Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

AJUNTAMENT D'ANDRATX

Núm. 254323
Bases convocatòria procés selectiu professors escola de música

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

La Regidora delegada de l'Àrea de personal en virtut del Decret núm. 2172/2021 de 18 de juny, ha disposat el següent:

«L'objecte de la present convocatòria és la selecció de personal laboral temporal, per obra o servei, mitjançant el sistema de concurs, per crear una borsa de treball de professorat de diverses especialitats musicals per a l'Escola Municipal de Música, Nivell 2 nivell 2 (Titulats de Grau Mitjà) del Conveni Col·lectiu del Personal Laboral de l'Ajuntament, d'acord amb els articles 10 i 11 del Reial Decret Legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut de l'Empleat Públic, atès la inexistència de borses de treball de professorat de diverses especialitats musicals.

Atès que el passat dia 18 de maig de l'actual, foren objecte de negociació a la Mesa General conjunta de funcionaris i laborals.

Atès l'informe emès per la tècnica de personal de data 17 de juny de l'actual.

En ús a les atribucions que em confereix la vigent legislació,

RESOLC:

PRIMERA.- Aprovar les bases de la convocatòria, pel sistema de concurs, de borses de treball, d'àmbit laboral i temporal, per obra i servei, de professor/a dels cursos de l'Escola de Música de l'Ajuntament d'Andratx, de les diferents especialitats que s'imparteixen.

«BASES QUE HAN DE REGIR LA CONVOCATÒRIA PER CONSTITUIR BORSES EXTRAORDINÀRIES PER ESPECIALITAT DE PROFESSORS/RES PER L'ESCOLA DE MÚSICA DE L'AJUNTAMENT D'ANDRATX PER COBRIR LES NECESSITATS TEMPORALS QUE ES PRODUEIXIN A LA CORPORACIÓ MITJANÇANT CONTRACTACIONS LABORALS TEMPORALS.

PRIMERA. Justificació i objecte de la convocatòria.

La Llei 11/2020, de 30 de desembre, de Pressuposts Generals de l'Estat per a l'any 2021, estableix al seu art. 19. Quatre, que no es podrà contractar personal laboral ni nomenar personal funcionari interí excepte en casos excepcionals i per cobrir necessitats urgents i inajornables.

Entre les competències pròpies del Municipis, fixades a l'art. 25 de la Llei 7/1985 de bases de règim local, està la promoció de la cultura. En aquest context, s'ha d'entendre que la música i les arts en general contribueixen de forma decisiva al desenvolupament intel·lectual, estètic i social de la persona.

La música i les arts afavoreixen l'expressió complerta de la personalitat, irradiant activitat en tot el seu entorn, convertint les escoles municipals de música, en un espai en el que es fa visible la possibilitat de conviure i compartir experiències amb tothom.

Per altra banda, aquests darrers anys, s'ha originat una minva considerable de la plantilla de professors de l'Escola Municipal de Música i Dansa, sense que hi hagi hagut un relleu o una reposició d'aquest personal, havent d'objectivar aquesta qüestió i referir que és precisament la Llei 7/1985 de bases de règim local, la que en seu de disposicions generals preveu que la gestió de l'autonomia local es faci a l'empara, d'entre d'altres del principi d'eficiència i eficàcia a l'hora de servir a aquests interessos públics.

L'objecte de la present convocatòria és la selecció de personal laboral temporal, per obra o servei, mitjançant el procediment de concurs, per crear una borsa de treball de professorat de diverses especialitats musicals per a l'Escola Municipal de Música, d'acord amb els articles 10 i 11 del Reial Decret Legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut de l'Empleat Públic, atès que les borses precedents ja resten exhaurides i la necessitat i urgència per tal de poder desenvolupar els supòsits de l'Escola.

Es convoca un concurs, d'una borsa de treball, d'àmbit laboral i temporal, per obra i servei, de professor/a dels cursos de l'Escola de Música de l'Ajuntament d'Andratx (Illes Balears), nivell 2 (Titulats de Grau Mitjà) del Conveni Col·lectiu del Personal Laboral de l'Ajuntament, de les següents especialitats:

 

Especialitat

Piano.

Guitarra

Vent/Fusta

Percussió

Dansa

El procediment de selecció dels aspirants s'efectuarà mitjançant convocatòria pública, que consistirà en la valoració dels mèrits que es detallen a l'annex II d'aquesta convocatòria.

L'ordre de prelació de la borsa de treball restarà determinat per la qualificació obtinguda en el procés selectiu. En cas que es produeixin empats, aquests es resoldran atenent el criteri següent:

- Major puntuació obtinguda en cursos de formació.

SEGONA.- FUNCIONS DE LA PLAÇA

Impartir classes de les especialitats assenyalades a l'Escola municipal de Música de l'Ajuntament d'Andratx, així com col·laborar amb les feines i supòsits de la mateixa.

TERCERA.- REQUISITS I CONDICIONS DELS ASPIRANTS.

Per participar en aquesta convocatòria, les persones interessades han de complir, en la data d'acabament del termini de presentació de sol·licituds, els requisits següents, dels quals han d'estar en possessió durant tot el procés selectiu:

1. Tenir la nacionalitat espanyola o una altra en els casos en què, d'acord amb l'article 57 de la Llei de l'Estatut de l'Empleat Públic, Llei 7/2007, de 12 d'abril

(BOE núm. 89 de 13.4.07), es permeti l'accés a l'ocupació pública. En aquest últim cas, per a les persones aspirants que no posseeixin la nacionalitat espanyola i que del seu origen no es desprengui el coneixement de la llengua castellana, se n'ha d'acreditar el coneixement mitjançant l'aportació del diploma d'espanyol com a llengua estrangera, regulat en el RD 1137/2002, de 31 d'octubre, o el certificat d'aptitud d'espanyol per a estrangers, expedits per les escoles oficials d'idiomes o mitjançant l'acreditació d'estar en possessió d'una titulació acadèmica espanyola expedida per l'òrgan oficial competent en el territori espanyol, o bé mitjançant la superació d'una prova específica que acrediti que posseeixen el nivell adequat de comprensió i d'expressió oral i escrita en aquesta llengua.

2. Tenir les capacitats i les aptituds físiques i psíquiques que siguin necessàries per exercir les funcions de la categoria professional.

3. No patir malaltia o defecte físic que impedeixi el desenvolupament de les funcions corresponents. No obstant l'anterior, en cas que la persona aspirant tingui acreditat un grau de discapacitat igual o superior al 33 per 100, ha de presentar, d'acord amb la normativa vigent, un certificat de l'equip oficial de valoració d'incapacitats de l' Institut Balear d'Afers Socials (IBAS) que acrediti les condicions personals d'aptitud per a l'exercici de les funcions corresponents a la plaça a la qual aspira.

4. Tenir complerts setze anys i no excedir, si escau, de l'edat màxima de jubilació forçosa.

5. Acreditar el requisit de coneixements de llengua catalana corresponents al nivell del certificat B2, nivell mitjà, de la Direcció General de Política Lingüística, de l'EBAP, de l'Escola Oficial d'Idiomes o equivalents. En el cas que els aspirants optin per acreditar els coneixements de llengua catalana mitjançant l'aportació del títol o certificat oficial corresponent, els títols vàlids seran els expedits o homologats pels organismes competents i d'acord amb la legislació vigent quant a aquesta matèria.

6. Titulació:

- Títol professional en la especialitat de música o dansa convocada o el Títol superior de l'especialitat corresponent, o habilitats a tal efecte per la Conselleria d'Educació, Cultura i Universitats.

7. Abonar 20,00 euros per els drets d'examen, dins el termini per presentació de sol·licituds, sense que puguin ser abonades en altre moment. No estan subjectes a la taxa les persones amb una discapacitat igual o superior al 33%

La autoliquidació de la taxa es pot obtenir amb certificat digital a la seu electrònica http://andratx.sedeelectronica.es, o presencialment al Servei d'Atenció a la Ciutadania.

8. No haver estat separat mitjançant expedient disciplinari del servei de qualsevol de les administracions públiques o dels òrgans constitucionals o estatutaris de les comunitats autònomes, ni trobar-se en inhabilitació absoluta o especial per a ocupacions o càrrecs públics per resolució judicial, per accedir al cos o escala de funcionari, o per exercir funcions similars a les que desenvolupaven en el cas del personal laboral, en què hagués estat separat o inhabilitat. En el cas de tenir la nacionalitat d'un altre Estat, no trobar-se inhabilitat o en situació equivalent, ni haver estat sotmès a cap sanció disciplinària o equivalent que impedeixi, al seu Estat, en els mateixos termes, l'accés a l'ocupació pública.

En el supòsit d'haver presentat un títol equivalent a l'exigit haurà d'al·legar la norma que estableixi l'equivalència, o si no, haurà d'adjuntar un certificat expedit per l'òrgan competent que acrediti l'esmentada equivalència.

En cas de titulacions obtingudes a l'estranger, les persones aspirants hauran d'estar en possessió de la credencial que n'acrediti l'homologació o de la credencial per exercir la professió corresponent.

Els requisits establerts en els apartats anteriors s'hauran de complir el darrer dia de presentació de sol·licituds i se n'haurà de gaudir durant el període selectiu.

Amb anterioritat a la contractació, la persona interessada haurà de fer constar que no està sotmesa a cap dels motius d'incompatibilitat establerts en la Llei 53/1984, de 26 de desembre, que regula les incompatibilitats del personal al servei de les administracions públiques o s'haurà de comprometre, si s'escau, a exercir l'oportuna opció en el període de temps que preveu l'article 10 de la disposició legal anterior, i no percebre pensió de jubilació, de retir o d'orfandat.

QUARTA.- FORMA I TERMINI PER A LA PRESENTACIÓ D'INSTÀNCIES.

Les instàncies per participar a les proves selectives s'hauran de presentar, segons el model oficial que consta com a annex I, en el Registre General de l'Ajuntament, o en qualsevol de les formes previstes a l'art. 16 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre. S'ha d'indicar a quina especialitat interessa participar.

Telemàticament, a través de la Seu Electrònica de l'Ajuntament d'Andratx:

http://andratx.sedeelectronica.es, per instància general. Per poder dur a terme un registre telemàtic cal disposar d'un certificat electrònic o DNI electrònic o Cl@ve pin.

Presencialment: Al Servei d'Atenció Ciutadana (SAC) de l'Ajuntament d'Andratx, obligatòriament amb cita prèvia (08:30 a 13:30 de dilluns a divendres) o a qualsevol de les oficines de registre de l'Administració autonòmica, de l'Administració General de l'Estat, de la resta de comunitats autònomes o de les entitats que integren l'Administració local.

A més, també poder enviar la documentació per correu postal. En aquest cas, heu de presentar els documents dins un sobre obert, a fi que el personal de l'oficina de Correus hi pugui indicar mitjançant el segell oficial, el lloc, la data i l'hora exacta en què s'ha efectuat el registre. Aquestes dades també quedaran anotades en el resguard justificatiu de la presentació.

El termini de presentació de les instàncies serà de set (7) dies naturals comptats a partir del següent al de la publicació de l'anunci de la convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB). La convocatòria s'anunciarà en els llocs habituals, tauló d'anuncis i portal de transparència de la seu electrònica de l'Ajuntament d'Andratx. Els successius anuncis es publicaran únicament al portal de transparència de l'Ajuntament d'Andratx.

Per ser admeses i prendre part en el procés selectiu, les persones aspirants hauran de declarar sota la seva responsabilitat a les seves sol·licituds que reuneixen totes i cada una de les condicions exigides a la base tercera, i aportar juntament amb la sol·licitud:

- Declaració responsable manifestant que reuneixen totes i cadascuna de les condicions exigides, referides sempre a la data d'expiració del termini de presentació d'instàncies.

-Fotocòpia de l'anvers i el revers del DNI o document que acrediti la nacionalitat, en vigor.

- Fotocopia de les titulacions acadèmiques i documentació acreditativa de l'experiència professional curriculum vitae (vida laboral i contracte de treball, i/o certificats de serveis presentats o de funcions, si escau) i mèrits al·legats (certificats de cursos, titulacions acadèmiques...).

- Fotocopia del títol exigit del nivell de català.

- Justificant de l'abonament de la taxa o certificació de discapacitat per reconeixement de l'exempció del mateix.

No serà necessària la compulsa dels documents que es presentin fotocopiats; serà suficient la declaració jurada de la persona interessada sobre la seva autenticitat, així com sobre les dades que figuren a la instància, sense perjudici que, en qualsevol moment, el tribunal qualificador o els òrgans competents de l'Ajuntament d''Andratx li puguin requerir que acrediti la veracitat de les circumstàncies i documents aportats, i que hagin estat objecte de valoració.

Aquella documentació que obra en poder de l'Administració, perquè la persona interessada ja ha participat en un procés de selecció de personal de l'Ajuntament d'Andratx, no haurà d'ésser aportada novament. D'aquesta manera, només haurà d'aportar la nova documentació.

A efectes de localitzar la documentació al·legada per l'aspirant i que ja està en poder de l'Administració, serà necessari comunicar de manera detallada quina documentació està en poder de l'Ajuntament i en quin procés selectiu es va presentar a través de l'annex II, especificant la relació de documentació que ja va ésser aportada i en quina convocatòria.

Amb la formalització i presentació de la sol·licitud, l'aspirant dóna el seu consentiment al tractament de les dades de caràcter personal que són necessàries per prendre part en la convocatòria i per a la resta de la tramitació del procés selectiu, d'acord amb la normativa vigent.

Les persones aspirants quedaran vinculades a les dades que es facin constar en la seva sol·licitud. El domicili i el telèfon que hi figurin es consideraran vàlids a l'efecte de notificacions, i serà responsabilitat exclusiva de les persones candidates tant els errors descriptius com la no comunicació durant el procés de selecció de qualsevol canvi en les dades de la sol·licitud.

Els aspirants que tinguin la condició legal de discapacitats, hauran d'adjuntar en la instància el certificat de l'Equip Oficial de Valoració, que acrediti l'esmentada condició, la compatibilitat amb l'exercici de les tasques i funcions corresponents a la plaça a cobrir i, en cas de necessitat, les adaptacions que necessiti en el lloc de treball.

En cap cas es valoraran els mèrits no acreditats documentalment en termini.

Les persones que han presentat una sol·licitud per participar en aquesta convocatòria donen el consentiment perquè l'Administració tracti les seves dades personals a l'efecte derivat d'aquesta convocatòria.

CINQUENA. Admissió de persones aspirants

Exhaurit el termini de presentació d'instàncies, l'òrgan competent dictarà resolució en el termini màxim de 3 dies aprovant la llista provisional de persones admeses i excloses, que es publicarà en el tauler d'anuncis i al portal de transparència de la seu electrònica d'aquest Ajuntament, amb indicació de les causes d'exclusió, així com el termini d'esmena de defectes i presentació de reclamacions que es concedeix a les persones aspirants excloses, que serà de 3 dies hàbils.

Els errors de fet podran esmenar-se en qualsevol moment, d'ofici o a petició de la persona interessada.

No serà esmenable l'abonament de les taxes després de la data de tancament del termini de presentació d'instàncies.

Transcorregut aquest termini s'aprovarà la llista definitiva de persones aspirants admeses i excloses, que es publicarà en el tauler d'anuncis i portal de transparència de la seu electrònica d'aquest Ajuntament.

S'hi farà constar les resolucions de les reclamacions presentades i la composició de l'òrgan de selecció. Si no es presenta cap reclamació es considerarà definitiva la relació inicialment publicada. En qualsevol altre cas, resoltes les reclamacions i esmenes, s'hi donarà publicitat a través del portal de transparència de la seu electrònica.

Si en qualsevol moment del procés selectiu el tribunal tingués coneixement que alguna de les persones aspirants no compleix un o més dels requisits exigits o que de la certificació acreditativa resultés que la seva sol·licitud pateix errors o falsedat que impossibilitessin el seu accés a la plaça convocada en els termes establerts en la convocatòria, haurà de proposar a l'autoritat convocant, amb audiència prèvia de la persona interessada, la seva exclusió del procés selectiu, i comunicar als efectes procedents les inexactituds o les falsedats formulades per la persona aspirant en la sol·licitud d'admissió a l'oposició.

SISENA. Tribunal qualificador

El tribunal qualificador es constituirà segons l'art. 4 del Decret 30/2009, amb un mínim de tres titulars i els seus suplents.

Podrà assistir un observador de cada un dels sindicats representatius de l'Ajuntament, les funcions seran observar el bon desenvolupament del procés selectiu.

Els membres del tribunal hauran d'abstenir-se de formar-ne part i d'intervenir-hi quan concorrin les circumstàncies establertes a l'article 23 de la Llei 40/2015, de règim jurídic del sector públic, i hauran de notificar-ho a l'autoritat competent.

El tribunal qualificador que actuï en aquestes proves selectives tindrà la categoria de primera, de les previstes en el Reial decret 462/2002, de 24 de maig, sobre indemnitzacions per raó del servei.

La designació nominativa dels membres del tribunal es farà pública al portal de transparència de la seu electrònica de l'Ajuntament d'Andratx.

El tribunal estarà facultat per resoldre qualsevol dubte o incident que pogués sorgir durant l'oposició, i per adoptar els acords i dictar les instruccions que siguin necessàries per al correcte desenvolupament del procés selectiu.

El tribunal no podrà constituir-se ni actuar vàlidament sense l'assistència de més de la meitat dels seus membres, titulars o suplents, indistintament. En tot cas s'haurà de comptar amb l'assistència del president i el secretari i les decisions s'adoptaran per majoria dels presents. En cas d'empat serà diriment el vot del president. Quan, en absència del president titular del tribunal, tampoc sigui possible la presència del designat com a suplent, n'assumirà la presidència el vocal que resulti en atenció als criteris de major jerarquia, antiguitat o edat, aplicats per aquest ordre.

Els membres del tribunal estaran exposats a les causes d'abstenció i recusació previstes en els articles 23 i 24 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic.

Es disposarà d'un termini de tres dies hàbils, a comptar de l'endemà de la publicació de la llista definitiva de persones aspirants admeses i excloses amb el nomenament dels membres del tribunal qualificador, per abstenir-se o recusar als membres del Tribunal Qualificador.

Tots els membres del tribunal tindran veu i vot, inclòs el secretari.

Podrà assistir un observador de cada un dels sindicats representatius de l'Ajuntament, les funcions seran observar el bon desenvolupament del procés selectiu.

SETENA.- INICI I DESENVOLUPAMENT DEL PROCÉS SELECTIU

Els mèrits al·legats es valoraran d'acord amb el barem que s'adjunta com a annex II, i que s'estructura en dos blocs: experiència professional i coneixements de català.

Els mèrits a què es refereix l'apartat anterior s'han d'acreditar mitjançant la presentació de l'original o la còpia acarada de la documentació següent:

a) Experiència professional:

a.1.Serveis prestats a l'Administració: mitjançant un certificat lliurat per l'administració pública que correspongui, amb indicació dels cursos o tallers impartits per part de l'aspirant i constància de les hores realitzades

a.2.Treballs realitzats en empreses públiques o privades: certificacions emeses per les mateixes entitats que acreditin l'experiència professional amb indicació dels cursos o tallers impartits per part de l'aspirant amb constància de les hores realitzades.

b) Coneixements orals i escrits de català: mitjançant la presentació d'una fotocòpia compulsada de certificats expedits per l'Escola Balear d'Administració Pública o expedits o homologats per la Junta Avaluadora de Català, o organisme oficial adient.

Els mèrits s'acreditaran amb referència a la data d'acabament del termini o terminis de presentació de sol·licituds pels diferents llocs oferts. Els fet de no acreditar qualsevol dels mèrits indicats en el termini assenyalat suposarà que aquests mèrits no es valorin en la fase de concurs.

Conclosa la valoració dels mèrits, es faran públiques en el tauler d'anuncis i portal de transparència de la seu electrònica de l'Ajuntament d'Andratx i en qualsevol altre mitjà que es consideri oportú la llista de puntuacions obtingudes pels aspirants amb indicació del número de Document Nacional d'Identitat (DNI).

Aquesta llista es publicarà per ordre de major a menor puntuació total.

Els aspirants disposaran d'un termini de 3 dies naturals, comptats a partir de l'endemà de la publicació de la llista, per al·legar les rectificacions pertinents sobre la valoració provisional de mèrits dels concurs.

VUITENA. FUNCIONAMENT DE LA BORSA.

El termini per a la resolució del concurs serà de tres mesos comptadors des del dia que finalitzi el termini de presentació de sol·licituds. El Batle president de la Corporació podrà ampliar aquest termini fins a un mes més.

El tribunal de valoració elevarà a el Batle president de la Corporació les llistes definitives dels aspirants seleccionats, per ordre de prelació. Es constituirà una Borsa per cada una de les especialitats.

El Batle president dictarà la resolució escaient, que ordeni la publicació a la seu electrònica de la Corporació, de la composició final de la borsa amb indicació de tots els integrants, l'ordre de prelació i la puntuació obtinguda.

La resolució de constitució de la borsa es publicarà al portal de transparència de la seu electrònica de l'Ajuntament d'Andratx i indicarà les persones que la integren, l'ordre de prelació i la puntuació obtinguda. Les persones que formen part d'una borsa estan en situació de disponibles o no disponibles.

Estan en situació de no disponibles aquelles persones que no han acceptat un lloc ofert perquè hi concorre alguna de les causes previstes en aquesta base.

Mentre la persona aspirant estigui en situació de no disponible en la borsa, no se li ha d'oferir cap lloc de treball corresponent a la mateixa categoria, especialitat i nivell, excepte el que preveu més endavant.

Estan en situació de disponibles la resta de persones aspirants de la borsa i, per tant, se'ls ha de comunicar l'oferta d'un lloc de treball d'acord amb la seva posició a la borsa.

En cas d'haver-hi una necessitat de contractació, s'ha d'oferir el lloc a la primera persona de la borsa corresponent que estigui en situació de disponible, d'acord amb l'ordre de prelació, sempre que compleixi els requisits del lloc per ocupar-ho. Si no compleix els requisits es cridarà la següent persona disponible. Si hi ha més d'un lloc per cobrir, de les mateixes característiques, es poden fer crides col·lectives simultànies a tantes persones aspirants en situació de disponible en la borsa com sigui necessari per atendre les peticions de cobertura de llocs pendents. En aquest cas els llocs oferts s'han d'adjudicar per ordre rigorós de prelació de les persones aspirants de la borsa que hagin manifestat la seva conformitat. Als aspirants que, per successió de contractes temporals puguin esdevenir en contractació indefinida, no se'ls oferirà el lloc quedant en situació de no disponible mentre duri aquesta circumstància.

S'ha de comunicar a la persona aspirant que correspongui el lloc i el termini en el qual cal que es presenti. S'intentarà un màxim de tres vegades el mateix dia, deixant constància de les cridades fetes i els correus electrònics, havent d'estendre la corresponent diligència que haurà de ser incorporada a l'expedient. Si la persona interessada no manifesta la seva conformitat amb la contractació o el nomenament en el termini d'un dia hàbil, o en el segon dia hàbil següent si la crida es fa en divendres, i la seva disposició a incorporar-se en el termini indicat pel departament de Recursos Humans, s'entén que hi renuncia.

Aquest termini ha de ser com a mínim de 3 dies hàbils i com a màxim de 15 dies hàbils, el qual es pot prorrogar excepcionalment per atendre al dret de preavís de l'article 49.1 de l'Estatut dels treballadors.

A les persones aspirants que hi renunciïn de forma expressa o tàcita -d'acord amb el punt anterior d'aquest article- se les ha de passar al darrer lloc de la borsa de treball corresponent, llevat que al·leguin, dins el termini establert a l'apartat anterior, la concurrència d'alguna de les circumstàncies següents, que s'han de justificar documentalment dins els tres dies hàbils següents:

a. Estar en període d'embaràs, de maternitat o de paternitat, d'adopció o d'acolliment permanent o preadoptiu, incloent-hi el període en què sigui procedent la concessió d'excedència per a cura de fills i filles per qualsevol dels supòsits anteriors.

b. Patir malaltia o incapacitat temporal.

c. Estar, en el moment de crida, exercint funcions sindicals.

d. Estar treballant a l'administració pública.

En aquest cas conservaran el seu ordre de la borsa i passaran a la situació de no disponibles.

Les persones interessades estan obligades a comunicar per escrit al departament de Recursos Humans l'acabament de les situacions previstes en el paràgrafs anteriors, en un termini no superior a deu dies hàbils des que es produeixi, amb la justificació corresponent. La manca de comunicació en el termini establert suposa passar al darrer lloc de la borsa de treball per a la qual va ser cridada.

La posterior renúncia d'una persona contractada laboral al lloc de treball que ocupa suposa passar al darrer lloc de la borsa de treball per a la qual va ser cridada, excepte que aquestes circumstàncies es produeixin com a conseqüència de la crida per ocupar un altre lloc de treball en una altra administració pública o en els casos de força major.

El personal laboral contractat procedent de borses creades mitjançant els procediments ordinari o extraordinari, quant cessi en el lloc de treball, llevat que sigui com a conseqüència de renúncia voluntària, s'ha d'incorporar automàticament a les borses de les quals formi part en el lloc que li correspongui d'acord amb la puntuació obtinguda en el moment en què es varen formar.

Les borses són públiques. Es publicaran al portal de transparència de la seu electrònica de l'Ajuntament amb aquesta informació: nom de la borsa, data de constitució, durada, número d'ordre i DNI de les persones que la integren.

El Comitè d'Empresa pot demanar en cada moment informació sobre la situació de cada borsa.

NOVENA. VIGÈNCIA DE LA BORSA

La borsa tindrà una vigència fins que se'n convoqui una de nova i com a màxim de tres anys, comptadors a partir del dia de la seva publicació. Sempre serà preferent la darrera borsa activa sobre l'anterior. Una vegada exhaurida la borsa activa perquè totes les persones que en formen part estan en situació de no disponible o perquè n'han estat excloses, s'ha de reactivar la borsa anterior fins al límit de la seva vigència.

DESENA. PRESENTACIÓ DE DOCUMENTS

1. Els aspirants cridats que donin la seva conformitat a la seva contractació hauran de presentar en el termini establert a partir de la crida, si encara no els han presentat, els documents següents:

a. Fotocòpia compulsada del DNI o del NIF o document acreditatiu de la nacionalitat certificat per l'autoritat competent del país d'origen, si s'escau.

b. Fotocòpia compulsada de la titulació o certificació acadèmica que acrediti tenir cursats i aprovats els estudis necessaris per a l'obtenció del títol corresponent, o el justificant d'haver satisfet els drets d'expedició, sense perjudici de la posterior presentació del títol.

c. Fotocòpia compulsada del títol exigit del nivell de català.

d. Declaració jurada o promesa acreditativa de posseir la capacitat funcional que no impedeixi el normal exercici de les funcions.

Els aspirants que hagin fet valer la seva condició de persones amb discapacitat hauran d'acreditar aquesta condició mitjançant una certificació lliurada pels òrgans competents del Ministeri de Serveis Socials i Igualtat o, si escau, de la Comunitat Autònoma.

e. Declaració jurada o promesa de no haver estat separat mitjançant expedient disciplinari del servei de l'Estat, de l'administració local o autonòmica o dels organismes que en depenguin, ni trobar-se inhabilitat per a l'exercici de funcions públiques.

Els aspirants que no tinguin la nacionalitat espanyola, d'acord amb el que s'estableix en la lletra a) de la base 3a, hauran d'acreditar igualment no estar sotmesos a cap sanció disciplinària o condemna penal que els impedeixi, en el seu Estat, l'accés a la funció pública, amb la presentació del corresponent certificat d'antecedents penals en virtut del que disposa la Llei 26/2015, de 28 de juliol (BOE 29/07/2015), de modificació dels sistema de protecció a la infància i a la adolescència, que modifica l'article 13 de la Llei Orgànica 1/1996, de 15 de gener, de Protecció jurídica del Menor.

f. Declaració jurada o promesa de no estar sotmès a cap causa d'incapacitat específica d'acord amb la normativa vigent.

g. Declaració jurada o promesa de no ocupar cap lloc ni exercir cap activitat en el sector públic delimitat per l'article 1 de la Llei 53/1984, de 26 de desembre, d'incompatibilitats del personal al servei de les administracions públiques, amb indicació, així mateix, que no realitza cap activitat privada incompatible o subjecta a reconeixement de compatibilitat i que no percep pensió de jubilació, retir o orfandat, per drets passius o per qualsevol règim de seguretat social públic i obligatori.

Si la persona interessada manifesta que no pot subscriure la referida declaració perquè desenvolupa alguna activitat pública o percep alguna de les pensions indicades anteriorment, se li assenyalarà que, d'acord amb la normativa sobre incompatibilitats, ha d'exercir l'opció que desitgi o, si les activitats públiques són susceptibles de compatibilitat, ha de sol·licitar la corresponent autorització.

Si l'aspirant proposat du a terme alguna activitat privada per a l'exercici de la qual es requereixi el reconeixement de la compatibilitat, l'haurà d'obtenir o cessar en la realització de l'activitat privada abans de començar l'exercici de les seves funcions públiques.

En els supòsits en què se sol·liciti la compatibilitat per a l'exercici d'una activitat pública o privada, el termini per a la presa de possessió es prorrogarà fins que es dicti la resolució corresponent.

2. Si dins el termini indicat, i llevat de casos de força major, els aspirants proposats no presenten la documentació o no acompleixen els requisits exigits, no podran ser nomenats o contractats i restaran anul·lades totes les seves actuacions sense perjudici de la responsabilitat en què haguessin pogut incórrer per falsedat en la sol·licitud en què demanaven prendre part en el procés selectiu.

3. Les persones que ja tinguin la condició de personal al servei de l'administració pública estaran exemptes de justificar les condicions i els requisits ja acreditats per obtenir l'anterior nomenament o contractació. En aquest cas hauran de presentar certificat del ministeri, la corporació local o l'organisme públic del qual depenguin, acreditatiu de la seva condició i de la resta de circumstàncies que constin en el seu expedient personal.

Tota la documentació que es presenti en llengua estrangera haurà d'anar acompanyada de la corresponent traducció jurada.

ONZENA.- NORMA FINAL I IMPUGNACIÓ.

En allò no previst en les bases serà d'aplicació el Reial Decret Legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refús de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic; la Llei 7/1985, de 2 d'abril, de Bases del Règim Local; el Reial Decret Legislatiu 781/1986, de 18 d'abril, pel qual s'aprova el Text Refós de les disposicions legals vigents en matèria de Règim Local; el Reial Decret 1/1995, de l'Estatut dels Treballadors; la Llei 20/2006, de 11 la Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears i modificacions posteriors; la Llei 3/2007, de 27 de març, de la Funció Pública de la comunitat autònoma de les Illes Balears; la Llei 4/2016, de 6 d'abril, de mesures de capacitació lingüística per a la recuperació de l'ús del català en l'àmbit de la Funció pública; Decret 30/2009, de 22 maig, pel qual s'aprova el procediment de selecció de personal funcionari interí al servei de l'Administració de la comunitat autònoma de les Illes Balears.

La convocatòria, les seves bases i tots els actes administratius que es derivin d'aquesta i de les actuacions del tribunal podran ser impugnats pels interessats en els casos i en la forma establerts en la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

BAREM DE MÈRITS

I. Per Titulació Superior i/o complementària.

1.Titulació Superior de Música o Dansa (Decret 4/2017, pel qual s'estableix el pla d'estudis dels ensenyaments artístics superiors conduents al Títol Superior de Música de les especialitats de Composició, Interpretació, Musicologia i Pedagogia i se'n regula l'avaluació -BOIB núm. 6, de 14de gener de 2017) o la seva equivalència acreditada.

5 punts

2.Diplomatura o grau en magisteri, especialitat de música.

3 punts

II. Experiència professional

1.Per cursos o tallers impartits a qualsevol administraciópública o entitat privada de 0 a 10 hores. (0,1 punts percada un)

0,5 punts

2.Per cursos o tallers impartits a qualsevol administració pública o privada de 10 a 20 hores. (0,2punts per cada un)

1 punt

3.Per cursos o tallers impartits a qualsevol administració pública o privada de 20 a 30 hores. (0'3 punts per cada un)

2 punts

4.Per cursos o tallers impartits a qualsevol administració pública o privada de més de 30 hores. (0,5 punts per cada un)

3 punts

-La puntuació màxima d'aquest apartat serà de 10 punts.

III.- Coneixements orals i escrits de català

1.Certificat C1, coneixements mitjans:

2.Certificat C2, coneixements superiors:

3.Certificat E, llenguatge administratiu:

-Es valorarà només un certificat de titulació més elevada, a excepció de la titulació de llenguatge administratiu, la qual es podrà sumar a la titulació anterior.

1 punt

1,5 punts

0'5 punts

-La puntuació màxima d'aquest apartat és de 2 punts.

IV.- Cursos de formació

Diplomes o títols referits a cursos, seminaris, congressos i jornades directament relacionats amb la feina a realitzar de 0 a 10 hores (0'1/títol)

0,5 punts

Diplomes o títols referits a cursos, seminaris, congressos i jornades directament relacionats amb la feina a realitzar de 10 a 30 hores. (0'2/títol)

1 punt

Diplomes o títols referits a cursos, seminaris, congressos i jornades directament relacionats amb la feina a realitzar de més de 30 hores. (0'4/títol)

2 punts

-Es valorarà la superació de cursos, amb certificat d'aprofitament, sempre que la matèria estigui relacionada amb les funcions del cos i especialitat sol·licitats.

-El total màxim de punts que es pot obtenir per aquest apartat és de 3,5 punts.

>>

SEGONA.- Publicar el text íntegre de les bases de la convocatòria, pel sistema de concurs, d'una borsa de treball, d'àmbit laboral i temporal, per obra i servei, de professor/a dels cursos de l'Escola de Música de l'Ajuntament d'Andratx, de les diferents especialitats que s'imparteixen, en el Bolletí Oficial de les Illes Balears (BOIB), en el Tauler d'Anuncis i portal de transparència de la seu electrònica de l'Ajuntament d'Andratx,»

 

Andratx, en el dia de la signatura electrònica (21 de juny de 2021)

La regidora personal, SAC, Educació

Margarita Esteva Jofre

Documents adjunts