Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

CONSELL INSULAR DE MALLORCA

DEPARTAMENT D'HISENDA I FUNCIÓ PÚBLICA

Núm. 222980
Decret de la Presidència, de dia 3 de juny de 2021, de convocatòria de les proves selectives per al proveïment, mitjançant el sistema de concurs oposició, de 32 places, pel torn lliure, de l’escala d’Administració Especial, subescala de serveis especials, classe de servei d’extinció d’incendis, subgrup C2, especialitat bomber conductor/bombera conductora, de personal funcionari del Servei de Bombers del Consell de Mallorca corresponents a les Ofertes d’Ocupació Pública acumulada dels anys 2017, 2018, 2019 i 2021

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

L'acord del Consell Executiu del Consell de Mallorca, de 29 de novembre de 2017, pel qual s'aprova l'oferta d'ocupació pública del Consell de Mallorca i de l'Agència de Defensa del Territori per a l'any 2017 (BOIB núm. 152, de 14 de desembre de 2017), va aprovar l'oferta d'ocupació pública de la taxa de reposició d'efectius ordinària, de 4 vacants pel torn lliure de l'escala d'Administració Especial, subescala de serveis especials, classe de servei d'extinció d'incendis, subgrup C2, especialitat bomber conductor/bombera conductora.

L'acord del Consell Executiu del Consell Insular de Mallorca, de 21 de novembre de 2018, pel qual s'aprova l'oferta d'ocupació pública del Consell Insular de Mallorca per a l'any 2018 (BOIB núm. 152, de 4 de desembre de 2018), va aprovar l'oferta d'ocupació pública de la taxa de reposició d'efectius ordinària, de 5 vacants de l'escala d'Administració Especial, subescala de serveis especials, classe de servei d'extinció d'incendis, subgrup C2, especialitat bomber conductor/bombera conductora.

L'acord del Consell Executiu del Consell Insular de Mallorca, de 18 de desembre de 2019, mitjançant el qual s'aprova l'oferta d'ocupació pública del Consell Insular de Mallorca i de l'Agència de Defensa del Territori per a l'any 2019 (BOIB núm. 171, de 21 de desembre de 2019), va aprovar l'oferta d'ocupació pública de la taxa de reposició d'efectius ordinària, de 17 vacants de l'escala d'Administració Especial, subescala de serveis especials, classe de servei d'extinció d'incendis, subgrup C2, especialitat bomber conductor/bombera conductora.

Finalment, l'acord del Consell Executiu del Consell Insular de Mallorca, de 7 d'abril de 2021, mitjançant el qual s'aprova l'oferta d'ocupació pública del Consell Insular de Mallorca per al 2021 derivada de la taxa de reposició d'efectius ordinària  (BOIB núm. 48, de 10 d'abril de 2021) va aprovar l'oferta d'ocupació pública de la taxa de reposició d'efectius ordinària, de 6 vacants de l'escala d'Administració Especial, subescala de serveis especials, classe de servei d'extinció d'incendis, subgrup C2, especialitat bomber conductor/bombera conductora.

D'altra banda, el Consell Executiu del Consell Insular de Mallorca celebrat el 28 d'abril de 2021, ha adoptat l'acord mitjançant el qual es modifica el Pla d'Ordenació de Recursos Humans (PORH) i s'aproven les bases que han de regir la convocatòria de les proves selectives per al proveïment, mitjançant el sistema de concurs oposició, de 32 places, pel torn lliure, de l'escala d'Administració Especial, subescala de serveis especials, classe de servei d'extinció d'incendis, subgrup C2, especialitat bomber conductor/bombera conductora, de personal funcionari del Servei de Bombers del Consell de Mallorca corresponents a les ofertes d'ocupació pública acumulades dels anys 2017, 2018, 2019 i 2021 (BOIB núm.57, d'1 de maig de 2021).

La Comissió de Govern, en data 27 de maig de 2021, ha adoptat l'acord pel qual s'estima el recurs d'alçada interposat per ARM contra l'Acord del Consell Executiu del Consell Insular de Mallorca, de dia 28 d'abril de 2021, i modifica el punt 1 oftalmologia, apartat “discromatòpsies”, de l'Annex III (Quadre d'exclusions mèdiques per l'accés a places de bombers conductors/bomberes conductores) de les bases que han de regir la convocatòria (BOIB núm. 72, de 3 de juny de 2021).

Atesa la necessitat de procedir, amb caràcter prioritari, al proveïment de places vacants de bomber conductor/bombera conductora del Servei de Bombers de Mallorca, amb la finalitat de donar estabilitat a les dotacions dels parcs de bombers.

Atès que correspon a la Presidència, a proposta del conseller executiu d'Hisenda i Funció Pública efectuar la corresponent convocatòria, d'acord amb el que preveu l'article 9.2.w) de la Llei 8/2000, de 27 d'octubre, de consells insulars, en relació amb l'article 102.1 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases de règim local, i l'article 5.h).3. del Decret d'organització del Consell de Mallorca, de 9 de desembre de 2019.

Per tot l'exposat, a proposta del conseller executiu d'Hisenda i Funció Pública, dict el següent

 

DECRET

Primer.- Convocar les proves selectives per al proveïment, mitjançant el sistema de concurs oposició, de 32  places, pel torn lliure, de l'escala d'Administració Especial, subescala de serveis especials, classe de servei d'extinció d'incendis, subgrup C2, especialitat bomber conductor/bombera conductora, de personal funcionari del Servei de Bombers del Consell de Mallorca corresponents a les Ofertes d'Ocupació Pública acumulades dels anys 2017, 2018, 2019 i 2021.

Segon.- Aquesta convocatòria es regeix per les bases aprovades per l'Acord del Consell Executiu del Consell de Mallorca, de 28 d'abril de 2021 (BOIB núm. 57, d'1 de maig de 2021), modificades per l'Acord de la Comissió de Govern, de  27 de maig de 2021 (BOIB núm. 72, de 3 de juny de 2021).

Tercer.- La convocatòria es publicarà íntegrament en el Butlletí Oficial de les Illes Balears  i el seu anunci en el Butlletí Oficial de l'Estat.

Quart.- Les sol·licituds per prendre part en el procés selectiu s'han de presentar dins el termini de vint dies naturals, comptadors a partir de l'endemà de la publicació de l'anunci de la convocatòria corresponent en el Butlletí Oficial de l'Estat.

Les sol·licituds s'han de dirigir al Departament de Recursos Humans de la Direcció Insular de Funció Pública del Consell de Mallorca i s'han de presentar als llocs previstos en l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Les sol·licituds poden presentar-se de forma telemàtica o presencial.

a) Sol·licitud telemàtica:

Es pot fer la sol·licitud i el pagament de la taxa de manera telemàtica per mitjà de la Seu Electrònica del Consell de Mallorca. Per poder fer una sol·licitud mitjançant aquest sistema, és necessari un certificat electrònic vàlid o el DNI electrònic. Per això, la persona interessada ha d'accedir a la corresponent fitxa descriptiva del procediment publicada a la Seu Electrònica.

b) Sol·licitud presencial:

Es pot fer la sol·licitud de forma presencial mitjançant la presentació del model de sol·licitud d'inscripció (annex V de les Bases). El model de sol·licitud es troba a disposició de les persones interessades al Servei de Selecció i Proveïment del Departament d'Hisenda i Funció Pública, ubicat al carrer General Riera 113, de Palma, i també a la Seu Electrònica del Consell de Mallorca, a partir de l'obertura del termini per presentar sol·licituds.

Un cop emplenada la sol·licitud d'inscripció, la persona interessada ha d'emplenar el document d'ingrés per al pagament de la taxa de drets d'examen en la pàgina web d'autoliquidacions i pagaments del Consell de Mallorca

(https://taxes. conselldemallorca.net/Tasas/PruebasSelectivas.aspx), a la qual es pot accedir des de la Seu Electrònica del Consell de Mallorca.

La sol·licitud, amb el justificant del pagament de la taxa i la resta de documentació adient, s'ha de presentar en una oficina d'assistència en matèria de registre del Consell de Mallorca o en qualsevol altra de les formes previstes en la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Es poden consultar les adreces de les oficines d'assistència en matèria de registre del Consell de Mallorca i de les entitats que en depenen en l'apartat «Registre electrònic» > «Canal presencial» de la Seu del Consell de Mallorca.

D'acord, amb l'art. 15 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, els documents s'han de presentar en qualsevol de les dues llengües oficials de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. En cas que es presentin en llengua estrangera ha d'anar acompanyada de la corresponent traducció jurada en qualsevol dels dos idiomes oficials.

Cinquè.- Designar el Tribunal Qualificador d'aquest procés selectiu, el qual estarà constituït pels membres següents:

President/a: designat pel conseller executiu d'Hisenda i Funció Pública, a proposta de l'Administració de la CAIB.

Titular: Sr. Santiago Sainz de los Terreros del Yerro

Suplent: Sra. Catalina Puig Prohens

 

Vocals:

- Primer. Designat a proposta de l'Ajuntament de Calvià:

Titular: Sr. Amable Rubio Serrano

Suplent: Sr. Antonio Lozano Becerra

 

- Segon. Vocal titular designat a proposta de l'Ajuntament de Marratxí i  vocal suplent designat per sorteig entre el personal funcionari de carrera de Consell de Mallorca, de la categoria de tècnic/a superior llicenciat/da en dret.

Titular: Sr. Gabriel Enrique Llorens González

Suplent: Sra. Maria Josep Hauf Colom

 

- Tercer. Designat per sorteig entre el personal funcionari de carrera del Servei d'Emergències del Consell de Mallorca, de la categoria de sergent/sergenta.

Titular: Sr. Guillermo Ballester Pou

Suplent: Sr. Antonio Torrens Caldentey

 

- Quart. Designat per sorteig entre les dones funcionàries de carrera del Servei d'Emergències del Consell de Mallorca.

Titular: Sra. Margarita Burguera Burguera

Suplent: Sra. Margarita Ordinas Caldentey

 

Secretari o secretària: designat pels membres del Tribunal Qualificador entre els vocals.

Sisè.- S'informarà de la data concreta per realitzar la primera prova de la fase d'oposició, dins el tercer trimestre de l'any 2021, en la Seu Electrònica del Consell de Mallorca. Les dates de les proves restants del procés selectiu es publicaran en la Seu Electrònica del Consell de Mallorca.

Setè.- Contra aquest decret, que posa fi a la via administrativa, podeu interposar, alternativament, els recursos següents:

a) Directament, el recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu de Palma que correspongui, en el termini de dos mesos, comptadors a partir de l'endemà de la seva publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

b) El recurs de reposició potestatiu davant la Presidència del Consell de Mallorca, en el termini d'un mes, comptador a partir de l'endemà de la seva publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears. Contra la desestimació expressa del recurs de reposició, hi podeu interposar el recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu de Palma que correspongui, en el termini de dos mesos, comptadors a partir de l'endemà de rebre la notificació de la desestimació del dit recurs de reposició.

Si ha transcorregut un mes des de la interposició del recurs de reposició potestatiu i no n'heu rebut la notificació de resolució expressa, s'entén desestimat per silenci i podeu interposar el recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu de Palma que correspongui, sense limitació de temps.

No obstant l'anterior, podeu interposar, si escau, qualsevol altre recurs que considereu oportú. Tot això de conformitat amb la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, i la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les Administracions públiques.

 

Palma, en el dia de la signatura electrònica (3 de juny de 2021)

El secretari

Antonio Benlloch Ramada