Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

AJUNTAMENT DE CIUTADELLA

Núm. 221618
Bases i convocatòria per a la concessió d'ajuts econòmics per pal·liar les conseqüències de les restriccions motivades per la crisi sanitària de la Covid-19 en els sectors econòmics i per a la reactivació econòmica del municipi de Ciutadella de Menorca per a l’any 2021

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Bases i convocatòria per a la concessió d'ajuts econòmics per pal·liar les conseqüències de les restriccions motivades per la crisi sanitària de la Covid-19 en els sectors econòmics i per a la reactivació econòmica del municipi de Ciutadella de Menorca per a l'any 2021 (EX321/2021/006201)

La Junta de Govern en sessió ordinària  de dia 26 de maig de 2021, punt 49è de l'ordre del dia, va aprovar les bases i convocatòria que regeixen la concessió d'ajuts econòmics per pal·liar les conseqüències de les restriccions motivades per la crisi sanitària de la Covid-19 en els sectors econòmics i per a la reactivació econòmica del municipi de Ciutadella de Menorca per a l'any 2021:

1. OBJECTE I FINALITAT

L'objecte d'aquestes bases és la regulació de la convocatòria per a la concessió d'ajuts econòmics destinats a pal·liar les pèrdues produïdes en els sectors econòmics del municipi de Ciutadella de Menorca a conseqüència de les restriccions aprovades pel Govern en 2021 per aturar l'expansió de la crisi sanitària ocasionada per la COVID-19 o que siguin especialment afectats per la pandèmia.

Les mesures adoptades per les diferents administracions competents en matèria sanitària i l'establiment de les restriccions obligatòries en els sectors d'activitat a l'illa de Menorca no s'ha distribuït de manera homogènia entre tots ells, ja que uns s'han vist més afectats que d'altres. També es cert que, de manera generalitzada, s'ha produït un impacte econòmic molt negatiu, del qual encara se'n deriven els seus efectes, que ha suposat una disminució dràstica dels ingressos de molts d'aquests negocis i de la seva capacitat de mantenir l'ocupació prèvia a l'inici de la crisi sanitària.

Vistes aquestes circumstàncies, la finalitat d'aquests ajuts és aportar recursos econòmics a les persones titulars d'activitats econòmiques afectades per les restriccions aprovades pel Govern de les Illes Balears en 2021 o que siguin especialment afectades per la pandèmia de la COVID-19 atorgant liquiditat als negocis del municipi que els permeti fer front als seus compromisos empresarials, contribuir al manteniment de l'activitat i l'ocupació i esmorteir la reducció dràstica d'ingressos que hagin patit, i així poder contribuir a la reactivació de les empreses, al manteniment del teixit comercial i empresarial de Ciutadella, i a l'impuls de la promoció i la dinamització del sector.

Es pretenen fomentar el desenvolupament econòmic local i la promoció turística del municipi de Ciutadella, d'acord amb les competències atribuïdes a l'article 29.1.t) de la Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears, amb la finalitat d'augmentar la productivitat i la competitivitat dels comerços.

2. PERSONES BENEFICIÀRIES

Podran sol·licitar l'ajut econòmic les persones físiques o jurídiques, en qualsevol de les formes reconegudes, que exerceixin alguna de les activitats empresarials, professionals o artístiques incloses en els epígrafs de l'Impost d'Activitats Econòmiques (IAE) enumerats en la base tercera, en compliment del que estableix el Reial decret 926/2020, de 25 d'octubre, pel qual es declara l'estat d'alarma per a contenir la propagació d'infeccions causades pel SARSCoV-2 i la normativa de desenvolupament efectuada per l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, a partir de l'1 de gener de 2021 i que en la data de presentació de la sol·licitud d'aquesta convocatòria d'ajudes continuen exercint la seva activitat.

3. REQUISITS PER A SOL·LICITAR L'AJUT

Podran sol·licitar l'ajut les persones físiques i jurídiques que reuneixin els requisits següents:

a) Tenir el domicili social i fiscal a Ciutadella o domicili social i fiscal a Menorca i establiment a Ciutadella.

b) Estar d'alta a l'IAE, anual o temporal, en algun dels epígrafs següents:

 

IAE- Secció 1a

Grup 641. Comerç al detall de fruites i verdures

Grup 642. Comerç derivats carn, aus, conills i caça

Grup 643. Comerç derivats pesca i caragols

Grup 644. Comerç pa, pastisseria, confiteria i productes lactis

Grup 645. Comerç al detall de vins i begudes

Epígraf 647.1 Comerç al detall aliments i begudes

Epígraf 647.2 Com.prod. alimentació menys 120 m²

Epígraf 647.3 Com.prod. alimentació 120 – 399 m²

Grup 651. Comerç productes tèxtils, confecció, calçat, pell i cuir

Epígraf 652.2 Comerç al detall productes de drogueria i perfumeria

Epígraf 652.3 Comerç al detall productes  de perfumeria i cosmètica

Epígraf 652.4 Comerç al detall planes i herbes, herbolaris

Epígraf 653.1 Comerç al detall de mobles (excepte oficines)

Epígraf 653.2 Comerç al detall d'aparells d'ús domèstic

Epígraf 653.3 Comerç al detall art. parament, ferreteria i adorn

Epígraf 659.4 Comerç al detall de diaris, llibres i art. papereria

Epígraf 659.5 Comerç al detall art. joieria, rellotgeria i bijuteria

Epígraf 659.6 Comerç al detall de juguets, art. deport, armes

Epígraf 659.7 Comerç al detall llavors, abonaments, flors, plantes

Epígraf 662.2 Comerç al detall tota classe d'articles en altres locals

Grup 663 Comerç fora d'un establiment

Grup 671 Serveis d'alimentació en restaurants

Grup 672 Serveis d'alimentació en cafeteries

Grup 673 Serveis alimentació en cafès, bars amb menjar i sense

Epígraf 674.5 Serveis que es prestin en societats, cercles, casinos, clubs i establiments similars

Epígraf 674.6. Serveis establerts en teatres i altres espectacles que únicament estiguin oberts durant les hores d'espectacle, amb excepció de balls i similars

Grup 676 Xocolateries, gelateries i orxateries

Grup 677 Serveis prestats fora establiment o serveis alimentació

Grup 681 Servei d'hostalatge en hotels i motels

Grup 682 Servei d'hostalatge en hostals i pensions

Grup 683 Servei d'hostalatge en fondes i cases d'hostes

Grup 684 Servei d'hostalatge en hotels apartaments

Grup 685 Allotjaments turístics extrahotelers (únicament hotels rurals, agroturismes o turismes d'interior, segons el Registre insular d'empreses, activitats i establiments turístics de Menorca)

Epígraf 721.2 Transport per autotaxis

Epígraf 755.2 Serveis al públic d'agències de viatge

Epígraf 854.1 Lloguer automòbils sense conductor exc. renting

Epígraf 854.3 Lloguer de bicicletes

Epígraf 854.4 Lloguer d'altres mitjans de transport n.c.o.p.

Grup 931 Ensenyament reglat

Grup 932 Ensenyament no reglat i educació superior

Grup 933 Altres activitats d'ensenyament

Epígraf 942.2 Balnearis i banys

Grup 944 Servei naturopatia, acupuntura, parasanitaris

Grup 965 Espectacles (excepte cinema i esports)

Grup 936 Investigació científica i tècnica

Grup 967 Instal·lacions esportives i escoles i perfec. dep.

Grup 968 Espectacles esportius

Epígraf 969.1 Sales de ball i discoteques

Grup 971 Bugaderies i tintoreries 

Grup 972 Perruqueries i salons de bellesa

Grup 973 Serveis fotogràfics i fotocòpies

Grup 975 Serveis d'emmarcació

 

IAE- Secció 2a

Agrupació 82. Ensenyament

Grup 836 Ajud. Tec. Sanitaris i fisioterapeutes

Grup 839 Massatgistes, dietistes i auxiliars d'infermeria

Grup 841 Acupuntors, naturòpates i altres

Grup 861 Pintors, escultors, ceramistes i artesans

Grup 882 Guies de turisme

Grup 887 Serveis de maquilladors i esteticistes

IAE- Secció 3a

Grup 013 Actors de cine i teatre

Grup 019 Activitats de cinema, teatre i circ ncop.

Grup 029 Altres activitats de ball ncop.

Grup 032 Intèrprets d'instruments musicals

Grup 033 Cantants

Grup 039 Altres activitats relacionades amb la música ncop.

Grup 041 Jugadors i entrenadors de futbol

Grup 046 Corredors, entrenadors de ciclisme

Grup 047 Handbol, voleibol, pilota, hípica, lluita

Grup 049 Altres activitats relacionades amb l'esport ncop.

El compliment d'aquest requisit s'acreditarà mitjançant la presentació del Certificat de Situació en el Cens d'Activitats Econòmiques de l'AEAT.  

c) Per a activitat econòmica amb establiment, disposar de títol habilitant municipal per a exercir l'activitat (llicència d'obertura i de funcionament, declaració responsable d'inici i d'exercici d'activitat, o similar).

d) Tenir una plantilla mitjana, per a cada establiment pel qual es demana un ajut, d'un màxim de 25 treballadors. El còmput de treballadors es realitza amb independència de la jornada a temps complet o parcial, el règim de contractació fixa o temporal, o que es trobi en qualsevol situació d'expedient de regulació temporal d'ocupació (ERTO), excedència, permisos, baixes per incapacitat temporal o situacions similars de suspensió de la relació laboral de l'empresa.

e) Trobar-se al corrent de les obligacions tributàries, amb la Seguretat Social i amb l'Ajuntament, així com estar al corrent en el pagament d'obligacions per reintegrament de subvencions públiques.

L'import de la sol·licitud no supera els 3.000 € i, per tant, substitueix els certificats del compliment de les obligacions tributàries, de la Seguretat Social i amb l'Ajuntament de Ciutadella de Menorca per la declaració responsable d'estar al corrent en el compliment de les obligacions esmentades (art. 11 f TRLSIB).

d) Aquelles activitats donades d'alta en el Cens d'activitats econòmiques de l'AEAT a partir de la publicació en el BOIB d'aquestes bases restaran excloses de la present convocatòria d'ajuts. El compliment d'aquest requisit s'acreditarà mitjançant la presentació del Certificat de Situació en el Cens d'Activitats Econòmiques de l'AEAT.

El compliment de la resta de requisits d'aquestes bases s'acreditarà mitjançant la signatura de la declaració responsable que s'inclou a l'imprès de sol·licitud de l'ajut econòmic.

Amb la declaració responsable, la persona interessada manifesta, sota la seva responsabilitat, que té els requisits establerts en aquestes bases i la normativa vigent per a obtenir els ajuts, que disposa de la documentació que així ho acredita, que la posarà a disposició de l'Administració quan li sigui requerida, i que es compromet a mantenir el compliment de les anteriors obligacions durant el període de temps inherent a aquest reconeixement o exercici.

4. QUANTIA DE L'AJUT I DISTRIBUCIÓ DEL CRÈDIT

L'import fix de l'ajut és de 1.500 euros per centre de treball o establiment.

En cas que el mateix beneficiari disposi de més d'un centre de treball o establiment podrà demanar un ajut per a un màxim de 2 centres de treball o establiments. Els centres de treball o establiments s'han d'indicar en el moment de sol·licitar l'ajut.

5. COMPATIBILITAT DE L'AJUT ECONÒMIC

Amb l'objectiu d'arribar al màxim de sectors possibles, s'estableix que la concessió de l'ajut econòmic és incompatible específicament amb els ajuts convocats mitjançant:

Decret de Presidència núm. 45/2021 de 5 de febrer, pel que es van aprovar les bases relatives als ajuts del CIM per pal·liar els efectes econòmics del mes de gener en diferents sectors econòmics de Menorca a conseqüència de l'adopció del nivell 4 d'alerta sanitària (BOIB núm. 16 de 6 de febrer de 2021).

Decret de Presidència núm. 89/2021 de 23 de març, pel que es van aprovar les bases relatives als ajuts del CIM per pal·liar els efectes econòmics dels mesos de febrer i març en diferents sectors econòmics de Menorca a conseqüència de l'adopció del nivell 4 d'alerta sanitària (BOIB núm. 41 de 25 de març de 2021). 

La concessió de l'ajut econòmic serà compatible amb altres ajuts obtinguts del sector públic o privat per a diferent finalitat de la qual és objecte aquesta convocatòria, sens perjudici de l'obligació de les persones beneficiàries de comunicar-ho de la forma establerta en aquestes bases i sempre que el seu còmput no superi les limitacions establertes a la normativa comunitària aplicable.

6. PRESSUPOST

Aquesta convocatòria compta amb el pressupost inicial de 258.151,38 euros, sense perjudici que l'import pugui ser ampliat d'acord amb les disponibilitats pressupostàries fins a 653.815,95 euros, d'acord amb l'article 58.2.a) del Reglament de subvencions. D'aquesta quantia total, 258.151,38 euros són aportats l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, mitjançant la Conselleria d'Hisenda i Relacions Exteriors, i 137.513,19 euros són aportats pel Consell Insular de Menorca i equivalen al 50% de l'import total subvencionable de 275.026,38 euros.

7. DESPESES SUBVENCIONABLES

Són subvencionables les despeses corrents necessàries per a la reactivació i el manteniment de les activitats econòmiques afectades per les restriccions aprovades pel Govern en 2021 o que s'hagin vist especialment afectades per la pandèmia de la COVID-19. Consistiran en les despeses corresponents al lloguer, les quotes de préstecs, les compres a proveïdors, els subministraments d'aigua, d'electricitat, de gas i combustibles, de les comunicacions (telèfon, correu, missatgeria, connexió a Internet), de les taxes municipals i de les retribucions salarials, entre d'altres.

8. OBLIGACIONS I COMPROMISOS

El model de sol·licitud normalitzat estarà disponible a l'apartat www.carpetaciutadana.org del web de l'Ajuntament de Ciutadella de Menorca, Annex I d'aquesta convocatòria.

En aquest formulari constarà la declaració responsable de la persona sol·licitant sobre el compliment de tots els requisits establerts a l'apartat 3 de les bases per a sol·licitar l'ajut econòmic, i de les condicions i els compromisos per a la seva concessió i en concret seran:

a) Que el negoci pel qual es demana l'ajut continua patint greuges econòmics derivats de les restriccions sanitàries adoptades arran de l'aplicació del que estableix el Reial decret 926/2020, de 25 d'octubre, pel qual es declara l'estat d'alarma per a contenir la propagació d'infeccions causades pel SARSCoV-2 i la normativa de desenvolupament efectuada per l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

b) Que el negoci pel qual se sol·licita l'ajut exerceix la seva activitat en la data de presentació de la sol·licitud d'aquesta convocatòria d'ajuts econòmics, i que mantindrà dita activitat, com a mínim, fins al 31 de desembre de 2021 o en l'exercici 2021, per a les activitats de temporada.

c) Que no està sotmès a cap de les circumstàncies recollides en l'art. 13.2 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions i de l'article 10 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions i l'article 4 apartats 5, 6 i 30.4 de la Llei orgànica 1/2002, de 22 de març, que regula el dret d'associació,

d) Que no ha estat sancionat mitjançant resolució administrativa o sentència judicial de caràcter ferma per discriminació salarial, assetjament moral o qualsevol classe de tracte desigual, per raó de sexe, en l'àmbit de les relacions laborals de conformitat amb el que disposa l'article 27 de la Llei 12/2006, de 20 de setembre, per a la dona.

e) Que la totalitat de les ajudes públiques o privades finançades amb fons públics rebudes en concepte d'ajuts estatals destinades a donar suport a l'economia en el context de l'actual brot de la COVID-19 no supera l'import d'1,8 milions d'euros per empresa previst en el Marc temporal comunitari vigent. 

Amb la declaració responsable, la persona interessada manifesta, sota la seva responsabilitat, que compleix els requisits establerts en aquestes bases i en la normativa vigent per obtenir les ajudes, que disposa de la documentació que així ho acredita, que la posarà a disposició de l'Administració quan li sigui requerida i que es compromet a mantenir el compliment de les anteriors obligacions durant el període de temps inherent al reconeixement o exercici.

Si la sol·licitud no té els requisits establerts en la convocatòria, es requerirà la persona interessada perquè l'esmeni, en el termini màxim i improrrogable de cinc dies, i se li indicarà que si no ho fa, es considerarà que desisteix de la sol·licitud, amb la prèvia resolució que haurà de ser dictada en els termes previstos a l'article 68 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

9. TERMINI I PRESENTACIÓ DE SOL·LICITUDS

El termini de presentació de les sol·licituds serà de 30 dies hàbils, a comptar des de l'endemà de la publicació de la convocatòria de les presents bases en el butlletí oficial de la província (BOIB) i en el web de l'Ajuntament de Ciutadella de Menorca. El termini de presentació de sol·licituds serà improrrogable.

Les sol·licituds podran presentar-se en qualsevol de les formes següents: 

a) De forma telemàtica.

b) Per qualsevol dels mitjans previstos a l'article 16.4.a de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

La persona o les persones sol·licitants podran acollir-se al que s'estableix en els articles 13 i següents de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, amb relació a la comunicació i la presentació de documents davant l'Ajuntament.

Les persones físiques podran triar entre presentar la sol·licitud a través de mitjans electrònics o no fer-ho; serà obligatori presentar la sol·licitud per mitjans electrònics, tant per a les persones jurídiques com per a les entitats sense personalitat jurídica, d'acord amb el que s'estableix a l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Les persones interessades poden acollir-se al que recull l'article 28.2 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques amb relació al fet de no presentar documents que ja obren en poder de l'Ajuntament o de qualsevol administració pública. A aquest efecte, la persona interessada haurà d'indicar en quin moment i davant quin òrgan administratiu va presentar els documents esmentats, i l'Ajuntament haurà de recaptar-los electrònicament a través de les seves xarxes corporatives.

En els supòsits d'impossibilitat material d'obtenir el/s document/s per part d'aquest ajuntament, i amb anterioritat a la formulació de la proposta de resolució, podrà requerir-se l'entitat perquè el/s presenti o, en defecte d'açò, perquè acrediti per altres mitjans els requisits als quals es refereix/en el/s document/s.

10. INSTRUCCIÓ

La instrucció del procediment es durà a terme des de l'Àrea socioeducativa i de dinamització econòmica, a causa del caràcter comercial i econòmic de les prestacions objecte d'aquests ajuts, i implicarà la realització d'ofici de totes les actuacions que es consideren necessàries per a la determinació, el coneixement i la comprovació de les dades i els documents, en virtut dels quals s'ha de formular la proposta de resolució de l'ajut.

11. PROCEDIMENT PER A LA CONCESSIÓ DE L'AJUT

El procediment per a tramitar els ajuts econòmics serà el de concurrència no competitiva, d'acord amb les Bases d'execució del Pressupost de l'Ajuntament de Ciutadella per a l'exercici 2021.

L'aprovació de la proposta de resolució per part de l'òrgan competent serà definitiva en via administrativa, serà motivada i hauran de quedar acreditats en el procediment els fonaments; també hi haurà de constar la persona sol·licitant a la qual se li concedeix o desestima l'ajut econòmic. L'acord de l'òrgan que resol el procediment es notificarà a la persona interessada de conformitat amb el prescrit en els articles 40 i següents de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Contra els acords establerts en la resolució es podran interposar els corresponents recursos administratius o jurisdiccionals previstos en la legislació vigent.

Les sol·licituds es resoldran per ordre cronològic de presentació, quan s'hagin efectuat les verificacions oportunes i fins que s'esgoti el pressupost.

En cas que el sol·licitant no presenti tota la documentació requerida en les bases o aquesta sigui errònia i se li hagi de fer un requeriment, l'ordre de registre d'entrada que es tindrà en compte serà el del darrer registre que es presenti a l'Ajuntament de Ciutadella per tal de completar l'expedient.

Aquelles sol·licituds que compleixin les condicions i requisits per adquirir la condició de persona beneficiària, però no se'ls hagi concedit l'ajut econòmic perquè s'hagi esgotat el crèdit de la convocatòria, quedaran en llista d'espera per a una segona convocatòria, seguint l'ordre del registre d'entrada de la sol·licitud, en el seu cas.

12. EFECTES DE LA CONCESSIÓ

Si la resolució és favorable, es realitzarà el pagament a través de transferència bancària a la persona beneficiària de l'ajut.

L'abonament de la subvenció tindrà la consideració de crèdit anticipat, i suposarà un lliurament de fons amb caràcter previ a la justificació, com a finançament necessari per a poder dur a terme les actuacions inherents a l'ajut econòmic.

Atès el caràcter excepcional de la situació provocada per la COVID-19, l'abonament es realitzarà mitjançant el pagament anticipat del 100 % de l'import concedit.

No podrà realitzar-se el pagament de la subvenció fins que la persona beneficiària no estigui al corrent en el compliment de les obligacions tributàries o mentre sigui deutora per resolució de procedència de reintegrament. En aquest cas, l'Ajuntament podrà procedir d'ofici a saldar prèviament els deutes pendents de cobrament de les persones beneficiàries de les subvencions, mitjançant compensació d'aquestes subvencions, o de part d'aquestes, amb les quantitats degudes.

13. PAGAMENT

L'import de l'ajut econòmic s'abonarà en un sol pagament del 100 %, a partir del moment en el qual es resolgui la concessió de l'ajut.

14. TERMINI PER A RESOLDRE I EFECTES DEL SILENCI

El termini màxim per a resoldre i notificar la resolució del procediment no podrà excedir els tres mesos, a partir de la data de presentació de la sol·licitud en el Registre d'Entrada de l'Ajuntament de Ciutadella, o a través de qualsevol de les formes de presentació previstes a l'article 16.4 i l'article 66 de la Llei 39/2015, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

El transcurs del termini màxim de tres mesos sense que s'hagi notificat la resolució del procediment a les persones interessades les legitima per a entendre desestimada per silenci administratiu la sol·licitud de concessió de l'ajut econòmic.

15. TERMINI I JUSTIFICACIÓ DE L'AJUT ECONÒMIC

El termini per a justificar l'ajut econòmic finalitzarà el 31 de gener de 2022. Es podran justificar les despeses generades a partir de l'1 de gener del 2021.

La justificació del compliment de les condicions imposades i de la consecució dels objectius previstos en l'acte de la concessió de la subvenció revestirà la forma de rendició de compte justificatiu de la despesa realitzada.

L'Ajuntament de Ciutadella podrà sol·licitar els justificants de les despeses que s'estimin oportuns i que permetin la comprovació de l'adequada aplicació de la subvenció. En els supòsits en els quals no s'hagin realitzat els compromisos o no es justifiqui degudament la despesa de l'import econòmic subvencionat, podrà revisar-se la subvenció concedida i acordar el reintegrament que escaigui.

La justificació de l'activitat subvencionada es farà mitjançant un compte justificatiu simplificat, d'acord amb l'ANNEX III. 

16. REINTEGRAMENT DE LES SUBVENCIONS

Les subvencions de caràcter públic no poden suposar, en cap cas, lucre; per açò, l'obtenció concurrent d'altres subvencions per a realitzar les mateixes actuacions podrà determinar el reintegrament del seu import.

Qualsevol alteració de les condicions tingudes en compte per a la concessió de la subvenció i, en tot cas, l'obtenció concurrent de subvencions o d'ajuts atorgats per altres administracions, persones o ens públics o privats, no notificats amb anterioritat i no compatibles, podrà donar lloc a la modificació de la resolució de concessió.

La resolució del reintegrament de la subvenció serà adoptada per l'Ajuntament, amb la instrucció d'expedient prèvia, d'acord amb la legislació general aplicable.

Les quantitats a reintegrar tindran la consideració d'ingressos de dret públic; és aplicable per a cobrar-los el que es disposa a la normativa vigent de recaptació.

La falta de reintegrament de les quantitats reclamades a l'Ajuntament de Ciutadella en període voluntari donarà lloc al cobrament per via de constrenyiment, conformement a la normativa vigent.

 

17. DENEGACIÓ DE L'AJUT ECONÒMIC

La denegació de les sol·licituds d'ajut econòmic escaurà per les causes següents:

- No complir tots els requisits exigits a la convocatòria.

- Altres causes degudament motivades.

18. DESISTIMENT I RENÚNCIA

La persona sol·licitant podrà desistir de la seva sol·licitud o renunciar al seu dret a l'ajut reconegut mitjançant un escrit adreçat a l'Ajuntament. L'Ajuntament dictarà la resolució que expressi les circumstàncies que concorren, amb indicació dels fets produïts i les normes legals.

19. RÈGIM D'INFRACCIONS I DE SANCIONS

El règim d'infraccions i sancions aplicable serà l'establert a la Llei 38/2003, del 17 de novembre, general de subvencions.

20. RÈGIM DE RECURSOS

Contra la present convocatòria, les bases i les resolucions administratives que s'adopten en execució d'aquestes podran interposar-se els recursos següents:

a) Recurs de reposició, davant el mateix òrgan municipal autor de l'acte administratiu, en el termini d'un mes, a partir de l'endemà de la notificació o, si escau, publicació de l'acte que es recorri.

b) Recurs contenciós administratiu, davant el Jutjat Contenciós Administratiu de les Illes Balears, en el termini de dos mesos, a partir de l'endemà de la notificació o, si escau, publicació de l'acte que es recorri.

Les bases, el model de sol·licitud i els annexos es troben al web de l'Ajuntament de Ciutadella de Menorca   www.ajciutadella.org

 

Ciutadella de Menorca, en data de la signatura electrònica (1 de juny del 2021)

L'alcaldessa

Joana Gomila Lluch