Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

SERVEI DE SALUT DE LES ILLES BALEARS

Núm. 230005
Resolució de 22 d’abril de 2021, de la Directora Gerent de l’Àrea de Salut d’Eivissa i Formentera, per la qual es convoca pel sistema de lliure designació el lloc de Cap de Secció de Cirurgia de la plantilla orgànica autoritzada de l’Hospital Can Misses de l’Àrea de Salut d’Eivissa i Formentera (2021_04)

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Vista la necessitat de cobrir el lloc de Cap de Secció de Cirurgia, corresponent a la plantilla orgànica autoritzada de l'Hospital Can Misses.

D'acord amb el que es disposa en  el Decret 87/2006, de 6 d'octubre, de provisió de prefectures de caràcter assistencial del Servei de Salut de les Illes Balears, i en el Reial decret-Llei 1/1999, de 8 de gener, sobre selecció de personal estatutari i provisió de places en les Institucions Sanitàries de la Seguretat social.

En l'exercici de les competències delegades  en l'apartat 3.c per Resolució de la consellera de Salut i Consum, de 3 de novembre de 2020, per la qual es deleguen diferents competències en matèria de personal estatutari en els òrgans del Servei de Salut de les Illes Balears.

Resolc

Aprovar la convocatòria per a la provisió, pel procediment de lliure designació, de Cap de Secció de Cirurgia que figura en la plantilla autoritzada de l'Hospital Can Misses, d'acord amb les bases que es publiquen en l'Annex I d'aquesta resolució.

Interposició de recursos

Contra aquesta resolució —que esgota la via administrativa—  pot interposar-se un recurs contenciós-administratiu en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà a la publicació d'aquesta resolució, d'acord amb els articles 10 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciós-administrativa. També pot interposar-se qualsevol altre recurs que es consideri procedent.

No obstant això, els interessats poden optar per interposar contra aquesta resolució un recurs de reposició davant el mateix òrgan que l'ha dictat en el termini d'un mes comptador des de l'endemà a la publicació d'aquesta resolució. En aquest cas no es podrà interposar el recurs contenciós-administratiu fins que s'hagi dictat una resolució expressa o presumpta sobre el recurs de reposició, d'acord amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

  

Eivissa, 7 de juny de 2021

La directora gerent de l'Àrea de Salut d'Eivissa i Formentera

P.D. Consellera de Salut (BOIB núm.191, 7 novembre 2020)

M. Carmen Santos Bernabeu

  

ANNEX I. Bases de la convocatòria

1) Lloc objecte de convocatòria

La denominació del lloc de feina és: Cap de Secció de Cirurgia .

2) Característiques generals

El règim jurídic del lloc de feina objecte de la convocatòria és el que s'estableix en l'Estatut Marc del personal estatutari dels serveis de salut, aprovat per la Llei 55/2003, de 16 de desembre, i per altres disposicions aplicables.

 

3) Requisits dels aspirants

3.1. Requisits generals

a) Posseir la nacionalitat espanyola o de qualsevol un altre estat membre de la Unió Europea o de l'espai Econòmic Europeu, o ostentar el dret a la lliure circulació de treballadors conforme al tractat de la Unió Europea o a altres ratificats per Espanya, o tenir reconegut tal dret per norma legal.

b) Estar en possessió del corresponent títol oficial que habiliti per a l'exercici professional, amb l'especialitat requerida per al tipus de lloc pel qual s'opta.

c) D'acord amb l'art. 3 del Decret 8/2018, de 23 de març, pel qual es regula la capacitació lingüística del personal estatutari del Servei de Salut, és necessari acreditar el certificat B1. Així mateix i seguint l'art. 5.1 en els procediments de provisió que afectin a determinades categories i especialitats de personal estatutari sanitari, quan la falta o la insuficiència acreditada de professionals pugui afectar la prestació assistencial o quan el compliment de les funcions de la plaça o lloc de treball requereixi una especial qualificació, coneixements i habilitats directives, excepcionalment, si el personal no pot acreditar el nivell de coneixements de llengua catalana corresponent a la plaça o lloc de treball al qual opta, s'admetran les sol·licituds de participació de tots els aspirants, i les persones que resultin adjudicatàries queden obligades a obtenir-ho i a acreditar-ho en un termini màxim de dos anys a comptar a partir de la data d'ocupació de la plaça o lloc de treball.

d) Posseir la capacitat funcional necessària per a l'acompliment de les funcions que es derivin del corresponent nomenament.

e) Tenir compliments setze anys i no excedir de l'edat de jubilació forçosa.

f) No haver estat separat del servei mitjançant expedient disciplinari en qualsevol Servei de Salut o Administració Pública en els sis anys anteriors a la convocatòria ni trobar-se inhabilitat amb caràcter ferm per a l'exercici de funcions públiques, ni si escau, per a la corresponent professió.

g) En el cas dels nacionals d'altres Estats esmentats en el paràgraf a) no trobar-se inhabilitat, per sanció o per pena, per a l'exercici professional ni per a l'accés a funcions o serveis públics en el corresponent Estat, ni haver estat separat, per sanció disciplinària, d'alguna de les seves Administracions o serveis públics en els sis anys anteriors a la convocatòria.

3.2. Requisits Específics

a) Podran participar en aquesta convocatòria els facultatius amb nomenament com a personal estatutari fix que ostentin plaça en l'especialitat en la qual participin, així com els facultatius amb nomenament de funcionari de carrera, o laboral fix, que prestin serveis en hospitals de titularitat pública en l'especialitat que es tracti.

No obstant això,  si es declara deserta la present convocatòria per no concórrer personal estatutari fix que compleixi els requisits establerts, es pot designar, per un període de dos anys, a personal estatutari interí que compleixi els requisits esmentats i que hagi presentat la seva sol·licitud, i hagi complert la resta de formalitats corresponents, en el termini establert.

b) Serà requisit mínim indispensable haver exercit en una plaça de l'especialitat que es tracti durant un període no inferior a dos anys.

Se sumaran els períodes d'acompliment de plaça de l'especialitat corresponent en els diferents serveis i hospitals. Es comptabilitzaran com un solament els períodes de temps en els quals, si escau, s'hagin exercit simultàniament més d'una plaça.

3.3. Acreditació dels requisits

Els requisits hauran de complir-se l'últim dia de termini de presentació de sol·licituds, i mantenir-se fins a la presa de possessió. L'acreditació es realitzarà al moment de presentació de la sol·licitud.

4) Sol·licituds

Els qui desitgin participar en aquesta convocatòria hauran de presentar la seva sol·licitud d'acord amb el model que figura com a Annex II a aquesta convocatòria.

La sol·licitud per participar en el procés selectiu, dirigida a l'òrgan convocant, ha de presentar-se en el termini de vint dies naturals explicats a partir de l'endemà a la data de publicació de la convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears. Ha de formalitzar-se en el Registre General dels Serveis Centrals del Servei de Salut o per mitjà d'alguna de les vies que estableix l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

La convocatòria es publicarà en el BOIB i a la pàgina web de l'Àrea de Salut d'Eivissa i Formentera.

5) Documents a aportar juntament amb la sol·licitud

Juntament amb la sol·licitud, els aspirants hauran d'aportar els següents documents:

a) Còpia del document nacional d'identitat o, si escau   N.I.E.

b) Còpia del títol i nomenament, o contracte, de l'especialitat a la qual s'opta.

c) Còpia del títol, diploma o certificat oficial, emès de conformitat amb el previst en l'Ordre del Conseller d'Educació, Cultura  i Universitats de 21 de febrer de 2013 (BOIB núm. 34, de 12 de març), corresponent al nivell B1.

d) Un projecte tècnic de gestió de la unitat assistencial.

e) Historial professional del candidat. Han de figurar, com a mínim, els següents apartats:

 

- Formació universitària

- Formació especialitzada

- Experiència professional en l'àmbit assistencial i docent

- Mèrits científics i de recerca

- Altres activitats

L'acreditació dels mèrits ha d'efectuar-se en document original o còpia autèntica de conformitat a la legislació vigent.

En relació als treballs i publicacions científiques es podrà aportar còpia sempre que s'especifiqui la ressenya de la publicació o certificació acreditativa del centre o institució organitzadora, en cas que es tracti d'aportacions a reunions científiques que no hagin estat publicades.   

6) Resolució de la convocatòria

D'acord amb l'article 25 del Reial decret-Llei 1/1999, de 8 de gener (BOE del 9), el lloc convocat per a la seva provisió per lliure designació podrà ser declarat desert quan es consideri que no concorren sol·licitants idonis per al seu acompliment.

L'òrgan convocant dictarà una resolució designant al facultatiu seleccionat, que serà publicada d'igual forma que la convocatòria, i contra ella es podran interposar els mateixos recursos que s'especifiquen en la present convocatòria.

El personal estatutari fix del propi Hospital que obtingui el lloc de Cap de Secció  convocat pel sistema de lliure designació, seguirà ocupant la plaça de la seva categoria.

Si el facultatiu designat fos personal estatutari fix de l'especialitat corresponent a un altre Centre del Servei de Salut de les Illes Balears, ocuparà únicament el lloc de Cap de Secció al centre de destinació i quedarà en situació de reserva respecto a la seva plaça estatutària fixa.

Si el facultatiu designat fos personal estatutari fix de l'especialitat corresponent en un altre Servei de Salut o Administració Sanitària, o fos funcionari de carrera o personal laboral fix, ocuparà únicament el lloc de prefectura convocat, quedant respecte a la seva plaça o lloc d'origen en la situació administrativa que procedeixi, i en la qual sigui declarat, en la seva Administració d'origen.

7) Cessament

De conformitat amb l'article únic.5 del Decret 87/2006, de 6 d'octubre, de provisió de Prefectures de caràcter assistencial del Servei de Salut dels Illes Balears, el facultatiu nomenat per al lloc de Cap de Secció, d'acord amb aquesta convocatòria, podrà ser cessat discrecionalment per l'autoritat que va acordar el seu nomenament.​​​​​​​

 

 

​​​​​​​ANEXO II. Model de Sol·licitud

DADES PERSONALS

DNI / NIE:

COGNOMS I NOM:

DATA DE NAIXEMENT:

NACIONALITAT:

TELÈFON:

DOMICILI:

MUNICIPI:                                                                                         CODI POSTAL:

DADES  LABORALS

ESPECIALITAT:

CATEGORIA:

CENTRE EN EL QUAL PRESTA SERVEIS:

PROVINCIA:

​​​​​​​​​​​​​​Exposo

Que reuneixo tots els requisits que s'exigeixen per participar en la convocatòria

Sol·licito

Que sigui admesa la present sol·licitud per optar al lloc de treball de Cap de Secció de Cirurgia de la plantilla orgànica autoritzada de l'Hospital Can Misses de  l'Àrea de Salut d'Eivissa i Formentera, pel que s'acompanyen els documents exigits a les bases.

Lloc i data                                                                                                                         Signatura

 

 

​​​​​​​

SRA.  DIRECTORA GERENT DE L'ÀREA DE SALUT D'EIVISSA I FORMENTERA