Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA DE PRESIDÈNCIA, FUNCIÓ PÚBLICA I IGUALTAT

Núm. 217735
Resolució de la consellera d'Administracions Públiques i Modernització per la qual s'acorda la concessió de la Creu al Mèrit Policial amb Distintiu Blanc a diversos membres del cos de policia local de Muro

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Fets

1.  El dia 29 de març de 2019, el secretari de Muro va emetre el certificat de l'acord de la Junta de Govern Local de Muro de data 25 de març de 2019 de la proposta de sol·licitud de concessió de la Creu al Mèrit Policial amb Distintiu Blanc a diversos membres del cos de policia local de Muro.

2.  El dia 29 de juny de 2020, el batle de Muro va emetre el certificat de l'acord del Ple de l'Ajuntament de Muro de data 25 de juny de 2020 de la proposta de sol·licitud de concessió de la Creu al Mèrit Policial amb Distintiu Blanc a diversos membres del cos de policia local de Muro. Concretament es va demanar per al subinspector Miquel Serra Marimón, els oficials Jordi Vallespir Serra i Antonio Carrió Calvo; els policies Rafael Frontera Moll, Francisco José Siquier Martorell, Luís Sánchez Díaz, Felipe Méndez Gómez, Juan Sastre Fornés i Josep Porquer Perelló.

3.  El dia 20 de juliol de 2020, el director general d'Emergències i Interior va firmar la Resolució d'inici del procediment per a la concessió de la Creu al Mèrit Policial amb Distintiu Blanc als policies esmentats al punt 2. En la mateixa resolució també va nomenar l'instructor i el secretari.

4.  El dia 9 de setembre de 2020 l'instructor del procediment va emetre la proposta de resolució sobre la base dels aspectes següents:

a) Els agents proposats per a la condecoració han complit més de trenta anys de servei policial i no tenen cap expedient disciplinari en curs o sanció disciplinària pendent de cancel·lar.

b) Segons entrevistes amb agents i comandaments del cos policial de Muro, destaquen la professionalitat i dedicació dels agents proposats per a la condecoració.

Fonaments de dret

1.  L'article 52 de la Llei 4/2013, de 17 de juliol, de coordinació de les policies locals de les Illes Balears, modificat per la Llei 11/2017, de 20 de desembre, de modificació de la Llei 4/2013, determina la possibilitat de concedir premis i distincions als membres de la policia local de les Illes Balears en els termes que s'estableixin reglamentàriament.

2.  El capítol V del títol VIII del Decret 40/2019, de 24 de maig, pel qual s'aprova el Reglament marc de coordinació de les policies locals de les Illes Balears i es modifica el Decret 55/2017, de 15 de desembre, del Fons de Seguretat Pública de les Illes Balears, regula les característiques i la concessió de premis i condecoracions. En concret, l'article 132, regula les circumstàncies per les quals es pot atorgar la Creu al Mèrit Policial amb Distintiu Blanc; l'article 137, regula qui pot formular la proposta de sol·licitud de concessió del guardó; i l'article 138 regula el procediment ordinari de concessió.

Per tot això, dict la següent

Resolució

1.  Acordar la concessió de la Creu al Mèrit Policial amb Distintiu Blanc als membres del cos de la policia local de Muro que s'indiquen a continuació:

― Subinspector Miquel Serra Marimón

― Oficial Jordi Vallespir Serra

― Oficial Antonio Carrió Calvo

― Policia Rafael Frontera Moll

― Policia Francisco José Siquier Martorell

― Policia Luís Sánchez Díaz

― Policia Felipe Méndez Gómez

― Policia Juan Sastre Fornés

― Policia Josep Porquer Perelló

2. Notificar aquesta resolució als agents guardonats i a l'Ajuntament de Muro.

3. Ordenar la inscripció d'aquest acord al Registre de policies locals en la forma legalment determinada.

4. Ordenar la publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Interposició de recursos

Contra aquesta Resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant la consellera d'Administracions Públiques i Modernització en el termini d'un mes comptador des de l'endemà de la notificació, d'acord amb l'article 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i de l'article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

També es pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà de la notificació, d'acord amb l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

 

Palma, 1 de juny de 2021

La consellera d'Administracions Públiques i Modernització

Isabel Castro Fernández