Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

INSTITUT D'ESTUDIS BALEÀRICS

Núm. 217642
Resolució del president de l’Institut d’Estudis Baleàrics de dia 24 de maig de 2021 per la qual s’amplia el termini de justificació de les subvencions per a la producció i coproducció d’obres audiovisuals de contingut cultural balear per als anys 2018 i 2019

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Antecedents

1. En el Butlletí Oficial de les Illes Balears núm. 39, de 29 de març de 2018, es va publicar la Resolució de la presidenta de l'Institut d'Estudis Baleàrics de 23 de març de 2018 per la qual es convoca la concessió de subvencions per a la producció i coproducció d'obres audiovisuals de contingut cultural balear per als anys 2018 i 2019.

2. En el Butlletí Oficial de les Illes Balears núm. 80, de 28 de juny de 2018, es va publicar la Resolució de correcció d'errades i ampliació del termini per presentar les sol·licituds de la Resolució de la presidenta de l'Institut d'Estudis Baleàrics de 23 de març de 2018.

3. Al punt 15.1 de la convocatòria s'hi estableix que, de conformitat amb l'article 40 del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, es consideren despeses subvencionables les que de manera indubtable responen a la realització del projecte dins el període comprès entre la data que es presenta la sol·licitud i la data en què acaba la justificació que estableix la convocatòria, que no serà més tard del 31 de desembre de 2019.

4. Així mateix, el punt 15.3 de la convocatòria disposa que el termini en què s'han de realitzar les despeses subvencionables és el comprès entre els sis mesos anteriors a l'inici del rodatge principal de l'obra audiovisual i els dotze mesos posteriors a la finalització, sempre que s'efectuï dins el termini establert en la convocatòria per realitzar l'activitat o les seves possibles ampliacions, i especifica que per rodatge principal s'ha d'entendre el conjunt d'accions recollides en el pla de rodatge de l'obra audiovisual i que impliquin la realització i finalització de l'obra audiovisual.

5. En cas que, una vegada transcorregut el termini de justificació establert, aquesta no s'hagi presentat, l'òrgan administratiu competent requerirà el beneficiari que en un termini improrrogable de quinze dies la presenti, tal com s'estableix en l'article 70.3 del Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, aprovat pel Reial decret 887/2006, de 21 de juliol. La presentació de la justificació en aquest termini addicional no eximirà el beneficiari de les sancions que, de conformitat amb la Llei general de subvencions, corresponguin. Si, transcorregut aquest termini, no s'ha presentat la documentació requerida, s'acordarà, si escau, el reintegrament de la subvenció amb el requeriment previ establert en l'apartat 3 de l'article 70 del Reglament esmentat.

6. En una situació ordinària les ampliacions de terminis són excepcionals i s'han de sol·licitar individualment, d'acord amb el que preveuen les convocatòries i especialment l'Ordre de la conselleria d'Educació i Cultura d'1 de juliol de 2009 per la qual s'estableixen les bases reguladores de les subvencions en matèria d'educació i cultura. A causa de l'estat d'alarma i la situació de pandèmia, que han dificultat o impossibilitat l'execució dels terminis prevists, s'ha plantejat ampliar amb caràcter general el termini de justificació de la realització dels projectes audiovisuals subvencionats.

7. En el Butlletí Oficial de les Illes Balears núm. 216, de 31 de desembre de 2020, es va publicar la Resolució de la presidenta de l'Institut d'Estudis Baleàrics de 28 de desembre de 2020 per la qual s'amplia el termini de justificació de les subvencions per a la producció i coproducció d'obres audiovisuals de contingut cultural balear per als anys 2018 i 2019. L'ampliació es va fer fins al dia 30 de juny de 2021.

Fonaments de dret

1. L'article 54 del Reial decret llei 11/2020, de 31 de març, pel qual s'adopten mesures urgents complementàries en l'àmbit social i econòmic per fer front a la COVID-19, disposa mesures en matèria de subvencions i ajudes públiques:

1. En els procediments de concessió de subvencions, les ordres i les resolucions de convocatòria i concessió de subvencions i ajudes públiques previstes a l'article 22.1 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, que ja s'hagin atorgat en el moment de l'entrada en vigor del Reial decret 463/2020 es poden modificar per ampliar els terminis d'execució de l'activitat subvencionada i, si s'escau, de justificació i comprovació de l'execució, encara que no s'hagi previst en les bases reguladores corresponents.

A aquest efecte, l'òrgan competent ha de justificar únicament la impossibilitat de dur a terme l'activitat subvencionada durant la vigència de l'estat d'alarma així com la insuficiència del termini que resti després de la seva finalització per a la realització de l'activitat subvencionada o la seva justificació o comprovació.

2. També es poden modificar, a instància del beneficiari, les resolucions i els convenis de concessió de subvencions previstes a l'article 22.2 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, sense necessitat que es modifiqui, si s'escau, el reial decret que preveu l'article 28.2 de la Llei esmentada, en les mateixes condicions i amb els mateixos requisits que preveu l'apartat anterior. No obstant això, en cas que l'objecte de la subvenció sigui el finançament de les despeses de funcionament d'una entitat, el termini d'execució establert inicialment no es pot modificar.

3. L'adopció d'aquestes modificacions no està subjecta als requisits que preveu l'apartat 4 de la disposició addicional tercera del Reial decret 463/2020 i no afecta la suspensió dels terminis que estableix l'apartat 1 de la disposició addicional esmentada.

2. Els articles 28 i 29 de la Llei 2/2020, de 15 d'octubre, de mesures urgents i extraordinàries per a l'impuls de l'activitat econòmica i la simplificació administrativa en l'àmbit de les administracions públiques de les Illes Balears per pal·liar els efectes de la crisi ocasionada per la COVID-19, indiquen el següent:

Article 28

Continuació dels procediments i ampliació de terminis

1. La continuació dels procediments de subvenció en tramitació a l'entrada en vigor d'aquesta llei es regeix per les disposicions estatals reguladores de l'estat d'alarma.

2. De conformitat amb allò que disposa l'article 54 del Reial decret llei 11/2020, de 31 de març, en els procediments a què fa referència l'apartat anterior es pot concedir un període extraordinari d'execució i justificació del projecte o de l'activitat quan el període corresponent hagi expirat. Així mateix, es poden ampliar qualssevol altres terminis que no hagin expirat, encara que les bases reguladores o la convocatòria no ho prevegin.

3. A l'efecte previst en l'apartat anterior, es poden modificar o complementar motivadament les resolucions de convocatòria, fins i tot en el cas que ja s'haguessin assignat els fons públics als beneficiaris i s'hagués iniciat el període d'execució o justificació de les subvencions, sense que això impliqui obrir un nou termini de presentació de sol·licituds.

Article 29

Justificació de la subvenció

A les actuacions de gestió dels procediments que es trobin en tramitació a l'entrada en vigor d'aquesta llei, se'ls han d'aplicar les regles previstes en el capítol I del títol IV del text refós de la Llei de subvencions, si bé d'acord amb la particularitat que l'òrgan competent per a la concessió de la subvenció pot decidir motivadament:

a) Que no constitueix incompliment, a l'efecte de reintegrament o de pèrdua del dret a percebre la subvenció, la manca d'execució total de l'activitat o del projecte subvencionat, si aquesta s'ha produït com a conseqüència directa de la suspensió d'activitats o del tancament d'establiments amb motiu de l'estat d'alarma o de les mesures adoptades per combatre l'alerta sanitària generada per la COVID-19.

b) Que tampoc no constitueix incompliment, a l'efecte previst en la lletra anterior, la manca d'execució dins termini del projecte o l'activitat subvencionada en les mateixes circumstàncies.

c) L'ampliació dels terminis d'execució o de justificació abans que aquests expirin, o l'atorgament d'un període extraordinari d'execució o de justificació per raons excepcionals degudament justificades, d'acord amb l'article 28.2 d'aquesta llei.

d) Establir el caràcter subvencionable de totes o de part de les despeses que responguin a l'objecte de la subvenció i siguin necessàries per a l'execució de l'activitat, encara que aquesta no es materialitzi completament, en les mateixes circumstàncies a què fa referència la lletra e) de l'apartat 3 de l'article 25 d'aquesta llei.

e) Admetre, per a la justificació de despeses inferiors a tres mil euros, una declaració formal de la persona física o de l'entitat beneficiària, sens perjudici de les actuacions posteriors de comprovació i control.

Per tot això, d'acord amb l'article 10.1.j) dels Estatuts de l'Institut d'Estudis Baleàrics, aprovats pel Decret 48/2018, de 21 de desembre (BOIB núm. 160, de 22 de desembre de 2018; correcció d'errades: BOIB núm. 6, de 12 de gener de 2019), dict la següent

Resolució

1. Ampliar fins al dia 30 de novembre de 2021 el termini màxim per executar i justificar la realització dels projectes audiovisuals subvencionats de la convocatòria de subvencions per a la producció i coproducció d'obres audiovisuals de contingut cultural balear per als anys 2018 i 2019.

2. Publicar aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Interposició de recursos

Contra aquesta Resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant el president de l'IEB en el termini d'un mes comptador des de l'endemà de la publicació, d'acord amb l'article 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l'article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

També es pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà de la publicació, d'acord amb l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladura de la jurisdicció contenciosa administrativa.

 

Palma, 1 de juny de 2021

El president de l'IEB Miquel Company i Pons