Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

AJUNTAMENT D'ALCÚDIA

EMPRESA MUNICIPAL DE SERVEIS ALCÚDIA SA

Núm. 246401
Bases de selecció d’un gerent per a l’Empresa Municipal de Serveis d’Alcúdia, S.A.U. en règim laboral d’alta direcció

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Acord del Consell d'Administració de l'Empresa Municipal de Serveis d'Alcúdia, S.A.U., de 27 d'abril de 2021, en virtut del qual s'aproven la convocatòria i les bases que han de regir el procediment selectiu de Gerent de la societat municipal.

Mitjançant acord del Consell d'Administració de l'Empresa Municipal de Serveis d'Alcúdia S.A.U.,  de data 27 d'abril de 2021, s'ha aprovat la convocatòria i les bases que regiran el procediment selectiu d'un gerent per a l'Empresa Municipal de Serveis S.A.U, en règim laboral d'alta direcció; cosa que fem pública al Butlletí Oficial de les Illes Balears i al tauler d'anuncis electrònic del lloc web de l'Empresa Municipal de Serveis d'Alcúdia S.A.U. (http://www.alcudia.net/Emsa/ca) als efectes de donar publicitat de la mateixa, en compliment d'allò establert en la Disposició Addicional Primera del Reial Decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre.

El termini de presentació de sol·licituds s'iniciarà el dia següent al de la publicació de l'anunci d'aquesta convocatòria al Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB).

D'acord amb la naturalesa jurídica de l'Empresa Municipal de Serveis d'Alcúdia, S.A.U., qualsevol reclamació respecte a la present convocatòria correspon formular-la davant dels Tribunals de l'Ordre Jurisdiccional Social.

 

Alcúdia, en data de la signatura electrònica (16 de juny del 2021)

El president del Consell d'Administració

Domingo Bonnin Daniel

 

“ANNEX

BASES DE SELECCIÓ D'UN GERENT PER A L'EMPRESA MUNICIPAL DE SERVEIS D'ALCÚDIA, S.A.U. EN RÈGIM LABORAL D'ALTA DIRECCIÓ 

Primera.

Objecte de la convocatòria

L'objecte de la convocatòria és la contractació d'un Gerent mitjançant contracte d'alta direcció, sotmès al Reial Decret 1382/1985, d'1 d'agost, a jornada completa.

El procés selectiu es desenvoluparà segons les determinacions de la present base. La gerència és un càrrec Estatutari, que ha de ser designat pel Consell d'Administració d'acord amb el que determina l'article 21 dels Estatuts, que també estableix que en el moment en què es designi el Gerent, i mitjançant el mateix acord, es determinaran les “delegacions de facultats del Consell que siguin necessàries per al desenvolupament eficaç del càrrec, amb la remuneració, termini del contracte i causes de resolució del mateix.”

El gerent podrà assistir, amb veu i sense vot a les reunions del consell d'Administració de les Comissions o Comitès Delegats, i en el cas que el Consell ho estimi oportú, a les Juntes Generals Ordinàries i Extraordinàries.

El desenvolupament del lloc de feina està sotmès a les restriccions de la Llei 53/1984, de 26 de desembre, d'incompatibilitats del personal al Servei de les Administracions Públiques i en altres normes estatals i autonòmiques que resultin d'aplicació.

 

Segona.

Destinataris/ries de la convocatòria

La present convocatòria és pública i va dirigida a totes les persones que acompleixin els requisits i elements del perfil indicat en els apartats 2.1 i 2.2 de l'Annex I de la present convocatòria, presentin sol·licitud i documentació en termini i forma d'establir-los en la present convocatòria.

Tercera.

Sol·licitud i documentació

Les persones interessades en participar en el procés de selecció hauran de presentar la seva sol·licitud de participació segons model de l'Annex II, acompanyada la següent documentació:

  • Fotocòpia del document Nacional d'Identitat.

  • Còpia del títol universitari oficial requerit segons el que s'indica a l'apartat 2.2 de l'Annex I.

  • Als efectes d'acreditació de l'experiència requerida a què es refereixen els apartats 2.2 i 3 de l'Annex 1 : Vida laboral, contracte de treball i/o certificats de funcions realitzades firmades i segellades per l'empresa ocupadora, relacionats amb l'experiència requerida.

  • Còpia dels títols i certificats i d'aquella documentació susceptible de valoració, acreditatius dels mèrits a què es refereix l'apartat 3 de l'Annex 1.

  • Currículum vitae.

La documentació que s'acompanyi a la sol·licitud s'aportarà mitjançant fotocòpies tot signant les mateixes per part de l'interessat i fent constar que és còpia fidel de l'original. No obstant, els originals dels esmentats documents podran ésser exigits als participants en qualsevol fase del procediment per part de l'òrgan de selecció i hauran de presentar-se en tot cas, pel candidat que resulti seleccionat per al llot de treball abans de la signatura del contracte.

La presentació de la sol·licitud de participació suposa l'acceptació expressa de les normes que regeixen la convocatòria per part del sol·licitant.

Quarta.

Termini de presentació

Dins del termini de 15 dies naturals comptats a partir del dia següent al de la publicació de la present convocatòria en el BOIB.

Cinquè.

Lloc i forma de presentació

Les sol·licituds i documentació es podran presentar en la seu de l'Empresa Municipal de Serveis d'Alcúdia, S.A.U., ubicada al c/ Albellons, 2, 2a. Pl. 07400 d'Alcúdia, en horari de dilluns a divendres de 9 a 14 hores, o a través de correu electrònic emsa@alcudia.net , fins a les 23:59 hores del dia en què finalitzi el termini de presentació de sol·licituds establert en l'apartat anterior, indicant en el sobre o en l'assumpte del correu electrònic la referència Direcció Gerència EMSA 2020.

Sisè.

Procés de selecció:

Constarà de tres fases:

  • Preselecció:

Consistirà en la constatació de la presentació en temps i termini de l'ofert i de la documentació requerida en la convocatòria, així com del compliment dels requisits mínims exigits per a que les candidatures siguin admeses i continuar a les fases següents.

  • Baremació de mèrits documentats: màxim 70 punts.

Consistirà en la valoració dels mèrits descrits en el punt 3 de l'annex 1 de la present convocatòria. Se seleccionaran 5 candidatures, per ordre de puntuació decreixent. En cas d'empat tots els candidats amb la mateixa puntuació, s'entendrà que ocupen el mateix lloc en la classificació.

  • Entrevista personal, màxim 30 punts.

Consistirà en una entrevista personal a la que seran convocats els/les candidats/tes, seleccionats/des en la fase anterior, en la que es valoraran les Competències requerides per a cobrir el lloc de Gerent.

El/la candidat/ seleccionat/da serà el/la que obtingui la major puntuació una vegada sumades les dues fases objecte de puntuació.

En el cas de que no es consideri adequada cap de les candidatures presentades podrà declarar-se desert el present procediment de selecció.

Setè.

Comissió de selecció

Estarà integrat per:

Membres comissió avaluadora:

Titulars                                                            Suplents

President

Domingo Bonnin Daniel                               Martí Garcias Plomer

Secretari

Bartomeu Amengual Barceló                        Joan Seguí Serra

Vocals

Maria Suau Juan                                           Toni Mayol Llompart

Juan Jose Lehm                                             Miquel Font Serralta

Jaume Domingo Ribas                                  Maria Carme Suárez Gómez

La Comissió només valorarà els mèrits que hagin estat degudament al·legats i acreditats documentalment per les persones participant, sense que pugui valorar-se com a mèrits els requisits mínims exigits en la convocatòria.

Únicament seran valorats els mèrits que s'ostentin a la finalització del termini de presentació de sol·licituds, no computant-se els obtinguts amb posterioritat.

En cap cas, la Comissió podrà atorgar per cadascun dels apartats puntuació superior a l'assenyalada.

La Comissió de Selecció podrà comptar amb assessorament extern especialitzat en la selecció de candidatures, podent delegar tot o part del procés.

Hi podrà assistir un membre designat pel comitè d'empresa, amb veu però sense vot.

La Comissió no es podrà constituir ni actuar sense l'assistència del President, del Secretari i d'almenys la meitat dels seus membres, titulars o suplents indistintament.

El funcionament de la Comissió s'ajustarà en tot moment a allò que disposen els articles 15 i següents de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques.

Cada membre de l'òrgan de selecció tindrà el seu corresponent suplent, per tal de cobrir les absències possibles que es puguin donar. 

Els membres de la Comissió hauran d'abstenir-se de formar part d'aquest quan concorrin les circumstàncies previstes en l'article 23.2 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques, o si hagués realitzat tasques de preparació d'aspirants a proves selectives en els cinc anys immediatament anteriors a la publicació de la present convocatòria, circumstància que hauran de notificar, en aquest cas, al President de la Comissió o, en cas d'incórrer en la causa el President, al Secretari de la Comissió.

Els aspirants podran recusar-los per iguals motius, cas de no abstenir-se el membre de la Comissió afectat per una de les causes anteriorment referides.

La Comissió podrà disposar la incorporació a la seva tasca d'assessors especialistes, per totes o algunes de les proves que s'hauran de realitzar al llarg del procés selectiu. Aquests assessors es limitaran a l'exercici de les seves especialitats tècniques, sobre la base de les quals col·laboraran amb la Comissió i tindran veu però no vot.

La Comissió, d'acord amb l'article 14 de la Constitució Espanyola, vetllarà per l'estricte compliment del principi d'igualtat d'oportunitats entre ambdós sexes.

Correspon a la Comissió la consideració, verificació i apreciació de les incidències que puguin sorgir en el desenvolupament de les fases del procés de selecció, adoptant al respecte les decisions motivades que estimi pertinents.

A efectes de comunicacions i d'altres incidències que puguin sorgir durant el procés, la Comissió tindrà la seva seu a c/ dels Albellons, 2, 2n pis, 07400, Alcúdia, telèfon: 971 54 72 91.

Vuitè.

Publicitat

La present convocatòria, i els annexos que l'acompanyen, estan així mateix en disposició dels interessats en la pàgina web d'EMSA. http://www.alcudia.net/Emsa/ca.

Alcúdia, a la data de la signatura.- El President del Consell d'Administració, Domingo Bonnín Daniel.

 

ANNEX I

1. Objecte del lloc de feina i funcions del mateix

1.1. Objecte del lloc de treball

La persona titular de la Direcció Gerència, de conformitat amb allò establerts en els Estatut de l'Empresa Municipal de Serveis d'Alcúdia, exercirà les facultats d'administració, i gestió ordinària i , en general, les funcions executives que li siguin atribuïdes per delegació o apoderament del Consell d'Administració, sense perjudici de les facultats reservats a la Presidència i al Consell d'Administració.

Aquestes tasques es desenvoluparan vetllant per tal que s'acompleixin en les actuacions de la societats, els principis d'economia, eficiència, eficàcia, legalitat i transparència.

En particular, amb les directrius que el Consell d'Administració assenyali i sense perjudici de les revocacions o noves delegacions que puguin produir-se, el/la gerent, té les següents atribucions, sense ànim de ser exhaustiu:

a) Auxiliar al president o president per a acomplir les activitats de l'empresa.

b) Executar els acords del Consell d'Administració i vetllar per a que s'acompleixin.

c) Contractar el personal, exercir la direcció i la inspecció del mateix, com també la de tots els serveis de l'empresa.

d) Elaborar els avantprojecte de pressupostos d'explotació i capital de l'entitat.

e) Informar al president o presidenta i al Consell d'Administració de les qüestions que es referiran a la gestió d'empresa.

f) Executar les funcions i facultats que li delegui el president o president o el Consell d'Administració.

g) En general, la resta de funcions que corresponen a la gestió de l'entitat, dins de les directrius que estableixen el President o President o el Consell d'Administració, o les que aquests òrgans els atribueixin.

h) Definir directrius d'actuació, des d'un punt de vista general i operatiu, realitzar la planificació de l'activitat i vetllar pel compliment de les obligacions legals de l'entitat en tota matèria, així com dels procediments vigents en cadascuna de les àrees sota la seva responsabilitat.

i) Desenvolupar les funcions pròpies en la seva condició d'òrgan de contractació de l'entitat.

j) Representació de la societat.  

1.2. Les funcions bàsiques del lloc de treball seran les següents:

A. DIRECTAMENT VINCULADES A LA PRESTACIÓ DE SERVEIS MUNICIPALS.

  • Planificació, coordinació i supervisió del manteniment i explotació de la depuradora d'aigües residuals. Intervenció en les tasques de caràcter tècnic vinculades al funcionament de la EDAR.

  • Planificació, coordinació i supervisió del manteniment de la xarxa de clavegueram, aigües pluvials i aigües regenerades. 

  • Establiment de les mesures necessàries per a garantir el compliment de la normativa vigent en matèria mediambiental i d'aigües.

  • Gestió i assessorament a la Presidència i a la Direcció de l'empresa de tots els aspectes tècnics que puguin concórrer a l'hora de  licitar o executar obres a les xarxes i a la Depuradora.

  • Elaboració de plecs tècnics per a la contractació de feines vinculades a la prestació de serveis encomanats a EMSA, així com elaboració de l'informe tècnic corresponent per a l'adquisició i subministrament d'elements d'inversió (maquinària, contenidors, hamaques, vehicles, instal·lacions d'obres, etc.)

  • Control i seguiment del servei de recollida de fems i neteja viària, de titularitat municipal i executat per empresa contractista.

  • Control i seguiment del servei de manteniment de l'enllumenat públic, de titularitat municipal.

  • Control i seguiment del servei de manteniment de parcs, jardins i zones verdes, així com de camins rurals.

  • Control i seguiment de les tasques de manteniment d'edificis municipals (administratius, escoles, centres sanitaris, etc.)

  • Control i seguiment del manteniment del mobiliari urbà i de carrers (asfaltat de calçades, voravies, etc.)

  • Planificació, coordinació i supervisió del servei de manteniment i explotació integral de les platges del municipi d'Alcúdia (muntatge de para-sols i hamaques, cobrament dels serveis, neteja manual i mecànica dels espais, etc.)

A. EN MATÈRIA DE GESTIÓ I ADMINISTRATIVA

  • Elaboració de projecte dels pressuposts anuals de l'Empresa Municipal, tal i com s'assenyala en apartat anterior.

  • Assistència a les Sessions del Consell d'Administració, amb veu però sense vot, per tal d'assessorar tècnicament a l'òrgan de la societat, mitjançant la preparació d'informes, estadístiques, etc.

  • Elaboració d'informes en referència als serveis municipals (reclamacions patrimonials, queixes de veïnats, ...)

  • Gestions amb altres administracions (Govern, Consell, altres Ajuntament o entitats del sector públic instrumental de qualsevol de les administracions territorials).

  • Gestions amb companyies subministradores.

  • Responsabilitat en matèria de Compliance, en virtut de l'auditoria de què s'ha dotat la mercantil.

  • Revisar i conformar les factures i certificacions de contractes d'obres i de serveis.

2.- Requisits dels aspirants

2.1. Requisits generals.

Per prendre part al concurs serà necessari posseir els següents requisits a la data d'expiració assenyalada per a la presentació de sol·licituds:

a) Gaudir de la nacionalitat espanyola o la d'algun dels Estats Membres de la Unió Europea, així com també la dels estats als quals en virtut dels tractats internacionals subscrits per la Unió Europea i ratificats per Espanya li sigui d'aplicació la lliure circulació de treballadors.

També podran ser admesos el cònjuge, els descendents i els descendents del cònjuge, tant dels ciutadans espanyols com dels nacionals dels estats membres de la Unió Europea, qualsevol que sigui la seva nacionalitat, sempre que els cònjuges no estiguin separats de dret i els descendents siguin menors de 21 anys o majors d'aquesta edat però visquin a càrrec dels seus progenitors i al cònjuge sempre que no estiguin separats de dret. L'aspirant que no tingui la nacionalitat espanyola ha d'acreditar documentalment la seva nacionalitat amb un document vigent i el seu permís de residència i de treball si s'escau

b) Haver complert l'edat de setze anys i no excedir l'edat màxima de jubilació el dia en què finalitzi el termini de presentació de sol·licituds.

c) No haver estat separat mitjançant expedient disciplinari del servei de qualsevol de les Administracions Públiques o dels òrgans constitucionals o estatutaris de les comunitats autònomes, ni trobar-se en inhabilitació absoluta o especial per a ocupacions o càrrecs públics per resolució judicial, per a l'accés al cos o escala de funcionari, o per exercir funcions similars a les que desenvolupaven en el cas del personal laboral, en què hagués estat separat o inhabilitat. En el cas de ser nacional d'un altre Estat, no trobar-se inhabilitat o en situació equivalent ni haver estat sotmès a sanció disciplinària o equivalent que impedeixi, al seu Estat, en els mateixos termes l'accés a l'ocupació pública.

2.2. Requisits mínims.

a) Estar en possessió o complir els requisits necessaris per a obtenir un títol d'enginyeria, o grau d'enginyeria.

Els aspirants amb titulacions obtingudes en l'estranger hauran d'acreditar que es troben en possessió de la corresponent convalidació o de la credencial que acrediti, en el seu cas, l'homologació del títol. Aquest requisit no serà d'aplicació als aspirants que haguessin obtingut el reconeixement de la seva qualificació professional, en l'àmbit de les professions regulades, a l'empara de les Disposicions de Dret de la Unió Europea. 

b) Nivell C1 de coneixement de català, expedit per l'organisme oficial corresponent. La no acreditació d'aquest requisit requerirà la superació d'una prova d'aptitud.

Es reconeixeran els certificats que es presentin, acreditatius del coneixement del nivell C1, expedits pels organismes competents, inclosos en l'Ordre del conseller d'Educació, Cultura i Universitats, de 21 de febrer de 2013, per la qual es determinen els títols, diplomes i certificats equivalents als certificats de coneixements de llengua catalana de la Direcció General de Cultura i Joventut, i segons el règim temporal i d'equivalències que s'estableix. Els certificats s'hauran de presentar mitjançant document original o còpia adverada.

c) Experiència professional mínima d'almenys 5 anys en funcions directives ja sigui en l'Administració Pública o en una entitat pública o privada.

3.- Baremació de mèrits.

 

Puntuació màxima

No

Experiència acreditada superior a 5 anys en funcions de direcció en entitats que gestionen la prestació de serveis públics.

4 punts per a cada any que excedeix de 5, amb un màxim de 20 punts.

La fracció inferior a l'any es prorrateja el punt assignat en funció del temps transcorregut

20

 

 

Experiència acreditada superior a 5 anys en funcions directives en matèria d'aigües i/o energia.

2 punts per cada any que excedeixi de 5 amb un màxim de 12 punts.

La fracció inferior a l'any es prorrateja el punt assignat en funció del temps transcorregut.

12

 

 

Experiència acreditada superior a 5 anys en funcions d'alta direcció o gerència d'altres entitats.

2 punts per cada any que excedeixi de 5, amb un màxim de 18 punts.

La fracció inferior a l'any es prorratejarà el punt assignat en funció del temps transcorregut.

18

 

 

Formació o experiència professional acreditada en matèries relacionades amb el medi ambient -energies renovables, tractament de residus, etc.-

  • Experiència acreditada en aquestes matèries mínim de 2 anys: 5 punts.

  • Curs d'especialització mínim 40 hores: 2,5 punts per curs, amb un màxim de 5 punts.

10

 

 

Formació o experiència professional acreditada en l'aplicació de la Llei de Contractes del sector públic.

Màster oficial: 5 punts.

Experiència professional acreditada en l'aplicació de la Llei de contractes del Sector Públic mínima de 2 anys: 5 punts.

Curs d'especialització mínim 40 hores: 2,5 punts.

5

 

 

Màster o postgraus relacionats amb la gestió d'empreses. Realització d'almenys 1 màster MBA o curs de postgrau relacionat amb la gestió d'empreses d'almenys 6 mesos de durada: 5 punts.

5

 

 

Entrevista personal, es valorarà entre d'altres:

Alta capacitat d'implicació, dedicació i motivació.

Capacitat de lideratge.

Elevada orientació al client, a la consecució d'objectiu i al compliment de resultats.

Capacitat d'anàlisi i presa de decisions.

Lideratge i capacitat de motivació d'equips de treball.

Flexibilitat i excel·lent disposició per a la feina en grup.

30

 

 

 L'experiència del candidat podrà ésser valorada en tots els apartats del barem els requisits dels quals s'acompleixin segons es constati amb la informació presentada.

 

Alcúdia, a la data de la signatura (16 de juny del 2021)

President d'EMSA, SAU

Domingo Bonnín Daniel

 

ANNEX II SOL·LICITUD D'ADMISSIÓ A PROVES DE SELECCIÓ 

 

Denominació plaça

GERENT per a l' EMPRESA MUNICIPAL DE SERVEIS D'ALCÚDIA, S.A.U…

Primer llinatge__________________________

Segon llinatge__________________________ Nom_____________________

DNI/NIF____________________

Domicili: ________________________________________________________

Localitat:____________________________Teléfon:_____________________ i

correu electrònic:______________________________________________

EXPOSA: Que desitja prendre part en la convocatòria per a la cobertura del lloc de Gerent convocat per l'Empresa Municipal de Serveis d'Alcúdia, S.A.U., mitjançant acord de data ...............

SOL·LICITA: Ésser admès a l'esmentada convocatòria, per a la qual cosa aporta la següent documentació ( enumerar....):

Certificat nivell C1 de català (o superior):

(   )  Presenta certificat.

(   )  Sol·licita realitzar la prova d'aptitud. 

DECLARA:

No haver estat separat mitjançant expedient disciplinari del servei de qualsevol de les Administracions Púbiques o dels òrgans constitucionals o estatutaris de les Comunitats autònomes, ni trobar-se en inhabilitació absoluta o especial per llocs de feina o càrrecs públics per resolució judicial, per a l'accés al cos o escala de funcionari, o per a exercir funcions similars a les que desenvolupaven en el cas del personal laboral, en el que hagués estat separat o inhabilitat.

En el cas de ser nacional d'un altre Estat, no trobar-se inhabilitat o en situació equivalent ni haver estat sotmès a sanció disciplinària o equivalent que impedeixi, en el seu Estat, en els mateixos termes, l'accés a l'ocupació pública.

 Data i signatura

 Sr. President del Consell d'Administració de l'Empresa Municipal de Serveis d'Alcúdia, S.A.U.

 El sotasignat declara reunir tots i cadascun dels requisits exigits a la base tercera de la convocatòria.

 

Alcúdia, ______de________________de 2021.

(Signatura)

 

SR. PRESIDENT DE L'EMPRESA MUNICIPAL DE SERVEIS D'ALCÚDIA, SAU