellera d'Afers Social i Esports de 12 de febrer de 2021 per la qual s'estableixen les bases reguladores per concedir subvencions en matèria d'esports (BOIB núm. 23, de 16 de febrer de 2021), es constitueix la Comissió Tècnica, composta pels següents tres tècnics de la Fundació per a l'Esport Balear: el coordinador de tecnificació esportiva, el responsable de promoció, patrocini i TIC i un tècnic. Tots ells per designació del director general d'Esports a proposta de la Gerència de l'esmentada Fundació.
9.3.2 Les funcions de la Comissió Tècnica són:
- Avaluar les sol·licituds presentades, d'acord amb els criteris d'avaluació establerts en el punt 10.
- Determinar si els tècnics, esportistes i el número de sessions proposats del programa esportiu compleixen les condicions per a ser subvencionat.
- Emetre l'informe tècnic que ha de servir de base a la Comissió Avaluadora perquè aquesta emeti l'informe que ha de servir de base per elaborar la proposta de resolució que ha de formular la Direcció General d'Esports.
10. Criteris i barems per avaluar les sol·licituds
10.1. El procediment per concedir aquestes subvencions s'ha de fer en règim de concurrència competitiva, amb la finalitat de comparar en un únic procediment les sol·licituds presentades i d'establir una prelació entre aquestes sol·licituds d'acord amb els criteris de valoració que fixen els apartats següents.
10.2 Els barems que s'han d'aplicar per avaluar les sol·licituds són els que s'indiquen a continuació.
A) Punts per la direcció tècnica del programa esportiu:
Durada del programa |
Núm. màxim personal direcció tècnica |
Punts seguiment |
Punts tecnificació |
Fins a 4 mesos |
1 |
480 |
800 |
Més de 4 mesos i menys de 8 |
1 |
840 |
1.400 |
8 mesos o més |
1 |
1.200 |
2.000 |
B) Punts pels tècnics del programa esportiu:
Núm. esportistes al programa en edat permesa |
Núm. màxim tècnics |
Punts per sessió / seguiment |
Punts per sessió / tecnificació |
Fins a 10 |
1 |
40 |
48 |
11 a 15 |
2 |
60 |
72 |
16 a 20 |
2 |
80 |
96 |
21 a 25 |
3 |
100 |
120 |
26 a 30 |
3 |
120 |
144 |
Més de 30 |
3 |
140 |
168 |
C) Altres Professionals: Metges, infermers, fisioterapeutes, podòlegs i psicòlegs professionals:
Durada del programa |
Punts seguiment |
Punts tecnificació |
Fins a 4 mesos |
360 |
600 |
Més de 4 mesos i menys de 8 |
630 |
1.050 |
8 mesos o més |
900 |
1.500 |
D) Corrector segons l'edat dels esportistes
Les edats es comptabilitzaran considerant que s'han d'haver complert a data 31 de desembre de 2021 per als programes de la temporada 20/21, i a data 31 de desembre de 2022 per als programes de la temporada 21/22.
Edat dels esportistes a 31-12-2021 (20/21) o 31-12-2022 (21/22) |
20/21 |
21/22 |
25% o menys dels esportistes fora de l'edat recomanada |
1,00 |
1,00 |
Més del 25% i fins al 50% dels esportistes fora de l'edat recomanada |
0,90 |
0,75 |
Més de 50% i fins al 75% dels esportistes fora de l'edat recomanada |
0,80 |
0,50 |
Més del 75% dels esportistes fora de l'edat recomanada |
0,70 |
0,25 |
(*)S'aplicarà el corrector segons l'edat dels esportistes del programa, tenint en compte les edats recomanades i les edats permeses que s'han indicat als punts 6 (seguiment) i 7 (tecnificació) de l'annex II d'aquesta convocatòria. No es consideraran els esportistes fora de l'edat permesa.
E) Promoció de l'esport femení
S'aplicarà un corrector per a la promoció de l'esport femení:
Percentatge d'esportistes dones al programa |
Corrector |
Programa exclusivament femení |
1,15 |
Programa mixt amb un percentatge de dones igual o superior al 70% |
1,10 |
Programa mixt amb un percentatge de dones igual o superior al 35% i inferior al 70% |
1,05 |
Programa masculí o mixt amb menys del 35% de dones |
1,00 |
10.3 Els imports anuals dels ajuts es calcularan multiplicant les puntuacions obtingudes per cada sol·licitant pel valor del punt, d'acord amb les fórmules següents:
a) Import anual de l'ajut:
IMPORT AJUT ANUAL |
= |
PUNTUACIÓ FINAL DE L'AVALUACIÓ × VALOR PUNT |
b) La puntuació final de l'avaluació és calcula amb la següent formula:
Punts subvenció programa |
= (A+B+C) x D x E |
Sent:
A = Punts per la direcció tècnica del programa.
B= Punts per els tècnics al servei del programa, segons el nombre de sessions per temporada.
C= Punts per altres professionals.
D = Corrector edat esportistes.
E = Corrector promoció de l'esport femení.
c) Ordre de prevalença:
Esport o modalitat |
Prevalença |
Programes de tecnificació esportiva. 1er programa de seguiment de modalitats o especialitats olímpiques/preolímpiques. |
1 |
2on programa de seguiment d'una federació esportiva de modalitats o especialitats olímpiques/preolímpiques. 1er programa de seguiment de modalitats o especialitats esportives no olímpiques. |
2 |
3er programa de seguiment d'una federació esportiva de modalitats o especialitats olímpiques/preolímpiques. 2on programa de seguiment de modalitats o especialitats no olímpiques. |
3 |
Altres programes de seguiment esportiu. |
4 |
d) Per al càlcul de les subvencions s'aplicarà un sistema de repartiment per puntuació.
d.1) En primer lloc, es divideix l'import anual disponible de la convocatòria entre la suma total de punts obtinguts pels programes en prevalença 1 sol·licitats, que ens donarà el valor del punt. L'ajuda resultant serà l'obtinguda de multiplicar el valor del punt pel nombre de punts de cada sol·licitud dels programes de prevalença 1, sempre que aquesta quantitat no superi el cost del projecte presentat. El valor punt no pot superar 1,00€
d.2) Si, com a conseqüència d'aquesta distribució del programes de prevalença 1 queda un romanent anual, s'ha de repartir amb el mateix sistema entre els programes de prevalença 2. L'ajuda resultant serà l'obtinguda de multiplicar el valor del punt pel nombre de punts de cada sol·licitud dels programes de prevalença 2, sempre que aquesta quantitat no superi el cost del projecte presentat. El valor punt no pot superar 1,00€
d.3) Si, com a conseqüència d'aquesta distribució del programes de prevalença 2 queda un romanent anual, s'ha de repartir amb el mateix sistema entre els programes de prevalença 3. L'ajuda resultant serà l'obtinguda de multiplicar el valor del punt pel nombre de punts de cada sol·licitud dels programes de prevalença 3, sempre que aquesta quantitat no superi el cost del projecte presentat. El valor punt no pot superar 1,00€
d.4) Si, com a conseqüència d'aquesta distribució del programes de prevalença 3 queda un romanent, s'ha de repartir amb el mateix sistema entre els programes de prevalença 4. L'ajuda resultant serà l'obtinguda de multiplicar el valor del punt pel nombre de punts de cada sol·licitud dels programes de prevalença 4, sempre que aquesta quantitat no superi el cost del projecte presentat. El valor punt no pot superar 1,00€
e) En cas de que la suma dels imports sol·licitats de tots els programes sigui inferior o igual a 200.000 € per any, l'import atorgat de l'ajut a cada sol·licitant serà igual a l'import sol·licitat pel mateix, que pot haver estat modificat prèviament a proposta de l'òrgan instructor amb objecte de millorar la sol·licitud.
11. Termini de justificar
11.1 S'estableixen dos períodes de justificació:
a) El termini per presentar la justificació corresponent a l'any 2021 acaba 2 de novembre de 2021.
b) El termini per presentar la justificació corresponent a l'any 2022 acaba 2 de novembre de 2022.
12. Pagament i justificació d'activitats
12.1 El pagament de la subvenció únicament es pot fer efectiu una vegada justificada l'activitat que se subvenciona.
12.2 Es consideren despeses subvencionables:
- Exercici 2021 aquelles que s'efectuïn en el període compres entre l'1 de novembre de 2020 i el 30 de setembre de 2021.
- Exercici 2022 aquelles que s'efectuïn en el període compres entre l'1 d'octubre de 2021 i el 30 de setembre de 2022.
Els justificants han de correspondre a despeses d'activitats portades a terme en l'esmentat període, efectivament pagades fins a la data límit per justificar, a nom del perceptor de la subvenció i amb totes les operacions comptabilitzades.
12.3 Despeses justificables – Cost elegible
a) Retribucions netes de la direcció tècnica del programa de seguiment. Cost elegible: entre 15% i el 30% del cost elegible.
b) Retribucions netes dels preparadors i/o entrenadors del programa de seguiments. Cost elegible: entre el 50% i el 85% del cost elegible.
c) Retribucions netes de metges, infermers, fisioterapeutes, podòlegs i psicòlegs. Cost elegible: entre el 10 % i el 20% del cost elegible.
12.4 Les subvencions que concedeix la Conselleria d'Afers Socials i Esports s'han de justificar mitjançant la presentació del compte justificatiu, d'acord amb l'article 39 del Decret legislatiu 2/2005.
El compte justificatiu que presenti l'entitat beneficiària ha d'incloure els documents següents:
a) Justificants econòmics de la despesa efectuada, que han de consistir en les factures originals i còpia corresponents a l'import de la totalitat de les despeses efectuades per a la realització de l'activitat subvencionada, i amb els documents acreditatius dels pagaments.
En la justificació s'ha d'indicar clarament a quina activitat de les previstes al pla d'actuació presentat corresponen els justificants aportats, així com a quins conceptes del pressupost previst es refereixen, omplint la casella corresponent del compte justificatiu.
Es presentarà a l'òrgan atorgant original i còpia de les factures, dels rebuts i dels fulls de “Compte justificatiu de la despesa subvencionada”, per que, una vegada verificada la seva elegibilitat, es procedeixi a diligenciar i posar a disposició del perceptor, els originals i compulsar les còpies que resten incorporades a l'expedient. Els originals i les seves còpies aniran numerats al marge superior dret de forma correlativa (1, 2, 3, ...).
No seran admesos a tràmit els impresos de “Compte justificatiu de la despesa subvencionada”, als què no s'adjuntin original i còpia de tots els documents, degudament numerats. La documentació es presentarà en format A4. Si els documents són més petits, s'adjuntaran en full d'aquest format, sempre numerats. Quan els justificants de les despeses s'imputin parcialment a d'altres subvencions, caldrà indicar la quantia exacta o percentatge imputat a cadascuna.
b) Només s'admetrà les retribucions netes de les persones proposades en el projecte presentat a la sol·licitud de la subvenció. Així com el número d'hores o percentatge de la jornada proposats.
c) Memòria de l'actuació, descriptiva del projecte realitzat amb els següent detall:
i. Llistat d'esportistes participants amb les següents dades per cadascú d'ells, considerant el període en que està inclòs al programa:
ii. Llibre diari del programa de seguiment: Document on es detallarà cadascuna de les sessions o concentracions, indicant:
d) Els tres pressuposts que, si escau, i en aplicació de l'article 40.3 del Text refós de la Llei de subvencions, ha d'haver sol·licitat l'entitat beneficiària.
12.5 Factures i rebuts
Els rebuts i les factures presentats com a comprovants per justificar la subvenció han de reunir tots els requisits fiscals que estableix la normativa vigent aplicable (mercantil, fiscal, laboral, etc..). Totes les despeses s'acreditaran amb factures i rebuts de pagament. No seran elegibles factures proforma, tiquets de caixa, factures simplificades, albarans, etc... Els tiquets son vàlids per justificar peatges i aparcaments.
D'acord amb el que estableix el Reial Decret 1619/2012, de 30 de novembre, pel qual s'aprova el Reglament pel qual es regulen les obligacions de facturació parcialment modificat pel la Llei 28/2014, de 27 de novembre (BOE-A-2014-12329), les factures han de contenir com a mínim:
L'art. 24 del Codi de Comerç assenyala que els empresaris individuals, societats i entitats subjectes a inscripció obligatòria faran constar en tota la seva documentació, correspondència, notes de comanda i factures, el domicili i les dades identificadores de la seva inscripció en el Registre Mercantil. Les societats mercantils i altres entitats faran constar, a més, la seva forma jurídica i, si escau, la situació de liquidació en què es trobin.
A les factures la descripció de l'operació haurà d'aportar informació suficient sobre el concepte i el període objecte de la facturació per tal que es pugui verificar la relació de la despesa amb l'actuació subvencionada. No són suficients referències genèriques o no quantificades, com “organització campionat”, “material esportiu”, “promoció”, “serveis professionals”, etc.
Si el concepte de la factura no és prou explicatiu, caldrà adjuntar els albarans de lliurament corresponents o altra documentació justificativa. En tot cas s'haurà de poder verificar el preu unitari de l'operació.
Son elegibles les denominades “factures electròniques” (no confondre amb qualsevol document tramès per mitjans electrònics i telemàtics) entre el perceptor de la subvenció i els seus subministradors o prestadors de serveis. Les especificacions les podeu trobar a http://www.facturae.es/.
Les factures i els documents amb esmenes o modificats manualment no tenen consideració com a elegibles als efectes de justificar la subvenció.
12.6 Acreditació de pagaments
12.6.1 Sobre les formes d'acreditar els pagaments, la Llei 7/2012, de 29 d'octubre, de modificació de la normativa tributària i pressupostària i d'adequació de la normativa financera per a la intensificació de les actuacions en la prevenció i lluita contra el frau (BOE Núm. 261. 30 d'octubre de 2012), va introduir les següents limitacions pel que fa als pagaments efectius:
a) No es poden pagar en efectiu les operacions, en què alguna de les parts intervinents actuï en qualitat d'empresari o professional, amb un import igual o superior a 2.500 euros o el seu contravalor en moneda estrangera.
b) No obstant això, aquest import és de 15.000 euros o el seu contravalor en moneda estrangera quan el pagador sigui una persona física que justifiqui que no té el domicili fiscal a Espanya i no actuï en qualitat d'empresari o professional.
c) Als efectes del càlcul d'aquestes quanties, s'han de sumar els imports de totes les operacions o pagaments en què s'hagi pogut fraccionar el lliurament de béns o la prestació de serveis.
S'entén per efectiu els mitjans de pagament definits a l'article 34.2 de la Llei 10/2010, de 28 d'abril:
a) El paper moneda i la moneda metàl·lica, nacionals o estrangers.
b) Els xecs bancaris al portador denominats en qualsevol moneda.
c) Qualsevol altre mitjà físic, inclosos els electrònics, concebut per ser utilitzat com a mitjà de pagament al portador.
Els documents acreditatius del pagament han d'indicar, a més de tot allò que s'estableix en el Reglament pel qual es regulen les obligacions de facturació:
- la identificació del beneficiari i de l'ordenant del pagament (l'ordenant ha de ser el beneficiari de la subvenció: NIF i denominació social),
- concepte en què s'ordena el pagament i remissió al número o números de factura a què correspon. Si el document de pagament no fa referència a les factures, haurà d'anar acompanyat de la documentació complementària que permeti verificar la correspondència entre despesa i pagament.
En el cas de pagament mitjançant xec nominatiu, pagaré, lletres de canvi o similars, l'entitat ha d'aportar còpia del document i còpia de l'extracte bancari que acredita el càrrec.
Si el pagament ha estat practicat amb targeta de crèdit, cal lliurar el rebut del pagament i una còpia de l'extracte bancari de la targeta on figuri l'apunt del càrrec.
Es considerarà efectivament pagada la despesa, a l'efecte de la seva qualificació com a subvencionable, amb la cessió del dret de cobrament de la subvenció a favor dels creditors per raó de la despesa realitzada o amb el lliurament als mateixos d'un efecte mercantil, garantit per una entitat financera o companyia d'assegurances, segons l'article 83.1 del Reglament de la Llei 38/2003. La còpia de l'esmentat efecte ha d'estar validada per l'entitat financera o companyia d'assegurances que intervingui.
12.6.2. Amb totes les factures imputades al compte justificatiu caldrà adjuntar el seu comprovant de pagament que pot ser:
a) Rebut bancari: és el que emet l'entitat bancària al fer el pagament del rebut presentat pel proveïdor.
b) Full de transferència amb el nom del beneficiari, número de la factura amb coincidència de l'import transferit i l'import de la factura, segellat i datat per l'entitat bancària.
c) Extracte bancari del compte de l'entitat on figuri l'assentament amb l'import coincident amb l'import i el nom de l'empresa a la qual se li ha realitzat el pagament.
Si el document de pagament no fa referència a les factures, haurà d'anar acompanyat de la documentació complementaria que permeti verificar la correspondència entre despesa i pagament, en els casos b i c.
En el cas de pagaments agrupats, és a dir un sol pagament o transferència, per liquidar diferents factures caldrà que el rebut bancari o l'ordre de transferència identifiqui el nom del destinatari i el número de cada factura.
12.6.3 Si es tracta de pagaments al comptat, i per tant, inferiors a 2.500 euros, sempre recordant que als efectes del càlcul d'aquesta quantia, s'han de sumar els imports de totes les operacions o pagaments en què s'hagi pogut fraccionar el lliurament de béns o la prestació de serveis, els rebuts de cobrament han de contenir com a mínim:
a) Denominació social de l'empresa perceptora de pagament.
b) Data d'emissió del rebut.
c) Número de la factura a la qual fa referència el pagament.
d) Import total de la factura.
e) Signatura original amb nom, cognoms i D.N.I. de la persona que tingui poders notarials de l'empresa.
12.7 Despeses no subvencionables
En cap cas es consideren despeses subvencionables:
a) Els interessos deutors dels comptes bancaris.
b) Els interessos, els recàrrecs i les sancions administratives i penals.
c) Les despeses de procediments judicials.
d) Despeses de garantia bancària.
e) Despeses d'assegurances obligatòries o voluntàries.
f) Les retencions de l'impost de la renda de les persones físiques.
g) Despeses d'indemnitzacions per acomiadament (incloses les pactades) ni les bestretes al personal.
h) Quotes de la seguretat social, ni de cap altre règim de previsió.
i) Despeses protocol·làries: begudes alcohòliques, tabac, multes i sancions, obsequis, regals, dinars de “treball”, banquets, “gales” actes de recepció o cloenda, atencions protocol·làries o representatives, obsequis, etc.
j) Les denominades “auto factures” (utilització de mitjans i recursos propis del beneficiari, de la mateixa entitat perceptora de l'ajut o de tercers participats pel mateix).
12.8 En cas que l'entitat beneficiària no justifiqui l'import total del projecte d'actuació que hagi servit de base per a la concessió de l'ajut, pertoca la revocació parcial de l'ajut, del qual s'ha de reduir l'import proporcionalment a la quantia no justificada, d'acord amb les següents condicions:
- Si hi ha una desviació igual o superior al 20% en el nombre d'esportistes participants prevists inicialment en el programa, s'aplicarà una reducció equivalent al percentatge de desviació menys 10. Es a dir, amb una desviació del 40% s'aplicarà una reducció del 30% de l'import justificat.
- Si hi ha una desviació igual o superior al 10% en el nombre de sessions desenvolupades al programa previstes inicialment, s'aplicarà una reducció equivalent al percentatge de desviació menys 5. Es a dir, amb una desviació del 20% s'aplicarà una reducció del 15% de l'import justificat.
12.9 Si els projectes per als quals se sol·licitin els ajuts objecte d'aquesta convocatòria obtenen ajuts o subvencions d'altres entitats públiques o privades, el total dels ajuts en cap cas no pot superar el pressupost del projecte.
12.10 Tot i això, les resolucions de concessió poden establir condicions concretes per justificar les subvencions.
12.11 El model de compte justificatiu és a disposició de les persones interessades en la pàgina web de la Direcció General d'Esports o a les dependències de la Conselleria d'Afers Socials i Esports.
12.12 Si la documentació aportada no compleix els requisits exigits, s'haurà de requerir a la persona interessada que, en el termini de deu dies hàbils, esmeni la mancança o adjunti els documents preceptius, amb l'advertiment que, en cas que no ho faci, es considerarà que desisteix de la seva presentació de la justificació de la subvenció i s'arxivarà l'expedient sense cap més tràmit, amb la corresponent resolució prèvia que s'ha de dictar en els termes prevists en l'article 21.1 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre.
13. Contraprestacions econòmiques a persones físiques
13.1 Seran elegibles les quantitats netes (líquides) i la part de l'IVA que suporti al 100% la federació esportiva perceptora de la subvenció. En aquests pagaments, l'aplicació de les retencions de l'IRPF, es farà d'acord amb el que disposi la Llei i el Reglament d'impost sobre la Renda de les Persones Físiques o altres normes que regulin aquesta matèria. Atès l'article 31.8 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, en cap cas es consideren despeses subvencionables els impostos indirectes quan siguin susceptibles de recuperació o compensació, ni els impostos personals sobre la renda (IRPF).
13.2 No seran elegibles les despeses de quotes a la SS del treballador/a, ni cap altre règim de previsió. No són objecte d'aquestes subvencions el pagament de quotes de qualsevol mena d'assegurances ni obligatòries ni voluntàries.
13.3 Salaris
Es podran justificar els corresponents a les persones subjectes a una relació laboral amb la federació esportiva. Aquesta justificació es farà mitjançant el rebut o nòmina pel net (líquid) rebut, signat per la persona interessada (si el total anual no supera 2.500,00 euros) o amb el comprovant bancari de l'ingrés corresponent.
No són elegibles salaris de persones en què la nòmina hi consti una activitat i portin a terme una de diferent, o amb retribucions desproporcionades.
Per justificar el pagament de les nòmines caldrà aportar:
a)Transferència bancària que identifiqui al destinatari, l'import i la data. No és vàlida l'ordre de pagament, sinó el justificant bancari o certificat de l'entitat financera on hi consti la informació.
b)Si els justificants de pagament son globals, es presentarà el desglossament per treballador a la identificació del nombre de remesa, data, nom del treballador i nòmina pagada i import.
13.4. Pagaments a professionals independents
Podran ser elegibles les despeses netes i IVA no deduït, d'arrendaments de serveis professionals que estiguin donats d'alta en l'IAE. La justificació d'aquests pagaments es farà individualment per cada servei prestat i pel líquid rebut, mitjançant la corresponent factura o minuta, amb còpia del contracte d'arrendament de serveis o un altre document que determini el servei a prestar i la remuneració. En tots els casos caldrà practicar la retenció en concepte d'IRPF, i aplicar l'IVA quan es calgui.
13 5. Personal voluntari
13.5.1 S'entén per voluntariat el conjunt d'accions i activitats d'interès general desenvolupades per persones físiques i que reuneixin els requisits següents:
a) Que tenguin caràcter solidari i altruista.
b) Que tenguin una realització lliure i voluntària.
c) Que es duguin a terme sense contraprestació econòmica o material, sens perjudici del possible rescabalament de les despeses que l'acció voluntària els pugui ocasionar, si ho acorden així en el document de compromís.
Només podran percebre el reemborsament de les despeses ocasionades en l'exercici de l'activitat voluntària.
13.5.2 Límits d'aquestes despeses
a) Amb caràcter general, si es tracta de qualsevol despesa relacionada amb una compra (material, per exemple) destinada a l'exercici de l'acció voluntària i que ha avançat de la seva butxaca la persona voluntària, l'abonament de la despesa es realitzarà previ lliurament de factura corresponent (en cap cas notes, tiquets, rebuts).
b) En un segon aspecte, roba, vestuari o recursos accessoris de seguretat necessari per al desenvolupament de l'activitat voluntària o bé el subministra la mateixa federació esportiva o bé, si és la pròpia persona voluntària la que realitza la compra es justificarà i abonarà la despesa amb les mateixes condicions que l'apartat anterior, és a dir, amb el lliurament de la factura i comprovació que efectivament disposa d'aquest vestidor. Fins a un límit màxim anual de 200,00€ per cada entrenador.
c) Despeses de locomoció: cal justificar la realitat del desplaçament i la seva vinculació amb el programa de seguiment esportiu i la seva col·laboració voluntària. Si s'utilitza un vehicle propi (que haurà d'estar especificat, model i matrícula) l'import màxim és el resultat de multiplicar 0,19 € pel nombre de quilòmetres recorreguts. Si es tracta de transport públic caldrà justificar amb factures, bitllets o documents equivalents. En aquestes despeses podem incloure també despeses de peatges, aparcaments o altres relacionats amb el desplaçament.
d) Despeses de manutenció són els normals a compensar per dinar en bars, restaurant i altres establiments d'hostaleria realitzats en municipi diferent del lloc de treball habitual del / a perceptor / a i de què constitueixi la seva residència. Si en canvi és en el mateix municipi s'haurà de demostrar que l'horari de l'acció voluntària fa impossible el desplaçament a el domicili particular, i que aquest horari té sentit per a l'activitat que es realitza.
Aquestes despeses de manutenció tenen uns límits: si no hi ha pernocta 26,67 €/dia, si hi ha pernocta 53,34 €/dia.
e) Juntament amb les factures i el justificant de l'abonament s'ha d'emplenar un full de liquidació de despeses on s'ha de explicar el motiu de la despesa, l'activitat relacionada, data i persona voluntària participants, que estigui signat tant per la federació esportiva com per la persona voluntària.
14. Altres requisits generals
14.1 Les subvencions rebudes són compatibles amb d'altres destinades a la mateixa finalitat i atorgades per altres administracions públiques o ens públics i privats d'àmbit territorial, nacional, estatal, de la Unió Europea o d'organismes internacionals, sempre que no ultrapassin el 100 % del cost en quantia equivalent a l'excés obtingut sobre el cost de l'activitat subvencionada. En tot cas, si les entitats beneficiàries obtenen un ajut addicional, la Conselleria d'Afers Socials i Esports revocarà la subvenció atorgada per a la mateixa finalitat en quantia equivalent a l'excés obtingut sobre el cost de l'activitat subvencionada.
14.2 Per dur a terme l'activitat subvencionada, es pot subcontractar amb el límit màxim del 50 % de l'import de la subvenció atorgada d'acord amb el que disposen l'article 29 de la Llei 38/2003 general de subvencions i l'article 68 del Reglament d'aquesta, tenint en compte que quan l'activitat concertada amb tercers excedeixi el 20 % de l'import de la subvenció i aquest import sigui superior a 60.000 € la subcontractació estarà sotmesa al compliment dels requisits següents:
a) Que el contracte es faci per escrit.
b) Que prèviament la consellera d'Afers Socials i Esports l'hagi autoritzat, en funció de la documentació que lliuri el perceptor de la subvenció, sempre abans de presentar el compte justificatiu.
Un contracte no es pot fraccionar per disminuir-ne la quantia i eludir el compliment dels requisits exigits anteriorment.
15. Obligacions de les entitats beneficiàries
Són obligacions de les entitats beneficiàries dels ajuts:
16. Revocació
S'ha de revocar la concessió de la subvenció quan, posteriorment a la concessió vàlida i ajustada a dret, l'entitat beneficiària incompleix totalment o parcialment les obligacions o els compromisos contrets als quals està condicionada l'eficàcia de l'acte de concessió.
17. Liquidació de la subvenció
17.1. La liquidació de la subvenció s'ha de dictar i notificar dins el termini de prescripció de quatre anys que estableix la Llei 14/2014, de 29 de desembre, de finances de la comunitat autònoma de les Illes Balears, a comptar des de la presentació de la justificació per la persona o entitat interessada o, si s'escau, des de l'endemà del termini màxim per presentar-la, sens perjudici que, prèviament, s'hagi de requerir a la persona o entitat interessada perquè la presenti en un termini addicional de quinze dies improrrogables.
17.2. La liquidació de la subvenció s'ha de dictar en el marc de les actuacions de comprovació, i constitueix un pressupost de l'obligació de pagament total o parcial que, si s'escau, correspongui a favor de la persona o entitat interessada i a càrrec de l'administració concedent, com també, si s'escau, de l'inici per la consellera d'Afers Socials i Esports i a instància de la Direcció General d'Esports del procediment de revocació o de reintegrament total o parcial de la subvenció concedida i no justificada totalment o parcialment que preveuen els articles 43 i 44 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions.
En tot cas, la liquidació de la subvenció per la Direcció General d'Esports no impedeix ni afecta la realització d'altres actuacions ulteriors de control intern o extern previstes en aquesta llei i en la resta de la legislació aplicable per part dels òrgans competents en cada cas, amb l'abast i les conseqüències jurídiques corresponents.
17.3. Sens perjudici del que estableix l'apartat 17.1, quan la liquidació de la subvenció no es dicti i notifiqui dins els primers nou mesos no s'han d'exigir els interessos de demora que es meritin entre l'endemà d'aquests nou primers mesos i l'inici d'un eventual procediment de reintegrament.
Per al còmput d'aquests nou mesos no s'han de tenir en compte els períodes d'interrupció justificada de les actuacions de comprovació ni les dilacions que es puguin produir per causes no imputables a l'administració concedent, sempre que es documentin de manera adequada fent constar les dades d'inici i acabament de cada període, per dies naturals, i el motiu de la interrupció o la dilació.
18. Reintegrament
18.1 Com a conseqüència de la revocació s'ha de reintegrar totalment o parcialment l'import de l'ajut obtingut i, si escau, l'exigència de l'interès de demora, en els casos següents:
a) L'incompliment de la finalitat per a la qual es va concedir l'ajut.
b) L'obtenció de l'ajut sense que es compleixin les condicions requerides per a això, o l'alteració de les condicions tingudes en compte per concedir-lo, sempre que sigui per causes imputables a l'entitat beneficiària.
c) L'incompliment greu de l'obligació de justificar la finalitat dels fons percebuts en la forma i els terminis establerts.
d) La concurrència de subvencions incompatibles per a la mateixa activitat.
e) La negativa a sotmetre's a les actuacions de comprovació i control previstes legalment o l'obstrucció injustificada d'aquestes actuacions.
f) Altres supòsits establerts en les bases reguladores.
18.2 Per al reintegrament, s'ha d'aplicar el procediment que determina a aquest efecte l'article 44 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions.
18.3 Les quantitats reintegrables tenen la consideració d'ingressos de dret públic i poden ser exigides per la via de constrenyiment.
19. Règim d'infraccions i sancions
L'incompliment dels requisits que determina aquesta Resolució dóna lloc a aplicar el règim d'infraccions i sancions establertes legalment.
20. Inspecció
D'acord amb el que disposa aquesta convocatòria, els ajuts que concedeix la Conselleria d'Afers Socials i Esports s'han de sotmetre a la inspecció corresponent segons la normativa legal vigent d'aplicació.
21. Protecció de dades
En el cas que l'objecte de la subvenció inclogui el tractament de dades de caràcter personal, els beneficiaris han de complir amb la normativa corresponent, tot adoptant i implementant les mesures de seguretat previstes per la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals.
ANNEX II Característiques i condicions del programes esportius
1.Els programes de seguiment esportiu tenen per objecte la detecció precoç de talents a la pràctica d'una modalitat esportiva, considerant els aspectes tècnics, físics i psicològics dels esportistes, i inclús la reorientació cap a altres modalitats, segons el resultat d'avaluar aquest aspectes. Aquest programes també poden ser utilitzats per preparar les seleccions autonòmiques de categories inferiors de les federacions esportives de les Illes Balears, i són el trampolí previ a la incorporació dels esportistes en els programes de tecnificació corresponents, que donen una continuïtat a la progressió i evolució de l'esportista.
2. Els programes de tecnificació esportiva implementen processos de perfeccionament i desenvolupament a l'àmbit esportiu (tècnic, tàctic, físic, psicològic, competitiu) des de que es detecta una persona amb projecció per a la pràctica d'una modalitat esportiva específica, fins a la seva arribada a l'esport d'alt nivell, vetllant alhora perquè els i les esportistes que participen obtinguin una formació integral (donant especial importància a l'educació escolar i la formació en valors). Són programes que es nodreixen, en part, dels esportistes que han format part dels programes de seguiment esportiu.
3.Característiques dels programes de seguiment:
4. Característiques dels programes de tecnificació
5. Nombre màxim de programes per federació
6. Condicions que han de complir els programes de seguiment:
7. Condicions que han de complir els programes de tecnificació:
8. Projecte del programa de seguiment o de tecnificació esportiva: S'haurà de completar un annex per a cada programa sol·licitat i per a cada temporada esportiva. Per exemple, si es sol·liciten tres programes de seguiment per a la temporada 20/21 i dos programes de seguiment i un de tecnificació per a la temporada 21/22, s'hauran de presentar cinc annexos 4 i un annex 5, un per cada programa.
Entre d'altres a la sol·licitud s'hauran d'indicar: