Secció III. Altres disposicions i actes administratius
AJUNTAMENT DE SANT JOAN DE LABRITJA
Núm. 234182
Bases reguladores de la convocatòria de subvencions dirigides a les persones arrendatàries d'habitatge habitual en el terme municipal de Sant Joan de Labritja que, a conseqüència de l'impacte econòmic i social del Covid-19, tinguin problemes per a atendre el pagament parcial o total del lloguer (any 2021)
Exp. 666/2021
Codi BDNS: 566420
La Junta de Govern de l'Ajuntament de Sant Joan de Labritja de data 29 d'abril de 2021 va acordar aprovar la convocatòria i les Bases per a la concessió de subvencions dirigides a persones arrendatàries d'habitatge habitual en el terme municipal de Sant Joan de Labritja que, a conseqüència de l'impacte econòmic i social del COVID-19, tinguin problemes transitoris per a atendre el pagament parcial o total del lloguer (any 2021), d'acord amb les Bases de Convocatòria que s'adjunten:
El termini per a la presentació de sol·licituds:
20 dies naturals a partir de l'endemà de la data de publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB) de l'extracte de la convocatòria. En el cas que l'últim dia sigui inhàbil, l'esmentat termini finalitzarà el següent dia hàbil.
Objecte de la subvenció:
Article 1 de les Bases de la Convocatòria.
Requisits dels beneficiaris:
Articulo 5 de les Bases de la Convocatòria.
Incompatibilitats:
Article 6 de les Bases de la Convocatòria
Lloc i forma de presentació de sol·licituds:
Article 7 de les Bases de la Convocatòria.
Documentació que s'ha de presentar per a la sol·licitud:
L'establerta en l'article 8 de les Bases de la Convocatòria.
BASES REGULADORES DE LA CONVOCATÒRIA DE SUBVENCIONS DIRIGIDES A LES PERSONES ARRENDATÀRIES D'HABITATGE HABITUAL EN EL TERME MUNICIPAL DE SANT JOAN DE LABRITJA QUE, A CONSEQÜÈNCIA DE L'IMPACTE ECONÒMIC I SOCIAL DEL COVID-19, TINGUIN PROBLEMES PER A ATENDRE EL PAGAMENT PARCIAL O TOTAL DEL LLOGUER (ANY 2021)
Article 1.- Objecte de les ajudes:
Aquestes ajudes tenen per objecte facilitar el gaudi d'un habitatge en règim de lloguer a sectors de població amb escassos recursos econòmics i que no gaudeixen de cobertura adequada mitjançant altres plans d'ajuda al lloguer, a través de l'atorgament d'ajudes directes als inquilins, consistents en el finançament d'una part de la renda que l'inquilí ha de satisfer per l'habitatge llogat.
Article 2.- Bases reguladores i procediment:
Les bases reguladores de la concessió d'aquestes subvencions estan contingudes en les Bases d'execució del pressupost i els pressupostos municipals de l'exercici 2021, aprovats inicialment pel ple de la Corporació en sessió ordinària celebrada en data 30 de desembre de 2020 i publicada l'aprovació definitiva en el Butlletí Oficial de les Illes Balears núm. 16 del 6/02/2021.
Article 3.- Dotació pressupostària:
Per a les ajudes objecte d'aquesta convocatòria es destinarà la quantitat de 40.000 €, amb càrrec a nivell de vinculació jurídica a la partida 2310.48900 de l'exercici pressupostari de l'any 2021.
Sempre que les disponibilitats pressupostàries ho permetin, es podran incrementar els imports d'aquesta convocatòria. L'import consignat inicialment es pot ampliar, mitjançant una resolució de modificació de la convocatòria, amb els efectes, si escau, que disposa l'article 39.3 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques. Aquesta modificació, tret que s'estableixi una altra cosa, no implica que el termini per a presentar les sol·licituds s'ampliï, ni afecta la tramitació ordinària de les sol·licituds presentades i no resoltes expressament.
La quantia de l'ajuda serà de dues mensualitats, amb un import màxim de 1.200 euros.
Si les sol·licituds vàlides que tindrien teòricament dret a rebre la subvenció superessin la suma total de les ajudes, la Comissió Avaluadora podrà formular, amb l'objectiu d'atendre al màxim de sol·licituds presentades, una Proposta de Resolució que inclogui el prorrateig proporcional entre totes elles.
En cas que en el contracte de lloguer figurin més d'un/a arrendatari/a, en el cas que es concedeixi la subvenció, l'import de l'ajuda serà abonat en el número de compte bancària especificada en l'Annex 1 en el seu apartat A.
En el cas que una altra administració pública, persona física, jurídica o agrupació d'aquestes, realitzi mitjançant qualsevol procediment una aportació a l'Ajuntament de Sant Joan de Labritja amb l'objectiu de col·laborar en aquestes ajudes, se suplementarà la partida pressupostària de cada rang d'ajudes per la part proporcional sense necessitat de tornar a realitzar una nova convocatòria d'ajudes.
En casos excepcionals, i sempre que les disponibilitats pressupostàries ho permetin, es podran incrementar la partida pressupostària d'aquesta convocatòria. L'import consignat inicialment es pot ampliar, mitjançant una resolució de modificació de la convocatòria, amb els efectes, si escau, que disposa l'article 39.3 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques. Aquesta modificació, tret que s'estableixi una altra cosa, no implica que el termini per a presentar les sol·licituds s'ampliï, ni afecta la tramitació ordinària de les sol·licituds presentades i no resoltes expressament.
Excepcionalment i amb la voluntat de poder realitzar el pagament de l'ajuda al més aviat possible i sempre que existeixi crèdit suficient per a cobrir l'import màxim de totes les sol·licituds presentades íntegrament, la Comissió Avaluadora podrà fer una proposta de resolució, que tindrà caràcter de resolució definitiva, amb totes aquelles sol·licituds presentades que estiguin completes i que compleixin amb tots els requisits de la present convocatòria. La proposta de Resolució, haurà de ser aprovada per la Junta de Govern Local de l'Ajuntament de Sant Joan de Labritja i ser publicada en el Butlletí Oficial dels Illes Balears (BOIB). Aquesta excepció no s'aplicarà en el cas que el total de sol·licituds presentades pugui donar lloc al prorrateig de la partida pressupostària per a aquesta ajuda.
Article 4.- Règim de concurrència:
El procediment de concessió de les ajudes objecte d'aquesta Convocatòria es tramitarà pel sistema de concurrència no competitiva mitjançant convocatòria pública, de manera que, si les sol·licituds vàlides que tindrien teòricament dret a rebre la subvenció superessin la suma total de les ajudes, la Comissió Avaluadora podrà formular, amb l'objectiu d'atendre al màxim de sol·licituds presentades, una Proposta de Resolució que inclogui el prorrateig proporcional entre totes elles.
Article 5.- Beneficiaris/es:
Podran sol·licitar les ajudes per al lloguer d'habitatges que preveu aquesta convocatòria les persones físiques majors d'edat, empadronades a Sant Joan de Labritja almenys amb dos anys de continuïtat amb antelació a la data de publicació de l'extracte de la present convocatòria, que,a més de complir els requisits generals que estableix les presents bases, compleixin els requisits específics següents a la data de publicació de l'extracte de la present convocatòria:
Que siguin titulars en qualitat d'inquilins d'un contracte de lloguer en vigor. El contracte haurà d'estar formalitzat en els termes de la Llei 29/1994, de 24 de novembre, d'Arrendaments Urbans. La condició d'inquilí s'acreditarà mitjançant l'aportació d'aquest contracte. Així mateix, només es podrà sol·licitar una ajuda per habitatge en règim de lloguer.
Estar al corrent del pagament de les rendes del contracte de lloguer, o haver formalitzat acord d'ajornament amb l'arrendador.
Que l'habitatge objecte de lloguer estigui situada dins de l'àmbit territorial de Sant Joan de Labritja.
Que totes les persones físiques que tinguin o vagin a tenir el domicili habitual i permanent en l'habitatge arrendat gaudeixin de la nacionalitat espanyola. En el cas d'estrangers, hauran de tenir la residència legal a Espanya en vigor.
Que l'habitatge objecte del contracte de lloguer ho sigui per una renda màxima mensual que sigui igual o inferior a 1.200 euros mensuals.
Que els ingressos de les persones que tinguin el seu domicili habitual i permanent en l'habitatge llogat, siguin o no titulars del contracte de lloguer, compleixin els requisits d'ingressos màxims establerts en aquestes bases. Que els inquilins i els integrants de la unitat de convivència tinguin el seu domicili habitual i permanent en l'habitatge arrendat, siguin o no titulars del contracte de llogar. Aquesta circumstància s'haurà d'acreditar mitjançant un certificat de convivència que acrediti la identitat de totes les persones físiques que tenen el seu domicili habitual i permanent en l'habitatge objecte del contracte de lloguer.
Que els ingressos íntegres de la unitat de convivència no excedeixin de 22.558,77 € (3 IPREM de l'any 2020 a 14 pagues) en el cas que estigui formada per una sola persona adulta; i de 3.759,80€ addicionals (0,5 IPREM de l'any 2020 a 14 pagues) per cada persona més que formi part de la unitat de convivència quan estigui composta per més d'un individu.
No podrà ser beneficiària d'aquestes ajudes per al lloguer d'habitatges aquella persona física que incorri en alguna de les circumstàncies que preveu l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, i l'article 10 del Text refós de la Llei de Subvencions, aprovat mitjançant el Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre; ni aquella persona física que hagi estat subjecte d'una revocació d'alguna de les ajudes que, per causes imputables al sol·licitant, preveu el Pla Estatal d'Habitatge 2018-2021 o els anteriors plans estatals o autonòmics d'habitatge
Complint amb el que s'estableix en l'article 24 del reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, a l'ésser aquestes ajudes de quantia a atorgar a cada beneficiari/a no superior a l'import de 3.000 euros, l'acreditació d'estar al corrent d'obligacions tributàries i amb la Seguretat Social s'acreditarà mitjançant la presentació pel sol·licitant de la declaració responsable. El model de declaració responsable aprovat per a aquesta convocatòria és l'Annex 3.
No es podran concedir les ajudes per al lloguer d'habitatges quan l'inquilí sol·licitant o qui tingui la residència habitual i permanent en l'habitatge objecte del contracte de lloguer es trobi en alguna de les situacions que s'indiquen a continuació:
Ser propietari/a o usufructuari/a d'algun habitatge a Espanya. A aquest efecte es considerarà que és propietari o usufructuari d'un habitatge si el dret recau únicament sobre més d'un 50,00% de l'habitatge i aquesta s'ha obtingut per herència. S'exceptuen d'aquest requisit aquelles persones físiques que siguin propietàries o usufructuàries d'un habitatge i acreditin que no disposen de l'ús i gaudi d'aquesta per alguna de les següents causes:
Separació o divorci.
Trasllat obligatori del domicili per motius laborals, sempre que el domicili estigui situat fora d'Eivissa.
Qualsevol altra causa aliena a la seva voluntat, degudament acreditada.
Quan l'habitatge no sigui accessible per raó de discapacitat de l'arrendatari que sigui titular de la mateixa o d'algun membre de la unitat de convivència.
Tenir parentiu de primer o segon grau de consanguinitat o d'afinitat amb l'arrendador de l'habitatge.
Ser soci o partícip de la persona física o jurídica que actua com a arrendador de l'habitatge.
Article 6.- Incompatibilitats amb altres subvencions:
Les ajudes objecte d'aquesta convocatòria són compatibles amb altres subvencions o ajudes per a la mateixa finalitat, efectuades per qualsevol altra administració pública, ens públics, institucions privades o altres recursos. L'import de subvenció en cap cas podrà ser de tal quantia que,aïlladament o en concurrència amb altres subvencions, ajudes, ingressos o recursos, superi el cost de l'activitat subvencionada, d'acord amb el que preveu l'article 19 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions. Serà obligat pels beneficiaris/as de les ajudes informar la Regidoria de Serveis Socials de l'Ajuntament de Sant Joan de Labritja de totes les subvencions rebudes amb destinació a l'activitat objecte de subvenció i aquesta comunicació s'haurà d'efectuar, així com es conegui i, en tot cas, amb anterioritat a la justificació de l'aplicació donada als fons percebuts.
Article 7.- Termini i lloc de presentació de les sol·licituds:
El termini per a la presentació de les sol·licituds serà de 20 dies naturals a partir de l'endemà de la data de publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB) de l'extracte de la convocatòria. En el cas que l'últim dia sigui inhàbil, l'esmentat termini finalitzarà el següent dia hàbil. Les sol·licituds al costat de la documentació es presentaran en el registre general d'entrada de l'Ajuntament de Sant Joan de *Labritja (de dilluns a divendres, de 8.30 a 14.00 hores) o en el registre telemàtic del propi Ajuntament (www.santjoandelabritja.sedelectronica.es).
Article 8.- Documentació necessària per a sol·licitar l'ajuda:
Al costat de la instància de sol·licitud d'ajuda per al lloguer d'habitatges es presentarà la següent documentació necessària:
Annex 1: Sol·licitud d'ajudes de lloguer, degudament emplenat i signat pel sol·licitant de l'ajuda que haurà de ser membre de la unitat de convivència i ser arrendatari/a del contracte de lloguer objecte d'aquesta ajuda.
Els documents d'identitat de cadascuna de les persones físiques titulars del contracte de lloguer (DNI, NIE o document equivalent en vigor) i els dels membres de la unitat de convivència de 18 anys o més.
Annex 2: Model d'Autorització. Aquest annex serà presentat pel sol·licitant (i titular del contracte de lloguer), per la resta de titulars del contracte, si fos el cas, i per cadascun dels membres de la unitat de convivència majors de 18 anys.
Acreditació dels ingressos del sol·licitant i dels membres de la unitat de convivència majors de 18 anys, presentant en cada cas:
Nòmines de l'any 2020 o document acreditatiu degudament signat per part de l'empresa contractant en cas que sigui treballador/a per compte d'altri.
Declaracions trimestrals de l'IVA durant l'exercici 2020 o declaració anual de l'IRPF de l'any 2020 en cas que sigui treballador/per compte propi (autònom/a).
Informe emès pel Servei Públic d'Ocupació Estatal (SEPE) d'imports anuals rebuts en l'exercici 2020 en relació a ajudes o prestacions per desocupació rebudes (ERTO, Subsidi, Atur, etc.) en cas d'haver estat beneficiari d'alguna d'aquestes.
Certificat integrat de prestacions emès per Institut Nacional de la Seguretat Social, actualitzat a data posterior al 31/12/2020 en cas de ser pensionista o rebre un altre tipus de prestació.
Informe de vida laboral actualitzat a data posterior a la publicació de l'extracte de la convocatòria.
Una altra document acreditatiu dels ingressos i qualsevol altra informació tributària i econòmica que figuri en l'Agència Estatal d'Administració Tributària (AEAT), l'Agència Tributària de les Illes Balears (ATIB) i la Tresoreria General de la Seguretat Social (TGSS) de l'últim exercici disponible, com la declaració de la renda (Model 100).
En el cas que mai ha estat d'alta en la Seguretat Social com a treballador per compte d'altri o pròpia, haurà d'informar-ho en marcant la casella corresponent en l'Annex 1 de la convocatòria.
Certificat cadastral que acrediti el fet que, quant a l'inquilí o als inquilins que figuren en el contracte de lloguer, no apareixen titularitats cadastrals vigents al seu favor en tot el territori nacional, com a propietaris, usufructuaris o titulars de qualsevol dret real que permeti l'ús i gaudi d'algun habitatge situat en territori espanyol. En cas de ser-ho, cal acreditar la no disponibilitat de l'ús i gaudi de l'habitatge per alguna de les causes que estableixen aquestes bases.
La resta de membres de la unitat de convivència signarà una declaració responsable que no són propietaris, usufructuaris o titulars de qualsevol dret real que permeti l'ús i gaudi d'algun habitatge situat en territori espanyol, segons l'Annex 3.
Annex 3: Declaració responsable, signada pel sol·licitant (i titular del contracte de lloguer), per la resta de titulars del contracte, si fos el cas, i per cadascun dels membres de la unitat de convivència majors de 18 anys.
Còpia del contracte en vigor de lloguer de l'habitatge.
El certificat de convivència, a l'efecte de determinar que l'habitatge llogat és el domicili habitual i permanent de l'inquilí i dels membres de la unitat de convivència durant tot el període del contracte per al qual es concedeixi l'ajuda o autorització expressa perquè l'Ajuntament de Sant Joan de Labritja, pugui comprovar-lo, mitjançant la presentació de l'Annex 2 aprovat per a la present convocatòria.
Rebuts de lloguer pagats dels mesos de novembre de 2020 a abril de 2021, tots dos inclusivament; en el cas de nous contractes formalitzats entre aquestes dates, hauran d'aportar des de l'inici del contracte fins a la mensualitat d'abril de 2021. En tots dos casos s'aportarà la documentació de la següent forma:
En cas que el pagament es realitzi mitjançant transferències bancàries, hauran d'aportar els rebuts bancaris: Han de coincidir el número de compte bancària del rebut amb el del contracte, en cas contrari, haurà de justificar-se el motiu mitjançant l'aportació del certificat bancari del/ de l'arrendador/a en el qual figuri el número de compte vinculat al rebut de lloguer.
En el cas que es realitzi el pagament en metàl·lic o al comptat, haurà d'aportar els rebuts signats degudament per el/la arrendador/a, al costat de la còpia del DNI o NIE d'aquest. En els esmentats rebuts haurà de diferenciar-se la despesa de lloguer de la resta de despeses (Aigua, Llum, Internet, etc.).
En el cas que tingui mensualitats ajornades (no pagades) haurà de presentar l'acord d'ajornament del termini del pagament del lloguer, signat per el/la Arrendador/a i el/la Arrendatari/a, així com la fotocòpia del DNI o NIE del/de l'arrendadora/a.
L'Ajuntament de Sant Joan de Labritja podrà requerir en qualsevol moment de la tramitació de la sol·licitud els documents que consideri necessaris a fi de garantir la correcta adjudicació de l'ajuda segons els criteris d'avaluació establerts.
Article 9.- Termini per a la correcció d'errors:
S'estableix com a mitjà de notificació de tots els actes de tràmit del present procediment d'atorgament de les subvencions, el tauler d'anuncis de l'Ajuntament de Sant Joan de Labritja.
En cas que la documentació presentada sigui incorrecta o incompleta es requerirà a la/es persona/es peticionària/es que en el termini de deu dies hàbils, a partir de l'endemà de la publicació en el tauler d'anuncis de l'Ajuntament, present les rectificacions o correccions necessàries, mitjançant alguns dels procediment previstos en l'art. 7, amb la indicació que si no ho fa així s'entendrà per desistida la sol·licitud, d'acord amb el que disposa l'article 68.1 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
Article 10.- Composició i funcions de la comissió avaluadora:
La comissió avaluadora estarà composta per els/as membres següents:
President/a: Regidor/a de l'Àrea Econòmica i Hisenda
Substitut/a: Regidor/a de Medi Ambient i Sostenibilitat
Secretari/a: Responsable de l'Àrea de Subvencions
Substitut/a: Funcionari/a de l'Àrea de Secretaria
2 vocals: Treballador/a de l'Àrea de Serveis Socials
Substitut/a: Funcionari/a de l'Àrea d'Intervenció
2. Són funcions de la comissió:
Estudiar i avaluar les sol·licituds d'acord amb els criteris de valoració establerts.
Emetre les propostes de resolució.
Qualsevol altra que exigeixi l'aplicació d'aquestes bases.
Article 11.- Instrucció i resolució:
La Junta de Govern Local de l'Ajuntament de Sant Joan de Labritja serà l'òrgan competent per a la instrucció i resolució de la subvenció. Una vegada comprovada la documentació presentada que obra en l'expedient i vist l'informe de l'òrgan col·legiat (Comissió Avaluadora), l'òrgan instructor ha de formular la proposta de resolució provisional, degudament motivada, que es notificarà als interessats mitjançant publicació en el tauler d'edictes de la Corporació i, en el seu cas, en la pàgina web municipal (www.santjoandelabritja.com) concedint-se un termini de deu dies hàbils, des de la seva publicació en el tauler d'edictes de l'Ajuntament, per a formular al·legacions.
Una vegada finalitzat el termini de presentació de sol·licituds en el termini màxim de 6 mesos, es dictarà resolució definitiva, que serà aprovada per la Junta de Govern Local, a proposta de la Comissió Avaluadora. Aquesta resolució serà motivada i expressarà el sol·licitant o la relació de sol·licitants amb dret a la subvenció i es farà constar de manera expressa la desestimació de la resta de sol·licituds.
La llista definitiva serà publicada en el Butlletí Oficial dels Illes Balears (BOIB), de conformitat amb l'article 34 del Decret legislatiu 2/2005 del 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de Subvencions i l'article 26 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions.
Article 12 - Pagament de les ajudes:
El pagament de l'ajuda es realitzarà de la següent forma: l'import íntegre de la subvenció serà abonat al compte del sol·licitant de l'ajuda.
Article 13.- Justificació:
Per ser una subvenció en atenció a la concurrència d'una determinada situació, el/la perceptor/a no haurà de presentar una altra justificació que l'acreditació per qualsevol mitjà admissible en dret d'aquesta situació amb caràcter previ a la concessió, sense perjudici dels controls que poguessin establir-se per a verificar la seva existència.
Article 14.- Incompliment de les condicions de concessió:
Tota alteració de les condicions tingudes en compte per a concedir la subvenció podran donar lloc a la modificació de la resolució de la concessió, a proposta de la Regidoria de Serveis Socials, que haurà d'atendre el principi de proporcionalitat.
Es pot reduir l'import de la quantitat a percebre per el/la sol·licitant en els supòsits d'incompliment de les condicions imposades amb motiu de la concessió de les subvencions. Aquests incompliments poden ser qualificats com a lleus, greus o molt greus, i donaran lloc, respectivament, a una disminució de l'import de la subvenció de fins a un 10%, del 10% al 60% i del 60% al 100%, respectivament.
Article 15.- Règim d'infraccions i sancions:
L'incompliment dels requisits establerts en aquestes bases dóna lloc a aplicar el règim d'infraccions i sancions establert en el títol IV de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions i del títol IV del RD 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.
Article 16.- Reintegraments:
És procedent el reintegrament total o parcial de l'ajuda concedida i, si és el cas, l'exigència de l'interès de demora, en els casos següents:
L'incompliment de la finalitat per a la qual es va concedir l'ajuda.
L'obtenció de l'ajuda sense que es compleixin les condicions requerides per a això o quan s'alterin les condicions tingudes en compte per a concedir-la, sempre que sigui per causes imputables a la persona beneficiària.
L'incompliment greu de l'obligació de justificar la finalitat dels fons percebuts en la forma i els terminis establerts.
La negativa a sotmetre's a les actuacions de comprovació de control previstes legalment o l'obstrucció injustificada d'aquestes actuacions.
El procediment de reintegrament s'ha d'iniciar d'ofici per resolució de l'òrgan competent i ha de regir pels articles 36 a 43 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions i el títol III, del Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.
Les quantitats reintegrables tenen la consideració d'ingressos de dret públic i poden ser exigides per la via de constrenyiment.
Article 17.- Graduació de les sancions:
Les sancions per a les infraccions es graduaran segons els articles 60 a 63 de la Llei 38/2003, del 17 de novembre, general de subvencions.
Article 18.- Normativa aplicable:
En tot el que no es preveu en aquesta convocatòria és aplicable la Llei 38/2003, de 17 de novembre,general de subvencions, el Reial decret 887/2006, de 21 de juliol pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques i la Llei 40/2015, d'1 d'octubre de règim jurídic del sector públic.
Article 19.- Protecció de dades:
La sol·licitud d'ajuda de lloguer implicarà que la persona interessada autoritza l'Ajuntament de Sant Joan de Labritja per al tractament de les dades de caràcter personal per a la gestió de les ajudes, de conformitat amb el que disposen la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de Protecció de Dades Personals i garantia dels drets digitals.
Article 20.- Impugnació:
La resolució definitiva per la qual s'aproven la present convocatòria posa fi a la via administrativa, podent interposar-se alternativament recurs de reposició potestatiu davant la Junta de Govern Local d'aquest Ajuntament, en el termini d'un mes a comptar des de l'endemà al de la recepció de la present notificació, de conformitat amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques; o bé interposar directament recurs contenciós administratiu, davant Jutjat Contenciós Administratiu de Palma en el termini de dos mesos, a comptar des de l'endemà al de la recepció de la present notificació, de conformitat amb l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, de la Jurisdicció contenciosa administrativa. Si s'optés per interposar el recurs de reposició potestatiu no podrà interposar recurs contenciós administratiu fins que aquell sigui resolt expressament o s'hagi produït la seva desestimació per silenci. Tot això sense perjudici que pugui interposar Vostè qualsevol altre recurs que pogués estimar més convenient al seu dret.
Article 21.- Publicació:
La present convocatòria es publicarà en la web de la Base de dades Nacional de Subvencions (BDNS) i el seu extracte es publicarà, per conducte de la BDNS, en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, i entrarà en vigor l'endemà a la publicació de l'extracte de la convocatòria.
Sant Joan de Labritja, 9 de juny de 2021
El batle Antonio Marí Marí
ANNEX 1 SOL·LICITUD D'AJUDES PER AL LLOGUER DE PERSONES AFECTADES PER LA CRISI SANITÀRIA DEL COVID-19. ANY 2021.
A. DADES DEL SOL·LICITANT DE L'AJUDA I TITULAR DEL CONTRACTE DEL LLOGUER |
DNI / NIE |
|
NOM |
|
||
1º COGNOM |
|
2º COGNOM |
|
||
DATA NAIXEMENT |
|
SEXE |
Home |
Dona |
|
EDAT |
|
DIRECCIÓ
|
|
||
ESTAT CIVIL
|
Solter/a |
Casat/da |
Separat/da |
Vidu/a |
Divorciat/da |
CÒNJUGE O PARELLA DE FET |
Sí, amb base jurídica |
Sí, sense base jurídica |
No |
A efectes de comunicació:
N.º Telèfon: _________________________________________________________________
Correu electrònic: ___________________________________________________________ |
Número de compte corrent on serà satisfeta l'import total de la subvenció:
País |
D.C. IBAN |
Codi Entitat bancària |
Codi Sucursal - Oficina |
D.C. |
Núm. Compte o Llibreta |
||||||||||||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Situació laboral del SOL·LICITANT I TITULAR DEL CONTRACTE DE LLOGUER:
(Només marcar amb una X si la persona té més de 18 anys)
|
Treballadors/es per compte d'altri i que a més, hagin rebut, algun tipus d'ajuda o prestació per desocupació de qualsevol mena de modalitat (ERTO, Subsidi, Atur, etc.) o tinguin una pensió durant l'any 2020 |
|
Sol treballadors/es per compte d'altri durant l'any 2020 |
|
Treballadors/es per compte propi i que a més, hagin rebut, algun tipus d'ajuda o prestació per desocupació de qualsevol mena de modalitat (ERTO, Subsidi, Atur, etc.) o tinguin una pensió durant l'any 2020 |
|
Només treballadors/es per compte propi durant l'any 2020 |
|
Pensionistes i que a més, hagin rebut, algun tipus d'ajuda o prestació per desocupació de qualsevol mena de modalitat (ERTO, Subsidi, Atur, etc.) durant l'any 2020 |
|
Només pensionistes durant l'any 2020 |
|
Persones que només hagin percebut algun dels tipus d'ajudes o prestacions per desocupació de qualsevol mena de modalitat (ERTO, Subsidi, Atur, etc.) durant l'any 2020 |
|
Persona no ha treballat durant l'any 2020, ja sigui per compte propi o aliè ni ha rebut cap mena de prestació per desocupació o pensió durant aquest any |
|
Persona que mai ha estat d'alta en la Seguretat Social com a treballador per compte d'altri o pròpia |
B. DADES DE LA RESTA DE TITULARS DEL CONTRACTE DE LLOGUER I TAMBÉ DELS MEMBRES RESTANTS DE LA UNITAT DE CONVIVÈNCIA
(Emplenar un exemplar per cadascun dels membres de la unitat de convivència) |
1ª PERSONA ADDICIONAL
¿ÉS TITULAR DEL CONTRACTE DE LLOGUER? |
|
SI |
|
NO |
DNI / NIE |
|
NOM |
|
||
1º COGNOM |
|
2º COGNOM |
|
||
DATA NAIXEMENT |
|
SEXE |
Home |
Dona |
|
EDAT |
|
DIRECCIÓ
|
|
||
ESTAT CIVIL
|
Solter/a |
Casat/da |
Separat/da |
Vidu/a |
Divorciat/da |
CÒNJUGE O PARELLA DE FET |
Sí, amb base jurídica |
Sí, sense base jurídica |
No |
Situación laboral del SOLICITANTE Y TITULAR DEL CONTRATO DE ALQUILER:
(Sólo marcar con una X si la persona tiene más de 18 años)
|
Treballadors/es per compte d'altri i que a més, hagin rebut, algun tipus d'ajuda o prestació per desocupació de qualsevol mena de modalitat (ERTO, Subsidi, Atur, etc.) o tinguin una pensió durant l'any 2020 |
|
Sol treballadors/es per compte d'altri durant l'any 2020 |
|
Treballadors/es per compte propi i que a més, hagin rebut, algun tipus d'ajuda o prestació per desocupació de qualsevol mena de modalitat (ERTO, Subsidi, Atur, etc.) o tinguin una pensió durant l'any 2020 |
|
Només treballadors/es per compte propi durant l'any 2020 |
|
Pensionistes i que a més, hagin rebut, algun tipus d'ajuda o prestació per desocupació de qualsevol mena de modalitat (ERTO, Subsidi, Atur, etc.) durant l'any 2020 |
|
Només pensionistes durant l'any 2020 |
|
Persones que només hagin percebut algun dels tipus d'ajudes o prestacions per desocupació de qualsevol mena de modalitat (ERTO, Subsidi, Atur, etc.) durant l'any 2020 |
|
Persona no ha treballat durant l'any 2020, ja sigui per compte propi o aliè ni ha rebut cap mena de prestació per desocupació o pensió durant aquest any |
|
Persona que mai ha estat d'alta en la Seguretat Social com a treballador per compte d'altri o pròpia |
2ª PERSONA ADDICIONAL
¿ÉS TITULAR DEL CONTRACTE DE LLOGUER? |
|
SI |
|
NO |
DNI / NIE |
|
NOM |
|
||
1º COGNOM |
|
2º COGNOM |
|
||
DATA NAIXEMENT |
|
SEXE |
Home |
Dona |
|
EDAT |
|
DIRECCIÓ
|
|
||
ESTAT CIVIL
|
Solter/a |
Casat/da |
Separat/da |
Vidu/a |
Divorciat/da |
CÒNJUGE O PARELLA DE FET |
Sí, amb base jurídica |
Sí, sense base jurídica |
No |
Situación laboral del SOLICITANTE Y TITULAR DEL CONTRATO DE ALQUILER:
(Sólo marcar con una X si la persona tiene más de 18 años)
|
Treballadors/es per compte d'altri i que a més, hagin rebut, algun tipus d'ajuda o prestació per desocupació de qualsevol mena de modalitat (ERTO, Subsidi, Atur, etc.) o tinguin una pensió durant l'any 2020 |
|
Sol treballadors/es per compte d'altri durant l'any 2020 |
|
Treballadors/es per compte propi i que a més, hagin rebut, algun tipus d'ajuda o prestació per desocupació de qualsevol mena de modalitat (ERTO, Subsidi, Atur, etc.) o tinguin una pensió durant l'any 2020 |
|
Només treballadors/es per compte propi durant l'any 2020 |
|
Pensionistes i que a més, hagin rebut, algun tipus d'ajuda o prestació per desocupació de qualsevol mena de modalitat (ERTO, Subsidi, Atur, etc.) durant l'any 2020 |
|
Només pensionistes durant l'any 2020 |
|
Persones que només hagin percebut algun dels tipus d'ajudes o prestacions per desocupació de qualsevol mena de modalitat (ERTO, Subsidi, Atur, etc.) durant l'any 2020 |
|
Persona no ha treballat durant l'any 2020, ja sigui per compte propi o aliè ni ha rebut cap mena de prestació per desocupació o pensió durant aquest any |
|
Persona que mai ha estat d'alta en la Seguretat Social com a treballador per compte d'altri o pròpia |
3ª PERSONA ADDICIONAL
¿ÉS TITULAR DEL CONTRACTE DE LLOGUER? |
|
SI |
|
NO |
DNI / NIE |
|
NOM |
|
||
1º COGNOM |
|
2º COGNOM |
|
||
DATA NAIXEMENT |
|
SEXE |
Home |
Dona |
|
EDAT |
|
DIRECCIÓ
|
|
||
ESTAT CIVIL
|
Solter/a |
Casat/da |
Separat/da |
Vidu/a |
Divorciat/da |
CÒNJUGE O PARELLA DE FET |
Sí, amb base jurídica |
Sí, sense base jurídica |
No |
Situación laboral del SOLICITANTE Y TITULAR DEL CONTRATO DE ALQUILER:
(Sólo marcar con una X si la persona tiene más de 18 años)
|
Treballadors/es per compte d'altri i que a més, hagin rebut, algun tipus d'ajuda o prestació per desocupació de qualsevol mena de modalitat (ERTO, Subsidi, Atur, etc.) o tinguin una pensió durant l'any 2020 |
|
Sol treballadors/es per compte d'altri durant l'any 2020 |
|
Treballadors/es per compte propi i que a més, hagin rebut, algun tipus d'ajuda o prestació per desocupació de qualsevol mena de modalitat (ERTO, Subsidi, Atur, etc.) o tinguin una pensió durant l'any 2020 |
|
Només treballadors/es per compte propi durant l'any 2020 |
|
Pensionistes i que a més, hagin rebut, algun tipus d'ajuda o prestació per desocupació de qualsevol mena de modalitat (ERTO, Subsidi, Atur, etc.) durant l'any 2020 |
|
Només pensionistes durant l'any 2020 |
|
Persones que només hagin percebut algun dels tipus d'ajudes o prestacions per desocupació de qualsevol mena de modalitat (ERTO, Subsidi, Atur, etc.) durant l'any 2020 |
|
Persona no ha treballat durant l'any 2020, ja sigui per compte propi o aliè ni ha rebut cap mena de prestació per desocupació o pensió durant aquest any |
|
Persona que mai ha estat d'alta en la Seguretat Social com a treballador per compte d'altri o pròpia |
4ª PERSONA ADDICIONAL
¿ÉS TITULAR DEL CONTRACTE DE LLOGUER? |
|
SI |
|
NO |
DNI / NIE |
|
NOM |
|
||
1º COGNOM |
|
2º COGNOM |
|
||
DATA NAIXEMENT |
|
SEXE |
Home |
Dona |
|
EDAT |
|
DIRECCIÓ
|
|
||
ESTAT CIVIL
|
Solter/a |
Casat/da |
Separat/da |
Vidu/a |
Divorciat/da |
CÒNJUGE O PARELLA DE FET |
Sí, amb base jurídica |
Sí, sense base jurídica |
No |
Situación laboral del SOLICITANTE Y TITULAR DEL CONTRATO DE ALQUILER:
(Sólo marcar con una X si la persona tiene más de 18 años)
|
Treballadors/es per compte d'altri i que a més, hagin rebut, algun tipus d'ajuda o prestació per desocupació de qualsevol mena de modalitat (ERTO, Subsidi, Atur, etc.) o tinguin una pensió durant l'any 2020 |
|
Sol treballadors/es per compte d'altri durant l'any 2020 |
|
Treballadors/es per compte propi i que a més, hagin rebut, algun tipus d'ajuda o prestació per desocupació de qualsevol mena de modalitat (ERTO, Subsidi, Atur, etc.) o tinguin una pensió durant l'any 2020 |
|
Només treballadors/es per compte propi durant l'any 2020 |
|
Pensionistes i que a més, hagin rebut, algun tipus d'ajuda o prestació per desocupació de qualsevol mena de modalitat (ERTO, Subsidi, Atur, etc.) durant l'any 2020 |
|
Només pensionistes durant l'any 2020 |
|
Persones que només hagin percebut algun dels tipus d'ajudes o prestacions per desocupació de qualsevol mena de modalitat (ERTO, Subsidi, Atur, etc.) durant l'any 2020 |
|
Persona no ha treballat durant l'any 2020, ja sigui per compte propi o aliè ni ha rebut cap mena de prestació per desocupació o pensió durant aquest any |
|
Persona que mai ha estat d'alta en la Seguretat Social com a treballador per compte d'altri o pròpia |
5ª PERSONA ADDICIONAL
¿ÉS TITULAR DEL CONTRACTE DE LLOGUER? |
|
SI |
|
NO |
DNI / NIE |
|
NOM |
|
||
1º COGNOM |
|
2º COGNOM |
|
||
DATA NAIXEMENT |
|
SEXE |
Home |
Dona |
|
EDAT |
|
DIRECCIÓ
|
|
||
ESTAT CIVIL
|
Solter/a |
Casat/da |
Separat/da |
Vidu/a |
Divorciat/da |
CÒNJUGE O PARELLA DE FET |
Sí, amb base jurídica |
Sí, sense base jurídica |
No |
Situación laboral del SOLICITANTE Y TITULAR DEL CONTRATO DE ALQUILER:
(Sólo marcar con una X si la persona tiene más de 18 años)
|
Treballadors/es per compte d'altri i que a més, hagin rebut, algun tipus d'ajuda o prestació per desocupació de qualsevol mena de modalitat (ERTO, Subsidi, Atur, etc.) o tinguin una pensió durant l'any 2020 |
|
Sol treballadors/es per compte d'altri durant l'any 2020 |
|
Treballadors/es per compte propi i que a més, hagin rebut, algun tipus d'ajuda o prestació per desocupació de qualsevol mena de modalitat (ERTO, Subsidi, Atur, etc.) o tinguin una pensió durant l'any 2020 |
|
Només treballadors/es per compte propi durant l'any 2020 |
|
Pensionistes i que a més, hagin rebut, algun tipus d'ajuda o prestació per desocupació de qualsevol mena de modalitat (ERTO, Subsidi, Atur, etc.) durant l'any 2020 |
|
Només pensionistes durant l'any 2020 |
|
Persones que només hagin percebut algun dels tipus d'ajudes o prestacions per desocupació de qualsevol mena de modalitat (ERTO, Subsidi, Atur, etc.) durant l'any 2020 |
|
Persona no ha treballat durant l'any 2020, ja sigui per compte propi o aliè ni ha rebut cap mena de prestació per desocupació o pensió durant aquest any |
|
Persona que mai ha estat d'alta en la Seguretat Social com a treballador per compte d'altri o pròpia |
C. ALTRES DADES |
N.º total de membres de la unitat de convivència: ______________
N.º titulars del contracte de lloguer: ______________
Renda mensual del lloguer de l'habitatge: __________________
(Sense incloure despeses de llum, telèfon, aigua...)
Data d'inici del contractoe (dia/mes/any): _______/_______/_______
(Primer contracte firmat)
Data de finalització del contracte (dia/mes/any): _______/_______/_______
(Últim contracte firmat)
Municipi de l'habitatge arrendat: ________________________________________________
Població de l'habitatge arrendat: ________________________________________________
Nom i número de la via: _______________________________________________________
Escala: _____________ Pis: _____________ Porta: ____________ C.P.: ______________
________________________________________________________________________
EXPOSEM:
Que, a aquest efecte de poder participar en la convocatòria d'ajudes de l'any 2021 al lloguer d'habitatges de l'Ajuntament de Sant Joan de Labritja,
FEM CONSTAR:
Que la totalitat de l'ajuda (100%) siga satisfeta al número de compte corrent que apareix en l'apartat A. DADES DEL SOL·LICITANT DE L'AJUDA I TITULAR DEL CONTRACTE DE LLOGUER
En ……………..….……....., …...….. de ……..……...……….. de 2021.
[Signatura del declarant (1)] [Signatura del declarant (2)] [Signatura del declarant (3)]
ANNEX 2 MODEL D'AUTORITZACIÓ
(A emplenar per cada membre de la unitat de convivència major de 18 anys)
1º COGNOM |
|
2º COGNOM
|
|
||
NOM |
|
DATA NAIXEMENT |
|
||
NACIONALITAT |
|
DNI / NIE |
|
||
TELÈFON FIXE |
|
TELÈFON MÒBIL |
|
||
DIRECCIÓ |
|
NÚMERO |
|
||
PIS |
|
PORTA |
|
C.P. |
|
MUNICIPI |
|
PROVINCIA |
|
||
CORREU ELECTRÒNIC |
|
||||
|
|
|
|
|
|
La persona identificada en aquest annex, AUTORITZA expressament l'Ajuntament de Sant Joan de Labritja amb NIF núm. P0705000H perquè puga sol·licitar la informació de caràcter tributari, econòmic o cadastral a l'Agència Tributària Estatal (AEAT), a l'Agència Tributària dels Illes Balears (ATIB), a la Tresoreria General de la Seguretat Social, al Cadastre, al Padró Municipal i a Recaptació Municipal, així com perquè puga comprovar i verificar les dades de caràcter personal, d'acord amb el que s'estableix en el Reial decret 6/2013, de 8 de febrer, de mesures de simplificació documental dels procediments administratius.
I per deixar-ne constància, signe la present autorització a Sant Joan de Labritja,
a……….. de……………..…....de 2021.
[Signatura]
ANNEX 3 DECLARACIÓ RESPONSABLE
Declarem sota la nostra responsabilitat que:
L'habitatge es destina a residència habitual i permanent de tots els membres de la unitat de convivència.
L'inquilí o qui tinga el seu domicili habitual i permanent en l'habitatge no és propietària o usufructuària de cap habitatge a Espanya; és titular d'un habitatge, però no disposa de la mateixa per causa de separació o divorci, o no la pot habitar per qualsevol altra causa aliena a la seua voluntat, degudament acreditada, o per trasllat obligatori del domicili per motius laborals, sempre que el domicili estiga situat fora de les Illes Balears.
L'inquilí o qui tinga el seu domicili habitual i permanent en l'habitatge no té parentiu en primer o segon grau de consanguinitat o d'afinitat amb la persona arrendadora; no és sòcia o partícip de la persona física i jurídica que actua com a arrendador; es compromet a complir les condicions i els requisits que estableix l'Ordre de bases i la convocatòria, que coneix i accepta íntegrament; i sap que, en cas de falsedat en les dades o la documentació aportada o d'ocultació d'informació, de les quals es puga deduir intenció d'engany en benefici propi o alié, se li pot excloure d'aquest procediment i pot ser objecte de sanció. Així mateix, en el seu cas, els fets es posaran en coneixement del ministeri fiscal per si pogueren ser constitutius d'il·lícit penal.
Cap dels sol·licitants d'aquesta ajuda ha sol·licitat, ni percep, ni ha sol·licitat durant el període de concessió i abonament de l'ajuda altres ajudes al lloguer que puguen concedir els corporacions locals, o qualsevol altra administració o entitats públiques.
Els sol·licitants no incorren en cap de les circumstàncies que preveu l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions; justificaran dins del termini establit i en la forma que corresponga el compliment dels requisits i les condicions que determinen la concessió de la subvenció; destinaran l'import íntegre de la subvenció al finançament de l'actuació per a la qual s'ha sol·licitat; comunicaran a l'òrgan que concedeix la subvenció la modificació de qualsevol circumstància que afecte a algun dels requisits que s'exigeixen per a concedir la subvenció; se sotmetran als actuacions de comprovació i a qualsevol actuació de verificació i control financer dels òrgans competents, i aportaran tota la informació que es requerisca.
Els sol·licitants no han sigut objecte de cap revocació de les ajudes que preveu el Reial decret 106/2018 o altres plans estatals o autonòmics de l'habitatge per causes imputables al sol·licitant.
Els sol·licitants estan al corrent de les obligacions tributàries i enfront de la Seguretat Social.
En ……………………….. , ...... de .……................ de 2021.
[Nom, cognoms i signatures dels sol·licitants]
[Nom, cognoms i signatures dels altres membres de la unitat de convivència majors de 18 anys]