Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció V. Anuncis

Subsecció segona. Altres anuncis oficials

AJUNTAMENT DE SINEU

Núm. 236596
Extracte de l'Acord de data 3 de juny de 2021 de la Junta de Govern Local per la qual es convoquen ajudes als sectors econòmics de Sineu per a pal·liar les conseqüències de les restriccions ocasionades per la crisi sanitària de la Covid-19

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Codi BDNS: 568193

Article 1. Objecte i finalitat de la convocatòria

La present convocatòria té per objecte ajudar al teixit productiu del municipi de Sineu amb la regulació de la concessió d'ajudes econòmiques que pretenen pal·liar les pèrdues produïdes en els sectors econòmics a conseqüència de les restriccions aprovades pel Govern per a parar l'expansió de la crisi soci-sanitària derivada de la COVID-19 o que estiguin especialment afectats per la pandèmia.

Article 2. Persones beneficiàries. Requisits i condicions.

Poden ser beneficiàries de les ajudes, les persones físiques o jurídiques, agrupacions de persones físiques i jurídiques privades i comunitats de béns o qualsevol altre tipus d'unitat econòmica o patrimoni separat, titulars d'una empresa que desenvolupa la seva activitat econòmica en el municipi de Sineu de menys de 20 treballadors de mitjana anual computant els diferents centres de treball.

A més, per a poder ser beneficiaris d'aquestes ajudes s'han de reunir els següents requisits:

-Tenir el domicili social a Sineu o, en el cas de no disposar de centre de treball, que tinguin el domicili fiscal a Sineu.

- Haver estat donat d'alta en l'Impost d'activitats Econòmiques un període mínim de 3 mesos durant l'any 2020 i estar-lo en el moment de sol·licitar la present ajuda.

- Haver estat donat d'alta a la Seguretat Social durant un període mínim de tres mesos durant l'any 2020 i es trobi d'alta a la SS en el moment de sol·licitar la present ajuda.

- No haver acomiadat cap treballador afectat pels expedients de regulació temporal de l'ocupació (ERTO).

- No haver estat sancionat per incompliment de la normativa en matèria de contenció de la Covid-19.

- No estar sotmès a cap de les prohibicions per a ser beneficiari que estableix l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, Llei General de Subvencions.

-Estar al corrent d'obligacions tributàries amb l'Agència Estatal de l'Administració Tributària, amb les obligacions econòmiques amb la Seguretat Social i amb l'Ajuntament de Sineu.

2.3 Les persones beneficiàries d'aquestes ajudes han d'exercir alguna de les activitats incloses en els epígrafs de l'impost d'activitats econòmiques (IAE) següents:

Línia 1.

Agrupació 67. Servei d'alimentació

Grup 671. Serveis en restaurants

• Epígraf 671.1. De cinc forquilles.

• Epígraf 671.2.de quatre forquilles.

• Epígraf 671.3. De tres forquilles.

• Epígraf 671.4. De dues forquilles.

• Epígraf 671.5. D'una forquilla

Grup 672. Serveis en cafeteries. Tots els epígrafs

Grup 673. Serveis en cafès i bar, amb i sense menjar. Tots els epígrafs

 

​​​​​​​Línia 2.

Grup 226. Tècnics de so

Grup 227. Tècnics d'il·luminació

Agrupació 97. Serveis recreatius i culturals

Grup 967. Instal·lacions esportives i escoles i serveis de perfeccionament de l'esport.

• Epígraf 1: instal·lacions esportives

• Epígraf 2: escoles i serveis de perfeccionament de l'esport.

Grup 965. Espectacles (excepte cinema i esports).

• Epígraf 1: espectacles en sales i locals (excepte espectacles taurins)

Agrupació 75. Activitats annexes al transport

Grup 755. Agències de viatges

Agrupació 87. Professionals relacionats amb loteries, apostes i altres jocs de sort i d'atzar

Grup 871. Expenedors oficials de loteries, apostes esportives i altres jocs inclosos en la xarxa comercial de l'Organisme Nacional de Loteries i Apostes de l'Estat.

Línia 3.

Agrupació 45. Indústria del calçat i vestit i altres confeccions tèxtils.

Grup 452. Fabricació de calçat d'artesania i a mesura (inclòs calçat ortopèdic). Tots els epígrafs.

Agrupació 47. Indústria del paper i fabricació d'articles de paper; arts gràfiques i edició.

Grup 474. Arts gràfiques (impressió gràfica). Tots els epígrafs.

Agrupació 61. Comerç al major

Grup 613. Comerç al major de tèxtils, confecció, calçat i articles de cuir.

• Epígraf 1: comerç al major de tota classe de productes tèxtils, de confecció, calçat i articles de cuir.

Agrupació 65. Comerç a la petita de productes industrials no alimentaris realitzats en establiments permanents.

Grup 651. Comerç a la petita de productes tèxtils, confecció, calçat, pells i articles de cuir.

• Epígraf 2: comerç a la petita de peces de vestir i tocat.

Grup 653. Comerç a la petita d'articles per a l'equipament de la llar i la construcció.

• Epígraf 1: comerç a la petita de mobles

• Epígraf 2: comerç a la petita de material i aparells elèctrics, electrònics, electrodomèstics i altres aparells d'ús domèstic accionats per una altra mena d'energia diferent de l'elèctrica , així com de mobles de cuina.

Grup 656. Comerç a la petita de béns usats com per exemple mobles, roba i estris ordinaris d'ús domèstic.

Agrupació 66. Comerç mixt o integrat; comerç a la petita fos d'establiment comercial permanent.

Grup 663. Comerç a la petita fos d'establiment comercial permanent

• Epígraf 6639: comerç a la petita fos d'establiment comercial permanent altres classes de mercaderies.

Agrupació 68. Serveis d'hostalatge.

Grup 681. Serveis d'hostalatge en hotels i motels

Agrupació 88. Professionals diversos.

Grup 887. Maquilladores i esteticistes

Agrupació 97. Serveis personals.

Grup 972. Salons de perruqueria i instituts de bellesa. Tots els epígrafs.

Grup 973. Serveis fotogràfics, màquines automàtiques fotogràfiques i serveis de copisteria.

• Epígraf 1: serveis fotogràfics.

Línia 4.

Agrupació 61. Comerç al major.

Grup 612. Comerç al major de matèries primeres agràries, productes alimentaris, begudes i tabacs

• Epígraf 2: comerç al major de cereals, sements, abonaments, substàncies fertilitzants, plaguicides, animals vius, tabac en branca, aliments per al bestiar i matèries primeres marines (peixos vius, algues, esponges, petxines, etc.)

Agrupació 65. Comerç a la petita de productes industrials no alimentaris realitzats en establiments permanents.

Grup. 653. Comerç a la petita d'articles per a l'equipament de la llar i la construcció.

• Epígraf 3: comerç a la petita d'articles de parament, ferreteria, adorn, regal o reclam (incloent bijuteria i petits electrodomèstics)

Grup 659. Comerç a la petita d'un altre comerç

• Epígraf 4: comerç a la petita de llibres, periòdics, articles de papereria i escriptori i articles de dibuix i belles arts.

• Epígraf 7: comerç a la petita de llavors, abonaments, flors i plantes i petits animals.

Agrupació 82. Professionals de l'ensenyament.

Grup 826. Personal docent d'ensenyament divers, com per exemple educació física i esports, idiomes, mecanografia, preparació d'exàmens i oposicions o similars.

Agrupació 93. Educació i recerca.

Grup 933. Altres activitats d'ensenyament

• Epígraf 1: ensenyament de conducció de vehicles terrestres, aquàtics, aeronàutics

• Epígraf 9: altres activitats d'ensenyament, com per exemple idiomes, cort i confecció, mecanografia, taquigrafia, preparació d'exàmens i oposicions i similars.

4. Import i crèdit pressupostari. Finançament de les actuacions.

El crèdit previst per aquesta convocatòria és de noranta-dues mil sis-cents setanta-cinc cèntims amb setanta-nou cèntims d'euro (92.675,79€) i s'abonaran amb càrrec a l'aplicació pressupostària 430-48000 del pressupost de despeses de l'exercici 2021 de l'Ajuntament de Sineu. Aquesta quantitat és la màxima que es destinarà per aquesta convocatòria, per la qual cosa, les ajudes concedides mai podran superar aquest import.

D'aquesta quantia, l'Ajuntament de Sineu, el Consell de Mallorca i el Govern de les Illes Balears aporten 30.891,93€ cadascun d'ells.

5. Quantia de la subvenció.

La quantia de la subvenció consisteix en un import fix per cadascun dels beneficiaris regulats en l'article 2 i tenint el compte el grup o epígraf de l'IAE al qual estiguin adscrits:

• Línia 1: fins a un màxim de 1.500 euros

• Línia 2: fins a un màxim de 1.300 euros

• Línia 3: fins a un màxim 1.100 euros

• Línia 4: fins a un màxim de 1.000 euros

En el cas que les sol·licituds d'ajuda fossin superiors a l'import assignat a la convocatòria indicat en el punt anterior, es reduiran proporcionalment les quantitats concedides.

6. Termini i forma de presentació de sol·licituds.

El termini de presentació de sol·licituds serà de 15 dies hàbils a comptar des de l'endemà de la publicació de la convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Les sol·licituds s'hauran de presentar de manera TELEMÀTICA per mitjà de la seu electrònica de l'Ajuntament de Sineu (https://sineu.eadministracio.cat), excepte en aquells casos en què, segons l'article 14.2 de la Llei 39/2015, no estiguin obligats a relacionar-se per mitjans electrònics.

S'activarà en la seu electrònica de l'Ajuntament de Sineu un tràmit específic per a la tramitació de les sol·licituds objecte d'aquesta convocatòria. Per la qual cosa, una vegada s'hagi accedit en la seu electrònica, per a iniciar la tramitació s'haurà de fer a través d'aquest tràmit concret anomenat «Ajudes sectors econòmics de Sineu per a pal·liar les conseqüències de les restriccions ocasionades per la crisi sanitària de la Covid-19». Una vegada s'hagi accedit al tràmit i identificat correctament, cal seguir les instruccions de la plataforma i aportar tota la documentació requerida i que és la següent:

1.- Model de sol·licitud segons el model Annex I que s'ha d'emplenar directament de manera telemàtica. Per tant, una vegada s'hagi accedit al tràmit, s'haurà d'emplenar directament la sol·licitud dins de la plataforma.

2.- Persones físiques: còpia del DNI per les dues cares, o NIE i passaport, per les dues cares, si tingués. Si és una persona jurídica: CIF. En tots dos supòsits s'han de poder llegir correctament. (format PDF)

3.- Certificat tributari de situació censal a l'Agència Estatal de l'Administració Tributària, on consti d'alta el centre de treball o establiment pel qual es demana l'ajuda, almenys dins dels tres mesos anteriors.

4.- Si es tracta d'una comunitat de béns o entitat sense personalitat jurídica, contracte subscrit entre els membres i designació del representant.

5.- Certificat expedit per l'entitat bancària de la titularitat. No s'admet cap un altre document per a acreditar la titularitat de compte bancari (ni rebuts, ni documents elaborats per l'interessat, ni captures de pantalla, etc.).

6.- Certificat d'estar al corrent d'obligacions amb l'Agència Estatal de l'Administració Tributaria i amb la Seguretat Social.

7. Règim de concurrència.

El procediment de concessió és de concurrència no competitiva, concedint una quantitat fixa a totes les sol·licituds presentades, sempre que l'expedient sigui correcte i s'aportin els documents preceptius, fins a esgotar el total del crèdit assignat per a la convocatòria.

8. Pagament

La liquidació i el pagament de les ajudes s'efectuarà una vegada la Junta de Govern Local hagi resolt la concessió de les subvencions i en el termini màxim d'un mes des d'aquest Acord.

La convocatòria completa està disponible a la seu electrònica https://sineu.eadministracio.cat i a la BDNS

 

Sineu, en el dia de la signatura electrònica (10 de juny de 2021)

El batle

Tomeu Mulet Florti