Secció III. Altres disposicions i actes administratius
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
CONSELLERIA DE PRESIDÈNCIA, FUNCIÓ PÚBLICA I IGUALTAT
Núm. 251359
Acord de la Comissió Bilateral de Cooperació Administració General de l'Estat - Comunitat Autònoma de les Illes Balears en relació amb el Decret legislatiu 1/2020, de 28 d'agost, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei d'avaluació ambiental de les Illes Balears
La Comissió Bilateral de Cooperació Administració General de l'Estat - Comunitat Autònoma de les Illes Balears ha adoptat l'Acord següent:
I. De conformitat amb les negociacions prèvies duites a terme pel grup de treball constituït per l'Acord de la Comissió Bilateral de Cooperació Administració General de l'Estat - Comunitat Autònoma de les Illes Balears de 3 de desembre de 2020 per a l'estudi i la proposta de solució de les discrepàncies manifestades en relació amb el Decret legislatiu 1/2020, de 28 d'agost, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei d'avaluació ambiental de les Illes Balears, ambdues parts les consideren solucionades conforme als compromisos següents:
a) Respecte de les discrepàncies manifestades en relació amb els articles 14, apartats 3 i 4, i 19, apartat 3, ambdues parts coincideixen a considerar que la seva interpretació recta ha de partir del sentit delimitat per l'article 8 de la Llei 21/2013, de 9 de desembre, d'avaluació ambiental, de manera que únicament pertocarà l'exoneració del tràmit en els supòsits específics de l'esmentat article 8 i entenent que els supòsits en què, per la seva excepcionalitat, l'òrgan ambiental acordi l'exoneració pel fet de no tenir efectes significatius sobre el medi ambient s'entenen reconduïts als prevists en exclusiva en la normativa bàsica precitada, sense que l'article 19.3 pugui entendre's com un supòsit d'exoneració.
b) Respecte de les discrepàncies manifestades en relació amb l'article 22.6, ambdues parts les consideren resoltes en estimar-se que la regulació inclosa en la norma autonòmica, sens perjudici que pugui configurar-se com una norma addicional de protecció ambiental, no suposa la no aplicació de les previsions incloses en la legislació estatal, específicament en l'article 13 de la Llei 21/2013, de 9 de desembre, d'avaluació ambiental.
c) Pel que fa a les discrepàncies suscitades respecte de l'article 26.3, ambdues parts acorden que la seva interpretació recta ha de partir del fet que la seva aplicació es durà a terme amb ple respecte al que es disposa en l'article 13.2 de la Llei 21/2013, de 9 de desembre, d'avaluació ambiental.
d) Quant a l'article 35, la Comunitat Autònoma de les Illes Balears assumeix el compromís de promoure la corresponent iniciativa legislativa per suprimir aquest precepte, sens perjudici que el Ministeri per a la Transició Ecològica i el Repte Demogràfic avaluï, al mateix temps, la problemàtica derivada de l'aplicació pràctica del darrer paràgraf de l'article 9.1 de la Llei 21/2013, de 9 de desembre, d'avaluació ambiental, i, si escau, la seva possible modificació, en el marc del que es disposa en la Directiva 2011/92/UE del Parlament Europeu i del Consell, de 13 de desembre de 2011, relativa a l'avaluació de les repercussions de determinats projectes públics i privats sobre el medi ambient, i en la jurisprudència del Tribunal de Justícia de la Unió Europea.
II. En relació amb l'acord aconseguit, ambdues parts coincideixen a considerar conclosa la controvèrsia plantejada.
III. Comunicar aquest Acord al Tribunal Constitucional als efectes prevists en l'article 33.2 de la Llei orgànica 2/1979, de 3 d'octubre, del Tribunal Constitucional, així com inserir aquest Acord en el Butlletí Oficial de l'Estat i en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Palma, 24 de maig de 2021
|
|
|
El ministre de Política Territorial i Funció Pública Miquel Octavi Iceta i Llorens |
La consellera de Presidència, Funció Pública i Igualtat Mercedes Garrido Rodríguez |