Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

AJUNTAMENT DE FORNALUTX

Núm. 255381
Convocatòria y bases per a constituir una borsa de Treball per proveir, amb personal laboral interí l'atenció y gestió del Museu Can Xoroi de Fornalutx

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Aprovada per Decret d'Alcaldia de data 18 de juny de 2021  la convocatòria i bases per a constituir una borsa de Treball per proveir, amb personal laboral interí l'atenció y gestió del Museu Can Xoroi de Fornalutx, s'exposa al públic per la presentació i tramitació de sol·licituds durant el període previst en les Bases.

BASES ESPECÍFIQUES QUE REGIRAN LA CONVOCATÒRIA PER CONSTITUIR UNA BORSA DE TREBALL PER PROVEIR, AMB PERSONAL LABORAL INTERÍ      L'ATENCIÓN I GESTIÓ DEL MUSEU CAN XOROI DE FORNALUTX.

Primera.- Objecte, procediment de selecció i normativa  

1.L'objecte de la convocatòria és la constitució d'una borsa de treball de personal laboral interí, amb coneixements de arxivística i gestió de Museus per cobrir la vacant d'Encarregat de Museu per jubilació, en l'Ajuntament de Fornalutx per cobrir necessitats urgents.

El contracte a temps parcial serà de sis hores setmanals, amb el següent horari: divendres de 10:30 a 13:30 y dissabtes de 10:30 a 13:30 hores.  

2. La selecció de les persones aspirants s'efectuarà mitjançant concurs.

3. S'aplicaran a n'aquest procediment la, amb la modificació efectuada per la Llei 11/2017, de 20 de desembre; el Real decret legislatiu 5/2015, de 30 de octubre, per el qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat públic; la Llei 3/2007, de 27 de març, de la Funció Pública de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears com també la resta de disposicions legals aplicables al cas.

4.Els nomenaments com personal laboral interí que s'efectuïn a les persones aspirants d'aquesta borsa seràn conformes amb el Real decret legislatiu 5/2015, de 30 octubre, per la qual s'aprova el text refòs de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat públic.

5. La convocatòria s'ha de publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i a la pàgina web de l'Ajuntament.

Segona. Requisits i condicions de les persones aspirants

Per participar a n'aquesta convocatòria, les persones interessades tenen que complir, en la data d'expiració del termini senyalat per a la presentació de sol·licituds, els requisits següents:

a) Tenir la nacionalitat espanyola.

b)Tenir 18 anys complerts.

c) Estar en possessió d'un grau mitjà, tècnic o equivalent, o estar en condicions d' obtenir-lo en la data en que finalitzi el termini de presentació de sol·licituds. En el cas de titulacions expedides a l'estranger, haurà que aportar la homologació corresponent del Ministeri d'Educació i Formació Professional.

d) No tenir antecedents penals per delictes dolosos.

e) Estar en possessió del nivell B2 (nivell avançat) del coneixement de la llengua catalana. Els certificats tenen que ser els expedits per l'Escola Balear d'Administració Pública, o els expedits o homologats per la conselleria competent en matèria de política lingüística, o els reconeguts segons l'Ordre del conseller d'Educació, Cultura i Universitats de 21 de febrer de 2013.

Tercera.- Sol·licituds i termini de presentació

1.  Les sol·licituds per prendre part del procés selectiu s'ajustaran en el model normalitzat de so·licitud de l'Annex 2.

Les sol·licituds de participació en la convocatòria, junt amb la documentació que correspongui, s'han de  presentar en el registre d'entrada de l'Ajuntament de Fornalutx, o en qualsevol de les formes que preveu la Llei 39/2015 de 1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. El model de sol·licitud a utilitzar per part dels aspirants estarà a disposició dels aspirants en les oficines de l'Ajuntament o en la pàgina web: www.ajfornalutx.net

2. El termini de presentació de sol·licituds serà de 10 dies hàbils des del dia següent de la publicació d'aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

3. Juntament amb la sol·licitud emplenada adequadament, les persones aspirants han d' adjuntar lo disposat en l'Annex 3.

a) Una declaració responsable de que la persona aspirant compleix els requisits exigits en les bases, amb referència sempre a la data d'expiració del termini senyalat per presentar les sol·licituds.

b) Una relació dels mèrits aportats

c) La documentació acreditativa dels mèrits al·legats.

4. Els mèrits de les persones candidates es tenen que acreditar mitjançant la presentació de l'original o còpia de la documentació acreditativa segons els apartats de l'ANNEX 3

Quarta.- Òrgan de selecció

1. L'òrgan encarregat de la selecció és el Tribunal Qualificador. Aquest es determinarà per resolució de Batlia i la seva composició s'haurà de publicar, amb la llista definitiva de persones admeses i excloses, en el tauler de anuncis i en la pàgina web de l'Ajuntament de Fornalutx.

2. L'òrgan de selecció serà col·legiat i la seva composició s'ajustarà als principis de imparcialitat i professionalitat dels seus membres, procurant així mateix la paritat entre dona i home. La seva composició serà predominantment tècnica i els membres tindran que estar en possessió de la titulació o especialització igual o superior a la exigida per l'accés en les places convocades.

3. El personal d'elecció o de lliure designació política, el personal funcionari interí i el personal eventual o no podran formar part dels òrgans de selecció. Tampoc poden formar part els representants dels empleats públics, sense perjudici de les funcions de vigilància del bon desenvolupament del procediment selectiu. Els representants sindicals que participen en el procediment selectiu amb aquestes funcions de vigilància tenen que estar acreditats i com a màxim, pot haver un per cada sindicat, amb un màxim de quatre en cada procediment.

4. La pertinènça dels òrgans de selecció serà sempre un títol individual, no podent ostentar-se aquesta en representació o per compte de ningú.

5. El tribunal qualificador estarà constituït per cinc membres, i per el mateix número de suplents:

a) President/a: designat/da per l'ajuntament convocant entre el personal funcionari de carrera d'experiència reconeguda.

b) Vocals: Dos treballadors de l'Ajuntament (o un altre Ajuntament, segons disponibilitat) de igual categoria professional que la persona a seleccionar, i un vocal tècnic designat pel Ajuntament.

c) Secretario/aria: designat/da per l'Ajuntament convocant amb veu i vot.

6. El tribunal podrà acordar la incorporació en les tasques de personal assessor o especialista en totes o alguna de les proves, que poden actuar amb veu però sense vot.

7. El tribunal no podrà constituir-se ni actuar sense l'assistència de més de la meitat dels seus membres, titulars o suplents indistintament, ni sense president/a ni secretari/aria, i les seves decisions s'adoptaran per majoria.

8. Els membres del tribunal s'hauran d'abstenir de intervenir, i notificar-ho a la autoritat convocant, quan concorri alguna de les circumstàncies previstes en l'article  23 de la Llei 40/2015, del 1 de octubre, de règim jurídic del sector públic.

9. Les decisions adoptades pel tribunal es poden recórrer en les condicions que estableix l'article 121 de la Llei 39/2015, de 1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Són funcions del tribunal qualificador:

a) Valorar els mèrits al·legats i acreditats per les persones aspirants, en la forma establerta  en aquestes bases, així com participar, deliberar i valorar la entrevista a l'aspirant.

b) Requerir, si procedeix, a les persones aspirants que hagin acreditat mèrits amb defectes  formals, a efectes de la seva esmena, o quan sigui necessari una aclariment d'algun dels mèrits acreditats en temps i en forma.

c) Confeccionar una llista, per ordre de prelació, de les persones que formen part de la borsa.

d) Resoldre les reclamacions presentades, en el termini establert i en la forma oportuna, per les persones aspirants.

e) Elevar a la Batlia la composició definitiva de la borsa.

Els mèrits acreditats per les persones candidates es valoraran d'acord amb el barem que s'adjunta com Annex 1.

Cinquena.- Concurs.

1. La valoració de la fase de concurs és durà a terme tenint en compte el barem de mèrits estipulats en l'Annex 1.

Una vegada conclosa la valoració dels mèrits i , realitzada l'entrevista, a la que  hauran estat convocats els aspirants el mateix dia de la valoració , el tribunal qualificador publicarà en el tauler d'anuncis de l'Ajuntament i en la pàgina web de l'Ajuntament, una llista de les puntuacions obtingudes per les persones aspirants (per blocs i total), amb indicació del nombre de document nacional d'identitat. Aquesta llista es publicarà per ordre de major a menor puntuació total. Feta la valoració dels mèrits aportats, el Tribunal fixarà una data i hora a cada aspirant per dur a terme una entrevista personal. Desprès es durà a terme la publicació de la puntuació total.

2. Les persones aspirants disposen d'un termini de (orientatiu tres dies hàbils), a comptar a partir del dia següent de la publicació de la llista, per al·legar les rectificacions pertinents sobre la valoració provisional dels mèrits del concurs.

Sisena. Publicació de la borsa definitiva

1. Resoltes, en el seu cas, les reclamacions, el Tribunal qualificador elaborarà una llista definitiva de totes les persones aspirants que formen part de la borsa per ordre de la puntuació obtinguda, que elevarà el batle/batlessa perquè dicta la resolució que correspongui.

2. La borsa es publicarà en el tauler d'anuncis i en la pàgina web de l'Ajuntament amb indicació de totes les persones integrants, l'ordre de prelació i la puntuació obtinguda per cada una, amb indicació del nombre de document nacional d'identitat.

3. La duració màxima de vigència de la borsa es de dos anys que es la duració màxima que permet la Llei.

Setena. Funcionament de la borsa

1. S'ha d'oferir  el lloc, a les persones incloses en la borsa d'acord amb l'ordre de prelació i que es troben en la situació de disponible.

Si la persona accepta el nomenament haurà d'aportar la documentació acreditativa del compliment dels requisits per participar en la convocatòria objecte de declaració responsable en el termini de 2 dies antes de la pressa de possessió.

En cas de empat de puntuació per l'ordre de prelació es té que resoldre tenint en compte successivament, els criteris següents:

a) Situació de discapacitat no invalidant de l'aspirant ( reconeguda en Informe o certificat oficial )

b) Càrregues familiars de l'aspirant.

3.  Estan en situació de disponibles la resta d'aspirants de la borsa i, per tant, se'ls podrà oferir llocs de treball d'acord amb la seva posició en la borsa.

4. Es té que comunicar a la persona aspirant que correspongui el lloc i el termini en el qual cal que es presenti. Si la persona interessada no manifesta la seva conformitat amb el nomenament en el termini d'un dia hàbil – o el segon dia hàbil següent si el crida es fa en divendres – i la seva disposició a incorporar-se en el termini indicat, s'entén que renuncia.

5. A les persones aspirants que renunciïn de forma exprés o tàcita – d'acord amb el punt anterior d'aquesta base – s'els ha d'excloure de la borsa de treball corresponent, llevat que al·leguin, dins del termini establert a l'apartat anterior, la concurrència d'alguna de les circumstàncies d'indisponibilitat  que es tenen que justificar documentalment dins dels tres dies hàbils següents.

6.  Quan la persona seleccionada mitjançant aquesta borsa cedeixi en el lloc de treball, excepte si es per renúncia voluntària, s'incorporarà novament a la borsa de treball amb el mateix ordre de prelació que tenia. La renúncia voluntària d'una persona funcionaria interina en el lloc de treball que ocupa, així com l'incompliment de el deure de prendre possessió del lloc de treball prèviament acceptat, suposa la seva exclusió de la borsa de treball excepte els casos de força major.

Vuitena. Recursos i impugnacions

Tots els actes d'aquesta conversació que estiguin sotmesos a informació pública es tenen que publicar en el tauler d'anuncis i en la pàgina web municipal www.ajfornalutx.net. En allò que no estigui previst en les bases en aquestes bases i en la normativa específica de les policies locals s'ha d'aplicar supletòriament la normativa reguladora de funció pública definida en l'article 190 de la Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears. Contra aquesta convocatòria i aquestes bases, que esgoten la via administrativa, les persones interessades poden interposar un recurs potestatiu de reposició en el termini de un mes davant del mateix òrgan que les hagi aprovat, d'acord amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, de 1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. En cas de no interposar el recurs potestatiu de reposició, es pot interposar directament un recurs contenciós – administratiu, segons l'article antes mencionat i el 45 i següents de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciós – administratiu, davant el Jutjat de lo contenciós – administratiu, en el termini de dos mesos, a contar des del dia següent de la publicació al Butlletí Oficial de les Illes Balears.

 

 

ANNEX 1

BAREM DE MÈRITS ( Màxim 10 punts )

Els mèrits que hauràn de tenir els aspirants seràn els següents, de la forma que s'expressarà:

1.-      Nivell acreditat d'Anglès (màxim 1,25 punts adicionals):

Nivell A1 – 0,50 punts

Nivell A2 – 0,75 punts

Nivell B1 – 1 punts

Nivell B2 o superior – 1,25 punts

Màxim apartat 1:  1,25 punts

2.- Estar en possessió d'una llicenciatura superior, relacionada amb la feina (Professor, Belles Arts, Audiovisuals.)   2 punts

Màxim apartat 2 : 2 punts.

3.- Intervenció acreditada en Exposicions o Mostres, permanents o ambulants ( Puntuació máxima 1 punt ) :

- 0,10 punts per intervenció fins un màxim d'un punt.

Màxim apartat 3: 1 punt

4.- Pràctica i coneixement de fotografia i audiovisuals ( Màxim 1 punt ) :

- Possessió d'un Máster relacionat amb fotografía o audiovisuals:   0,5 punts

- Valoració de cursos d'un mínim de 20 hores. S'aplicarà una puntuació de 0'10 punts per curs fins a un màxim de  0,5 punts.

Màxim apartat 4: 1 punt

5.- Estar en  possessió d'una cualificación pedagógica :

- CAP: Certificat d'Aptitut Pedagògica –     1 punts

Total apartat 5: 1 punt

6.- Entrevista personal:

- Valoració del Tribunal fins un màxim de: 3,75. En aquesta entrevista es valorarà per part del Tribunal la capacitat d'iniciativa de l'aspirant, així com la possibilitat d'incorporació inmediata al lloc de feina, i les referències als mèrits aportats.

Màxim apartat 6: 3,75 punts.

 

ANNEX 2

SOL·LICITUD D'ADMISIÓ A PROCEDIMIENT SELECTIU DE BORSA DE TREBALL PER ENCARREGADA DEL MUSEU CAN XOROI DEL  AJUNTAMENT DE FORNALUTX

_____________________________________________ DNI n.º ___________________

(Nombre y apellidos)

Domicilio  ______________________________________________ n.º _____________

(Localidad) (calle, avenida, plaza, etc.)

Código postal _________ Teléfono ______________ e-mail ____________________________

EXPÒS:

Que he tingut coneixement de la convocatòria: ____________________________________,

(Nom de la convocatòria)

les bases del qual van ser publicades: ___________________________________________

(BOIB –data i nombre-; web municipal - data de l'anunci-, etc.)

Que reuneix totes i cada una de las condicions exigides a les bases, referides a la data de finalització del termini senyalat per la presentació d'aquesta sol·licitud, que són certes les dades que es consignen en aquesta sol·licitud.

AUTORITZO que l'Administració tracti les meves dades personals als efectes que es deriven d'aquesta convocatòria, i hem compromet a provar documentalment totes les dades que consten en aquesta sol·licitud.

Per tot el que s'ha exposat,

SOL·LICIT:

Prendre part d'aquesta convocatòria.

__________________________, ______ d_____________________________ de 20______

[firma]

 

 

SR/A. BATLE/BATLESSA DE L'AJUNTAMENT DE FORNALUTX

 

ANNEX 3

RELACIÓ DE MÈRITS APORTATS:

_____________________________________________ DNI n.º ___________________

(Nom i Cognoms)

Relació de mèrits segons apartats 1 a 5 :  

Domicili a ______________________________________________ n.º _____________

(Localitat) (carrer, avinguda, plaça, etc.)

Codi postal _________ Telèfon ______________ e-mail ____________________________

Nota: Juntament amb aquesta relació s'han d'aportar els originals o les còpies compulsades dels mèrits que s'al·leguen.

 

SR/A. BATLE/BATLESSA DE L'AJUNTAMENT DE FORNALUTX.