Secció III. Altres disposicions i actes administratius
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
CONSELLERIA DE PRESIDÈNCIA, FUNCIÓ PÚBLICA I IGUALTAT
Núm. 250927
Acord de la Comissió Bilateral de Cooperació Administració General de l’Estat - Comunitat Autònoma de les Illes Balears en relació amb el Decret llei 14/2020, de 9 de desembre, de mesures urgents en determinats sectors d’activitat administrativa
La Comissió Bilateral de Cooperació Administració General de l'Estat - Comunitat Autònoma de les Illes Balears ha adoptat l'Acord següent:
1. De conformitat amb les negociacions prèvies duites a terme pel grup de treball constituït per l'Acord de la Comissió Bilateral de Cooperació Administració General de l'Estat - Comunitat Autònoma de les Illes Balears de 27 d'abril de 2021 per a l'estudi i la proposta de solució de les discrepàncies manifestades en relació amb el Decret llei 14/2020, de 9 de desembre, de mesures urgents en determinats sectors d'activitat administrativa, ambdues parts les consideren solucionades conforme al compromís següent:
En relació amb l'article segon, apartat quart, del Decret llei, pel qual s'afegeix l'article 44 a la Llei 2/2020, de 15 d'octubre, de mesures urgents i extraordinàries per a l'impuls de l'activitat econòmica i la simplificació administrativa en l'àmbit de les administracions públiques de les Illes Balears per pal·liar els efectes de la crisi ocasionada per la COVID-19, el Govern de les Illes Balears promourà la corresponent modificació legislativa, de manera que l'article 44 de la Llei 2/2020, de 15 d'octubre, quedi redactat en els termes següents:
“Article 44. Contractes de patrocini institucional
1. Els contractes de patrocini institucional són contractes privats que s'han de regir per la legislació bàsica de contractes del sector públic, per aquest article i, si s'escau, per la normativa reglamentària de desplegament, respectant els principis establerts en la legislació de contractes del sector públic vigent.
2. L'adjudicació dels contractes de patrocini s'ha de fer en règim de concurrència pública i amb l'aprovació prèvia d'un plec de condicions generals del patrocini que ha de fixar els requisits i les condicions objectives per concórrer a la licitació.
3. Una vegada publicats en el perfil del contractant de l'òrgan de contractació els candidats admesos, per categories o tipus d'activitat, l'òrgan de contractació pot adjudicar els contractes específics de patrocini a cadascun d'ells, d'acord amb la puntuació obtinguda, fins al límit del crèdit pressupostari aprovat.
4. Excepcionalment, sempre que sigui possible d'acord amb el que preveu la legislació bàsica de contractes del sector públic, es pot recórrer al procediment negociat sense publicitat regulat en la legislació de contractes del sector públic o, si escau, al contracte menor, atenent al valor estimat del contracte. ”
2. En relació amb l'acord aconseguit, ambdues parts coincideixen a considerar concloses les controvèrsies plantejades.
3. Comunicar aquest Acord al Tribunal Constitucional als efectes prevists en l'article 33.2 de la Llei orgànica 2/1979, de 3 d'octubre, del Tribunal Constitucional, així com inserir aquest Acord en el Butlletí Oficial de l'Estat i en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
19 de maig de 2021
|
|
|
|
||
El ministre de Política Territorial i Funció Pública Miquel Iceta i Llorens |
|
La consellera de Presidència, Funció Pública i Igualtat Mercedes Garrido Rodríguez |