Secció III. Altres disposicions i actes administratius
AJUNTAMENT D'EIVISSA
Núm. 219978
Aprovació definitiva de les bases específiques reguladores de les subvencions per autònoms,microempreses i pimes afectades per les mesures de salut pública adoptades per a contenir la Covid-19 de l’Ajuntament d’Eivissa
El Ple de la Corporació, en sessió celebrada el dia 17 de maig de 2021, va acordar, aprovar inicialment les bases específiques reguladores de les subvencions per autònoms,microempreses i pimes afectades per les mesures de salut pública adoptades per a contenir la Covid-19 de l'Ajuntament d'Eivissa.
Havent transcorregut el període d'exposició pública de l'expedient, sense que s'hagin presentat reclamacions, l'esmentat acord plenari d'aprovació inicial, resulta elevat a definitiu sense necessitat d'adopció d'acord exprés, essent el text íntegre de les bases aprovades definitivament el que es transcriu a continuació:
BASES ESPECÍFIQUES REGULADORES DE LES SUBVENCIONS PER A AUTÒNOMS, MICROEMPRESES I PIMES AFECTADES PER LES MESURES DE SALUT PÚBLICA ADOPTADES PER CONTENIR LA COVID-19 DE L'AJUNTAMENT D'EIVISSA.
Article 1.
Objecte de la subvenció
L'objecte d'aquestes bases específiques és regular les condicions que han de regir la concessió d'ajuts econòmics destinats a persones físiques i jurídiques privades, comunitats de béns o qualsevol altre tipus d'unitat econòmica o patrimoni separat afectats per les mesures de salut pública adoptades per contenir la COVID-19, que tenguin domicili social al terme municipal d'Eivissa i que hagin patit una reducció en la facturació de l'any 2020 d'un mínim del 40% en relació amb el mateix període de facturació de l'any 2019 o empreses de nova creació amb independència de la seua facturació:
LÍNIA 1: Donar liquiditat de forma immediata a persones físiques i jurídiques privades, comunitats de béns o qualsevol altre tipus d'unitat econòmica o patrimoni separat afectades per les mesures de salut pública adoptades per contenir la COVID-19, que tenguin domicili social al terme municipal d'Eivissa i que hagin patit una reducció en la facturació de l'any 2020 d'un mínim del 40% en relació amb el mateix període de facturació de l'any 2019 o empreses de nova creació amb independència de la seua facturació, quan la seua activitat sigui de tot l'any, entenent com a tot l'any, temps igual o superior a 9 mesos:
1. Autònoms sense assalariats que compleixin els requisits descrits.
1.2. Autònoms o microempreses amb un màxim de 5 assalariats.
1.2.a. Reducció d'ingressos del 60% (inclòs) o superior
1.2.b. Reducció d'ingressos del 50% (inclòs) al 59%
1.2.c. Reducció d'ingressos del 40% (inclòs) al 49%
1.3. Empreses amb entre 6 i 15 assalariats.
1.3.a. Reducció d'ingressos del 60% (inclòs) o superior
1.3.b. Reducció d'ingressos del 50% (inclòs) al 59%
1.3.c. Reducció d'ingressos del 40% (inclòs) al 49%
1.4. Empreses de nova creació durant l'any 2020
LÍNIA 2: Donar liquiditat de forma immediata a persones físiques i jurídiques privades, comunitats de béns o qualsevol altre tipus d'unitat econòmica o patrimoni separat afectades per les mesures de salut pública adoptades per contenir la COVID-19, que tenguin domicili social al terme municipal d'Eivissa i que hagin patit una reducció en la facturació de l'any 2020 d'un mínim del 40% en relació amb el mateix període de facturació de l'any 2019 o empreses de nova creació amb independència de la seua facturació, quan la seua activitat sigui inferior a tot l'any (de temporada), entenent com a tal un temps inferior a 9 mesos i superior a 6 mesos.
2.1 Autònoms sense assalariats que compleixin els requisits descrits.
2.2. Autònoms o microempreses amb un màxim de 5 assalariats.
2.2.a. Reducció d'ingressos del 60% (inclòs) o superior
2.2.b. Reducció d'ingressos del 50% (inclòs) al 59%
2.2.c. Reducció d'ingressos del 40% (inclòs) al 49%
2.3. Empreses amb entre 6 i 15 assalariats.
2.3.a. Reducció d'ingressos del 60% (inclòs) o superior
2.3.b. Reducció d'ingressos del 50% (inclòs) al 59%
2.3.c. Reducció d'ingressos del 40% (inclòs) al 49%
2.4. Empreses de nova creació durant l'any 2020.
En el cas que els mesos d'activitat l'any 2019 hagin estat inferiors als límits establerts (menys de 9 mesos per activitats de tot l'any i menys de 6 mesos per activitats de temporada) per causes directament relacionades amb obres municipals que hagin impedit el desenvolupament normal de l'activitat es podrà optar a la línia corresponent a la de l'activitat habitual amb les justificacions oportunes.
Article 2.
Requisits per obtenir la condició de persona beneficiària
Les persones beneficiàries poden ser autònoms o titulars d'empreses, persones físiques i jurídiques privades, comunitats de béns o qualsevol altre tipus d'unitat econòmica o patrimoni separat, legalment constituïdes, afectades per les mesures de salut pública adoptades per contenir la COVID-19, amb domicili social al municipi d'Eivissa.
Les entitats o agrupacions sense ànim de lucre i el personal autònom col·laborador no podran beneficiar-se d'aquestes ajudes.
Les persones beneficiàries han de complir els requisits següents:
1. Estar formalment i legalment constituïdes i inscrites, en el cas d'empreses.
2. Tenir domicili fiscal a l'illa d'Eivissa.
3. Tenir domicili social al municipi d'Eivissa. En el cas de persones autònomes sense llicència d'obertura o títol habilitant, aquest requisit serà que el domicili fiscal estigui ubicat al municipi d'Eivissa.
En el cas de persones que desenvolupin la seua activitat en el sector del transport terrestre de viatgers amb autotaxi, s'entendrà com a domicili social el municipi en el qual figura la corresponent llicència d'autotaxi.
4. Que el còmput mitjà del nombre de personal contractat l'any 2019 no superi els 15 treballadors al seu càrrec.
En el cas que la persona sol·licitant s'aculli a la línia de nova creació, el còmput anual del nombre de personal contractat l'any 2020 no podrà superar els 15 treballadors al seu càrrec.
6. Constar d'alta l'any 2019 en el cens d'empresaris, professionals i retenidors de l'Agència Estatal de l'Administració Tributària.
En el cas que la persona sol·licitant s'aculli a la línia de nova creació, ha de constar d'alta, l'any 2020, en el cens d'empresaris, professionals i retenidors de l'Agència Estatal de l'Administració Tributària.
7. Que no estiguin incurses en cap de les causes de prohibició establertes en els apartats 2 i 3 de l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i els que estableix l'article 10 del text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre.
No obstant l'anterior, per al supòsit de la circumstància establerta a l'article 13.2.e) de la llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions i la prohibició establerta a l'article 10.1.e) del Decret Legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, del text refós de la Llei de subvencions, l'acreditació de compliment d'estar al corrent de pagament serà referida en data de 31 de desembre de 2019 a l'objecte de complir amb l'acord del Ple de l'Ajuntament d'Eivissa de data 29 d'abril de 2021.
8. En compliment de l'article 11 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes, les administracions públiques de les Illes Balears i organismes i entitats dependents denegaran l'atorgament de subvencions, beques o qualsevol altre tipus d'ajuda pública a les empreses i entitats sol·licitants sancionades o condemnades en els últims tres anys per haver exercit o tolerat pràctiques laborals considerades discriminatòries per raó de sexe o de gènere, sancionades per resolució administrativa ferma o condemnades per sentència judicial ferma.
9. No tenir cap sanció ferma per infracció greu o molt greu per raons sanitàries lligades a la COVID-19, o que en el seu cas ha complit amb la sanció imposada.
10. Quan es tracti d'una agrupació de persones físiques o jurídiques sense personalitat jurídica pròpia, s'han de fer constar expressament, tant a la sol·licitud com a la resolució de concessió, els compromisos d'execució que assumeix cada un dels membres, així com l'import de la subvenció que s'ha d'aplicar a cada un d'ells, els quals tenen igualment la consideració de persones beneficiàries.
En qualsevol cas, quan es tracti d'una agrupació de persones físiques o jurídiques sense personalitat jurídica pròpia, s'ha de nomenar un representant o apoderat únic de l'agrupació, que serà el coordinador del grup, amb poder suficient per complir les obligacions que, com a beneficiari, corresponen a l'agrupació. En el cas que existeixin sancions, han de respondre solidàriament de la sanció pecuniària en proporció a les seues respectives participacions tal com està previst a l'art. 69 de la Llei 38/2003, general de subvencions, de 17 de novembre.
11. Només s'admetrà una sol·licitud per persona física, jurídica o agrupacions d'aquestes, i no se subvencionarà la mateixa situació, encara que la presentin dos beneficiaris diferents.
Article 3.
Diari oficial en què es publicarà l'extracte de la convocatòria, per conducte de la Base de Dades Nacional de Subvencions, una vegada que s'hagi presentat davant aquesta el text de la convocatòria i la informació requerida per a la seua publicació; i forma i termini en què s'han de presentar les sol·licituds
1. Aquestes bases específiques es publicaran al Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB) i al tauler d'anuncis de la seu electrònica de l'Ajuntament d'Eivissa. De conformitat amb els articles 18.2 i 23.2 de la Llei general de subvencions, l'Ajuntament d'Eivissa remetrà a la BDNS la convocatòria corresponent i un extracte seu es publicarà al BOIB, d'acord amb el procediment establert a l'article 20.8 de la Llei general de subvencions.
2. La sol·licitud s'ha de fer presentant la documentació que determini la convocatòria vigent en el Registre General de l'Ajuntament, o bé a través d'alguna de les formes previstes a l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
Les persones obligades, d'acord amb l'article 14.2 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, han de presentar les seues sol·licituds de subvencions a través de la seu electrònica municipal de l'Ajuntament d'Eivissa. En cas que aquestes persones obligades a relacionar-se electrònicament amb les administracions públiques, presentin les seues sol·licituds en format paper, s'adverteix que aquestes sol·licituds es tendran per no presentades i que s'exclourà a aquestes persones del procediment de concessió de subvencions, sense que aquest error o omissió pugui esmenar-se posteriorment, si ja ha finalitzat el termini de presentació de sol·licituds.
3. La documentació i / o les dades que ha d'acompanyar la sol·licitud és la indicada a l'imprès d'instància normalitzat, annex a la convocatòria corresponent.
4. El termini de presentació de sol·licituds serà el que determini la convocatòria corresponent.
Article 4.
Condicions de solvència i eficàcia que hagin de reunir les persones jurídiques a què es refereix l'apartat 2 de l'article 12 de la Llei General de subvencions
No es preveuen entitats col·laboradores.
Article 5.
Procediment de concessió de la subvenció
El procediment de concessió de les subvencions es tramita en règim de concurrència competitiva, tenint en compte l'excepció regulada per l'article 55.1 del RLGS d'haver de fixar un ordre de prelació entre les sol·licituds rebudes, per tant, s'atendran totes les sol·licituds rebudes en termini i forma sempre i quan compleixin els requisits i les condicions exigides per a ser beneficiari.
1. Inici
El procediment de concessió de subvencions s'inicia mitjançant la presentació d'una instància en la qual se sol·licita la subvenció, s'especifica l'activitat a subvencionar i es declara el caràcter amb què la persona sol·licitant actua. A més, s'adjuntarà la documentació que determini la convocatòria vigent.
2. Instrucció
En cas que la sol·licitud o la documentació siguin incorrectes o incompletes, l'Ajuntament d'Eivissa requerirà la seua esmena en un termini de deu dies. Un cop transcorregut aquest termini sense que la persona sol·licitant hagi donat compliment al requeriment, se la tendrà per desistida de la seua petició i s'arxivarà l'expedient. D'acord amb l'article 45.1.b) de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques, la publicació d'aquests requeriments d'esmena es realitzarà al tauler d'anuncis de la seu electrònica de l'Ajuntament d'Eivissa.
Una vegada comprovada la documentació presentada obrant en l'expedient i l'informe de l'òrgan col·legiat (comissió de valoració), l'òrgan instructor ha de formular la proposta de resolució provisional, degudament motivada, que s'ha de notificar a les persones interessades mitjançant publicació al tauler d'anuncis electrònic de la corporació de la seu electrònica municipal, amb un termini de deu dies per formular al·legacions.
Es pot prescindir de l'audiència quan no figuri al procediment ni siguin tenguts en compte altres fets que els adduïts per les persones interessades. En aquest cas, la proposta de resolució formulada tendrà el caràcter de definitiva.
Les propostes de resolucions provisionals i definitives no creen cap dret a favor de la persona beneficiària proposada, mentre no se li hagi notificat la concessió per l'òrgan competent.
3. Resolució
L'acte que resolgui el procediment de concessió de la subvenció ha de ser motivat i expressar la persona sol·licitant o la relació de persones sol·licitants als quals es concedeix la subvenció i la quantitat atorgada. Així mateix, s'ha de fer constar de manera expressa la desestimació de la resta de sol·licituds. D'acord amb l'article 45.1.b) de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques, la publicació d'aquesta resolució es realitzarà al tauler d'anuncis de la seu electrònica de l'Ajuntament d'Eivissa.
La competència per atorgar les subvencions correspon a l'òrgan fixat en l'article 8 d'aquestes bases.
4. Publicitat de les subvencions concedides
L'acord de resolució del procediment de concessió es publicarà a la seu electrònica del tauler d'anuncis electrònic de la corporació i a la Base de Dades Nacional de Subvencions (BDNS).
Article 6.
Criteris objectius d'atorgament de la subvenció i, si escau, la seua ponderació.
La concessió de la subvenció s'efectuarà en règim d'avaluació individualitzada, i serà el criteri de valoració la data i hora en què figuri registrada la sol·licitud amb la totalitat de la documentació i justificants indicats a la convocatòria. En el cas que es presenti la sol·licitud amb manca de documentació, es considera com data de registre d'entrada la data de la darrera presentació amb la totalitat de la documentació.
Els ajuts es concediran fins a l'exhauriment del crèdit atenent a totes les sol·licituds rebudes en termini i forma sempre i quan compleixin els requisits i les condicions exigides per a ser beneficiari, repartint l'import global de manera prorratejada en funció dels criteris de repartiment establerts a l'article 7 d'aquestes bases.
Article 7.
Quantia individualitzada de la subvenció o criteris per a la seua determinació
L'import global del crèdit disponible serà el que determini la convocatòria corresponent, d'acord amb les Bases d'Execució del Pressupost municipal vigent i el Pla Estratègic de Subvencions.
L'import global del crèdit disponible s'assignarà a les línies de subvenció en funció de la distribució del teixit empresarial en el municipi d'Eivissa a l'any 2019, sent del 80% per la línia 1 i del 20% per la línia 2.
La quantia de les subvencions es determinarà en funció del prorrateig de l'import global entre totes les sol·licituds rebudes en termini i forma, sempre i que compleixin els requisits i les condicions exigides per a ser beneficiari.
7.1 L'ajuda estimada que pot rebre cada beneficiari/ària serà la resultant de multiplicar la quantia resultant de prorratejar l'import global entre totes les sol·licituds rebudes en termini i forma que compleixen els requisits i condicions exigides per a ser beneficiari pels coeficients respectius:
1. Empreses sense treballadors/ores
• Reducció d'ingressos fins al 60 % inclòs: coeficient 1,25
• Reducció d'ingressos del 59 % al 50 %inclòs: coeficient 1
• Reducció d'ingressos del 49 % al 40 % inclòs: coeficient 0,75
2. Empreses d'1 fins a 5 treballadors/ores
• Reducció d'ingressos fins al 60 % inclòs: coeficient 1,5
• Reducció d'ingressos del 59 % al 50 % inclòs: coeficient 1,25
• Reducció d'ingressos del 49 % al 40 % inclòs: coeficient 1
3. Empreses de 6 fins a 15 treballadors/ores
• Reducció d'ingressos fins al 60 % inclòs:coeficient 3
• Reducció d'ingressos del 59 % al 50 % inclòs: coeficient 2
• Reducció d'ingressos del 49 % al 40 % inclòs: coeficient 1,5
7.2. L'ajuda per a empreses de nova creació durant l'any 2020 serà per l'import estimat corresponent a multiplicar la quantia resultant del prorrateig pel coeficient 1, fins al màxim establert a la convocatòria corresponent.
7.3. Les sol·licitud de les empreses de temporada (entre 6 i 9 mesos d'activitat), rebran el 45% de les quanties establertes en el punt 7.1.
En cap cas, la quantia individualitzada resultant podrà superar els 4.000,00 euros, si en el moment del repartiment global qualsevol sol·licitud superàs aquesta quantia, l'excedent es repartirà entre les restants sol·licituds amb els criteris dels coeficients indicats, fins a exhaurir el crèdit disponible.
Així mateix, si una línia de subvenció tengués excedent per manca de sol·licituds, aquest es podrà repartir entre les sol·licituds de les altres línies amb els criteris dels coeficients indicats.
Article 8.
Òrgans competents per a l'ordenació, instrucció i resolució del procediment de concessió de la subvenció i el termini en què serà notificada la resolució
1. D'acord amb la base 46, punt 5, de les Bases d'Execució del Pressupost municipal vigent, l'òrgan competent per a l'aprovació de les bases reguladores específiques serà el Ple de la corporació o les juntes rectores, en el cas dels organismes autònoms i/o consorcis adscrits.
L'òrgan competent per a l'aprovació de les successives convocatòries, així com els acords de concessió, serà la Junta de Govern Local o les juntes rectores, en el cas dels organismes autònoms i/o consorcis adscrits, excepte en el cas d'aquells que tenguin caràcter plurianual, que hauran de ser aprovades pel Ple de la corporació.
2. De conformitat amb l'article 14 de l'Ordenança general reguladora de les bases per a l'atorgament per part de l'Ajuntament d'Eivissa, l'òrgan instructor es designarà en la convocatòria i amb caràcter general ho són els serveis administratius de la regidoria delegada que promou la subvenció.
La convocatòria específica establirà la composició d'una comissió avaluadora integrada com a mínim per una Presidència, una Secretaria amb veu però sense vot i un nombre de vocals no inferior a dos, relacionats amb l'objecte de la convocatòria, que tendrà com a finalitat examinar les sol·licituds i emetre un informe que serveixi de base a la proposta de resolució.
Les activitats d'instrucció han de comprendre les activitats conduents a l'avaluació de les sol·licituds o peticions, efectuades d'acord amb els criteris, formes i prioritats de valoració establerts en la norma reguladora de la subvenció.
Correspon a l'òrgan instructor dur a terme d'ofici les actuacions necessàries per determinar, conèixer i comprovar les dades en virtut dels quals s'ha de dictar la resolució, i en concret:
a) Determinar les persones participants admeses a la convocatòria.
b) Resoldre els dubtes d'interpretació que puguin sorgir en relació amb les bases reguladors de la subvenció i la convocatòria corresponent.
c) Sol·licitar els informes de la comissió avaluadora i d'altres òrgans.
d) Avaluar les sol·licituds d'acord amb els criteris de valoració establerts.
Sense perjudici de les especificitats procedimentals que es puguin establir en les convocatòries específiques, respectuoses amb la legalitat vigent, el procediment serà el següent:
En virtut de la documentació que consta a l'expedient, l'òrgan instructor ha de formular la proposta de resolució provisional, degudament motivada, que es notificarà a les persones interessades mitjançant la seua publicació al tauler d'anuncis de la corporació i, si escau, a la pàgina web municipal, a més d'en la forma que pugui establir la convocatòria corresponent, amb un termini de deu dies per formular al·legacions.
Es podrà prescindir de l'audiència quan no figurin en el procediment ni siguin tenguts en compte altres fets que els adduïts per les persones interessades. En aquest cas, la proposta de resolució formulada tendrà el caràcter de definitiva.
3. Examinades per l'òrgan instructor les al·legacions adduïdes per les persones interessades, es formularà la proposta de resolució definitiva. La resolució ha de ser motivada i ha de contenir:
- la relació de persones sol·licitants a les quals es proposa la concessió de la subvenció i, si escau, la desestimació de la resta de sol·licituds o la inadmissió, així com la no concessió per desistiment de la persona sol·licitant, o altres causes establertes en la normativa específica aplicable.
- la quantia de la subvenció; si ho preveu la convocatòria l'òrgan competent ha de prorratejar entre les persones beneficiàries de la subvenció l'import global màxim destinat a les subvencions;
- l'especificació de l'avaluació i dels criteris seguits per efectuar-la.
L'expedient de concessió de subvencions contindrà l'informe de l'òrgan instructor en el qual consti que de la informació que figura en el seu poder es desprèn que les persones beneficiàries compleixen tots els requisits necessaris per accedir-hi.
Les propostes de resolució provisional i definitiva no creen cap dret a favor de la persona beneficiària proposada, davant l'Administració, mentre no s'hagi publicat la resolució de concessió.
4. Termini per resoldre i efectes del silenci
El termini per resoldre i notificar la resolució del procediment no pot excedir de sis mesos des de la data de finalització del termini per presentar les sol·licituds. Si en aquest termini no s'hagués notificat resolució expressa, s'entendrà desestimada per silenci administratiu negatiu la sol·licitud de subvenció, de conformitat amb l'article 25 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques.
Article 9.
Obligacions de les persones beneficiàries de les subvencions
Són obligacions de les persones beneficiàries:
a- Sotmetre's a les actuacions de comprovació i control financer previstes per la vigent normativa en matèria de subvencions.
b- Procedir al reintegrament dels fons percebuts en els supòsits contemplats a l'article 37 de la Llei general de subvencions, i en particular, per obtenir la subvenció falsejant les condicions requerides o ocultant aquelles que ho hagin impedit, o mostrant resistència, excusa, obstrucció o negativa a les actuacions de comprovació i control financer prevista a l'article 14 de la Llei general de subvencions.
c- Complir les restants obligacions que es detallen a l'article 14 de la Llei general de subvencions, segons l'establert a l'article 2.7 d'aquestes bases.
d- Conèixer i acceptar íntegrament la convocatòria; i saber que, en cas de falsedat en les dades, en la documentació aportada o ocultació d'informació, on es pugui deduir intenció d'engany en benefici propi o aliè, se'ls pot excloure d'aquest procediment i pot ser objecte de sanció en considerar-se una infracció molt greu segons l'article 25.a de la Llei 38/2007 general de Subvencions, de
17 de novembre, i que les sancions a aquesta infracció són les tipificades en el títol IV de la mateixa llei. Així mateix, si escau, els fets podran posar-se en coneixement del fiscal per si poguessin esser constitutius d'il·lícit penal.
Article 10.
Pagament
El pagament de la subvenció s'efectuarà en un termini màxim de 30 dies des de la concessió de la subvenció.
Article 11.
Determinació, si escau, dels llibres i registres comptables específics per a garantir l'adequada justificació de la subvenció
No es preveuen.
Article 12.
Termini i forma de justificació per part de la persona beneficiària o de l'entitat col·laboradora, si és el cas, de l'acompliment de la finalitat per a la qual es va concedir la subvenció i de l'aplicació dels fons percebuts
No es preveuen.
Article 13.
Mesures de garantia que, si escau, es consideri necessari constituir a favor de l'òrgan competent, mitjans de constitució i procediment de cancel·lació
No es preveuen.
Article14.
Possibilitat d'efectuar pagaments anticipats i abonaments a compte així com el règim de garanties que si escau, han d'aportar les persones beneficiaries.
No es preveuen.
Article 15.
Circumstàncies que, com a conseqüència de l'alteració de les condicions tengudes en compte per a la concessió de la subvenció, podran donar lloc a la modificació de la resolució
Com a conseqüència de la revocació pertoca reintegrar totalment o parcialment l'ajuda rebuda per les entitats beneficiàries i, si escau, l'exigència de l'interès de demora, en els casos següents:
Per al reintegrament s'han d'aplicar els procediments previstos a aquest efecte en la legislació de finances, en els quals s'ha de garantir l'audiència a les persones beneficiàries.
Les quantitats reintegrables tenen la consideració d'ingressos de dret públic i poden ser exigides per la via de constrenyiment.
L'incompliment de l'obligació de justificar la finalitat de l'ajuda econòmica rebuda en la forma i els terminis establerts suposarà, a més del reintegrament esmentat, la impossibilitat de participar en pròximes convocatòries d'ajudes municipals, mentre no es faci la devolució de l'import reclamat.
Article 16.
Compatibilitat o incompatibilitat amb altres subvencions, ajudes, ingressos o recursos per a la mateixa finalitat, procedents de qualssevol administracions o ens públics o privats, nacionals, de la Unió Europea o d'organismes internacionals
Les ajudes objecte d'aquesta convocatòria són compatibles amb altres subvencions, ajudes, ingressos o recursos per a la mateixa finalitat, efectuades per a qualsevol altre administració pública, ens públics, institucions privades o altres recursos; a excepció de les que s'especifiquin a les convocatòries corresponents. L'import de la subvenció en cap cas podrà ser de tal quantia que, aïlladament o en concurrència amb altres subvencions, ajudes, ingressos o recursos, superi el cost de l'activitat subvencionable, d'acord amb el que es preveu a l'article 19 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions.
A aquests efectes, conforme al que s'estableix a l'article 14 de la Llei 38/2003, de 17 novembre, general de subvencions, referent a les obligacions dels beneficiaris, aquests mateixos hauran de comunicar a l'Ajuntament l'obtenció d'altres subvencions, ajudes, ingressos o recursos que financen l'activitat subvencionada o qualsevol altre modificació d'igual naturalesa que afecta el pressupost de l'activitat presentada i aprovada.
Article 17.
Criteris d'incompliment de les condicions amb motiu de la concessió de la subvenció
En cas d'incompliment de les bases, així com dels compromisos assumits per les persones beneficiàries de la subvenció, serà d'aplicació el previst en el títol IV de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.
1. INFRACCIONS
Constitueixen infraccions administratives en matèria de subvencions, les següents conductes, quan hi hagi dol, culpa o simple negligència:
Infraccions LLEUS:
A) L'incompliment de les obligacions formals que es derivin de les bases generals o de la convocatòria específica.
B) L'incompliment de les obligacions d'índole comptable o registral.
C) L'incompliment de les obligacions de conservació de justificants o documents equivalents.
D) La resistència, obstrucció, excusa o negativa a les actuacions de control financer.
E) La resta de conductes tipificades com a infraccions lleus a la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.
Infraccions GREUS:
A) La falta de comunicació a l'Ajuntament de l'obtenció de subvencions per al mateix fi, procedent de qualsevol administració pública o ens públic nacional o internacional, així com la modificació de qualsevol altra circumstància que hagi servit de fonament per a la concessió de la subvenció.
B) L'incompliment, per raons imputables a la persona beneficiària, de les obligacions assumides com a conseqüència de la concessió de la subvenció.
C) La resta de conductes tipificades com a infraccions greus a la Llei estatal 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.
Infraccions MOLT GREUS:
A) L'obtenció d'una subvenció falsejant les condicions requerides per a la seua concessió o ocultant les que l'haguessin impedit.
B) La negativa o obstrucció a les actuacions de comprovació i control que ha d'efectuar l'Ajuntament.
C) La falta d'acreditació a l'Ajuntament del compliment de les obligacions imposades per a la concessió de la subvenció.
D) La resta de conductes tipificades com a infraccions molt greus a la Llei estatal 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.
2. SANCIONS
Les infraccions en matèria de subvencions es sancionaran mitjançant la imposició de sancions pecuniàries i, quan procedeixi, de sancions no pecuniàries.
Les sancions pecuniàries podran consistir en multa fixa o proporcional. La proporcional s'aplicarà sobre la quantitat indegudament obtinguda, aplicada o no justificada.
La multa pecuniària serà independent de l'obligació de reintegrament.
1. Les infraccions administratives MOLT GREUS són objecte de les següents sancions, acumulativament aplicades:
a) Multa entre el doble i el triple de la quantitat obtinguda indegudament.
b) Pèrdua del dret a obtenir subvencions de l'Ajuntament d'Eivissa, durant el termini d'entre tres i cinc anys.
c) Prohibició de contractar amb l'Ajuntament d'Eivissa per un termini d'entre tres i cinc anys.
2. Les infraccions administratives GREUS són objecte de les següents sancions, acumulativament aplicades:
a) Multa fins al doble de la quantitat obtenguda indegudament.
b) Pèrdua del dret a obtenir subvencions de l'Ajuntament d'Eivissa, durant el termini d'un a tres anys.
c) Prohibició de contractar amb l'Ajuntament d'Eivissa per un termini d'un a tres anys
3. Les infraccions administratives LLEUS són objecte de les sancions següents:
Cadascuna de les infraccions lleus serà sancionada amb multa de 75 a 3.000 euros.
4. Les sancions tipificades en el present article són independents de l'obligació de reintegrament previst a l'article 17, així com de les indemnitzacions per danys i perjudicis exigibles.
Article 18.
Criteris de graduació dels possibles incompliments de condicions imposades amb motiu de la concessió de les subvencions. Aquests criteris són aplicables per a determinar la quantitat que finalment hagi de percebre la persona beneficiària o, si escau, l'import a reintegrar, i hauran de respondre al principi de proporcionalitat
Si durant la instrucció de l'expedient o en el transcurs dels quatre anys posteriors a la concessió de la subvenció s'observen incompliments parcials o totals de les activitats objecte de la convocatòria corresponent, l'import subvencionat pot ser sotmès a cap reintegrament. En aquest sentit, de conformitat amb l'article 17.3.n) de la Llei general de subvencions, en relació amb l'article 37.2 de la mateixa llei, s'estableixen els següents criteris de graduació del possible incompliment material de l'activitat objecte d'aquesta subvenció, i sempre que la persona beneficiària acrediti una actuació inequívoca tendent a la satisfacció dels seus compromisos:
GRAU DE COMPLIMENT MATERIAL |
PERCENTATGE A REINTEGRAR |
70-74 % |
15 % |
75-79 % |
12 % |
80-84 % |
9 % |
85-89 % |
6 % |
90-94 % |
3 % |
95-99 % |
0 % |
Aquests criteris s'aplicaran per determinar la quantitat que finalment ha de percebre la persona beneficiària, o, si s'escau, l'import a reintegrar.
Article 19.
Responsabilitat, règim sancionador i inspecció
Les persones beneficiàries d'aquestes subvencions romandran sotmeses al règim de responsabilitat i sancions que preveu la normativa vigent que és aplicable en matèria de subvencions.
El compliment d'aquestes bases i de la normativa vigent en matèria de subvencions està sotmesa al règim d'infraccions i sancions del títol V del Decret legislatiu 2/2005, de 25 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions, el títol IV de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i el títol IV del Reial decret 877/2006, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.
Article 20.
Impugnació
Contra l'acord del Ple de l'Ajuntament d'Eivissa d'aprovació definitiva d'aquestes Bases es pot interposar recurs contenciós administratiu en el termini de dos mesos a comptar de l'endemà de la publicació, de conformitat amb el que disposa la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.
DISPOSICIÓ ADDICIONAL
Les remissions a articles que fan aquestes Bases s'entendran realitzades als preceptes respectius de les normes posteriors que, si escau, els puguin derogar, modificar, i/o substituir.
DISPOSICIÓ DEROGATÒRIA
A partir de l'entrada en vigor d'aquestes Bases, queden derogades les disposicions generals de l'Ajuntament d'Eivissa que s'oposin, contradiguin o resultin incompatibles amb aquesta.
DISPOSICIONS FINALS
Primera. Quan existeixin regulacions específiques de superior rang, les prescripcions d'aquestes Bases s'aplicaran amb subjecció al principi de jerarquia normativa i com a complement d'aquelles.
Segona. Tot allò que no estigui previst en aquestes Bases i/o a la convocatòria corresponent, es regirà per les Bases d'Execució del Pressupost Municipal vigent de l'Ajuntament d'Eivissa, l'Ordenança general reguladora de les bases per a l'atorgament de subvencions vigent a l'Ajuntament d'Eivissa, la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, el Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques i la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic, i la resta de normativa específica que resulti d'aplicació.
Tercera. Aquestes Bases entraran en vigor una vegada aprovades definitivament pel Ple de la corporació, un cop publicat el seu text íntegre en el BOIB.
Contra aquest acord d'aprovació definitiva, que exhaureix la via administrativa, s'hi pot interposar recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu de Palma de Mallorca, en el termini de dos mesos a comptar de l'endemà de la seua publicació, d'acord amb l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.
Eivissa, 2 de juny de 2021
El secretari acctal
Joaquin Roca Mata