Secció III. Altres disposicions i actes administratius
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
CONSELLERIA D'EDUCACIÓ I FORMACIÓ PROFESSIONAL
Núm. 220291
Resolució del conseller d’Educació i Formació Professional de 27 de maig de 2021 per la qual es convoca el procediment per avaluar i acreditar les competències professionals adquirides a través de l’experiència laboral o de vies no formals de formació
La Llei orgànica 5/2002, de 19 de juny, de les qualificacions i de la formació professional (BOE núm. 147, de 20 de juny de 2002), té com a finalitat la creació d'un sistema nacional de qualificacions i formació professional que faciliti la integració de les diferents formes de certificació i acreditació de les competències i de les qualificacions professionals. D'acord amb l'article 3.5, una de les finalitats d'aquest sistema és avaluar i acreditar oficialment la qualificació professional dels interessats, sigui quina sigui la forma com s'hagi aconseguit. L'article 4.1.b) estableix que un dels instruments per obtenir aquesta acreditació és un procediment de reconeixement, avaluació, acreditació i registre de les qualificacions professionals.
El Reial decret 1224/2009, de 17 de juliol, de reconeixement de les competències professionals adquirides per experiència laboral (BOE núm. 205, de 25 d'agost de 2009), determina el procediment únic per avaluar i acreditar les competències professionals adquirides a través de l'experiència laboral o de vies no formals de formació, d'acord amb el que preveu l'article 8.2 de la Llei orgànica 5/2002.
El Reial decret 143/2021, de 9 de març, pel qual es modifica el Reial decret 1224/2009, de 17 de juliol, de reconeixement de les competències professionals adquirides per experiència laboral (BOE núm. 59, de 10 de març de 2021), s'especifiquen alguns canvis del procediment per avaluar i acreditar les competències professionals.
La Llei 2/2011, de 4 de març, d'economia sostenible (BOE núm. 55, de 5 de març de 2011), indica en l'article 72.h) que un dels objectius en matèria de formació professional és millorar la qualificació dels ciutadans mitjançant l'aplicació del procediment d'avaluació i acreditació de les competències professionals adquirides a través de l'experiència laboral o de vies no formals.
El Decret 55/2011, de 20 de maig, regulador de l'estructura organitzativa del procediment de reconeixement de les competències professionals adquirides per l'experiència laboral o vies no formals de formació a la comunitat autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 81, de 2 de juny de 2011), determina en l'article 2.1 que la Conselleria amb competències en matèria d'educació i el Servei d'Ocupació de les Illes Balears, conjuntament o separadament, han d'aprovar les convocatòries públiques del procediment per avaluar i acreditar les competències professionals adquirides a través de l'experiència laboral o de vies no formals de formació, i han de garantir l'estructura organitzativa necessària per gestionar el procediment. En el cas que s'aprovin de forma separada, és preceptiu un informe favorable vinculant de l'òrgan administratiu no convocant.
D'acord amb l'article 3.1 del Decret esmentat, l'Institut de les Qualificacions Professionals de les Illes Balears (IQPIB) és l'òrgan encarregat de la gestió i la coordinació d'aquest procediment.
El Reial decret 1032/2017, de 15 de desembre, pel qual s'aprova l'Estratègia Espanyola d'Activació per a l'Ocupació 2017-2020 (BOE núm. 305, de 16 de desembre de 2017), configura el marc normatiu per a la coordinació i execució de les polítiques actives d'ocupació i intermediació laboral al conjunt de l'Estat. L'Estratègia incorpora com a objectiu potenciar la formació i, concretament, proposa en l'objectiu instrumental 2.3 «promoure la formació modular acreditable i el reconeixement de les competències professionals adquirides a través de l'experiència laboral i les vies no formals de formació».
Aquesta convocatòria està finançada pel Ministeri d'Educació i Formació Professional.
Per tot això, dict la següent
Resolució
1. Aprovar les bases que han de regir la convocatòria del procediment per avaluar i acreditar les competències professionals adquirides a través de l'experiència laboral o de vies no formals de formació. Aquestes bases figuren com a annex 1 d'aquesta Resolució.
2. Aprovar les unitats de competència convocades, amb indicació de la qualificació professional, el certificat de professionalitat i el títol de formació professional de referència. Tot això figura com a annex 2 d'aquesta Resolució.
3. Convocar el procediment per avaluar i acreditar les competències professionals adquirides a través de l'experiència laboral o de vies no formals de formació en els termes que figuren en les bases que s'inclouen com a annex 1 d'aquesta Resolució.
4. Publicar aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB) i establir que començarà a tenir efectes l'endemà de publicar-se.
Interposició de recursos
Contra aquesta Resolució, que posa fi a la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant el conseller d'Educació i Formació Professional en el termini d'un mes comptador des de l'endemà de publicar-se, d'acord amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i els articles 25.5 i 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
També es pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà de publicar-se, d'acord amb els articles 8 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.
Palma, 27 de maig de 2021
El conseller d'Educació i Formació Professional Martí X. March i Cerdà
ANNEX 1 Bases de la convocatòria
Primer Objecte i àmbit d'aplicació
1. Aquesta convocatòria permet avaluar i acreditar les competències professionals adquirides a través de l'experiència laboral o de vies no formals de formació de les unitats de competència de les qualificacions professionals especificades en l'annex 2.
2. El procediment i els requisits establerts en aquesta Resolució, així com els efectes de l'avaluació i acreditació de competències, tenen abast i validesa a tot el territori de l'Estat.
Segon Política de privacitat
1. Les dades que es recullin en aquest procediment s'han de tractar d'acord amb la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals (BOE núm. 294, de 6 de desembre de 2018).
2. L'IQPIB ha de dur a terme el tractament estadístic i la gestió del procediment per avaluar i acreditar les competències professionals. En qualsevol moment es poden exercir els drets reconeguts en la Llei esmentada, en particular els d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició, adreçant-se per escrit a l'IQPIB, amb el mateix domicili que la Conselleria d'Educació i Formació Professional.
Tercer Import de la convocatòria
El cost total pressupostat per a la implementació del procediment per avaluar i acreditar les competències professionals assignat a la Comunitat Autònoma de les Illes Balears és de 4.693.181,32 € segons els acords presos a la Conferència Sectorial d'Educació de 4 de desembre de 2020 i a l'acord del Consell de Ministres de 15 de desembre de 2020.
Quart Destinataris
Els destinataris són les persones amb experiència laboral o bé amb coneixements no formals de formació relacionats amb les unitats de competència de les qualificacions professionals objecte d'aquesta convocatòria que compleixin els requisits prevists en el punt sisè.
Cinquè Incompatibilitats
Les persones que vulguin participar en el procediment no poden demanar l'avaluació i l'acreditació de les unitats de competència en els casos següents:
Sisè Requisits per a la participació
1. Les persones que vulguin participar en el procediment han de complir els requisits següents:
Per establir el període de quinze anys (accés a través de l'experiència laboral) o de deu anys (accés a través de formació no formal) anteriors a la convocatòria, s'ha de tenir com a referència el dia en què es presenta la sol·licitud d'inscripció al procediment.
2. Les persones més grans de 25 anys que compleixin els requisits d'experiència o de formació i que no puguin justificar-los, poden sol·licitar la inscripció provisional en el procediment sempre que presentin alguna prova admesa en dret que justifiqui l'experiència laboral o la formació no formal d'acord amb el que preveu la normativa vigent. Per a aquests casos la Comissió Permanent ha de determinar si se'n permet la inscripció definitiva.
Setè Fases del procediment i taxes
1. Segons el que disposa la normativa vigent, les fases del procediment són:
2. La inscripció a cadascuna de les tres fases està subjecta al pagament de taxes. Aquest pagament es pot fer per via telemàtica o de forma presencial en el moment de fer el tràmit en línia corresponent.
3. Les taxes a abonar són les que estan aprovades en la Llei de pressupostos generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per a l'any vigent, les quals es poden consultar a la pàgina web de l'Agència Tributària de les Illes Balears (https://www.atib.es/TA/Modelos/Tasas046.aspx?idConselleria=3451).
4. Queden exempts del pagament de la taxa:
La documentació dels apartats b) i c) s'ha de comprovar d'ofici a no ser que la persona interessada no n'autoritzi la comprovació.
Vuitè Inscripció al procediment i documentació requerida
1. Les persones interessades a participar en aquest procediment han d'emplenar la sol·licitud d'inscripció telemàtica mitjançant el formulari establert a l'efecte que es troba disponible a la pàgina web http://iqpib.caib.es. La tramitació telemàtica només es completa quan s'envia la sol·licitud. No es consideren vàlides les sol·licituds amb la marca d'aigua «sense validesa», ja que això indica que no s'ha enviat. En el cas d'haver tramitat més d'una sol·licitud, només es considera vàlida la darrera que s'ha registrat telemàticament.
2. Juntament amb aquesta sol·licitud, s'ha de presentar la documentació acreditativa següent:
a) Fotocòpia del DNI o del NIE, sempre que l'interessat no n'autoritzi la comprovació d'ofici, o un altre document justificatiu.
b) Justificant del pagament de la taxa d'inscripció i, si n'és el cas, documentació justificativa de tenir dret a l'exempció del pagament.
c) Documentació justificativa de complir amb els requisits establerts en el punt sisè:
- En cas de voler acreditar experiència laboral:
I. Per a treballadors assalariats:
II.Per a treballadors autònoms o per compte propi:
III. Per a treballadors voluntaris o becaris:
- En cas de voler acreditar formació no formal:
- En cas de persones més grans de 25 anys que compleixen els requisits i que no poden justificar-los:
3. Tots els documents que no es presentin redactats en llengua catalana o castellana s'han d'acompanyar necessàriament de la traducció oficial corresponent.
4. La falsedat en les dades declarades o aportades comporta la pèrdua del dret a participar en aquest procediment i la no devolució de les taxes abonades.
Novè Presentació de la documentació
1. La documentació requerida s'ha de presentar preferentment en línia en el moment de realitzar el tràmit telemàtic.
2. En cas de no adjuntar la documentació, aquesta s'ha de presentar als llocs següents:
3. D'acord amb l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, els documents que els interessats adrecin als òrgans de les administracions públiques es poden presentar:
Desè Admissió al procediment
1. Les sol·licituds d'inscripció al procediment han de ser revisades per la Comissió Permanent.
2. Totes les persones interessades que compleixen els requisits podran participar en el procediment.
3. La Comissió Permanent ha de comunicar a les persones que compleixen els requisits que poden participar en el procediment i que han de formalitzar la sol·licitud d'inscripció a la fase d'assessorament, i a les persones que no compleixen els requisits, els motius pels quals no poden participar en el procediment.
Onzè Inscripció i desenvolupament de la fase d'assessorament
1. Les persones que compleixen els requisits han d'emplenar, en un termini no superior a tres mesos, la sol·licitud d'inscripció a la fase d'assessorament, mitjançant el formulari establert a l'efecte que es troba disponible a la pàgina web http://iqpib.caib.es. La tramitació telemàtica només es completa quan s'envia la sol·licitud. No es consideren vàlides les sol·licituds amb la marca d'aigua «sense validesa», ja que això indica que no s'ha enviat. En el cas d'haver tramitat més d'una sol·licitud, només es considera vàlida la darrera que s'ha registrat telemàticament.
2. Juntament amb aquesta sol·licitud s'ha de presentar el justificant del pagament de la taxa d'inscripció i, si n'és el cas, documentació justificativa de tenir dret a l'exempció del pagament.
3. L'IQPIB ha d'assignar un assessor o assessora a cada participant, que l'ajudarà a recopilar i organitzar tota la documentació relativa a l'historial professional i formatiu relacionat amb les unitats de competència que s'han d'avaluar.
4. La fase d'assessorament s'ha de desenvolupar, preferiblement de manera telemàtica, d'acord amb el que disposa l'article 15 del Reial decret 1224/2009, de 17 de juliol, i les seves modificacions.
5. Les actuacions de la fase d'assessorament s'han de dur a terme els dies hàbils, excepte festius, als centres integrats públics de formació professional o a la Conselleria d'Educació i Formació Professional.
6. Un cop finalitzada la fase d'assessorament, els participants rebran, per mitjans telemàtics, l'informe d'assessorament de la qualificació professional corresponent del seu assessor o assessora (document no vinculant) i podran formalitzar la sol·licitud d' inscripció a la fase d'avaluació.
Dotzè Inscripció i desenvolupament de la fase d'avaluació
1. Les persones que hagin rebut assessorament poden participar a la fase d'avaluació i emplenar, en un termini no superior a tres mesos, la sol·licitud d'inscripció a la fase d'avaluació, mitjançant el formulari establert a l'efecte que es troba disponible a la pàgina web http://iqpib.caib.es. La tramitació telemàtica només es completa quan s'envia la sol·licitud. No es consideren vàlides les sol·licituds amb la marca d'aigua «sense validesa», ja que això indica que no s'ha enviat. En el cas d'haver tramitat més d'una sol·licitud, només es considera vàlida la darrera que s'ha registrat telemàticament.
2. Juntament amb aquesta sol·licitud, s'ha de presentar el justificant del pagament de la taxa d'inscripció o, si n'és el cas, la documentació justificativa de tenir dret a l'exempció del pagament.
3. L'IQPIB ha d'assignar un avaluador o avaluadora a cada participant perquè avaluï la competència professional de cadascuna de les unitats de competència recollides en aquesta convocatòria a les quals s'hagi inscrit.
4. La fase d'avaluació s'ha de desenvolupar d'acord amb el que disposa l'article 16 del Reial decret 1224/2009, de 17 de juliol, i les seves modificacions.
5. Les actuacions de la fase d'avaluació s'han de dur a terme preferentment al lloc de feina del participant (sempre que el lloc de feina es trobi a la Comunicat autònoma de les Illes Balears), als centres integrats públics de formació professional o en instal·lacions autoritzades per l'IQPIB.
6. Almenys una de les intervencions ha de ser presencial. La resta d'actuacions es poden desenvolupar per mitjans telemàtics.
7. Aquesta avaluació té com a objecte comprovar si es demostra la competència professional requerida en les realitzacions professionals, en els nivells establerts en els criteris de realització i en una situació de treball, real o simulada, fixada a partir del context professional, seguint els criteris per a l'avaluació establerts en les guies d'evidències.
8. Els resultats de l'avaluació de la competència professional en cada unitat de competència s'han d'expressar en els termes de demostrada o no demostrada.
9. Un cop finalitzada la fase d'avaluació, les persones avaluades han de rebre, per mitjans telemàtics, la comunicació dels resultats provisionals de l'avaluació de la qualificació professional corresponent del seu avaluador o avaluadora.
10. Si la persona avaluada no està d'acord amb el resultat de l'avaluació, té dret a reclamar davant el seu avaluador o avaluadora en un termini de tres dies hàbils. La reclamació s'ha d'enviar a l'adreça de correu electrònic del seu avaluador o avaluadora utilitzat durant el desenvolupament de la fase d'avaluació.
11. Contra l'acta d'avaluació individual es pot presentar un recurs d'alçada davant la directora de l'IQPIB en el termini d'un mes comptador des de l'endemà de la notificació.
Tretzè Fase d'acreditació i registre de la competència professional
1. La directora de l'IQPIB ha d'expedir un certificat d'acreditació de les unitats de competència avaluades positivament a cada persona avaluada, expressades com a demostrades, d'acord amb el model previst en l'annex III A del Reial decret 1224/2009, de 17 de juliol.
2. Un cop finalitzada la fase d'avaluació, l'IQPIB ha d'enviar el certificat d'acreditació de les unitats de competència demostrades per mitjans telemàtics.
3. L'IQPIB ha de registrar d'ofici en el Registre d'Unitats de Competències Professionals de les Illes Balears, creat mitjançant el Decret 55/2011, les acreditacions d'unitats de competència expedides en el marc del procediment establert pel Reial decret 1224/2009, de 17 de juliol, i ha de transferir els resultats al registre de caràcter estatal del Servei d'Ocupació Estatal, en compliment de l'article 18.2 del Reial decret 1224/2009.
4. En qualsevol cas, l'acreditació de les competències professionals no implica l'obtenció de l'habilitació per a la professió. Per obtenir-la, s'ha de complir la normativa que regula l'exercici de l'activitat professional corresponent.
5. Les persones que hagin acreditat totes les unitats de competència de la qualificació professional convocada poden sol·licitar, si n'és el cas, el corresponent certificat de professionalitat al SOIB.
Catorzè Designació dels assessors i avaluadors
1. D'acord amb el que preveu l'article 7 del Decret 55/2011, de 20 de maig, s'han de designar els assessors i els avaluadors necessaris per dur a terme aquest procediment.
2. La directora de l'IQPIB, òrgan responsable d'habilitar el personal assessor i avaluador, designa les persones que han d'actuar com a assessors i avaluadors a les qualificacions professionals convocades, els quals han d'estar inclosos en el Registre del personal assessor i avaluador del Servei Públic d'Ocupació Estatal de les unitats de competència d'aquella qualificació professional.
Quinzè Pla de formació
Amb independència dels resultats obtinguts, l'avaluador o avaluadora ha de proporcionar a totes les persones avaluades el corresponent pla de formació, en el qual s'han de fer constar:
ANNEX 2 Unitats de competència convocades
Unitat de competència |
Qualificació professional |
Certificat de professionalitat |
Títol d'FP de referència |
UC0816_1. Executar operacions de muntatge d'instal·lacions elèctriques de baixa tensió i domòtiques en edificis. |
ELE255_1. Operacions auxiliars de muntatge d'instal·lacions electrotècniques i de telecomunicacions en edificis (nivell 1) |
ELES0208. Operacions auxiliars de muntatge d'instal·lacions electrotècniques i de telecomunicacions en edificis |
Títol Professional Bàsic en electricitat i electrònica |
UC0817_1. Executar operacions de muntatge d'instal·lacions de telecomunicacions. |
Títol Professional Bàsic en instal·lacions electrotècniques i mecànica |
Unitat de competència |
Qualificació professional |
Certificat de professionalitat |
Títol d'FP de referència |
UC0599_2. Muntar i mantenir sistemes de telefonia amb centraletes de baixa capacitat. |
ELE189_2. Muntatge i manteniment de sistemes de telefonia i infraestructures de xarxes locals de dades (nivell 2) |
ELES0209. Muntatge i manteniment de sistemes de telefonia i infraestructures de xarxes locals de dades |
Tècnic en instal·lacions de telecomunicacions |
UC0600_2. Muntar i mantenir infraestructures de xarxes locals de dades. |
Unitat de competència |
Qualificació professional |
Certificat de professionalitat |
Títol d'FP de referència |
UC2340_2. Muntar i mantenir xarxes elèctriques de distribució en baixa tensió i instal·lacions d'enllumenat exterior. |
ELE257_2. Muntatge i manteniment d'instal·lacions elèctriques de baixa tensió (nivell 2) |
ELEE0109. Muntatge i manteniment d'instal·lacions elèctriques de baixa tensió |
Tècnic en instal·lacions elèctriques i automàtiques |
UC2341_2. Muntar i mantenir instal·lacions elèctriques de baixa tensió en edificis destinats a habitatges, pública concurrència, indústries o locals de característiques especials. |
|||
UC2342_2. Muntar i mantenir instal·lacions elèctriques de baixa tensió destinades a piscines, quiròfans, usos agrícoles, recàrrega de vehicles elèctrics o d'altres amb finalitats especials. |
|||
UC2343_2. Muntar i mantenir instal·lacions automatitzades en habitatges, locals comercials i petita indústria. |
|||
UC2344_2. Muntar i mantenir receptors d'enllumenat interior, dispositius radiants o de caldejament i equips dedicats a la millora de la qualitat i eficiència energètica en instal·lacions elèctriques de baixa tensió. |
|||
UC2345_2. Muntar i mantenir màquines elèctriques i altres dispositius destinats a l'alimentació d'instal·lacions receptores de baixa tensió. |
Unitat de competència |
Qualificació professional |
Certificat de professionalitat |
Títol d'FP de referència |
UC1269_2. Instal·lar sistemes d'electromedicina i les seves instal·lacions associades. |
ELE379_2. Instal·lació i manteniment de sistemes d'electromedicina (nivell 2) |
ELEQ0108. Instal·lació i manteniment de sistemes d'electromedicina |
Sense continguts relacionats |
UC1270_2. Mantenir sistemes d'electromedicina i les seves instal·lacions associades. |
Unitat de competència |
Qualificació professional |
Certificat de professionalitat |
Títol d'FP de referència |
UC1978_2. Muntar sistemes d'automatització industrial. |
ELE599_2. Muntatge i manteniment de sistemes d'automatització industrial (nivell 2) |
ELEM0311. Muntatge i manteniment de sistemes d'automatització industrial |
Tècnic en manteniment electromecànic |
UC1979_2. Mantenir sistemes d'automatització industrial. |
Unitat de competència |
Qualificació professional |
Certificat de professionalitat |
Títol d'FP de referència |
UC1180_3. Organitzar i gestionar els processos de muntatge d'instal·lacions elèctriques a l'entorn d'edificis i confins especials. |
ELE382_3. Gestió i supervisió del muntatge i manteniment d'instal·lacions elèctriques en l'entorn dels edificis (nivell 3) |
ELEE0310. Gestió i supervisió del muntatge i manteniment d'instal·lacions elèctriques en l'entorn dels edificis |
Tècnic Superior en sistemes electrotècnics i automatitzats |
UC1181_3. Supervisar els processos de muntatge d'instal·lacions elèctriques a l'entorn d'edificis i confins especials. |
|||
UC1182_3. Organitzar i gestionar els processos de manteniment d'instal·lacions elèctriques a l'entorn d'edificis i confins especials. |
|||
UC1183_3. Supervisar els processos de manteniment de les instal·lacions elèctriques a l'entorn d'edificis i confins especials. |
Unitat de competència |
Qualificació professional |
Certificat de professionalitat |
Títol d'FP de referència |
UC1207_1. Executar operacions auxiliars de muntatge d'equips microinformàtics. |
IFC361_1. Operacions auxiliars de muntatge i manteniment de sistemes microinformàtics (nivell 1) |
IFCT0108. Operacions auxiliars de muntatge i manteniment de sistemes microinformàtics |
Títol Professional Bàsic en informàtica d'oficina |
UC1208_1. Executar operacions auxiliars de manteniment de sistemes microinformàtics. |
Títol Professional Bàsic en informàtica i comunicacions |
||
UC1209_1. Executar operacions auxiliars amb tecnologies de la informació i la comunicació. |
Títol Professional Bàsic en electricitat i electrònica |
Unitat de competència |
Qualificació professional |
Certificat de professionalitat |
Títol d'FP de referència |
UC0950_2. Construir pàgines web. |
IFC297_2. Confecció i publicació de pàgines web (nivell 2) |
IFCD0110. Confecció i publicació de pàgines web |
Sense continguts relacionats |
UC0951_2. Integració de components de programari en pàgines web. |
|||
UC0952_2. Publicar pàgines web. |
Unitat de competència |
Qualificació professional |
Certificat de professionalitat |
Títol d'FP de referència |
UC0219_2. Instal·lar i configurar el programari base en sistemes microinformàtics. |
IFC298_2. Muntatge i reparació de sistemes microinformàtics (nivell 2) |
IFCT0309. Muntatge i reparació de sistemes microinformàtics |
Tècnic en sistemes microinformàtics en xarxa |
UC0953_2. Muntar equips microinformàtics. |
|||
UC0954_2. Reparació d'equipament microinformàtic. |
Unitat de competència |
Qualificació professional |
Certificat de professionalitat |
Títol d'FP de referència |
UC0484_3. Administrar els dispositius de maquinari del sistema. |
IFC152_3. Gestió de sistemes informàtics (nivell 3) |
IFCT0510. Gestió de sistemes informàtics |
Tècnic Superior en administració de sistemes informàtics en xarxa |
UC0485_3. Instal·lar, configurar i administrar el programari de base i d'aplicació del sistema. |
|||
UC0486_3. Assegurar equips informàtics. |
Unitat de competència |
Qualificació professional |
Certificat de professionalitat |
Títol d'FP de referència |
UC1866_2. Organitzar, dinamitzar i avaluar activitats en el temps lliure educatiu infantil i juvenil. |
SSC564_2. Dinamització d'activitats de temps lliure educatiu infantil i juvenil (nivell 2) |
SSCB0209. Dinamització d'activitats de temps lliure educatiu infantil i juvenil |
Tècnic en guia en el medi natural i de temps lliure |
UC1867_2. Actuar en processos de grup considerant el comportament i les característiques evolutives dels infants i el jovent. |
Tècnic esportiu en barrancs |
||
Tècnic esportiu en muntanya mitjana |
|||
UC1868_2. Emprar tècniques i recursos educatius d'animació en el temps lliure. |
Tècnic esportiu en escalada |
Unitat de competència |
Qualificació professional |
Certificat de professionalitat |
Títol d'FP de referència |
UC1442_3. Programar accions formatives per a l'ocupació adequant-les a les característiques i condicions de la formació, al perfil dels destinataris i a la realitat laboral. |
SSC448_3. Docència de la formació per a l'ocupació (nivell 3) |
SSCE0110. Docència de la formació professional per a l'ocupació |
Sense continguts relacionats |
UC1443_3. Seleccionar, elaborar, adaptar i utilitzar materials, mitjans i recursos didàctics per desenvolupar continguts formatius. |
|||
UC1444_3. Impartir i tutoritzar accions formatives per a l'ocupació utilitzant tècniques, estratègies i recursos didàctics. |
|||
UC1445_3. Avaluar el procés d'ensenyament i aprenentatge a les accions formatives per a l'ocupació. |
|||
UC1446_3. Facilitar informació i orientació laboral i promoure la qualitat de la formació professional per a l'ocupació. |
Unitat de competència |
Qualificació professional |
Certificat de professionalitat |
Títol d'FP de referència |
UC1867_2. Actuar en processos de grup considerant el comportament i les característiques evolutives dels infants i el jovent. |
SSC565_3. Direcció i coordinació d'activitats de temps lliure educatiu infantil i juvenil (nivell 3) |
SSCB0211. Direcció i coordinació d'activitats de temps lliure educatiu infantil i juvenil |
Tècnic Superior en animació sociocultural i turística |
UC1868_2. Emprar tècniques i recursos educatius d'animació en el temps lliure. |
|||
UC1869_3. Planificar, organitzar, gestionar i avaluar projectes de temps lliure educatiu. |
|||
UC1870_3. Generar equips de personal monitor, dinamitzant-los i supervisant-los en projectes educatius de temps lliure infantil i juvenil. |
Unitat de competència |
Qualificació professional |
Certificat de professionalitat |
Títol d'FP de referència |
UC1455_1. Dur a terme operacions auxiliars de protecció i embelliment de superfícies d'embarcacions esportives i d'esbarjo. |
TMV452_1. Operacions auxiliars de manteniment d'elements estructurals i de recobriment de superfícies d'embarcacions esportives i d'esbarjo (nivell 1) |
TMVU0210. Operacions auxiliars de manteniment d'elements estructurals i de recobriment de superfícies d'embarcacions esportives i d'esbarjo |
Títol Professional Bàsic en manteniment d'embarcacions esportives i d'esbarjo |
UC1456_1. Dur a terme operacions auxiliars de reparació d'elements de fusta d'embarcacions esportives i d'esbarjo. |
|||
UC1457_1. Dur a terme operacions auxiliars de reparació d'elements de plàstic reforçat amb fibra d'embarcacions esportives i d'esbarjo. |
Unitat de competència |
Qualificació professional |
Certificat de professionalitat |
Títol d'FP de referència |
UC0122_2. Preparar, protegir i igualar superfícies de vehicles. |
TMV044_2. Pintura de vehicles (nivell 2) |
TMVL0509. Pintura de vehicles |
Tècnic en muntatge d'estructures i instal·lació de sistemes aeronàutics |
UC0123_2. Efectuar l'embelliment de superfícies. |
Tècnic en carrosseria |
Unitat de competència |
Qualificació professional |
Certificat de professionalitat |
Títol d'FP de referència |
UC0124_2. Substituir elements fixos del vehicle totalment o parcialment. |
TMV045_2. Manteniment d'estructures de carrosseries de vehicles (nivell 2) |
TMVL0309. Manteniment d'estructures de carrosseries de vehicles |
Tècnic en carrosseria |
UC0125_2. Reparar l'estructura del vehicle. |
|||
UC0126_2. Realitzar el conformat d'elements metàl·lics i reformes d'importància. |
Unitat de competència |
Qualificació professional |
Certificat de professionalitat |
Títol d'FP de referència |
UC0127_2. Substituir i/o reparar elements amobibles d'un vehicle. |
TMV046_2. Manteniment d'elements no estructurals de carrosseries de vehicles (nivell 2) |
TMVL0209. Manteniment d'elements no estructurals de carrosseries de vehicles |
Tècnic en carrosseria |
UC0128_2. Reparar elements metàl·lics i sintètics. |
|||
UC0129_2. Substituir i/o reparar elements fixos no estructurals del vehicle totalment o parcialment. |