Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

AJUNTAMENT DE CALVIÀ

Núm. 236710
Bases convocatòria per a la concessió de subvencions per al foment de la reactivació econòmica de l'activitat agrària i ramadera en el municipi de Calvià

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Exposició de motius

L'agricultura i ramaderia s'enfronta a un procés de transformació estructural derivat, entre d'altres factors, de la progressiva liberalització del comerç mundial, l'ampliació europea, la reforma de la Política Agrícola Comuna (PAC), el desenvolupament tecnològic, l'augment de les exigències mediambientals i les noves demandes de qualitat i seguretat alimentària.

Hi ha una clara relació entre el foment de l'agricultura i la ramaderia a nivell local i el desenvolupament sostenible, d'altra banda l'agricultura i ramaderia extensives contribueixen considerablement al canvi climàtic i també són una víctima dels seus efectes, per això s'ha de fomentar una agricultura sostenible a nivell local que contribueixi al seu torn la lluita contra els efectes del canvi climàtic. L'agricultura entesa en sentit ampli -incloent la producció agrícola i ramadera, la pesca i la silvicultura pot proporcionar ingressos, generar llocs de treball, aliments i altres béns i serveis a la majoria de les persones a nivell local al municipi.

Per això, són necessàries intervencions estructurals que millorin la competitivitat de les explotacions agràries i permetin assegurar el manteniment d'un teixit socioeconòmic estable, dinàmic i atractiu. A més, aquestes explotacions hauran de recórrer a estratègies d'optimització en l'ús dels factors de producció, aprofitament de les noves tecnologies, orientació cap a productes de qualitat reconeguda -ateses les demandes de la societat- donant opcions a la diversificació de les produccions i, tot això, sota la perspectiva de la millora mediambiental i el manteniment de les condicions d'higiene i benestar animal.

L'ajuda al desenvolupament rural, ha de contribuir a assolir els objectius següents:

1. Millorar l'eficiència en l'ús dels recursos, és fonamental per desenvolupar una agricultura sostenible

2. Fomentar accions directes per a conservar, protegir i millorar els recursos naturals, fomentant la competitivitat de l'agricultura i la ramaderia en el municipi

3. Protegir i millorar els mitjans de vida rurals i el benestar social, garantint la gestió sostenible dels recursos naturals i l'acció per al clima

4. Augmentar la resiliència de les persones, de les comunitats i dels ecosistemes, sobretot davant del canvi climàtic, a la volatilitat al mercat i a la crisi creada per la pandèmia de la COVID 19.

Considerant què, una part important de l'activitat financera del sector públic es canalitza mitjançant les subvencions, a l'objecte de donar resposta, amb mesures de recolzament financer, a demandes socials i econòmiques de persones i entitats públiques o privades, el Pla Estratègic de Subvencions de l'Ajuntament de Calvià contempla millorar l'àmbit rural mitjançant aquestes bases i la seva corresponent convocatòria.

Aquestes subvencions, regulades per la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, son un instrument de finançament de projectes.

Aquestes bases convocatòria s'estructuren amb el següent contingut:

Disposicions generals. Mesures i principis que regeixen aquestes bases.

Primera. Objecte. Com se regula la concessió de les subvencions.

Segona. Concepte. Disposició dinerària realitzada per l'ajuntament a favor de persones públiques o privades per aconseguir, amb les seves actuacions, el foment i la promoció de l'activitat agrària i ramadera al municipi de Calvià

Tercera. Àmbits d'aplicació. Activitats on els beneficiaris de la disposició dinerària realitzada per l'ajuntament materialitzen les seves actuacions.

Quarta. Persones beneficiaries. Persones físiques i jurídiques, públiques o privades titulars o arrendataris d'explotacions agrícoles o ramaderes del terme municipal de Calvià que acompleixen els requisits establerts en aquestes bases.

Quinta. Procediment de concessió. S'estableix el sistema de concurrència amb prorrateig.

Sisena. Criteris d'atorgament i determinació de la quantia de la subvenció. Principis que s'aplicaran per establir l'import de les subvencions a cada sol·licitud aprovada.

Setena. Forma i termini de presentació de sol·licituds. Estableix quan s'han de presentar les sol·licituds i que s'hauran de presentar amb el model normalitzat habilitat a la pàgina web municipal.

Vuitena. Comprovació de dades. L'ajuntament comprovarà les dades que no son necessàries aportar pels sol·licitants o aquelles que els sol·licitants l'autoritzin a consultar.

Novena. Publicació. Publicitat i transparència. Suposa garantir la concurrència i la no discriminació així com donar a conèixer el resultat de les mateixes.

Desena. L'òrgan competent per l'ordenació, instrucció i resolució del procediment de concessió de la subvenció. Termini de notificació de la resolució. S'identifica els òrgans responsables d'aquestes tasques i la notificació del resultat de la resolució adoptada als sol·licitants.

Onzena. Termini i forma de justificació per part de la persona beneficiaria de l'acompliment de la finalitat per a la qual es va concedir la subvenció. L'acreditació d'aquest acompliment es farà per la modalitat de compte justificatiu simplificat, model normalitzat que es penjarà a la pàgina web municipal.

Dotzena. Finançament. El crèdit que l'ajuntament destina a subvencionar les sol·licituds presentades i que se fixa inicialment en 65,000 €.

Tretzena. Formalització de la subvenció. Suposa la concreció de la subvenció una vegada comprovada la procedència d'aquesta.

Catorzena. Modificació de la resolució de concessions i inversions. Mitjançant resolució motivada es podran modificar les assignacions aprovades. Els sol·licitants podran modificar les seves sol·licituds sempre que no suposin canvi en el tipus de la inversió finançable.

Quinzena. Criteris de graduació dels possibles incompliments de condicions imposades amb motiu de la concessió de les subvencions. Reintegrament. Se tracta dels principis que resultaran d'aplicació per determinar la quantitat que finalment han de percebre els beneficiaris o, en el seu cas, l'import a reintegrar.

Setzena. Comprovació de les subvencions. Verificació de la realització de l'activitat i el compliment de la finalitat que determina la concessió o gaudi de la subvenció atorgada.

Dissetena. Obligacions de les persones beneficiaries. Exigències i compromisos als que els beneficiaris estan subjectes com a tals.

Divuitena. Compatibilitat o incompatibilitat amb altres subvencions, ajudes, ingressos o recursos per a la mateixa finalitat, procedents de qualssevol administracions o ens públics o privats, nacionals, de la Unió Europea o d'organismes internacionals. Possibilitat de compaginar aquestes subvencions amb les rebudes d'altres administracions i pel mateix concepte.

Dinovena. Recursos. Reclamació mitjançant escrit contra les resolucions determinades, bé davant l'autoritat que les va dictar, bé davant alguna altra.

Disposicions generals

Amb aquestes bases, queden inclosos els principis generals que han d'inspirar la gestió de les subvencions com a part essencial de l'activitat de foment de les administracions públiques com ara la igualtat, transparència, objectivitat, publicitat, concurrència i no discriminació, així com la millora de l'eficàcia en el acompliment dels dels objectius fixats per l'administració i l'eficiència en l'assignació i utilització de recursos.

Per tots els extrems no previstos en aquestes Bases serà aplicable:

Llei 38/2003,de 17 de novembre, General de Subvencions (d'ara endavant LGS).

Reial Decret 887/2006,de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003,de 17 de novembre, General de Subvencions (d'ara endavant RLGS).

Llei1 9/2013,de 9 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern (en endavant Llei 19/2013).

Reial Decret 130/2019,de 8 de març, pel qual s'aprova la Base de Dades Nacional de subvencions i la publicitat de les subvencions i altres ajuts públics.

Pressupost municipal de l'any 2020 i les seves bases d'execució.

Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques (d'ara endavant LPACAP).

Llei 3/2019, de 31 de gener, Agrària de les Illes Balears.

Resta de normativa que sigui aplicable.

Primera. Objecte.

L'objecte d'aquestes bases convocatòria és regular la concessió de subvencions en règim de concurrència competitiva amb prorrateig, segons el que estableix l'article 22 de la llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, donant suport a la revitalització de el sector agropecuari a través de mesures de foment, compensació i dinamització del sector al municipi de Calvià, dins l'àmbit d'aplicació de les presents bases.

Segona. Concepte.

S'entén per subvenció tota disposició dinerària realitzada per l'Ajuntament de Calvià, a favor de persones públiques o privades, i que compleixi els següents requisits:

a. Que el lliurament es realitzi sense contraprestació directa de les persones beneficiaries.

b. Que el lliurament estigui subjecta a l'acompliment d'un determinat objectiu, l'execució d'un projecte, la realització d'una activitat, l'adopció d'un comportament singular, ja realitzats o per desenvolupar, o la concurrència d'una situació, devent la persona beneficiaria complir les obligacions materials i formals que s'haguessin establert.

c. Que el projecte, l'acció, conducta o situació finançada tingui per objecte el foment d'una activitat d'utilitat pública o interès social o de promoció d'una finalitat pública. En aquest cas el foment i la promoció de l'activitat agrària i ramadera al municipi de Calvià, dins de les següents línies d'actuació:

Línia 1. Adquisició d'adobs, arbrat i aliments pels animals.

Línia 2. Inversions en transformació, comercialització o desenvolupament de productes agrícoles, què:

que afavoreixen la creació de l'augment del valor afegit dels productes agrícoles i augmenti la utilització de matèries primeres agràries del municipi en els processos productius i millori la seva comercialització.

Inversions en explotacions agrícoles i ramaderes què:

- Milloren el rendiment global i la sostenibilitat de l'explotació. (Maquinaria, equips, )

- Milloren els resultats econòmics de les explotacions. ( Llavors, transformació de productes agraris, comercialització)

- Facilitin la reestructuració i modernització de les explotacions en termes d'orientació productiva. (Instal·lacions, aplicació de noves tecnologies, )

Línia 3. Agroambient i clima: Inversions que afrontin reptes relacionats amb el medi ambient, canvi climàtic i benestar animal, que millorin l'eficiència del us dels recursos i la reducció de les afeccions ambientals, relacionades amb:

Protecció de varietats autòctones en risc d'erosió genètica. (Utilització de varietats locals de llavors, arbrat)

Foment de races autòctones. (Augment de l'explotació ramadera amb races autòctones mallorquines: ovelles, cabres, vaques, porcs, aviram)

Control biològic de plagues. Utilització de tècniques i productes respectuosos amb el medi ambient

Estalvia d'aigua. (Instal·lació de reg localitzat, recollida de pluvials, aljubs, )

Aplicació de tècniques d'agricultura ecològica en general.

Línia 4. Transferència de coneixements i activitats d'informació.

Suport a la formació i adquisició de competències, activitats de demostració i difusió, que milloren els coneixements i les habilitats de les persones participants en la consecució dels objectius de les presents bases. ( Benestar animal, control de plagues en agricultura ecològica, apicultura, poda, )

Tercera. Àmbits d'aplicació.

L'àmbit d'aplicació de les subvencions és per les següents activitats al municipi de Calvià:

a) Activitat agrària: el conjunt de treballs necessaris per a les actuacions següents:

1. El manteniment del sòl, la vegetació i el ramat i l'obtenció de productes agrícoles i ramaders.

2. L'emmagatzematge, la separació, la classificació i l'envasament de la producció pròpia.

3. La venda directa i la degustació de la producció pròpia, sense transformació o amb una primera transformació dins els elements que integren l'explotació, a mercats municipals o a llocs que no siguin establiments comercials permanents, sempre que el producte final estigui inclòs en l'annex I de l'article 38 del Tractat de Funcionament de la Unió Europea.

4. També inclou l'aprofitament i la valoració com a entrada agrària de les matèries primeres secundàries obtingudes a explotacions agrícoles o ramaderes amb enfocament d'economia circular pel que fa a recursos i nutrients, sempre que siguin per a ús de l'explotació pròpia.

5. La gestió o la direcció i la gerència de l'explotació agrària.

b) Activitat agrària d'oci i d'autoconsum: conjunt de treballs fet a sòl rústic amb la finalitat d'obtenir productes agraris que es destinen principalment al consum de la persona titular, o per al manteniment del paisatge agrari exclusivament com a activitat d'oci.

c) Activitat complementària de l'activitat agrària: les activitats següents sempre que estiguin vinculades a l'explotació agrària:

1. L'activitat de transformació dels productes de l'explotació agrària, sempre que es dugui a terme amb productes de la pròpia explotació o d'explotacions agràries preferents associades, de conformitat amb la legislació agrària.

3. Les activitats relacionades amb la conservació de l'espai natural, la protecció del medi ambient, la formació en tècniques i matèries pròpies agràries i l'elaboració d'estudis i investigacions de l'àmbit agrari i rural que tenguin relació amb l'activitat que es porta a terme a la finca pròpia.

d) Activitat de transformació agrària o agroalimentària: qualsevol acció que alteri substancialment el producte inicial, inclòs el tractament tèrmic, el fumatge, la curació, la maduració, l'assecatge, la marinada, l'extracció, l'extrusió o una combinació d'aquests procediments.

Quarta. Persones beneficiaries.

1. Les persones destinatàries d'aquestes subvencions son les persones físiques i jurídiques, públiques o privades titulars o arrendatàries d'explotacions agrícoles o ramaderes del terme municipal de Calvià, així com les entitats que tinguin per objecte alguna de les següents finalitats:

l'activitat agrària,

l'activitat agrària d'oci i autoconsum,

l'activitat complementaria de l'activitat agrària,

l'activitat de transformació agrària o agroalimentària;

i en particular la promoció, foment, millora, manteniment i/o difusió de les matèries pròpies de l'àmbit rural, i tinguin el seu domicili social i àmbit d'actuació al municipi de Calvià i estiguin inscrites al Registre de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

2. No podran obtenir la condició de persones beneficiaries de les subvencions, les persones o entitats que es trobin en qualsevol de les situacions que s'indiquen en l'article 13 Llei 38/2003. En particular cal destacar el fet de no trobar-se al corrent de pagament dels deutes amb l'Ajuntament i del pagament de les obligacions derivades del reintegrament de subvencions.

Cinquena. Procediment de concessió.

El procediment de concessió serà el de concurrència amb prorrateig. Això vol dir que, per al cas que l'import de les subvencions superi el de la partida pressupostària, es procedirà al prorrateig, entre totes les persones beneficiàries, de l'import global màxim.

En aquest cas, es calcularà l'import total de les subvencions, suma de les que correspondrien a cada persona beneficiària si no s'hagués superat el de la partida, i es calcularà el percentatge que correspon a cada persona beneficiària. A continuació es distribuirà l'import en funció d'aquest percentatge.

Sisena. Criteris d'atorgament i determinació de la quantia de la subvenció.

Com que no està limitat el nombre de persones beneficiàries no caldrà comparar les sol·licituds presentades a fi d'establir una prelació entre les mateixes.

Les actuacions subvencionables s'han d'executar entre l'u de gener de 2021 i el trenta de setembre de 2021.

Seran despeses subvencionables -IVA exclòs- les que, de manera indubtable, responguin a la naturalesa de les línies objecte de la subvenció i es realitzin a l'àmbit d'aplicació de les presents bases i en el termini establert, i siguin proporcionals i adequades i no desmesurades a les necessitats i requeriments de l'explotació agrària o ramadera destinatàries. Seran:

- El cost de les inversions i adquisicions de bens, equips, instal·lacions, maquinària, animals. Adobs, aliments per les espècies d'animals enregistrades en el Registre d'Explotacions Ramaderes ( REGA ) de les espècies ovina, caprina, porquí, vacuna, ases, someres, caragols, abelles i aviram; arbrat (la compra i plantació de plançons de garrovers, ametllers, oliveres, figueres, albercoquers, melicotoners, pereres, pomeres, cirerers, atzeroles, noguers, magraner, codonyer, ginjoler, nespler, servera).

- Inversions i despeses en transformació, comercialització o desenvolupament de productes agrícoles i ramaders: Tafona, envasos, etiquetatge.

- Activitats de formació, transferència de coneixements, activitats de demostració, formació i difusió de la informació. Assistència a cursos, jornades i seminaris i la seva organització. Realització d'activitats de difusió de la informació.

L'import de les subvencions que preveu les línies 2, 3 i 4 de la base segona serà el 50% de l'import de la base imposable de les factures presentades amb un import màxim de 2000 € per persona física o jurídica i de 5000 € per entitat. Aquest percentatge màxim subvencionable per a una persona beneficiària, se vorà incrementat amb els següents percentatges fins arribar al 100 % de la bases imposable, per totes les línies de la base segona, si en el moment de finalitzar el termini per presentar sol·licituds s'acompleixen els següents punts:

10% , quan l'explotació agrària estigui inscrita al Consell Balear de la Producció Agrària Ecològica,

10% quan l'explotació agrària estigui inscrita en el Registre Insular Agrari.

10 % en cas de dispersió parcel·laria si la superfície mitjana de les parcel·les de l'explotació és igual o inferior a 2 hectàrees.

10 % quan la titular, arrendatària o cotitular sigui una dona

10 % quan la persona beneficiària tingui una edat compresa entre 18 i no haguin complit els 41 anys.

Per la Línia 1 d'aquestes bases, l'import de les subvencions serà el 50% de l'import de la base imposable de les factures presentades amb un import màxim de 2000 € per persona física o jurídica, considerant-se que, únicament es podrà sol·licitar un tipus d'ajuda per persona propietària o arrendatària i per parcel·la. Les persones propietàries o arrendatàries que presentin més d'una parcel·la de superfície inferior a cinc hectàrees, es comptabilitzaran totes juntes i la superfície resultant serà la d'aplicació per a la corresponent assignació de l'ajuda sol·licitada.

A més a més s'aplicaran els següents increments:

Per l'adquisició d'adobs i arbrat:

Explotacions agràries de superfície superior a 2 hectàrees i iguals o menys de 5 hectàrees: 10%

Explotacions agràries de superfície superior a 5 hectàrees i iguals o menys de 10 hectàrees: 20%

Explotacions agràries de superfície superior a 10 hectàrees: 30%

Per l'adquisició d'aliments pels animals d'explotacions ramaderes d'oví i caprí:

Explotacions amb un cens de femelles reproductores de més de 25 animals i igual o menys de 50: 10%

Explotacions amb un cens de femelles reproductores de més de 50 animals i igual o menys de 100: 20%

Explotacions amb un cens de femelles reproductores de més de 100 animals: 30%

No es consideraran subvencionables:

a) Altres despeses relacionades amb els contractes d'arrendament amb opció de compra, tals com el marge de la persona arrendatària, els costos de refinançament d'interessos, les despeses generals i les despeses de l'assegurança.

b) Les inversions de reposició o mera substitució d'equips i maquinària, excepte si la nova adquisició correspon a equips o maquinària distints dels anteriors per la tecnologia utilitzada o pel seu rendiment.

c) La compra de drets de producció agrícola.

d) Les varietats agrícoles que tinguin la consideració d'organisme modificat genèticament per la reglamentació de la Unió Europea.

e) Combustibles

Setena. Forma i termini de presentació de sol·licituds.

1. Les sol·licituds s'hauran de redactar d'acord el model normalitzat que es penjarà a la pàgina web del Servei de Medi Ambient i Transició Ecològica dins el portal de l'Ajuntament: www.calvia.com

2. Les sol·licituds podran presentar-se en qualsevol de les formes i llocs establerts en l'apartat 4 de l'article 16 de la LPACAP.

3. Les sol·licituds es poden presentar durant els vint dies hàbils posteriors des de el dia següent al de la publicació de l'extracte de la convocatòria al BOIB.

4. Juntament amb la sol·licitud, la persona interessada haurà de presentar una declaració responsable, per la qual es declara:

a. En el seu cas, que la persona que ostenta la representació legal de l'entitat no està inhabilitada per a contractar amb les administracions públiques o per obtenir una subvenció.

b. Que es troba al corrent de totes les obligacions fiscals amb l'Ajuntament de Calvià.

c. Que se està al corrent de les obligacions tributàries amb la Seguretat Social.

d. Les dades bancàries aportades son vertaderes.

e. Les persones sol·licitants podran referir les seves sol·licituds a qualsevol de les línies relacionades a la base primera, no essent aquestes excloents entre sí.

En el cas que s'advertís que la sol·licitud, o la documentació exigides, no reuneixen els requisits que estableix aquest article, es requerirà a les persones interessa perquè en el termini de deu (10) dies esmenin la falta o acompanyin els documents preceptius, amb indicació que, si no ho fa, es considerarà que desisteix de la petició, prèvia resolució que s'ha de dictar en els termes que preveu l'article 21 de LPACAP.

Vuitena. Comprovació de dades.

1. Amb conformitat a l'establert en l'article 28 de la LPACAP, els interessats tenen el dret de no aportar documents que ja estiguin en poder de l'ajuntament o haguin sigut elaborats per qualsevol altra administració.

2. L'ajuntament podrà consultar o demanar, llevat que l'interessat s'hi oposi, les dades necessàries.

Novena. Publicació. Publicitat i transparència

1. Les bases reguladores es publicaran en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (d'ara endavant BOIB), a la pàgina web municipal i al tauler d'anuncis de l'Ajuntament.

2. La convocatòria s'ha de registrar, en primer lloc, a la Base de Dades Nacional de Subvencions (en endavant BDNS) acompanyada de el text de la convocatòria i del seu extracte. Un cop registrada, l'extracte es publicarà, amb el codi d'identificació que s'hagi assignat la BDNS a la convocatòria, en el BOIB. El text íntegre es publicarà a la pàgina web municipal i al tauler d'anuncis de l'Ajuntament.

3. A l'efecte de donar compliment a les obligacions de publicitat i transparència establertes en la LGS i en la Llei 19/2013,s'haurà de remetre a la BDNS, en la seva qualitat de Sistema Nacional de Publicitat de subvencions i ajudes públiques, informació sobre les concessions, els pagaments realitzats, les resolucions de procediment de reintegrament i les resolucions fermes el procediment sancionador

Desena. L'òrgan competent per l'ordenació, instrucció i resolució del procediment de concessió de la subvenció. Termini de notificació de la resolució.

L'òrgan competent per l'ordenació del procediment de concessió serà la Tinença de Batlia de Medi Ambient i Transició Ecològica i per a la instrucció del procediment serà la Direcció General de Desenvolupament Sostenible, Medi Ambient i Transició Ecològica de l'ajuntament de Calvià.

La proposta de concessió, mitjançant l'òrgan instructor, se formularà a l'òrgan concedent per un òrgan col·legiat ( Comissió de Valoració ) compost per les següents persones membres, que contaran amb veu i vot:

Presidència: El tinent de batle delegat de Medi Ambient i Transició Ecològica

Secretaria. El secretari de l'ajuntament o persona en qui delegui.

Dos vocalies: Cap de Servei de Medi Ambient i Transició Ecològica

Cap de Secció de Mon Rural i Salut Pública

Aquest òrgan podrà recabar quants informes se considerin necessaris d'altres organismes, així com requerir, mitjançant l'òrgan instructor, a la persona sol·licitant a que presenti documentació o aclariments.

L'òrgan competent per a l'atorgament de les subvencions serà la Junta Local de Govern.

El procediment de concessió es resoldrà en el termini de quinze (15) dies des de la data d'elevació de la proposta de resolució. Mitjançant resolució s'acordarà tant l'atorgament de les subvencions com la desestimació i la no concessió, per desistiment, renúncia o impossibilitat material sobrevinguda. Es motivarà de conformitat a les presents bases.

La resolució posa posa fi a la via administrativa i es pot recórrer mitjançant la interposició de recurs potestatiu de reposició davant del mateix òrgan que va dictar la resolució, en el termini d'un (1) mes contat a partir de l'endemà del de la notificació, o bé directament mitjançant la interposició de recurs contenciós-administratiu davant el Jutjat del contenciós-administratiu corresponent, en el termini de dos (2) mesos a partir de l'endemà de la publicació.

En el termini màxim de un (1) mes natural, comptat a partir de l'endemà del de l'adopció de l'acord per part de la la JGL, s'haurà de procedir a la notificació de totes les persones interessades que resultin de l'expedient. El termini màxim per resoldre i notificar no podrà excedir de sis (6) mesos des de la publicació de la convocatòria.

Onzena. Termini i forma de justificació per part de la persona beneficiària de l'acompliment de la finalitat per a la qual es va concedir la subvenció.

1.- La persona beneficiària haurà de justificar el compliment de la finalitat per a la qual es va concedir la subvenció abans del 16 d'octubre de 2021.

2.- La justificació, sota responsabilitat de la persona declarant, es farà per la modalitat de compte justificatiu simplificat, model normalitzat que es penjarà a la pàgina web del Servei de Medi Ambient i Transició Ecològica dins el portal de l'Ajuntament: www.calvia.com. A aquest efecte haurà de lliurar la següent documentació:

a. Una relació de les còpies acarades de les factures originals girades per tercers al beneficiari o beneficiaria de la subvenció o els documents de valor probatori equivalent en el tràfic jurídic mercantil o amb eficàcia administrativa. En el cas d'operacions entre la pagesia integrada en el règim agrari, s'haurà d'acompanyar un document emès per un operador econòmic del sector que acrediti que el valor de l'operació s'adapta al valor de mercat del concepte facturat.

b. Per la línia 3, a més de la documentació anterior,

- Per participar a una acció formativa: Acreditació de la participació lliurada per l'entitat organitzadora.

- Per l'organització d'activitats formatives, jornades, seminaris, demostracions, difusions una memòria detallada i justificativa de l'acompliment de l'objecte de la concessió de la subvenció, segons el model recollit al punt dos d'aquesta base.

Dotzena. Finançament.

1. Durant l'exercici pressupostari 2021, es destina la quantitat de 65,000 euros, dis a les subvencions objecte de la present convocatòria, amb càrrec a la partida pressupostària del exercici 2021, 302 41400 4800000 “subvencions pagesos”, distribuïts de la següent manera: 33.000 € per la Línia 1 i 32.000 € per la resta de les línies 2, 3 i 4.

2.La concessió de les ajudes estarà condicionada a la disponibilitat pressupostària i en tot cas, fins a esgotar-se el crèdit destinat a la convocatòria. En cas de que no s'esgoti la quantia d'una de les línies, la quantia sobrant d'aquesta se podrà assignar a l'altra en cas de que aquesta s'esgoti

3. L'import de la despesa autoritzada podrà ser incrementat, amb caràcter previ a la resolució de les sol·licituds presentades, per l'òrgan que tingui atribuïda la competència per raó de la quantia de la modificació, sense que això doni lloc a una nova convocatòria. L'efectivitat de la quantia addicional queda condicionada a la declaració de disponibilitat de crèdit en un moment anterior a la resolució de la concessió de les subvencions. Tot això es durà a efecte de conformitat amb el que estableix l'article 58 de Reial Decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

Tretzena. Formalització de la subvenció.

Un cop presentada la justificació de l'acompliment de la finalitat per la qual es va concedir la subvenció, es comprovarà la procedència d'aquesta.

Si s'apreciessin defectes esmenables en la justificació presentada s'atorgarà un termini de deu dies per la seva correcció.

Es produirà la pèrdua de el dret al cobrament total o parcial de la subvenció en el supòsit de falta de justificació.

No se contempla la possibilitat de realitzar bestretes.

Catorzena. Modificació de la resolució de concessions i inversions. La Junta de Govern Local, un cop concedides les subvencions a les persones beneficiàries , i en aplicació del principi de proporcionalitat, podrà modificar la seva assignació mitjançant resolució motivada. Hauran, per això, de concórrer algunes de les següents circumstàncies:

a. Per incompliment de les obligacions i determinacions contingudes en aquestes bases reguladores.

b. Prèvia justificació de la causa que origina la impossibilitat d'executar el que motiva la subvenció, es podrà autoritzar el canvi de la destinació de les ajudes concedides.

En els ajuts previstos en aquestes bases només podran presentar-se modificacions de les actuacions subvencionables que no suposin canvi en el tipus de la inversió finançable, no afectin els compromisos de la persona beneficiària, els requisits de l'explotació i els elements que s'han tingut en compte per al càlcul de l'ajuda, i no s'alteri la concurrència competitiva resultant.

Les modificacions previstes anteriorment es presentaran d'acord amb el model de sol·licitud que es penjarà a la pàgina web del Servei de Medi Ambient i Transició Ecològica dins el portal de l'Ajuntament: www.calvia.com

La persona interessada ha de presentar la sol·licitud de modificació, havent de resoldre sobre la mateixa en el termini màxim d'un mes. Transcorregut el citat termini la sol·licitud de modificació s'entendrà desestimada.

No obstant l'anterior, podran aprovar-se modificacions que no s'ajustin a les condicions indicades anteriorment, si l'execució de les inversions es veu afectada causa de força major o circumstàncies excepcionals com ara incendis, inundacions o fenòmens meteorològics de caràcter excepcional. En cap cas, la modificació pot donar lloc a ajudes superiors a les inicialment aprovades

Quinzena. Criteris de graduació dels possibles incompliments de condicions imposades amb motiu de la concessió de les subvencions. Reintegrament.

Serà procedent el reintegrament de la subvenció en els casos que preveu la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions i en la seva normativa de desenvolupament. Procedirà el reintegrament de les quantitats percebudes i l'exigència de l'interès de demora corresponent des del moment del pagament de la subvenció fins a la data en què s'acordi la procedència del reintegrament, o la data en què la persona deutora ingressi el reintegrament si és anterior a aquesta, en els següents casos:

a) Obtenció de la subvenció falsejant les condicions requerides o ocultant aquelles que ho haguessin impedit.

b) Incompliment total o parcial de l'objectiu, de l'activitat, de el projecte o la no adopció del comportament que fonamenten la concessió de la subvenció.

c) Incompliment de l'obligació de justificació o la justificació insuficient, en els termes que estableix les normes reguladores de la subvenció.

d) Incompliment de l'obligació d'adoptar les mesures de difusió contingudes en aquestes bases.

e) Resistència, excusa, obstrucció o negativa a les actuacions de comprovació i control financer previstes en aquestes bases així com l'incompliment de les obligacions comptables, registrals o de conservació de documents quan d'això es derivi la impossibilitat de verificar l'ocupació donada als fons percebuts, el compliment de l'objectiu, la realitat i regularitat de les activitats subvencionades.

f) Incompliment de les obligacions imposades per l'ajuntament a les persones beneficiàries, així com dels compromisos per aquests assumits, amb motiu de la concessió de la subvenció, sempre que afectin o es refereixin a la manera en què s'han d'aconseguir els objectius, realitzar l'activitat, executar el projecte o adoptar el comportament que fonamenta la concessió de la subvenció.

g) Incompliment de les obligacions imposades per l'ajuntament a les persones beneficiàries, així com dels compromisos per aquests assumits, amb motiu de la concessió de la subvenció, diferents dels anteriors, quan d'això es derivi la impossibilitat de verificar la ocupació donada als fons percebuts, el compliment de l'objectiu, la realitat i regularitat de les activitats subvencionades.

Setzena. Comprovació de les subvencions

Entre els deures de totes les persones beneficiàries d'una subvenció s'inclou la de justificar davant l'òrgan concedent el compliment de les condicions, la realització de l'activitat i el compliment de la finalitat que determina la concessió o gaudi de la subvenció, d'acord amb el que preveu l'article 14.1.b) de la LGS. Per a això, les persones beneficiàries s'han de sotmetre a les actuacions de comprovació que efectuï l'òrgan concedent de la subvenció.

La justificació de l'acompliment de les condicions i dels objectius previstos, constitueixen un acte amb forma documental i de caràcter obligatori, que correspon a la persona beneficiària de la subvenció i que dóna inici a les actuacions de comprovació de l'òrgan concedent amb vista a la seva verificació.

La persona beneficiària de la subvenció ha de complir doncs, no només les condicions de fons que determinin el dret a la subvenció, sinó també les condicions formals referides a la forma i el temps d'acreditació d'aquelles.

Una vegada que la persona beneficiària ha presentat la justificació de la subvenció, amb l'estructura i abast que estableixen aquestes bases, aquella ha de ser comprovada per l'òrgan concedent, d'acord amb el que estableix l'article 32 de la LGS, segons el qual "l'òrgan concedent comprovarà l'adequada justificació de la subvenció, així com la realització de l'activitat i el compliment de la finalitat que determinin la concessió o gaudi de la subvenció".

Correspon a el cap de secció Món Rural i Salut Pública, com a part de l'òrgan concedent de la subvenció, examinar la realització de les persones beneficiàries de les activitats subvencionades, així com el compliment de la finalitat que determina la concessió i gaudi. El Cap de Secció del Mon Rural i Salut Pública, com a part de l'òrgan concedent de la subvenció, haurà d'establir un pla d'actuació per a comprovar la realització per les persones beneficiàries de les activitats subvencionades per tal de procedir a la comprovació que estableix la Llei general de Subvencions. Aquest pla hauria de supervisar la totalitat de les subvencions concedides o bé es pot establir una mostra de les concedides, en cas de ser així s'haurà d'especificar la forma de selecció de la mostra, així com els principals aspectes a comprovar en el moment de la seva realització

Efectuades les actuacions oportunes per a la comprovació de la realització de les activitats que constitueixen l'objecte de la subvenció i el compliment de la finalitat prevista, el cap de Secció de Món Rural i Salut pública ha de finalitzar el procediment amb un informe tècnic responsable de la comprovació en el que faci constar l'adequació de la subvenció als objectius proposats, recollint de forma desglossada el compliment de les obligacions, requisits i resultats fixats per a cada persona beneficiària i subvenció. En cas contrari, haurà d'iniciar el procediment de sol·licitud de reintegrament parcial o total de la subvenció.

Dissetena. Obligacions de les persones beneficiàries.

Són obligacions de les persones beneficiàries:

Col·laborar en les actuacions de seguiment de l'Ajuntament, i aportar tota la informació que li sigui requerida, així com qualssevol altres de comprovació i control que fossin necessàries amb la finalitat de verificar el compliment específic de les obligacions associades a l'ajuda.

Exercir l'activitat agrària i mantenir les inversions realitzades durant almenys cinc anys, comptats a partir de l'endemà de la publicació de la resolució de concessió de la subvenció.

Les persones beneficiàries hauran de donar publicitat de les subvencions i ajuts percebuts en els termes i condicions establerts en la Llei 19/2013, de 9 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern. Les persones beneficiàries hauran de donar l'adequada publicitat de caràcter públic del finançament de programes, activitats, inversions o actuacions de qualsevol tipus que siguin objecte de subvenció, en els termes reglamentàriament establerts.

Divuitena. Compatibilitat o incompatibilitat amb altres subvencions, ajudes, ingressos o recursos per a la mateixa finalitat, procedents de qualssevol administracions o ens públics o privats, nacionals, de la Unió Europea o d'organismes internacionals.

Les subvencions concedides seran compatibles amb altres subvencions, ajudes, ingressos o recursos per a la mateixa finalitat, procedents de qualssevol administracions o ens públics o privats, nacionals, de la Unió Europea o d'organismes internacionals. La suma de les subvencions compatibles rebudes no podran sumar en cap cas més del 100 % de la base imposable de les despeses subvencionables o justificades per les diferents administracions o entitats que han donat les ajudes o subvencions per un mateix concepte.

Dinovena. Recursos.

Contra aquestes bases, que posen fi a la via administrativa, podrà interposar, amb caràcter potestatiu, recurs de reposició davant el Batle de l'Ajuntament de Calvià en el termini d'un mes, de conformitat amb el que disposen els articles 123 i 124 de la llei 39/2015, d'u d'octubre de procediment administratiu comú de les administracions públiques. O bé, recurs contenciós administratiu davant els tribunals competents en el termini de dos mesos, comptats des de l'endemà de el de la seva publicació en el BOIB, d'acord amb el que disposin els articles 10 i 45 i següents de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

  

Calviá, en el dia de la signatura electrònica (4 de juny de 2021)

El tinent de batle de Medi Ambient i Transició Ecològica

Rafael Sedano Porcel