Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA DE FONS EUROPEUS, UNIVERSITAT I CULTURA

Núm. 243903
Resolució del conseller de Fons Europeus, Universitat i Cultura per la qual es convoquen subvencions per donar suport a la mobilitat en la projecció exterior de les activitats i dels projectes que promoguin les diferents manifestacions del patrimoni cultural immaterial de les Illes Balears el 2021

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Fets

1. L'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, d'acord amb l'article 30.26 de l'Estatut d'autonomia de les Illes Balears aprovat per la Llei orgànica 1/2007, de 28 de febrer, té la competència exclusiva en matèries artístiques i culturals i en el foment de la creació i la producció teatral, musical, cinematogràfica i audiovisual, literària, de dansa i d'arts combinades, com també la de fer-ne la difusió nacional i internacional.

D'altra banda, l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears també té la competència exclusiva respecte de la protecció i el foment de la cultura autòctona i del llegat històric de les Illes Balears, d'acord amb l'article 34 de l'Estatut d'autonomia.

Així mateix, per reforçar i protegir el sector cultural, el Govern de les Illes Balears va aprovar en l'Acord del Consell de Govern de 14 d'octubre de 2020 declarar la cultura com un bé essencial per a la societat i per al desenvolupament integral de la personalitat individual i col·lectiva.

2. Com a marc de referència del patrimoni cultural immaterial, hom compta amb la Llei 18/2019, de 8 d'abril, de salvaguarda del patrimoni cultural immaterial de les Illes Balears que indica en l'article 7 d'actuacions de les administracions públiques, en l'apartat 1 que constitueix un deure de les administracions públiques de les Illes Balears fomentar el patrimoni cultural immaterial, en els marcs competencials respectius, per tal que aquest es manifesti plenament en els àmbits socials i culturals de les Illes Balears, i assegurar-ne així la pervivència en el futur.

Així mateix, en l'apartat 2 del mateix article 7 en la lletra a assenyala que un dels objectius que ha de perseguir és promoure el coneixement i l'inventari de les manifestacions, com també dels agents portadors, àmbits, béns i creacions del patrimoni cultural immaterial de les illes de Mallorca, Menorca, Eivissa i Formentera; i en la lletra f indica que altre objectiu és fomentar, a través de línies d'actuació i ajuda específiques, l'intercanvi i el coneixement de les diferents manifestacions culturals immaterials pròpies de cada illa o comunes a totes, com també la projecció exterior amb la resta de territoris de parla catalana i de la resta de l'Estat.

Per això, s'han de revitalitzar, potenciar, prestigiar i donar a conèixer les diferents manifestacions del patrimoni cultural immaterial de les Illes Balears que, com exposa l'article 3 de la Llei 18/2019, es manifesta, en particular, en els àmbits següents:

a) Formes de comunicació, tradicions i expressions orals i les seves produccions, incloses la llengua i les seves modalitats i particularitats lingüístiques com a vehicle del patrimoni cultural immaterial, com també la toponímia tradicional com a instrument per a la denominació geogràfica del territori.

b) Activitats productives, processos i tècniques artesanals tradicionals.

c) Festes, creences, rituals i cerimònies.

d) Arts de l'espectacle, representacions, jocs i esports tradicionals.

e) Manifestacions sonores, música, danses i balls tradicionals.

f) Salut, alimentació, gastronomia i elaboracions culinàries.

g) Coneixements i usos relacionats amb la naturalesa i l'univers, aprofitaments específics i percepció del territori.

h) Formes de sociabilitat col·lectiva i d'organització social, com també els usos i els costums tradicionals i el dret consuetudinari de cadascuna de les illes, inclosa la tradició jurídica privativa pròpia de cada illa.

3.El Decret 11/2021, de 15 de febrer, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s'estableixen les competències i l'estructura orgànica bàsica de les conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears atribueix a la Conselleria de Fons Europeus, Universitat i Cultura, per mitjà de la Direcció General de Cultura, entre d'altres, les competències de difusió i foment de la cultura, promoció de la cultura balear a l'exterior i del patrimoni cultural immaterial.

4. La Resolució de la consellera d'Hisenda i Administracions Públiques de 21 de març de 2019 per la qual es modifica l'annex al Pla Estratègic de Subvencions de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per als exercicis 2018-2020, aprovat mitjançant l'Acord del Consell de Govern de 9 de març de 2018 i prorrogat mitjançant l'Acord del Consell de Govern de 25 de gener de 2021, pel que fa a l'objectiu IV sobre Convivència i institucions sòlides, en l'apartat IV.2 Projecció cultural exterior i més concretament el punt 10, Ajuts per donar suport a la mobilitat en la projecció exterior de les activitats i els projectes que promoguin les diferents manifestacions del patrimoni cultural immaterial de les Illes Balears.

5. L'11 de març de 2020, l'Organització Mundial de la Salut va declarar pandèmia internacional la situació d'emergència de salut pública provocada per la COVID-19.

Mitjançant el Reial decret 463/2020, de 14 de març, es va declarar l'estat d'alarma per a la gestió de la crisi sanitària ocasionada per la COVID-19, que va finalitzar el 21 de juny de 2020. L'article 10 preveu diverses mesures de contenció en l'àmbit d'equipaments culturals, que s'enumeren en l'annex d'aquesta disposició.

Malgrat que s'hagués aixecat el confinament derivat de l'estat d'alarma, moltes de les restriccions es varen mantenir, totalment o parcialment, i varen modificar gran part dels hàbits socioculturals. Durant el segon semestre de 2020, aquesta situació de pandèmia va continuar i va fer necessàries unes mesures de seguretat sanitària que han impedit i encara impedeixen gran part dels esdeveniments culturals i del conjunt de la indústria cultural.

Des del 25 d'octubre de 2020, es va declarar un segon estat d'alarma mitjançant el Reial decret 926/2020, de 25 d'octubre, per contenir la propagació d'infeccions causades pel SARSCov-2, la vigència del qual s'ha prorrogat pel Reial decret 956/2020, del 3 de novembre fins a les 00.00 hores del 9 de maig de 2021.

Per això, s'estableix el termini des del 22 de juny de 2020 per subvencionar les activitats que s'haguessin pogut dur a terme des d'aquesta data i fins al 15 de novembre de 2021.

6. El Reglament Europeu 1407/2013 de la Comissió, de 18 de desembre de 2013, relatiu a l'aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de Funcionament de la Unió Europea a les ajudes de minimis, especialment, pel que estableix l'article 3, apartat 2, segons el qual l'import total de les ajudes de minimis concedides per un Estat membre a una única empresa no pot excedir de 200.000 euros durant qualsevol període de tres exercicis fiscals.

D'acord amb l'apartat 4 del mateix article, les ajudes de minimis es consideraran concedides en el moment en què es reconegui a l'empresa el dret legal a rebre l'ajuda en virtut del règim jurídic nacional aplicable, amb independència de la data de pagament de l'ajuda.

7. A aquest efecte, l'objecte d'aquesta Resolució és convocar subvencions d'acord amb el Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre i l'Ordre de la consellera d'Educació i Cultura d'1 de juliol de 2009 per la qual s'estableixen les bases reguladores de les subvencions en matèria d'educació i cultura.

Fonaments de dret

1. Llei orgànica 1/2007, de 28 de febrer de reforma de l'Estatut d'autonomia de les Illes Balears (BOE núm. 52, d'1 de març del 2007, correcció d'errates en el BOE núm. 77, de 30 de març).

2. Llei 18/2019, de 8 d'abril, de salvaguarda del patrimoni cultural immaterial de les Illes Balears (BOIB núm. 48, de 13 d'abril).

3. Decret 8/2021, de 13 de febrer, de la presidenta de les Illes Balears, de modificació del Decret 9/2021, de 13 de febrer, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual es determina la composició del Govern i s'estableix l'estructura de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 20, de 14 de febrer).

4. Decret 9/2021, de 13 de febrer, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual es disposa el cessament i el nomenament de membres del Govern de les Illes Balears (BOIB núm. 20, de 14 de febrer).

5. Decret 4/2021, de 15 de febrer, pel qual es disposa el cessament i el nomenament d'alts càrrecs de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i es disposa la publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears del cessament del personal eventual. (BOIB núm. 22, de 15 de febrer).

6. Decret 11/2021, de 15 de febrer, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s'estableixen les competències i l'estructura orgànica bàsica de les conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 21, de 15 de febrer).

7. Ordre de la consellera d'Educació i Cultura, d'1 de juliol de 2009, per la qual s'estableixen les bases reguladores de les subvencions en matèria d'educació i cultura (BOIB núm. 100, d'11 de juliol).

8. Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes (BOIB núm. 99, de 4 d'agost i BOE núm. 202, de 22 d'agost).

9. Llei 8/2016, de 30 de maig, per garantir els drets de lesbianes, gais, trans, bisexuals i intersexuals i per erradicar l'LGTBI-fòbia

10. Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions (BOIB núm. 196, de 31 de desembre).

11. Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, en allò que sigui d'aplicació i totes les normes de caràcter economicoadministratiu que hi siguin aplicables (BOE núm. 276, de 18 de novembre).

12. Reglament Europeu 1407/2013 de la Comissió, de 18 de desembre de 2013, relatiu a l'aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de Funcionament de la Unió Europea a les ajudes de minimis (Diari Oficial de la Unió Europea núm. L352, de 24 de desembre de 2013).

13. Resolució de la consellera d'Hisenda i Administracions Públiques de 21 de març de 2019 per la qual es modifica l'annex al Pla Estratègic de Subvencions de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per als exercicis 2018-2020, aprovat mitjançant l'Acord del Consell de Govern de 9 de març de 2018 (BOIB núm. 41, de 30 de març).

14. Acord del Consell de Govern de 25 de gener de 2021 pel qual es prorroga la vigència del Pla Estratègic de Subvencions de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

15. Llei 7/2012, de 29 d'octubre, de modificació de la normativa tributària i pressupostària i d'adequació de la normativa financera per a la intensificació de les actuacions en la prevenció i lluita contra el frau (BOE núm. 261, de 30 d'octubre).

Per tot això, dict la següent

Resolució

1. Aprovar la convocatòria de subvencions per donar suport a la mobilitat en la projecció exterior de les activitats i dels projectes que promoguin les diferents manifestacions del patrimoni cultural immaterial de les Illes Balears el 2021, durant el període comprès entre els dies 22 de juny de 2020 i 15 de novembre de 2021, d'acord amb l'annex 1 de la convocatòria.

2. Publicar aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Interposició de recursos

Contra aquesta Resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant el conseller de Fons Europeus, Universitat i Cultura en el termini d'un mes comptador a partir de l'endemà de la seva publicació, d'acord amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, de procediment administratiu comú de les administracions públiques.

També es pot interposar un recurs contenciós administratiu davant la sala contenciosa administrativa del Tribunal Superior de Justícia en el termini de dos mesos comptadors a partir de l'endemà d'haver-se publicat, d'acord amb l'article 10.1a i 46.1 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

 

Palma, a la data de la signatura electrònica (8 de juny de 2021)

El conseller de Fons Europeus, Universitat i Cultura Miquel Company i Pons

 

 

ANNEX 1 CONVOCATÒRIA

1. Objecte, condicions i finalitat

1.1. Aquesta convocatòria té com a objecte contribuir a la projecció exterior i donar suport econòmic a la mobilitat de les persones, associacions, entitats i professionals de les Illes Balears que duguin a terme activitats i projectes que donin a conèixer, fomentin, difonguin i promoguin les diferents manifestacions del patrimoni cultural immaterial de les Illes Balears, que es manifesten, en particular, en els àmbits que exposa l'article 3 de la Llei 18/2019, de 8 d'abril, de salvaguarda del patrimoni cultural immaterial de les Illes Balears, durant el període comprès entre els dies 22 de juny de 2020 i 15 de novembre de 2021 per fomentar l'intercanvi i la relació entre Mallorca, Menorca, Eivissa i Formentera; i entre les Illes Balears i la resta del territori de l'Estat espanyol i l'exterior.

1.2. S'estableix una línia de subvenció per donar suport a la mobilitat de les persones, associacions, entitats i professionals de les Illes Balears de l'àmbit del patrimoni cultural immaterial.

2. Persones i entitats beneficiàries

2.1. Poden ser beneficiàries de la subvenció a la mobilitat les persones físiques, les associacions, les comunitats de béns i altres persones jurídiques privades que duguin a terme l'activitat subvencionada o qui les representa, independentment de la seva residència fiscal, sempre que l'objecte de la subvenció sigui donar a conèixer, fomentar, difondre i promocionar el patrimoni cultural immaterial de les Illes Balears o els seus portadors i la seva obra.

2.2. En el cas d'agrupacions de persones físiques o jurídiques sense personalitat, s'han de fer constar de manera explícita, tant en la sol·licitud com en la resolució de concessió, els compromisos d'execució assumits per cada membre de l'agrupació, com també l'import de la subvenció que hi ha d'aplicar cadascun, que també tenen la consideració de beneficiaris. En tot cas, s'ha de nomenar un representant o apoderat únic de l'agrupació, amb poders suficients per complir les obligacions que, com a beneficiari, corresponen a l'agrupació.

2.3. No poden ser beneficiàries de la subvenció les persones o entitats sol·licitants que hagin estat sancionades o condemnades per exercir o tolerar pràctiques laborals considerades discriminatòries per raó de sexe o de gènere, per resolució administrativa ferma o condemnades per sentència judicial ferma d'acord amb l'article 11 de la Llei 11/2016, o que hagin estat sancionades mitjançant una resolució ferma amb la pèrdua de la possibilitat d'obtenir una subvenció, d'acord amb la Llei 8/2016, de 30 de maig, per garantir els drets de lesbianes, gais, trans, bisexuals i intersexuals i per erradicar l'LGTBI-fòbia, o qualsevol altra d'aplicable.

2.4. S'exclouen de participar en aquesta convocatòria les societats públiques i les entitats de dret públic, i qualsevol altra empresa o organització en la qual participi alguna administració pública.

2.5. Els beneficiaris pel fet de sol·licitar la subvenció es comprometen a acceptar el contingut de la convocatòria i el resultat, com també a complir amb les obligacions següents:

a) Sotmetre's a les actuacions de comprovació i control que siguin procedents de les administracions autonòmica, estatal i comunitària, la Sindicatura de Comptes o altres òrgans de control extern, i també facilitar tota la informació que aquests us requereixin en relació amb les subvencions concedides.

b) Comunicar el començament de l'activitat objecte de subvenció, 5 dies hàbils abans que aquesta s'inicii, en el cas que l'activitat s'hagi de fer amb posterioritat a la presentació de la sol·licitud, en els casos previstos en l'apartat 10.6 d'aquesta convocatòria, enviant un correu electrònic a l'adreça: subvencionspci@dgcultur.caib.es.

c) Comunicar a la Direcció General de Cultura, amb una antelació mínima de 10 dies hàbils, si s'ha de dur a terme qualsevol acte públic relacionat amb l'activitat subvencionada.

d) Fer constar el suport de la Direcció General de Cultura de la Conselleria de Fons Europeus, Universitat i Cultura en tots els programes, cartells i elements propagandístics i de comunicació de l'activitat mitjançant el logotip de la Direcció General de Cultura.

e) En el cas que la persona o entitat beneficiària no faci constar el suport de la Direcció General de Cultura de la Conselleria de Fons Europeus, Universitat i Cultura en els materials promocionals i de comunicació de l'activitat que rebi la subvenció, la penalització pot anar de la reducció del 50 % de la quantitat concedida a la revocació total de la subvenció. La directora general de Cultura serà qui se n'encarregui de dirimir la penalització.

f) Comunicar l'acceptació a la proposta de resolució de la subvenció a la Direcció General de Cultura o la renúncia mitjançant el model normalitzat (annex 4), com està previst en els apartats 12.5, 12.6 i 12.7 d'aquesta convocatòria.

g) Estar al corrent de les obligacions amb la Seguretat Social i amb les obligacions tributàries amb l'Estat i la hisenda autonòmica.

2.6. En el cas que no s'hagin pogut complir les comunicacions o fer constar el suport de la Direcció General de Cultura perquè l'activitat s'hagi duit a terme en unes dates en què no ha estat possible fer-ho condicionat a la data de publicació de la resolució de la convocatòria, no serien d'aplicació els punts b, c, d i e de l'apartat anterior.

3. Concurrència i compatibilitat de subvencions

3.1. Aquesta subvenció és compatible amb altres subvencions concedides als beneficiaris per a la mateixa finalitat, a excepció de les que s'indiquen en

l'apartat 3.2. següent. Ara bé, l'import derivat de la suma de totes les subvencions no pot ser d'una quantitat que superi el cost de l'activitat subvencionada.

3.2. No hi poden optar les activitats o els projectes que obtinguin una subvenció pel mateix concepte de l'Institut d'Estudis Baleàrics o de la mateixa Conselleria de Fons Europeus, Universitat i Cultura.

3.3. Aquesta subvenció és incompatible amb les activitats que la Conselleria de Fons Europeus, Universitat i Cultura i l'Institut d'Estudis Baleàrics hagin organitzat i finançat directament.

4. Període subvencionable

El període subvencionable està comprès entre els dies 22 de juny de 2020 i 15 de novembre de 2021, ambdós inclosos.

5. Activitats subvencionables

5.1. Es poden sol·licitar subvencions per a suport a la mobilitat en les activitats següents:

a) Desplaçament i estada de les persones i del personal tècnic per dur a terme activitats, projectes o actuacions en directe fora de l'illa de residència.

b) Desplaçament i estada de les persones per assistir a fires, festivals, mercats populars i tradicionals, jornades professionals, presentacions, mostres, trobades, simposis, congressos amb actuació en directe o sense fora de l'illa de residència.

c) Desplaçament i estada dels representants d'associacions, entitats i professionals per assistir a fires, festivals, mercats populars i tradicionals, jornades professionals, presentacions, mostres, trobades, simposis, congressos sense actuació en directe o estand de promoció fora de l'illa de residència.

d) Desplaçament i estada de persones i professionals de l'àmbit del patrimoni cultural immaterial per participar en estades de formació o residències culturals fora de l'illa de residència.

e) Desplaçament i estada de les persones i els professionals de l'àmbit del patrimoni cultural immaterial per participar en concursos i audicions fora de l'illa de residència.

5.2. Només se subvencionaran les activitats i projectes que estiguin inclosos en la programació d'esdeveniments relacionats amb l'àmbit del patrimoni cultural immaterial.

6. Despeses subvencionables

6.1. S'inclouen exclusivament les despeses següents:

a) El desplaçament de les persones que duguin a terme l'activitat, fins a dos tècnics i la càrrega. Només s'accepten bitllets en classe turista.

b) El quilometratge en els desplaçaments per carretera que no es facin en transport públic o vehicle llogat. En el cas de desplaçaments amb cotxe, la benzina i els peatges estan inclosos dins el preu del quilometratge.

c) El lloguer de vehicles.

d) L'allotjament amb els màxims estipulats sempre que es puguin justificar amb factures.

e) El cost de les acreditacions o inscripcions, amb el màxim estipulat, a fires, festivals, mercats populars i tradicionals, jornades professionals, mostres, trobades, simposis i congressos.

f) La manutenció.

6.2. Queden expressament excloses de la possibilitat de subvenció les despeses següents:

— Les dietes.

— Els honoraris de la persona beneficiària de la subvenció.

— Els tiquets de combustible i aparcament.

— El transport amb avió en primera classe.

— Les despeses derivades d'actuacions que es facin dins l'illa de residència i el material promocional corresponent.

— Les despeses derivades d'actuacions que es facin en el circuit escolar.

— Les despeses derivades d'actuacions en esdeveniments de caràcter benèfic o fora de la programació d'esdeveniments relacionats amb l'àmbit del patrimoni cultural immaterial i el material promocional corresponent

— Les despeses estructurals (compra de programari i maquinari informàtic, compra d'instruments, lloguer de local d'assaig habitual, etc.).

— La despesa de l'impost del valor afegit (IVA) quan sigui susceptible de recuperació, d'acord amb l'article 40.8 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions.

7. Import i imputació pressupostària

7.1. L'import màxim que es destina a aquestes subvencions és de 125.000 euros, amb càrrec a les partides pressupostàries del capítol 4 de la Conselleria de Fons Europeus, Universitat i Cultura per al 2021, distribuït de la manera següent:

A Empreses privades:

11901.455A01.47000 00..........25.000 euros

A famílies i institucions sense finalitat lucrativa:

11901.455A01.48000 00..........100.000 euros

7.2. Atès que aquesta subvenció s'imputa a més d'una partida pressupostària l'assignació és vinculant per l'import total i no per cada partida.

7.3. Sempre que la disponibilitat pressupostària ho permeti, es pot incrementar l'import d'aquesta convocatòria. L'import consignat inicialment es pot ampliar mitjançant una resolució del conseller de Fons Europeus, Universitat i Cultura, sense que això impliqui necessàriament un nou termini de presentació de sol·licituds, i no afecta la tramitació ordinària de les sol·licituds presentades i no resoltes de forma expressa.

8. Import de les subvencions

8.1. L'import màxim per a aquesta convocatòria que es pot concedir per persona, associació, entitat o professional (amb independència del sol·licitant) és de 15.000 euros.

8.2. Cadascuna de les persones, associacions, entitats o professionals sol·licitants podrà rebre suport per a 5 activitats a les quals fa referència l'apartat 5.1.

8.3. Pel que fa a les activitats i els projectes relacionats exclusivament amb la mobilitat, les quantitats s'atorgaran d'acord amb el que s'indica seguidament:

a) Per a desplaçament i estades de persones i càrrega entre les Illes Balears:

— Si es fa una o més activitats a les Illes Balears fora de l'illa de residència: un màxim de 60 € per persona per al transport, 60 € per a l'allotjament per persona i dia; i 18 € per a la manutenció per persona i dia fins a un màxim de 90 € per persona.

— Es preveu un màxim de 300 € per transportar la càrrega o dos seients extra per a instruments o lloguer d'instruments.

— Es pot incloure el cost de l'acreditació a fires, festivals, mercats populars i tradicionals, jornades professionals, mostres, trobades, simposis, congressos o residències culturals (fins a dues acreditacions per projecte). El màxim és de 350 € per persona.

— La quantitat atorgada augmentarà de manera proporcional al nombre de persones que s'hi hagin de desplaçar:

  • En el cas de 6 persones o manco, el límit per sortida no pot excedir els 1.000 €.
  • Entre 7 i 12 persones, no pot excedir els 2.000 €.
  • Per a més de 12 persones no pot excedir els 3.000 €

b) Per a desplaçament i estades de persones i càrrega amb doble insularitat a les Illes Balears o desplaçament i estades de persones i càrrega a l'Espanya peninsular:

— Si es fa una o més activitats a la mateixa població amb doble insularitat a les Illes Balears a l'Espanya peninsular: un màxim de 150 € per persona per al transport, 60 € per a l'allotjament per persona i dia; i 18 € per a la manutenció per persona i dia fins a un màxim de 90 € per persona.

— Si es fa una o més activitats a diferents poblacions amb doble insularitat a les Illes Balears o a l'Espanya peninsular: un màxim de 250 € per persona per al transport, 60 € per a l'allotjament per persona i dia; i 18 € per a la manutenció per persona i dia fins a un màxim de 126 € per persona.

— Un màxim de 400 € per transportar la càrrega o dos seients extra per a instruments o lloguer d'instruments.

— Es pot incloure el cost de l'acreditació a fires, festivals, mercats populars i tradicionals, jornades professionals, mostres, trobades, simposis, congressos o residències culturals (fins a dues acreditacions per projecte). El màxim és de 350 € per persona.

— La quantitat atorgada augmentarà de manera proporcional al nombre de persones que s'hi hagin de desplaçar:

  • En el cas de 6 persones o manco, el límit per sortida no pot excedir els 2.000 €.
  • Entre 7 i 12 persones, no pot excedir els 3.500 €.
  • Per a més de 12 persones no pot excedir els 5.000 €

c) Per a desplaçaments i estades de persones i càrrega a les Illes Canàries i a Europa:

— Si es fa una o més activitats a la mateixa població de les Illes Canàries o d'Europa: un màxim de 350 € per persona per al transport, 60 € per a l'allotjament per persona i dia; i 18 € per a la manutenció per persona i dia fins a un màxim de 90 € per persona.

— Si es fa una o més activitats a diferents poblacions de les Illes Canàries o d'Europa: un màxim de 500 € per persona per al transport, 60 € per a l'allotjament per persona i dia; i 18 € per a la manutenció per persona i dia fins a un màxim de 126 € per persona.

— Un màxim de 600 € per transportar la càrrega o dos seients extra per a instruments o lloguer d'instruments.

— Es pot incloure el cost de l'acreditació a fires, festivals, mercats populars i tradicionals, jornades professionals, mostres, trobades, simposis, congressos o residències culturals (fins a dues acreditacions per projecte). El màxim és de 350 € per persona.

— La quantitat atorgada augmentarà de manera proporcional al nombre de persones que s'hi hagin de desplaçar:

  • En el cas de 6 persones o manco, el límit per sortida no pot excedir els 3.000 €.
  • Entre 7 i 12 persones, no pot excedir els 5.000 €.
  • Per a més de 12 persones no pot excedir els 7.000 €

d) Per a desplaçaments i estades de persones i càrrega fora d'Europa:

— Si es fa una o més activitats a la mateixa població d'Amèrica, Àfrica, Àsia o Oceania: un màxim de 800 € per persona per al desplaçament, 60 € per a l'allotjament per persona i dia; i 18 € per a la manutenció per persona i dia fins a un màxim de 90 € per persona.

— Si es fa una o més activitats a diferents poblacions d'Amèrica, Àfrica, Àsia o Oceania: un màxim de 1.000 € per persona per al desplaçament, 60 € per a l'allotjament per persona i dia; i 18 € per a la manutenció per persona i dia fins a un màxim de

126 € per persona.

— Un màxim de 800 € per transportar la càrrega o dos seients extra o lloguer d'instruments.

— Es pot incloure el cost de l'acreditació a fires, festivals, mercats populars i tradicionals, jornades professionals, mostres, trobades, simposis, congressos o residències culturals (fins a dues acreditacions per projecte). El màxim és de 350 € per persona.

— La quantitat atorgada augmentarà de manera proporcional al nombre de persones que s'hi hagin de desplaçar:

  • En el cas de 6 persones o manco, el límit per sortida no pot excedir els 4.000 €.
  • Entre 7 i 12 persones, no pot excedir els 6.500 €.
  • Per a més de 12 persones no pot excedir els 9.000 €.

9. Sol·licitud i documentació

9.1. La sol·licitud s'ha de presentar amb el model normalitzat (annex 2) emplenada i signada.

a) Si qui presenta la sol·licitud és una entitat ha de signar la sol·licitud un representant legal d'aquesta.

b) Si qui presenta la sol·licitud és una persona física pot signar el document la persona sol·licitant, la persona autoritzada per aquesta o qui la representi legalment.

9.2. Juntament amb la sol·licitud, s'ha de lliurar la documentació següent:

a) Si és una entitat, s'ha d'aportar una còpia dels documents següents:

a.1. NIF de l'entitat.

a.2. DNI*, NIE*, passaport o NIF de la persona o entitat que la representi.

*Només en el cas que la persona interessada s'oposi a la consulta de la Conselleria de Fons, Europeus, Universitat i Cultura, perquè comprovi d'ofici la identitat, en aplicació de l'article 28.2 de la Llei 39/2015, ho ha d'indicar expressament i cal que aporti una còpia del DNI o el NIE. Si presentau el passaport o el NIF per acreditar la identitat, n'heu d'aportar una còpia obligatòriament.

a.3. Document acreditatiu de la representació legal amb la qual actua la persona física que signa la sol·licitud, la qual ha d'estar vigent en el moment de presentar la sol·licitud.

a.4. Estatuts socials inscrits degudament en el registre.

a.5. Document d'estar donat d'alta en l'impost d'activitats econòmiques (IAE): certificat de situació en el cens d'activitats econòmiques de l'AEAT, si escau.

b) Si és persona física, s'ha d'aportar una còpia dels documents següents:

b.1. DNI*, NIE* o passaport de la persona física.

*Només en el cas que la persona interessada s'oposi a la consulta de la Conselleria de Fons, Europeus, Universitat i Cultura, perquè comprovi d'ofici la identitat, en aplicació de l'article 28.2 de la Llei 39/2015, ho ha d'indicar expressament i cal que aporti una còpia del DNI o el NIE. Si presentau el passaport per acreditar la identitat, n'heu d'aportar una còpia obligatòriament.

b.2. DNI*, NIE*, passaport o NIF de la persona o entitat que la representa, si escau.

*Només en el cas que la persona interessada s'oposi a la consulta de la Conselleria de Fons, Europeus, Universitat i Cultura, perquè comprovi d'ofici la identitat, en aplicació de l'article 28.2 de la Llei 39/2015, ho ha d'indicar expressament i cal que aporti una còpia del DNI o el NIE. Si presentau el passaport o el NIF per acreditar la identitat, n'heu d'aportar una còpia obligatòriament.

b.3. Document acreditatiu de la representació legal amb la qual actua la persona física que signa la sol·licitud, la qual ha d'estar vigent en el moment de presentar la sol·licitud, si escau.

c) Declaració responsable conjunta mitjançant el model normalitzat (annex 3) en què la persona o entitat sol·licitant declari:

— Complir amb les obligacions establertes en l'article 11 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions, i en l'article 11 de l'Ordre de la consellera d'Educació i Cultura, d'1 de juliol de 2009, per la qual s'estableixen les bases reguladores de les subvencions en matèria d'educació i cultura.

— Aportar documentació vertadera i correcta.

— Conèixer i no estar incursa en cap dels supòsits de prohibició i incompatibilitat per ser beneficiària dels que preveu l'article 10 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions.

— Estar al corrent de les obligacions amb la Seguretat Social i de les obligacions tributàries amb l'Administració de l'Estat i l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

— Respecte de l'impost sobre el valor afegit (IVA), s'ha d'indicar si la persona o entitat sol·licitant està exempta, és consumidor final i no se'l pot deduir o no és consumidor final i se'l pot deduir

— En cas que sigui una empresa, complir a legalitat vigent i aplicar criteris d'igualtat d'oportunitats pel que fa a la contractació de personal.

— No haver estat mai objecte de sancions administratives fermes ni sentències fermes condemnatòries per haver exercit o tolerat pràctiques laborals considerades discriminatòries per raó de sexe o de gènere.

— Indicar, si escau, totes les ajudes o subvencions sol·licitades o concedides per qualsevol institució, pública o privada, nacional o estrangera, relacionades amb la sol·licitud.

— Indicar si li han concedit o no cap ajuda de minimis.

— En el cas que sigui persona jurídica, declarar que, d'acord amb el que estableix l'article 14.2 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, s'indica l'adreça electrònica de contacte per efectuar els tràmits corresponents.

d) Memòria descriptiva i detallada de l'activitat o projecte, mitjançant el model normalitzat (annex 6), en què cal incloure:

— Els objectius de l'activitat o projecte

— La relació d'activitats i les dates en què es duen a terme

— Si escau, les dates, les rutes dels viatges i relació de les persones que viatgen

— La trajectòria professional de les persones, entitats o empreses implicades (Aporteu el currículum breu de la vostra entitat i el de l'altra implicada, si escau, i feu una descripció de l'activitat a què assistiu)

— El pla de patrocinis i finançament (En el cas que no n'hi hagi, indicau-ho)

— El pla de difusió i promoció exterior (Indicau en quins mitjans es publicarà: web, xarxes socials, premsa...)

— Previsió d'ingressos per al projecte (Indicau si teniu prevists ingressos per a aquesta activitat, en el cas que no n'hi hagi, indicau que no se'n preveuen).

— Pressupost detallat del projecte amb l'IVA desglossat.

e) Segons l'activitat que s'hagi de dur a terme:

— Comprovant de l'acreditació en el cas d'assistència a fires, festivals, mercats populars i tradicionals, jornades professionals, mostres, trobades, simposis o congressos

— Si escau, carta d'invitació o contracte d'actuació

— Document acreditatiu de la programació de l'activitat.

f) Material complementari (gràfic...), si escau.

g) Certificats d'estar al corrent de pagament de les obligacions amb:

— la Seguretat Social i de les obligacions tributàries amb:

— l'Agència Tributària de les Illes Balears

— l'Agència Estatal d'Administració Tributària

En aplicació de l'article 28.2 de la Llei 39/2015, la Conselleria de Fons Europeus, Universitat i Cultura ha de fer la consulta telemàtica dels certificats d'estar al corrent de pagament de les obligacions amb la Seguretat Social i les obligacions tributàries amb l'Agència Tributària de les Illes Balears. En cas que la persona o entitat interessada s'oposi a la consulta telemàtica, ho ha d'indicar expressament en la sol·licitud i aportar una còpia dels documents esmentats.

En aplicació de l'article 95.1 de la Llei 58/2003, de 17 de desembre, General Tributària, la Conselleria de Fons Europeus, Universitat i Cultura ha de fer la consulta telemàtica del certificat d'estar al corrent de les obligacions tributàries amb l'Agència Estatal d'Administració Tributària (AEAT) sempre que la persona o entitat interessada autoritzi expressament la consulta en la sol·licitud. En cas que no autoritzi expressament la consulta, ha d'aportar una còpia d'aquest document.

Això no obstant, en el cas de les ajudes d'import igual o inferior a 3.000 euros, la persona o entitat sol·licitant pot substituir la presentació d'aquests certificats per una declaració responsable (annex 3), en la qual indiqui que està al corrent de pagament de les obligacions tributàries i de les obligacions amb la Seguretat Social.

h) Document original de la Declaració responsable de les dades bancàries, si no sou perceptors de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, d'acord amb el que disposa el Decret 6/2013, de 8 de febrer, de mesures de simplificació documental dels procediments administratius.

L'imprès normalitzat de la convocatòria publicada es pot descarregar en el web de la seu electrònica de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

— Entitats: cal presentar l'imprès original, signat amb la signatura electrònica.

— Persona física: cal presentar l'imprès original signat amb la rúbrica original o signatura electrònica de la persona autoritzada, si es presenta de manera presencial en el registre o; obligatòriament amb la signatura electrònica de la persona autoritzada, si es presenta mitjançant el registre electrònic.

9.3. La Direcció General de Cultura, en qualsevol moment, pot sol·licitar a la persona o entitat interessada la documentació i la informació complementària que consideri necessària per resoldre l'expedient, com també, en el supòsit de concessió de l'ajuda, requerir la documentació original per acarar-la.

9.4. Si la documentació aportada no compleix els requisits exigits, s'ha de requerir la persona o l'entitat interessada que, en el termini de cinc dies hàbils, esmeni la mancança o adjunti els documents preceptius, amb l'advertiment que, en cas que no ho faci, es considerarà que desisteix de la seva sol·licitud i s'arxivarà l'expedient sense cap més tràmit, amb la corresponent resolució prèvia que s'ha de dictar en els termes prevists en l'article 21.1 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre.

9.5. Si la documentació presentada amb la sol·licitud s'ha d'esmenar o és incompleta, la data d'entrada de la documentació aportada o esmenada, que s'hagi lliurat posteriorment a la sol·licitud o s'hagi requerit, estableix l'ordre de prelació per atorgar la subvenció. D'acord amb el que assenyala l'apartat 11 d'aquesta convocatòria.

9.6. L'incompliment dels requisits o del termini de presentació de les sol·licituds establerts en aquesta convocatòria comporta que no s'admetrà la sol·licitud.

10. Termini i manera de presentació de les sol·licituds

10.1 Les sol·licituds, mitjançant el model normalitzat annex 2, s'han d'adreçar al conseller de Fons Europeus, Universitat i Cultura.

10.2. El termini per presentar les sol·licituds estarà obert a partir del cinquè dia hàbil després de la publicació de la convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i acabarà el dia 5 d'octubre de 2021.

10.3. No s'admetrà cap sol·licitud presentada fora del termini indicat.

10.4. En el cas de les empreses o entitats estan obligades a relacionar-se electrònicament amb les administracions públiques, de conformitat amb el que disposa l'article 14.2 i 3 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. Per això, únicament podran presentar les sol·licituds en el registre electrònic.

10.5. En el cas de les persones físiques, es pot presentar la sol·licitud, d'acord amb el que estableix l'article 16 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre; en concret, de les maneres següents:

a) Telemàtica: la sol·licitud s'ha de presentar mitjançant el registre electrònic.

b) Presencial: la sol·licitud es pot presentar al registre de la Direcció General de Cultura o a qualsevol de les oficines de registre de l'Administració autonòmica, de l'Administració General de l'Estat, de la resta de comunitats autònomes o de les entitats que integren l'Administració local.

10.6. Les sol·licituds s'han de formalitzar obligatòriament amb un mínim de 10 dies hàbils abans de l'inici de l'activitat. Aquest apartat no regeix per als casos següents:

— Les activitats que es duguin a terme entre el 22 de juny de 2020 i el 15 de juliol de 2021 que s'hauran de formalitzar obligatòriament fins al 15 juliol de 2021.

— Les activitats que es duguin a terme entre el 15 d'octubre i el 15 de novembre de 2021, que s'hauran de formalitzar obligatòriament fins al 5 d'octubre de 2021.

11. Criteris d'ordre de prelació per concedir la subvenció

11.1. Per concedir les subvencions que estableix aquesta convocatòria s'ha d'aplicar el procediment d'ordre d'entrada de les sol·licituds en el registre electrònic (REC), en el registre presencial de la Conselleria de Fons Europeus, Universitat i Cultura, o en els registres i les oficines que preveu l'article 16 de la Llei 39/2015, de procediment administratiu comú de les administracions públiques; atès que, d'acord amb la seva naturalesa, no són necessàries ni la comparació ni la prelació de les sol·licituds en un únic procediment, segons l'article 11.2 de l'Ordre de la consellera d'Educació i Cultura, d'1 de juliol de 2009, per la qual s'estableixen les bases reguladores per a la concessió de subvencions en matèria d'educació i cultura.

11.2. Això no obstant, si la documentació presentada en les sol·licituds, és incompleta o no compleix amb els requisits exigits, l'ordre de prelació que s'ha d'aplicar és el de la data d'entrada de la documentació aportada o esmenada, d'acord amb l'apartat 9.5.

12. Instrucció del procediment

12.1. L'òrgan competent per instruir el procediment és la directora general de Cultura de la Conselleria de Fons Europeus, Universitat i Cultura, a qui correspon fer d'ofici totes les actuacions que consideri necessàries per determinar, conèixer i comprovar les dades de cada sol·licitud. Correspon a la directora general i al personal adscrit a la Direcció General la tramitació de les sol·licituds i els expedients.

12.2. La instrucció del procediment es durà a terme d'acord amb l'article 16 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions, i l'article 8 de l'Ordre de la consellera d'Educació i Cultura, d'1 de juliol de 2009, per la qual s'estableixen les bases reguladores de les subvencions en matèria d'educació i cultura.

12.3. La directora general de Cultura ha d'emetre les propostes de resolució de concessió o denegació de la subvenció, les quals han de contenir la relació de les persones o entitats sol·licitants proposades com a beneficiàries, l'import de la subvenció i la relació de les sol·licituds denegades amb el motiu de la denegació.

12.4. Les propostes de resolució de concessió o denegació de la subvenció s'ha de publicar en la pàgina web de la Direcció General de Cultura per tal que les persones interessades puguin formular-hi al·legacions en el termini de 10 dies hàbils, comptadors des de la publicació de la proposta de resolució en la pàgina web esmentada, la qual cosa es farà constar mitjançant diligència de l'òrgan instructor.

Com a avís, i sense efectes de notificació, la Direcció General de Cultura ha de comunicar per via telemàtica, a l'adreça electrònica indicada en la sol·licitud, de quin dia i en quin enllaç s'ha publicat la proposta de resolució de concessió o denegació.

Si transcorregut aquest termini la persona o entitat interessada no ha presentat al·legacions, s'ha de considerar que hi està conforme i s'ha de continuar amb el procediment.

12.5. Una vegada publicades les propostes de resolució, les persones o entitats beneficiàries han de comunicar a l'òrgan instructor l'acceptació o la renúncia de la proposta de resolució a l'adreça de correu electrònic: subvencionspci@dgcultur.caib.es.

12.6. En qualsevol cas, l'acceptació s'entendrà produïda automàticament si en el termini de 10 dies comptadors des de l'endemà d'haver-se comunicat, no es fa constar el contrari.

12.7. En cas de renúncia, s'ha de comunicar mitjançant el model normalitzat annex 4.

13. Resolució de la subvenció

13.1. L'òrgan competent per resoldre la concessió de subvencions en el marc d'aquesta convocatòria és el conseller de Fons Europeus, Universitat i Cultura, d'acord amb l'article 10 de l'Ordre de la consellera d'Educació i Cultura, d'1 de juliol de 2009, per la qual s'estableixen les bases reguladores de les subvencions en matèria d'educació i cultura i en concordança amb l'article 8 del TRLS.

13.2. La resolució de concessió o denegació ha de ser motivada i ha de fixar, amb caràcter definitiu, l'import de la subvenció concedida i ha d'especificar la persona o entitat beneficiària, la descripció i els recursos administratius pertinents.

13.3. Es preveu la possibilitat de dictar resolucions parcials i successives de concessió o denegació, a mesura que l'òrgan instructor formuli les propostes corresponents.

13.4. Les sol·licituds de subvencions es poden resoldre individualment encara que no hagi acabat el termini de presentació, fins que s'exhaureixin els crèdits destinats a la convocatòria i, si escau, fins que es resolguin tots els expedients presentats dins el termini; d'acord amb l'article 6.3 de l'Ordre de la consellera d'Educació i Cultura, d'1 de juliol de 2009, per la qual s'estableixen les bases reguladores de les subvencions en matèria d'educació i cultura i l'article 17.3 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions.

13.5. El termini per dictar i notificar la resolució de concessió o denegació és de sis mesos comptadors des de l'endemà de l'acabament del termini de presentació de les sol·licituds.

S'entenen desestimades les sol·licituds no resoltes en el termini indicat.

13.6. La resolució s'ha de publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

13.7. Contra la resolució de concessió o denegació de les subvencions, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant el conseller de Fons Europeus, Universitat i Cultura en el termini d'un mes, comptador a partir de l'endemà d'haver-se publicat en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, d'acord amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, de procediment administratiu comú de les administracions públiques.

També es pot interposar un recurs contenciós administratiu davant la sala contenciosa administrativa del Tribunal Superior de Justícia en el termini de dos mesos comptadors a partir de l'endemà d'haver-se publicat, d'acord amb l'article 10.1a i 46.1 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

14. Justificació d'activitats i documentació justificativa

14.1. El pagament de la subvenció únicament es pot fer efectiu una vegada justificada l'activitat que se subvenciona en els termes establerts en aquesta convocatòria.

14.2. La subvenció s'ha de justificar mitjançant la presentació d'un compte justificatiu a través del model normalitzat (annex 5) subscrit per la persona o l'entitat beneficiària o per qui les representi al qual s'ha d'adjuntar:

a) La documentació que s'esmenta en l'article 15 de l'Ordre de la consellera d'Educació i Cultura, d'1 de juliol de 2009, per la qual s'estableixen les bases reguladores de les subvencions en matèria d'educació i cultura:

— Memòria d'actuació justificativa del compliment de les condicions imposades en la concessió de la subvenció en què s'indiquin les activitats que s'han duit a terme i els resultats obtinguts.

— Compte justificatiu del cost de les activitats que s'han duit a terme que consta de l'annex 5 i el document de justificació de despeses, full de càlcul.

— Factures: per a les factures de 500 euros o import inferior, no cal presentar el justificant de pagament.

— Justificant de pagament: per a les factures que superin els 500 euros, cal que es presenti el justificant de pagament.

b) L'acreditació fotogràfica de l'activitat.

c) Un exemplar dels materials gràfics elaborats o editats amb motiu de l'activitat subvencionada.

14.3. La persona o l'entitat beneficiària ha de presentar el compte justificatiu en el termini màxim de 15 dies hàbils comptadors des de l'endemà de la publicació de la resolució de concessió en el Butlletí Oficial de les Illes Balears o, si l'acabament de l'activitat fos posterior a aquesta publicació, en un màxim de 15 dies hàbils després d'haver duit a terme l'activitat.

Així mateix, es pot lliurar el compte justificatiu i la documentació justificativa de les despeses subvencionables, d'acord amb el que indica l'apartat 14.2 anterior, en el moment de presentar la sol·licitud, en el cas que s'hagi duit a terme l'activitat abans de publicar-se la resolució de la convocatòria.

14.4. Transcorregut el termini, sense que s'hagi presentat el compte justificatiu, es requerirà la persona beneficiària per tal que en el termini improrrogable de 15 dies, el presenti.

La manca de presentació de la justificació en el termini establert en aquest apartat podrà donar lloc a l'inici d'un procediment de revocació d'acord amb l'article 43 del TRLS i l'eventual reintegrament de la subvenció d'acord amb l'article 44 del TRLS; i es podran exigir la resta de responsabilitats establertes en la normativa reguladora de les subvencions.

La presentació de la justificació en el termini addicional establert en aquest apartat no eximirà la persona beneficiària de les sancions que, de conformitat amb la Llei general de subvencions, corresponguin.

14.5. Per a les despeses subvencionables s'ha de presentar la documentació justificativa següent:

Despeses subvencionables

Indicacions

Documentació justificativa

Desplaçament de les persones que duguin a terme l'activitat, fins a dos tècnics i la càrrega

 

 

Només s'accepten bitllets en classe turista.

 

 

 

– Factures d'avió i vaixell emeses a nom dels beneficiaris

– Bitllets o tiquets de tren i autocar

– Justificants de pagament per a factures superiors a 500 €

Quilometratge en els desplaçaments per carretera que no es facin en transport públic o vehicle llogat

 

 

S'ha de calcular: el nombre de quilòmetres del trajecte per 0,240141 €

 

En el cas de desplaçaments amb cotxe, la benzina i els peatges estan inclosos dins el preu del quilometratge

– Import indicat en el compte justificatiu, document del full de càlcul

Lloguer de vehicles

 

– Factures emeses a nom dels beneficiaris

– Justificants de pagament per a factures superiors a 500 €

Allotjament

 

– Factures emeses a nom dels beneficiaris

– Justificants de pagament per a factures superiors a 500 €

Acreditacions o inscripcions a fires, festivals, mercats populars i tradicionals, jornades professionals, mostres, trobades, simposis i congressos.

Només se subvencionaran un màxim de 2 acreditacions per projecte

– Tiquets o rebuts

 

Manutenció

S'ha de calcular d'acord amb els màxims estipulats

18 € per persona i dia

1 població: màxim 90 € per persona

+ d'una població: màxim 126 € per persona

– Import indicat en el compte justificatiu, document del full de càlcul

14.6. Les factures, rebuts i justificants de pagament han d'estar a nom de la persona beneficiària en el cas de les persones físiques o a nom de l'entitat o associació beneficiària, i han d'estar pagades als proveïdors.

14.7. Si les factures són d'un import superior a 500 euros s'ha de presentar el justificant de pagament que pot ser una còpia dels documents següents:

a) Una còpia del comprovant bancari, en el qual figurin la data del pagament, l'import pagat, la identificació del concepte del pagament amb l'objectiu que quedi identificat el pagament de la factura, com també les dades de l'ordenant i del destinatari, que han de coincidir amb la persona o entitat beneficiària i amb l'emissor de la factura, respectivament.

b) Una còpia del xec nominatiu, pagaré nominatiu, lletra de canvi o similar sempre que estigui vençut, acompanyada del corresponent extracte bancari del beneficiari de la subvenció que acrediti el càrrec.

c) Si el pagament es fa amb targeta de crèdit, cal lliurar una còpia del rebut del pagament i una còpia de l'extracte bancari de la targeta en què figuri l'apunt del càrrec.

Si les factures tenen un import de 500 euros o inferior, no és necessari presentar el justificant de pagament, tot i que s'han de relacionar en el compte justificatiu i s'han d'aportar juntament amb les altres factures.

14.8. En el cas de factures pagades al comptat, i per tant, inferiors a 2.500 euros, IVA inclòs, els rebuts de cobrament han de contenir com a mínim:

a) Denominació social de l'empresa perceptora de pagament.

b) Data d'emissió del rebut.

c) Número de la factura a la qual fa referència el pagament.

d) Import total de la factura.

e) Signatura original amb nom, llinatges i DNI de la persona representant de l'empresa.

14.9. Les factures que es presentin han de ser impressions de les factures digitals o bé fotocòpies de les factures i dels tiquets originals.

14.10. Cal que les factures es presentin en el mateix ordre en què figuren en el compte justificatiu, full de càlcul.

14.11. En el cas que no es justifiquin totalment les despeses detallades en el compte justificatiu (annex 5) perquè no s'hagin presentat les factures, rebuts o justificants de pagament o altra documentació que s'indica en l'apartat 14.2 anterior, s'ha de requerir la persona interessada perquè esmeni o aporti els documents justificatius dins un termini de deu dies hàbils, comptadors des del dia en què l'òrgan instructor li ho comuniqui; amb l'advertiment que, si no ho fa així, s'ha de revisar i minorar proporcionalment l'import sol·licitat.

També s'ha de revisar i minorar proporcionalment l'import sol·licitat, quan es relacioni i presenti documentació de despeses no subvencionables.

15. Forma, terminis i condicions de pagament de la subvenció

15.1. Una vegada publicada la resolució de concessió de la subvenció en el Butlletí Oficial de les Illes Balears es tramitarà el pagament que es durà a terme mitjançant una transferència bancària, un cop que s'hagi duit a terme l'activitat per a la qual s'ha sol·licitat la subvenció i que s'hagi justificat prèviament, en els termes establerts en aquesta convocatòria (annex 5).

15.2. El pagament de les ajudes s'ha de fer, amb caràcter general, en un únic pagament, que s'ha de fer efectiu una vegada justificada la subvenció concedida en els termes d'aquesta convocatòria.

15.3. El pagament de la subvenció s'ha de fer, en el termini màxim de sis mesos, comptadors des de la data d'entrada del compte justificatiu.

Documents adjunts