Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció I. Disposicions generals

AJUNTAMENT DE PALMA

Núm. 248930
Departament de Planejament i Gestió urbanística. Servei juridicoadministratiu de Planejament. Exp: PA20-0001. Aprovació definitiva de la modificació del PGOU que té per objecte la requalificació de l’ equipament sanitari públic ambulatori del Carme “EQ4N/SA-P 12-04-E”, com a “EQ4N/AD-P 12-01-P”

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

El Ple de l'Ajuntament en sessió celebrada el 27 de maig de 2021,  va aprovar definitivament una modificació del Pla general d'ordenació urbana (PGOU) que té per objecte la requalificació de l' equipament sanitari públic ambulatori del Carme “EQ4N/SA-P 12-04-E”, com a “EQ4N/AD-P 12-01-P”  mitjançant el següent acord:

“INFORME DE LA TAG CAP DE SERVEI.- Per acord del Ple de l' Ajuntament de 28/01/2021 es va aprovar inicialment el projecte de Modificació puntual del PGOU de Palma referida a la requalificació de l' equipament sanitari públic ambulatori del Carme “EQ4N/SA-P 12-04-E”, com a “EQ4N/AD-P 12-01-P” canviant l' ús principal assignat per administratiu institucional (públic).

Prèviament a l' aprovació inicial de la present modificació s' havien sol·licitat una sèrie d' informes. Ara bé, s' ha de tenir en compte que la parcel·la per a la qual es proposa el canvi d' ús és de titularitat pública, i el canvi d' ús ho és per a implantar un altre ús d' equipament públic. Les modificacions de planejament que tenen per objecte modificar l'ús detallat d'un equipament de titularitat pública a altre diferent, dins el  mateix ús global, estan subjectes al procediment que determina l'article 59 de la Llei 12/2017, de 29 de desembre, d'urbanisme de les Illes Balears (LUIB) segon la redacció donada per la disposició final tercera de la Llei 2/2020, de 15 d' octubre, que preveu que l'ajuntament pot modificar l'ús detallat mitjançant un acord plenari que només se sotmetrà  al tràmit establert a l'article 73 de la LUIB. Aquest articel, previst per a la delimitació de les unitats d' actuació, preveu un procediment amb els únics tràmits d' aprovació inicial, informació pública per un termini de vint dies, aprovació definitiva i publicació.

El projecte es va Sotmetre a informació pública de 20 dies mitjançant publicació d'edicte al BOIB núm. 18 de data 11-02-2021 (edicte 1310), anunci al diari “ULTIMA HORA” de data 15-02-2021 i a la seu Electrònica de l'Ajuntament fins el 17-03-21. El termini d' informació pública va finalitzar en data 18-03-21 sense que durant aquest termini s' hagin presentat al·legacions.       

Atesa la tramitació haguda fins ara, es considera que es pot aprovar el Projecte de modificació del PGOU, i elevar-lo al Consell de la Gerència i, posteriorment, al Ple per a l'aprovació definitiva.        

Es fa constar que se'n sol·licitarà informe a la Secretaria General, en virtut de les seves funcions d'assessorament legal al Ple i les comissions, atribuïdes a l'art. 122.5.e.2 de la Llei 7/85, de 2 d'abril en relació amb l'art. 123.2 del mateix text legal, que té caràcter preceptiu, perquè es tracta d'assumptes que exigeixen una majoria especial.

Per això, i atesos els articles 172 i 175 del Reglament d'organització, funcionament i  règim jurídic de les entitats locals; els art. 127.1.c, 123.1.i, 122.4.a, i amb el quòrum establert a l'article 123.2 del capítol II, títol X de la Llei 7/85, de 2 d'abril, modificada per la Llei 57/03, de 16 de desembre, de mesures per a la modernització del govern local; el RDL 781/86, de 18 d'abril; l'art. 99 i següents del Reglament orgànic del Ple, i els art. 4.1.e i 12.a del Reglament de la Gerència d'Urbanisme, es proposa al Consell de la Gerència que adopti la següent Resolució:

Proposar a la Junta de Govern l'aprovació definitiva de la modificació del PGOU de Palma, i que s'elevi al Ple de l'Ajuntament, i que aquest, amb el dictamen previ de la Comissió  Informativa, adopti el següent

ACORD

1. Aprovar definitivament la modificació del PGOU de Palma que té per objecte la requalificació de l' equipament sanitari públic ambulatori del Carme “EQ4N/SA-P 12-04-E”, com a “EQ4N/AD-P 12-01-P” canviant l' ús principal assignat per administratiu institucional (públic), allò ateses les necessitats del Servei de Salut de les Illes Balears que compten amb la conformitat de la Tresoreria General de la Seguritat Social, com a titular de l' immoble.

El projecte que s'aprova és el que ja va ser objecte d' aprovació inicial i que es correspon amb els següents arxius electrònics: I:\DOC TECNICA ORIGINAL\PA DOC TECNICA ORIGINAL\PA2020-0001-MOD PGOU EL CARME\PA2020-0001_20200629_ElCarmen_APROVACIO_INICIAL. Així com el plànol I.05, amb entrada al registre de Planejament el 30/11/20 i núm. 1001,  que es correspon amb els següents arxius electrònics: I:\DOC TECNICA ORIGINAL\PA DOC TECNICA ORIGINAL\PA2020-0001-MOD PGOU EL CARME\PA2020-0001-20201126_PLANO_105_SERVIDUMBRES AERONAUTICAS.

2. Publicar el present acord, juntament amb la normativa adient, al Butlletí Oficial de les Illes Balears, quedant aleshores aixecada la suspensió de l'atorgament de llicències a les àrees del territori objecte d'aquest acord.

3. Donar trasllat a la Delegació de Govern, al Consell Insular de Mallorca i al Govern de les Illes Balears del present acord  dins el termini de quinze dies des de la seva adopció, tot adjuntant un exemplar degudament diligenciat de la documentació aprovada.

4. Donar trasllat a la Direcció General d' Aviació Civil de la certificació de l' acte d' aprovació definitiva, tot adjuntant un exemplar degudament diligenciat de la documentació aprovada, de conformitat amb allò que es regula a la disposició addicional segona.6 del Real Decret 2591/1998, de 4 de desembre, en la seva redacció donada pel real Decret 297/2013, de 26 d'abril.

5. Comunicar el present acord a l'Oficina de Revisió del PGOU i a la resta de serveis que es  puguin trobar afectats, i també a la Conselleria de Salut i Consum i a la Tresoreria General de la Seguritat Social”

Complint amb l'art. 181 del Reglament general de la Llei 2/2014, de 25 de març, d'ordenació i ús del sòl, per a l'Illa de Mallorca, es publica perquè es prengui general coneixement i als efectes pertinents.

Contra aquesta resolució que posa fi a la via administrativa, es pot interposar recurs contenciós administratiu de conformitat amb l'article 114 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú, i els articles 45 i ss. de la Llei 29/98, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdic­ció contenciosa administrativa, modificada per la Llei orgànica 19/2003, de 23 de desembre, davant la Sala contenciosa administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears, en el termini de dos mesos, comptats des de l'endemà de la seva publicació. Tot això sense perjudici de qualsevol altre recurs o acció que es consideri pertinent.

Així mateix i d' acord amb l'art. 70 de la Llei 7/85, de 2 d'abril, es publica tot seguit el text complet de les ordenances d' aquesta modificació de PGOU:

Veure ANNEX FItxa de Sistemes modificada

 

Palma, 9 de juny de 2021

El cap del Departament

(Signat mitjançant signatura electrònica)

p.d. Decret de batlia núm 3000/2014, de 26/02/2014

(BOIB núm. 30 de  4-03-2014)

Jaume Horrach Font

Documents adjunts