Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

AJUNTAMENT DE FERRERIES

Núm. 215059
Bases i convocatòria que regeixen la concessió d'ajudes econòmiques per fomentar la reactivació del desenvolupament econòmic local i la promoció turística del municipi de ferreries per a minimitzar l'impacte de la crisi econòmica provocada per la COVID-19

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

De conformitat amb el que preveuen els articles 17.3b i 20.8 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, es publica l'extracte de la convocatòria el text complert de la qual es pot consultar a la Base de Dades Nacional de Subvencions (https://www.infosubvenciones.es/bdnstrans/GE/es/convocatoria/567137)

El Ple de l'Ajuntament de Ferreries, en sessió ordinària de dia 27 de maig de 2021, adoptà, entre d'altres, l'acord següent:

PRIMER. Aprovar les bases i la convocatòria, adjuntes, que regiran la concessió d'ajudes econòmiques per fomentar la reactivació del desenvolupament econòmic local i la promoció turística del municipi de Ferreries, amb l'objectiu de minimitzar l'impacte de la crisi econòmica provocada per la COVID-19, per un import de 115.340'19 euros amb càrrec a la partida 430.47900, aquesta quantia total té caràcter estimat, ja que està condicionada al nombre total d'empreses que sol·licitin l'ajuda

SEGON. Destinar el possible romanent de la convocatòria a noves mesures de foment i desenvolupament del comerç local.

TERCER. Registrar la informació a incloure en la BDNS pels mitjans electrònics que aquesta proporcioni, acompanyada del text de la convocatòria i del seu extracte. Després de registrar la informació, la BDNS posarà l'extracte de la convocatòria a la disposició del BOIB per a la seva publicació. En la publicació de l'extracte haurà de constar el codi d'identificació que hagi assignat la BDNS a la convocatòria.

L'eficàcia de la convocatòria es produirà amb la publicació de l'extracte en el BOIB.

BASES I CONVOCATÒRIA QUE REGEIXEN LA CONCESSIÓ D'AJUDES ECONÒMIQUES PER FOMENTAR LA REACTIVACIÓ DEL DESENVOLUPAMENT ECONÒMIC LOCAL I LA PROMOCIÓ TURÍSTICA DEL MUNICIPI DE FERRERIES PER A MINIMITZAR L'IMPACTE DE LA CRISI ECONÒMICA PROVOCADA PEL COVID-19

1. OBJECTE I FINALITAT

L'objecte d'aquestes bases és la regulació de la convocatòria per a la concessió d'ajudes econòmiques a persones titulars d'un negoci afectats econòmicament per la situació de crisi ocasionada per la COVID-19.

Les mesures adoptades per les diferents administracions competents en matèria sanitària i les restriccions obligatòries per a diferents sectors econòmics de l'illa de Menorca han produït un greuge econòmic molt negatiu, del qual encara se'n deriven els seus efectes, amb una disminució dràstica dels ingressos d'aquests negocis, la qual cosa ha implicat una caiguda de l'ocupació a Menorca sense precedents.

L'Ajuntament de Ferreries pretén fomentar el desenvolupament econòmic local i la promoció turística del municipi de Ferreries, d'acord amb les competències atribuïdes a l'art. 29.1.t) de la Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears, per tal d'augmentar la productivitat i competitivitat dels comerços.

La finalitat d'aquests ajuts és aportar recursos econòmics a les persones titulars de negocis, atorgant liquiditat a les empreses del municipi per contribuir a facilitar el compliment de les seves obligacions empresarials, el manteniment de l'activitat i ocupació; i esmorteir la reducció dràstica d'ingressos. D'aquesta manera es pretén contribuir al manteniment, reactivació i consolidació del teixit comercial i empresarial de Ferreries.

Es pretén protegir l'interès general de la ciutadania de Ferreries, donant suport a les persones autònomes, microempresa i petita empresa, per a minimitzar l'impacte de la crisi econòmica provocada per la COVID-19 i aconseguir que, una vegada finalitzada l'alarma sanitària, es produeixi el més aviat possible una reactivació de l'economia de la nostra ciutat, actuant directament sobre les persones físiques i jurídiques més afectades.

2. PERSONES BENEFICIÀRIES

Podran sol·licitar l'ajuda econòmica les persones físiques o jurídiques, comunitats de béns amb alguna de les activitats incloses en els epígrafs de l'IAE enumerats en la base tercera en qualsevol de les formes reconegudes, i que a conseqüència, en compliment del que estableix el Reial decret 926/2020, de 25 d'octubre, pel qual es declara l'estat d'alarma per a contenir la propagació d'infeccions causades pel SARSCoV-2 i la normativa de desenvolupament efectuada per l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, han vist reduïda significativament la seva facturació a partir de l'1 de març de 2020 i que en la data de presentació de la sol·licitud d'aquesta convocatòria d'ajudes continuen exercint la seva activitat.

3. REQUISITS PER SOL·LICITAR L'AJUDA

Podran sol·licitar l'ajuda les persones físiques i jurídiques que reuneixin els següents requisits:

1. Tenir domicili social i fiscal a Ferreries o domicili social i fiscal a Menorca i establiment a Ferreries.

2. Figurar d'alta a l'IAE, anual o temporal, en algun dels epígrafs següents (exercicis 2020 i 2021):

Activitats empresarials:

1. Epígraf 425.1. Elaboració i criança de vins.

2. Epígraf 428.2. Fabricació d'aigües gasoses i altres begudes analcohòliques.

3. Grup 452. Fabricació de calçat d'artesania i a mida (inclòs el calçat ortopèdic).

4. Grup 474. Arts gràfiques impressió gràfica.

5. Epígraf 491.1. Joieria.

6. Epígraf 491.2. Bijuteria.

7. Epígraf 644.6. Comerç al detall de masses fregides, amb o sense cobertures o farcits, patates fregides, productes d'aperitiu, fruita seca, llaminadures, preparats de xocolata i begudes refrescants.

8. Grup 651. Comerç al detall de productes tèxtils, confecció, calçat, pells i articles de cuir.

9. Epígraf 652.2. Comerç al detall de productes de drogueria, perfumeria i cosmètica, neteja, pintures, vernissos, dissolvents, papers i altres productes per a la decoració i de productes químics.

10. Epígraf 652.3. Comerç al detall de productes de perfumeria i cosmètica, i d'articles per a la higiene i la neteja personal.

11. Epígraf 652.4. Comerç al detall de plantes i herbes en herbolaris.

12. Epígraf 653.1. Comerç al detall de mobles (llevat dels d'oficina).

13. Epígraf 653.2. Comerç al per menor de material i aparells elèctrics, electrònics, electrodomèstics i altres aparells d'ús domèstic no tipus d'energia diferent de l'elèctrica, així com de mobles de cuina.

14. Epígraf 653.3. Comerç al detall d'articles de parament, ferreteria, adorn, regal o reclam (incloent-hi bijuteria i petits electrodomèstics).

15. Epígraf 653.4. Comerç al detall de materials de construcció i d'articles i mobiliari de sanejament.

16. Epígraf 659.2. Comerç al detall de mobles d'oficina i de màquines i equips d'oficina.

17. Epígraf 659.4. Comerç al detall de llibres, periòdics, articles de papereria i escriptori, i articles de dibuix i belles arts.

18. Epígraf 659.5. Comerç al detall d'articles de joieria, rellotgeria, argenteria i bijuteria.

19. Epígraf 659.6. Comerç al detall de joguines, articles d'esport, peces esportives de vestit, calçat i tocat, armes, cartutxos i articles de pirotècnia.

20. Epígraf 659.7. Comerç al detall de llavors, adobs, flors i plantes i petits animals.

21. Epígraf 659.9. Comerç al detall d'altres productes no especificats en aquesta Agrupació, excepte els que hagin de classificar-se en l'epígraf 653.9.

22. Grup 671. Serveis en restaurants.

23. Grup 672. Serveis en cafeteries.

24. Grup 673. Serveis en cafès i bars, amb i sense menjar.

25. Epígraf 674.5. Serveis que es prestin en societats, cercles, casinos, clubs i establiments anàlegs.

26. Epígraf 674.6. Serveis establerts en teatres i altres espectacles que únicament romanen oberts durant les hores de l'espectacle, excepte els balls i similars.

27. Grup 676. Xocolateries, gelateries i orxateries.

28. Epígraf 677.1. Serveis prestats pels establiments classificats en els grups 671, 672, 673 i 682 de les agrupacions 67 i 68, realitzats fora d'aquests establiments.

29. Epígraf 677.9. Altres serveis d'alimentació propis de la restauració.

30. Grup 681. Servei d'allotjament en hotels i motels.

31. Grup 682. Servei d'allotjament en hotels i pensions.

32. Grup 683. Servei d'allotjament en fondes i cases d'hostes.

33. Grup 684. Servei d'allotjament en hotels-apartaments.

34. Grup 685. Allotjaments turístics extrahotelers.

35. Epígraf 687.4. Campaments de tercera classe.

36. Grup 691. Reparació d'articles elèctrics per a la llar, vehicles automòbils i altres béns de consum.

37. Grup 699. Altres reparacions n.c.o.p ..

38. Epígraf 721.2. Transport per autotaxis.

39. Grup 845. Explotació electrònica per compte de tercers.

40. Epígraf 921.1. Serveis de neteja de carrers, vies públiques i jardins.

41. Epígraf 922.1. Serveis de neteja d'interiors (edificis, oficines, establiments comercials, residències, centres sanitaris i establiments industrials).

42. Epígraf 933.1. Ensenyament de conducció de vehicles terrestres, aquàtics, aeronàutics, etc.

43. Epígraf 933.9. Altres activitats d'ensenyament, com ara idiomes, costura, mecanografia, taquigrafia, preparació d'exàmens i oposicions i similars, N.C.O.P.

44. Grup 944. Serveis de naturopatia, acupuntura i altres serveis parasanitaris.

45. Epígraf 965.1. Espectacles en sales i locals (llevat d'espectacles taurins).

46. Epígraf 965.2. Espectacles a l'aire lliure.

47. Epígraf 967.1. Instal·lacions esportives.

48. Epígraf 967.2. Escoles i serveis de perfeccionament de l'esport.

49. Epígraf 968.2. Organització d'espectacles esportius en instal·lacions que no siguin de la titularitat dels organitzadors.

50. Epígraf 971.1. Tint, neteja sec, rentat i planxat.

51. Epígraf 972.1. Servei perruqueria.

52. Epígraf 972.2. Salons i instituts de bellesa.

53. Epígraf 973.1. Serveis fotogràfics.

54. Epígraf 973.3. Serveis de còpies de documents amb màquines fotocopiadores.

55. Epígraf 981.1. Curiositats, en parcs, grutes, etc.

56. Epígraf 989.2. Serveis organització congressos, assemblees i similars.

Activitats professionals:

1. Grup 399. Altres professionals relacionats amb altres indústries manufactureres, n.c.o.p ..

2. Grup 774. Traductors i Intèrprets.

3. Grup 777. Especialistes orientació i anàlisi persona.

4. Grup 841. Naturòpates, acupuntors i altres professionals parasanitaris.

5. Grup 861. Pintors, escultors, ceramistes, artesans.

6. Grup 887. Maquilladors i esteticistes.

3. Per a negocis amb establiment, disposar de títol habilitant municipal per exercir l'activitat, expedit per l'Ajuntament de Ferreries (llicència d'obertura i funcionament, declaració responsable d'inici i exercici d'activitat, o similar).4

4. Que el resultat econòmic anual de l'any 2020, sigui com a mínim un 20% inferior al de l'any 2019.

5. Tenir una plantilla mitjana, inclosa la persona titular de l'activitat, d'un màxim de 25 treballadors/ores. El còmput de treballadors es realitza amb independència de la jornada a temps complert o parcial, el règim de contractació fixa o temporal, o que es trobi en qualsevol situació d'expedient de regulació temporal d'ocupació (ERTO), excedència, permisos, baixes per incapacitat temporal o situacions similars de suspensió de la relació laboral de l'empresa.

6. Trobar-se al corrent de les obligacions tributàries, amb la Seguretat Social i amb l'Ajuntament, així com estar al corrent en el pagament d'obligacions per reintegrament de subvencions públiques.

7. No estar en cap de les circumstàncies que li impedeixin adquirir la condició de persona beneficiària de l'ajuda econòmica, que estableix l'art. 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions (BOE núm. 276 de 18.11.2003)

8. No tenir cap proposta de sanció per infracció greu o molt greu per raons sanitàries lligades a la COVID-19. En el supòsit que l'expedient sancionador per raons sanitàries lligades a la COVID-19 s'arxivi amb posterioritat a la sol·licitud de l'ajuda, la persona interessada tindrà dret a la percepció de l'ajuda sol·licitada. En el cas de que la proposta de sanció s'arxivi, i que per tant puguin ser beneficiaris de l'ajut, els interessats ho hauran de notificar a l'Ajuntament. Per poder ser beneficiari de l'ajut, la proposta de sanció s'ha d'haver arxivat en el lapse de temps comprès entre la presentació de la sol·licitud i la proposta de concessió.

9. Que el negoci pel qual sol·liciten la present ajuda, sigui la seva principal font d'ingressos.

Aquelles activitats donades d'alta en el Cens d'activitats econòmiques de l'AEAT a partir de la publicació en el BOIB d'aquestes bases restaran excloses de la present convocatòria d'ajuts.

4. QUANTIA DE L'AJUDA I DISTRIBUCIÓ DEL CRÈDIT

L'import de l'ajuda és fins a un màxim de 1.500 € per negoci.

A cada establiment li correspondrà una sola ajuda tot i que figuri d'alta en més d'un dels epígrafs de l'IAE contemplats a la convocatòria.

5. COMPATIBILITAT DE L'AJUDA ECONÒMICA

Amb l'objectiu d'arribar a tots els sectors, la concessió de l'ajuda econòmica és incompatible específicament amb les ajudes convocades mitjançant

1. Decret de Presidència núm. 45/2021 de 5 de febrer, pel que es van aprovar les bases relatives als ajuts del CIME del mes de gener per pal·liar els efectes econòmics en diferents sectors econòmics de Menorca com a conseqüència de l'adopció del nivell 4 d'alerta sanitària (BOIB núm. 16 de 6 de febrer de 2021) i

2. Decret de Presidència núm. 89/2021 de 23 de març, pel que es van aprovar les bases dels ajuts del CIME dels mesos de febrer i març per pal·liar els efectes econòmics derivats de l'adopció del nivell 4 d'alerta sanitària en diferents sectors econòmics de Menorca (BOIB núm. 41 de 25 de març de 2021).

La concessió de l'ajuda econòmica és compatible amb la resta d'ajudes, subvencions, ingressos o recursos que pel mateix concepte es puguin rebre d'altres administracions o entitats, sens perjudici de l'obligació dels beneficiaris de comunicar-ho de la forma establerta en aquestes bases, i sempre que el seu còmput no superi les limitacions establertes en la normativa comunitària aplicable.

6. PRESSUPOST

D'acord amb el que estableix l'art. 58.2.a.4) del Reglament de subvencions, aquesta convocatòria compta amb un pressupost màxim de 115.340'19 euros, dels quals

- 38.446,73 euros corresponen a recursos propis, procedents d'una generació de crèdit a càrrec dels romanents

- 38.446,73 euros procedents d'un conveni amb el Govern de les Illes Balears, aprovat en el Ple de l'Ajuntament de dia 25 de març de 2021

- i es preveu ampliar amb 38.446,73 euros procedents d'una subvenció del Consell Insular de Menorca que es troba en tràmit d'aprovació.

Partida: 430.47900

7. TERMINI I PRESENTACIÓ DE SOL·LICITUDS

El termini de presentació de les sol·licituds serà d'un mes, a comptar a partir de l'endemà de la publicació de l'extracte de les presents bases en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, prèvia remissió a la Base de Dades Nacional de Subvencions, les bases i la convocatòria també s'han de publicar a la pàgina web de l'Ajuntament de Ferreries. En el cas que el darrer dia de presentació sigui inhàbil, el termini s'entén prorrogat al primer dia hàbil següent.

El termini de presentació de sol·licituds serà improrrogable.

En el cas de persones físiques, la sol·licitud es presentarà preferentment de forma telemàtica. Les persones jurídiques, presentaran les sol·licituds únicament de forma telemàtica, d'acord amb el que estableix l'article 14.2 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre de procediment administratiu comú de les Administracions públiques-.

La documentació a presentar és la següent:

1. Model de sol·licitud normalitzat (Annex I) que estarà disponible a l'apartat www.carpetaciutadana.org del web de l'Ajuntament de Ferreries en el següent enllaç: https://www.carpetaciutadana.org/ferreries/solicituds/iniciartramit.aspx%c2%bfTIPO=AJE21

2. Declaració responsable de la persona sol·licitant (Annex II) sobre el compliment de tots els requisits per sol·licitar l'ajuda econòmica i de les condicions i compromisos per a la seva concessió i en concret seran:

1. Que el domicili social i fiscal és a Ferreries o que el domicili social i fiscal a Menorca i establiment a Ferreries.

2. Que el resultat econòmic anual de l'any 2020, sigui com a mínim un 20% inferior al de l'any 2019.

3. Que té destinats menys de 25 treballadors de mitjana anual per cada negoci pel qual demanen l'ajut.

4. Que l'entitat està vàlidament constituïda en escriptura pública i registrada (empresa) i inscrita en el registre de cooperatives (cooperatives)

5. Que el negoci pel qual es demana l'ajuda continua patint greuges econòmics derivats de les restriccions sanitàries adoptades arran de l'aplicació del que estableix el Reial decret 926/2020, de 25 d'octubre, pel qual es declara l'estat d'alarma per a contenir la propagació d'infeccions causades pel SARSCoV-2 i la normativa de desenvolupament efectuada per l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

6. Que el negoci per al qual se sol·licita l'ajut exerceix la seva activitat en la data de presentació de la sol·licitud d'aquesta convocatòria d'ajudes i mantindrà l'exercici de l'activitat per la qual sol·licita l'ajut, com a mínim, fins a 31 de desembre de 2021 o en l'exercici 2021 per als negocis temporals

7. Que no està sotmès a cap de les circumstàncies recollides en l'art. 13.2 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions i de l'article 10 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions i l'article 4 apartats 5, 6 i 30.4 de la Llei orgànica 1/2002, de 22 de març, que regula el dret d'associació,

8. Que no ha estat sancionats mitjançant resolució administrativa o sentència judicial de caràcter ferma per discriminació salarial, assetjament moral o qualsevol tipus de tracte desigual, per raó de sexe, en l'àmbit de les relacions laborals de conformitat amb el que disposa l'article 27 de la Llei 12/2006, de 20 de setembre, per a la dona.

9. Que la totalitat de les ajudes públiques o privades finançades amb fons públics rebudes en concepte d'ajuts estatals destinades a donar suport a l'economia en el context de l'actual brot de la COVID-19 no supera l'import d'1,8 milions d'euros per empresa previst en el Marc temporal comunitari vigent.

10. Que el negoci pel qual sol·liciten la present ajuda, sigui la seva principal font d'ingressos.

Amb la declaració responsable, la persona interessada manifesta, sota la seva responsabilitat, que compleix els requisits establerts en aquestes bases i en la normativa vigent per obtenir els ajuts, que disposa de la documentació que així ho acredita, que la posarà a disposició de l'Administració quan li sigui requerida i que es compromet a mantenir el compliment de les anteriors obligacions durant el període de temps inherent al reconeixement o exercici.

3. Document acreditatiu de què figura d'alta a l'IAE, anual o temporal, en algun dels epígrafs esmentats en la secció 3 d'aquestes bases.

4. Declaració de beneficis dels exercicis 2019 i 2020 (Annex III).

5. Declaració responsable de veracitat de les dades bancaries aportades (Annex IV).

Si la sol·licitud no reuneix els requisits establerts en la convocatòria, es requerirà la persona interessada perquè l'esmeni en el termini màxim i improrrogable de cinc dies, indicant -li que, si no ho fa, es considerarà que desisteix de la seva sol·licitud, prèvia resolució que s'ha de dictar en els termes que preveu l'article 68 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Les persones interessades es poden acollir al que recull l'art. 28.2 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, en relació al fet de no presentar documents que ja estiguin en poder de l'Ajuntament o de qualsevol Administració pública. Amb aquesta finalitat, la persona interessada haurà d'indicar en quin moment i davant quin òrgan administratiu va presentar els esmentats documents, i l'Ajuntament haurà de recaptar-los electrònicament a través de les seves xarxes corporatives.

En els supòsits d'impossibilitat material d'obtenir el document/s per part d'aquest Ajuntament, i amb anterioritat a la formulació de la proposta de resolució, es podrà requerir l'entitat perquè el presenti o, si no, perquè acrediti, per altres mitjans, els requisits a què es refereix el document/s.

8. PROCEDIMENT PER A LA CONCESSIÓ DE L'AJUDA

El procediment per tramitar les ajudes econòmiques serà el de concurrència competitiva.

L'ordre d'inici de l'expedient correspon a la Regidoria de Indústria, Comerç i Turisme.

L'òrgan competent per a la instrucció del procediment serà una persona tècnica de Regidoria de Indústria, Comerç i Turisme., a causa del caràcter comercial i econòmic de les prestacions objecte d'aquestes ajudes.

Correspon a l'òrgan instructor la realització d'ofici de totes les actuacions que es considerin necessàries per a la determinació, coneixement i comprovació de les dades i documents, en virtut dels quals s'ha de formular la proposta de resolució de l'ajuda.

La persona instructora remetrà la proposta de resolució de l'ajuda al regidor de Comerç, Indústria i Turisme, que elevarà la proposta de resolució motivada de la sol·licitud estimada o desestimada a la batlessa.

L'aprovació de la proposta de resolució de la batlessa és definitiva en via administrativa, serà motivada i hauran de quedar acreditats en el procediment els fonaments; també haurà de constar la persona sol·licitant a la qual es concedeix o desestima l'ajuda econòmica.

La resolució de concessió, que posarà fi a la via administrativa, serà notificada a les persones sol·licitants de conformitat amb el que prescriuen els articles 40 i següents de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques mitjançant publicació en el BOIB, un cop publicat a la BDNS, amb expressió de la convocatòria, el programa i el crèdit pressupostari a què s'imputi, la persona beneficiària, la quantitat concedida i la finalitat de la subvenció.

 

9. EFECTES DE LA CONCESSIÓ I PAGAMENT

Si la resolució és favorable, es realitzarà el pagament a través de transferència bancària a la persona beneficiària de l'ajuda.

Atès el caràcter excepcional de la situació l'abonament es realitzarà mitjançant el pagament anticipat del 100% de l'import concedit.

No podrà realitzar-se el pagament de la subvenció fins que la persona beneficiària no estigui al corrent en el compliment de les obligacions tributàries o mentre sigui deutora per resolució de procedència de reintegrament.

10. TERMINI PER A RESOLDRE I EFECTES DEL SILENCI

El termini màxim per resoldre i notificar la resolució de procediment no podrà excedir de quatre mesos, comptats a partir de la data de finalització de presentació de les sol·licituds en el Registre d'entrada de l'Ajuntament de Ferreries.

En els casos en que s'hagi sol·licitat alguna de les ajudes del CIME convocades pels Decrets de Presidència núm. 45/2021 de 5 de febrer i núm. 89/2021 de 23 de març, pels que es van aprovar les bases relatives als ajuts del CIM per pal·liar els efectes econòmics del mesos de gener, febrer i març en diferents sectors econòmics de Menorca com a conseqüència de l'adopció del nivell 4 d'alerta sanitària (BOIB núm. 16 de 6 de febrer de 2021 i BOIB núm. 41 de 25 de març de 2021) i, a la data de la concessió de l'ajuda per part de l'Ajuntament de Ferreries encara no s'hagués resolt si és beneficiari o no, quedarà suspesa l'obligació de resoldre per part de l'Ajuntament fins a la seva comprovació definitiva.

En la resta de supòsits, el transcurs del termini màxim de quatre mesos sense que s'hagi notificat la resolució del procediment a les persones interessades legitima aquestes per entendre desestimada per silenci administrativa la sol·licitud de concessió de l'ajuda econòmica.

11. REINTEGRAMENT DE LES SUBVENCIONS

En el cas d'incompliment total o parcial de les obligacions i de les declaracions manifestades pels beneficiaris d'aquests ajuts s'iniciarà l'expedient de revocació i consegüent reintegrament dels ajuts segons correspongui.

Qualsevol alteració de les condicions tingudes en compte per a la concessió de la subvenció i, en tot cas, l'obtenció concurrent de subvencions o ajudes atorgades per altres administracions, persones o ens públics o privats, no notificades amb anterioritat i no compatibles, podrà donar lloc a la modificació de la resolució de concessió.

La resolució del reintegrament de la subvenció serà adoptada per decret de Batlia, prèvia instrucció d'expedient d'acord amb la legislació general aplicable.

Les quantitats a reintegrar tindran la consideració d'ingressos de dret públic; és aplicable per al seu cobrament el que disposa la normativa vigent de recaptació.

La manca de reintegrament a l'Ajuntament de Ferreries de les quantitats reclamades, en període voluntari, donarà lloc al cobrament per via de constrenyiment, d'acord amb la normativa vigent.

12. RÈGIM D'INFRACCIONS I SANCIONS

El règim d'infraccions i sancions aplicable serà l'establert en la Llei 38/2003, del 17 de novembre, general de subvencions i altra legislació concordant.

13. RÈGIM DE RECURSOS

Contra aquesta convocatòria, les bases i les resolucions administratives que s'adoptin en execució d'aquestes es poden interposar els següents recursos:

1. Recurs de reposició, davant del mateix òrgan municipal autor de l'acte administratiu, en el termini d'un mes, a partir de l'endemà de la notificació o, si és el cas, publicació de l'acte que es recorri.

2. Recurs contenciós administratiu, davant el Jutjat Contenciós Administratiu de les Illes Balears, en el termini de dos mesos, a partir de l'endemà de la notificació o, si és el cas, publicació de l'acte que es recorri.

Ferreries, 31 de maig de 2021

La batlesa

Joana Febrer Rotger

 

ANNEX I.

MODEL DE SOL·LICITUD D'AJUDES ECONÒMIQUES PER FOMENTAR LA REACTIVACIÓ DEL DESENVOLUPAMENT ECONÒMIC LOCAL I LA PROMOCIÓ TURÍSTICA DEL MUNICIPI DE FERRERIES PER A MINIMITZAR L'IMPACTE DE LA CRISI ECONÒMICA PROVOCADA PEL COVID-19

Sol·licitant

Nom i llinatges

DNI/NIF:

Adreça:

Localitat:

Codi postal :

Municipi:

Província:

Adreça electrònica:

Telèfon:

 

Representant

Nom i llinatges

DNI/NIF:

Adreça:

Localitat:

Codi postal :

Municipi:

Província:

Adreça electrònica:

Telèfon:

Expòs:

1. Que he tingut coneixement de la convocatòria dels ajuts de l'Ajuntament de Ferreries amb motiu de la crisi de la COVID-19

2. Que complesc tots els requisits per obtenir aquest ajut.

3. Declar sota la meva responsabilitat que totes les dades facilitades en aquesta sol·licitud i en la documentació aportada són certes.

4. Declar que accept el contingut de les bases que regulen aquests ajuts i que em compromet a complir-les íntegrament

Deman:

1. Que es valori la documentació aportada

2. Que se m'atorgui l'ajuda que correspongui segons les bases que les regulen.

 

Signat a________________, _____ de_____________, de 2021

 

ANNEX II.

MODEL DE DECLARACIÓ RESPONSABLE- AJUT DE L'AJUNTAMENT DE FERRERIES EN MOTIU DE LA CRISI DE LA COVID-19

El/ La Sr./a ..................................................................., amb NIF núm. .......................... domiciliat/domiciliada al carrer ..................................................... núm. .........., localitat ............................................., CP ................ telèfon................................, actuant en nom propi / en qualitat de representant de .........................................................., amb NIF ......................... i telèfon ............................. situada al terme municipal de ..................................................., i amb capacitat legal per representar l'esmentat sol·licitant, segons poder atorgat davant el notari de ............................, senyor/a ..........................................................., dia ....... d ................................... i número de protocol ...................... (o altra documentació acreditativa de la representació si actua en nom d'altre)

DECLAR SOTA LA MEVA RESPONSABILITAT

1. Que el domicili social i fiscal és a Ferreries o que el domicili social i fiscal a Menorca i establiment a Ferreries.

2. Que el resultat econòmic anual de l'any 2020, és com a mínim un 20% inferior al de l'any 2019.

3. Que tinc destinats menys de 25 treballadors de mitjana anual per cada negoci pel qual demano l'ajut.

4. Que l'entitat està vàlidament constituïda en escriptura pública i registrada (empresa) i inscrita en el registre de cooperatives (cooperatives).

5. Que el negoci pel qual es demana l'ajuda continua patint greuges econòmics derivats de les restriccions sanitàries adoptades arran de l'aplicació del que estableix el Reial decret 926/2020, de 25 d'octubre, pel qual es declara l'estat d'alarma per a contenir la propagació d'infeccions causades pel SARSCoV-2 i la normativa de desenvolupament efectuada per l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

6. Que el negoci per al qual se sol·licita l'ajut exerceix la seva activitat en la data de presentació de la sol·licitud d'aquesta convocatòria d'ajudes i mantindrà l'exercici de l'activitat per la qual sol·licita l'ajut, com a mínim, fins a 31 de desembre de 2021 o en l'exercici 2021 per als negocis temporals.

7. Que no està sotmès a cap de les circumstàncies recollides en l'art. 13.2 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions i de l'article 10 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions i l'article 4 apartats 5, 6 i 30.4 de la Llei orgànica 1/2002, de 22 de març, que regula el dret d'associació.

8. Que no ha estat sancionat mitjançant resolució administrativa o sentència judicial de caràcter ferma per discriminació salarial, assetjament moral o qualsevol tipus de tracte desigual, per raó de sexe, en l'àmbit de les relacions laborals de conformitat amb el que disposa l'article 27 de la Llei 12/2006, de 20 de setembre, per a la dona.

9. Que en relació a les ajudes convocades pel Consell Insular de Menorca en el Decret de Presidència núm. 45/2021 de 5 de febrer, pel que es van aprovar les bases relatives als ajuts del CIME del mes de gener per pal·liar els efectes econòmics en diferents sectors econòmics de Menorca com a conseqüència de l'adopció del nivell 4 d'alerta sanitària (BOIB núm. 16 de 6 de febrer de 2021) i el Decret de Presidència núm. 89/2021 de 23 de març, pel que es van aprovar les bases dels ajuts del CIME dels mesos de febrer i març per pal·liar els efectes econòmics derivats de l'adopció del nivell 4 d'alerta sanitària en diferents sectors econòmics de Menorca (BOIB núm. 41 de 25 de març de 2021).

He sol·licitat alguna d'aquestes ajudes al Consell Insular de Menorca

He obtingut alguna d'aquestes ajudes del Consell Insular de Menorca

No he sol·licitat ni obtingut cap d'aquestes ajudes del Consell Insular de Menorca

10. Que la totalitat de les ajudes públiques o privades finançades amb fons públics rebudes en concepte d'ajuts estatals destinades a donar suport a l'economia en el context de l'actual brot de la COVID-19 no supera l'import d'1,8 milions d'euros per empresa previst en el Marc temporal comunitari vigent.

11. Que el negoci pel qual es sol·licita la present ajuda, és la meva principal font d'ingressos.

DECLAR sota la meva responsabilitat que les dades oferides són certes.

L'Ajuntament es reserva el dret a fer les comprovacions que estimi necessàries i a aplicar, sens perjudici, el règim sancionador que hi correspongui.

Signat a________________, _____ de_____________, de 2021

 

ANNEX III.

MODEL DE DECLARACIÓ D'INGRESSOS- AJUT DE L'AJUNTAMENT DE FERRERIES EN MOTIU DE LA CRISI DE LA COVID-19

El/ La Sr./a ..................................................................., amb NIF núm. .......................... domiciliat/domiciliada al carrer ..................................................... núm. .........., localitat ............................................., CP ................ telèfon................................, actuant en nom propi / en qualitat de representant de .........................................................., amb NIF ......................... i telèfon ............................. situada al terme municipal de ..................................................., i amb capacitat legal per representar l'esmentat sol·licitant, segons poder atorgat davant el notari de ............................, senyor/a ..........................................................., dia ....... d ................................... i número de protocol ...................... (o altra documentació acreditativa de la representació si actua en nom d'altra)

DECLAR SOTA LA MEVA RESPONSABILITAT

1. Que els beneficis dels exercicis 2019 i 2020 del negoci pel qual es demana l'ajuda van ser els següents.

Any

Beneficis

2019

 

2020

 

2. I que per tant el benefici de 2020 va ser un ..........% inferior al de 2019.

3. Observacions:

 

DECLAR sota la meva responsabilitat que les dades oferides són certes.

L'Ajuntament es reserva el dret a fer les comprovacions que estimi necessàries i a aplicar, sens perjudici, el règim sancionador que hi correspongui.

 

Signat a________________, _____ de_____________, de 2021

 

ANNEX IV.

Declaració responsable de veracitat de les dades bancàries aportades (1)

Declarant

Nom i llinatges

DNI/NIF:

Adreça:

Localitat:

Codi postal :

Municipi:

Província:

Adreça electrònica:

Telèfon:

Representant

Nom i llinatges

DNI/NIF:

Adreça de notificació o dades del mitjà preferent (posau les dades de l'opció escollida):

Localitat:

Codi postal :

Municipi:

Província:

Adreça electrònica:

Telèfon:

DECLAR:

1. La titularitat del compte bancari corresponent a les dades següents, a l'efecte de l'ingrés derivat del procediment corresponent.

Dades de l'entitat bancària

Nom entitat:

Domicili sucursal o oficina:

CODI BIC o SWIFT (2):

 

Dades del compte

IBAN

Codi entitat

Sucursal

DC

Núm. de compte

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2. La possibilitat d'acreditar documentalment les dades que s'esmenten en el punt 1, en cas que se m'exigeixin.

3. L'Ajuntament de Ferreries, una vegada fets els ingressos en el compte indicat en el punt 1 d'aquesta Declaració, queda eximida de responsabilitat per les actuacions que es derivin d'errors en les dades indicades pel declarant.

NOTA: Aquest document es pot substituir pel certificat de titularitat de dades bancàries.

Signat a________________, _____ de_____________, de 2021