Secció V. Anuncis
Subsecció segona. Altres anuncis oficials
AJUNTAMENT DE SES SALINES
Núm. 219927
Extracte de la resolució del batle de l'Ajuntament de Ses Salines per la qual s'aprova la convocatòria d'ajuts extraordinaris, i a fons perdut, per a les empreses que desenvolupen l'activitat econòmica en el municipi de Ses Salines, per pal·liar els efectes de la COVID-19
BDNS (Identif.): 567428
De conformitat amb el previst als articles 17.3.b i 20.8 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, es publica l'extracte de la convocatòria, el text complet de la qual es pot consultar en la Base de Dades Nacional de Subvencions (http://www.pap.minhafp.gob.es/bdnstrans/index) i a la pàgina web de l'Ajuntament de Ses Salines (www.ajsessalines.net).
Primer. Objecte de la convocatòria
L'objecte d'aquesta convocatòria és concedir ajudes directes a persones físiques i jurídiques que desenvolupen la seva activitat econòmica al municipi de Ses Salines i la Colònia de Sant Jordi, sempre que la seva facturació hagi minvat durant el 2020 en una quantitat superior a un 20 % respecte a l'exercici anterior.
La finalitat de la convocatòria és pal·liar el greuge que han sofert aquestes entitats per les conseqüències de la pandèmia.
Segon. Beneficiaris
Poden ser beneficiaris de les ajudes, les persones físiques o jurídiques, agrupacions de persones físiques i jurídiques privades i comunitats de béns o qualsevol altre tipus d'unitat econòmica o patrimoni separat titulars d'una empresa que desenvolupa la seva activitat econòmica al municipi de Ses Salines i la Colònia de Sant Jordi, sempre que la seva facturació hagi minvat durant el 2020 en una quantitat superior a un 20 % respecte a l'exercici anterior.
Tercer. Bases reguladores
Bases reguladores de la convocatòria d'ajuts extraordinaris, i a fons perdut, per a les empreses que desenvolupen l'activitat econòmica en el municipi de Ses Salines, per pal·liar els efectes de la COVID-19 i l'Ordenança General núm. 15, reguladora de les subvencions per a finalitats culturals, esportives, juvenils, sanitàries, d'oci i de serveis socials de l'Ajuntament de Ses Salines
Quart. Quantia
El crèdit previst per aquesta convocatòria és de 242.976,50 € amb càrrec al pressupost de l'Ajuntament de Ses Salines..
D'aquesta quantia correspon al Govern de les Illes Balears la quantia de 38.488,25 €, a l'Ajuntament de Ses Salines i la Colònia de Sant Jordi la quantia de 166.000,00€ i al Consell Insular de Mallorca la quantia de 38.488,25 €.
Cinquè. Import subvencionable
Les quanties que destinarà aquest municipi seran , segons la classificació del punt 5 de la convocatòria:
- Autònoms i empresaris que tinguin la seva raó social o fiscal al municipi de Ses Salines, sempre que hagin vist afectada la seva activitat a conseqüència de la crisi sanitària ocasionada pel COVID19: 1.000€, amb un màxim d'un local per persona o entitat beneficiària.
- Hotels, hostals, apart hotels, finques de lloguer vacacional i pensions que tinguin la seva raó social o fiscal al municipi de Ses Salines, sempre que hagin vist afectada la seva activitat a conseqüència de la crisi sanitària ocasionada pel COVID19: 3.000€, amb un màxim d'una aportació per persona o entitat beneficiària.
- Vivendes i apartaments vacacionals, sempre que hagin vist afectada la seva activitat a conseqüència de la crisi sanitària ocasionada pel COVID19: 500€, amb un màxim de tres aportacions per persona o entitat beneficiària
Sisè. Compatibilitat amb altres subvencions
Els presents ajuts són compatibles amb la percepció de qualsevol altra subvenció procedent de qualsevol entitat del sector públic o privat.
Setè. Concurrència
El procediment és de concurrència no competitiva en el registre de l'Ajuntament de Ses Salines sempre que l'expedient sigui correcte i s'aportin els documents preceptius, fins a exhaurir el total del crèdit assignat per a la convocatòria.
Vuitè. Termini i lloc per presentació de sol·licituds
El termini per presentar la sol·licitud i tota la documentació comença a partir de l'endemà d'haver-se publicat l'extracte de la convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i finalitza i l termini per presentar instàncies és de 15 dies hàbils des de la data de la publicació.
Les sol·licituds es dirigiran a l'Ajuntament de Ses Salines i es presentaran en el Registre General de l'Ajuntament o al centre Cívic de la Colònia de Sant Jordi, o telemàticament, amb certificat electrònic, a https://seu.ajsessalines.net/ o en qualsevol altra de les formes previstes en l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.
La recepció de les instàncies en seu municipal es realitzarà de les 9.30 a 13.30hores.
Novè. Documentació a adjuntar amb la sol·licitud
S'especifica en el punt 7 del text complet de la convocatòria, que es pot trobar en el web www.ajsessalines.net.
Dècim. Obligacions de les persones beneficiàries
Són obligacions de les persones beneficiàries:
a) Estar al corrent de les obligacions tributàries amb l'Agència Estatal de l'Administració Tributària (AEAT), amb la Seguretat Social i amb l'Ajuntament de Ses Salines
b) Conservar els documents que demostren que compleix els requisits per ser beneficiària de l'ajuda durant un període de quatre anys des que s'ha concedit la subvenció.
c) Sotmetre's a les actuacions de comprovació que ha d'efectuar l'òrgan que concedeix la subvenció i a qualsevol altra comprovació o control financer que poden dur a terme els òrgans de control competents, tant nacionals com comunitaris, i aportar tota la informació que li requereixin en l'exercici d'aquestes actuacions.
Onzè. Pagament
La liquidació i el pagament de les ajudes s'efectuarà una vegada comprovat que es compleixen els requisits amb la documentació que s'ha presentat amb la sol•licitud.
Les sol·licituds de subvenció no es poden resoldre individualment mitjançant resolucions de concessió simultànies, encara que no hagi acabat el termini per presentar-les.
Aquesta ajuda es concedeix en atenció a la concurrència dels requisits establerts en aquesta convocatòria sense perjudici dels controls que es poden fixar per verificar la certesa de la documentació presentada.
Dotzè. Comprovació de la veracitat de les dades
Per comprovar la veracitat de les dades aportades pels sol·licitants dels ajuts es farà una auditoria externa la qual servirà per examinar els expedients i podrà donar lloc, en cas d'incompliment, a l'inici de l'expedient de reintegrament més les possibles accions administratives o penals en què poden incórrer.
Ses Salines, a la data de la signatura electrònica (2 de juny de 2021)
El batle Juan Rodríguez Ginard