Secció II. Autoritats i personal
Subsecció segona. Oposicions i concursos
AJUNTAMENT D'ALGAIDA
Núm. 225952
Convocatòria i bases per a constituir una borsa de treball per a proveir, amb personal funcionari interí, necessitats urgents existents en la policia local de l’Ajuntament d’Algaida
S'ha aprovat la convocatòria i les bases que regiran el procés per a constituir una borsa de treball per a proveir, amb personal funcionari interí, necessitats urgents existents en la policia local de l'Ajuntament d'Algaida.
Cosa que fem pública al Butlletí Oficial de les Illes Balears i al tauler d'anuncis de la seu electrònica (http://ajalgaida.sedelectronica.es), als efectes establerts a l'article 45 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.
Contra l'esmentada resolució, que exhaureix la via administrativa, les/els interessades/ts poden interposar de forma alternativa, els següents recursos: o bé recurs potestatiu de reposició, a interposar davant la Batlia, en el termini d'un mes, comptador des de l'endemà de la notificació de la present resolució, o bé directament recurs contenciós administratiu, a interposar davant el Jutjat Contenciós Administratiu de Palma, en el termini de dos mesos, comptadors des de l'endemà de la notificació d'aquesta resolució; tot això sense perjudici que els interessats puguin interposar aquells altres recursos que en considerin procedents.
Algaida, 1 de juny de 2021
La batlessa Maria Antònia Mulet Vich
BASES ESPECÍFIQUES QUE REGIRAN LA CONVOCATÒRIA PER A CONSTITUIR UNA BORSA DE TREBALL PER A PROVEIR, AMB PERSONAL FUNCIONARI INTERÍ, NECESSITATS URGENTS EXISTENTS EN LA POLICIA LOCAL DE L'AJUNTAMENT D'ALGAIDA
Primera.- Objecte, procediment de selecció i normativa
1. L'objecte de la convocatòria és la constitució d'una borsa de treball de personal funcionari interí corresponen a l'escala d'Administració Especial, subescala de Serveis Especials, classe policia local, Grup de classificació C1, categoria de policia de l'Ajuntament d'Algaida per a cobrir necessitats urgents.
2. La selecció de les persones aspirants s'efectuarà mitjançant concurs.
3. S'aplicaran a aquest procediment la Llei 4/2013, de 17 de juliol, de coordinació de les policies locals de les Illes Balears, amb la modificació efectuada per la Llei 11/2017, de 20 de desembre; el Decret 40/2019, de 24 de maig, pel qual s'aprova el Reglament marc de coordinació de les policies locals de les Illes Balears i es modifica el Decret 55/2017, de 15 de desembre, del Fons de Seguretat Pública de les Illes Balears; Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat públic; la Llei 3/2007, de 27 de març, de la Funció Pública de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears com també la resta de disposicions legals aplicables a la policia local.
4.Els nomenaments com a personal funcionari interí que s'efectuïn a les persones aspirants d'aquesta borsa seran conformes amb l'article 41.2 de la Llei 4/2013, de 17 de juliol, de coordinació de les policies locals de les Illes Balears; modificada per la Llei 11/2017, de 20 de desembre, així com també de conformitat amb l'article 10.1 b (substitució transitòria dels titulars) del Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat públic.
De la mateixa manera, es podran dur a terme nomenaments per a la cobertura temporal de places vacants, regulat en l'article 10.1 apartat a) de la mateixa llei, sempre que no sigui possible la seva provisió amb personal funcionari de carrera, condició que estableix la Llei 4/2013, modificada per la Llei 11/2017 en l'article 41.1.
5. La convocatòria es publicarà al Butlletí Oficial de les Illes Balears i a la seu electrònica de l'Ajuntament d'Algaida.
Segona. Requisits i condicions de les persones aspirants
Per a participar en aquesta convocatòria, les persones interessades han de complir, en la data d'expiració del termini assenyalat per a la presentació de sol·licituds, els requisits següents:
a) Tenir la nacionalitat espanyola.
b) Tenir devuit anys complits.
c) Estar en possessió del títol de batxillerat, tècnic o equivalent, o estar en condicions d'obtenir-lo en la data en què finalitzi el termini de presentació de sol·licituds. En el cas de titulacions expedides a l'estranger, caldrà aportar l'homologació corresponent del Ministeri d'Educació i Formació Professional.
d) Tenir el diploma d'aptitud del curs de formació bàsica de la categoria de policia local expedit per l'EBAP o l'òrgan competent de l'àmbit de les Illes Balears i en plena validesa.
e) No patir cap malaltia o defecte físic o psicofísic que impedeixi o minvi el desenvolupament correcte de les funcions, en relació amb el quadre de les exclusions que es determinen en l'annex 5 del Decret 40/2019 de 24 de maig
f) No haver estat separat del servei de l'Administració local, autonòmica o estatal, ni estar inhabilitat per a l'exercici de la funció pública.
g) No tenir antecedents penals per delictes dolosos.
h) Posseir els permisos de conducció de les classes A2 i B en vigor.
i) Comprometre's a dur armes i, si escau, a utilitzar-les, mitjançant una declaració jurada.
j) Estar en possessió del nivell B2 del coneixement de la llengua catalana (o el requerit pels respectius ajuntaments als quals s'opta, en el cas de ser superior). Els certificats han de ser els expedits per l'Escola Balear d'Administració Pública, o els expedits o homologats per la conselleria competent en matèria de política lingüística, o els reconeguts segons l'Ordre del conseller d'Educació, Cultura i Universitats de 21 de febrer de 2013.
k) Haver abonat la taxa de 18,00 € segons estableix l'Ordenança fiscal reguladora de la Taxa per expedició de documents o d'actuacions municipals a instància de part (BOIB núm. 163, de 3 de desembre de 2019).
En el justificant de pagament hi ha de constar el nom de la persona aspirant i el concepte ha de ser " Borsa Treball Policia Local”. El pagament s'haurà d'efectuar al compte bancari següent:
- ES20 2100 0103 3502 0000 2599 LA CAIXA
Tercera.- Sol·licituds i termini de presentació
1. Les sol·licituds per a prendre part en el procés selectiu s'ajustaran al model normalitzat de sol·licitud de l'Annex 2.
Les sol·licituds de participació en la convocatòria, juntament amb la documentació que correspongui, s'han de presentar en el registre de l'Ajuntament d'Algaida, o en qualsevol de les formes que preveu la Llei 39/2015 d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. El model de sol·licitud a utilitzar per part dels aspirants estarà a disposició dels aspirants a la seu electrònica de l'Ajuntament d'Algaida.
2. El termini de presentació de sol·licituds serà de 10 dies hàbils des de l'endemà de la publicació d'aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
3. Juntament amb la sol·licitud emplenada adequadament i la documentació assenyalada a l'annex 2, les persones aspirants han d'adjuntar la documentació següent:
a) Una declaració responsable de que la persona aspirant compleix els requisits exigits en les bases, amb referència sempre a la data d'expiració del termini assenyalat per presentar les sol·licituds (Annex 4).
b) Una relació dels mèrits aportats (Annex 3).
c) La documentació acreditativa dels mèrits al·legats.
d) Justificant d'haver abonat les taxes per a la participació en el procés selectiu.
4. Els mèrits de les persones candidates s'han d'acreditar mitjançant la presentació de l'original o còpia de la documentació següent:
a) Curs de capacitació: certificat en vigor de la EBAP d'haver superat el curs de capacitació de la categoria a la qual opta.
b) Serveis prestats com a policia local: certificat expedit pels ajuntaments o administracions públiques corresponents.
Quarta.- Òrgan de selecció
1. L'òrgan encarregat de la selecció és el Tribunal Qualificador. Aquest es determinarà per resolució de Batlia i la seva composició s'haurà de publicar, amb la llista definitiva de persones admeses i excloses, en el tauler d'anuncis i en la pàgina web de l'Ajuntament d'Algaida.
2. L'òrgan de selecció serà col·legiat i la seva composició s'ajustarà als principis d'imparcialitat i professionalitat dels seus membres, procurant així mateix la paritat entre dona i home. La seva composició serà predominantment tècnica i els membres hauran d'estar en possessió de la titulació o especialització igual o superior a l'exigida per a l'accés en les places convocades.
3. El personal d'elecció o de lliure designació política, el personal funcionari interí i el personal eventual no podran formar part dels òrgans de selecció. Tampoc poden formar part els representants dels empleats públics, sense perjudici de les funcions de vigilància del bon desenvolupament del procediment selectiu. Els representants sindicals que participin en el procediment selectiu amb aquestes funcions de vigilància, han d'estar acreditats i, com a màxim, pot haver-hi un per cada sindicat, amb un màxim de quatre en cada procediment.
4. La pertinença als òrgans de selecció serà sempre a títol individual, no podent ostentar-se aquesta en representació o per compte de ningú.
5. El tribunal qualificador estarà constituït per cinc membres, i pel mateix nombre de suplents:
a) President/a: designat/da per l'ajuntament convocant entre el personal funcionari de carrera d'experiència reconeguda.
b) Vocals: un membre vocal proposat per la Direcció general, competent en matèria de coordinació de policies locals, un altre proposat per l'Escola Balear d'Administració Pública i un designat per l'ajuntament convocant.
c) Secretari/ària: designat/da per l'ajuntament convocant amb veu i vot.
6. El tribunal podrà acordar la incorporació en les tasques de personal assessor o especialista en totes o alguna de les proves, que poden actuar amb veu però sense vot.
7. El tribunal no podrà constituir-se ni actuar sense l'assistència de més de la meitat dels seus membres, titulars o suplents indistintament, ni sense president/a ni secretari/ària, i les seves decisions s'adoptaran per majoria.
8. Els membres del tribunal hauran d'abstenir-se d'intervenir, i notificar-ho a l'autoritat convocant, quan concorri alguna de les circumstàncies previstes en l'article 23 de la Llei 40/2015, de l'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic.
9. Les decisions adoptades pel tribunal es poden recórrer en les condicions que estableix l'article 121 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. Són funcions del tribunal qualificador:
a) Valorar els mèrits al·legats i acreditats per les persones aspirants, en la forma establerta en aquestes bases.
b) Requerir, si escau, a les persones aspirants que hagin acreditat mèrits amb defectes formals, a l'efecte de la seva esmena, o quan sigui necessari un aclariment d'algun dels mèrits acreditats en temps i en forma.
c) Confeccionar una llista, per ordre de prelació, de les persones que formen part de la borsa.
d) Resoldre les reclamacions presentades, en el termini establert i en la forma escaient, per les persones aspirants.
e) Elevar a la Batlia la composició definitiva de la borsa.
Els mèrits acreditats per les persones candidates es valoraran d'acord amb el barem que s'adjunta com a Annex 1.
Cinquena.- Concurs
1. La valoració de la fase de concurs es durà a terme tenint en compte el barem de mèrits estipulats en l'Annex 1.
Una vegada conclosa la valoració dels mèrits, el tribunal qualificador publicarà, a la seu electrònica de l'Ajuntament d'Algaida, una llista de les puntuacions obtingudes per les persones aspirants (per blocs i total), amb indicació del número de document nacional d'identitat. Aquesta llista es publicarà per ordre de major a menor puntuació total.
2. Les persones aspirants disposen d'un termini de tres dies hàbils, a comptar a partir de l'endemà de la publicació de la llista, per a al·legar les rectificacions pertinents sobre la valoració provisional dels mèrits del concurs.
Sisena. Publicació de la borsa definitiva
1. Resoltes, en el seu cas, les reclamacions, el Tribunal qualificador elaborarà una llista definitiva de totes les persones aspirants que formin part de la borsa, per ordre de la puntuació obtinguda, que elevarà a la batlessa perquè en dicti la resolució que correspongui.
2. La borsa es publicarà en la seu electrònica de l'Ajuntament d'Algaida, amb indicació de totes les persones integrants, l'ordre de prelació i la puntuació obtinguda per cadascuna, amb indicació del número de document nacional d'identitat.
3. La durada màxima de vigència de la borsa és de 2 anys.
Setena. Funcionament de la borsa
1. En haver-hi una vacant, si fa falta proveir-la, d'acord amb l'article 41 de la Llei 4/2013, modificada per la Llei 11/2017, es pot nomenar una persona funcionària interina.
S'ha d'oferir el lloc, a les persones incloses en la borsa d'acord amb l'ordre de prelació i que es trobin en la situació de disponible.
Si la persona accepta el nomenament haurà d'aportar la documentació acreditativa del compliment dels requisits per a participar en la convocatòria objecte de declaració responsable en el termini de tres dies hàbils abans de la presa de possessió.
En cas d'empat de puntuació per a l'ordre de prelació s'ha de resoldre tenint en compte, successivament, els criteris següents:
a) Major puntuació pel concepte de serveis prestats.
b) Major puntuació pel concepte de nota del curs de capacitació.
2. Estaran en situació de no disponibles les persones integrants de la bossa que en el moment de la crida no accepten l'oferta per:
- Estar en període d'embaràs, de maternitat o de paternitat, d'adopció o d'acolliment permanent o preadoptiu, incloent-hi el període en què sigui procedent la concessió d'excedència per a cura de fills i filles per qualsevol dels supòsits anteriors.
-Estar prestant serveis, com a personal funcionari de carrera o interí de la policia local en un municipi de les Illes Balears.
-Patir malaltia o incapacitat temporal.
En cas d'indisponiblitat es mantindrà l'ordre en la borsa però en situació d'indisponible i es cridarà a l'aspirant següent. Mentre l'aspirant estigui en situació de no disponible en la borsa, no se li oferirà cap lloc de treball corresponent a aquesta convocatòria.
Les persones interessades estan obligades a comunicar per escrit a l'ajuntament l'acabament de les situacions d'indisponiblitat en un termini màxim de tres dies hàbils comptadors des de que finalitzi la circumstància al·legada.
3. Estan en situació de disponibles la resta d'aspirants de la borsa i, per tant, se'ls podrà oferir llocs de treball d'acord amb la seva posició en la borsa.
4. S'ha de comunicar a la persona aspirant que correspongui el lloc i el termini en el qual cal que es presenti. Si la persona interessada no manifesta la seva conformitat amb el nomenament en el termini d'un dia hàbil —o en el segon dia hàbil següent si la crida es fa en divendres— i la seva disposició a incorporar-se en el termini indicat , s'entén que hi renuncia.
5. A les persones aspirants que hi renunciïn de forma expressa o tàcita — d'acord amb el punt anterior d'aquesta base— se les ha d'excloure de la borsa de treball corresponent, llevat que al·leguin, dins del termini establert a l'apartat anterior, la concurrència d'alguna de les circumstàncies d'indisponiblitat que s'han de justificar documentalment dins dels tres dies hàbils següents.
6. Quan la persona seleccionada mitjançant aquesta borsa cessi en el lloc de treball, excepte si és per renúncia voluntària, es reincorporarà novament a la borsa de treball amb el mateix ordre de prelació que tenia. La renúncia voluntària d'una persona funcionària interina en el lloc de treball que ocupa, així com l'incompliment del deure de prendre possessió del lloc de treball prèviament acceptat, suposa la seva exclusió de la borsa de treball excepte els casos de força major.
Vuitena. Recursos i impugnacions
Tots els actes d'aquesta convocatòria que estiguin sotmesos a informació pública s'han de publicar en la seu electrònica de l'Ajuntament d'Algaida.
En allò que no estigui previst en aquestes bases i en la normativa específica de les policies locals s'ha d'aplicar supletòriament la normativa reguladora de funció pública definida en l'article 190 de la Llei 20 /2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears.
Contra aquesta convocatòria i aquestes bases, que esgoten la via administrativa, les persones interessades poden interposar un recurs potestatiu de reposició en el termini d'un mes davant el mateix òrgan que les hagi aprovat, d'acord amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
En cas de no interposar el recurs potestatiu de reposició, es pot interposar directament un recurs contenciós administratiu, segons l'article abans esmentat i el 45 i següents de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, davant el Jutjat Contenciós Administratiu, en el termini de dos mesos, a comptar des de l'endemà de la publicació al Butlletí Oficial de les Illes Balears.
ANNEX 1 BAREM DE MÈRITS
Els mèrits que al·leguin les persones aspirants s'han d'acreditar mitjançant la presentació de l'original o de la còpia compulsada de la documentació següent:
a. Curs de capacitació: certificació en vigor emesa per l'EBAP d'haver superat el curs bàsic de capacitació de policies locals, amb indicació de la nota final obtinguda.
b. Serveis prestats i antiguitat: certificació expedida pels ajuntaments o administracions públiques corresponents en format normalitzat annex I del Reial Decret 1461/1982 (BOE Núm. 159 de 5 de juliol de 1982).
Fase de concurs:
La puntuació màxima serà de 32 punts.
a. Valoració de la nota obtinguda en el curs bàsic de capacitació (puntuació màxima 8 punts)
Només es valoren els cursos expedits o homologats per l'Escola Balear d'Administració Pública (EBAP) que estiguin en vigor. La valoració de la nota obtinguda en el curs bàsic de capacitació per a l'accés a la categoria de policia és el resultat de multiplicar la nota per un coeficient de 0,8 fins a un màxim de 8 punts.
b. Valoració dels serveis prestats (puntuació màxima 24 punts)
b.1. Per cada mes complet de serveis prestats com a policia local o turístic a les Illes Balears: 0,22 punts per mes, fins un màxim de 24 punts.
b.2. Per cada mes complet de serveis prestats com a policia local en altres comunitats autònomes: 0,22 punts per mes, fins un màxim de 12 punts.
ANNEX 2 SOL·LICITUD D'ADMISSIÓ A PROCEDIMENT SELECTIU DE L'AJUNTAMENT D'ALGAIDA
_____________________________________________________________________________________________________, que visc a (localitat) ______________________, CP __________, carrer de _____________________________________________, núm. ______, tel. __________________, correu electrònic ________________________________________ i amb DNI núm. ___________________,
EXPÒS:
Que m'he assabentat de la convocatòria per a conformar una borsa de personal funcionari interí de Policia Local de l'Ajuntament d'Algaida, les bases específiques de la qual varen ser publicades en el BOIB núm. ___ de __ de ________ de 202_.
Per això, SOL·LICIT:
Prendre-hi part, fent constar que reuneixo totes i cada una de les condicions i requisits exigits a les bases, referides a la data de finalització del termini assenyalat per a la presentació d'aquesta sol·licitud, i que són certes les dades que es consignen en aquesta sol·licitud.
En particular, s'acompanya aquesta sol·licitud dels justificants dels següents extrems (original/còpia compulsada):
( ) Titulació exigida: Batxillerat, tècnic o equivalent.
( ) Diploma aptitud curs de formació bàsica de policia local.
( ) Permisos de conducció classes A2 i B en vigor.
( ) Certificació de coneixements de català nivell B2.
( ) Fotocopia del document nacional d'identitat.
( ) Justificant de l'abonament de la taxa de 18,00 €.
Altre sí AUTORITZO a que l'Ajuntament d'Algaida pugui consultar els meus antecedents penals als efectes de comprovar el compliment del requisit de no tenir-ne per delictes dolosos i a que tracti les meves dades personals als efectes que es derivin d'aquesta convocatòria, comprometent-me així mateix a provar documentalment la veracitat de totes les dades que consten a la present sol·licitud.
______________, ______ d__________ de 2021
[signatura]
SRA. BATLESSA DE L'AJUNTAMENT D'ALGAIDA
ANNEX 3 RELACIÓ DE MÈRITS APORTATS
_________________________________________________________________, amb DNI ______________, amb domicili a _________________________, CP ________, telèfon ____________________, correu electrònic ____________________________.
1. CURS DE CAPACITACIÓ DE POLICIA LOCAL
Nota del curs de capacitació ________
2. SERVEIS PRESTATS COM A POLICIA LOCAL
Ajuntaments Mesos complets
__________________________________________________________________________ / ___________________________________
__________________________________________________________________________ / ___________________________________
__________________________________________________________________________ / ___________________________________
__________________________________________________________________________ / ___________________________________
__________________________________________________________________________ / ___________________________________
__________________________________________________________________________ / ___________________________________
__________________________________________________________________________ / ___________________________________
__________________________________________________________________________ / ___________________________________
__________________________________________________________________________ / ___________________________________
__________________________________________________________________________ / ___________________________________
__________________________________________________________________________ / ___________________________________
__________________________________________________________________________ / ___________________________________
__________________________________________________________________________ / ___________________________________
__________________________________________________________________________ / ___________________________________
__________________________________________________________________________ / ___________________________________
__________________________________________________________________________ / ___________________________________
Juntament amb aquesta relació s'han d'aportar els originals o les còpies compulsades dels mèrits que s'al·leguen.
SRA. BATLESSA DE L'AJUNTAMENT D'ALGAIDA
ANNEX 4 DECLARACIÓ RESPONSABLE
_____________________________________________________________________________, amb DNI núm. ________________, declara que compleix els requisits establerts a la base segon de la convocatòria, referits a la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds, i que són certes les dades que es consignen en aquesta sol·licitud.
Així mateix, declara expressament que:
a. No he sigut separat del servei de l'Administració local, autonòmica o estatal i no he sigut inhabilitat per a l'exercici de la funció pública.
b. No tinc antecedents penals per delictes dolosos, autorizant a que l'Ajuntament d'Algaida pugui consultar els meus antecedents penals davant del òrgan corresponent del Ministeri de Justícia.
c. No pateix cap malaltia o defecte físic o psicofísic que impedeixi o minvi el desenvolupament correcte de les funcions, en relació
al quadre de les exclusions que es determinen en l'annex 5 del Decret 40/2019 de 24 de maig, comprometent-me si escau a realitzar
el corresponent examen físic/psíquic davant del serveis de prevenció de l'Ajuntament d'Algaida.
d. Em compromet a portar armes i, si escau, a utilitzar-les.
______________, ______ d__________ de 2021
[signatura]
SRA. BATLESSA DE L'AJUNTAMENT D'ALGAIDA