Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA DE MEDI AMBIENT I TERRITORI

Núm. 223075
Resolució del president de la Comissió de Medi Ambient de les Illes Balears per la qual es formula l’informe d’impacte ambiental sobre el projecte de reforma i adequació del parc verd, TM Sant Joan (109a/2020)

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Vist l'informe tècnic amb proposta de resolució de dia 21 de maig de 2021, i d'acord amb l'article 10.1.a) del Decret 4/2018, de 23 de febrer, pel qual s'aproven l'organització, les funcions i el règim jurídic de la Comissió de Medi Ambient de les Illes Balears (CMAIB) (BOIB núm. 26 de 27 de febrer de 2018),

RESOLC FORMULAR:

L'informe d'impacte ambiental sobre el projecte de reforma i adequació del parc verd de Sant Joan , en els termes següents:

1. Determinació de subjecció a avaluació ambiental i tramitació

Segons s'estableix a la lletra a) del punt 2 de l'article 7 de la Llei 21/2013 són objecte d'una avaluació de l'impacte ambiental simplificada els projectes compresos a l'annex II. Entre el projectes inclosos a l'annex II, l'activitat projectada es pot incloure a lletra e) del grup 9 (altres projectes):

Instal·lacions destinades a la valoració de residus (incloent-hi l'emmagatzematge fora del lloc de producció) que no es desenvolupin a l'interior d'una nau en polígon industrial excloses les instal·lacions de residus no perillosos la capacitat de tractament de les quals no superi les 5.000 t anuals i d'emmagatzematge inferior a 100 t.

D'acord amb la lletra a) del punt 2 de l'article 14 de la Llei 12/2016, de 17 d'agost, d'avaluació ambiental de les Illes Balears, han de ser objecte d'avaluació d'impacte ambiental simplificada els projectes inclosos en l'annex II de la Llei 21/2013, de 9 de desembre, d'avaluació ambiental, o en l'annex 2 d'aquesta llei. Entre els projectes inclosos a l'annex 2, la deixalleria projectada es pot incloure al punt 3 del grup 6 (projectes de gestió de residus):

Instal·lacions d'emmagatzematge de residus perillosos fora del lloc de producció (incloses operacions prèvies al tractament) que facin operacions de la D13 a la D15 de l'annex 1 o operacions R12 i R13 de l'annex 2 de la Llei 22/2011, de 28 de juliol, de residus i sòls contaminats, que no es desenvolupin a l'interior d'una nau a polígon industrial.

Per tant, el projecte s'ha de tramitar com a una Avaluació d'Impacte Ambiental Simplificada i seguir el procediment establert a la secció 2ª del Capítol II d'avaluació d'impacte ambiental de projectes del Títol II d'avaluació ambiental de la Llei 21/2013. S'han de complir també les prescripcions de l'article 17 de la Llei 12/2016, de 17 d'agost, d'avaluació ambiental de les Illes Balears que li siguin d'aplicació.

2. Descripció i ubicació del projecte

1. El projecte integrat d'obres i activitat permanent major del Parc Verd de Sant Joan realitzat per l'enginyer industrial Pere Mestre Rayó, amb visat del Col·legi Oficial d'Enginyers Industrial número 145338/0001 de data 19 d'octubre de 2018, té com a objecte dotar al municipi de Sant Joan d'un nou parc verd, reformant i adequant unes instal·lacions existents segons el requisits establerts a la normativa vigent en matèria de residus.

2. El punt verd projectat es troba a la parcel·la 235 del polígon 4 del TM de Sant Joan. Aquesta parcel·la es troba a sòl rústic i té una superfície de 1.683 m2, dels quals el parc verd n'ocuparà 1.492,53 m2.

S'accedeix al punt verd des d'un camí que es troba al kilòmetre 2,75 de la carretera Sant Joan-Vilafranca de Bonany (Ma-3222). Aquest camí condueix també a la depuradora, la qual limita amb el punt verd.

3. Actualment a la parcel·la s'hi troba una caseta de control, dues portes d'accés i contenidors per a les diferents fraccions de residus. Alguns contenidors es troben sobre una franja formigonada. La superfície de la resta de la instal·lació està formada per terra i graveta. Hi ha un tancament perimetral fet amb malla metàl·lica de filferro. No hi ha cap barrera vegetal que disminueixi l'impacte visual de la instal·lació ni cap espai cobert per als residus perillosos ni els RAEE.

4. La parcel·la disposa del serveis de sanejament i subministrament elèctric.

5. Les actuacions previstes al projecte són les següents:

a) Adequació del terreny. La superfície de la instal·lació estarà construïda amb asfalt i formigó.

b) Tancament perimetral amb reixa metàl·lica d'1 metre d'altura sobre mur de formigó d'1 metre d'altura.

c) Accés. La instal·lació disposarà de dues portes de 4,5 m d'amplada una d'accés i l'altra de sortida per als usuaris del parc verd. Hi haurà també un accés diferenciat per als camions que transportaran els residus al gestor autoritzat.

d) Oficina de recepció. S'hi instal·larà una caseta de 22,15 m2 de superfície per a dur a terme les funcions administratives. Dins la caseta hi haurà dos extintors manuals de pols ABC (un per a l'interior i un altre per a l'exterior). La caseta disposarà de lavabo i dutxa.

e) Magatzem per als residus especials/perillosos. Es tracta d'un habitacle tancat de 20,00 m2 amb obertures de ventilació per dipositar-hi els residus especials i/o perillosos (pintures, dissolvents, fitosanitaris, bateries, piles, fluorescents, bombetes de baix consum i lluminàries, envasos contaminats, olis minerals usats, etc). En aquest magatzem s'hi instal·laran contenidors específics per als diferents tipus de residus.

El sòl serà de material impermeable i disposarà d'un sistema de recollida dels residus líquids en cas de fuita, vessament o ruptura de contenidors que consistirà en un sistema de drenatge interior de seguretat accessible mitjançant arquetes que condueixi els residus vessats i/o les aigües de neteja a un dipòsit de 1,5 m3 totalment estanc i resistent als residus que pugui contenir. Aquest dipòsit haurà de ser buidat per un gestor autoritzat.

f) Zona Coberta: es construirà un cobert de 26,50 m2 de superfície per dipositar-hi els residus que hagin d'estar a recer de la intempèrie. En aquesta zona s'hi dipositaran els residus d'aparells elèctrics i electrònics (RAEE) que no requereixin, per la seva perillositat, anar al magatzem de residus perillosos així com el contenidor d'olis usats. Els grans electrodomèstics es col·locaran en posició vertical i petits electrodomèstics en gàbies i/contenidors separats per tipologia segons la taula 1 de l'Annex VIII del RD 110/2015, de 20 de febrer, sobre residus d'aparells elèctrics i electrònics.

La superfície d'aquest espai serà impermeable i també es disposarà d'un sistema de recollida dels residus líquids en cas de fuita, vessament o ruptura de contenidors que consistirà en un sistema de drenatge interior de seguretat accessible mitjançant arquetes independent del de la zona de perillosos que condueixi els residus vessats i/o les aigües de neteja a un dipòsit totalment estanc i resistent als residus que pugui contenir. Aquest dipòsit haurà de ser buidat per un gestor autoritzat.

g) Rampa. La instal·lació disposarà d'una rampa per a facilitar l'accés dels usuaris als contenidors de gran volum.

h) Àrea de contenidors. L'àrea de contenidors tendrà una superfície aproximada de 140,95 m2. En una part d'aquesta àrea s'instal·laran els contenidors de gran volum (91,15 m3) per a la recollida dels residus voluminosos, restes de poda, ferralla i residus de construcció. Per tal de facilitar l'accés d'usuaris als contenidors de gran volum hi haurà una rampa i es crearà una nova plataforma a 1,2m de la cota del Parc Verd. En el lateral s'ubiquen els contenidors següents:

- 3 contenidors tipus iglú per a la recollida de vidre.

- 4 contenidors per a la recollida de plàstics i envasos.

- 4 contenidors per a la recollida de paper-cartró.

- 5 contenidors per a la recollida de la fracció rebuig.

- 4 contenidors per a la recollida de la fracció orgànica.

- 2 contenidors per a roba i calçat.

i) Escomesa d'aigua potable. L'escomesa d'aigua potable que tindrà la instal·lació servirà per al reg de les zones verdes, la neteja del recinte, per a sufocar possibles incendis i per a polvoritzar residus amb amiant no friable. La parcel·la disposa del serveis de sanejament i subministrament elèctric.

j) Sistema de recollida i tractament de l'aigua pluvial: L'aigua de pluja que recullin les teulades es canalitzarà i es conduirà per gravetat cap a un depòsit per a ser reutilitzada per a reg o per a neteja. Es realitzarà una xarxa de recollida d'aigües pluvials de la superfície destinada a contenidors i a maniobra de camions que s'evacuarà cap a la xarxa de pluvials del poble.

k) Enllumenat. La instal·lació disposarà d'il·luminació artificial per a les hores de baixa incidència solar, tot i que es dissenyarà un horari d'obertura que aprofiti al màxim la il·luminació natural. S'instal·larà la llum justa per a desenvolupar les activitats pròpies de la instal·lació amb seguretat. Les lluminàries que s'instal·lin no emetran flux lluminós a l'hemisferi superior i disposaran de làmpades LED.

l) Pantalla vegetal. Es sembrarà vegetació en el perímetre de la instal·lació per tal de disminuir l'impacte visual de la instal·lació. Es preveu que la superfície enjardinada sigui de 497,82 m2.

6. El pressupost total d'execució material sense l'IVA és de 207.333,32 euros.

3. Avaluació dels efectes previsibles

Segons el document ambiental, els impactes més importants previstos durant la fase de construcció seran els següents: emissió de pols, gasos i renous, i efectes sobre el paisatge i la incidència visual. Entre els impactes positius previstos durant aquesta fase, destaca l'impacte sobre l'economia.

L'impacte previst més significatiu durant la fase d'explotació serà l'emissió de pols, gasos i renous. Com a impactes positius, es destaquen l'acceptació social i l'impacte sobre l'economia.

Per una altra banda, al document ambiental no s'han avaluat els efectes del projecte sobre el canvi climàtic. Només s'indica que s'aplicaran les mesures adients d'estalvi energètic sense especificar quines seran aquestes mesures i no es fa cap referència a la reducció d'emissions o a la inclusió d'energies renovables. Per tant, s'haurien d'adoptar més mesures com poden ser la utilització de materials de baix impacte ambiental, preferentment d'origen local, mesures per a la reducció de les emissions així com considerar l'aprofitament de fonts d'energia renovable.

Un altre aspecte a considerar és que, atesa la topografia de la zona i la síquia existent a un dels límits de la parcel·la, s'han d'establir mesures per tal d'evitar que es pugui produir infiltració d'aigües en època de pluges intenses i evitar que l'escorrentia afecti l'entorn. En aquest sentit, s'hauria d'elevar la cota de l'esplanada de l'activitat uns 0,5 m i instal·lar una canaleta lateral per a la recollida de l'aigua pluvial i/o lixiviats.

4. Consultes a les administracions públiques afectades i persones interessades

D'acord amb l'article 46 de la Llei 21/2013, de 9 de desembre, d'avaluació ambiental, s'han realitzat consultes a les següents administracions previsiblement afectades per la realització del projecte:

Direcció General d'Espais Naturals i Biodiversitat, Departament de Medi Natural, Servei de Protecció d'Espècies.

Direcció General de Recursos Hídrics, Servei d'Estudis i Planificació.

Direcció General de Recursos Hídrics, Servei d'Aigües Superficials.

Consell de Mallorca, Departament de Territori, Direcció Insular de Territori i Paisatge.

Consell de Mallorca, Departament de Sostenibilitat i Medi Ambient, Direcció Insular de Residus.

Consell de Mallorca, Departament de Sostenibilitat i Medi Ambient, Direcció Insular de Medi Ambient.

Consell de Mallorca, Departament de Territori, Direcció Insular d'Urbanisme (RS CMAT-GOIB L30S8139/2020).

Conselleria de Transició Energètica i Sectors Productius, Servei de Canvi Climàtic i Atmosfera.

A dia d'avui dins l'expedient consten els informes del Servei de Protecció d'Espècies, de la Direcció Insular de Residus, de la Direcció Insular d'Urbanisme, del Servei de Canvi Climàtic i Atmosfera i de la Direcció Insular de Territori i Paisatge.

El Servei de Protecció d'Espècies va informar favorablement el projecte.

La Direcció Insular de Residus va informar el següent:

Consideracions tècniques

El projecte presentat només contempla una zona específica per a la recollida de forma diferenciada de RAEEs que tinguin per destí un centre de preparació per a la reutilització.

Al respecte, l'article 21 del PDSRNPMA estableix que de forma independent o mancomunada, els municipis han de garantir el servei de recepció, emmagatzematge selectiu i preclassificació de productes usats destinats a la reutilització.

Dins dels residus voluminosos es troben moltes vegades mobles en un quasi perfecte estat. La recollida dels residus voluminosos només a un gran contenidor al qual s'aboca des d'altura, impossibilita qualsevol tipus d'acció per a la reparació i reutilització d'aquells l'estat dels quals així ho permeti. La preclassificació dels voluminosos susceptibles de ser reparats, el seu emmagatzematge selectiu i el transport en condicions fins a les instal·lacions del servei públic permetrà que aquests siguin reparats als tallers dels que disposa la Planta de tractament de Bunyola i puguin tornar a ser introduïts al mercat.

Conclusions

Des del punt de vista del compliment del Pla Director Sectorial de Residus No Perillosos de l'illa de Mallorca (BOIB núm. 81 de 18/06/2019), s'informa favorablement el projecte del parc verd de Sant Joan, parcel·la 235 del polígon 4, TM Sant Joan sempre i quan s'incorpori al mateix una garantia (de forma independent o mancomunada) de la prestació del servei de recepció, emmagatzematge selectiu i preclassificació de productes usats destinats a la reutilització, no només dels RAEEs sinó també dels residus voluminosos.

Des del punt de vista de l'article 47 de la Llei 21/2013, de 9 de desembre, d'avaluació ambiental es proposa la seva no subjecció a avaluació d'impacte ambiental ordinària.

La Direcció Insular d'Urbanisme va concloure el següent:

El projecte s'emplaça en una parcel·la amb la qualificació urbanística adequada per a l'ús de parc verd que es proposa. El projecte haurà de complir amb els paràmetres i condicions establerts en la fitxa del sistema general SG-CI-04 que conté el planejament vigent de les Normes Urbanístiques de Sant Joan.

El Servei de Canvi Climàtic i Atmosfera va concloure el següent:

1. El titular de la instal·lació ha de sol·licitar a la Direcció General d'Energia i Canvi Climàtic la seva inscripció com a activitat potencialment contaminadora de l'atmosfera (APCA) del grup C, o l'autorització administrativa com a APCA del grup B, segons l'epígraf que li sigui d'aplicació. El titular haurà d'incloure una memòria sobre contaminació atmosfèrica on identifiqui tots els focus d'emissions a l'atmosfera. S'ha d'utilitzar la maquinària energèticament més eficient i amb emissions específiques de contaminants mínimes.

2. La resolució d'inscripció APCA o, en el seu cas, d'autorització, fixarà la periodicitat de les comprovacions a realitzar per part d'un Organisme de control autoritzat per a l'atmosfera (OCA), tant les corresponents al manteniment i eficàcia de les mesures correctores i preventives implantades per disminuir les emissions de partícules, com de les mesures de gasos i partícules dels possibles equips de combustió existents, si s'escau.

3. S'ha d'incloure la part d'afecció en relació al canvi climàtic, d'acord amb la Llei 10/2019, de 22 de febrer, de canvi climàtic i transició energètica. De manera que s'hauria de fer un estudi específic on es tingui en compte: eficiència energètica dels equipaments i instal·lacions d'energies renovables.

El Servei d'Ordenació del Territori del Consell Insular de Mallorca va informar favorablement el projecte amb els condicionants següents:

1) Cal complir les condicions recollides a la norma 44 del PTIM, referent a la contaminació lumínica, tenint en compte que la nova instal·lació estarà situada en una zona E2 (Àrees de baixa brillantor).

2) Cal reduir l'alçada dels bàculs d'il·luminació exterior a un màxim d'uns 3 m, per tal de reduir l'impacte paisatgístic de la nova instal·lació.

Així mateix es fan les recomanacions següents:

3) Seria convenient especificar quina espècie vegetal es plantarà en la barrera vegetal perimetral, i tenint en compte les preexistències de l'entorn, seria convenient substituir la barrera vegetal arbòria per una barrera vegetal a base de plantes tipus canya, per tal de millorar la integració del conjunt de l'entorn.

No obstant això, en el límit sud-est del parc, tenint en compte l'espai limitat, es podria substituir la barrera vegetal arbòria per una barrera a base de plantes enfiladisses situades en el tancament metàl·lic de la parcel·la.

4) Seria convenient incorporar més mesures ambientals al projecte, per tal de reduir el consum energètic, tenint en compte els objectius principals de la nova Llei 10/2019, de canvi climàtic i transició energètica, els criteris d'eficiència energètica del nou Pla Director Sectorial de Residus no perillosos de l'illa de Mallorca, així com els objectius d'eficiència energètica i estalvi energètic del PTIM. Més concretament es proposa:

- Incorporar plaques fotovoltaiques per tal de reduir el consum d'energia elèctrica.

- Incorporar panells solars per tal de cobrir el consum d'ACS.

5. Anàlisi dels criteris de l'annex III de la Llei 21/2013

S'han analitzat el criteris de l'annex III de la Llei 21/2013, d'avaluació ambiental, i no es preveu que el projecte pugui tenir efectes significatius sobre el medi ambient, en concret:

1. Característiques del projecte: el projecte té com a objecte dotar al municipi de Sant Joan d'un nou parc verd, reformant i adequant unes instal·lacions existents segons el requisits establerts a la normativa vigent. En aquest sentit, l'execució del projecte donarà compliment a l'obligació dels municipis de garantir el servei de deixalleria als seus ciutadans, ja sigui de forma independent o mancomunada, establerta al punt 1 de l'article 31 de la Llei 8/2019, de 19 de febrer, de residus i sòls contaminats de les Illes Balears i al punt 1 de l'article 21 del Pla Director Sectorial de Residus No Perillosos de l'illa de Mallorca (PDSRNPMA).

Si bé des de fa anys s'està utilitzant la instal·lació existent a la parcel·la per a l'activitat de «parc verd», aquesta instal·lació no es pot considerar com a un punt verd ja que no s'adapta al requisits establerts a la normativa vigent ni a la Guia tècnica per a la implantació i gestió de deixalleries de la Direcció General d'Educació Ambiental, Qualitat Ambiental i Residus. En aquest aspecte, actualment la major part de la instal·lació està formada per terra i graveta, no hi ha cap barrera vegetal que disminueixi l'impacte visual de la instal·lació i no hi ha cap espai cobert per als residus perillosos ni els RAEE per la qual cosa els RAEE es dipositen a la intempèrie. El projecte suposa una remodelació total de la instal·lació existent i no es pot considerar que estigui parcialment o totalment executat per la qual cosa no és d'aplicació l'article 9.1 de la Llei 21/2013.

2. Ubicació del projecte: el parc verd projectat es troba a la parcel·la 235 del polígon 4 del TM de Sant Joan. Segons el Pla Territorial Insular de Mallorca, el projecte s'ubica a sòl rústic general. D'acord amb les normes subsidiàries de Sant Joan, aquesta parcel·la té una qualificació de Sistema General d'Infraestructures de tractament de residus i, per tant, adequada per a l'activitat prevista. El projecte es troba molt pròxim a la depuradora municipal i a la carretera Ma-3222. A l'entorn es troben camps de conreu de cereals i d'arbres fruiters.

El parc verd previst es troba a una zona plana a on les ondulacions del terreny són suaus i d'escassa elevació. No afecta a cap espai de rellevància ambiental, no forma part de Xarxa Natura 2000 i no s'hi troba cap hàbitat d'interès comunitari. D'acord amb l'informe del Servei de Protecció d'Espècies, no hi ha constància de la presència d'espècies protegides a la zona a on s'ubica el parc verd i tampoc es preveu que les actuacions projectades puguin suposar un efecte negatiu sobre les espècies presents a la zona. No està afectat per Àrees de Prevenció de Riscos (APRs) d'erosió, esllavissament, incendis ni inundació. Tampoc es troba dins Zona d'Alt Risc d'Incendis Forestals. Pel que fa a la protecció de les aigües subterrànies, el projecte es troba a un terreny argilós i impermeable i fora dels perímetres de protecció dels pous de proveïment urbà. Al límit sud-oest de la parcel·la hi ha una síquia, la qual forma part d'un sistema de síquies connectat al Torrent d'Horteta. Aquest torrent es troba a uns 700 m de l'activitat projectada. El projecte no afecta cap element classificat com Bé d'Interès Cultural (BIC) o Bé Catalogat.

3.Característiques del potencial impacte: el parc verd es troba ja en funcionament i les obres previstes són més bé de poca complexitat. Atesa la naturalesa de l'activitat, no s'espera que hi hagi impactes significatius sobre el medi ambient si, a més d'aplicar adequadament les mesures preventives i correctores establertes al projecte, s'apliquen més mesures contra el canvi climàtic i s'eleva la cota de l'esplanada de l'activitat per tal d'evitar que es pugui produir infiltració d'aigües en època de pluges intenses i que l'escorrentia afecti l'entorn.

Conclusions de l'informe d'impacte ambiental

Primer: No subjectar a avaluació d'impacte ambiental ordinària el Projecte de reforma i adequació del Parc Verd de Sant Joan situat a la parcel·la 235 del polígon 4, atès que es preveu que no tendrà efectes significatius sobre el medi ambient d'acord amb els criteris de l'annex III de la Llei 21/2013, sempre que es compleixin les mesures proposades al document ambiental i les condicions següents:

1. Es farà un seguiment de l'estat de la pavimentació de la deixalleria i de les construccions interiors per tal d'evitar el seu deteriorament i que pugui contaminar l'aigua o el sòl.

2. El disseny de la instal·lació ha d'evitar l'entrada i l'acumulació d'aigües pluvials a l'interior dels contenidors.

3. S'ha d'elevar la cota de l'esplanada de l'activitat uns 0,5 m i hi ha d'haver una canaleta lateral per a la recollida de l'aigua pluvial i lixiviats de la zona de la superfície destinada a contenidors i a maniobra dels camions.

4. La xarxa de l'aigua pluvial procedent de la superfície destinada a contenidors i a la circulació ha de disposar d'un separador de greixos i hidrocarburs. Els fangs i greixos separats es buidaran periòdicament i es portaran a un gestor autoritzat. S'hauran de guardar els justificants d'aquests buidats com a mínim dels darrers tres anys.

5. Durant el temps que duri l'obra s'han d'adoptar les màximes precaucions per evitar l'abocament de substàncies contaminants (olis, hidrocarburs, etc.) tant de manera accidental com per dur a terme les tasques de manteniment de la maquinària emprada per executar l'obra.

6. S'ha d'incorporar al projecte una garantia (de forma independent o mancomunada) de la prestació del servei de recepció, emmagatzematge selectiu i preclassificació de productes usats destinats a la reutilització, no només dels RAEEs sinó també dels residus voluminosos.

7. S'han d'utilitzar equips d'enllumenat interior eficients i disposar d'un sistema de control que permeti ajustar l'encesa a l'ocupació real de la zona, així com un sistema de regulació que optimitzi l'aprofitament de la llum natural. En relació amb l'enllumenat exterior, s'han d'utilitzar tecnologies eficients i s'han de complir les condicions recollides a la norma 44 del PTIM en relació amb la contaminació lumínica.

8. Durant la fase de construcció, s'han d'emprar materials de baix impacte ambiental, preferentment d'origen local.

9.S'ha d'utilitzar la maquinària energèticament més eficient i amb emissions específiques de contaminants mínimes.

10. S'han d'incorporar mesures d'ecodisseny en les edificacions projectades.

11. S'ha de reduir l'alçada dels bàculs d'il·luminació exterior a un màxim d'uns 3 m, per tal de reduir l'impacte paisatgístic de la nova instal·lació.

12. Pel que fa a la barrera vegetal:

- S'empraran espècies vegetals autòctones de la zona, de baix requeriment hídric i de mida i frondositat suficients per tal de reduir de manera efectiva l'impacte paisatgístic i acústic de les instal·lacions i edificacions del Parc Verd des de l'entorn més proper.

- En el límit sud-est del parc i atès l'espai limitat, es pot substituir la barrera vegetal arbòria per una barrera a base de plantes enfiladisses situades en el tancament metàl·lic de la parcel·la.

- Es mantendrà en bon estat al llarg del període de funcionament del punt verd, substituint els exemplars morts, si escau.

13. Tot i que ja s'indica al projecte, es remarca que els residus perillosos s'han d'emmagatzemar a un espai tancat, cobert i ventilat, amb sòl de material impermeable i amb un sistema de recollida dels residus líquids en cas de fuita, vessament o ruptura de contenidors.

 

Es recomana:

- Reutilitzar les aigües pluvials recollides a la corresponent xarxa, per al reg de la zona enjardinada, o per a qualsevol ús, establint els corresponents sistemes de captació, emmagatzematge i tractament.

- Instal·lar sistemes de generació d'energia renovable en règim d'autoconsum.

Es recorda:

- El projecte haurà de complir amb els paràmetres i condicions establerts en la fitxa del sistema general SG-CI-04 que conté el planejament vigent de les Normes Urbanístiques de Sant Joan.

- El titular de la instal·lació ha de sol·licitar a la Direcció General d'Energia i Canvi Climàtic la seva inscripció com a activitat potencialment contaminadora de l'atmosfera (APCA) del grup C, o l'autorització administrativa com a APCA del grup B, segons l'epígraf que li sigui d'aplicació.

Segon. Es publicarà el present informe ambiental al Butlletí Oficial de les Illes Balears, d'acord amb el que disposa l'article 47.3 de la Llei 21/2013, de 9 de desembre, d'avaluació ambiental.

Tercer. L'informe d'impacte ambiental perdrà la seva vigència i cessarà en la producció dels efectes que li són propis si, una vegada publicat en el BOIB, no s'hagués procedit a l'aprovació del pla o programa en el termini màxim de quatre anys des de la publicació, d'acord amb el que disposa l'article 47.4 de la Llei 21/2013.

Quart. L'informe d'impacte ambiental no és objecte de recurs, sense perjudici dels que, si s'escau, siguin procedents en la via administrativa o judicial davant de l'acte d'autorització del projecte, d'acord amb el que disposa l'article 47.6 de la Llei 21/2013.

Cinquè. Aquesta Resolució s'emet sense perjudici de les competències urbanístiques, de gestió o territorials de les administracions competents i de les autoritzacions o informes necessaris per a l'obtenció de l'autorització.

 

Palma,  21 de maig de 2021

El president de la CMAIB

Antoni Alorda Vilarrubias