Secció III. Altres disposicions i actes administratius
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
CONSELLERIA DE FONS EUROPEUS, UNIVERSITAT I CULTURA
Núm. 238184
Resolució del conseller de Fons Europeus, Universitat i Cultura d’aprovació de la convocatòria per la qual s’ofereixen ajuts per a la formació i mobilitat de personal investigador del sistema de ciència de les Illes Balears (ForInDoc)
BDNS 569103
Fets
1. Els recursos humans són el factor limitador més important per a la creació, l'absorció i la transformació del coneixement. Per aquest motiu, un dels programes que articulen el Pla de Ciència, Tecnologia, Innovació de les Illes Balears és el de potenciació dels recursos humans. Com a mesura complementària dels ajuts per a la formació de personal investigador, es considera interessant que els beneficiaris d'aquests ajuts tenguin la possibilitat de fer estades breus a centres de recerca de fora de les Illes Balears per ampliar la formació científica, utilitzar recursos i instal·lacions d'altres centres i col·laborar amb altres científics. Aquests ajuts tenen com a objectiu principal fer activitats que reforcin l'especialització i la internacionalització de l'activitat investigadora, i els permeti adquirir noves tècniques, compartir coneixements i que tot això, a més, impulsi el desenvolupament de les seves tesis. Els ajuts es concedeixen perquè el personal investigador faci estades a centres d'R+D, incloses empreses, diferents als que estan adscrits i principalment estrangers.
2. Amb aquesta convocatòria es pretén fomentar la recerca científica i tecnològica en àrees que serveixin per satisfer les necessitats socials i productives de les Illes Balears i, alhora, formar investigadors, de manera que la formació rebuda durant el període de gaudi de l'ajut contribueixi a integrar-los en el sistema productiu. Aquesta convocatòria s'emmarca en el Pla Anual d'Impuls del Turisme Sostenible, d'acord amb el que va aprovar el Consell de Govern de les Illes Balears en la sessió de 31 d'octubre de 2019.
3. L'alineació d'aquesta convocatòria en el Pla Anual d'Impuls del Turisme Sostenible contribuirà a un millor aprofitament dels recursos disponibles i decididament a la internacionalització del sistema d'innovació de les Illes Balears. Així mateix, els objectius de la convocatòria també s'emmarquen en el Pla de Ciència, Tecnologia i Emprenedoria 2018-2022.
4. La Llei 7/1997, de 20 de novembre, de la recerca i del desenvolupament tecnològic (BOCAIB núm. 148, de 29 de novembre), té per objecte fomentar la recerca científica, la innovació tecnològica i la normalització i l'homologació necessàries per incrementar el coneixement científic a les Illes Balears i per accelerar-ne la integració en el mercat europeu i la presència efectiva en els mercats internacionals. Així mateix, l'article 2 d'aquesta Llei estableix la creació del Pla de Recerca i Desenvolupament Tecnològic de les Illes Balears.
5. El Pla de Ciència, Tecnologia i Innovació de les Illes Balears 2018-2022, aprovat el 29 de març de 2019, té com a fi últim contribuir i impulsar el lideratge científic i tecnològic de la regió i les capacitats d'innovació com a elements essencials per a la creació d'ocupació de qualitat, la millora de la productivitat i la competitivitat empresarial, la millora en la prestació dels serveis públics i, finalment el desenvolupament i el benestar dels ciutadans.
6. La Llei 14/2011, d'1 de juny, de la ciència, la tecnologia i la innovació, estableix el marc per fomentar la recerca científica i tècnica i els instruments de coordinació general, amb la finalitat de contribuir a la generació, la difusió i la transferència del coneixement per resoldre els problemes essencials de la societat. L'objectiu fonamental és promoure la recerca, el desenvolupament experimental i la innovació com a elements sobre els quals s'ha d'assentar el desenvolupament econòmic sostenible i el benestar social.
7. Aquesta convocatòria s'ajusta al que disposa l'Ordre de la consellera d'Innovació, Interior i Justícia de 26 de gener de 2010 per la qual s'estableixen les bases reguladores per concedir subvencions en matèria de recerca, desenvolupament tecnològic i innovació (BOIB núm. 25, de 13 de febrer).
Fonaments de dret
1. La Llei 14/2011, d'1 de juny, de la ciència, la tecnologia i la innovació.
2. La Llei 7/1997, de 20 de novembre, de la recerca i del desenvolupament tecnològic.
3. El Text refós de la Llei de subvencions de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre.
4. La Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.
5. La Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú i de les administracions públiques.
6. La Llei 40/2015, d'1 d'octubre, del règim jurídic del sector públic.
7. La Llei 2/2016, de 30 de març, de l'impost sobre estades turístiques a les Illes Balears i de mesures d'impuls del turisme sostenible.
8. El Decret 35/2016, de 23 de juny, pel qual es desenvolupa la Llei de l'impost sobre estades turístiques i de mesures d'impuls del turisme sostenible.
Per tot això, havent considerat la disponibilitat pressupostària per als exercicis 2021, 2022, 2023 i 2024, i l'informe de la Direcció General de Pressuposts i Finançament, després de la fiscalització prèvia limitada de la Intervenció de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, dict la següent
Resolució
1. Aprovar la convocatòria d'ajuts per facilitar la mobilitat investigadora per fer estades a centres o unitats de recerca i desenvolupament tecnològic, públics o privats, ubicats fora de les Illes Balears.
2. Aprovar els termes d'aquesta convocatòria d'acord amb l'Ordre de la consellera d'Innovació, Interior i Justícia de 26 de gener de 2010 , que consten en l'annex 1.
3. Publicar aquesta Resolució, que en desenvoluparà els efectes a partir de l'endemà de la publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Interposició de recursos
Contra aquesta Resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant el conseller de Fons Europeus, Universitat i Cultura en el termini d'un mes comptador des de l'endemà d'haver-se publicat, d'acord amb l'article 124 de la Llei 39/2015, de 1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l'article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
També s'hi pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà d'haver-se publicat, d'acord amb l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, sens perjudici d'interposar-ne qualsevol altre que es consideri oportú.
Palma, 8 de juny de 2021
El conseller de Fons Europeus, Universitat i Cultura
Miquel Company i Pons
ANNEX 1
Disposicions comunes
1. Objecte
L'objecte de la convocatòria és facilitar la mobilitat del personal investigador del sistema de ciència i tecnologia de les Illes Balears, de forma que puguin fer estades a centres o unitats de recerca i desenvolupament tecnològic, públics o privats, ubicats fora de les Illes Balears.
2. Entitats beneficiàries
2.1 Poden ser sol·licitants i beneficiaris dels ajuts els centres d'R+D que estiguin vàlidament constituïts i que tenguin capacitat de contractació laboral, als quals es refereix l'apartat següent.
Addicionalment, els centres d'R+D han de complir les condicions establertes en l'article 4 de Ordre de la consellera d'Innovació, Interior i Justícia de 26 de gener de 2010.
2.2. Als efectes d'aquests ajuts poden ser beneficiaris els centres d'R+D següents:
a) Centres públics d'R+D: les universitats públiques, els organismes públics de recerca reconeguts per la Llei 14/2011, els centres d'R+D amb personalitat jurídica pròpia i diferenciada vinculats a l'Administració general de l'Estat o que en depenen i els centres d'R+D vinculats a administracions públiques territorials o que en depenen, amb personalitat jurídica pròpia i diferenciada.
b) Centres públics i privats d'R+D sense finalitat de lucre: universitats privades i entitats públiques i privades sense finalitat de lucre amb capacitat i activitat demostrades en R+D. S'hi inclouen els centres tecnològics la propietat i la gestió dels quals corresponen majoritàriament a les administracions públiques.
2.3 Les persones jurídiques privades han d'estar vàlidament constituïdes de conformitat amb la normativa vigent, han d'estar inscrites en el registre corresponent i han de disposar de l'organització, l'estructura tècnica i la capacitat suficients i necessàries per garantir el compliment de l'activitat objecte de subvenció.
3. Requisits dels investigadors candidats
3.1 Poden ser candidats a aquesta convocatòria els investigadors que compleixin alguna d'aquestes condicions:
1. Joves investigadors que hagin obtingut una beca FPI del Govern de les Illes Balears i hagin llegit la tesis doctoral entre l'1 de gener de 2020 i la data d'acceptació d'aquest ajut.
2. Investigadors del programa Margalida Comas que hagin finalitzat els dos anys de contracte abans de la data d'acceptació d'aquest ajut.
3.2 Els investigadors candidats han d'estar tutoritzats per un investigador de l'entitat beneficiària que ha de formar part d'un grup de recerca (grup supervisor) que ha de ser doctor i que ha d'estar vinculat estatutàriament, funcionarialment (pot ser funcionari de carrera o interí) o amb un contracte laboral a les entitats esmentades en el punt anterior. En el cas que la vinculació amb l'entitat sol·licitant no sigui de caràcter permanent, la relació o contracte temporal ha de tenir, com a mínim, una duració igual a la del contracte postdoctoral. La relació ha de finalitzar en data posterior a la data de finalització del contracte postdoctoral.
L'investigador candidat s'ha d'integrar en un grup del centre beneficiari i un dels seus membres ha d'assumir ser responsable de l'activitat investigadora al llarg de l'estada. El responsable del grup supervisor haurà d'emplenar tots els documents relatius a la incorporació i realització de l'estada. No es podran admetre sol·licituds en les quals no hi hagi un grup supervisor, format com a mínim per dos investigadors d'aquest centre.
3.3 Els investigadors candidats han de presentar un projecte a realitzar durant l'estada de mobilitat que ha de contar amb el vistiplau del grup supervisor.
Els projectes a realitzar durant l'estada de mobilitat perseguiran l'actualització dels coneixements o l'aprenentatge de noves tècniques i mètodes per a la investigació; així mateix, serviran per a establir nous vincles acadèmics, o per a enfortir els ja existents, entre les institucions d'origen i destí, propiciant una col·laboració regular i permanent entre els investigadors i les seves institucions.
3.4 A més, l'investigador candidat haurà de comptar amb una carta d'acceptació del grup receptor en la qual s'haurà d'especificar el projecte a realitzar i les dates de realització.
3.5 Les temàtiques dels projectes han d'estar integrades principalment en els àmbits i objectius de la Llei 2/2016 (d'ara endavant LIET), que s'especifiquen a continuació:
a) Estudi i revaloració del patrimoni històric i cultural.
b) Transició energètica. c) Coneixement, protecció i recuperació del medi natural.
d) Coneixement sobre el funcionament, la modernització i la recuperació del medi rural, agrari i marí.
e) Coneixement sobre el canvi climàtic.
f) Tecnologies relacionades amb l'àmbit turístic.
g) Investigació d'excel·lència.
En aquest sentit és necessari un informe explicatiu de l'adequació i la integració de la proposta presentada en els àmbits de la LIET detallats en aquest punt o bé en les del Pla de Recerca vigent.
4. Finançament dels ajuts
L'import global màxim dels ajuts, de caràcter pluriennal, és de 850.000,00 €. Atès que aquesta subvenció s'imputa a més d'una partida pressupostària, l'assignació és vinculant per l'import total i no per cada partida.
La distribució màxima de les anualitats és la següent:
Any 2021: 120.000,00 €, amb càrrec a les partides pressupostàries que s'indiquen a continuació o partides equivalents de l'exercici de 2021, sempre que hi hagi crèdit adequat i suficient:
— 40.000,00 €, a la partida 13801 541A01 74700 00 19064
— 40.000,00 €, a la partida 13801 541A01 74900 00 19064
— 30.000,00 €, a la partida 13801 541A01 70100 00 19064
— 10.000,00 €, a la partida 13801 541A01 78000 00 19064
Any 2022: 300.000,00 €, amb càrrec a les partides pressupostàries que s'indiquen a continuació o partides equivalents de l'exercici de 2022, sempre que hi hagi crèdit adequat i suficient:
— 100.000,00 €, a la partida 13801 541A01 74700 00 19064
— 100.000,00 €, a la partida 13801 541A01 74900 00 19064
— 75.000,00 €, a la partida 13801 541A01 70100 00 19064
— 25.000,00 €, a la partida 13801 541A01 78000 00 19064
Any 2023: 300.000,00 €, amb càrrec a les partides pressupostàries que s'indiquen a continuació o partides equivalents de l'exercici de 2023, sempre que hi hagi crèdit adequat i suficient:
— 100.000,00 €, a la partida 13801 541A01 74700 00 19064
— 100.000,00 €, a la partida 13801 541A01 74900 00 19064
— 75.000,00 €, a la partida 13801 541A01 70100 00 19064
— 25.000,00 €, a la partida 13801 541A01 78000 00 19064
Any 2024: 130.000,00 €, amb càrrec a les partides pressupostàries que s'indiquen a continuació o partides equivalents de l'exercici de 2024, sempre que hi hagi crèdit adequat i suficient:
— 50.000,00 €, a la partida 13801 541A01 74700 00 19064
— 40.000,00 €, a la partida 13801 541A01 74900 00 19064
— 30.000,00 €, a la partida 13801 541A01 70100 00 19064
— 10.000,00 €, a la partida 13801 541A01 78000 00 19064
5. Naturalesa, durada i quantia de l'ajut
5.1 Les estades que se sol·licitin han de tenir una durada ininterrompuda mínima de tres mesos i màxima de 9 mesos. L'ajut atorgat tindrà una durada igual a les estades sol·licitades.
5.2 La dotació destinada a cadascun dels contractes que es formalitzin a l'empara d'aquesta modalitat és de 2.750,00 euros per a cada mensualitat del contracte. La retribució mínima que han de rebre els investigadors és de 2.060,00 euros mensuals, la qual s'ha d'indicar en cada contracte.
5.2 Aquests ajuts inclouen els conceptes següents:
5.2.1 Sou de l'investigador: l'ajut atorgat s'ha de destinar a cofinançar el salari brut (el salari més la quota de la Seguretat Social del treballador) i la quota empresarial de la Seguretat Social dels investigadors contractats. Els centres d'R+D han d'assumir qualsevol increment retributiu dels investigadors contractats que es produeixi durant anys posteriors, com també les repercussions dels increments de la quota empresarial de la Seguretat Social o qualsevol altra incidència.
5.2.2 Despeses de viatge: un ajut únic de 300 euros que s'inclourà en la resolució de concessió i que servirà per finançar els viatges (fins esgotar l'ajut) de l'investigador candidat.
5.2.3. Ajut d'assegurança d'assistència mèdica:
5.2.3.a) L'entitat beneficiària haurà de contractar una assegurança d'assistència mèdica en els desplaçaments a l'estranger, si es tracta de països en els quals no té validesa la Targeta Sanitària Europea. L'import d'aquesta assegurança s'abonarà a l'entitat beneficiària sempre que no superi l'import presentat en el moment de la sol·licitud (cotització a presentar segons l'esmentat en l'apartat 8.5.b.6). L'abonament es farà un cop presentat el compte justificatiu d'acord amb el que estableix l'apartat 17.3.c).
5.2.3.b) En el supòsit que l'investigador candidat disposi d'una assegurança pròpia d'assistència mèdica en els desplaçaments a l'estranger, l'entitat beneficiària pot renunciar a l'ajut d'aquest concepte. En aquest context, l'entitat beneficiària haurà de presentar un escrit de renúncia a l'assegurança d'assistència mèdica en el moment de la presentació de la sol·licitud.
No obstant això, haurà de presentar una còpia de la pòlissa d'assegurança d'assistència mèdica en vigor per a les dates d'estada sol·licitades. En aquest cas, no s'abonarà aquesta assegurança d'assistència mèdica pròpia en el moment de la justificació d'aquest ajut.
6. Règim de compatibilitats
6.1 Els contractes finançats amb càrrec als ajuts objecte d'aquesta Resolució són incompatibles amb la vigència de qualsevol altre contracte laboral del personal contractat. 6.2 Aquests ajuts són incompatibles amb qualsevol altre ajut obtingut amb la mateixa finalitat en qualsevol altra convocatòria d'entitats públiques o privades, llevat de les aportacions que pugui fer la pròpia entitat beneficiària sempre que siguin fons propis.
7. Òrgans competents per a la instrucció i la resolució del procediment
7.1 La Direcció General de Política Universitària i Recerca és l'òrgan competent per a la instrucció del procediment de concessió d'ajuts d'aquesta convocatòria.
7.2 El conseller de Fons Europeus, Universitat i Cultura és l'òrgan competent per dictar la resolució de concessió o denegació de la subvenció o, si escau, d'inadmissió de les sol·licituds. També és l'òrgan competent per dictar les resolucions de modificació a què es refereixen els articles 23 i 24 de l'Ordre de la consellera d'Innovació, Interior i Justícia de 26 de gener de 2010.
7.3 El termini màxim per resoldre els procediments i notificar-ne la resolució és de sis mesos comptadors des de la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds. Si no es dicta la resolució en aquest termini, les sol·licituds s'han de considerar desestimades.
7.5 En el cas que el procediment de concessió es paralitzi per qualsevol causa imputable a l'entitat sol·licitant de la subvenció, aquesta disposa de quinze dies per dur a terme les actuacions que permetin reprendre'n la tramitació. Si finalitza aquest termini i l'entitat sol·licitant no ha dut a terme les activitats necessàries per reprendre'n la tramitació, el procediment caducarà. En aquest cas, l'òrgan instructor ha de proposar al conseller de Fons Europeus, Universitat i Cultura que s'arxivin les actuacions i, una vegada dictada la resolució corresponent, ha de notificar aquesta circumstància a la persona interessada.
8. Termini i forma de presentació de sol·licituds
8.1 El termini de presentació de sol·licituds comença l'endemà d'haver-se publicat aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i acaba el dia 30 de juny de 2023. Les sol·licituds s'han de presentar amb una antelació mínima de dos mesos respecte de la data en la qual es vol iniciar l'estada.
8.2 La sol·licitud s'ha d'emplenar en línia en la pàgina web dgrdi.caib.es i s'ha de presentar al Registre de la Direcció General de Política Universitària i Recerca o mitjançant qualsevol de les formes que estableix l'article 16 de la Llei 39/2015.
8.3 L'entitat sol·licitant ha d'adreçar la sol·licitud d'ajut al conseller competent en matèria de recerca, signada pel responsable de l'entitat i amb el vistiplau de l'investigador supervisor i de l'investigador candidat.
8.4 La presentació de la sol·licitud implica que el sol·licitant autoritza l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears a consultar les dades de l'entitat a la Tresoreria General de la Seguretat Social i a la hisenda estatal a fi de gestionar i controlar els ajuts que es puguin atorgar a l'empara d'aquesta convocatòria i fer-ne el seguiment. Tota la documentació que ho requereixi ha d'anar signada digitalment.
8.5 Juntament amb la sol·licitud, s'ha de presentar obligatòriament la documentació que s'enumera a continuació, ordenada, identificada amb la numeració que s'indica i en format PDF:
a) Pel que fa a l'entitat sol·licitant:
a.1) Document d'identitat (DNI, NIF o NIE) del sol·licitant o, segons els casos, dels representants legals o voluntaris i, si escau, un certificat d'empadronament.
a.2) En el cas d'administracions territorials, un certificat emès per l'òrgan competent que acrediti la representació que exerceix la persona que signa la sol·licitud.
a.3) En el cas d'universitats, entitats públiques no territorials i centres docents públics no universitaris, una còpia del butlletí oficial en què es va publicar la creació o el reconeixement de l'entitat o el centre, així com l'acreditació de la representació que exerceix la persona sol·licitant. Si aquesta documentació ja consta en la Direcció General de Política Universitària i Recerca, n'hi ha prou amb indicar-ho.
a.4) En el cas de persones jurídiques no incloses en els apartats a.2 i a.3, el document constitutiu de l'entitat i els estatuts socials degudament inscrits en el registre corresponent o un certificat d'inscripció registral dels documents esmentats, així com l'acreditació de la representació que exerceix la persona que signa la sol·licitud.
a.5) Una declaració de no incórrer en cap causa d'incompatibilitat per rebre la subvenció segons la legislació vigent (annex 3).
a.6) El fet de presentar la sol·licitud d'ajuts a la contractació de personal investigador implica autoritzar l'òrgan instructor a consultar les dades de l'entitat sol·licitant a la Tresoreria General de la Seguretat Social, a la hisenda pública estatal i a l'autonòmica. En el supòsit que no ho autoritzi, l'entitat sol·licitant ha de presentar una declaració de no autorització i els certificats corresponents de l'Administració tributària estatal i de la Tresoreria General de la Seguretat Social que acreditin el compliment de les obligacions en matèria tributària i de la Seguretat Social, respectivament.
a.7) Una declaració responsable del compliment de les obligacions que estableix l'article 15 de l'Ordre de bases de la consellera d'Innovació, Interior i Justícia de 26 de gener de 2010, així com de les que estableix la convocatòria (annex 4).
a.8) Un certificat o l'acreditació de l'existència d'un compte bancari del qual n'és titular el beneficiari de la subvenció (annex 5). Si aquesta informació ja consta en la Direcció General de Política Universitària i Recerca, n'hi ha prou amb indicar-ho. Es pot trobar la declaració responsable de veracitat de les dades bancàries aportades en la pàgina web http://dgrdi.caib.es.
a.9) Declaració responsable d'altres ajuts per finançar aquesta activitat (annex 6).
b) Pel que fa a l'investigador candidat que s'ha de contractar i al projecte que ha de realitzar:
b.1) Sol·licitud: s'ha d'emplenar en l'imprès que figura com a annex 2 d'aquesta Resolució (en format PDF).
b.2) Un currículum de la Comissió Interministerial de Ciència i Tecnologia o un currículum normalitzat (CVN), disponible en https://cvn.fecyt.es.
b.3) Una còpia del document que n'acrediti la identitat, en vigor, únicament en el cas de ciutadans espanyols o estrangers residents al territori espanyol.
b.5) Còpia de la carta del centre d'acollida en què consti que s'accepta la persona sol·licitant.
b.6) Còpia de la Targeta Sanitaria Europea en vigor durant el període d'estada sol·licitat, si es tracta de països en els quals té validesa. Per a les estades de països en els quals no té validesa la Targeta Sanitaria Europea, una fotocòpia de la cotització d'una assegurança d'assistència mèdica d'acord amb l'apartat 5.2.3.a) o si s'escau, la documentació corresponent d'acord amb l'apartat 5.2.3.b). Aquesta ha de especificar les dates del període d'estada sol·licitat i el nom de la persona beneficiària.
b.7) Còpia del certificat d'anglès o de la llengua del país de destinació, del nivell B2 del Marc europeu comú de referència per a l'aprenentatge, l'ensenyament i l'avaluació de llengües (MECR) o títol equivalent (en el cas dels països de parla hispana no cal presentar cap certificat).
b.8) Memòria del projecte a realitzar i informe de l'investigador responsable del grup de recerca (annex 7, en format PDF).
9. Esmena de les sol·licituds
En el cas que les sol·licituds no tenguin els requisits legals o els que exigeix l'Ordre de la consellera d'Innovació, Interior i Justícia de 26 de gener de 2010, o no compleixin els requisits que exigeix aquesta convocatòria, s'ha de requerir la persona o l'entitat interessades perquè esmenin el defecte o perquè aportin la documentació preceptiva en el termini de deu dies. Si, transcorregut aquest termini, no han esmenat el defecte o no han presentat la documentació requerida, s'ha de considerar que desisteixen de la sol·licitud i s'ha d'arxivar l'expedient sense cap més tràmit, després de dictar la resolució corresponent, d'acord amb l'article 21 de la Llei 39/2015.
10. Avaluació i selecció de les propostes
10.1 Atesa la naturalesa dels ajuts objecte d'aquesta convocatòria, s'exceptua la selecció dels beneficiaris de la regla general que estableix l'article 17 del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat mitjançant el Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, atès que no és necessària la comparació i la prelació, en un únic procediment, de totes les sol·licituds entre si.
10.2 Les sol·licituds s'han d'avaluar i resoldre individualment per rigorós ordre d'entrada en el Registre de la Direcció General de Política Universitària i Recerca fins que es cobreixi la disponibilitat pressupostària, encara que no hagi acabat el termini d'admissió de sol·licituds.
10.3 Si s'exhaureixen els crèdits destinats a la convocatòria abans d'acabar el termini de presentació, s'ha de suspendre la concessió de nous ajuts mitjançant una resolució que s'ha de publicar en l'adreça http://dgrdi.caib.es.
10.4 L'avaluació de les sol·licituds ha d'anar a càrrec de la Comissió Avaluadora integrada per:
— President: el director general de Política Universitària i Recerca.
— Secretària: la cap del Servei d'R+D de la Direcció General de Política Universitària i Recerca.
— Vocalies: tres persones expertes nomenades pel conseller de Fons Europeus, Universitat i Cultura i una persona representant de la Direcció General de Política Universitària i Recerca nomenada pel director general de Política Universitària i Recerca.
10.5 L'avaluació cientificotècnica per a les estades breus s'ha de basar en els criteris següents, de manera que obtindrien l'ajut els candidats que superin favorablement l'avaluació de la Comissió:
a) El pla de treball: objectius, metodologia i cronograma de treball del període de l'estada (4,5 punts com a màxim).
b) El coneixement de l'idioma en destinació o l'anglès (1 punt com a màxim).
c) L'adequació del centre i el currículum de l'investigador o del grup d'acollida (2 punts com a màxim).
d) En el cas dels investigadors FPI i FPI_E, un informe del director de la tesi. En el cas dels contractes postdoc, un informe de l'IP del grup de recerca al qual estan adscrits. (2 punts com a màxim).
e) Capacitat tècnica i financera de l'entitat beneficiària (0,5 punts com a màxim).
10.6 La Comissió Avaluadora ha d'examinar les sol·licituds d'acord amb els criteris establerts en l'apartat anterior i pot demanar una ampliació de la informació presentada. La puntuació de les sol·licituds és de 0 a 10 i són propostes de finançament les que igualin o superin els 5 punts.
10.7 La Comissió Avaluadora, en l'exercici de les seves funcions, pot demanar un informe científic a experts independents.
10.8 La Comissió Avaluadora ha d'emetre un informe d'acord amb la puntuació obtinguda que ha de servir de base per elaborar la proposta de resolució.
11. Proposta de resolució provisional, tràmit d'audiència i concessió definitiva
11.1 El director general de Política Universitària i Recerca, com a òrgan instructor, ha de signar la proposta de resolució de concessió de la subvenció basant-se en la proposta feta per la Comissió de Selecció. La proposta de resolució s'ha de notificar, per correu electrònic, a la persona i l'entitat beneficiàries, que disposen d'un termini de deu dies per acceptar la subvenció mitjançant el model d'acceptació que figura en l'annex 8 o per a formular les al·legacions que considerin oportunes. Si no es presenta l'acceptació de l'ajut, ni es formula cap al·legació, o bé si existeix un desistiment exprés en el esmentat esmentat, s'entén que desisteixen de la sol·licitud i de l'ajut proposat.
11.2 Una vegada presentada l'acceptació de la subvenció, el conseller de Fons Europeus, Universitat i Cultura ha d'emetre la resolució definitiva de concessió, que s'ha de notificar a l'entitat subvencionada mitjançant correu electrònic.
12. Forma de pagament
D'acord amb l'article 37 2 del Text refós de la Llei de subvencions, s'autoritza el pagament anticipat del 50 % de l'import corresponent a l'ajut total atorgat a les entitats sense finalitat de lucre, sempre que les entitats acreditin que no disposen de recursos suficients per finançar transitòriament l'execució de l'activitat subvencionada. L'acreditació s'haurà de presentar juntament amb l'acceptació de l'ajut. Així mateix, s'eximeix el beneficiari de presentar aval bancari, d'acord amb l'article 25.3 del Decret 75/2004, de 27 d'agost, de desplegament de determinats aspectes de la Llei de finances i de les lleis de pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
13. Obligacions de les entitats beneficiàries
13.1 Les entitats beneficiàries dels ajuts estan obligades a comunicar a l'òrgan concedent qualsevol eventualitat en l'activitat subvencionada que n'afecti el compliment segons els termes de la concessió de l'ajut. L'entitat beneficiària disposa de quinze dies naturals comptadors des del moment en què tengui coneixement del fet per fer la comunicació.
13.2 A més de les obligacions que s'inclouen en l'article 11 del Text refós de la Llei de subvencions, les entitats beneficiàries han de complir les obligacions següents:
a) Formalitzar un contracte de feina amb l'investigador candidat, la durada del qual ha de ser com a mínim del període per al qual es concedeix l'ajut establert en la resolució de concessió. La modalitat contractual s'ha d'ajustar a la legislació vigent en el moment en què se subscrigui el contracte.
b) Justificar la despesa d'acord amb el que estableix aquesta convocatòria.
c) Conservar tots els justificants de pagament i col·laborar amb les institucions de control.
d) Fer constar en totes les publicacions, els informes o les memòries que es puguin derivar del treball fet que aquest ha estat possible gràcies a la concessió d'un ajut de la Conselleria de Fons Europeus, Universitat i Cultura del Govern de les Illes Balears mitjançant la col·locació dels logotips corresponents (annex 9), disponibles a la pàgina web de la Direcció General de Política Universitària i Recerca (http://dgrdi.caib.es) i a la pàgina web de l'ITS (per a més informació vegeu la guia de divulgació).
e) Atendre el personal de la Direcció General de Política Universitària i Recerca, en les visites de control periòdiques.
13.3 La concessió de l'ajut implica que l'entitat beneficiària ha de complir les normes que fixa aquesta convocatòria, com també qualsevol altra norma que s'estableixi per fer el seguiment científic del treball i per justificar els fons públics rebuts. Concretament, s'ha de sotmetre al règim d'obligacions i sancionador dels articles 11, 50 i següents del Text refós de la Llei de subvencions.
13.4 A l'efecte de fer un seguiment millor de la feina feta, la Direcció General de Política Universitària i Recerca pot demanar que es presenti la informació complementària que consideri adient.
13.5 L'incompliment de les obligacions esmentades implica revocar els ajuts concedits, d'acord amb els articles 43 i 44 del Text refós de la Llei de subvencions.
13.6 El manteniment dels ajuts està condicionat al compliment de tots els requisits que exigeix aquesta convocatòria.
14. Seguiment i obligacions dels investigadors contractats
El seguiment de la feina feta pels investigadors contractats amb els ajuts correspon a la Direcció General de Política Universitària i Recerca, que ha d'establir els procediments adequats i que pot designar els òrgans, les comissions o els experts que consideri necessaris per dur a terme les actuacions de seguiment i comprovació de l'aplicació dels ajuts. A fi que es pugui fer aquest seguiment, els investigadors contractats tenen les obligacions següents:
a) Han de lliurar al departament de personal o de nòmines del centre un extracte bancari mensual, semestral o anual que indiqui que han rebut la nòmina, en el qual han de figurar el DNI o el NIE i la rúbrica de l'investigador contractat.
b) Han de presentar una memòria d'actuació cientificotècnica del compliment de les condicions imposades en la concessió de l'ajut, amb indicació de les activitats dutes a terme i dels resultats obtinguts.
c) Aquesta memòria d'actuació cientificotècnica ha de tenir la conformitat de l'investigador contractat i del investigador del grup supervisor i s'ha de presentar conjuntament amb cadascuna de les memòries econòmiques.
15. Contractació i incorporació dels investigadors
15.1 Les entitats beneficiàries han de formalitzar els contractes amb els investigadors candidats i els han de trametre a la Direcció General de Política Universitària i Recerca en el termini de quinze dies comptadors des de la data de signatura del contracte entre l'entitat beneficiària i l'investigador. Els contractes han de ser a temps complet i han de tenir una durada igual a la durada de l'estada.
15.2 En el contracte s'ha d'indicar la durada d'aquest, la retribució que rebrà l'investigador i la data d'incorporació efectiva al lloc de feina, i s'ha de fer referència expressa al finançament amb càrrec a aquesta convocatòria. La referència ha de ser la següent:
“Contracte finançat gràcies a la convocatòria ForInDoc de la Direcció General de Política Universitària i Recerca amb càrrec a l'Impost de Turisme Sostenible”
16. Afiliació del investigador contractat
16.1 En tota la documentació que generi el investigador contractat (articles, pòsters...) ha d'aparèixer l'afiliació de la manera següent:
“Investigador ForInDoc del Govern de les Illes Balears”
16.2 En el cas que no aparegui la afiliació del investigador contractat tal com s'especifica en el punt 16.1, no es tindran en compte els mèrits en properes sol·licituds en convocatòries d'aquesta Direcció General, i l'entitat beneficiària perdrà la part que resti sense pagar.
17. Justificació de les ajudes
17.1 Les dates de justificació s'establiran en la resolució de concessió en funció de les dates de realització de les estades.
17.2 El centre d'R+D ha de justificar les despeses fetes en l'aplicació de cadascun dels ajuts que li han concedit mitjançant un certificat. Aquest document s'ha de presentar a la Direcció General de Política Universitària i Recerca en paper i en format electrònic, d'acord amb el que estableixen les disposicions per a cada programa.
17.3 El justificant de les despeses realitzades ha de contenir la documentació següent:
a) Una memòria científica detallada de les activitats realitzades i de l'assoliment dels objectius proposats amb indicació segons el cronograma presentat en la sol·licitud (segons el model normalitzat, annex 10).
b) Si escau, una còpia de totes les publicacions, els programes d'actes, els documents de publicitat, etc. que hagin derivat de l'estada, amb les obligacions detallades en l'apartat 13 d'aquesta convocatòria.
c) El compte justificatiu: s'ha d'emplenar en l'imprès que figura com a annex 10 d'aquesta Resolució. Amb el compte justificatiu s'han d'adjuntar els documents següents:
— Les targetes d'embarcament originals, si s'escau.
— La pòlissa d'assegurança d'assistència mèdica i factura original, en el cas d'haver-ne contractat una, d'acord amb el que estableix l'apartat 5.2.3.
— Els documents que acreditin els pagaments de les factures. Els pagaments de les factures presentades es poden acreditar mitjançant una fotocòpia compulsada del justificant de l'ordre de transferència bancària o del document bancari que doni fe del pagament, en el qual han de figurar la data de la transferència, l'import transferit i la identificació del concepte de la transferència, així com les dades de qui l'ordena i del destinatari, que han de coincidir amb el beneficiari i amb l'emissor de la factura, respectivament. En aquest document s'ha d'adjuntar l'extracte bancari del beneficiari de l'ajut, en el qual ha de figurar el càrrec de la transferència.
— Les nòmines.
— Un document que justifiqui el pagament de les nòmines mensuals desglossades per beneficiaris, que ha de coincidir amb l'import total de l'ingrés dels certificats bancaris presentats.
— Un justificant de pagament de la nòmina compulsat per l'entitat bancària o bé un certificat o un extracte mensual bancari que acrediti l'ingrés de la nòmina en el compte corrent de la persona beneficiària.
— Un model TC1 de la Tresoreria General de la Seguretat Social amb el justificant de pagament bancari corresponent.
— Un model TC2 de la Tresoreria General de la Seguretat Social.
— El model 111 (retencions i ingressos a compte de l'IRPF) amb una còpia del justificant del pagament bancari corresponent al període de justificació.
— Una còpia del model 190 (resum anual de retencions i ingressos a compte de l'IRPF) corresponent al període de justificació. S'ha de presentar el primer full de dades generals i els corresponents a les persones declarades.
d) Un certificat del centre d'acollida que acrediti l'estada, en el qual han de figurar les dates.
17.4 En el cas que l'òrgan gestor consideri que la justificació presentada és insuficient o inadequada, s'ha d'obrir un termini de deu dies per esmenar-la, d'acord amb l'article 14.1.h) de l'Ordre de bases de la consellera d'Innovació, Interior i Justícia.
17.5 En el cas d'entitats no subjectes a la jurisdicció del Tribunal de Comptes o a l'òrgan corresponent de control extern de la Comunitat Autònoma, s'ha de presentar la memòria de les activitats i una relació dels justificants de les despeses, juntament amb els justificants originals.
17.6 També s'ha de presentar una relació detallada d'altres ingressos o ajuts percebuts que hagin finançat la contractació, si n'hi ha, amb indicació de l'import i la procedència.
17.7 Si escau, s'ha d'acreditar el reintegrament dels romanents no aplicats.
17.8 En tots els actes públics de difusió dels resultats obtinguts hi ha d'aparèixer la imatge corporativa de la Direcció General de Política Universitària i Recerca de la Conselleria de Fons Europeus, Universitat i Cultura i de l'Impost de Turisme Sostenible.
18. Conservació de documents
Les entitats beneficiàries han de conservar tota la documentació justificativa relacionada amb les despeses de l'operació durant un període de tres anys a partir del 31 de desembre següent al tancament dels comptes en què estiguin incloses les despeses de l'operació.
19. Revocació i reintegrament dels ajuts
El fet de no complir les normes d'aquesta convocatòria, d'ocultar dades o presentar-ne de falses o inexactes, de no formalitzar el contracte en els termes establerts en aquesta convocatòria o de no justificar l'acció pot comportar que es revoqui la concessió de l'ajut i que s'hagin de reintegrar les quantitats rebudes, d'acord amb els articles 43 i 44 del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, sens perjudici de l'aplicació del règim sancionador establert en el títol cinquè d'aquesta norma.
20. Fiscalització i control
Les entitats beneficiàries queden sotmeses a les mesures de comprovació i fiscalització establertes en la legislació de finances i pressuposts de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears quant a la concessió i el control dels ajuts públics. A més, han de facilitar tota la informació que els requereixin l'òrgan instructor, la Intervenció General de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, la Sindicatura de Comptes o altres òrgans de control extern i de l'Administració general de l'Estat o de la Unió Europea.
21. Modificacions
La modificació de les condicions inicials de concessió dels ajuts i dels terminis per executar-los ha de ser autoritzada per l'òrgan concedent, que pot sol·licitar els informes que consideri oportuns i modificar les condicions de la concessió mitjançant una nova resolució, en aplicació de l'article 23 de l'Ordre de bases de la consellera d'Innovació, Interior i Justícia de 26 de gener de 2010.
22. Interrupció dels ajuts
22.1 Només es podrà produir la interrupció de l'ajut per causes sobrevingudes, és a dir, que l'investigador contractat no tengui constància d'aquesta en les dates de l'estada. En els altres casos la subvenció haurà de ser revocada i l'investigador podrà realitzar una nova sol·licitud (sempre que resti crèdit).
22.2 La interrupció i les causes d'aquesta han de ser comunicades per l'entitat beneficiària a la Direcció General de Política Universitària i Recerca al més aviat possible.
23. Renúncies
23.1 En cas que es renunciï a l'ajut atorgat, la renúncia s'ha de presentar per escrit a la Direcció General de Política Universitària i Recerca.
23.4 Si la renúncia és posterior al pagament de l'ajut, l'entitat beneficiària ha de reintegrar a la Tresoreria de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears la part no justificada de l'ajut en el termini de quinze dies i ha d'aportar una còpia del document que acredita el reintegrament a la Direcció General de Política Universitària i Recerca.
24. Normativa aplicable
Tot el que no s'especifica en aquesta Resolució s'ha d'ajustar al Text refós de la Llei de subvencions de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, i a l'Ordre de la consellera d'Innovació, Interior i Justícia de 26 de gener de 2010 i a les normes de caràcter economicoadministratiu que la complementen.