Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

AJUNTAMENT DES MIGJORN GRAN

Núm. 219469
Bases i convocatòria qie regeixen la concessió d'ajudes econòmiques per fomentar la reactivació del desenvolupament econòmic local i la promoció turística del municipi des Migjorn Gran per minimitzar l'impacte de la crisi econòmica provocada per la COVID-19

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Es fa públic que mitjançant Decret d'Alcaldia núm. 267 de data 2.6.2021, s'ha adoptat el següent acord:

PRIMER.- Aprovar les bases i la convocatòria que regeixen la concessió d'ajudes econòmiques per a fomentar la reactivació del desenvolupament econòmic local i la promoció turística del municipi des Migjorn Gran per a minimitzar l'impacte de la crisi econòmica provocada pel covid-19, que es transcriuen a continuació.

SEGON.- Els ajuts seran concedits amb càrrec a les partides pressupuestaries 433-48002 i 433-48003 amb un import màxim de 46.759,99€ sense perjudici que es puguin ampliar d'acord amb les disponibilitats de la tresoreria municipal.

TERCER.- El termini de presentació de les sol·licituds serà de 30 dies hàbils a contar des de l'endemà a la publicació de la convocatòria de les presents bases a la Base de Dades Nacional de Subvencions a través del diari oficial de la provincia (BOIB)i la pàgina web de l'Ajuntament des Migjorn Gran. El termini de presentació de sol·licituds serà improrrogable.

Signat, per mi

Es Migjorn Gran en la data de la signatura electrònica (2 de juny de 2021)

La batlessa Antonia Camps Florit

 

"BASES I CONVOCATÒRIA QUE REGEIXEN LA CONCESSIÓ D'AJUDES ECONÒMIQUES PER FOMENTAR LA REACTIVACIO DEL DESENVOLUPAMENT ECONÒMIC LOCAL I LA PROMOCIÓ TURÍSTICA DEL MUNICIPI DES MIGJORN GRAN PER A MINIMITZAR L'IMPACTE DE LA CRISI ECONÒMICA PROVOCADA PEL COVID-19

1. OBJECTE I FINALITAT

L'objecte d'aquestes bases és la regulació de la convocatòria per a la concessió d'ajudes econòmiques a persones titulars d'un negoci afectats econòmicament per la situació de crisi ocasionada per l'COVID-19.

Les mesures adoptades per les diferents administracions competents en matèria sanitària i les restriccions obligatòries per a diferents sectors econòmics de l'illa de Menorca han produït un greuge econòmic molt negatiu, del qual encara se'n deriven els seus efectes, amb una disminució dràstica dels ingressos d'aquests negocis, la qual cosa ha implicat una caiguda de l'ocupació a Menorca sense precedents.

L'Ajuntament deS Migjorn Gran pretén fomentar el desenvolupament econòmic local i la promoció turística del municipi des Migjorn Gran, d'acord amb les competències atribuïdes a l'art. 29.1.t) de la Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears, per tal d'augmentar la productivitat i competitivitat dels comerços.

La finalitat d'aquestes ajudes és aportar recursos econòmics a les persones titulars de negocis, atorgant liquiditat a les empreses del poble per a contribuir a facilitar el compliment de les seves obligacions empresarials, manteniment de l'activitat i ocupació i esmorteir la reducció dràstica d'ingressos, i així poder contribuir a la reactivació de les empreses, al manteniment del teixit comercial i empresarial des Migjorn Gran, a l'impuls de la promoció i dinamització del sector i destinada a afavorir la consolidació empresarial en el terme fomentant, impulsant i donant suport a l'activitat econòmica.

Es pretén protegir l'interès general de la ciutadania des Migjorn Gran, donant suport a les persones autònomes, microempresa i petita empresa, per a minimitzar l'impacte de la crisi econòmica provocada pel COVID-19 i aconseguir que, una vegada finalitzada l'alarma sanitària, es produeixi al més aviat possible una reactivació de l'economia de la nostra ciutat, actuant directament sobre les persones físiques i jurídiques més afectades.

2. PERSONES BENEFICIÀRIES

Podran sol·licitar l'ajuda econòmica les persones físiques o jurídiques, comunitats de béns i entitats sense ànim de lucre titulars d'un negoci amb alguna de les activitats incloses en els epígrafs de l'IAE enumerats en la base tercera en qualsevol de les formes reconegudes, i que a conseqüència en compliment del que estableix el Reial decret 926/2020, de 25 d'octubre, pel qual es declara l'estat d'alarma per a contenir la propagació d'infeccions causades pel SARSCoV-2 i la normativa de desenvolupament efectuada per l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, han vist reduïda significativament la seva facturació a partir de l'1 de gener de 2021 i que en la data de presentació de la sol·licitud d'aquesta convocatòria d'ajudes continuen exercint la seva activitat.

3. REQUISITS PER SOL·LICITAR L'AJUDA

Podran sol·licitar l'ajuda les persones físiques i jurídiques que reuneixin els següents requisits:

1. Tenir domicili social i fiscal as Migjorn Gran o domicili social i fiscal a Menorca i establiment as Migjorn Gran.

2. Figurar d'alta a l'IAE, anual o temporal, en algun dels epígrafs següents (exercicis 2020 i 2021):

  • Agrupació 64 i 65 Comerç al detall
  • Grup 671 Serveis d'alimentació als restaurants
  • Grup 672 Serveis d'alimentació a les cafeteries
  • Grup 673 Serveis d'alimentació als cafès, bars amb menjar i sense
  • Grup 676 Xocolateries, gelateries i orxateries
  • Grup 972 Perruqueries i salons de bellesa
  • Grup 455 Confecció altres articles amb matèries tèxtils
    • Epígraf 615.6 Galeries d'art
    • Epígraf 691.9 Reparació altres béns de consum NCOP •
  • Grup 699 Altres reparacions NCOP •
    • Epígraf 751.5 Greixatge i rentat vehicles
    • Epígraf 755.2 Servei al públic d'agències de viatges
    • Epígraf 933.1 Ensenyament conducció vehicles
    • Epígraf 933.9 Altres activitats d'ensenyament 2
  • Grup 944 Serveis naturopatia, acupuntura, parasanit.
    • Epígraf 967.2 Escoles i serveis de perfeccionament de l'esport
    • Epígraf 971.3 Sargit i reparació de robes
  • Grup 836 Ajud. Tec. Sanitaris i fisioterapeutes
  • Grup 839 Massatgistes, dietistes i aux. infermeria
  • Grup 887 Maquilladors i esteticistes

Nous epígrafs convocatòria 2021:

SERVEIS D'ALIMENTACIÓ

  • Epígraf 644.1 Comerç al detall de pa, pastissos, confiteria, lactis

ALTRES SERVEIS RECREATIUS

  • Epígraf 965.1 Espectacles a sales i locals (Cafè concerts)

TRANSPORT

Epígraf 721.2 Transport per autotaxis

SERVEIS DE REPARACIÓ

  • Epígraf 691.1 Reparació articles electrodomèstics
  • Epígraf 691.2 Reparació automòbils i bicicletes
  • Grup 692 Reparació de maquinària industrial

SERVEIS DE NETEJA I MANTENIMENT

  • Grup 971 Bugaderies i tintoreries
    • Epígraf 921.1 Servei de neteja de vies i jardins (Manteniment de jardins)
    • Epígraf 922.1 Servei de neteja d'interiors (Neteja habitatges, xalets i apartaments)
    • Epígraf 922.1 Servei de neteja d'interiors (Manteniment de piscines)
  • Grup 372 Reparació i manteniment de barcos

SERVEIS DE LLOGUER

  • Epígraf 854.1 Lloguer d'automòbils sense conductor
  • Epígraf 855.2 Lloguer d'embarcacions
  • Epígraf 855.3 Lloguer de bicicletes

INDUSTRIA BIJUTERA

  • Epígraf 491.2 Bijuteria
  • Epígraf 313.2 Tractament i recobriment de metalls
  • Epígraf 316.3 Cargoleria i articles derivats del filferro
  • Epígraf 482.2 Fabricació articles acabats matèries plàstiques
  • Epígraf 473.2 Fabricació d'altres articles i envasos de paper i cartó

ALTRES SERVEIS

  • Grup 973 Serveis fotogràfics i fotocòpies
  • Grup 975 Serveis d'emmarcació
    • Epígraf 849.3 Serveis de traducció i similars

ALTRES ACTIVITATS PROFESSIONALS (Secció 2)

  • Grup 774 Traductors i intèrprets
  • Grup 882 Guies de turisme
  • Grup 883 Guies intèrprets de turisme
  • Grup 432 Decoradors-dissenyadors d'interiors
  • Grup 751 Professionals publicitat i relacions públiques
  • Grup 773 Detectius privats, vigilància, protecció
  • Grup 861 Pintors, escultors, ceramistes, artesans
  • Grup 983 Agències de col·locació d'artistes
    • Epígraf 965.3 Espectacles fora d'establiment
    • Epígraf 982.4 Altres atraccions, serveis fora d'establiment

ACTIVITATS ARTÍSTIQUES (Secció 3)

  • Grup 013 Actors de cinema i teatre
  • Grup 032 Intèrprets d'instruments musicals
  • Grup 033 Cantants

També podran sol·licitar l'ajuda, sempre que no hagin estat beneficiaris dels ajuts atorgats i convocats pel CIME mitjançant Decrets de Presidència núm. 45/2021 de 5 de febrer i núm. 89/2021 de 23 de març, pels que es van aprovar les bases relatives als ajuts del CIME per pal·liar els efectes econòmics del mesos de gener, febrer i març en diferents sectors econòmics de Menorca com a conseqüència de l'adopció del nivell 4 d'alerta sanitària (BOIB núm. 16 de 6 de febrer de 2021 i BOIB núm. 41 de 25 de març de 2021) les persones físiques i jurídiques que figurin d'alta a l'IAE, anual o temporal, en algun dels epígrafs següents:

a) Serveis d'alimentació:

- E671 Serveis en restaurants.

- E672 Serveis en cafeteries.

- E673 Serveis en cafès i bars amb menjar o sense.

- E674.5 Serveis que es prestin en societats, cercles, casinos, clubs i establiments similars.

- E674.6 Serveis establerts en teatres i altres espectacles que únicament estiguin oberts durant les hores de l'espectacle, amb excepció dels balls i similars.

- E676 Serveis de xocolateries, gelateries i orxateries.

- E677 Serveis prestats per establiments classificats en els grups 671, 672, 673, 681 i 682 de les agrupacions 67 i 68, realitzats fora dels dits establiments.

 

​​​​​​​b) Servei d'hostalatge:

- E681 Servei d'hostatge en hotels i motels

- E682 Servei d'hostatge en hostals i pensions.

- E683 Servei d'hostatge en fondes i cases d'hostes.

- E684 Servei d'hostatge en hotels apartaments.

- E685 Allotjaments turístics extrahotelers. (únicament hotels rurals, agroturismes o turismes d'interior, segons el Registre insular d'empreses, activitats i establiments turístics de Menorca).

c) Ensenyament:

-E932.1 Ensenyament de formació i perfeccionament professional, no superior.

-E933.9 Altres activitats d'ensenyament.

d) Balnearis i banys:

- E942.2 Balnearis i banys.

e) Empreses esportives amb espais tancats propis:

- E967.1 Instal·lacions esportives.

- E967.2 Escoles i serveis de perfeccionament de l'esport.

f) Sectors incorporats si estan en situació d'ERTO (a més de tots els relacionats abans):

- E969.1 Sales de balls i discoteques.

3. Per a negocis amb establiment, disposar de títol habilitant municipal per exercir l'activitat, expedit per l'Ajuntament des Migjorn Gran (llicència d'obertura i funcionament, declaració responsable d'inici i exercici d'activitat, o similar).

4. Tenir una facturació inferior a la del 2019 amb més del 15%

5. Tenir una plantilla mitjana, inclosa la persona titular de l'activitat, d'un màxim de 25 treballadors/ores. El còmput de treballadors es realitza amb independència de la jornada a temps complert o parcial, el règim de contractació fixa o temporal, o que es trobi en qualsevol situació d'expedient de regulació temporal d'ocupació (ERTO), excedència, permisos, baixes per incapacitat temporal o situacions similars de suspensió de la relació laboral de l'empresa.

6. Trobar-se al corrent de les obligacions tributàries, amb la Seguretat Social i amb l'Ajuntament, així com estar al corrent en el pagament d'obligacions per reintegrament de subvencions públiques.

7. No estar en cap de les circumstàncies que li impedeixin adquirir la condició de persona beneficiària de l'ajuda econòmica, que estableix l'art. 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions (BOE núm. 276 de 18.11.2003)

8. No tenir cap proposta de sanció per infracció greu o molt greu per raons sanitàries lligades a la COVID-19. En el supòsit que l'expedient sancionador per raons sanitàries lligades a la COVID-19 s'arxivi amb posterioritat a la sol·licitud de l'ajuda, la persona interessada tindrà dret a la percepció de l'ajuda sol·licitada. En el cas de que la proposta de sanció s'arxivi, i que per tant puguin ser beneficiaris de l'ajut, els interessats ho hauran de notificar a l'Ajuntament. Per poder ser beneficiari de l'ajuts, la proposta de sanció s'ha d'haver arxivat en el lapse de temps comprès entre la presentació de la sol·licitud i la proposta de concessió.

Aquelles activitats donades d'alta en el Cens d'activitats econòmiques de l'AEAT a partir de la publicació en el BOIB d'aquestes bases restaran excloses de la present convocatòria d'ajuts.

4. QUANTIA DE L'AJUDA I DISTRIBUCIÓ DEL CRÈDIT

L'import fix de l'ajuda és de 1.200 € per negoci.

A cada establiment li correspondrà una sola ajuda (1200€) tot i que figurin d'alta en més d'un dels epígrafs de l'IAE contemplats a la convocatòria.

5. COMPATIBILITAT DE L'AJUDA ECONÒMICA

Amb l'objectiu d'arribar a tots els sectors, la concessió de l'ajuda econòmica és incompatible específicament amb les ajudes convocades mitjançant

  1. Decret de Presidència núm. 45/2021 de 5 de febrer, pel que es van aprovar les bases relatives als ajuts del CIME del mes de gener per pal·liar els efectes econòmics en diferents sectors econòmics de Menorca com a conseqüència de l'adopció del nivell 4 d'alerta sanitària (BOIB núm. 16 de 6 de febrer de 2021) i
  2. Decret de Presidència núm. 89/2021 de 23 de març, pel que es van aprovar les bases dels ajuts del CIME dels mesos de febrer i març per pal·liar els efectes econòmics derivats de l'adopció del nivell 4 d'alerta sanitària en diferents sectors econòmics de Menorca (BOIB núm. 41 de 25 de març de 2021).

La concessió de l'ajuda econòmica és compatible amb altres ajudes, subvencions, ingressos o recursos que pel mateix concepte es puguin rebre d'altres administracions o entitats, sens perjudici de l'obligació dels beneficiaris de comunicar-ho de la forma establerta en aquestes bases, i sempre que el seu còmput no superi les limitacions establertes en la normativa comunitària aplicable.

6. PRESSUPOST

Aquesta convocatòria compta amb el pressupost inicial de 46.759,99 euros, com a conseqüència de l'aportació del Govern de les Illes Balears en el marc del Conveni de col·laboració entre l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i l'Ajuntament des Migjorn Gran per concedir ajudes adreçades a pal·liar les conseqüències de les restriccions motivades per la crisi sanitària de la COVID -19 en els sectors econòmics , l'aportació del Consell Insular de Menorca en el marc del Conveni de col·laboració entre el Consell Insular de Menorca per a la dinamització comercial i amb motiu de la crisi de la covid.19 per l'any 2021 i amb l'aportació de fons propis de l'Ajuntament des Migjorn Gran, i d'acord amb l'art 58.2.a.4) del Reglament de subvencions.

Partides: 433-48002 i 433-48003

7. TERMINI I PRESENTACIÓ DE SOL·LICITUDS

El termini de presentació de les sol·licituds serà de 30 dies hàbils, a comptar a partir de l'endemà de la publicació de la convocatòria de les presents bases a la Base de Dades Nacional de Subvencions, a través del diari oficial de la província (BOIB) i de la pàgina web de l'Ajuntament des Migjorn Gran. El termini de presentació de sol·licituds serà improrrogable.

L'extracte de la convocatòria que regirà aquest procediment es publicarà, a través de la Base de Dades Nacional de subvenciones (BDNS), al Butlletí Oficial de Illes Balears (BOIB).

Les sol·licituds es presentaran únicament de forma telemàtica

El model de sol·licitud normalitzat estarà disponible en la web municipal (www.ajmigjorngran.org).

En aquest formulari constarà la declaració responsable de la persona sol·licitant sobre el compliment de tots els requisits per sol·licitar l'ajuda econòmica i de les condicions i compromisos per a la seva concessió i en concret seran:

  1. Que el domicili social i fiscal és a Migjorn Gran o que el domicili social i fiscal a Menorca i establiment a Migjorn Gran.
  2. Tenir una facturació inferior a la del 2019 amb més del 15%
  3. Que té destinats menys de 25 treballadors de mitjana anual per cada negoci pel qual demanen l'ajut.
  4. Que l'entitat està vàlidament constituïda en escriptura pública i registrada (empresa) i inscrita en el registre de cooperatives (cooperatives)
  5. Que el negoci pel qual es demana l'ajuda continua patint greuges econòmics derivats de les restriccions sanitàries adoptades arran de l'aplicació del que estableix el Reial decret 926/2020, de 25 d'octubre, pel qual es declara l'estat d'alarma per a contenir la propagació d'infeccions causades pel SARSCoV-2 i la normativa de desenvolupament efectuada per l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
  6. Que el negoci per al qual se sol·licita l'ajut exerceix la seva activitat en la data de presentació de la sol·licitud d'aquesta convocatòria d'ajudes continua exercint la seva activitat i mantindrà l'exercici de l'activitat per la qual sol·licita l'ajut, com a mínim, fins a 31 de desembre de 2021 o en l'exercici 2021 per als negocis temporals
  7. Que no està sotmès a cap de les circumstàncies recollides en l'art. 13.2 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions i de l'article 10 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions i l'article 4 apartats 5, 6 i 30.4 de la Llei orgànica 1/2002, de 22 de març, que regula el dret d'associació,
  8. Que no ha estat sancionats mitjançant resolució administrativa o sentència judicial de caràcter ferma per discriminació salarial, assetjament moral o qualsevol tipus de tracte desigual, per raó de sexe, en l'àmbit de les relacions laborals de conformitat amb el que disposa l'article 27 de la Llei 12/2006, de 20 de setembre, per a la dona.
  9. Que la totalitat de les ajudes públiques o privades finançades amb fons públics rebudes en concepte d'ajuts estatals destinades a donar suport a l'economia en el context de l'actual brot de la COVID-19 no supera l'import d'1,8 milions d'euros per empresa previst en el Marc temporal comunitari vigent.

Amb la declaració responsable, la persona interessada manifesta, sota la seva responsabilitat, que compleix els requisits establerts en aquestes bases i en la normativa vigent per obtenir les ajudes, que disposa de la documentació que així ho acredita, que la posarà a disposició de l'Administració quan li sigui requerida i que es compromet a mantenir el compliment de les anteriors obligacions durant el període de temps inherent al reconeixement o exercici.

Si la sol·licitud no reuneix els requisits establerts en la convocatòria, es requerirà la persona interessada perquè l'esmeni en el termini màxim i improrrogable de cinc dies, indicant -li que, si no ho fa, es considerarà que desisteix de la seva sol·licitud, prèvia resolució que s'ha de dictar en els termes que preveu l'article 68 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Les persones interessades es poden acollir al que recull l'art. 28.2 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, en relació al fet de no presentar documents que ja estiguin en poder de l'Ajuntament o de qualsevol Administració pública. Amb aquesta finalitat, la persona interessada haurà d'indicar en quin moment i davant quin òrgan administratiu va presentar els esmentats documents, i l'Ajuntament haurà de recaptar-los electrònicament a través de les seves xarxes corporatives

En els supòsits d'impossibilitat material d'obtenir el document/s per part d'aquest Ajuntament, i amb anterioritat a la formulació de la proposta de resolució, es podrà requerir l'entitat perquè el presenti o, si no, perquè acrediti, per altres mitjans, els requisits a què es refereix el document/s.

8. PROCEDIMENT PER A LA CONCESSIÓ DE L'AJUDA

L'ordre d'inici de l'expedient correspon a la Batlia..

Les sol·licituds es resoldran per ordre cronològic de presentació, quan s'hagin efectuat les verificacions oportunes i fins que s'esgoti el pressupost.

L'aprovació és farà per resolució de l'alcalde que és definitiva en via administrativa, serà motivada i hauran de quedar acreditats en el procediment els fonaments; també haurà de constar la persona sol·licitant a la qual es concedeix o desestima l'ajuda econòmica.

La resolució de concessió, que posarà fi a la via administrativa, serà notificada a les persones sol·licitants de conformitat amb el que prescriuen els articles 40 i següents de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques mitjançant publicació en el BOIB, a través de la BDNS, amb expressió de la convocatòria, el programa i el crèdit pressupostari a què s'imputi, la persona beneficiària, la quantitat concedida i la finalitat de la subvenció.

Aquelles sol·licituds que compleixin les condicions i requisits per adquirir la condició de persona beneficiària, però no se'ls hagi concedit l'ajuda econòmica perquè s'ha esgotat el crèdit de la convocatòria, quedaran en llista d'espera per a una segona convocatòria, seguint l'ordre del registre d'entrada de la sol·licitud, en el seu cas.

Si alguna de les persones beneficiàries renuncia a la subvenció concedida, l'òrgan concedent podrà acordar, sense necessitat d'una nova convocatòria, la concessió de la subvenció a la persona o persones sol·licitants següents en l'ordre del registre d'entrada.

L'òrgan que concedeix la subvenció comunicarà aquesta opció a les persones interessades, a fi que accedeixin a la proposta de subvenció en el termini improrrogable de deu dies. Un cop acceptada la proposta per part de la persona o persones sol·licitants, l'òrgan administratiu dictarà l'acte de concessió i procedirà a notificar-ho.

9. EFECTES DE LA CONCESSIÓ I PAGAMENT

Si la resolució és favorable, es realitzarà el pagament a través de transferència bancària a la persona beneficiària de l'ajuda.

Atès el caràcter excepcional de la situació l'abonament es realitzarà mitjançant el pagament anticipat del 100% de l'import concedit.

No podrà realitzar-se el pagament de la subvenció fins que la persona beneficiària no estigui al corrent en el compliment de les obligacions tributàries o mentre sigui deutora per resolució de procedència de reintegrament.

10. TERMINI PER A RESOLDRE I EFECTES DEL SILENCI

El termini màxim per resoldre i notificar la resolució de procediment no podrà excedir de tres mesos, comptats a partir de la data de presentació de la sol·licitud en el Registre d'entrada de l'Ajuntament des Migjorn Gran.

En els casos en que s'hagi sol·licitat alguna de les ajudes del CIME convocades pels Decrets de Presidència núm. 45/2021 de 5 de febrer i núm. 89/2021 de 23 de març, pels que es van aprovar les bases relatives als ajuts del CIM per pal·liar els efectes econòmics del mesos de gener, febrer i març en diferents sectors econòmics de Menorca com a conseqüència de l'adopció del nivell 4 d'alerta sanitària (BOIB núm. 16 de 6 de febrer de 2021 i BOIB núm. 41 de 25 de març de 2021) i, a la data de la concessió de l'ajuda per part de l'Ajuntament des Migjorn Gran encara no s'hagués resolt si és beneficiari o no, quedarà suspesa l'obligació de resoldre per part de l'Ajuntament fins a la seva comprovació definitiva.

En la resta de supòsits, el transcurs del termini màxim de tres mesos sense que s'hagi notificat la resolució del procediment a les persones interessades legitima aquestes per entendre desestimada per silenci administrativa la sol·licitud de concessió de l'ajuda econòmica.

 

​​​​​​​11. TERMINI I JUSTIFICACIÓ DE L'AJUDA ECONÒMICA

El termini per justificar l'ajuda econòmica finalitzarà el 31 de març de 2022 mitjançant tràmit telemàtic.

D'acord amb l'article 30.7 de la Llei 38/2003, General de Subvencions, i atès que es tracta de subvencions que es concedeixen en atenció a la concurrència d'una determinada situació en el perceptor, no es requerirà altre justificació que l'acreditació de que concorren dites circumstàncies, sense perjudici de les actuacions de comprovació i de control financer que puguin realitzar-se per verificar la seva exactitud.

 A tal efecte, els beneficiaris hauran de presentar una declaració formal en la que constarà:

- l'import de la facturació de l'establiment durant els anys 2019, 2020 i 2021, així com el percentatge de disminució.

- El número mig de treballadors de l'establiment durant els anys 2019, 2020 i 2021

Dita declaració es presentarà d'acord amb el model de l'annex dins el primer trimestre de l'any 2022.

L'Ajuntament des Migjorn Gran podrà sol·licitar els justificants de les despeses que es considerin oportuns i que permetin la comprovació de l'adequada aplicació de la subvenció. En els supòsits en què no s'hagin realitzat els compromisos o no es justifiqui degudament la despesa de l'import econòmic subvencionat, podrà revisar la subvenció concedida i acordar el reintegrament que procedeixi.

12. REINTEGRAMENT DE LES SUBVENCIONS

En el cas d'incompliment total o parcial de les obligacions i de les declaracions manifestades pels beneficiaris d'aquests ajuts s'iniciarà l'expedient de revocació i consegüent reintegrament dels ajuts segons correspongui.

Qualsevol alteració de les condicions tingudes en compte per a la concessió de la subvenció i, en tot cas, l'obtenció concurrent de subvencions o ajudes atorgades per altres administracions, persones o ens públics o privats, no notificades amb anterioritat i no compatibles, podrà donar lloc a la modificació de la resolució de concessió.

La resolució del reintegrament de la subvenció serà adoptada per l'Ajuntament, prèvia instrucció d'expedient d'acord amb la legislació general aplicable.

Les quantitats a reintegrar tindran la consideració d'ingressos de dret públic; és aplicable per al seu cobrament el que disposa la normativa vigent de recaptació.

La manca de reintegrament a l'Ajuntament des Migjorn Gran de les quantitats reclamades, en període voluntari, donarà lloc al cobrament per via de constrenyiment, d'acord amb la normativa vigent.

13. RÈGIM DE RECURSOS

Contra aquesta convocatòria, les bases i les resolucions administratives que s'adoptin en execució d'aquestes es poden interposar els següents recursos:

  1. Recurs de reposició, davant del mateix òrgan municipal autor de l'acte administratiu, en el termini d'un mes, a partir de l'endemà de la notificació o, si és el cas, publicació de l'acte que es recorri.
  2. Recurs contenciós administratiu, davant el Jutjat Contenciós Administratiu de les Illes Balears, en el termini de dos mesos, a partir de l'endemà de la notificació o, si és el cas, publicació de l'acte que es recorri."