Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció I. Disposicions generals

AJUNTAMENT D'ALAIOR

Núm. 248043
Modificació definitiva de l'ordenança fiscal reguladora de la taxa pels serveis de recollida i tractament de fems.2/7. Exp. 778/2021

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Exp.778/2021

NO HI HA AL·LEGACIONS: ANUNCI D'APROVACIÓ DEFINITIVA

Com que no s'han presentat reclamacions durant el termini d'exposició al públic, queda automàticament elevat a definitiu l'Acord plenari provisional de l'Ajuntament d'Alaior sobre la modificació de l'Ordenança fiscal reguladora de la taxa pels serveis de recollida i tractament de fems, el text íntegre del qual es publica en compliment de l'article 17.4 del Reial Decret Legislatiu 2/2004, de 5 de març, pel qual s'aprova el Text Refós de la Llei Reguladora de les Hisendes Locals.

Ordenança núm. 2/7

ORDENANÇA FISCAL REGULADORA DE LA TAXA PELS SERVEIS DE RECOLLIDA I TRACTAMENT DE FEMS

Article 1

Fonament i naturalesa

Fent ús de les facultats concedides pels articles 133.2 i 142 de la Constitució i per l'article106 de la Llei 7/85 de bases de règim local, i de conformitat amb el que disposa el Reia decret legislatiu 2/2004, de 5 de març, Text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals, s'estableix la taxa per recollida de fems, que es regirà per la present Ordenança fiscal, les normes de la qual s'atenen al que preveu l'article 57 del citat text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals.

Article 2

Fet imposable

Constitueix el fet imposable de la taxa la prestació dels serveis següents:

a) Servei de recepció obligatòria de recollida, transport i tractament de residus domèstics generats en habitatges i edificis amb un ús predominantment residencial o similar, com a conseqüència de les activitats domèstiques.

b) Servei de recollida, transport i tractament de residus domèstics i residus comercials no perillosos generats en allotjaments, edificis, locals, establiments i instal·lacions de tot tipus, en els quals s'exerceixin activitats econòmiques.

A aquest efecte, es consideren «residus domèstics» i «residus comercials» els tipificats com a tals a l'article 3 de la Llei 22/2011, de 28 de juliol, de residus i sòls contaminats.

Article 3

Subjecte passiu

Són subjectes passius contribuents les persones físiques o jurídiques i les entitats a què es refereix l'article 35.4 de la Llei general tributària (LGT), propietàries d'edificis i, si escau, titulars d'activitats econòmiques.

Tenen la condició de substituts de les persones contribuents, en el cas de la taxa de fems per activitats econòmiques, els propietaris o propietàries dels immobles, el quals podran repercutir, si s'escau, les quotes sobre les persones beneficiàries.

Article 4

Responsables

Respondran solidàriament de les obligacions tributàries de qui és subjecte, les persones físiques i jurídiques a què es refereix l'article 42 de la LGT.

Seran responsables subsidiaris els subjectes assenyalats a l'article 43 de la LGT.

Article 5

Exempcions

1. Es podran concedir exempcions o bonificacions en casos d'extrema necessitat, amb l'informe previ dels Serveis Socials. En qualsevol cas, n'estaran exemptes les edificacions d'ús exclusivament agrícola.

2. Amb sol·licitud prèvia, gaudiran d'una bonificació del 20 % de la quota per ús residencial aquells subjectes passius que tenguin la condició de persona jubilada o pensionista i acreditin que es troben en les circumstàncies següents:

-Renda anual per persona resident a l'habitatge inferior a 1,5 vegades l'indicador de renda d'efectes múltiples (IPREM) determinat anualment per la Llei de pressuposts generals de l'Estat.

- No tenir en propietat més d'un habitatge.

3. D'ofici o a instància de part es podrà declarar exempt un habitatge de cada explotació agrícola activa existent al municipi, sempre que aquesta no tengui una autorització per a ús turístic.

Article 6

Bonificació

S'estableix una bonificació de l'1,5% de l'import a favor dels subjectes passius que hagin domiciliat els seus deutes corresponents a aquesta taxa en una entitat financera, sempre que l'import sigui abonat en el moment que es presenti a cobrament.

En cas de manca d'abonament del rebut domiciliat en el moment que es presenti a cobrament, excepte quan hi concorrin circumstàncies de caràcter excepcional alienes a la voluntat de qui es subjecte passiu, es perdrà el dret a la bonificació esmentada.

Article 7

Quota tributària

La quota tributària és una quantitat fixa per unitat de local que es determina en funció de la naturalesa i la destinació dels immobles, segons la taula següent:

 

Recollida

Tractament

 

Euros

Euros

1. Ús residencial:

 

 

1.1. Habitatges en sòl urbà o urbanitzable

60,90

31,70

1.2. Habitatges en sòl rústic

12,00

31,70

2. Activitats econòmiques segons epígraf IAE:

 

 

2.2. Locals afectes

48,85

22,40

2.3. Divisió 1-5 i 7,grup 61,62,63

 

 

*de fins a 3 operaris

179,55

46,20

*de 4 a 10 operaris

268,80

133,35

*d'11 a 20 operaris

456,75

228,90

*de 21 a 30 operaris

841,05

428,40

*més de 30 operaris

1.365,00

703,50

2.4. Agrupació 64, 65, 66, 67 i 69, i divisió 8 i 9

 

 

*de 0-50 m2

111,30

57,75

*de 51-100 m2

115,50

60,15

*de 101-200 m2

123,90

64,58

*de 201-400 m2

132,30

69,05

*més de 401 m2

141,25

73,75

2.5. Epígraf 68, per cada 4 places

70,35

36,75

2.6. Secció 2a activitats professionals

amb local

60,90

32,05

En el cas que en un mateix local es realitzi una activitat per a la qual és necessari donar-se d'alta en més d'un epígraf, es tributarà únicament per l'epígraf a què correspongui la quota tributària més alta.

Article 8

Meritació

1. Es merita la taxa i neix l'obligació de contribuir des del moment en què s'inicia la prestació del servei. A aquest efecte, s'entén iniciada, atesa la naturalesa de recepció obligatòria, quan els habitatges o edificis estiguin en condició de ser habitats, en el cas dels residus domèstics generats a les cases i quan les activitats hagin estat donades d'alta davant l'Administració competent, en el cas dels residus domèstics i comercials generats en immobles on es desenvolupin activitats econòmiques.

2. Un cop s'hagin donat d'alta en el padró, les quotes es meritaran el dia 1 de gener de cada any i el període impositiu comprendrà l'any natural.

3. En el cas de la taxa de fems generada per activitats econòmiques, la quota es podrà prorratejar per trimestres naturals en els supòsits d'alta o cessament de l'activitat, però no per canvi de titularitat.

Quan es conegui l'alta d'una activitat, ja sigui amb la matrícula de l'IAE o per comunicació de les persones interessades, aquesta tindrà efectes des de l'inici del trimestre natural en què s'hagi donat d'alta i l'Ajuntament n'emetrà la liquidació corresponent. A partir d'aquest moment les persones obligades a contribuir quedaran automàticament incorporades en el padró per als períodes següents.

En els casos de cessament de l'activitat, el prorrateig de la quota s'haurà de sol·licitar a instància de part, un cop s'hagi produït la baixa de l'activitat davant l'Administració competent.

Article 9

Liquidació i ingrés

En el cas de les altes, es liquidarà la taxa i el pagament s'efectuarà d'acord amb el que preveu l'article 62.2 de la LGT.

En els exercicis successius, el cobrament de les quotes s'efectuarà per padró anual, en el període de cobrament que fixi l'Ajuntament, que no serà inferior a dos mesos

Article 10

Infraccions i sancions

En tot el que es refereix a la qualificació d'infraccions tributàries i a les sancions que els correspongui en cada cas caldrà ajustar-se al que disposen els articles 181 i següents de la Llei general tributària.

Disposició transitòria

Quotes 2.4, 2.5 i 2.6 per activitats econòmiques segons epígraf d'IAE aplicables de forma excepcional a causa de la crisi de la COVID-19

De forma excepcional i únicament durant l'exercici 2021, d'acord amb les competències atribuïdes per l'article 29.1 t de la Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears, arran de la reducció dràstica i involuntària de l'activitat econòmica com a conseqüència dels efectes del coronavirus i amb l'objectiu de contribuir a la reactivació de les empreses, al manteniment del teixit comercial i empresarial d'Alaior i a l'impuls de la promoció i dinamització del sector comercial i turístic, les quotes 2.4, 2.5 i 2.6 de l'article 7 queden de la manera que segueix quant als epígrafs concrets:

2.4 Epígrafs

651,6522,6523,6524,6531,6532,6533,654,656,659,671,672,673,674,676,677,69,751,755,8196,93,966,967,969,971,972,973,98 i 99

Recollida

 

Tractament

 

De 0 a 50 m2

55,65

28,88

De 51 a 100 m2

57,75

30,08

De 101 a 200 m2

61,95

32,29

De 201 a 400 m2

66,15

34,53

De més de 401 m2

70,63

36,88

2.5 Epígraf 68, per cada 4 places

35,18

18,38

2.6 Professionals amb local epígrafs 826,836,838,839,841, 85 i 887.

30,45

16,03

 

Disposició final

Aquesta Ordenança entrarà en vigor l'endemà de la seva publicació en el BOIB i serà d'aplicació fins que es modifiqui o derogui expressament.

Redaccions anteriors a la versió vigent:

- Vigent des de 01/01/20 fins a 31/12/20, BOIB núm. 133 de data 30/07/2020. Exp. 2995/2020

- Vigent des de 01/01/18 fins a 31/12/19, BOIB núm. 146 de data 30/11/2017. Exp. 5270/2017

- Vigent des de 19/03/13 fins a 31/12/17, BOIB nº 37 de data 19/03 / 2013. Exp. 1996/2012

- Vigent des de 1/01/12 fins a 18/03/13 BOIB núm. 127 de data 27/10/11. Exp. 1541/2011

El batle

José Luis Benejam Saura

Es pot trobar el text esmentat a la web:

https://alaior.sedelectronica.es/transparency/238b80a6-03b0-4dfa-a9a7-3b85c89dcc82/

Contra aquest Acord, segons l'article 19 del Reial Decret Legislatiu 2/2004, de 5 de març, pel qual s'aprova el Text Refós de la Llei Reguladora de les Hisendes Locals, els interessats podran interposar recurs contenciós administratiu, en el termini de dos mesos a comptar a partir del dia següent al de la publicació d'aquest anunci en el Butlletí Oficial de la Província, davant el Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears.

              

Alaior, 10 de juny de 2021

El batle

Jose Luis Benejam Saura