Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA DE TRANSICIÓ ENERGÈTICA, SECTORS PRODUCTIUS I MEMÒRIA DEMOCRÀTICA

Núm. 247933
Resolució del conseller de Transició Energètica, Sectors Productius i Memòria Democràtica de 7 de juny de 2021 sobre l’autorització administrativa i declaració, en concret, d’utilitat pública d’una instal•lació elèctrica del «Projecte de nova línia aerosubterrània, ampliació de xarxa BT 10662 Corral d’en Bennassar» a Endesa Distribución Eléctrica, SLU

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Fets

1. El 23 de novembre de 2015, Endesa Distribución Eléctrica, SLU (en endavant, EDE) presenta la sol·licitud d'autorització administrativa i declaració, en concret, d'utilitat pública de la instal·lació elèctrica del «Projecte de nova línia aerosubterrània, ampliació de xarxa BT 10662 Corral d'en Bennassar».

i. Expedient: 2015/28471-UP 2/2015.

ii. Denominació del projecte: Projecte de nova línia aerosubterrània, ampliació de xarxa BT 10662 Corral d'en Bennassar.

iii. Peticionari: Endesa Distribución Eléctrica, SLU.

iv. Domicili: Sant Joan de Déu, 1, 07007 Palma.

v. Situació de la instal·lació: polígon 1, parcel·la 88, Alcúdia.

vi. Finalitat de la instal·lació: reforç de la xarxa de distribució de baixa tensió existent per atendre la sol·licitud d'un nou subministrament.

vii. Dades tècniques: tram de línia de distribució aèria de baixa tensió de 137 metres de longitud i conductors RZ150-Al, tram de línia de distribució soterrada de 12 metres, substitució de dos suports de fusta per dos suports de formigó amb conversió aerosubterrània.

viii. Pressupost: 4.623,11 €.

2. El 19 de gener de 2016, el tècnic del Servei de Transport i Distribució d'Energia i Generació Tèrmica emet l'informe favorable del tràmit d'informació pública d'autorització administrativa i declaració, en concret, d'utilitat pública d'una instal·lació elèctrica del «Projecte de nova línia aerosubterrània, ampliació de xarxa BT 10662 Corral d'en Bennassar».

3. El 25 de gener de 2016, s'obre el tràmit d'informació pública sobre l'autorització administrativa i declaració, en concret, d'utilitat pública d'una instal·lació elèctrica del «Projecte de nova línia aerosubterrània, ampliació de xarxa BT 10662 Corral d'en Bennassar».

4. L'1 de febrer de 2016, es remet al senyor Jaume Fanals Rosselló l'obertura del tràmit d'informació pública d'una instal·lació elèctrica «Projecte de nova línia aerosubterrània de baixa tensió. Ampliació de xarxa CT 10992 Corral d'en Bennassar».

5. L'1 de febrer de 2016, es remet a ENDESA l'obertura del tràmit d'informació pública d'una instal·lació elèctrica «Projecte de nova línia aerosubterrània de baixa tensió. Ampliació de xarxa CT 10992 Corral d'en Bennassar».

6. L'1 de febrer de 2016, se sol·licita a l'Ajuntament d'Alcúdia que exposi durant un període de vint dies el «Projecte de nova línia aerosubterrània, ampliació de xarxa BT 10662 Corral d'en Bennassar».

A més, se sol·licita també a l'Ajuntament d'Alcúdia que emeti l'informe corresponent sobre el «Projecte de nova línia aerosubterrània, ampliació de xarxa BT 10662 Corral d'en Bennassar».

7. El 13 de febrer de 2016, es publica en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB número 21) l'obertura del tràmit d'informació pública sobre l'autorització administrativa i declaració, en concret, d'utilitat pública d'una instal·lació elèctrica del «Projecte de nova línia aerosubterrània, ampliació de xarxa BT 10662 Corral d'en Bennassar».

8. El 18 de febrer de 2016, es publica en el diari Última hora l'obertura del tràmit d'informació pública sobre l'autorització administrativa i declaració, en concret, d'utilitat pública d'una instal·lació elèctrica del «Projecte de nova línia aerosubterrània, ampliació de xarxa BT 10662 Corral d'en Bennassar».

9. El 18 de febrer de 2016, es publica en el diari El Mundo l'obertura del tràmit d'informació pública sobre l'autorització administrativa i declaració, en concret, d'utilitat pública d'una instal·lació elèctrica del «Projecte de nova línia aerosubterrània, ampliació de xarxa BT 10662 Corral d'en Bennassar».

10. El 15 de març de 2016, el senyor Fanals registra a la Direcció General d'Energia i Canvi Climàtic (en endavant, DGE) un escrit d'al·legacions en què manifesta la seva oposició a l'autorització administrativa de l'execució del projecte.

11. El 17 de març de 2016, l'Ajuntament d'Alcúdia notifica a la DGE que el «Projecte de nova línia aerosubterrània, ampliació de xarxa BT 10662 Corral d'en Bennassar» ha estat publicat en el tauler d'edictes des del 05/02/2016 fins al 27/02/16.

12. El 23 de març de 2016, es remeten les al·legacions formulades pel senyor Fanals a EDE perquè hi respongui.

13. El 18 d'abril de 2016, té entrada a la DGE l'informe favorable del «Projecte de nova línia aerosubterrània, ampliació de xarxa BT 10662 Corral d'en Bennassar» emès per l'Ajuntament d'Alcúdia, amb els condicionants següents:

Que sigui una substitució de la línia aèria ja existent, amb la condició, el compromís i la garantia de substitució per xarxa enterrada sota el vial del tram de xarxa aèria que passa per sòl urbà quan aquest s'executi.

14. El 19 de maig de 2016, EDE presenta un escrit de resposta a les al·legacions formulades pel senyor Fanals el 15 de març 2016.

15. El 6 de juny de 2016, s'emet un escrit a EDE en el qual se li comunica que han de respondre a les qüestions plantejades pel senyor Fanals i no amb respostes genèriques. A més, se sol·licita a EDE que aporti l'informe del Departament de Litoral del Consell Insular de Mallorca.

16. El 13 de juliol de 2016, EDE presenta un nou escrit de resposta a les al·legacions del senyor Fanals que substitueix el primer escrit presentat el 19 de maig de 2016.

17. El 2 de novembre de 2016, se sol·licita l'informe al Departament de Territori i Infraestructures del Consell Insular de Mallorca.

18. El 19 de desembre de 2016, es reitera la sol·licitud d'informe al Departament de Territori i Infraestructures del Consell Insular de Mallorca.

19. El 17 de gener de 2017, EDE registra un ofici emès pel Departament de Territori i Infraestructures del Consell Insular de Mallorca en el qual s'indica que «les obres en qüestió no han de ser objecte de l'autorització demanada ja que es troben fora de la zona de servitud de protecció prevista en la Llei 22/1988, de 28 de juliol, de costes».

20. El 10 d'abril de 2017, s'envia a l'Ajuntament d'Alcúdia una notificació en la qual s'informa aquest organisme que el projecte no tracta «d'una substitució dels conductors existents per uns de nous, sinó que pel mateix traçat aeri existent s'estendrà una nova línia, aprofitant uns suports i substituint-ne uns altres (en el mateix lloc) a causa dels esforços a què estarà sotmès amb la modificació».

21. El 15 de juny de 2017, l'Ajuntament d'Alcúdia emet un nou informe del projecte en el qual es reitera en el seu informe anterior i torna a informar favorablement sobre el projecte amb les mateixes condicions: «que no es tracti d'una nova línia i que, quan se n'hagi de fer el soterrament, aquest projecte no suposi un impediment o un major cost per als propietaris o l'Administració».

22. El 10 de juliol de 2017, el senyor Sebastià Grau Avila, en representació del senyor Friedrich Georg Knapp (sol·licitant del nou subministrament) remet un escrit a la DGE en el qual posa de manifest que l'Ajuntament d'Alcúdia ha informat favorablement sobre el projecte.

23. El 28 d'agost de 2017, el cap del Servei de Transport i Distribució d'Energia i Generació Tèrmica emet un informe en què respon de forma concreta tant a les al·legacions presentades el 14 de març de 2016 pel senyor Fanals com a les al·legacions d'EDE del dia 13 de juliol de 2016. També s'ha tingut en compte l'escrit presentat pel senyor Sebastià Grau Avila com a representant del senyor Friedrich Georg Knapp.

24. El 28 d'agost de 2017, es trasllada als interessats l'informe emès pel cap del Servei de Transport i Distribució d'Energia i Generació Tèrmica i es dona tràmit d'audiència prèvia a la proposta de resolució.

25. El 5 de setembre de 2017, es notifica tant al senyor Fanals com a l'empresa distribuïdora EDE l'informe elaborat pel cap del Servei de Transport i Distribució d'Energia i Generació Tèrmica del dia 28 d'agost de 2017. Es notifica també als interessats que, una vegada acabada la fase d'instrucció, es dona tràmit d'audiència per un termini de quinze dies comptadors des de l'endemà de la recepció de la notificació, i amb caràcter previ a la proposta de resolució, tot això d'acord amb l'article 84 de la Llei 30/1992, de 30 de novembre, perquè els interessats puguin al·legar i presentar la documentació i les justificacions que estimin oportunes.

26. El 28 de setembre de 2017, EDE registra un nou escrit d'al·legacions a la DGE en el qual posa de manifest que es ratifiquen en les al·legacions presentades anteriorment. Presenten també el plànol complet de l'obra i la catalogació del sòl afectat. A més, indiquen que sol·liciten la declaració d'interès general per a tota la línia tramitada.

27. El 9 d'octubre de 2017, el senyor Fanals presenta un nou escrit d'al·legacions en el qual es reitera en la seva oposició a l'autorització administrativa i declaració en concret d'utilitat pública de la nova línia elèctrica.

En aquest escrit se sol·licita també:

a. Sol·licitar un nou informe a l'Ajuntament i informe a la Direcció General d'Ordenació del Territori, competent en litoral en sòl rústic, incloent tots els antecedents, en especial que la línia existent no disposa de permisos.

b. Exigir a Endesa que esmeni les deficiències advertides.

c. Donar al senyor Fanals una nova audiència, en especial referent a la provisionalitat de la línia, que assumeix el cost de la que la substitueixi i en què queda reflectit que, amb la documentació dispersa existent, s'hauria d'unificar, cosa que no queda definida.

28. El 13 de novembre de 2017, es dona trasllat a EDE del nou escrit d'al·legacions del senyor Fanals. D'acord amb aquestes al·legacions del senyor Fanals, se sol·licita a EDE que presenti:

a. Autorització administrativa/posada en servei de la línia de distribució de la línia actualment existent.

b. Acord de la Comissió Insular de Territori, Urbanisme i Patrimoni Històric, relatiu a la declaració d'interès general de la línia de baixa tensió projectada en el seu tram per sòl rústic.

c. Informe de la Direcció General d'Ordenació del Territori (Servei de Costes i Litoral) de la Conselleria de Territori, Energia i Mobilitat com a òrgan competent en matèria de litoral en sòl rústic.

29.  El 19 de desembre de 2017, EDE respon a la sol·licitud d'informació de la DGE. En aquest escrit, es donen les respostes següents:

a. Consultat l'expedient físic del transformador 10662 Corral d'en Bennassar, la data de posada en servei és el 5 d'octubre de 1964.

b. No s'ha sol·licitat llicència per a l'execució de les obres perquè aquesta se sol·licitarà quan hi hagi l'acta d'ocupació, títol habilitant per entrar a finca aliena.

30. El 20 de novembre de 2018, EDE remet a la DGE la resolució d'autorització amb condicionants a zona de servitud de protecció per al projecte de nova línia aerosubterrània BT sol·licitada per EDE a l'avinguda de Corral d'en Bennassar, solar 9, TM d'Alcúdia, emesa pel director general d'Ordenació del Territori de la Conselleria de Territori, Energia i Mobilitat.

31. El 8 de febrer de 2021, des de la DGE, se sol·licita a EDE que, amb referència al seu darrer escrit de 9 d'octubre de 2017, es responguin les qüestions següents:

a. Còpia de l'expedient referenciat a la resposta del dia 19 de desembre de 2017, és a dir, de l'expedient del transformador 10662 Corral d'en Bennassar.

b. Còpia dels primers contractes de subministrament associats al transformador 10662 Corral d'en Bennassar.

c. Altra documentació que trobeu adient per acreditar l'alta de la línia de baixa, la qual és objecte del projecte en qüestió.

32. El 13 d'abril de 2021, EDE registra un nou escrit en resposta a la sol·licitud d'informació emesa per la DGE el 8 de febrer de 2021. Amb l'escrit s'adjunta:

a. Ordre de construcció dels transformadors, amb data de finalització dels treballs de 5 d'octubre de 1964.

b. Croquis dels treballs realitzats per la construcció.

c. Contracte número 503451, corresponent al CUPS ES0031500200645001VT0F del carrer de Cerdanya, 3, 07400 Alcúdia.

d. Contracte número 4011379, corresponent al CUPS ES0031500197005001LA0F de l'avinguda de  de Corral d'en Bennasar, 2, 07400 Alcúdia.

33. El 07 de juny de 2021, el Servei de Transport i Distribució d'Energia i Generació Tèrmica emet un informe tècnic favorable sobre l'autorització administrativa i declaració, en concret, d'utilitat pública d'una instal·lació elèctrica del «Projecte de nova línia aerosubterrània, ampliació de xarxa BT 10662 Corral d'en Bennassar» amb els condicionants següents:

1. Aquesta autorització no produirà efectes fins que les obres no siguin declarades, si escau, d'interès general pel Consell Insular de Mallorca.

2. Que tal com s'indica en els informes municipals, aquesta línia es considera com una estesa provisional que haurà de ser desmuntada per l'interessat i enterrar-se quan es desenvolupi el vial previst en el planejament.

3. S'haurà de complir amb la resta de condicionants emesos per cadascun dels organismes competents en les seves matèries.

Condicionants de l'Ajuntament d'Alcúdia:

a. Que no es tracti d'una nova línia.

b. Que, quan se n'hagi de fer el nou soterrament, aquest projecte no suposi un impediment o un major cost per als propietaris o l'Administració.

Condicionants de la Direcció General d'Ordenació del Territori:

a. Aquesta autorització està subjecta a la condició que, tal com consta en l'informe tècnic municipal de 2 de maig de 2017, de l'arquitecte Antoni Ramis Ramos, l'Ajuntament d'Alcúdia interpreti que no es tracta d'una nova línia.

b. Aquesta autorització no produirà efectes fins que les obres no siguin declarades, si escau, d'interès general pel Consell Insular de Mallorca.

c. En cas que resulti preceptiva la tramitació del procediment d'interès general, el termini per a l'execució de les obres que s'autoritzen serà de dos anys comptat a partir de la notificació, si escau, de la declaració d'interès general. En cas contrari, el termini computarà a partir de la notificació d'aquesta resolució d'autorització, i quedarà sense efecte en ambdós supòsits l'autorització en exhaurir-se el termini esmentat.

d. Que en cap moment i circumstància siguin abocats, directament o indirectament, aigües residuals, materials d'enderrocaments, d'excavacions o d'una altra procedència i naturalesa al domini públic maritimoterrestre i zones de servitud.

e. Que no s'ocuparan terrenys de la zona de domini públic maritimoterrestre amb cap obra o instal·lació, sense que prèviament s'hagi obtingut la preceptiva concessió o autorització del Ministeri per a la Transició Ecològica.

f. Que la zona de servitud de trànsit haurà de quedar permanentment expedita de qualsevol tipus d'obra o obstacle, per al pas públic de vianants i per als vehicles de vigilància i salvament.

g. La conformitat a la petició de referència s'entén sens perjudici de terceres persones, salvant el dret de propietat, i sense implicar l'assumpció de responsabilitats per part de la Conselleria de Territori, Energia i Mobilitat en relació amb l'execució de les obres, tant respecte a terceres persones com als titulars de l'autorització.

h. L'atorgament d'aquesta autorització no eximeix els seus titulars de l'obtenció d'altres llicències i autoritzacions legalment procedents.

i. Els treballs que s'autoritzen no constituiran obstacle a l'exercici de la servitud de trànsit i accés al mar.

j. Els titulars de l'autorització no podran ocupar, per a l'execució de les obres, cap espai del domini públic maritimoterrestre.

k. Abans de realitzar qualsevol augment o modificació de les obres compresa en la documentació presentada, sobre la base del que concedeix aquesta autorització, el promotor haurà d'obtenir la preceptiva autorització, amb la tramitació prèvia corresponent.

l. L'administració competent podrà inspeccionar en tot moment l'execució de l'actuació per comprovar si s'ajusta a les condicions d'aquesta autorització. Si s'aprecia l'existència d'incompliments, ordenarà la paralització de les obres o instal·lacions en la forma establerta per la Llei de costes, incoant els expedients que corresponguin.

m. A peu d'obra s'haurà de tenir permanentment, durant l'execució, una fotocòpia d'aquesta Resolució, juntament amb un exemplar dels plànols sobre la base dels quals s'ha resolt la petició, perquè pugui ser exhibit quan ho requereixin els agents de l'administració competent.

34. En data de 07 de juny de 2021, no s'ha rebut a la Direcció General d'Energia i Canvi Climàtic cap altra al·legació.

Al·legacions durant l'inici del tràmit d'informació pública

Durant el període d'informació pública de l'obertura del tràmit d'informació pública sobre l'autorització administrativa i declaració, en concret, d'utilitat pública d'una instal·lació elèctrica del «Projecte de nova línia aerosubterrània, ampliació de xarxa BT 10662 Corral d'en Bennassar», el senyor Fanals va presentar un escrit d'al·legacions, el qual va ser contestat tant per l'empresa distribuïdora com pel Servei de Transport i Distribució d'Energia i Generació Tèrmica.

A continuació, es transcriuen tant les al·legacions del senyor Fanals (15 de març de 2016) com les respostes d'ENDESA (13 de juliol de 2016) i del Servei de Transport i Distribució d'Energia i Generació Tèrmica (28 d'agost de 2017).

Primera al·legació

1. En la primera al·legació sobre antecedents presentada pel senyor Fanals, en què manifesta:

a. Que la parcel·la ja disposa de subministrament elèctric a través d'estesa aèria.

b. Que la parcel·la sobre la qual l'Ajuntament d'Alcúdia li va concedir el 2001 llicència d'obra d'edificació, amb la condició de cedir terrenys per un vial, dotar de serveis urbanístics i no poder usar o ocupar l'edifici fins que no es completàs la dotació de serveis urbanístics. Que la dotació de serveis urbanístics s'havia de fer dotant-los pel vial que confronta la seva parcel·la.

c. Que, en data 16 de desembre de 2014, el senyor Knapp va sol·licitar a l'Ajuntament una delimitació d'unitat d'actuació, a conseqüència de la qual l'Ajuntament la va aprovar (BOIB 05/09/2015).

d. Que l'adreça de la parcel·la correspon al ps. Voramar, 45A, vial públic amb el qual confronta, i no amb l'avinguda de Corral d'en Bennassar.      

2. La resposta d'EDE a la primera al·legació és:

a. Que si bé és cert que la parcel·la ja disposa de subministrament elèctric, aquest subministrament és provisional d'obres, d'11,951 kW i, per tant, no és definitiu, ja que la xarxa és insuficient per poder assumir la totalitat de la potència sol·licitada pel senyor Knapp, tant per les característiques que té com perquè és una xarxa amb una tensió no normalitzada (127 V). L'objecte del projecte és atendre un subministrament elèctric de 90 KW.

b. En l'informe municipal de 15 d'abril de 2016, s'indica que la línia que s'ha de dur a terme tindrà un caràcter de provisionalitat i la seva retirada estarà condicionada al desenvolupament de la unitat d'actuació indicada pel senyor Fanals. Que tant l'informe de l'arquitecte municipal com l'informe jurídic avalen, amb detalls, la idoneïtat de la solució tècnica proposada, en ser l'Ajuntament el competent en qüestions d'urbanisme.

c. ENDESA indica a més a més que la dotació de subministrament no està condicionada a la confrontació de la parcel·la al vial públic existent del ps. Voramar, ja que els serveis es poden connectar per diferents zones, en aquest cas des del vial públic d'avinguda de Corral d'en Bennassar, en què hi ha xarxes de distribució que fan més racional atendre nous subministraments elèctrics.

3. Les consideracions del Servei de Transport i Distribució d'Energia i Generació Tèrmica en relació amb el contingut de la primera al·legació són:

a.  Que el fet que la parcel·la disposi de subministrament elèctric per a una potència d'11,951 kW, corresponent a un provisional d'obres, no condiciona per a res les futures necessitats de potència que s'ha de contractar per a una edificació.

b. Que la dotació de la potència necessària demanada s'ha de fer sobre la base dels criteris de selecció de punt de subministrament i de disponibilitat de xarxa indicades pel distribuïdor elèctric de la zona; en aquest cas, Endesa Distribución Eléctrica, SLU.

c. Que, als efectes de les competències d'energia, la zona per on se subministri l'energia elèctrica a la parcel·la sol·licitant ha de dependre dels condicionants expressats en els informes determinants; en aquest cas, l'informe de l'Ajuntament d'Alcúdia, com a òrgan competent en matèria d'urbanisme.

d. Que de la lectura dels informes municipals no es dedueix que el subministrament elèctric proposat no es pugui fer segons el projecte presentat, és a dir, per l'avinguda de Corral d'en Bennassar i no pel ps. Voramar.

e. Que es tracta d'un subministrament elèctric provisional, ja que, una vegada executada la unitat d'actuació corresponent, el subministrament elèctric corresponent a aquest projecte s'ha de desmuntar.

Segona al·legació

1. En la segona al·legació, sobre manca de motivació presentada pel senyor Fanals, en què manifesta:

a. Ni en la sol·licitud ni en el projecte de la nova línia de baixa tensió s'inclou cap justificació que permeti saber les raons per fer la sol·licitud. No es motiva la necessitat d'un nou subministrament elèctric en una parcel·la que ja en disposa i que està inclosa en una unitat d'actuació, ni es justifica l'elecció del traçat projectat i no d'un altre.

b. En l'expedient declaratiu d'utilitat pública i restrictiva de drets no hi pot mancar aquesta justificació. La manca de justificació impedeix presentar al·legacions amb coneixement de causa i provoca indefensió. De conformitat amb l'article 33 de la Constitució, ningú no pot ser privat dels seus béns i drets sense causa justificada d'utilitat pública o interès social i de conformitat amb les lleis, d'acord amb l'article 143 del Reial decret 1955/2000 i l'article 70 de la Llei 30/1992, les sol·licituds hauran de contenir els fets i les raons que motivin la sol·licitud.

2. La resposta d'ENDESA a la segona al·legació és:

a. La presentació d'un projecte de línia aerosubterrània de baixa tensió determina en si mateixa l'existència de motivació. El projecte es redacta per atendre la petició d'un nou subministrament núm. 216.788 d'Endesa Distribución Eléctrica, SLU, de nou subministrament en baixa tensió per a un habitatge amb una potència sol·licitada de 90 kW. Això és el que determina que hi ha motivació.

b. Aquest subministrament es durà a terme per la mateixa estesa aèria ja existent per la parcel·la ja afectada, mitjançant l'estesa d'un nou conductor, cosa que justifica el manteniment de l'estesa existent en l'actualitat per a la nova instal·lació projectada.

3. Les consideracions del Servei de Transport i Distribució d'Energia i Generació Tèrmica en relació amb el contingut de la segona al·legació són:

a. Que de la lectura de la documentació de l'expedient, i en concret de la lectura de l'apartat 1.1.1 sobre generalitats de la memòria del projecte de nova línia aerosubterrània BT, diu expressament que es redacta aquest projecte de nova línia aerosubterrània BT ampliació de xarxa CT 10662 Corral d'en Bennassar, avinguda de Corral d'en Bennassar, TM Alcúdia, per tal d'atendre la sol·licitud PS 216788 d'ENDESA, de nou subministrament en baixa tensió per a un habitatge amb potència sol·licitada de 90 kW. Per tant, es dedueix una clara motivació que no és cap altra que dotar de subministrament elèctric un habitatge.

b. Que les necessitats energètiques corresponents a la dotació de potència per un subministrament elèctric per dur a terme unes obres (provisionals d'obres) no tenen per què correspondre amb les necessitats energètiques d'un ús definitiu corresponent a habitatge. Aquesta diferenciació, és a dir, aquesta nova necessitat de potència, és el que fa que el promotor necessiti una infraestructura elèctrica nova que ve motivada per les seves noves necessitats energètiques i que venen associades a l'ús de l'edificació, i no com fins ara a la necessitat d'executar una obra.

c. En l'article 8 de la Llei 24/2013, de 26 de desembre, del sector elèctric (en endavant, LSE), es garanteix l'accés a tercers a les xarxes de distribució en les condicions tècniques i econòmiques establertes en la Llei i en els termes que s'estableixin reglamentàriament. Segons l'article 44 de la LSE és un dret del consumidor en relació amb el subministrament l'accés i la connexió a les xarxes de transport i distribució d'energia en les condicions que reglamentàriament s'estableixin.

Les condicions reglamentàries de les xarxes de baixa tensió es determinen bàsicament en la normativa següent:

1. Reial decret 842/2002, de 2 d'agost, pel qual s'aprova el Reglament electrotècnic de baixa tensió, i de forma més concreta en les seves ITC-BT-06 (xarxes aèries) i ITC-BT-07 (xarxes subterrànies).

2. Resolució de 27 de juliol de 2004 del director general d'Indústria (BOIB núm. 109) per la qual s'aproven les condicions tècniques de les xarxes de baixa tensió.

3. Reial decret 1955/2000, d'1 de desembre, pel qual es regulen les activitats de transport, distribució, comercialització, subministrament i procediments d'autorització d'instal·lacions d'energia elèctrica.

4. Decret 96/2005, de 23 de setembre, d'aprovació definitiva de la revisió del Pla Director Sectorial Energètic de les Illes Balears (en endavant, PDSEIB).

d. El 30 de setembre de 2015, la Direcció General d'Energia es va pronunciar sobre la sol·licitud d'ENDESA d'impossibilitat material d'executar una xarxa de baixa tensió per atendre el subministrament i presenta una proposta en un escrit de 7 de juliol de 2015.

L'informe de la Direcció General d'Energia va ser favorable a la proposta per:

La impossibilitat de realitzar una nova estesa en subterrània, per la negativa del traçat d'aquesta per part de l'Ajuntament d'Alcúdia i la inexistència de camins municipals que permetin un traçat viable a la parcel·la objecte de subministrament.

La proposta quedava condicionada a:

1. La nova estesa aèria en baixa tensió es connectarà a la línia de baixa tensió existent a 380 V, que passa per l'avinguda de Corral d'en Bennassar, fent un encreuament del camí en soterrat, s'aprofitarà el traçat de la línia aèria a 127/220 V, instal·lant un armari de distribució a la base del suport i fent l'estesa d'un nou conductor aeri pel mateix traçat.

2. A causa de l'augment dels esforços s'hauran de canviar dos suports de fusta per suports de formigó (o solució equivalent), a la mateixa ubicació.

3. En el moment de fer el procés urbanístic s'haurà de desmantellar aquesta xarxa i adequar-la a la trama urbana de dotació de serveis que es proposi.

4. S'hauran de complir els preceptes del Reglament electrotècnic de baixa tensió; de la Resolució de 16 de juliol de 2004 de la Direcció General d'Indústria per la qual s'aproven les condicions tècniques per a instal·lacions d'enllaç en el subministrament d'energia elèctrica en baixa tensió, i de la Resolució de 27 de juliol de 2004 de la Direcció General d'Indústria per la qual s'aproven les condicions tècniques per a xarxes soterrades de baixa tensió.

5. Tot això, sens perjudici del dret de propietat i les servituds que s'hauran d'obtenir dels propietaris dels terrenys i instal·lacions afectats, així com informe municipal favorable i d'altres autoritzacions preceptives de què s'hagin de disposar.

6. Cal remarcar que el projecte presentat és fidel a la proposta i a l'informe favorable de la Direcció General d'Energia i Canvi Climàtic de 30 de setembre de 2015.

Tercera al·legació

1. En la tercera al·legació sobre el projecte incomplet presentada pel senyor Fanals, en què manifesta:

a. Que el projecte presentat és manifestament incomplet.

b. Que les úniques referències legals són el Reglament electrotècnic de baixa tensió i les normes d'ENDESA.

c. Que es tracta d'un projecte d'instal·lació elèctric al qual s'adjunta una relació incompleta de béns per expropiar. Als efectes d'utilitat pública i d'expropiació, no aporta dades sobre antecedents, situació urbanística, etc., que permetin tenir una idea general de la necessitat urgent d'expropiar. El projecte obvia dir que la parcel·la objecte de la nova electrificació està en sòl urbà que confronta amb un vial des de 2001, al qual falten serveis i que està en una unitat d'actuació. Hi ha l'aparença d'atendre el subministrament com si fos un subministrament en sòl rústic.

2. La resposta d'ENDESA a la tercera al·legació és:

a. El projecte disposa d'un informe favorable condicionat, i que és l'Ajuntament l'òrgan competent en matèria urbanística.

b. Que es considera que el projecte és complet per l'objecte que té, i que no es tracta d'un projecte de desenvolupament d'una unitat d'actuació, sinó de la instal·lació d'una xarxa de baixa tensió de forma provisional.

c. Que l'única instal·lació en la qual és competent la Direcció General d'Energia i Canvi Climàtic és la matèria de declaració d'utilitat pública.

3. Les consideracions del Servei de Transport i Distribució d'Energia i Generació Tèrmica en relació amb el contingut de la tercera al·legació són:

a. El contingut mínim del projecte d'execució d'una instal·lació elèctrica en baixa tensió es troba indicat en el punt 2.1 de la ITC BT 04 del Reial decret 842/2002, de 2 d'agost, pel qual s'aprova el Reglament electrotècnic de baixa tensió.

b. Aquest contingut és el següent:

o En la memòria del projecte s'ha d'expressar especialment:

  • Dades relatives al propietari.
  • Emplaçament, característiques bàsiques i ús a què es destina.
  • Característiques i seccions dels conductors per utilitzar.
  • Característiques i diàmetres dels tubs per a canalitzacions.
  • Relació nominal dels receptors que es prevegin instal·lar i la seva potència, sistemes i dispositius de seguretat adoptats i els detalls necessaris en funció de la importància de la instal·lació projectada i perquè es posi de manifest el compliment de les prescripcions del Reglament i les seves instruccions tècniques complementàries.
  • Esquema unifilar de la instal·lació i característiques dels dispositius de tall i protecció.
  • Croquis del traçat
  • Càlculs justificatius del disseny.
  • Els plànols seran suficients en nombre i detall per tal que l'empresa instal·ladora pugui executar la instal·lació.

c. Que, segons l'article 55 de la LSE, per al reconeixement en concret de la utilitat pública, serà necessari que l'empresa interessada ho sol·liciti, incloent el projecte d'execució de la instal·lació i una relació concreta i individualitzada dels béns i drets afectats que el sol·licitant consideri de necessària expropiació.

d. D'altra banda, l'article 123 del Reial decret 1955/2000, d'1 de desembre, detalla que a la sol·licitud d'autorització administrativa s'hi ha d'adjuntar un avantprojecte que ha de contenir:

o Memòria en què es consignin les especificacions següents:

  • Ubicació de la instal·lació o, quan es tracti de línies de transport o distribució d'energia elèctrica, el seu origen, recorregut i final.
  • Objecte de la instal·lació.
  • Característiques principals.

o Plànols de la instal·lació a escala mínima 1: - 50.000.

o Pressupost estimat.

o Separata per a les administracions públiques, organismes i, si escau, empreses de servei públic o de serveis d'interès general amb béns o serveis al seu càrrec afectades per la instal·lació.

o Les altres dades que l'administració encarregada de tramitar l'expedient consideri oportú reclamar.

De la revisió de l'expedient i del projecte presentat es pot informar que compleix amb els requeriments dels punts a), b) i c), de forma més concreta (comprovació i comentaris en cursiva).

a. En la memòria del projecte s'ha d'expressar especialment:

o Dades relatives al propietari. Endesa Distribución Eléctrica, SLU.

o Emplaçament, característiques bàsiques i ús a què es destina. Ús: xarxa BT per subministrar energia elèctrica a un habitatge; característiques bàsiques: nou subministrament en baixa tensió (400/230V) per atendre una potència de 90 kW. La línia està constituïda per un tram aeri i un tram subterrani i una escomesa (apartats 1.4.1, 1.4.2 i 1.4.3 de la memòria). Emplaçament: Corral d'en Bennassar, solar 9, TM Alcúdia.

o Característiques i diàmetres dels tubs per a les canalitzacions. Es troba en el punt 1.43.1 de la memòria del projecte.

o Relació nominal dels receptors que es prevegin instal·lar i la seva potència, sistemes i dispositius de seguretat adoptats i els detalls necessaris en funció de la importància de la instal·lació projectada i perquè es posi de manifest el compliment de les prescripcions del Reglament i les seves instruccions tècniques complementàries. S'indiquen els elements de seguretat en els punts 1.4.1, 1.4.2 i 1.4.3 de la memòria i són conformes a la normativa d'aplicació. D'altra banda, només es proporciona el valor de potència sol·licitada de 90 kW corresponent a l'habitatge, sense aportar una relació detallada dels receptors que integraran l'habitatge per tal de justificar la potència demanada. No obstant això, serà objecte del projecte o memòria tècnica de disseny d'electrificació de l'habitatge que s'haurà de tramitar amb posterioritat a la Direcció General de Política Industrial, per a la posada en servei de la instal·lació elèctrica interior de l'habitatge, cosa que fa que no es consideri necessari demanar-ho en el tràmit corresponent a la xarxa BT.

o Esquema unifilar de la instal·lació i característiques dels dispositius de tall i protecció adoptats, punts d'utilització i seccions dels conductors. S'inclou en el plànol 4.1 del Projecte.

o Croquis del traçat. S'inclou en el plànol 5.

o Càlculs justificatius del disseny. Es troben en els punts 1.5 i 1.6 de la memòria del projecte.

o Es considera que els plànols aportats són suficients per a la seva execució per part de l'empresa instal·ladora elèctrica autoritzada. Els plànols compleixen amb escala mínima.

o Es van aportar còpies del projecte completes per tal de poder ser-ne informat per organismes afectats, en concret, l'Ajuntament d'Alcúdia.

o Es presenta en el punt 1.8 de la memòria del projecte la relació detallada de propietaris per a la imposició forçosa de servitud de pas d'energia.

Per tant, es considera que Endesa Distribución Eléctrica ha presentat un projecte complet, per a l'execució de l'obra. Cal recordar que aquesta actuació (nova estesa elèctrica) ha d'obtenir altres permisos, com la llicència d'obra per part de l'Ajuntament d'Alcúdia, i és en aquest tràmit on l'Ajuntament probablement analitzarà els condicionants de caràcter urbanístic i demanarà si cal més informació/documentació que aclareixi els aspectes indicats pel senyor Fanals. No és la Direcció General d'Energia i Canvi Climàtic l'òrgan competent en matèria urbanística ni d'atorgament de llicència d'obres.

Quarta al·legació

1. En la quarta al·legació sobre el projecte incomplet presentada pel senyor Fanals, en què manifesta:

a. La relació concreta i individualitzada dels béns i drets fa referència únicament a una nova ocupació de 2,1 m2, amb un armari i dos suports, i una ocupació temporal de 326,76 m2 sobre la finca 2632 del Registre de la Propietat.

b. En diversos apartats del projecte de la nova LASBT s'indica que l'armari és objecte de projecte a part. En el plànol 3.2 i en el pressupost no hi ha cap armari. Per tant, no queda clar si es col·loca armari o no. En tot cas, no s'ha donat compliment a l'obligació de sotmetre a informació pública el projecte que conté l'armari.

c. El projecte inclou sobre la parcel·la del senyor Fanals un vol de 110 m d'estesa aèria, el vol de 15 m d'estesa d'escomesa i dos suports intermedis de fusta que no apareixen en la relació de béns i drets objecte d'expropiació. En l'expedient, no hi consta cap documentació que faci pensar que es disposa de la servitud. O s'aporta documentació que justifiqui aquesta servitud o bé és procedent incloure-les en la relació per poder continuar amb l'expedient d'expropiació.

d. No s'identifiquen urbanísticament els terrenys sobre els quals se sol·licita l'expropiació. El beneficiari de l'expropiació ha de descriure materialment i jurídicament els béns o drets que consideri de necessària expropiació (art. 17 de la Llei d'expropiació forçosa). No és admissible identificar la classe de terreny de garrover de secà quan a la zona no hi ha garrovers. No s'indiquen ni es quantifiquen les afeccions del sòl associades a la unitat d'actuació i les corresponents al sòl rústic. El que s'ha de fer és identificar la classe de sòl rústic/urbà que es pretén ocupar indicant situació, superfícies i característiques d'aquest amb classificació i qualificació del sòl afectat.

2. La resposta d'ENDESA a la quarta al·legació és:

a. En l'annex presentat al projecte es detallen les superfícies d'expropiació i els béns afectats, apareix el detall de superfícies d'expropiació i els béns afectats, apareix el detall de superfícies de l'armari i del suport que s'hi ha d'instal·lar. Es disposa d'una llicència municipal per a l'execució d'un tram de xarxa subterrani de baixa tensió pel vial públic de l'avinguda de Corral d'en Bennassar (expedient municipal 20120107E), en què s'inclou l'armari que s'hi ha d'instal·lar. Per motius de gestió davant la Direcció General d'Energia, s'han inclòs en un projecte tots els béns afectats per la imposició forçosa de servitud, en què s'inclou l'armari de distribució i dos suports de formigó que substitueixen dos suports de fusta.

b. Atesa l'antiguitat de la línia existent que vola per la propietat de l'afectat , no es disposa dels permisos de la línia esmentada. Pel temps transcorregut des de la seva instal·lació, es considera legalitzada i consolidada, i s'aprofita el vol i l'estesa existent per a la nova instal·lació, i, per tant, també la servitud existent per a l'estesa d'un nou tram de conductor aeri.

3. Les consideracions del Servei de Transport i Distribució d'Energia i Generació Tèrmica en relació amb el contingut de la quarta al·legació són:

a. De la lectura del punt 1.8 de la memòria del projecte de nova línia, es concreta que el tipus de terreny correspon a secà garrover. No obstant això, s'ha de sol·licitar a ENDESA una major concreció en la relació de béns afectats, amb la indicació de si el sòl que s'ocupa és de tipus rústic o de tipus urbà, o si l'actuació implica ambdós tipus de sòl.

b. ENDESA haurà de concretar l'abast de la utilitat pública sol·licitada, ja que si no té títol que demostri la servitud de pas d'energia de la línia existent, n'haurà d'incloure la petició en aquesta sol·licitud. No es detalla l'antiguitat de la línia, cosa que fa que no es pugui determinar la consolidació dels drets indicats en la seva resposta. (En l'escrit de 25 de setembre de 2017, ENDESA concreta l'abast de la utilitat pública.)

c. L'armari BT origen d'aquesta actuació no forma part d'aquest tràmit d'autorització ni de declaració d'utilitat pública i, atès que el projecte no afecta la propietat del senyor Fanals, no és necessari cap aclariment addicional.

Cinquena al·legació

1. En la cinquena al·legació sobre el projecte incomplet presentada pel senyor Fanals, en què manifesta:

a. El senyor Knapp l'any 2001 va obtenir una llicència d'obres amb prescripcions. En conseqüència, va adquirir el compromís individual d'urbanitzar el vial públic amb el qual confronta, és a dir, faria arribar les xarxes de serveis, inclosa la distribució elèctrica, per aquest vial.

b. El 2013 va obtenir la prorroga de la llicència d'obra per un termini de sis mesos, en què es recordava l'obligació de complir amb les prescripcions de la llicència inicial. Han transcorregut quinze anys i no ha dotat de serveis el vial públic amb el qual confronta, per la qual cosa ha incomplert el compromís adquirit. Tampoc pot usar o ocupar l'habitatge construït.

c. La proposta de línia presentada no dona compliment a la prescripció de la llicència. La línia sol·licitada ara és una altra, únicament dona subministrament a la parcel·la, a través d'un veïnat, i no dona subministrament elèctric per la via que dona a la façana.

d. El senyor Knapp té dret al subministrament elèctric sempre que compleixi les prescripcions de la llicència i no abans, que és quan els serveis urbanístics, entre els quals l'elèctric, li arribin per la via pública per la qual confronta.

2. La resposta d'ENDESA a la cinquena al·legació és:

Es reitera que l'Ajuntament es l'òrgan competent en la concessió de llicències i que ja indica, en l'informe de 15 d'abril de 2016, la provisionalitat de la línia aèria objecte de l'expedient.

3. Les consideracions del Servei de Transport i Distribució d'Energia i Generació Tèrmica en relació amb el contingut de la cinquena al·legació són:

a. Que les qüestions de tipus urbanístic indicades pel senyor Fanals entren dins l'àmbit de les competències de l'Ajuntament d'Alcúdia, que n'és finalment l'Administració competent per atorgar la llicència d'obres que haurà de sol·licitar el promotor de l'actuació per tal d'executar les obres indicades en aquest expedient d'utilitat pública. Per tant, aquesta Administració competent en matèria d'energia no és competent en les matèries exposades pel senyor Fanals.

b. Que, ateses les certificacions del secretari de l'Ajuntament d'Alcúdia de 13 d'abril de 2016 sobre els informes tècnics favorables de l'arquitecte municipal i enginyer municipal i l'informe dels serveis jurídics, no es manifesta impediment a l'execució del projecte de línia de baixa tensió sempre que es tracti de la substitució per millora de la línia ja existent (no una nova línia), i sempre condicionada al desmantellament d‘aquesta línia, una vegada executada la corresponent unitat d'actuació. L'informe dels serveis jurídics requereix l'informe del Departament de Litoral del Consell Insular de Mallorca, ja que el projecte no grafia la zona de protecció de la Llei 8/1998, de 28 de juliol, de costes.

c. El 5 de desembre de 2016, la consellera executiva de Territori i Infraestructures del Consell Insular de Mallorca informa Endesa Distribución Eléctrica que les obres esmentades no han de ser objecte de l'autorització demanada ja que es troben fora de la zona de servitud de protecció prevista en la Llei 22/1998, de 28 de juliol, de costes.

d. A sol·licitud d'aquesta Direcció General, el 10 d'abril de 2017 se sol·licita un informe d'aclariment i, ateses les certificacions del secretari de l'Ajuntament d'Alcúdia de 5 de juny de 2017 sobre els informes de l'arquitecte municipal i dels serveis jurídics, conclouen, respecte de l'informe de 12 d'abril de 2016, que:

Respecte de l'informe anterior de 12 d'abril de 2016, correspon aclarir que, com s'ha assenyalat, la línia transcorre aèria per sòl urbà només es pot considerar com una estesa provisional que haurà de desmuntar-se i enterrar-se quan es desenvolupi el vial previst en el planejament. Per tant, és indiferent si el traçat el projecte sol·licitat ha de substituir o no algun suport de subjecció, a més de la línia, ja que la seva autorització depèn de dues condicions alienes a això:

  • Que no es tracti d'una nova línia.
  • Que, quan se n'hagi de fer el soterrament, aquest projecte no suposi un impediment o un major cost per als propietaris o l'Administració.

En conseqüència, sens perjudici de l'informe de l'enginyer municipal i, si escau, jurídic, s'emet informe favorable en les condicions anteriors i amb la prescripció ja assenyalada en l'informe anterior del compromís i la garantia de substitució per xarxa enterrada sota vial del tram de xarxa aèria que passa per sòl urbà quan aquest s'executi.

e. Per tant, cal concloure que, des del punt de vista urbanístic, l'actuació compta amb els informes favorables de l'òrgan competent en matèria d'urbanisme, sempre que es compleixi amb els requisits indicats en els informes esmentats. La constatació del compliment d'aquests requisits s'haurà d'incloure en el tràmit de llicència d'obres de l'actuació objecte d'aquest expedient.

Sisena al·legació

1. En la sisena al·legació sobre el projecte incomplet presentada pel senyor Fanals, en què manifesta:

a. Que la legislació urbanística estableix que l'empresa subministradora d'energia elèctrica exigirà, per a la contractació provisional del servei elèctric, l'acreditació de la llicència d'obres i fixarà el termini màxim de durada del contracte al que estableix la llicència o pròrroga, i que aquest termini s'ha sobrepassat amb escreix.

b. Que per a la contractació definitiva del servei elèctric l'empresa subministradora d'energia elèctrica exigirà la llicència de primera utilització i cèdula d'habitabilitat. En el cas que ens ocupa, no consta que l'habitatge disposi de llicència d'ocupació o primera utilització.

2. La resposta d'ENDESA a la sisena al·legació és:

a. Que la línia té caràcter provisional i transitori, i que subsistirà fins que s'hagi executat el vial de la unitat d'actuació, moment en què es procedirà a l'extinció de la servitud de pas aeri per innecessari.

b. Que quan sigui el moment de contractar aquest subministrament expira la documentació necessària per a la contractació definitiva.

3.  Les consideracions del Servei de Transport i Distribució d'Energia i Generació Tèrmica en relació amb el contingut de la sisena al·legació són:

a.  Respecte a la contractació provisional, cal respondre que l'objecte d'aquest expedient no es correspon amb la tramitació d'un subministrament provisional per a una obra, sinó de la tramitació d'un expedient d'autorització i de declaració d'utilitat pública per un subministrament elèctric definitiu, per la qual cosa es considera com a no procedent aquesta al·legació.

b. Respecte a la contractació definitiva, cal respondre que és la companyia subministradora qui té l'obligació de sol·licitar la llicència de primera ocupació o utilització, en el moment de procedir a la contractació del subministrament elèctric; per tant, no es considera que aquest sigui el moment procedimental perquè el titular acrediti si està o no en disposició d'obtenir la cèdula d'habitabilitat, i més tenint en compte que en cap moment l'Ajuntament d'Alcúdia ha indicat en els seus informes que hi hagués impossibilitat material o inexistència de títol urbanístic habilitant per tal de procedir a la contractació definitiva d'aquest subministrament.

Setena al·legació

1. En la setena al·legació sobre el projecte incomplet presentada pel senyor Fanals, en què manifesta:

a. Que la línia discorre per terrenys d'una unitat d'actuació en sòl urbà, i que això fa que la línia elèctrica objecte d'aquest expedient no tengui res a veure amb la xarxa de distribució de la unitat d'actuació i que, per tant, la línia objecte d'aquest expedient és incompatible, perquè no es poden col·locar pals elèctrics enmig d'un vial.

b. Que la nova línia discorre en part per terrenys qualificats pel planejament com a sòl rústic i que, per tant, hi seria aplicable la Llei 6/1997, del sòl rústic, en què és necessari tramitar la declaració d'interès general.

2. La resposta d'ENDESA a la setena al·legació és:

Que l'Ajuntament és l'òrgan competent en matèria de tràmit de llicències i que es disposa d'un informe municipal sobre el projecte enviat a la Direcció General d'Energia. El subministrament elèctric en una parcel·la no se subordina a l'execució d'una unitat d'actuació, i més tenint en compte que el titular de la parcel·la es compromet a desmantellar i substituir aquesta instal·lació elèctrica quan estigui executada la unitat d'execució.

3. Les consideracions del Servei de Transport i Distribució d'Energia i Generació Tèrmica en relació amb el contingut de la setena al·legació són:

a. Que la incompatibilitat d'aquesta línia en el seu tram urbà amb la corresponent i futura xarxa de baixa tensió de la unitat d'actuació indicada pel senyor Fanals no ha estat indicada en els informes municipals; ben al contrari, aquesta actuació ha rebut l'informe favorable amb condicions, i cal remarcar-ne com la més significativa el fet que una vegada executada la unitat d'actuació el titular restarà obligat a desmantellar la línia objecte d'aquest expedient.

b. Quant a la necessitat de declaració d'interès general, aquesta condició haurà de ser apreciada per l'Ajuntament d'Alcúdia en el corresponent tràmit de llicència d'obres corresponent a l'execució d'aquesta línia. Aquesta Direcció General no té aquesta competència.

Vuitena al·legació

1. En la vuitena al·legació sobre el projecte incomplet presentada pel senyor Fanals, en què manifesta:

En la vuitena al·legació sobre prioritat del subministrament elèctric col·lectiu enfront de l'individual (informe de l'Ajuntament d'Alcúdia de 13 d'agost de 2014), es manifesta que:

La línia sembla que està afectada per la servitud de protecció de costes. La línia ha de transcórrer per sòl urbà i per un vial per tal que es pugui donar servei al conjunt de parcel·les i no de forma individual a un propietari.

2. La resposta d'ENDESA a la vuitena al·legació és:

Que no és vàlida la referència a un altre projecte d'un altre expedient , que té una solució tècnica diferent. Que l'informe vàlid és l'informe municipal de 15 d'abril de 2016.

3. Les consideracions del Servei de Transport i Distribució d'Energia i Generació Tèrmica en relació amb el contingut de la vuitena al·legació són:

a. Com s'ha exposat amb anterioritat, l'actuació no transcorre per zona de servitud de protecció de costes.

b. Que la línia objecte d'aquest expedient disposa dels informes favorables per part de l'Ajuntament d'Alcúdia.

c. Que la naturalesa de l'actuació és la d'executar una xarxa de baixa tensió, que per definició serveix en general per donar subministrament a un col·lectiu. En aquest cas, només es dona subministrament individual, encara que en un futur podria ser susceptible d'ampliació a altres subministraments, amb els tràmits corresponents, mentre no es dugui a terme la unitat d'actuació.

Novena al·legació

1. En la novena al·legació sobre el projecte incomplet presentada pel senyor Fanals, en què manifesta:

a. La finalitat de la nova instal·lació és exclusivament dotar de subministrament elèctric una parcel·la. No forma part de la xarxa elèctrica de distribució de la unitat d'actuació i és incompatible amb aquesta. Des de la nova línia no es donarà subministrament a altres parcel·les que estiguin dins la unitat d'actuació ni a d'altres que estiguin fora d'aquesta. És una instal·lació per a ús exclusiu d'un únic consumidor. Aquesta instal·lació no es pot declarar d'utilitat pública sobre la base de la Llei 24/2013, del sector elèctric. Hi ha una desproporció entre el benefici que s'obté i l'afecció que se suposa, ja que aquesta instal·lació és una instal·lació per donar subministrament a un únic consumidor.

2. La resposta d'ENDESA a la novena al·legació és:

Que encara que la línia que s'ha d'executar alimenta un sòl usuari, es tracta d'una xarxa de baixa tensió oberta a tercers en tractar-se d'una xarxa de servei públic a tensió normalitzada. En paral·lel i pel mateix traçat hi ha una xarxa aèria de baixa tensió a 127 V i per extingir, que actualment alimenta una zona d'habitatges que podrien ser beneficiaris de la nova xarxa aèria que s'ha d'executar, en el moment que sol·licitin un canvi de tensió.

3. Les consideracions del Servei de Transport i Distribució d'Energia i Generació Tèrmica en relació amb el contingut de la novena al·legació són:

Com ja s'ha indicat, la naturalesa de l'actuació és la d'executar una xarxa de baixa tensió, que per definició serveix en general per donar subministrament a un col·lectiu. En aquest cas, només es dona subministrament individual, encara que en un futur podria ser susceptible d'ampliació a altres subministraments, com indica ENDESA en la seva resposta. No obstant això, aquestes futures ampliacions han de quedar subjectes a la condició municipal de desmantellament d'aquesta línia quan estigui en servei la xarxa de baixa tensió associada a l'execució de la unitat d'actuació.

Desena al·legació

1. En la desena al·legació sobre el projecte incomplet presentada pel senyor Fanals, en què manifesta:

a. Que en el procediment s'estan tramitant dues qüestions diferents, l'autorització administrativa i la declaració d'utilitat pública a l'efecte d'expropiació forçosa.

b. Que l'autorització administrativa s'atorga sens perjudici de les concessions i autoritzacions que siguin necessàries.

c. Que la utilitat pública és diferent. No es pot declarar una utilitat pública sabent que s'està incomplint altres legislacions, en especial la urbanística o ambiental. La petició d'utilitat pública s'ha de sotmetre a informació pública i sol·licitar informe dels organismes afectats. No consta que s'hagin sol·licitat informes al Consell Insular (urbanisme - declaració d'interès general), a Demarcació de Costes / Consell Insular Litoral i empreses de servei.

d. No entra en les funcions de la Direcció General d'Energia interferir en una unitat d'actuació en sòl urbà, ja que la Direcció General no pot afavorir un particular enfront d'un altre en un procés urbanístic. L'actuació de l'Administració no ha de servir de suport d'activitats que contravinguin les normes. Tramitant aquest procediment, sense considerar el procés urbanístic, s'afavoreix que una vegada que el particular hagi obtingut el subministrament elèctric deixi de tenir interès a dotar de serveis el vial amb el qual confronta, qüestió que va en contra de la funció pública que organitza i defineix l'ús del territori d'acord amb l'interès general.

e. En el cas d'actuar per expropiació per obtenir el terreny de què no disposen, s'hauria d'expropiar la superfície del vial i no únicament una servitud sobre un terreny aliè. S'equivoquen de seu, ja que és l'Ajuntament on s'han de resoldre aquestes qüestions.

2. La resposta d'ENDESA a la desena al·legació és:

a. La declaració d'utilitat pública i l'autorització administrativa va paral·lela a la tramitació en els diferent organismes afectats. La Direcció General d'Energia ha sol·licitat un informe municipal i n'ha rebut l'informe pel que fa al cas. El projecte presentat no afecta l'àrea de medi ambient, cosa que fa que no s'hagi de tramitar el projecte amb aquest organisme.

b. Per a la tramitació de l'interès general al Consell Insular és l'Ajuntament el que considera la seva idoneïtat en el moment de la sol·licitud de llicència. En tractar-se d'una millora de la xarxa i d'un nou traçat en aèria sobre el traçat existent, es considera que no és necessària la seva tramitació al Consell Insular.

c. Sí que és cert que s'indica la necessitat de tramitar l'expedient amb l'àrea de Litoral del Consell Insular de Mallorca, el qual s'està tramitant de forma paral·lela amb l'expedient de declaració d'utilitat pública.

d. En tractar-se d'un projecte elèctric, i en tractar-se d'una imposició forçosa de servitud d'una línia aèria de baixa tensió, l'organisme competent és la Direcció General d'Energia, i no l'Ajuntament.

3. Les consideracions del Servei de Transport i Distribució d'Energia i Generació Tèrmica en relació amb el contingut de la desena al·legació són:

a. Que la sol·licitud d'autorització i la sol·licitud de declaració d'utilitat pública es poden presentar de forma simultània segons l'article 143 del Reial decret 1955/2000, d'1 de desembre.

b. Que l'Ajuntament d'Alcúdia, òrgan competent en matèria d'urbanisme, no ha determinat en els seus informes la necessitat/obligatorietat d'obtenir interès general per a la línia objecte d'aquest expedient, i més tenint en compte que es tracta d'una nova estesa que passa per traçat existent. Per tant, no hi ha cap indici que indiqui que la possible declaració d'utilitat pública que s'està tramitant es realitzi al marge de la legislació, en concret la urbanística i ambiental.

c. Que, per les característiques de la xarxa de baixa tensió projectada, no es requereix tramitació ambiental (annexos I i II segons la Llei 12/2016, de 17 d'agost, d'avaluació ambiental de les Illes Balears).

d. ENDESA des de l'inici de la tramitació de l'expedient sol·licita la declaració d'utilitat pública. Aquest tràmit du implícit el tràmit d'informació pública (art. 144 del Reial decret 1955/2000), tràmit que s'ha dut a terme.

e. Es disposa dels informes necessaris per a la tramitació del projecte, en concret, de l'Ajuntament d'Alcúdia (Urbanisme i Serveis Jurídics), informe de Litoral del Consell Insular de Mallorca. La resta d'informes esmentats pel senyor Fanals no es consideren necessaris per a la tramitació de l'expedient. En tot cas, en la tramitació de la llicència d'obres és l'Ajuntament d'Alcúdia l'organisme que ha d'apreciar la necessitat o no del tràmit d'interès general. Aparentment no hi ha empreses de servei afectades.

f. No és intenció del Servei interferir en qüestions que no li són pròpies (qüestions urbanístiques). L'únic que fa el Servei és impulsar d'ofici la tramitació d'un expedient d'autorització i d'utilitat pública, i això esta dintre del marc de les funcions d'aquesta Direcció General d'Energia i Canvi Climàtic.

Onzena al·legació

1. En l'onzena al·legació sobre el projecte incomplet presentada pel senyor Fanals, en què manifesta:

No consta que s'hagi notificat a la resta de propietaris inclosos en la unitat d'actuació.

2. La resposta d'ENDESA a l'onzena al·legació és:

La resta d'afectats per la unitat d'actuació no es troben afectats per l'actuació objecte d'aquest expedient, ja que l'actuació només afecta el senyor Fanals.

3. Les consideracions del Servei de Transport i Distribució d'Energia i Generació Tèrmica en relació amb el contingut de l'onzena al·legació són:

No es considera que tenguin la condició d'interessats en l'expedient els afectats pel desenvolupament de la unitat d'actuació.

Al·legacions durant el tràmit d'audiència

1. El 9 d'octubre de 2017, el senyor Fanals presenta un nou escrit d'al·legacions durant el període de tràmit d'audiència d'autorització administrativa i declaració d'utilitat pública.

A continuació, es dona resposta a totes les qüestions plantejades pel senyor Fanals.

Primera al·legació

1. En la primera al·legació sobre els antecedents, el senyor Fanals es reitera en l'escrit que va presentar el 14.03.16.

2. Les consideracions del Servei de Transport i Distribució d'Energia i Generació Tèrmica en relació amb el contingut de la primera al·legació són que aquestes no difereixen del primer escrit del senyor Fanals i que per tant es reitera la resposta ja emesa pel cap d'aquest Servei en l'informe de 28 d'agost de 2017.

Segona al·legació

1. En la segona al·legació presentada pel senyor Fanals es reitera que hi ha una falta de motivació que justifiqui el projecte.

2. Les consideracions del Servei de Transport i Distribució d'Energia i Generació Tèrmica en relació amb el contingut de la segona al·legació són que aquestes no difereixen del primer escrit del senyor Fanals i que per tant es reitera la resposta ja emesa pel cap d'aquest Servei en l'informe de 28 d'agost de 2017.

Tercera al·legació

1. En la tercera al·legació sobre que el projecte està incomplet, el senyor Fanals manifesta que:

a. El que es va qüestionar es que la relació de béns per expropiar és incompleta, que no aporta dades sobre els antecedents, situació urbanística, que està en sòl urbà, que la parcel·la confronta amb vial públic.

b. No hi ha plànol on es representi gràficament la parcel·la beneficiària del subministrament elèctric amb les bogues actuals, el vial públic al qual dona front, el sòl rústic, els vials de les normes urbanístiques, les servituds de la Llei de costes, que permeti situar la línia que se sol·licita en el seu entorn en un únic document.

2. Les consideracions del Servei de Transport i Distribució d'Energia i Generació Tèrmica en relació amb el contingut de la tercera al·legació són que el projecte presentat per ENDESA està complet i amb la suficient informació gràfica per valorar la instal·lació projectada.

Com ja es va indicar en l'informe del cap del Servei, cal recordar que aquesta actuació (nova estesa elèctrica) ha d'obtenir altres permisos, com la llicència d'obra per part de l'Ajuntament d'Alcúdia, i és en aquest tràmit on l'Ajuntament probablement analitzarà els condicionants de caràcter urbanístic i demanarà si cal més informació/documentació que aclareixi els aspectes indicats pel senyor Fanals. No és la Direcció General d'Energia i Canvi Climàtic l'òrgan competent en matèria urbanística ni d'atorgament de llicència d'obres.

Quarta al·legació

1. En la quarta al·legació sobre la falta de concreció de béns i drets afectats, el senyor Fanals manifesta que:

a. El Servei de Transport i Distribució d'Energia i Generació Tèrmica exigeix una major concreció.

b. Amb l'escrit que ENDESA ha presentat queda confirmat que no disposa de permisos de la línia elèctrica. El pas del temps no la legalitza. Les llicències no s'obtenen amb el pas del temps. Les actuacions il·legals amb el pas del temps no obtenen llicència.

2. En l'informe emès pel cap del Servei de Transport i Distribució d'Energia i Generació Tèrmica de 28 d'agost de 2017 se sol·licita a Endesa:

a. De la lectura del punt 1.8 de la memòria del projecte de nova línia es concreta que el tipus de terreny correspon a secà garrover. No obstant això, s'ha de sol·licitar a ENDESA una major concreció en la relació de béns afectats, amb la indicació de si el sòl que s'ocupa és de tipus rústic o de tipus urbà, o si l'actuació implica ambdós tipus de sòl.

b. ENDESA haurà de concretar l'abast de la utilitat pública sol·licitada, ja que, si no té títol que demostri la servitud de pas d'energia de la línia existent, n'haurà d'incloure la petició en aquesta sol·licitud. No es detalla l'antiguitat de la línia, cosa que fa que no es pugui determinar la consolidació dels drets indicats en la seva resposta.

3. El 25 de setembre de 2017, ENDESA presenta un escrit en el qual es dóna resposta al punt a) anterior.

4. Pel que fa a l'antiguitat i la legalitat de la línia existent, un cop sol·licitada la corresponent informació a l'empresa distribuïdora, aquesta va presentar el 13 d'abril de 2021:

a. Ordre de construcció dels transformadors, amb data de finalització dels treballs de 5 d'octubre de 1964.

b. Croquis dels treballs realitzats per la construcció.

c. Contracte número 503451, corresponent al CUPS ES0031500200645001VT0F del carrer de Cerdanya, 3, 07400 Alcúdia.

d. Contracte número 4011379, corresponent al CUPS

ES0031500197005001LA0F avinguda de Corral d'en Bennasar, 2, 07400 Alcúdia.

5. Amb aquesta última documentació presentada per ENDESA (contracte número 503451, corresponent al CUPS ES0031500200645001VT0F del carrer de Cerdanya, 3, 07400 Alcúdia, de 8 de juny de 1965), des del Servei de Servei de Transport i Distribució d'Energia i Generació Tèrmica es considera que queda acreditada l'antiguitat de la línia, ja que la línia en qüestió ja estava donada d'alta des de 1965 i, per tant, es compleix també el que estableixen l'article 532 del Codi civil en relació amb les servituds aparents i l'article 537 del Codi civil, que indica que, una vegada transcorreguts vint anys, la servitud s'adquireix per prescripció de vint anys, com és el cas.

Cinquena al·legació

1. En la cinquena al·legació sobre l'incompliment de les prescripcions de la llicència, el senyor Fanals manifesta que:

a. Els informes municipals no tenen en compte que la línia existent no disposa de permisos i que en no disposar de permisos qualsevol obra s'ha de tramitar com una nova línia.

b. Els informes municipals queden invalidats.

c. D'acord amb el punt c) de l'informe del cap de Servei Transport i Distribució d'Energia i Generació Tèrmica de 28 d'agost de 2017, l'informe s'ha de requerir a la Direcció General d'Ordenació del Territori, Servei de Costes i Litoral, de la Conselleria de Territori, Energia i Mobilitat, perquè és l'òrgan competent en qüestió de costes en sòl rústic.

2. Pel que fa la legalitat de la línia, com s'ha indicat en la quarta al·legació, ha quedat acreditat que la línia elèctrica, el centre de transformació i diversos subministraments existeixen almenys des de 1965.

El fet de no disposar d'un document tan antic que demostri la legalitat de  la línia elèctrica no vol dir que aquesta no disposi dels permisos       corresponents, més quan no hi ha hagut cap indici que així ho indiqui fins ara.

Un contracte de subministrament elèctric només es pot dur a terme si   hi ha una xarxa elèctrica de baixa tensió legal que arribi fins al punt de  subministrament.

Per tant, des del Servei de Servei Transport i Distribució d'Energia i Generació Tèrmica es considera provada l'antiguitat i la legalitat de la línia elèctrica existent.

3. Pel que fa als informes municipals, Servei de Servei Transport i Distribució d'Energia i Generació es reitera en el que ja es diu en l'informe emès pel cap del Servei de 28 d'agost de 2017.

4. Pel que fa al punt c) d'aquesta al·legació, cal indicar que el 20 de novembre de 2018 EDE remet a la DGE la resolució d'autorització amb condicionants a zona de servitud de protecció per al projecte de nova línia aerosubterrània BT sol·licitada per EDE a l'avinguda de Corral d'en Bennassar, solar 9, TM d'Alcúdia, emesa pel director general d'Ordenació del Territori de la Conselleria de Territori, Energia i Mobilitat.

Sisena al·legació

1. En la sisena al·legació, el senyor Fanals no aporta informació diferent de la ja exposada en el seu escrit de 14.03.16.

2. Les consideracions del Servei de Transport i Distribució d'Energia i Generació Tèrmica en relació amb el contingut de la sisena al·legació són que aquestes no difereixen del primer escrit del senyor Fanals i que per tant es reitera la resposta ja emesa pel cap d'aquest Servei en l'informe de 28 d'agost de 2017.

Setena al·legació

1. En la setena al·legació, el senyor Fanals manifesta que:

a. Els informes municipals deixen ben clar que no pot tractar-se d'una línia nova.

b. La línia existent no té cap classe de permís i que per tant s'ha de tramitar com una nova línia.

c. Adjunta una denegació d'interès general per part del Consell Insular de Mallorca, sobre un cas idèntic que ENDESA coneix bé per ser-ne part interessada.

2. En aquest cas, des del Servei de Transport i Distribució d'Energia i Generació Tèrmica es reitera en tot allò que es va indicar en l'informe emès pel cap del Servei de Transport i Distribució d'Energia i Generació Tèrmica de 28 d'agost de 2017 i en les argumentacions manifestades ja en anteriors al·legacions.

a. No es tracta d'una nova línia elèctrica, sinó d'una ampliació de la xarxa ja existent.

b. Ja s'ha indicat el parer del Servei de Transport i Distribució d'Energia i Generació Tèrmica en l'al·legació sisena, punt 2.

c. L'òrgan competent en l'atorgament o denegació de l'interès general és el Consell Insular de Mallorca i no la Direcció General d'Energia i Canvi Climàtic. Aquesta condició d'interès general haurà de ser apreciada per l'Ajuntament d'Alcúdia en el corresponent tràmit de llicència d'obres corresponent a l'execució de la línia.

Vuitena al·legació

1. En la vuitena al·legació sobre la prioritat de subministrament col·lectiu enfront de l'individual, el senyor Fanals es reitera en l'escrit que va presentar el 14.03.16.

2. Les consideracions del Servei de Transport i Distribució d'Energia i Generació Tèrmica en relació amb el contingut de la vuitena al·legació són que aquestes no difereixen del primer escrit del senyor Fanals i que per tant es reitera la resposta ja emesa pel cap d'aquest Servei en l'informe de 28 d'agost de 2017.

Novena al·legació

1. En la novena al·legació sobre la consideració de la nova línia com a nova línia de distribució sense ser-ho, el senyor Fanals es reitera en l'escrit que va presentar el 14.03.16.

2. Les consideracions del Servei de Transport i Distribució d'Energia i Generació Tèrmica en relació amb el contingut de la vuitena al·legació són que aquestes no difereixen del primer escrit del senyor Fanals i que per tant es reitera la resposta ja emesa pel cap d'aquest Servei en l'informe de 28 d'agost de 2017.

Desena al·legació

1. En la desena sobre l'autorització administrativa i utilitat pública, el senyor Fanals manifesta que:

a. L'informe municipal queda invalidat.

b. S'ha de requerir un informe de la Direcció General d'Ordenació del Territori, Servei de Costes i Litoral, de la Conselleria de Territori, Energia i Mobilitat, perquè és l'òrgan competent en qüestions de sòl rústic.

2. Les consideracions del Servei de Transport i Distribució d'Energia i Generació Tèrmica són:

a. Es considera que tots els informes emesos pels organismes consultats són totalment vàlids.

b. El 20 de novembre de 2018, EDE remet a la DGE la resolució d'autorització amb condicionants a zona de servitud de protecció per al projecte de nova línia aerosubterrània BT sol·licitada per EDE a l'avinguda de Corral d'en Bennassar, solar 9, TM d'Alcúdia, emesa pel director general d'Ordenació del Territori de la Conselleria de Territori, Energia i Mobilitat.

Onzena al·legació

1. En el darrer punt de l'escrit, el senyor Fanals sol·licita:

a. Sol·licitar un nou informe a l'Ajuntament i un informe a la Direcció General d'Ordenació de Territori, competent en litoral en sòl rústic, incloent tots els antecedents, en especial que la línia existent no disposa de permisos.

b. Exigir a ENDESA que esmeni les deficiències advertides.

c. Que es doni nova audiència, en especial pel que fa a la provisionalitat de la nova línia, a qui assumeix el cost del desmantellament i l'execució i en què queda reflectit, amb la documentació dispersa existent, que s'hauria d'unificar, cosa que no queda definida.

2. Les consideracions del Servei de Transport i Distribució d'Energia i Generació Tèrmica són les següents:

a. Pel que fa a l'informe de l'Ajuntament, es considera que no és necessari sol·licitar un nou informe, ja que al seu moment es van sol·licitar dos informes sobre el projecte. En els dos informes emesos per l'Ajuntament es reiteren en la mateixa resposta.

b. Pel que fa a l'informe de la Direcció General d'Ordenació del Territori, el 20 de novembre de 2018, EDE remet a la DGE la resolució d'autorització amb condicionants a zona de servitud de protecció per al projecte de nova línia aerosubterrània BT sol·licitada per EDE a l'avinguda de Corral d'en Bennassar, solar 9, TM d'Alcúdia, emesa pel director general d'Ordenació del Territori de la Conselleria de Territori, Energia i Mobilitat.

c. Pel que fa a la sol·licitud del senyor Fanals d'una nova audiència, es considera que no s'ha d'atorgar una nova audiència ja que el 5 de setembre de 2017 ja se li va donar tràmit d'audiència com a interessat i que el senyor Fanals va presentar un escrit d'al·legacions en aquest tràmit d'audiència el 9 d'octubre de 2017, les quals van ser valorades per aquest Servei i en conseqüència es va sol·licitar a l'empresa distribuïdora la informació que es va considerar necessària.

d. Pel que fa al cost del desmantellament, tal com s'indica en l'informe tècnic municipal de 13 d'abril de 2016:

Serà el nou titular qui avalarà el cost d'aquestes obres quan siguin necessàries. Aquesta qüestió serà detallada en l'atorgament de la llicència.

Fonaments de dret

1. La Llei 24/2013, de 26 de desembre, del sector elèctric.

2. El Reial decret 1955/2000, d'1 de desembre, pel qual es regulen les activitats de transport, distribució, comercialització, subministraments i procediments d'autorització d'instal·lacions d'energia elèctrica.

3. El Reial decret 337/2014, de 9 de maig, pel qual s'aprova el Reglament sobre condicions tècniques i garanties de seguretat en instal·lacions elèctriques d'alta tensió i les seves instruccions tècniques complementàries ITC-RAT 01 a 23.

4. El Decret 99/1997, d'11 de juliol, pel qual es regula el procediment administratiu aplicable a la tramitació de les instal·lacions elèctriques de la comunitat autònoma de les Illes Balears, modificat pel Decret 36/2003, d'11 d'abril.

5. El Decret 11/2021, de 15 de febrer, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s'estableixen les competències i l'estructura orgànica bàsica de les conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, modificat pel Decret 25/2021, de 8 de març, de la presidenta de les Illes Balears.

6. La Resolució del conseller de Transició Energètica i Sectors Productius de 2 de març de 2021 de delegació de competències i de suplència dels òrgans directius de la Conselleria.

7. Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Per tot això, dict la següent

Resolució

1. Autoritzar la instal·lació elèctrica que es detalla a continuació:

o Expedient: 2015/28471-UP 2/2015.

o Denominació del projecte: Projecte de nova línia aerosubterrània, ampliació de xarxa BT 10662 Corral d'en Bennassar.

o Peticionari: Endesa Distribución Eléctrica, SLU.

2. Declarar, en concret, la utilitat pública de la instal·lació elèctrica que s'autoritza, d'acord amb l'article 54 de la Llei 24/2013, de 26 de desembre, del sector elèctric, que du implícita, si escau, la necessitat d'ocupació dels béns o d'adquisició de drets afectats dels propietaris amb qui el sol·licitant no hagi arribat a un acord, i implica l'ocupació urgent dels béns i drets inclosos en l'annex d'aquesta Resolució, a l'efecte de l'article 52 de la Llei de 16 de desembre de 1954, sobre expropiació forçosa.

3. Atorgar l'autorització administrativa de construcció segons el projecte d'execució d'aquesta instal·lació, redactat pel senyor Jordi Flores Ardiaca, enginyer tècnic industrial, visat pel Col·legi Oficial d'Enginyers Tècnics Industrials de Manresa, amb el número 143860, l'11 de desembre de 2015.

4. Desestimar les al·legacions del senyor Fanals, tal com s'ha argumentat en la part expositiva i, en concret, la seva petició de denegació de la sol·licitud de declaració d'autorització administrativa i declaració, en concret, d'utilitat pública d'una instal·lació elèctrica del «Projecte de nova línia aerosubterrània, ampliació de xarxa BT 10662 Corral d'en Bennassar» a Endesa Distribución Eléctrica, SLU.

5. Notificar aquesta Resolució al titular de la instal·lació, Endesa Distribución Eléctrica, SLU, al senyor Jaime Fanals Rosselló i a l'Ajuntament d'Alcúdia, i publicar-la en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Interposició de recursos

Contra aquesta Resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant el conseller de Transició Energètica, Sectors Productius i Memòria Democràtica en el termini d'un mes comptador des de l'endemà de la notificació, d'acord amb l'article 124 de la Llei 39/2015, de 1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l'article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

També es pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà d'haver-ne rebut la notificació, d'acord amb l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

 

Palma, 17 de juny de 2021

El director general d'Energia i Canvi Climàtic José Guillermo Malagrava Rigo Per delegació de competència del conseller de Transició Energètica, Sectors Productius i Memòria Democràtica (BOIB núm. 31, de 04-03-21)

 

ANNEX Llista concreta i individualitzada de béns i drets afectats

AFECTATS

Propietària:

Francisca Ana Rosselló Ferragut (*)

 

Finca afectada: polígon 1, parcel·la 88, Alcúdia.

Ref. Cadastral 07003A001000880000LH

Ref. Registral: REGISTRE DE LA PROPIETAT D'ALCÚDIA

Núm. De finca: 2632, al foli 195 del tom 4111 de l'arxiu, llibre 698 d'Alcúdia IDUFIR:07043000143363

Afecció:

Nova ocupació d'armaris i suports total (N.O) :              

2,10 m2

Nova ocupació de l'armari:

0,48 m2

Nova ocupació del suport P1:

0,81 m2

Nova ocupació del suport P2:

0,81 m2

Nova ocupació temporal (N.O.T)

326,76 m2

(*) Consta en els arxius de la Direcció General d'Energia i Canvi Climàtic l'acreditació com a titular de la finca el Sr. Jaume Fanals Rosselló per herència de la seva mare morta el 9 de novembre de 2008.