Secció III. Altres disposicions i actes administratius
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
INSTITUT D'ESTUDIS BALEÀRICS
Núm. 257095
Resolució del president de l’Institut d’Estudis Baleàrics per la qual es convoquen les subvencions per donar suport a l’organització i la producció de fires i festivals, trobades i jornades professionals del món de la cultura i la ciència, que fomentin la projecció exterior i es duguin a terme en el territori de les Illes Balears per a l’any 2021, en el context de l’actual pandèmia de COVID-19
1. Després d'un any 2020 ple d'incerteses a causa de la pandèmia de la COVID-19, de reducció d'aforaments als espectacles culturals a un 30 %, de cancel·lació i ajornament d'actes, etc.
Més enllà de les restriccions provocades per l'estat d'alarma, la situació d'excepció continua afectant gran part dels hàbits socioculturals al llarg d'enguany. La COVID-19 ha fet necessàries unes mesures de seguretat sanitària que impedeixen realitzar amb normalitat gran part dels esdeveniments culturals i el conjunt de la indústria cultural. La temporada de festivals segueix sent complexa per la possibilitat de cancel·lació de serveis de proveïdors, empreses de muntatge d'escenaris, de so, de seguretat, despeses de publicitat o pagaments per endavant a artistes. No sols per les actuals restriccions, sinó per la inviabilitat econòmica d'abordar esdeveniments amb cabudes inferiors al 80 %.
La pèrdua d'activitat fa que la situació de les empreses i professionals del sector cultural sigui precària, ja que les empreses han hagut de mantenir els locals, les infraestructures i els sous dels treballadors encara que s'hagin suspès la majoria d'activitats. A més, el manteniment d'algunes mesures sanitàries, com l'obligació de distanciament social, fa augmentar el nivell de risc de fallida econòmica.
El sector cultural, sotmès ara a una situació insostenible, era el que menys s'havia recuperat de la greu crisi de l'any 2008. De fet, d'acord amb les estadístiques recollides en l'Anuari 2019 del Ministeri de Cultura, en els darrers anys, de relativa bonança econòmica, el percentatge d'ocupació mitjana anual cultural de les Illes Balears va tenir un descens notable entre els anys 2017 i 2018, atès que va passar del 4,2 % al 3,4 %. El nombre d'empreses en el període esmentat va disminuir, de l'1,9 % a l'1,8 %, tot i que la nostra comunitat supera notablement la despesa mitjana del conjunt de l'Estat.
2. D'acord amb l'article 44 de la Constitució espanyola, els poders públics han de promoure i tutelar l'accés a la cultura, a la qual tothom té dret.
Com a conseqüència de les mesures de confinament i la suspensió o les restriccions de les activitats amb presència de públic, aquesta convocatòria ha de servir per protegir l'interès general del sector cultural, que garanteix el dret a la cultura previst en la Constitució, atès que:
a) Aquesta crisi sanitària té un impacte directe en l'economia i en la societat i, molt especialment, en totes les activitats i indústries culturals.
b) Segons l'estudi «The Economy of Culture in Europe», elaborat el 2006 per la Comissió Europea, la justificació d'una intervenció pública dins el sector cultural es basa en el pensament europeu que la cultura és un bé indispensable d'interès general. Això motiva que les polítiques culturals i els mecanismes públics considerin les indústries culturals i creatives com un bé inherent i indispensable per fomentar la cohesió social i territorial.
3. L'Institut d'Estudis Baleàrics (IEB) és una entitat pública empresarial de les que preveu l'article 2.1.b) de la Llei 7/2010, de 21 de juliol, del sector públic instrumental de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, amb personalitat jurídica pròpia i diferenciada, i amb capacitat d'actuar i autonomia de gestió plenes, sens perjudici de la relació de tutela de l'Administració de la Comunitat Autònoma.
L'IEB s'adscriu a la Conselleria de Fons Europeus, Universitat i Cultura, d'acord amb el Decret 11/2021, de 15 de febrer, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s'estableixen les competències i l'estructura orgànica bàsica de les conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
Mitjançant el Decret 48/2018, de 21 de desembre, es varen aprovar els Estatuts de l'Institut d'Estudis Baleàrics. D'acord amb l'article 1 dels Estatuts, l'IEB és una entitat pública empresarial de les que preveu l'article 2.1.b) de la Llei 7/2010, de 21 de juliol, del sector públic instrumental de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
D'acord amb l'article 4, l'IEB té com a fins generals els relacionats amb l'ensenyament i la normalització lingüística de la llengua catalana, la promoció de la cultura de les Illes Balears i la seva projecció exterior, d'acord amb els seus Estatuts i respectant les competències pròpies dels consells insulars. En l'article 5 s'indiquen, entre d'altres, les funcions i competències següents:
a) El foment de la recerca, en totes les àrees de la cultura i la ciència, en temes relacionats amb les Illes Balears, d'acord amb els objectius generals que amb vista a la recerca proposin el Govern de les Illes Balears i el mateix IEB.
b) La formació lingüística en llengua catalana dels ciutadans de les Illes Balears, fora de l'ensenyament reglat.
c) El foment dels usos socials de la llengua catalana en tots els àmbits de la vida diària, amb respecte i protecció de les modalitats insulars del català de Mallorca, Menorca, Eivissa i Formentera, i sens perjudici de la unitat de la llengua.
d) La difusió, per mitjans propis o aliens, de qualsevol tipus d'activitat cultural que es dugui a terme en l'àmbit territorial de les Illes Balears.
e) La publicació en el camp dels estudis locals, mitjançant l'elaboració de monografies, col·leccions i revistes, i l'organització de jornades, congressos i conferències.
f) El foment d'activitats culturals relatives a l'intercanvi i la relació entre Mallorca, Menorca, Eivissa i Formentera, i entre les Illes Balears i l'exterior.
g) La difusió de la informació relativa als ajuts i els serveis que els organismes d'àmbit insular i municipal destinen a la creació artística i cultural.
L'article 40 de la Llei 13/2014, de 29 de desembre, per la qual es crea l'entitat pública empresarial Institut d'Estudis Baleàrics, indica en l'apartat 3 que per dur a terme les funcions i activitats esmentades l'entitat pot exercir totes les potestats administratives que siguin necessàries, fins i tot la de foment.
L'article 30.26 de l'Estatut d'autonomia de les Illes Balears disposa que la Comunitat Autònoma té les competències corresponents de cultura, activitats artístiques i culturals, i el foment i difusió de la creació i la producció teatral, musical, cinematogràfica i audiovisual, literària, de dansa i d'arts combinades, així com la seva difusió nacional i internacional.
L'Acord del Consell de Govern de 9 de març de 2018 pel qual s'aprova el Pla Estratègic de Subvencions de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per a l'exercici 2018-2020, la vigència del qual s'ha prorrogat mitjançant Acord del Consell de Govern de dia 25 de gener de 2021, preveu les línies de subvenció IV.2.5 per donar suport a l'organització i la producció de fires i festivals en què es fomenti la projecció exterior de la música, les arts escèniques, les arts visuals, l'audiovisual o la literatura de les Illes Balears, com també les trobades i jornades professionals del món de la cultura que es duguin a terme al territori balear per als anys 2018 a 2020 i 2021 a 2023.
D'acord amb l'article 1 de l'Ordre de la consellera d'Educació i Cultura d'1 de juliol de 2009 per la qual s'estableixen les bases reguladores de les subvencions en matèria d'educació i cultura (BOIB núm. 100, d'11 de juliol de 2009), poden ser objecte de subvencions les activitats corresponents a la promoció de la cultura i de les arts plàstiques tant entre les Illes Balears com a l'exterior.
4. Els ajuts que estableix aquesta Resolució estan sotmesos al Marc Nacional Temporal relatiu a les mesures d'ajuda a empreses i autònoms consistents en subvencions directes, bestretes reemborsables, avantatges fiscals, garanties de préstecs i bonificacions de tipus d'interès en préstecs destinades a recolzar l'economia en el context de l'actual brot de la COVID-19 aprovat per decisions de la Comissió Europea SA.56851 (2020/N), de 2 d'abril de 2020, i SA.57019 (2020/N), de 24 d'abril de 2020 i les seves modificacions. La data de concessió de les ajudes esmentades s'ha prorrogat fins al 31 de desembre de 2021.
Per tot això, d'acord amb el que disposa l'article 15 del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, i fent ús de les facultats que m'atribueix l'article 20.1.j) dels Estatuts de l'Institut d'Estudis Baleàrics, dict la següent
Resolució
1. Aprovar la convocatòria de subvencions per contribuir a l'organització i la producció de fires i festivals, trobades i jornades professionals del món de la cultura i la ciència, que fomentin la projecció exterior i es duguin a terme en el territori de les Illes Balears per a l'any 2021, en el context de l'actual pandèmia de COVID-19
2. Aprovar el pressupost d'aquesta convocatòria, que té un import màxim de 550.000 € (cinc-cents cinquanta mil euros).
3. Autoritzar una despesa de 550.000 €, amb càrrec al capítol IV del pressupost de l'Institut d'Estudis Baleàrics.
4. Publicar la convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Interposició de recursos
Contra aquesta Resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant el president de l'Institut d'Estudis Baleàrics en el termini d'un mes comptador des de l'endemà de la publicació, d'acord amb l'article 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l'article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
També es pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà de la publicació, d'acord amb l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.
Palma, 16 de juny de 2021
El president de l'Institut d'Estudis Baleàrics Miquel Company Pons
ANNEX 1 Convocatòria
1. Objecte i finalitat
1.1. Aquesta convocatòria té per objecte donar suport a l'organització i la producció de fires i festivals, trobades i jornades professionals del món de la cultura i la ciència, que fomentin la projecció exterior i es duguin a terme en el territori de les Illes Balears per a l'any 2021, en el context de l'actual pandèmia de COVID-19
1.2. L'activitat objecte de la subvenció haurà de tenir com una de les seves finalitats, de manera comprovable, la projecció exterior de la cultura de les Illes Balears a través de la programació i/o exhibició d'obra d'artistes o creadors de les Illes Balears i la presència en el programa de l'esdeveniment de, com a mínim, dos d'aquests requisits:
— Participació (presencial o virtual) i activitat professional de programadors, distribuïdors, productors, gestors i mediadors culturals, comissaris, crítics, etc. de fora de les Illes Balears convidats per l'organització en un nombre mínim de 3.
— Participació de la fira, festival, mercat, etc. en algun programa d'intercanvi amb altres esdeveniments similars que garanteixin la presència de la producció cultural de les Illes Balears a l'exterior o bé col·laboració i suport d'un altre esdeveniment similar de caràcter internacional.
— Organització, dins el programa de l'esdeveniment, de jornades (presencials o virtuals) orientades al públic professional amb l'objectiu de servir de font d'intercanvi de coneixements o de propostes culturals.
— Tenir un pla d'internacionalització de la cultura balear que visibilitzi l'activitat cultural que es fa dins el territori, els artistes balears, etc. I que promogui el territori balear com a espai cultural.
1.3. S'estableixen les següents línies de subvenció:
A. Línia per a la música
B. Línia per a l'audiovisual
C. Línia per a les arts escèniques
D. Línia per als projectes multidisciplinaris
E. Línia per a les arts visuals
F. Línia per a la literatura, el còmic i la il·lustració
G. Línia per a les jornades i trobades de cultura i/o ciència
Cada línia té les sublínies següents:
a) Sublínia d'empreses i autònoms.
b) Sublínia d'associacions i entitats sense ànim de lucre.
1.4. Per optar a subvenció cal que els esdeveniments tenguin programats, com a mínim, un 50 % d'artistes i agents culturals de les Illes Balears i que aquests professionals siguin remunerats. Exceptuant les sol·licituds de la línia G, sempre que presentin un pla d'internacionalització de la cultura i/o la ciència de les Illes Balears.
En el cas d'esdeveniments de l'àmbit audiovisual, han de tenir programada almenys alguna obra de les Illes Balears o bé garantir la presència de professionals balears del sector audiovisual dins el marc de les activitats professionals.
1.5. No són objecte d'aquesta convocatòria i, per tant, en queden exclosos:
2. Despeses subvencionables
Es consideren despeses subvencionables aquelles que de manera indubtable responguin a la naturalesa de l'activitat subvencionada i s'efectuïn en el termini establert en aquesta convocatòria. En cap cas el cost d'adquisició de les despeses subvencionables pot ser superior al valor de mercat.
Quan l'import de la despesa subvencionable superi les quanties establertes en la legislació estatal en matèria de contractes del sector públic per als contractes menors, el beneficiari ha de sol·licitar com a mínim tres ofertes de proveïdors diferents, amb caràcter previ a la contracció del compromís per a la prestació del servei o el lliurament del bé, llevat que per les característiques especials de les despeses subvencionables no hi hagi en el mercat un nombre suficient d'entitats que els subministrin o el prestin, o llevat que la despesa s'hagi efectuat abans de la sol·licitud de la subvenció.
L'elecció entre les ofertes presentades, que s'han d'aportar en la justificació o, si escau, en la sol·licitud de la subvenció, s'ha de fer d'acord amb criteris d'eficiència i economia, i s'ha de justificar expressament en una memòria l'elecció quan no recaigui en la proposta econòmica més avantatjosa.
Les despeses subvencionables són les següents:
2.1. PROGRAMACIÓ: Fins a un 100 % de despeses de programació de contractació d'artistes i creadors de les Illes Balears i fins a un 20 % de despeses de programació de contractació d'artistes i creadors de fora de les Illes Balears.
Són despeses subvencionables de programació de l'esdeveniment: els honoraris i caixets, els viatges i l'allotjament dels artistes amb actuació; transport; muntatge i desmuntatge; drets d'exhibició i reproducció; contractació de serveis.
2.1.1. Els viatges inclouen bitllets d'avió, vaixell, tren i/o autobús i lloguer de vehicles per al desplaçament dels artistes, representants d'artistes, tècnics, comissaris, autors, responsables d'editorials i distribuïdores, investigadors i altres agents culturals (productors, distribuïdors, road managers, etc.). El desplaçament inclou el viatge d'anada al lloc on es fa l'activitat professional i el viatge de tornada d'aquest. Només s'accepten bitllets de classe turista amb uns màxims de 150 € per persona per desplaçament en vols nacionals, 350 € per vols a Europa i les Illes Canàries i 800€ per vols a fora d'Europa.
En el cas d'un projecte d'actuacions en directe, tant de l'àmbit de les arts escèniques, les arts vives i la música, es pot subvencionar addicionalment el desplaçament, durant el període d'execució de l'activitat, de, com a màxim, dos professionals de perfil tècnic (tècnics d'il·luminació, tècnics de so, regidors, road managers), les tasques dels quals s'han de definir en el contracte laboral o de serveis establert entre les parts.
En el cas d'un projecte d'exposició, es poden subvencionar addicionalment els desplaçaments, durant el període d'execució de l'activitat, de, com a màxim, un professional de perfil tècnic (comissari, representant, agent cultural), les tasques del qual s'han de definir en el contracte laboral o de serveis establert entre les parts.
2.1.2. Les despeses d'allotjament s'estipulen en un màxim de 150 € per persona i nit. L'allotjament es comptabilitza en funció del dia o dies en què el professional o professionals tenen previst dur a terme l'activitat professional objecte del desplaçament. El nombre de nits i de persones allotjades ha de figurar de manera clara en les factures justificatives. No es pagarà en cap cas la taxa turística ni les dietes.
2.1.3. Transport de càrrega: S'hi inclouen les despeses de transportar escenografies, vestuari, obra pictòrica, escultòrica o fotogràfica, instruments i material tècnic per al muntatge. Queden expressament excloses les despeses d'embalatge d'obra.
2.2. PRODUCCIÓ I COMUNICACIÓ: Fins a un 80 % de les despeses de producció, comunicació i màrqueting, següents: contractació de serveis i proveïdors (vídeos, fotos, enregistraments, material promocional, catàlegs, etc.) Els honoraris del personal la contractació dels quals s'hagi fet per a l'esdeveniment subvencionat.
Es poden subvencionar les nòmines de treballadors, donats d'alta en el règim general de la Seguretat Social i el cost de la Seguretat Social a càrrec de l'empresa, fins a un import màxim equivalent al 20 % de les despeses subvencionables.
2.3. JORNADES PROFESSIONALS: Fins a un 100 % de despeses d'organització de les jornades professionals: honoraris dels ponents (amb un màxim de 300 €), viatges i allotjament dels ponents que hi participin (amb un màxim de 150 € per persona i nit); lloguer d'espais i material per realitzar les jornades; comunicació i difusió de les jornades; contractació de serveis per a les jornades.
2.4. ADAPTACIÓ COVID-19: Fins a un 100 % de despeses d'adaptació a la realitat COVID-19: adaptació a plataformes i suports digitals; contractació de personal professional (tècnics de càmeres per a streaming, especialistes en seguretat sanitària, etc.); formació específica per a adaptació COVID-19.
També s'inclouen les despeses derivades de proves COVID imprescindibles per a la realització del viatge.
Les despeses que queden excloses de la subvenció són les següents:
— El quilometratge en els desplaçaments per carretera.
— Els tiquets de combustible, aparcament, peatges i taxis.
— Els desplaçaments amb avió en primera classe.
— Les despeses de persones que no tenguin contracte de serveis o laboral amb el sol·licitant o que no es corresponguin amb el període d'execució de l'activitat.
— Els honoraris del beneficiari de la subvenció i, en el cas de les persones jurídiques, els honoraris dels administradors.
— Les despeses de manutenció i dietes.
— Amb caràcter general, berenars, dinars, sopars o refrigeris.
— Les despeses de representació.
— Les despeses d'activitats en esdeveniments de caràcter benèfic o fora de circuits professionals.
— Les despeses d'activitats en l'àmbit de la cultura popular i tradicional.
— La compra de béns d'equip i programes informàtics.
— La compra de vehicles de transport i l'adquisició i instal·lació de maquinària sobre aquests.
— La compra d'eines.
— Els imposts, les taxes i els tributs.
— Les adquisicions mitjançant arrendament financer.
— La dotació econòmica dels premis.
— Despeses estructurals (lloguer i despeses de locals d'ús habitual, compra d'instruments, serveis informàtics no específics de l'activitat, quotes d'alta d'autònoms, serveis d'assessoria legal o comptable, etc.).
3. Import i imputació pressupostària
3.1. El crèdit assignat a aquesta convocatòria és de 550.000 € (cinc-cents cinquanta mil euros), amb càrrec al capítol IV del pressupost de l'Institut d'Estudis Baleàrics del 2021, dels quals 334.000 € (tres-cents trenta-quatre mil euros) es destinen a la sublínia A d'empreses i autònoms, i 216.000 € (dos-cents setze mil euros) a la sublínia B d'associacions i entitats sense ànim de lucre.
3.2. La concessió de les ajudes previstes en aquesta convocatòria queda condicionada a la disponibilitat pressupostària que estableix el punt anterior.
3.3. L'import global que comprèn la present convocatòria es distribueix en les següents línies d'ajudes, que estan dividides en sublínies:
A. Línia per a la música: 180.000 euros, els quals es reparteixen en 100.000 € per la sublínia a) d'empreses i autònoms i 80.000 € per la sublínia b) d'associacions i entitats sense ànim de lucre.
B. Línia per a l'audiovisual: 131.000 euros, els quals es reparteixen en 81.000 € per la sublínia a) d'empreses i autònoms i 50.000 € per la sublínia b) d'associacions i entitats sense ànim de lucre.
C. Línia per a les arts escèniques: 85.000 euros, els quals es reparteixen en 51.000 € per la sublínia a) d'empreses i autònoms i 34.000 € per la sublínia b) d'associacions i entitats sense ànim de lucre.
D. Línia per a projectes multidisciplinaris: 50.000 euros, els quals es reparteixen en 30.000 € per la sublínia a) d'empreses i autònoms i 20.000 € per la sublínia b) d'associacions i entitats sense ànim de lucre.
E. Línia per a les arts visuals: 50.000 euros, els quals es reparteixen en 38.000 € per la sublínia a) d'empreses i autònoms i 12.000 € per la sublínia b) d'associacions i entitats sense ànim de lucre.
F. Línia per a la literatura, el còmic i la il·lustració: 34.000 euros, els quals es reparteixen en 22.000 € per la sublínia a) d'empreses i autònoms i 12.000 € per la sublínia b) d'associacions i entitats sense ànim de lucre.
G. Línia per a les jornades i trobades de cultura i ciència: 20.000 euros, els quals es reparteixen en 12.000 € per la sublínia a) d'empreses i autònoms i 8.000 € per la sublínia b) d'associacions i entitats sense ànim de lucre.
3.4. Sempre que la disponibilitat pressupostària ho permeti, es pot incrementar l'import d'aquesta convocatòria. L'import consignat inicialment es pot ampliar mitjançant una resolució d'ampliació del crèdit assignat. Aquesta ampliació, tret que s'estableixi una altra cosa, no implica que el termini per presentar sol·licituds s'ampliï, i no afecta la tramitació ordinària de les sol·licituds presentades i no resoltes de forma expressa.
3.5. En cas que no s'arribi a atorgar la totalitat del pressupost de cada línia, el romanent s'ha d'atorgar proporcionalment a les altres línies, seguint els criteris de major puntuació dels projectes.
4. Beneficiaris i requisits
4.1. Són beneficiaris de les subvencions
a) Per a la sublínia A d'empreses i autònoms.
Són beneficiàries de les subvencions les persones físiques donades d'alta en el règim d'autònoms, i les persones jurídiques dels sectors de les arts escèniques, les arts visuals, la literatura, el pensament, el còmic i la il·lustració, la música i les arts audiovisuals, digitals i interactives que puguin dur a terme els projectes o les activitats que estiguin en la situació que motiva la concessió de la subvenció.
Els beneficiaris han d'estar donats d'alta en el cens tributari i/o l'impost d'activitats empresarials (IAE) en epígrafs vinculats al sector cultural o bé han de tenir com a objecte social el desenvolupament d'activitats de caràcter professional en el sector cultural.
b) Per a la sublínia B d'associacions i entitats sense ànim de lucre.
Són beneficiàries de les subvencions les persones jurídiques dels sectors de les arts escèniques, les arts visuals, la literatura, el pensament, el còmic i la il·lustració, la música i les arts audiovisuals, digitals i interactives que puguin dur a terme els projectes o les activitats que estiguin en la situació que motiva la concessió de la subvenció.
4.2. Totes les persones o entitats que sol·licitin aquestes ajudes han de complir els requisits següents:
a) Estar al corrent de les seves obligacions amb la Seguretat Social. La sol·licitud de les ajudes comporta l'autorització perquè l'IEB comprovi d'ofici que la persona o l'entitat sol·licitant està al corrent d'aquesta obligació, excepte en el cas de denegació expressa del consentiment. En aquest cas, la persona o l'entitat sol·licitant ha d'aportar el certificat corresponent, juntament amb la sol·licitud de les ajudes.
b) Estar al corrent de les seves obligacions tributàries amb l'Estat i amb la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. La sol·licitud de les ajudes comporta l'autorització perquè l'IEB comprovi d'ofici que la persona o l'entitat sol·licitant està al corrent de les obligacions tributàries, excepte en el cas de denegació expressa del consentiment. En aquest cas, la persona o l'entitat sol·licitant ha d'aportar els certificats corresponents, juntament amb la sol·licitud de les ajudes.
c) Presentar la sol·licitud en els termes i amb els requisits que s'estableixen en els apartats 6, 7 i 8 d'aquesta convocatòria.
d) Complir els principis de l'article 3 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes.
e) Només es pot presentar una sol·licitud per projecte. En cas de presentació d'una nova sol·licitud, s'haurà de desistir expressament de l'anterior; en cas de no fer-ho, només es tendrà en compte la primera sol·licitud registrada.
f) Disposar de l'organització i la capacitat suficients i necessàries per garantir el compliment de l'activitat objecte de la subvenció en el moment de la publicació de la convocatòria.
g) Certificat, si escau, que l'entitat està exempta de declarar l'IVA. Si no es presenta aquest certificat de l'Agència Estatal de l'Administració Tributària, l'IVA de les factures que es presentin com a part del compte justificatiu no es pot subvencionar.
En cas de desistiment exprés, la data en l'ordre de prelació dels expedients serà la de la nova sol·licitud registrada o la data de registre de desistiment en cas que aquest sigui posterior a la segona sol·licitud.
4.3. Queden excloses com a beneficiàries les societats públiques i les entitats de dret públic, així com qualsevol empresa o organització en la qual la participació d'aquests ens sigui majoritària.
4.4. No poden ser beneficiàries d'ajudes les persones físiques o jurídiques que incorrin en qualsevol de les prohibicions establertes en l'article 10 del Text refós de la Llei de subvencions de les Illes Balears, entre les quals, haver sol·licitat la declaració de concurs, haver estat declarades insolvents en qualsevol procediment, estar declarades en concurs, estar subjectes a intervenció judicial o haver estat inhabilitades d'acord amb la Llei concursal sense que hagi conclòs el període d'inhabilitació fixat a la sentència de qualificació del concurs; que hagin estat sancionades o condemnades per haver exercit o tolerat pràctiques laborals considerades discriminatòries per raó de sexe o de gènere, per resolució administrativa ferma o condemnades per sentència judicial ferma, d'acord amb l'article 11 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i d'homes; ni tampoc les que hagin estat sancionades mitjançant una resolució ferma amb la pèrdua de la possibilitat d'obtenir una subvenció, d'acord amb la Llei 8/2016, de 30 de maig, per garantir els drets de lesbianes, gais, trans, bisexuals i intersexuals i per erradicar l'LGTBI-fòbia, o qualsevol altra d'aplicable.
4.5. Les ajudes regulades en aquesta convocatòria podran concedir-se a empreses i autònoms que no estiguin en crisis i/o a empreses i autònoms que no estaven en crisis (a tenor del que es disposa en l'article 2, punt 18 del Reglament (UE) núm. 651/2014 de la Comissió (Reglament general d'exempció per categories) a 31 de desembre de 2019, però que sí que ho estaven o van començar a estar-ho amb posterioritat a aquesta data a conseqüència del brot de COVID-19.
Sense perjudici de l'establert amb caràcter general en el paràgraf anterior, es podran concedir ajudes sota les modalitats i condicions descrites a microempreses o petites empreses (en el sentit de l'annex I del Reglament General d'Exempció per categories) que ja estiguessin en crisi el 31 de desembre de 2019, sempre que no es trobin immerses en un procediment concursal ni hagin rebut una ajuda de salvament o de reestructuració.
5. Normativa aplicable
Aquesta convocatòria es regeix per les bases reguladores aprovades mitjançant l'Ordre de la consellera d'Educació i Cultura d'1 de juliol de 2009; el Text refós de la Llei de subvencions de les Illes Balears; la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i la resta de normativa comunitària, estatal o autonòmica aplicable a les subvencions atorgades per l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
6. Termini i presentació de sol·licituds
6.1. El termini per presentar les sol·licituds, dirigides a l'IEB, comença l'endemà de la publicació de la convocatòria en el BOIB i romandrà obert durant 20 dies hàbils.
6.2. Les sol·licituds s'han de formalitzar obligatòriament amb els models establerts en els annexos, que es publicaran a la seu electrònica de la CAIB i al web http://www.iebalearics.org.
6.3. No s'ha d'admetre cap sol·licitud presentada amb posterioritat al termini indicat ni cap modificació de la documentació referida al projecte subvencionable susceptible de valoració.
6.4. Quan el sol·licitant sigui una persona jurídica, ha de dur a terme la petició de l'ajuda per mitjà del seu representant legal, acreditat adequadament.
6.5. En el cas de persones jurídiques amb residència fiscal a l'Estat espanyol (empreses, cooperatives, societats civils, associacions i fundacions), tota la documentació (sol·licitud, annexos i justificació) s'han de presentar de manera obligatòria a través del Registre Electrònic Comú (REC) del Ministeri d'Hisenda i Funció Pública. El REC està disponible a la pàgina web
https://rec.redsara.es/registro/action/are/acceso.do.
6.6. En el cas de persones físiques (persones donades d'alta en el règim especial de treballadors autònoms i comunitats de béns), també és recomanable presentar tota la documentació (sol·licitud, annexos i justificació) a través del Registre Electrònic Comú (REC) del Ministeri d'Hisenda i Funció Pública. El REC està disponible a la pàgina web https://rec.redsara.es/registro/action/are/acceso.do. Això no obstant, les persones físiques també poden presentar la documentació (sol·licitud, annexos i justificació) al Registre de l'IEB, o en els registres i les oficines prevists en l'article 16 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. Les sol·licituds lliurades en paper per registre s'han de presentar en fulls separats (no enquadernats i sense cap tipus d'unió), tots impresos a una cara o bé tots impresos a dues cares. Si la rellevància del document ho exigeix o hi ha dubtes derivats de la qualitat de la còpia, l'encarregat del Registre pot sol·licitar l'acarament de les còpies aportades, per la qual cosa pot requerir l'exhibició del document o informació original.
En qualsevol moment, en el supòsit de concessió de la subvenció, es pot requerir la documentació original per acarar-la.
6.7. Les persones interessades han de presentar les sol·licituds degudament emplenades d'acord amb els models que faciliti l'Institut d'Estudis Baleàrics, disponibles a la seu electrònica de la CAIB i al web http://www.iebalearics.org, en la forma establerta en l'article 16 de la Llei 39/2015. S'aconsella emplenar els annexos de la convocatòria amb un processador de textos.
6.8. Si la sol·licitud no compleix els requisits legals i els exigits en l'Ordre de bases reguladores i en aquesta convocatòria, s'ha de requerir una sola vegada la persona interessada que esmeni les deficiències dins un termini de deu dies hàbils, d'acord amb l'article 68 de la Llei 39/2015, amb la indicació que, si no ho fa així, es considerarà que desisteix de la seva petició, amb la resolució prèvia que s'ha de dictar en els termes prevists en l'article 21 de la Llei 39/2015.
7. Nombre de sol·licituds, termini d'execució de les actuacions
7.1. Cada beneficiari pot presentar, en aquesta convocatòria, només una sol·licitud.
7.2. L'activitat subvencionada s'ha de dur a terme entre el dia 1 de desembre de 2020 i el dia 15 de novembre de 2021, com a màxim. Les factures han de ser emeses i pagades en aquest període.
8. Documentació
8.1. El document original de la sol·licitud s'ha de presentar per mitjà del model normalitzat (annex 2), emplenat i signat, i ha d'anar acompanyat de la documentació següent:
a) La documentació acreditativa de la personalitat física o jurídica
a.1) Persona física:
— L'acreditació de la identitat: fotocòpia del DNI, passaport o NIE.
— Un document acreditatiu de l'alta en el règim especial de treballadors autònoms i de la vigència d'aquesta alta en el moment de fer la sol·licitud.
— Un document acreditatiu d'estar donat d'alta en l'impost d'activitats empresarials (IAE) en epígrafs vinculats al sector cultural.
a.2) Persona jurídica:
— Una fotocòpia del NIF de la persona jurídica i una fotocòpia del DNI, passaport o NIE de la persona física que la representa.
— El document constitutiu de la persona jurídica.
— Els estatuts socials inscrits degudament en el registre.
— Un document acreditatiu de la representació legal amb la qual actua la persona física que signa la sol·licitud, el qual ha d'estar vigent en el moment de presentar la sol·licitud.
— Un document acreditatiu d'estar donat d'alta en l'impost d'activitats empresarials (IAE) en epígrafs vinculats al sector cultural.
b) Una declaració responsable per mitjà del model normalitzat (annex 3), en què el sol·licitant manifesti els punts següents:
— Que compleix les obligacions que estableix l'article 11 de l'Ordre de la consellera d'Educació i Cultura d'1 de juliol de 2009, com també les que estableix aquesta convocatòria.
— Que aporta la documentació adjunta a la sol·licitud, vertadera i correcta.
— Que no incorre en cap causa de prohibició o d'incompatibilitat per percebre l'ajuda, de conformitat amb la normativa aplicable.
— Que està al corrent de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social davant l'Administració de l'Estat, i de les obligacions tributàries davant la hisenda autonòmica.
— Que compleix la legalitat vigent i aplica criteris d'igualtat d'oportunitats pel que fa a la contractació de treballadors.
— Que no ha estat mai objecte de sancions administratives fermes ni sentències fermes condemnatòries per haver exercit o tolerat pràctiques laborals considerades discriminatòries per raó de sexe o de gènere.
— Que, si escau, ha sol·licitat ajudes i subvencions a qualsevol institució, pública o privada, nacional o estrangera, relacionades amb la sol·licitud, o que se li han concedit les ajudes i subvencions esmentades.
c) Una memòria descriptiva i detallada del projecte amb els apartats detallats a continuació. Aquesta memòria servirà perquè la Comissió Avaluadora puntuï el projecte i, per tant, només es valorarà la informació inclosa en aquesta memòria.
1. Acreditació dels requisits exigits al punt 1.2 de la convocatòria.
2. Objectius generals del projecte
3. Programació general (adreçada al públic):
— Programació completa de l'esdeveniment
— La relació d'activitats i les dates en què es duen a terme
4. Jornades professionals:
— Programació de jornades professionals.
— Llista dels professionals acreditats assistents (programadors, distribuïdors, productors, gestors i mediadors culturals, comissaris, crítics, etc.), en què es distingeixi de manera clara els que són de fora de les Illes Balears. En cas de no disposar de la llista de l'edició actual, cal adjuntar la de l'edició immediatament anterior.
Per a les sol·licituds de la línia G, cal presentar un pla d'internacionalització de la cultura i la ciència de les Illes Balears. On especifiqui totes les accions que es fan i com repercuteixen a la internacionalització de les balears com a espai cultural.
5. Potencial de projecció exterior, que ha d'incloure el pla de difusió i promoció exterior.
6. Digitalització.
7. Antiguitat: Cal especificar el número de l'edició actual i fer una breu memòria descriptiva de les edicions anteriors.
8. Xarxes de col·laboració: Cal especificar si l'esdeveniment pertany a alguna associació d'abast nacional o internacional de fires, festivals o mercats o bé s'integra dins una xarxa d'esdeveniments similars.
9. Igualtat de gènere: mínim 40 % de dones. Cal especificar i acreditar si es compleix o no aquest percentatge i en quins àmbits del festival.
10. Retorn social: cal especificar i acreditar en quina mesura s'inclouen accions destinades a la millora, dinamització o revitalització d'un col·lectiu, una comunitat o una àrea determinada.
11. Estructura organitzativa de l'esdeveniment: Cal especificar si es disposa d'estructura empresarial i com es fomenta la contractació de personal. Així mateix, cal adjuntar l'historial de l'experiència prèvia de l'entitat organitzadora en esdeveniments similars.
12. Creació: Cal especificar si s'ha inclòs en la programació de la fira o festival alguna de les obres beneficiàries de la subvenció de creació dels sectors de les arts escèniques, la música, la literatura, el còmic i la il·lustració, les arts visuals i l'audiovisual de les Illes Balears per a l'any 2020 (BOIB núm. 130, de 23 de juliol de 2020).
13. Formentera: accions amb origen, localització o destí a Formentera o realitzades per creadors, empreses, entitats o col·lectius d'aquest territori.
d) El pressupost detallat del projecte, seguint el model descarregable a , amb ingressos i despeses i amb el pertinent IVA desglossat. Cal quewww.iebalearics.org el pressupost reculli tots els conceptes per als quals es demana ajuda, en què s'han de desglossar les despeses subvencionables. Cal incloure-hi, desglossats, els capítols següents (vegeu descripció de les despeses subvencionables al punt 2 de la convocatòria):
— Despeses de la programació de les Illes Balears.
— Despeses de la programació de fora de les Illes Balears.
— Despeses de producció i comunicació.
— Despeses de les jornades professionals.
e) Pla de patrocinis i de finançament de l'esdeveniment.
f) L'acreditació que la persona o l'entitat beneficiària de l'ajuda és titular del compte bancari facilitat.
g) Per a subvencions de més de 3.000 €, cal presentar els certificats d'estar al corrent de pagament de les obligacions tributàries amb:
— L'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears
— La Tresoreria General de la Seguretat Social
— L'Agència Estatal d'Administració Tributària
Aquests certificats només s'han de presentar en el cas que no s'hagi autoritzat l'IEB a fer la consulta telemàtica (vegeu l'autorització corresponent dins l'annex 3).
Això no obstant, en el cas de subvencions de quantia igual o inferior a 3.000 €, la persona o l'empresa interessada pot substituir la presentació d'aquests certificats mitjançant la presentació d'una declaració responsable.
8.2. Si la sol·licitud o la documentació presentada no compleix els requisits legals i els exigits en l'Ordre de bases reguladores i en aquesta convocatòria, s'ha de requerir una sola vegada la persona interessada que esmeni o aporti els documents preceptius dins un termini de deu dies hàbils, d'acord amb l'article 68 de la Llei 39/2015, amb l'advertiment que, si no ho fa així, es considerarà que desisteix de la seva petició, amb la resolució prèvia que s'ha de dictar en els termes que preveu l'article 21 de la mateixa Llei.
8.3. L'incompliment dels requisits en la documentació aportada establerts en aquesta convocatòria comporta que no s'admetrà la sol·licitud.
8.4. Qualsevol dada no documentada no serà computada en la valoració del projecte.
9. Criteris per seleccionar els beneficiaris
La selecció dels beneficiaris s'ha de fer mitjançant el procediment de concurs d'acord amb el procediment següent:
a) Un cop finalitzat el període de presentació de sol·licituds, la Comissió Avaluadora farà una valoració dels projectes sol·licitats d'acord amb els criteris de valoració de l'apartat 27 i s'ordenaran per ordre de puntuació. En el supòsit que hi hagi alguna coincidència de puntuació, tendrà preferència la sol·licitud presentada abans amb tota la documentació completa.
b) A continuació, es calcularà l'import de la subvenció que correspondria a cada un dels projectes, d'acord amb els criteris de valoració de l'apartat 10.
c) Finalment, les ajudes s'atorgaran per l'ordre establert a l'apartat a) anterior amb l'import calculat en l'apartat b) fins que s'exhaureixi el crèdit pressupostari assignat a cada línia i, si és el cas, amb el crèdit sobrant d'altres línies.
d) En cas que dins l'expedient no hi consti la documentació que es requereix com a requisit per a participar en la convocatòria; la data de presentació de l'esmena estableix l'ordre de prelació per a l'atorgament de la subvenció. No es podrà requerir ni aportar cap document susceptible de valoració.
e) Només tindran dret a la subvenció els sol·licitants que hagin obtingut un mínim de 40 punts d'acord amb els criteris de valoració.
10. L'import de la subvenció
10.1. Els projectes es qualificaran en funció de les puntuacions que figuren als quadres de valoració, concretats de manera específica per a cada disciplina. Els punts generals que s'hi inclouen són:
a) Programació general (de 0 a 20 punts)
b) Programa professional (de 0 a 20 punts)
c) Potencial de projecció exterior (de 0 a 10 punts)
d) Interès cultural de l'esdeveniment (de 0 a 15 punts)
e) Digitalització (0 a 5 punts).
f) Antiguitat (de 0 a 10 a punts)
g) Xarxes de col·laboració (de 0 a 5 punts).
h) Igualtat de gènere (de 0 a 5 punts).
i) Retorn social (5 punts).
j) Estructura organitzativa (de 0 a 5 punts).
k) Convocatòria de Creació/Investigació IEB (10 punts addicionals).
l) Formentera (5 punts addicionals).
Puntuació màxima: 100 punts.
Per a la puntuació detallada de cada disciplina, vegeu les taula amb les puntuacions de cada línia al punt 27 d'aquesta convocatòria.
10.2. La puntuació mínima per obtenir subvenció és de 40 punts.
10.3. Una qualificació d'1 punt correspon al 0,8 % de l'import subvencionable, que s'incrementa gradualment fins al 80 %, que correspon als 100 punts.
10.4. En cas que algun beneficiari renunciï a la subvenció, o en cas que es produeixi una minoració en l'import final justificat, l'import de l'ajuda es pot adjudicar a altres expedients de resolució.
10.5. En cap dels casos no s'abonarà un import superior al justificat mitjançant factures.
11. Òrgans competents per instruir, informar i resoldre el procediment
En aplicació de l'article 8 de les bases reguladores, correspon al director de l'IEB la tramitació de les sol·licituds, i al personal que hi està adscrit, la seva ordenació i instrucció. D'acord amb els Estatuts de l'IEB, l'òrgan competent per resoldre és el president de l'IEB.
Correspon a la Comissió Avaluadora examinar les sol·licituds presentades i emetre'n l'informe que ha de servir de base per elaborar la proposta de resolució.
12. Composició de la comissió avaluadora
Pel que fa al règim de constitució i funcionament, la Comissió Avaluadora s'ha de regir pel que disposen els articles 15 i següents de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic.
Per a l'avaluació de les sol·licituds presentades es constitueix una comissió avaluadora per cada línia, composta per les persones següents:
– President: el director de l'IEB (amb veu, però sense vot).
– Vocals: un tècnic de l'IEB (amb veu, però sense vot) i un mínim de dos professionals de prestigi nomenats per l'IEB (amb veu i vot).
– Secretari: un tècnic de l'IEB (amb veu, però sense vot).
13. Instrucció del procediment
13.1. L'òrgan competent per instruir el procediment és el director de l'IEB, que també té la competència de la resolució del procediment.
13.2. La instrucció del procediment es durà a terme d'acord amb l'article 24 de la Llei estatal 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions; l'article 16 del Decret legislatiu autonòmic 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions, i l'article 8 de l'Ordre de la consellera d'Educació i Cultura, d'1 de juliol de 2009, per la qual s'estableixen les bases reguladores de les subvencions en matèria d'educació i cultura.
13.3. El director de l'IEB ha de formular una proposta de resolució provisional amb la inclusió de tantes sol·licituds com sigui possible en la data de la proposta. Aquesta proposta s'ha de publicar al web de l'IEB a fi que les persones interessades puguin formular-hi al·legacions en un termini de cinc dies hàbils comptadors des de la publicació de la proposta de resolució al web de l'IEB, la qual cosa s'ha de fer constar mitjançant una diligència de l'òrgan instructor.
Com a avís, i sense efectes de notificació, l'IEB ha d'informar per via telemàtica, a l'adreça electrònica indicada en la sol·licitud, del fet que s'ha publicat la proposta de resolució provisional al web de l'IEB, indicant la data de publicació i l'enllaç.
13.4. El president de l'IEB ha de resoldre el procediment mitjançant una resolució motivada en què s'ha de fixar, amb caràcter definitiu, la quantia de la subvenció concedida. Així mateix, la resolució ha d'especificar els aspectes següents: beneficiari, descripció, import de l'activitat que se subvenciona, import de la subvenció i recursos administratius pertinents. La resolució s'ha de publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
13.5. Les resolucions del president de l'IEB que concedeixin o deneguin la subvenció sol·licitada exhaureixen la via administrativa i, contra aquestes, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició en el termini d'un mes, o bé un recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors a partir de l'endemà que s'hagin notificat.
13.6. El termini per dictar i notificar la resolució expressa és de sis mesos a partir de la data en què finalitza el termini per presentar les sol·licituds. S'entenen desestimades les sol·licituds no resoltes en el termini esmentat.
13.7. Una vegada publicades les propostes de resolució, els beneficiaris han de comunicar a l'òrgan instructor l'acceptació (annex 4) o la renúncia de la proposta de resolució.
13.8. En qualsevol cas, l'acceptació s'entén produïda automàticament si en el termini de deu dies hàbils, comptadors des de l'endemà d'haver-se publicat en el web, no es fa constar el contrari.
13.9. En cas de renúncia, s'ha de comunicar mitjançant el model normalitzat a l'annex 5.
14. Reformulació i factors de correcció del projecte
14.1. Per assegurar l'eficàcia dels fons atorgats a les ajudes, la Comissió Avaluadora pot plantejar que la subvenció es limiti a alguna part separable del projecte, de manera que sigui aquesta part la que es valori i la que s'hagi de justificar després, sempre que això no desvirtuï la finalitat de la subvenció. D'altra banda, la Comissió Avaluadora pot aplicar algun factor de correcció consistent a reduir o excloure determinades despeses relatives al cost total del projecte, amb una motivació prèvia, que ha de constar en l'acta de la Comissió Avaluadora, en la proposta i en la resolució.
14.2. Si l'import que resulta de l'informe de la Comissió Avaluadora que ha de servir de base a la proposta de resolució és inferior a l'import sol·licitat, l'òrgan instructor ha de donar audiència prèvia a l'entitat sol·licitant i pot instar-la a modificar la sol·licitud a fi d'ajustar-la a l'import de la subvenció susceptible de ser atorgada.
L'entitat ha de comunicar per escrit a l'òrgan instructor si manté el pressupost inicial amb altres finançaments, que s'han d'especificar, o presenta una proposta de reformulació que s'ajusti a l'import de la subvenció susceptible de ser atorgada. La reformulació ha de respectar l'objecte, les condicions i la finalitat de la subvenció, com també els criteris de valoració establerts en relació amb les sol·licituds. La modificació de la sol·licitud s'ha de trametre a l'òrgan instructor perquè dicti la proposta de resolució corresponent.
15. Subcontractació
La persona o entitat beneficiària pot subcontractar fins a un 90% de l'execució de l'activitat subvencionada, sempre que això impliqui un valor afegit al contingut de l'activitat. En tot cas, s'han de respectar els límits i les condicions que estableixen els apartats 3 a 7 de l'article 38 del Text refós de la Llei de subvencions de les Illes Balears.
D'acord amb l'article 38.7 de la llei esmentada, en relació amb l'article 29.7. d) de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, el beneficiari no pot concertar l'execució total o parcial de les activitats subvencionades amb:
a) Persones o entitats sotmeses a alguna de les prohibicions de l'article 10 de la Llei esmentada.
b) Persones o entitats que hagin percebut altres subvencions per a la realització de l'activitat objecte de contractació.
c) Intermediaris o assessors en els quals els pagaments es defineixin com un percentatge de cost total de l'operació, llevat que el pagament estigui justificat amb referència al valor de mercat del treball efectuat o dels serveis prestats.
d) Persones o entitats vinculades amb el beneficiari, llevat que la contractació s'efectuï d'acord amb les condicions normals de mercat i s'obtingui l'autorització prèvia expressa de l'òrgan que concedeix la subvenció.
e) Persones o entitats sol·licitants d'ajuda o subvenció en la mateixa convocatòria i programa que no hagin obtingut subvenció perquè no compleixin els requisits o no assoleixin la valoració suficient.
Per determinar les persones vinculades s'ha d'aplicar, supletòriament, l'article 68.2 del Reglament de subvencions, aprovat pel Reial decret 887/2006, de 21 de juliol.»
16. Comprovació del valor de mercat
En cap cas, l'import de les despeses subvencionables no pot ser superior al valor de mercat. L'IEB pot comprovar el valor de mercat de les despeses subvencionades, d'acord amb l'article 41 del Text refós de la Llei de subvencions de les Illes Balears.
17. Imports màxims de les ajudes
17.1. L'import màxim d'aquesta convocatòria que es pot atorgar a cada sol·licitant és el següent:
A. Línia per a la música: per a la sublínia a) d'empreses i autònoms: és de 75.000 € (setanta-cinc mil euros), per beneficiari i projecte; per a la sublínia b) d'associacions i entitats: és de 40.000 € (quaranta mil euros), per beneficiari i projecte.
B. Línia per a l'audiovisual: per a la sublínia a) d'empreses i autònoms: és de 75.000 € (setanta-cinc mil euros), per beneficiari i projecte; per a la sublínia b) d'associacions i entitats: és de 40.000 € (quaranta mil euros), per beneficiari i projecte.
C. Línia per a les arts escèniques: per a la sublínia a) d'empreses i autònoms: és de 40.000 € (quaranta mil euros), per beneficiari i projecte; per a la sublínia b) d'associacions i entitats: és de 20.000 € (vint mil euros), per beneficiari i projecte.
D. Línia per als projectes multidisciplinaris: per a la sublínia a) d'empreses i autònoms: és de 20.000 € (vint mil euros), per beneficiari i projecte; per a la sublínia b) d'associacions i entitats: és de 15.000 € (quinze mil euros), per beneficiari i projecte.
E. Línia per a les arts visuals: per a la sublínia a) d'empreses i autònoms: és de 30.000 € (trenta mil euros), per beneficiari i projecte; per a la sublínia b) d'associacions i entitats: és de 10.000 € (deu mil euros), per beneficiari i projecte.
F. Línia per a la literatura, el còmic i la il·lustració: per a la sublínia a) d'empreses i autònoms: és de 20.000 € (vint mil euros), per beneficiari i projecte; per a la sublínia b) d'associacions i entitats: és de 10.000 € (deu mil euros), per beneficiari i projecte.
G. Línia per a les jornades i trobades de cultura i ciència: per a la sublínia a) d'empreses i autònoms: és de 10.000 € (deu mil euros), per beneficiari i projecte; per a la sublínia b) d'associacions i entitats: és de 8.000 € (vuit mil euros), per beneficiari i projecte
17.2. Per a màxims acumulats amb altres ajudes, vegeu el punt 20.
17.3. En cas que algun beneficiari renunciï a la subvenció, o en cas que es produeixi una minoració en l'import final justificat, l'import de l'ajuda es pot adjudicar a altres expedients seguint el mateix criteri que s'estableix en el punt 9.
18. Pagament
18.1. L'abonament de les ajudes es farà efectiu, amb caràcter general, en un únic pagament, que s'efectuarà una vegada acreditat el compliment de la finalitat per a la qual s'ha atorgat la subvenció i justificada la realització de l'activitat subvencionada en els termes d'aquesta convocatòria.
18.2. Excepcionalment es podran fer bestretes per un import màxim del 75 % de l'import de la subvenció concedida quan s'acrediti que no es disposa de recursos suficients per finançar transitòriament l'execució de l'activitat subvencionada i s'acredita. En tot cas s'haurà d'aportar una garantia en la forma i procediment prevists en el Decret 13/2019, de 7 de març, pel qual es regula el règim jurídic de les garanties i dels dipòsits custodiats per la Dipositaria de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. La garantia aportada ha de ser per un import mínim del 125 % de les quantitats que es vol demanar anticipadament. Abans de formalitzar l'aval bancari o altre tipus de garanties és convenient trametre l'esborrany a la Dipositaria per a la seva revisió prèvia.
18.3. Es podrà fer un únic pagament parcial mitjançant les justificacions i liquidacions parcials amb les mateixes condicions i requisits que els corresponents als pagaments ordinaris. Es podran adjuntar les liquidacions i justificacions parcials de l'activitat parcialment feta a la documentació adjunta a la sol·licitud, tot i que només tindran efectes si es concedeix la subvenció. No obstant això, la sol·licitud del pagament parcial també es podrà formular posteriorment si s'atorga la subvenció.
18.4. Si en el moment de presentar la sol·licitud ja s'ha fet tota l'activitat, es pot adjuntar la documentació referida a la liquidació i justificació, tot i que només tendrà efecte si es concedeix la subvenció.
19. Justificació
19.1. El termini per justificar les despeses compensables objecte de l'ajuda acaba en el termini de 10 dies hàbils, a comptar des de l'endemà de la finalització del període d'execució o des de l'endemà de la publicació resolució de concessió, si ja s'ha fet l'activitat subvencionada.
Si, transcorregut aquest termini, no s'ha presentat la justificació, l'òrgan administratiu competent ha de requerir el beneficiari que en un termini improrrogable de quinze dies hàbils la presenti, tal com s'estableix en l'article 70.3 del Reglament general de subvencions. La presentació de la justificació en el termini addicional establert en aquest apartat no eximeix el beneficiari de les sancions que, de conformitat amb la Llei general de subvencions, corresponguin.
Si, una vegada transcorregut aquest termini addicional, no s'ha presentat la documentació requerida, s'ha d'acordar, si escau, el reintegrament de l'ajuda, amb el requeriment previ establert en l'apartat 3 de l'article 70 del Reglament esmentat.
19.2. No tenen consideració de justificants de la despesa subvencionada les factures emeses o els extractes bancaris fets abans del dia l'1 de desembre de 2020 ni després del 15 de novembre de 2021.
19.3. La justificació de l'activitat subvencionada s'ha de dur a terme amb la presentació del compte justificatiu a través del model normalitzat (annex 6), amb la documentació següent:
a) Una memòria d'actuació justificativa del compliment de les condicions imposades a la concessió de l'ajuda, amb la indicació de les despeses objecte de l'ajuda. Així mateix, ha de contenir tota la informació necessària per a la correcta interpretació i comprensió de la justificació de despeses presentada i la seva imputació al projecte.
b) Una memòria econòmica justificativa (seguint el model descarregable a www.iebalearics.org) del cost de les activitats o despeses objecte de la subvenció, degudament signada pel beneficiari, que ha de contenir:
— Una relació classificada de les despeses de la sol·licitud, amb la identificació del creditor i del document, l'import, la data d'emissió i la data de pagament. Si escau, s'han d'indicar les desviacions que es produeixin en el pressupost inicial. Només s'han de tenir en compte els conceptes imputats al pressupost presentat amb la sol·licitud.
— La indicació, si escau, dels criteris de repartiment dels costs generals i indirectes incorporats a la relació classificada de les despeses abans esmentada.
— Una relació detallada d'altres ingressos o subvencions, si escau, que hagin finançat l'activitat subvencionada, amb la indicació de l'import i la procedència.
La memòria econòmica justificativa, a més, es trametrà en format digital com a full de càlcul (.xls o .ots) que es podrà descarregar del web www.iebalearics.org i s'haurà d'enviar a justificacio@iebalearics.org
c) Les factures, siguin completes o simplificades, han de complir els requisits que estableix el Reglament pel qual es regulen les obligacions de facturació, aprovat pel Reial decret 1619/2012, de 30 de novembre. La descripció de l'operació ha d'aportar informació suficient sobre el concepte i el període objecte de facturació per tal que es pugui verificar la relació de la despesa objecte de l'ajut. Si el concepte de la factura no és prou explicatiu, cal adjuntar els albarans de lliurament corresponents o altra documentació justificativa. En tot cas s'ha de poder verificar el preu unitari de l'operació. En el cas que en algunes de les factures aportades no hi consti l'IVA, és obligatori fer referència a la disposició normativa en virtut de la qual és d'aplicació l'exempció d'acord amb l'article 6.1.j del Reglament pel qual es regulen les obligacions de facturació.
En relació amb els desplaçaments aeris o marítims, a part de la factura, cal aportar la confirmació de reserva corresponent, on constin els noms dels passatgers, la ruta, les dates i el preu del viatge.
No s'admetran factures que no desglossin amb detall els serveis contractats.
No s'acceptaran tiquets com a documents comptables justificatius de despesa.
d) Els documents acreditatius del pagament (extracte bancari i/o justificant bancari) han de complir amb els següents requisits:
– S'han d'aportar certificats o autenticats per l'entitat financera. En el cas que s'hagi de presentar la documentació en el REC s'haurà d'aportar una còpia autèntica digitalitzada expedida per un funcionari habilitat d'acord amb el que preveuen els articles 16 i 27 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.
– La identificació de la persona beneficiària i l'ordenant del pagament. L'ordenant ha de ser la persona beneficiària de l'ajut i ha de fer-hi constar el seu NIF i la denominació social.
– El concepte en què s'ordena el pagament i remissió al número o números de factura a què correspon el pagament. Si el document de pagament no fa referència a les factures, ha d'anar acompanyat de la documentació complementària que permeti verificar la correspondència entre despesa i pagament.
En el cas de pagament mitjançant xec nominatiu, pagaré, lletres de canvi o similars, l'entitat ha d'aportar còpia del document i còpia de l'extracte bancari que acredita el càrrec.
— No s'acceptarà cap document acreditatiu del pagament que sigui en efectiu.
— No s'acceptarà cap justificació de pagament per compensació.
S'han de lliurar les factures i els justificants de pagament en el mateix ordre que apareixen en el compte justificatiu.
e) Si escau, cinc (5) exemplars dels materials gràfics editats amb motiu de l'activitat subvencionada.
19.4. En el cas que el compte justificatiu no tengui la documentació necessària per comprovar que s'ha justificat i aplicat l'ajuda, l'òrgan competent ha de sol·licitar al beneficiari que esmeni els defectes de la justificació dins els deu dies hàbils següents comptadors a partir de l'endemà d'haver rebut el requeriment.
19.5. En el cas que no es justifiqui totalment l'activitat objecte de l'ajuda, però s'hagi complert parcialment la finalitat per a la qual es va concedir l'ajuda, aquesta s'ha de revisar i s'ha de minorar proporcionalment.
19.6. Qualsevol alteració de les condicions que s'hagin tingut en compte per concedir l'ajuda i, en tot cas, l'obtenció concurrent de subvencions o ajudes atorgades per altres administracions o entitats, públiques o privades, nacionals o internacionals, poden donar lloc a la modificació de la resolució de la concessió.
19.7. La falta de justificació en els termes i en els terminis que estableixi la resolució d'atorgament de l'ajuda, així com els altres incompliments prevists en la normativa d'aplicació, poden determinar la revocació de l'ajuda. L'òrgan instructor serà l'encarregat de dirimir-la.
19.8. La Intervenció de la Comunitat Autònoma en el marc d'un control financer pot sol·licitar còpia dels extractes de moviments bancaris, informació als emissors de les factures, control material de les inversions i altres comprovacions.
20. Concurrència d'ajudes o subvencions
20.1. L'import de les ajudes que estableix aquesta convocatòria no pot ser, en cap cas, d'una quantia que, aïlladament o en concurrència amb subvencions o ajudes d'altres administracions públiques, o d'altres entitats públiques o privades, nacionals o internacionals, superi el 100 % del cost de l'activitat objecte de l'ajuda.
20.2 Les mesures d'ajuda temporal previstes sotmesos al Marc Nacional Temporal (per un import màxim total de 800.000 euros per empresa o autònom), poden acumular-se amb les ajudes que entrin en l'àmbit d'aplicació del Reglament (UE) núm. 1407/2013 de la Comissió relatiu a les ajudes de minimis (DO L 352 de 24/12/2013).
20.3 Quan l'ajuda concedida conformement a aquest règim s'acumuli amb una altra ajuda compatible relativa a les mateixes despeses subvencionables, donada per la mateixa o una altra autoritat competent, conforme a aquest mateix règim o conforme a la Comunicació de la Comissió Marc Temporal relatiu a les mesures d'ajuda estatal destinades a recolzar l'economia en el context de l'actual brot de COVID-19, es respectaran els imports d'ajuda màxima establerts en l'esmentada Comunicació de la Comissió.
20.4. Els beneficiaris no poden obtenir ajudes pels mateixos conceptes que es derivin d'altres convocatòries d'ajudes de la Conselleria de Fons europeus, Universitat i Cultura, l'IEB mateix, l'Institut d'Indústries Culturals de les Illes Balears o l'Institut Ramon Llull.
20.5. En els casos no prevists en l'apartat anterior, aquesta subvenció és compatible amb altres subvencions concedides als beneficiaris per a la mateixa finalitat, tot i que l'import derivat de la suma de totes les subvencions no pot ser d'una quantitat que superi el cost de l'activitat subvencionada.
21. Obligacions dels beneficiaris
Són obligacions dels beneficiaris de les ajudes les que estableix l'article 11 del Text refós de la Llei de subvencions. Els beneficiaris han de complir, a més de les obligacions que s'estableixen en aquest article, les següents:
a) Comunicar a l'òrgan que ha emès la resolució definitiva l'acceptació o la renúncia de la subvenció, mitjançant el model normalitzat en el cas de renúncia (annex 5), en els termes de la resolució de la convocatòria. En qualsevol cas, l'acceptació s'entén produïda automàticament si en el termini de deu dies hàbils des de la publicació de la resoluci´ó no es fa constar el contrari.
b) Acreditar davant l'òrgan que els ha concedit l'ajuda el compliment efectiu dels requisits i les condicions que s'exigeixen per a la concessió de les ajudes i, si s'escau, el manteniment de l'activitat subvencionada.
c) Sotmetre's a les actuacions de comprovació i control que siguin procedents per part de les administracions autonòmica, estatal i comunitària, la Sindicatura de Comptes o altres òrgans de control extern, i també facilitar tota la informació que aquests requereixin en relació amb les ajudes concedides.
d) Comunicar a l'IEB l'obtenció de subvencions i ajudes per a la mateixa finalitat. Aquesta comunicació s'ha de fer dins el termini de tres dies hàbils des de la sol·licitud o l'obtenció de l'ajuda concurrent i, en tot cas, abans de la justificació de l'aplicació que s'hagi donat als fons.
e) Acreditar, en la forma que s'estableixi reglamentàriament i abans de dictar la proposta de resolució de concessió, que estan al corrent de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social davant l'Administració de l'Estat i de les obligacions tributàries davant la hisenda autonòmica.
f) Deixar constància de la percepció i l'aplicació de l'ajuda en els llibres de comptabilitat o en els llibres de registre que, si escau, hagi de dur el beneficiari d'acord amb la legislació mercantil o fiscal aplicable.
g) Conservar els documents justificatius de l'aplicació dels fons percebuts, amb inclusió dels documents electrònics, mentre puguin ser objecte d'actuacions de comprovació i control.
h) Fer constar el suport de l'IEB en els programes, cartells i elements propagandístics i de comunicació de l'activitat mitjançant el logotip de l'IEB i de la Conselleria de Fons Europeus, Universitat i Cultura disponible al lloc web http://www.iebalearics.org, a la pàgina d'identitat corporativa. Juntament amb el logotip, cal afegir la frase «Amb el suport de» sempre que aparegui el logotip esmentat. En el cas que el beneficiari faci difusió de l'activitat subvencionada a les xarxes socials, cal que esmenti el suport de l'IEB.
i) Reintegrar els fons percebuts en els supòsits prevists en l'article 44 del Text refós de la Llei de subvencions.
j) Qualsevol alteració de les condicions tingudes en compte per a la concessió ha de ser declarada i, en tot cas, l'obtenció concurrent de subvencions atorgades per qualsevol entitat pública o privada, nacional o internacional, poden donar lloc a la modificació de l'ajuda atorgada.
k) Dur a terme l'activitat o la inversió que fomenta la concessió de la subvenció en la forma i dins el termini que estableix aquesta convocatòria. Qualsevol canvi en el projecte o calendari s'ha de comunicar amb anterioritat a la finalització del termini d'execució a l'òrgan instructor, el qual pot acceptar o no la modificació sol·licitada. Els canvis que no s'hagin comunicat, poden donar lloc a la revocació total o parcial de la subvenció.
l) Destinar l'import de la subvenció al finançament de l'actuació per a la qual s'ha sol·licitat, i mantenir l'afectació de les inversions a l'activitat subvencionada.
22. Interpretació i execució
El president de l'IEB pot dictar les resolucions, les circulars i les instruccions que siguin necessàries per interpretar i executar aquesta convocatòria.
23. Revocació
23.1. D'acord amb l'article 43 del Decret legislatiu 2/2005, pertoca la revocació de la subvenció quan, posteriorment a la resolució de concessió vàlida i ajustada a dret, el beneficiari incompleix totalment o parcialment les obligacions o els compromisos contrets als quals està condicionat l'eficàcia de l'acte de concessió de la subvenció.
23.2. A conseqüència de la revocació de la subvenció, queda sense efecte, totalment o parcialment, l'acte de concessió i pertoca el reintegrament de les quantitats percebudes indegudament.
24. Reintegrament
24.1. Pertoca el reintegrament, total o parcial, de les quantitats rebudes i l'exigència de l'interès de demora des del moment del pagament de la subvenció fins a la data de la resolució per la qual s'aprovi el reintegrament, en els supòsits prevists en l'article 44.1 del Decret legislatiu 2 /2005.
A més, quan la resolució de concessió de subvenció hagi estat declarada invàlida per qualsevol de les causes de nul·litat de ple dret o d'anul·labilitat establertes en l'ordenament jurídic aplicable, l'òrgan competent ha d'iniciar, si pertoca, el procediment de reintegrament de les quantitats abonades.
24.2. Les quantitats reintegrables tenen la consideració d'ingressos de dret públic i poden ser exigides per la via de constrenyiment.
24.3. En cas d'incompliment parcial o de justificació parcial, s'ha de reintegrar la quantitat rebuda mitjançant l'aplicació d'un percentatge de minoració i segons la naturalesa de l'incompliment.
24.4. En el cas que la persona beneficiària vulgui dur a terme la devolució voluntària de part o de la totalitat de la subvenció percebuda, ho ha de comunicar per escrit a l'IEB perquè li faci arribar la documentació necessària per fer efectiu el reintegrament dels romanents no aplicats així com dels interessos derivats d'aquests.
25. Règim d'infraccions i sancions
Constitueixen infraccions administratives en matèria de subvencions, quan hi intervingui dol, culpa o simple negligència, les accions o omissions dels beneficiaris previstes en els articles 51, 52 i 53 del Decret legislatiu 2/2005, essent d'aplicació el títol V d'aquesta norma.
26. Efectes
Aquesta Resolució entra en vigor l'endemà de la publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
27. Criteris de valoració
Qualsevol dada no documentada no serà computada en la valoració del projecte.
CRITERIS DE VALORACIÓ DE PROJECTES DE FIRES, FESTIVALS I JORNADES PROFESSIONALS 2020 |
|
Disciplina: Música |
|
a) Programació general (de 0 a 20 punts) |
|
La programació oficial combina artistes de més d'una illa. |
5 punts |
La programació oficial comprèn un mínim d'un 40 % de contractació d'artistes locals (Illes Balears). |
5 punts |
La programació oficial conté almenys un 20 % de contractació d'artistes emergents. |
5 punts |
La programació oficial inclou programació internacional. |
5 punts |
b) Programa professional (de 0 a 20 punts) |
|
L'esdeveniment compta amb convidats de més de 3 territoris estatals. |
5 punts |
L'esdeveniment compta amb convidats internacionals. |
5 punts |
L'esdeveniment conté activitats professionals actives que provoquen la interacció entre agents locals i de fora del territori en com a mínim un 50 % de la duració de l'activitat. |
5 punts |
L'esdeveniment fomenta el coneixement dels artistes locals fora del territori. |
5 punts |
c) Potencial de projecció exterior (de 0 a 10 punts) |
|
L'esdeveniment fomenta la creació de xarxes de relació i intercanvi. |
3 punts |
L'esdeveniment compta amb socis estratègics de fora del territori. |
3 punts |
L'esdeveniment s'anuncia fora del territori en premsa especialitzada. |
2 punts |
L'esdeveniment té presència en altres mercats similars. |
2 punts |
d) Interès cultural de l'esdeveniment (de 0 a 15 punts) |
|
Originalitat i capacitat innovadora de l'esdeveniment |
5 punts |
Qualitat del projecte: - Plantejament dels continguts artístics i tècnics - Contribució al panorama artístic actual |
5 punts 5 punts |
e) Digitalització (5 punts) |
|
L'esdeveniment emet la programació artística per streaming o fa servir xarxes de distribució digital. |
3 punts |
L'esdeveniment organitza activitats professionals fent servir la tecnologia. |
2 punts |
f) Antiguitat (de 0 a 10 punts) |
|
1 punt per edició fins a un màxim de 10 punts. (Sense tenir en compte l'edició actual). |
10 punt |
g) Xarxa de col·laboracions (5 punts) |
|
L'esdeveniment pertany a alguna associació d'abast nacional o internacional de fires, festivals o mercats o s'integra dins una xarxa d'esdeveniments similars. |
5 punts |
h) Igualtat de gènere (de 0 a 5 punts) |
|
Projectes en què l'equip d'organització i les propostes incloses a la programació oficial presentin més d'un 40 % de dones. |
3 punts |
Inclusió d'aspectes i/o temàtiques relacionades amb la perspectiva de gènere. |
2 punts |
i) Retorn social (5 punts) |
|
Projectes que incloguin accions destinades a la mediació sociocultural i/o la millora, dinamització o revitalització d'un col·lectiu, una comunitat o una àrea determinada. |
5 punts |
j) Estructura organitzativa (de 0 a 5 punts) |
|
L'esdeveniment té estructura empresarial o associativa. |
2 punts |
L'esdeveniment fomenta la contractació de personal. |
3 punts |
k) Creació (10 punts addicionals) |
|
L'esdeveniment inclou algun artista o obra beneficiaris de la convocatòria d'ajudes de l'Institut d'Estudis Baleàrics per donar suport a la creació dels sectors de les arts escèniques, la música, la literatura, el còmic i la il·lustració, les arts visuals i l'audiovisual de les Illes Balears per a l'any 2020. |
10 punts |
l) Formentera (5 punts addicionals) |
|
Accions amb origen, localització o destí a Formentera o realitzades per creadors, empreses, entitats o col·lectius d'aquest territori. |
5 punts |
Puntuació total (màxim 100 punts) |
CRITERIS DE VALORACIÓ DE PROJECTES DE FIRES, FESTIVALS I JORNADES PROFESSIONALS 2020 |
|
Disciplina: Audiovisuals, arts digitals i interactives |
|
a) Programació general (de 0 a 20 punts) |
|
L'esdeveniment està especialitzat o té una secció especialitzada en obres de difícil accés als mercats, obres d'autoria o nova autoria. |
5 punts |
Creació d'audiències. Es valoren els indicadors d'espectadors i assistents, tant de caràcter general com professional i les activitats paral·leles per l'assistència de nous públics. |
5 punts |
La programació inclou estrenes de pel·lícules produïdes a les Illes Balears, juntament amb programació internacional. |
5 punts |
La programació combina nous talents amb obres ja consolidades. |
5 punts |
b) Programa professional (de 0 a 20 punts) |
|
Les jornades professionals compten amb la presència de cineastes i professionals especialitzats del sector audiovisual en coherència amb la línia editorial de l'esdeveniment. |
5 punts
|
Inclou activitats amb professionals de diferents territoris estatals. |
5 punts |
Inclou activitats amb professionals internacionals. |
5 punts |
Inclou activitats que fomentin l'intercanvi i la col·laboració d'agents locals i de fora del territori,així com la projecció exterior dels cineastes de les Illes Balears. |
5 punts |
c) Potencial de projecció exterior (de 0 a 10 punts) |
|
L'esdeveniment compta amb un pla de comunicació d'abast nacional i/o internacional. |
2,5 punts |
L'esdeveniment es realitza en col·laboració i/o coproducció amb agents del sector audiovisual nacionals i/internacionals. |
2,5 punts |
L'esdeveniment té activitats relacionades amb la indústria audiovisual nacional i/o internacional. |
2,5 punts |
L'esdeveniment compta amb activitats i/o edicions programades a altres illes de les Balears. |
2,5 punts |
d) Interès cultural de l'esdeveniment (de 0 a 15 punts) |
|
Originalitat i capacitat innovadora de l'esdeveniment |
5 punts |
Qualitat del projecte: - Plantejament dels continguts artístics i tècnics - Contribució al panorama artístic actual |
5 punts 5 punts |
e) Digitalització (5 punts) |
|
L'esdeveniment incorpora l'entorn digital a la programació general i a les jornades professionals. |
5 punts |
f) Antiguitat (de 0 a 10 punts) |
|
1 punt per edició fins a un màxim de 10 punts. (Sense tenir en compte l'edició actual). |
10 punt |
g) Xarxes de col·laboració (de 0 a 5 punts) |
|
El festival té el reconeixement d'entitats o xarxes internacionals de qualificació de festivals. |
2 punts |
El festival figura a la llista que elabora l'Acadèmia de les Arts i les Ciències Cinematogràfiques d'Espanya i/o està esmentat per part dels Consells Insulars, ICEC, ICAA i la llista de festivals acreditats per la FIAPF. |
3 punts |
h) Igualtat de gènere (de 0 a 5 punts) |
|
Projectes en què l'equip d'organització i les propostes incloses a la programació oficial presentin més d'un 40 % de dones. |
3 punts |
Inclusió d'aspectes i/o temàtiques relacionades amb la perspectiva de gènere. |
2 punts |
i) Retorn social (5 punts) |
|
Projectes que incloguin accions destinades a la mediació sociocultural i/o la millora, dinamització o revitalització d'un col·lectiu, una comunitat o una àrea determinada. |
5 punts |
j) Estructura organitzativa (de 0 a 5 punts) |
|
L'esdeveniment té estructura empresarial o associativa. |
2 punts |
L'esdeveniment fomenta la contractació de personal. |
3 punts |
k) Creació (10 punts addicionals) |
|
L'esdeveniment inclou algun artista o obra beneficiaris de la convocatòria d'ajudes de l'Institut d'Estudis Baleàrics per donar suport a la creació dels sectors de les arts escèniques, la música, la literatura, el còmic i la il·lustració, les arts visuals i l'audiovisual de les Illes Balears per a l'any 2020. |
10 punts |
l) Formentera (5 punts addicionals) |
|
Accions amb origen, localització o destí a Formentera o realitzades per creadors, empreses, entitats o col·lectius d'aquest territori. |
5 punts |
Puntuació total (màxim 100 punts) |
CRITERIS DE VALORACIÓ DE PROJECTES DE FIRES, FESTIVALS I JORNADES PROFESSIONALS 2020 |
|
Disciplina: Arts escèniques |
|
a) Programació general (de 0 a 20 punts) |
|
La programació inclou estrenes d'espectacles produïts a les Illes Balears. |
5 punts |
La programació abraça diferents disciplines dins les arts escèniques. |
5 punts |
La programació inclou espectacles de més d'una illa. |
5 punts |
La programació combina nous talents i companyies consolidades. |
5 punts |
b) Programa professional (de 0 a 20 punts) |
|
L'esdeveniment ha convidat professionals de diferents territoris estatals. |
5 punts |
L'esdeveniment ha convidat professionals internacionals. |
5 punts |
Inclou activitats que fomentin l'intercanvi i la col·laboració d'agents locals i de fora del territori. |
5 punts |
Fomenta el coneixement dels artistes locals fora de l'illa de residència. |
5 punts |
c) Potencial de projecció exterior (de 0 a 10 punts) |
|
L'esdeveniment fomenta la creació de xarxes de relació i intercanvi. |
2,5 punts |
L'esdeveniment té presència en altres mercats similars. |
2,5 punts |
L'esdeveniment compta amb la col·laboració de les associacions professionals del sector. |
2,5 punts |
L'esdeveniment compta amb la col·laboració de socis estratègics de fora del territori. |
2,5 punts |
d) Interès cultural de l'esdeveniment (de 0 a 15 punts) |
|
Originalitat i capacitat innovadora de l'esdeveniment |
5 punts |
Qualitat del projecte: - Plantejament dels continguts artístics i tècnics - Contribució al panorama artístic actual |
5 punts 5 punts |
e) Digitalització (5 punts) |
|
L'esdeveniment incorpora l'entorn digital a la programació general i jornades professionals. |
5 punts |
f) Antiguitat (de 0 a 10 punts) |
|
1 punt per edició fins a un màxim de 10 punts. (Sense tenir en compte l'edició actual). |
10 punt |
g) Xarxes de col·laboració (5 punts) |
|
L'esdeveniment pertany a alguna associació d'abast nacional o internacional de fires, festivals o mercats o s'integra dins una xarxa d'esdeveniments similars. |
5 punts |
h) Igualtat de gènere (de 0 a 5 punts) |
|
Projectes en què l'equip d'organització i les propostes incloses a la programació oficial presentin més d'un 40 % de dones. |
3punts |
Inclusió d'aspectes i/o temàtiques relacionades amb la perspectiva de gènere. |
2 punts |
i) Retorn social (5 punts) |
|
Projectes que incloguin accions destinades a la mediació sociocultural i/o la millora, dinamització o revitalització d'un col·lectiu, una comunitat o una àrea determinada. |
5 punts |
j) Estructura organitzativa (de 0 a 5 punts) |
|
L'esdeveniment té estructura empresarial o associativa. |
2 punts |
L'esdeveniment fomenta la contractació de personal. |
3 punts |
k) Creació (10 punts addicionals) |
|
L'esdeveniment inclou algun artista o obra beneficiaris de la convocatòria d'ajudes de l'Institut d'Estudis Baleàrics per donar suport a la creació dels sectors de les arts escèniques, la música, la literatura, el còmic i la il·lustració, les arts visuals i l'audiovisual de les Illes Balears per a l'any 2020. |
10 punts |
l) Formentera (5 punts addicionals) |
|
Accions amb origen, localització o destí a Formentera o realitzades per creadors, empreses, entitats o col·lectius d'aquest territori. |
5 punts |
Puntuació total (màxim 100 punts) |
CRITERIS DE VALORACIÓ DE PROJECTES DE FIRES, FESTIVALS I JORNADES PROFESSIONALS 2020 |
|
Disciplina: Projectes multidisciplinaris |
|
a) Programació general (de 0 a 20 punts) |
|
Inclou activitats que promouen la visibilitat i el coneixement de la creació artística de més d'una illa de l'arxipèlag balear. |
5 punts |
Inclou programació internacional. |
5 punts |
Fomenta les activitats de reflexió sobre la gestió i la pràctica professional de la creació artística. |
5 punts |
Fomenta la innovació, l'experimentació i els nous formats i visibilització de la creació artística, així com les interseccions professionals amb altres disciplines i/o sectors culturals, socials, científics, tecnològics, etc. |
5 punts |
b) Programa professional (de 0 a 20 punts) |
|
Inclou activitats amb professionals de diferents territoris estatals. |
5 punts |
Inclou activitats amb professionals internacionals. |
5 punts |
Inclou activitats que fomentin l'intercanvi i la col·laboració d'agents locals i de fora del territori. |
5 punts |
Fomenta la projecció exterior dels artistes/creadors i els agents culturals de les Illes Balears. |
5 punts |
c) Potencial de projecció exterior (de 0 a 10 punts) |
|
L'esdeveniment compta amb un pla de comunicació d'abast nacional i/o internacional. |
2,5 punts |
L'esdeveniment es realitza en coproducció amb agents culturals nacionals i/o internacionals o compta amb col·laboradors i/o socis estratègics de fora del territori. |
2,5 punts |
L'esdeveniment compta amb activitats i/o edicions a altres illes de les Balears. |
2,5 punts |
L'esdeveniment compta amb activitats i/o edicions a altres territoris estatals i/o dins l'àmbit internacional. |
2,5 punts |
d) Interès cultural de l'esdeveniment (de 0 a 15 punts) |
|
Originalitat i capacitat innovadora de l'esdeveniment |
5 punts |
Qualitat del projecte: - Plantejament dels continguts artístics i tècnics - Contribució al panorama artístic actual |
5 punts 5 punts |
e) Digitalització (5 punts) |
|
L'esdeveniment incorpora l'entorn digital a la programació general i les jornades professionals. |
5 punts |
f) Antiguitat (de 0 a 10 punts) |
|
1 punt per edició fins a un màxim de 10 punts. (Sense tenir en compte l'edició actual). |
10 punts |
g) Xarxes de col·laboració |
|
L'esdeveniment pertany a una associació d'abast nacional o internacional de fires, festivals o mercats o s'integra dins una xarxa d'esdeveniments similars. |
5 punts |
h) Igualtat de gènere (de 0 a 5 punts) |
|
Projectes en què l'equip d'organització i les propostes incloses a la programació oficial presentin més d'un 40 % de dones. |
3 punts |
Inclusió d'aspectes i/o temàtiques relacionades amb la perspectiva de gènere. |
2 punts |
i) Retorn social (5 punts) |
|
Projectes que incloguin accions destinades a la mediació sociocultural i/o la millora, dinamització o revitalització d'un col·lectiu, una comunitat o una àrea determinada. |
5 punts |
j) Estructura organitzativa (de 0 a 5 punts) |
|
L'esdeveniment té estructura empresarial o associativa. |
2 punts |
L'esdeveniment fomenta la contractació de personal. |
3 punts |
k) Creació (10 punts addicionals) |
|
L'esdeveniment inclou algun artista o obra beneficiaris de la convocatòria d'ajudes de l'Institut d'Estudis Baleàrics per donar suport a la creació dels sectors de les arts escèniques, la música, la literatura, el còmic i la il·lustració, les arts visuals i l'audiovisual de les Illes Balears per a l'any 2020. |
10 punts |
l) Formentera (5 punts addicionals) |
|
Accions amb origen, localització o destí a Formentera o realitzades per creadors, empreses, entitats o col·lectius d'aquest territori. |
5 punts |
Puntuació total (màxim 100 punts) |
|
CRITERIS DE VALORACIÓ DE PROJECTES DE FIRES, FESTIVALS I JORNADES PROFESSIONALS 2020 |
|
Disciplina: Arts visuals |
|
a) Programació general (de 0 a 20 punts) |
|
Inclou activitats que promouen la visibilitat i el coneixement de la creació artística de més d'una illa de l'arxipèlag balear. |
5 punts |
Inclou projectes artístics de les Illes Balears, juntament amb programació internacional. |
5 punts |
Fomenta les activitats de reflexió sobre la gestió i la pràctica professional de la creació artística. |
5 punts |
Fomenta la innovació, l'experimentació i els nous formats d'exposició i visibilització de la creació artística. |
5 punts |
b) Programa professional (de 0 a 20 punts) |
|
Inclou activitats amb professionals de diferents territoris estatals. |
5 punts |
Inclou activitats amb professionals internacionals. |
5 punts |
Inclou activitats que fomentin l'intercanvi i la col·laboració d'agents locals i de fora del territori. |
5 punts |
Fomenta la projecció exterior dels artistes visuals de les Illes Balears. |
5 punts |
c) Potencial de projecció exterior (de 0 a 10 punts) |
|
L'esdeveniment es realitza en col·laboració o coproducció amb agents culturals nacionals i/o internacionals. |
2,5 punts |
L'esdeveniment compta amb activitats i/o edicions a altres territoris estatals i/o dins l'àmbit internacional. |
2,5 punts |
L'esdeveniment compta amb un pla de comunicació d'abast nacional i/o internacional. |
2,5 punts |
L'esdeveniment compta amb activitats i/o edicions programades a altres illes de les Balears. |
2,5 punts |
d) Interès cultural de l'esdeveniment (de 0 a 15 punts) |
|
Originalitat i capacitat innovadora de l'esdeveniment |
5 punts |
Qualitat del projecte: - Plantejament dels continguts artístics i tècnics - Contribució al panorama artístic actual |
5 punts 5 punts |
e) Digitalització (de 5 punts) |
|
L'esdeveniment incorpora l'entorn digital a la programació general i les jornades professionals. |
5 punts |
f) Antiguitat (de 0 a 10 punts) |
|
1 punt per edició fins a un màxim de 10 punts. (Sense tenir en compte l'edició actual). |
10 punts |
g) Xarxes de col·laboració (5 punts) |
|
L'esdeveniment pertany a una associació d'abast nacional o internacional de fires, festivals o mercats o s'integra dins una xarxa d'esdeveniments similars. |
5 punts |
h) Igualtat de gènere (de 0 a 5 punts) |
|
Projectes en què l'equip d'organització i les propostes incloses a la programació oficial presentin més d'un 40% de dones. |
3 punts |
Inclusió d'aspectes i/o temàtiques relacionades amb la perspectiva de gènere. |
2 punts |
i) Retorn social (5 punts) |
|
Projectes que incloguin accions destinades a la mediació sociocultural i/o la millora, dinamització o revitalització d'un col·lectiu, una comunitat o una àrea determinada. |
5 punts |
j) Estructura organitzativa (de 0 a 5 punts) |
|
L'esdeveniment té estructura empresarial o associativa. |
2 punts |
L'esdeveniment fomenta la contractació de personal. |
3 punts |
k) Creació (10 punts addicionals) |
|
L'esdeveniment inclou algun artista o obra beneficiaris de la convocatòria d'ajudes de l'Institut d'Estudis Baleàrics per donar suport a la creació dels sectors de les arts escèniques, la música, la literatura, el còmic i la il·lustració, les arts visuals i l'audiovisual de les Illes Balears per a l'any 2020. |
10 punts |
l) Formentera (5 punts addicionals) |
|
Accions amb origen, localització o destí a Formentera o realitzades per creadors, empreses, entitats o col·lectius d'aquest territori. |
5 punts |
Puntuació total (màxim 100 punts) |
CRITERIS DE VALORACIÓ DE PROJECTES DE FIRES, FESTIVALS I JORNADES PROFESSIONALS 2020 |
|
Disciplina: Literatura, pensament, còmic i il·lustració |
|
a) Programació general (de 0 a 20 punts) |
|
La programació té un caràcter multidisciplinari on la literatura, la il·lustració, el còmic i el pensament s'expressa a través de la música, el teatre, els recitals, les exposicions, etc. |
5 punts |
La programació acull autors de més d'una illa. |
5 punts |
La programació combina nous talents i autors consolidats. |
5 punts |
La programació fomenta la innovació, l'experimentació i els nous formats. |
5 punts |
b) Programa professional (de 0 a 20 punts) |
|
Inclou activitats amb professionals de diferents territoris estatals. |
5 punts |
Inclou activitats amb professionals internacionals. |
5 punts |
Inclou activitats que fomentin l'intercanvi i la col·laboració d'agents locals i de fora del territori. |
5 punts |
Fomenta la projecció exterior dels autors de les Illes Balears. |
5 punts |
c) Potencial de projecció exterior (de 0 a 10 punts) |
|
L'esdeveniment compta amb un pla de comunicació d'abast nacional i/o internacional. |
2,5 punts |
L'esdeveniment es realitza en col·laboració i/o coproducció amb agents del sector nacionals i/internacionals. |
2,5 punts |
L'esdeveniment té activitats relacionades amb la indústria del llibre nacional i/o internacional. |
2,5 punts |
L'esdeveniment compta amb activitats i/o edicions programades a altres illes de les Balears. |
2,5 punts |
d) Interès cultural de l'esdeveniment (de 0 a 15 punts) |
|
Originalitat i capacitat innovadora de l'esdeveniment |
5 punts |
Qualitat del projecte: - Plantejament dels continguts artístics i tècnics - Contribució al panorama artístic actual |
5 punts 5 punts |
e) Digitalització (5 punts) |
|
L'esdeveniment incorpora l'entorn digital a la programació general i les jornades professionals. |
5 punts |
f) Antiguitat (de 0 a 10 punts) |
|
1 punt per edició fins a un màxim de 10 punts. (Sense tenir en compte l'edició actual). |
10 punts |
g) Xarxes de col·laboració (5 punts) |
|
L'esdeveniment pertany a alguna associació d'abast nacional o internacional de fires, festivals o mercats o s'integra dins una xarxa d'esdeveniments similars. |
5 punts |
h) Igualtat de gènere (de 0 a 5 punts) |
|
Projectes en què l'equip d'organització i les propostes incloses a la programació oficial presentin més d'un 40 % de dones. |
3 punts |
Inclusió d'aspectes i/o temàtiques relacionades amb la perspectiva de gènere. |
2 punts |
i) Retorn social (5 punts) |
|
Projectes que inclouen accions destinades a la millora, dinamització o revitalització d'un col·lectiu, una comunitat o una àrea determinada. |
5 punts |
j) Estructura organitzativa (de 0 a 5 punts) |
|
L'esdeveniment té estructura empresarial o associativa. |
2 punts |
L'esdeveniment fomenta la contractació de personal. |
3 punts |
k) Creació (10 punts addicionals) |
|
L'esdeveniment inclou algun artista o obra beneficiaris de la convocatòria d'ajudes de l'Institut d'Estudis Baleàrics per donar suport a la creació dels sectors de les arts escèniques, la música, la literatura, el còmic i la il·lustració, les arts visuals i l'audiovisual de les Illes Balears per a l'any 2020. |
10 punts |
l) Formentera (5 punts addicionals) |
|
Accions amb origen, localització o destí a Formentera o realitzades per creadors, empreses, entitats o col·lectius d'aquest territori. |
5 punts |
Puntuació total (màxim 100 punts) |
CRITERIS DE VALORACIÓ DE PROJECTES DE FIRES, FESTIVALS I JORNADES PROFESSIONALS 2020 |
|
Disciplina:Jornades i trobades professionals del món de la cultura i la ciència |
|
a) Programació general (de 0 a 20 punts) |
|
Inclou actes, conferències i taules rodones que promoguin la internacionalització de la cultura i la investigació de les Illes Balears. |
5 punts |
Fomenta les activitats de reflexió sobre la cultura o la ciència de les Illes Balears |
5 punts |
Fomenta la innovació, l'experimentació i els nous formats, i visibilització de la creació artística de les illes, així com les interseccions professionals amb altres disciplines i/o sectors culturals, socials, científics, tecnològics, etc. |
5 punts |
Inclou activitats que promouen la visibilitat i el coneixement de la creació artística i cultural de més d'una illa de l'arxipèlag balear. |
5 punts |
b) Programa professional (de 0 a 20 punts) |
|
Inclou activitats amb professionals de diferents territoris estatals. |
5 punts |
Inclou activitats amb professionals internacionals. |
5 punts |
Inclou activitats que fomentin l'intercanvi i la col·laboració d'agents locals i de fora del territori. |
5 punts |
Fomenta la projecció exterior dels artistes, creadors, investigadors i agents culturals de les Illes Balears. |
5 punts |
c) Potencial de projecció exterior (de 0 a 10 punts) |
|
L'esdeveniment compta amb un pla de comunicació d'abast nacional i/o internacional. |
2,5 punts |
L'esdeveniment es realitza en coproducció amb agents culturals nacionals i/o internacionals o compta amb col·laboradors i/o socis estratègics de fora del territori. |
2,5 punts |
L'esdeveniment compta amb activitats i/o edicions a altres illes de les Balears. |
2,5 punts |
L'esdeveniment compta amb activitats i/o edicions a altres territoris estatals i/o dins l'àmbit internacional. |
2,5 punts |
d) Interès cultural de l'esdeveniment (de 0 a 15 punts) |
|
Originalitat i capacitat innovadora de l'esdeveniment |
5 punts |
Qualitat del projecte: - Plantejament dels continguts artístics i tècnics - Contribució al panorama artístic actual |
5 punts 5 punts |
e) Digitalització (de 0 a 5 punts) |
|
L'esdeveniment incorpora l'entorn digital a les jornades professionals. |
5 punts |
f) Antiguitat (de 0 a 10 punts) |
|
1 punt per edició fins a un màxim de 10 punts. (Sense tenir en compte l'edició actual). |
10 punts |
g) Xarxes de col·laboració (5 punts) |
|
L'esdeveniment pertany a alguna associació d'abast nacional o internacional de fires, festivals o mercats o s'integra dins una xarxa d'esdeveniments similars. |
5 punts |
h) Igualtat de gènere (de 0 a 5 punts) |
|
Projectes en què l'equip d'organització i les propostes incloses a la programació oficial presentin més d'un 40 % de dones. |
3 punts |
Inclusió d'aspectes i/o temàtiques relacionades amb la perspectiva de gènere. |
2 punts |
i) Retorn social (5 punts) |
|
Projectes que inclouen accions destinades a la millora, dinamització o revitalització d'un col·lectiu, una comunitat o una àrea determinada. |
5 punts |
j) Estructura organitzativa (de 0 a 5 punts) |
|
L'esdeveniment té estructura empresarial o associativa. |
2 punts |
L'esdeveniment fomenta la contractació de personal. |
3 punts |
k) Investigació (10 punts addicionals) |
|
L'esdeveniment inclou algun dels projectes o investigadors beneficiaris de la convocatòria de l'Institut d'Estudis Baleàrics d'ajudes per donar suport a projectes d'investigació d'humanitats i de la cultura vinculats amb les Illes Balears per a l'any 2020. |
10 punts |
l) Formentera (5 punts addicionals) |
|
Accions amb origen, localització o destí a Formentera o realitzades per creadors, empreses, entitats o col·lectius d'aquest territori. |
5 punts |
Puntuació total (màxim 100 punts) |