Secció III. Altres disposicions i actes administratius
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
CONSELLERIA D'EDUCACIÓ I FORMACIÓ PROFESSIONAL
Núm. 212700
Resolució del conseller d’Educació i Formació Professional de 25 de maig de 2021 per la qual es convoquen ajuts econòmics per finançar el transport escolar adaptat per a alumnes amb necessitats educatives especials el curs escolar 2020-2021
Fets
1.En data 27 de juny de 2020, mitjançant resolució del conseller d'Educació, Universitat i Recerca es van convocar ajuts econòmics per al finançament del transport escolar adaptat per a alumnes amb necessitats educatives especials el curs escolar 2019-2020 (BOIB núm.115, de 27 de juny de 2020).
2.Aquest curs es proposa novament que els centres d'educació especial sostinguts amb fons públics, els quals atenen alumnes amb necessitats educatives especials, rebin ajuts per al transport escolar adaptat.
3.La quantia atorgada en convocatòries anteriors ha estat insuficient per arribar al cost real de les despeses generades pel servei de transport escolar adaptat i l'afectació per la situació de pandèmia degut a la COVID-19, per la qual cosa s'incrementa la quantia de l'ajut econòmic pel finançament d'aquest transport a 700.000 €.
4.Aquesta convocatòria està prevista en el Pla Estratègic de Subvencions de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per als exercicis 2018-2020, aprovat per l'Acord del Consell de Govern de 9 de març de 2018 (BOIB núm. 31, de 10 de març de 2018) i prorrogat mitjançant l'Acord del Consell de Govern de 25 de gener de 2021, pel qual es prorroga la vigència fins que s'aprovi i desplegui efectes el nou Pla Estratègic de Subvencions, i s'adequa a les seves bases reguladores.
5.La Comunitat Autònoma de les Illes Balears té, en matèria d'ensenyament no universitari, la competència exclusiva, entre d'altres, en el règim de beques i ajuts amb fons propis, així com en serveis educatius, d'acord amb el que indica l'article 36.1 de l'Estatut d'autonomia de les Illes Balears (Llei orgànica 1/2007, de 28 de febrer, de reforma de l'Estatut d'autonomia de les Illes Balears). D'acord amb el Decret 11/2021, de 15 de febrer, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s'estableixen les competències i l'estructura orgànica bàsica de les conselleries de l'Administració de la Comunitat autònoma de les Illes Balears, correspon a la Conselleria d'Educació i Formació Professional l'exercici de la competència esmentada.
Fonaments de dret
1.La Llei orgànica 1/2002, de 22 de març, reguladora del dret d'associació, que estableix en l'article 31 que les administracions públiques, en l'àmbit de les respectives competències, han de promoure i facilitar el desenvolupament de les associacions que persegueixin finalitats d'interès general i han de respectar sempre la llibertat i l'autonomia davant els poders públics, així com establir ajuts i subvencions per dur a terme les seves activitats.
2.La Llei orgànica 3/2020, de 29 de desembre, per la que es modifica la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'educació, que en l'apartat quaranta-nou ter de l'article únic, el qual modifica els apartats 1 i 2 de l'article 71 de la Llei 2/2006, indica el següent:
1. Les administracions educatives han disposar els mitjans necessaris perquè tot l'alumnat assoleixi el màxim desenvolupament personal, intel·lectual, social i emocional, així com els objectius que aquesta Llei estableix amb caràcter general.
2. Correspon a les administracions educatives assegurar els recursos necessaris per tal que els alumnes i les alumnes que requereixin una atenció educativa diferent de l'ordinària, perquè presenten necessitats educatives especials [...], puguin assolir el màxim desenvolupament possible de les seves capacitats personals i, en tot cas, els objectius establerts amb caràcter general per a tot l'alumnat.
3.L'article 72.5 de la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'educació, d'acord amb la redacció establerta en la Llei orgànica 3/2020, de 29 de desembre, que, en relació a l'alumnat amb necessitats específiques de suport educatiu, esmenta que les administracions educatives poden col·laborar amb altres administracions o entitats públiques o privades, institucions o associacions, per facilitar l'escolarització, una millor incorporació d'aquest alumnat al centre educatiu, la promoció de l'èxit educatiu i la prevenció de l'abandonament escolar prematur.
4.La Llei 9/2019, de 19 de febrer, de l'atenció i els drets de la infància i l'adolescència de les Illes Balears.
5.L'article 14 del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, que estableix que el procediment per a la concessió de subvencions s'ha d'iniciar d'ofici en els casos en què la selecció dels possibles beneficiaris s'hagi de fer en règim de concurrència, mitjançant convocatòria, i l'article 15.1 de la mateixa norma, segons el qual la convocatòria s'ha d'aprovar per resolució de l'òrgan competent i s'ha de publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
6.La Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
7.La Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals.
8.El Reial decret 1876/1997, de 12 de desembre, sobre traspàs de funcions i serveis de l'Administració de l'Estat a la Comunitat Autònoma de les Illes Balears en matèria d'ensenyament no universitari.
9.El Reial decret 1544/2007, de 23 de novembre, pel qual es regulen les condicions bàsiques d'accessibilitat i no-discriminació per a l'accés i la utilització de les formes de transport per a persones amb discapacitat.
10.El Decret 39/2011, de 29 d'abril, pel qual es regula l'atenció a la diversitat i l'orientació educativa als centres educatius no universitaris sostinguts amb fons públics.
11.El Decret 62/2006, de 7 de juliol, pel qual es regula el règim de control intern que ha d'exercir la Intervenció General de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
12.L'article 2.6.d) del Decret 11/2021, de 15 de febrer, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s'estableixen les competències i l'estructura orgànica bàsica de les conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, disposa que la Conselleria d'Educació i Formació Professional, a través de la Direcció General de Primera Infància, Innovació i Comunitat Educativa, exerceix les competències en matèria d'atenció a la diversitat, entre d'altres.
13.L'Ordre de la consellera d'Educació i Cultura, d'1 de juliol de 2009, per la qual s'estableixen les bases reguladores de les subvencions en matèria d'educació i cultura (BOIB núm. 100, d'11 de juliol de 2009), en especial l'article 4.1, que disposa que les convocatòries d'ajuts s'han d'aprovar per resolució del conseller amb competències en matèria d'educació.
14.L'Acord del Consell de Govern de 7 de setembre de 2020 pel qual s'aplica la previsió de l'article 117.2 de Llei de finances de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears respecte a l'exercici de la funció interventora en règim de fiscalització prèvia limitada.
Per tot això, segons el que disposen l'article 15.1 del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, modificat per la disposició final setena de la Llei 13/2017, i l'article 4 de l'Ordre de la consellera d'Educació i Cultura d'1 de juliol de 2009, per la qual s'estableixen les bases reguladores de les subvencions en matèria d'educació i cultura; amb la fiscalització prèvia limitada de la Intervenció General de la Comunitat Autònoma; a proposta la directora general de Primera Infància, Innovació i Comunitat Educativa, i en ús de les facultats que m'atribueix la Llei 1/2019, de 31 de gener, del Govern de les Illes Balears, dict la següent
Resolució
1.Aprovar la convocatòria d'ajuts econòmics per al transport escolar adaptat d'alumnes usuaris amb necessitats educatives especials en centres d'educació especial privats sostinguts amb fons públics per al curs escolar 2020-2021.
2.Aprovar els termes de la convocatòria, que figuren en l'annex 1 d'aquesta Resolució.
3.Establir l'import total d'aquesta convocatòria en set-cents mil euros (700.000,00 €), a càrrec de la partida pressupostària 13601.421K01.48000.00 dels pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per a l'any 2021.
4.Publicar aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i ordenar que entri en vigor l'endemà d'haver-se publicat.
Interposició de recursos
Contra aquesta Resolució —que exhaureix la via administrativa— es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant el conseller d'Educació i Formació Professional en el termini d'un mes comptador des de l'endemà d'haver-se publicat en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, d'acord amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i amb l'article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
També es pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà de publicar-se, d'acord amb l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.
Palma, 25 de maig de 2021
El conseller d'Educació i Formació Professional Martí X. March i Cerdà
ANNEX 1 Bases de la convocatòria
Primer
Objecte de la convocatòria, finalitat i bases reguladores
1.L'objecte d'aquesta convocatòria és establir els ajuts econòmics destinats a finançar el transport escolar adaptat dels alumnes usuaris amb necessitats educatives especials de centres d'educació especial ubicats a les Illes Balears des del domicili al centre que correspongui i viceversa, amb la finalitat de promoure l'autonomia de les persones amb discapacitat funcional perquè puguin desenvolupar una vida independent i, en conseqüència, gaudir dels mateixos drets que la resta de ciutadans.
2.Aquesta convocatòria d'ajuts es regeix, a més de pel règim aplicable, per l'Ordre de la consellera d'Educació i Cultura, d'1 de juliol de 2009, per la qual s'estableixen les bases reguladores de les subvencions en matèria d'educació i cultura.
3.L'àmbit d'aplicació d'aquesta convocatòria és autonòmic, de forma que únicament se subvencionen projectes que contenguin activitats que s'hagin de desenvolupar a les Illes Balears.
Segon
Import màxim de la convocatòria i crèdit pressupostari
L'import màxim que es destina a aquesta convocatòria és de 700.000,00 euros, a càrrec de la partida pressupostària 13601.421K01.48000.00 dels pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per a l'exercici 2021.
Tercer
Requisits per ser-ne beneficiaris
1.Poden sol·licitar les subvencions que s'estableixen en aquesta convocatòria les entitats sense ànim de lucre que gestionen centres d'educació especial privats sostinguts amb fons públics per a alumnes amb necessitats educatives especials, en règim de concert o col·laboració amb l'administració pública competent, que ofereixen un servei de transport escolar adaptat per als alumnes als quals es destinen aquests serveis.
2.Els beneficiaris de la subvenció que es convoca no han d'estar sotmesos a cap de les prohibicions per ser-ne beneficiaris que s'estableixen en l'article 10 del Text refòs de la Llei de Subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, i en l'article 11 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes.
3.Els beneficiaris han de complir les obligacions que figuren en l'article 11 del Text refós de la Llei de Subvencions, aprovat pel Text refós de la Llei de Subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, els compromisos de l'article 11 de l'Ordre de la Consellera d'Educació i Cultura d'1 de juliol de 2009 i els requeriments que s'especifiquen en aquesta convocatòria.
4.A més dels punts anteriors, els beneficiaris han de complir els requisits següents:
a)Tenir domicili social (representació o delegació) a les Illes Balears.
b)Tenir capacitat jurídica i d'obrar.
c)Tenir concert educatiu en educació especial per al curs acadèmic 2019-2020.
d)Tenir els alumnes matriculats a educació infantil, educació obligatòria, TAVA o formació professional.
e)Acreditar que tots els treballadors disposen del certificat negatiu de delictes sexuals.
f)No haver estat sancionat o condemnat per exercir o tolerar pràctiques laborals considerades discriminatòries per raó de sexe o de gènere per resolució administrativa ferma o sentència judicial ferma. En el cas que hagin estat sancionats o condemnats en aquesta situació, s'hi poden presentar sempre que hagin complert la sanció o la pena imposada i hagin elaborat un pla d'igualtat amb actuacions adreçades a la consecució efectiva de la igualtat de gènere en les condicions previstes en la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes.
g)Establir les rutes de transport que siguin necessàries per atendre les demandes que els usuaris dels centres educatius facin, d'acord amb la normativa vigent.
Quart
Criteris de valoració objectius
1.La concessió de subvencions d'aquesta convocatòria es regeix pels principis de publicitat, concurrència, objectivitat, igualtat, no-discriminació i transparència.
2.Els criteris objectius que s'han de tenir en compte en la ponderació de les sol·licituds són els següents:
-Bloc 1. Qualitat tècnica del servei (fins a 23 punts)
a)Justificació i marc en el qual es desenvolupa el projecte (de 0 a 5 punts).
*Especifica el context en què es desenvolupa el projecte (1 punt).
*Identifica les necessitats del context (1 punt).
*Especifica la missió de l'entitat (1 punt).
*Especifica la visió de l'entitat (1 punt).
*Especifica els destinataris de l'entitat (1 punt).
b)Definició del servei (de 0 a 3 punts).
*Especifica la finalitat del servei (1 punt).
*Especifica els destinataris del servei (1 punt).
*Raona la necessitat que justifica oferir aquest servei (1 punt).
c)Objectius del servei (de 0 a 4 punts).
*Presenta objectius generals adients al perfil de l'alumnat destinatari que assenyalen de forma àmplia i global el que es pretén fer durant la implementació del projecte (fins a 2 punts).
*Presenta objectius específics adients al perfil de l'alumnat destinatari (fins a 2 punts).
d)Descripció de les activitats concretes que es desenvoluparan (de 0 a 5 punts).
*Especifica l'activitat objecte del projecte (1 punt).
*Especifica la ruta o rutes del servei (1 punt).
*Especifica el període de prestació del servei (1 punt).
*Especifica els horaris del servei (1 punt).
*Adequa les activitats als objectius (1 punt).
e)Experiència de l'entitat en l'execució de projectes amb les mateixes característiques (de 0 a 6 punts).
*Un punt per any d'experiència (fins a 6 punts).
-Bloc 2. Capacitat operativa i tècnica de l'entitat sol·licitant (fins a 15 punts)
a)Estructura d'organització i funcionament (de 0 a 6 punts).
*Especifica l'estructura d'organització i funcionament de l'entitat (fins a 3 punts).
*Descriu el funcionament del servei subvencionat (fins a 3 punts).
b)Descripció dels recursos materials necessaris per desenvolupar el projecte (de 0 a 5 punts).
*Descriu els vehicles i les mesures de seguretat (fins a 2 punts).
*Especifica la ruta i nombre d'alumnes als quals presta el servei (fins a 2 punts).
*Inclou altres recursos materials necessaris o accessoris (1 punt).
c)Descripció dels recursos humans necessaris per desenvolupar el projecte (de 0 a 4 punts).
*Especifica els recursos humans necessaris per prestar el servei (fins a 2 punts).
*Explica les funcions de cadascun dels recursos humans necessaris per prestar el servei (fins a 2 punts).
-Bloc 3. Seguiment i control del projecte (de 0 a 12 punts)
*Especifica un registre diari d'assistència (fins a 2 punts).
*Especifica un sistema de control d'incidències i resolució d'incidències (fins a 2 punts).
*Especifica un protocol en cas d'accident (fins a 2 punts).
*Estableix revisions periòdiques dels vehicles i de les mesures de seguretat (fins a 2 punts).
*Estableix un pla de prevenció de riscs laborals (per cada mesura 1 punt, fins a 4 punts).
-Bloc 4. Pressupost del servei (fins a 6 punts)
*Presenta un pressupost desglossat d'ingressos (3 punts).
*Presenta un pressupost desglossat de despeses (3 punts).
-Bloc 5. Avaluació del servei (fins a 8 punts)
*Especifica com farà l'avaluació inicial del servei (2 punts).
*Especifica com farà l'avaluació del procés del servei (2 punts).
*Especifica com farà l'avaluació final del servei (2 punts).
*Aporta sistemes de valoració del grau de satisfacció dels usuaris amb el servei i/o tercers que reben el servei indirectament (famílies) (2 punts).
Cinquè
Determinació i atorgament de l'import de la subvenció
1.Per determinar l'import de la subvenció s'ha de valorar cada projecte de 0 a 64 punts, d'acord amb els criteris que estableix el punt quart (criteris de valoració objectius) d'aquestes bases.
2.La puntuació mínima necessària d'un projecte per accedir a la subvenció és de 35 punts.
3.Un cop poden accedir a la subvenció, l'import de les subvencions que s'atorguin s'ha de determinar segons els supòsits següents:
a)Si l'alumne i/o l'entitat no ha rebut cap altre ajut econòmic pel mateix concepte, l'import és el següent:
Ruta |
Preu per alumne i dia |
Preu per alumne amb mobilitat reduïda (1) i dia |
Preu per alumne amb trastorn de conducta greu (2) i dia |
---|---|---|---|
Transport local ordinari |
10 € |
14 € |
14 € |
Transport comarcal ordinari |
16 € |
19,75 € |
19,75 € |
(1)Les entitats han de presentar una declaració responsable en què especifiquin els noms dels alumnes que estan en possessió del certificat de minusvalidesa, lliurat per la Direcció General d'Atenció a la Dependència, en què hi hagi una puntuació de 40 punts o més en l'apartat de mobilitat reduïda, obtingut segons el barem de dificultats de mobilitat de l'annex 3 del Reial decret 1971/1999, de 23 de desembre, de procediment per al reconeixement, declaració i qualificació del grau de minusvalidesa.
(2)Alumnes que presenten trastorn greu de conducta amb informe del psiquiatra o psicòleg clínic actualitzat en què consti el diagnòstic esmentat.
b)Si l'alumne i/o l'entitat ha rebut algun altre ajut econòmic pel mateix concepte, així com si els alumnes han fet ingressos econòmics a l'entitat pel transport, també es consideren aportacions a l'entitat:
-Si la suma d'aquests ajuts econòmics no supera el cost total de l'activitat objecte de subvenció, l'import no es modifica.
-Si la suma d'aquests ajuts supera el cost total de l'activitat objecte de subvenció, l'import ha de patir una reducció. Aquesta reducció es determina en funció de l'altre ajut rebut, de manera que no se superi el cost total de l'activitat.
c)Si l'entitat rep algun ajut, aquest s'ha de dividir pel nombre d'alumnes, segons la relació dels alumnes del punt 8.4.e) d'aquestes bases.
4.Si la suma dels imports sol·licitats per tots els projectes de la mateixa activitat no supera l'import màxim previst en el punt segon d'aquestes bases, s'ha d'atorgar a les entitats el 100 % de l'import sol·licitat.
5.Si l'import total de les subvencions a atorgar supera el pressupost màxim que s'estableix en el punt segon d'aquestes bases, s'ha de fer una reducció del mateix tant per cent per a totes les entitats.
Sisè
Actuacions objecte de subvenció
1.Són objecte de subvenció les actuacions que s'hagin duit a terme entre el 10 de setembre de 2020 i el 22 de juny de 2021 que tenguin com a finalitat el transport escolar adaptat des del domicili o residència habitual dels alumnes usuaris al centre d'educació especial corresponent. Els tipus de transport poden ser:
a)Transport local ordinari (TLO): transport ordinari d'alumnes amb necessitats educatives especials a una distància igual o inferior als 10 quilòmetres des del domicili de l'usuari al centre.
b)Transport comarcal ordinari (TCO): transport ordinari d'alumnes amb necessitats educatives especials a una distància superior als 10 quilòmetres des del domicili de l'usuari al centre.
2.La consideració o no de la condició de transport escolar adaptat la determinen les disposicions de l'annex VIII del Reial decret 1544/2007, de 23 de novembre, pel qual es regulen les condicions bàsiques d'accessibilitat i no-discriminació per a l'accés i utilització dels mitjans de transport per a alumnes amb necessitats educatives especials. No obstant això, i únicament a l'efecte d'aquesta convocatòria, la Conselleria d'Educació i Formació Professional pot considerar com a transport especial aquells projectes de transport ordinari que acreditin degudament en la justificació la utilització d'ajudes tècniques al transport que suposin la inclusió de qualsevol mitjà que faci d'intermediari amb la persona amb mobilitat reduïda i que possibiliti l'eliminació efectiva de tot el que dificulti l'autonomia individual de l'usuari.
3.La Conselleria d'Educació i Formació Professional pot comprovar (mitjançant el GestIB) la condició local o comarcal dels alumnes usuaris declarats per les entitats a les sol·licituds.
4.Les despeses que es consideren objecte d'ajut fins a la totalitat de l'import de l'ajut concedit són les següents:
a)Despeses del personal necessari per dur a terme el transport: nòmines i justificants d'ingrés de les quotes de la Seguretat Social i d'ingrés de les retencions per IRPF.
b)Altres despeses directes del servei de transport: assegurances de vehicles, combustible, manteniment de vehicles i similars.
c)Factures de proveïdors de transport i ajudes tècniques en el transport ordinari.
d)Subcontractació del servei.
Setè
Presentació de les sol·licituds, termini i requisits
1.Totes les entitats sol·licitants han de presentar el model oficial de sol·licitud i els annexos. Aquesta sol·licitud està a disposició de les entitats interessades a la pàgina web de la Direcció General de Primera Infància, Innovació i Comunitat Educativa (http://dgpice.caib.es).
2.En qualsevol cas, les sol·licituds han de contenir totes les dades necessàries per identificar l'entitat i el seu representant legal i han d'anar acompanyades de la resta de la documentació que s'indica en el punt vuitè d'aquest annex.
3.Les sol·licituds s'han d'adreçar a la Direcció General de Primera Infància i Comunitat Educativa i s'han de presentar en el termini màxim que s'indica en el paràgraf següent.
4.Segons el que estableix l'article 5.2 de la Instrucció 2/2020 del director general de Modernització i Administració Digital per la qual s'estableixen les pautes per adaptar les convocatòries a la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, en relació als llocs de presentació de la documentació per a procediments sense tràmit telemàtic a la Seu Electrònica adreçats a subjectes obligats a relacionar-se electrònicament amb les administracions públiques dins el termini de quinze dies naturals comptadors a partir de l'endemà de la publicació d'aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, les entitats interessades han de presentar les sol·licituds de forma electrònica mitjançant el Registre Electrònic Comú (REC), i han d'adjuntar la sol·licitud específica del procediment signada electrònicament. En cas de presentar-la de manera presencial, l'Administració, conforme al que estableix l'article 68.4 de la Llei 39/2015, els requerirà que la realitzin en la forma indicada.
5.D'acord amb l'article 28 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment comú de les administracions públiques, els sol·licitants autoritzen la consulta o l'obtenció dels documents que han d'aportar, llevat que en el procediment hi consti la seva oposició expressa o que la llei especial aplicable requereixi un consentiment exprés.
6.D'acord amb l'article 22.4 del Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de juliol, la presentació de la sol·licitud per a l'obtenció de l'ajut comporta l'autorització del sol·licitant perquè l'òrgan que la concedeix obtengui de forma directa l'acreditació del compliment de les obligacions tributàries amb l'Agència Estatal d'Administració Tributària, la Seguretat Social i la Hisenda autonòmica, mitjançant certificats electrònics. Malgrat això, si el sol·licitant denega expressament aquesta autorització, ha d'aportar els certificats que ho acreditin.
Vuitè
Documentació que s'ha d'adjuntar a la sol·licitud
1.Per poder participar en aquesta convocatòria, si és la primera vegada que hi participa o hi ha hagut algun canvi respecte a la documentació presentada en altres convocatòries, cada entitat ha d'adjuntar a la sol·licitud que es troba en l'annex 2, emplenada i signada, la documentació següent, ordenada i numerada:
a)Fotocòpia compulsada de la targeta d'identificació fiscal de l'entitat.
b)Document acreditatiu que la persona sol·licitant és el representant legal de l'entitat i el seu DNI.
c)Fotocòpia compulsada dels estatuts legalitzats degudament, en què consti explícitament la inexistència de l'ànim de lucre.
d)Acreditació de l'exempció de l'IVA, quan escaigui.
2.D'acord amb l'article 28.2 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, pel qual s'entén atorgat el consentiment per obtenir dades que siguin necessàries per tramitar aquesta sol·licitud provinents de documents elaborats per altres administracions que es puguin consultar mitjançant xarxes corporatives o sistemes electrònics habilitats a aquest efecte, l'interessat no té l'obligació de presentar la documentació que ja estigui en poder de l'Administració, sempre que no denegui expressament la consulta d'aquestes dades i documents.
3.A més, s'ha de presentar, emplenat i signat, el document que s'adjunta com a annex 3 d'aquesta Resolució. Aquest document permet fer constar la declaració responsable dels punts que figuren a continuació:
a)Que l'entitat no està sotmesa a cap de les prohibicions establertes en l'article 10 del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre (BOIB núm. 196, de 31 de desembre de 2005) ni a les prohibicions establertes en l'article 11 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes, per ser beneficiari de la subvenció.
b)Que l'entitat no està sotmesa a les prohibicions per ser beneficiari de la subvenció i compleix les obligacions que disposa l'article 11 de l'Ordre de la consellera d'Educació i Cultura d'1 de juliol de 2009 per la qual s'estableixen les bases reguladores de les subvencions en matèria d'educació i cultura.
c)Que, durant tot el període d'execució de l'activitat, tot el personal contractat de forma temporal o indefinida per l'empresa que desenvolupa tasques que impliquen contacte amb els menors o joves del centre d'educació especial privat sostingut amb fons públics disposa del certificat negatiu corresponent del Registre Central de Delinqüents Sexuals, d'acord amb l'article 13.5 de la Llei orgànica 1/1996, de 15 de gener, de protecció jurídica del menor, en la redacció donada per la Llei 26/2015, de 28 de juliol, en vigor des del 18 d'agost de 2015.
d)Que s'ha comprovat que el personal estranger o amb doble nacionalitat contractat, si n'és el cas, disposa, a més del certificat nacional, del certificat negatiu d'antecedents penals o equivalent del seu país d'origen o del qual tenia l'altra nacionalitat, traduït i legalitzat d'acord amb els convenis internacionals existents.
Que aquesta condició també s'aplica a qualsevol persona subcontractada mitjançant les empreses de treball temporal.
e)Que l'entitat no ha estat sancionada o condemnada per exercir o tolerar pràctiques laborals considerades discriminatòries per raó de sexe o de gènere, per resolució administrativa ferma o sentència judicial ferma, d'acord amb l'article 11.2 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes
4.Amb la sol·licitud cal presentar:
a)Declaració responsable que faci constar totes les subvencions o els ajuts obtinguts o sol·licitats per a la mateixa finalitat de qualsevol ens públic o privat, si s'escau, o una declaració expressa de no haver-ne sol·licitat cap i el compromís de comunicar per escrit a la Conselleria d'Educació i Formació Professional, en un termini inferior a quinze dies a partir de la data de sol·licitud, els nous ajuts que es demanin durant el mateix curs escolar per a la mateixa finalitat (annex 4).
b)Declaració responsable sobre la relació d'ingressos o quotes procedents dels alumnes per al transport escolar que hagi abonat directament la família (annex 5). Si l'entitat ha cobrat directament la beca del Ministeri d'Educació i Formació Professional atorgada a l'alumne i concedida pel transport urbà o interurbà, també cal indicar-ho. En cas contrari, s'ha d'incloure la relació dels alumnes que no han rebut aquest ajut procedent del MEC ni han abonat cap quota a l'entitat. La relació d'ingressos o quotes procedents dels alumnes que corresponen a mesos posteriors a l'entrega de la sol·licitud s'han de lliurar amb aquest mateix annex 5, del 23 de juny al 9 de juliol de 2021 de forma electrònica mitjançant el Registre Electrònic Comú (REC).
c)Declaració responsable en què consti el següent (annex 6):
-Llista d'alumnes que estan en possessió del certificat de minusvalidesa del Centre Base d'Atenció a Persones amb Discapacitat i Dependència, lliurat per la Direcció General d'Atenció a la Dependència, en què constin més de quaranta punts en l'apartat de mobilitat reduïda.
-Llista d'alumnes que estan en possessió d'un informe actualitzat del psiquiatra o psicòleg clínic en què consti el diagnòstic de trastorn greu de conducta.
-Aportació dels documents acreditatius referents a la mobilitat reduïda i al trastorn greu de conducta referits en el punt 5.3 d'aquestes bases.
d)Declaració responsable de la veracitat de les dades bancàries (annex 7).
e)Itinerari del transport escolar adaptat i relació d'alumnes (annex 8). Els dies d'ús posteriors a l'entrega de la sol·licitud, s'han de lliurar des del 23 de juny al 9 de juliol de 2021 amb aquest mateix annex de forma electrònica mitjançant el Registre Electrònic Comú (REC).
f)Projecte de l'activitat desenvolupada que és objecte de la subvenció i pressupost desglossat de despeses del projecte.
5.En el cas que l'entitat denegui expressament l'autorització perquè la Conselleria d'Educació i Formació Professional obtengui els certificats a què fa referència l'apartat 1 d'aquest punt de les bases, ha d'aportar també:
a)El certificat que acredita el compliment de les obligacions tributàries amb l'Agència Estatal d'Administració Tributària (AEAT).
b)El certificat que acredita el compliment de les obligacions tributàries amb la Hisenda autonòmica.
c)El certificat de la Tresoreria General de la Seguretat Social que indiqui que està al corrent de les obligacions davant la Seguretat Social.
Novè
Instrucció i resolució del procediment
1.L'inici i la resolució del procediment per concedir les subvencions regulades en aquesta convocatòria correspon al conseller d'Educació i Formació Professional.
2.L'òrgan competent per instruir el procediment és la directora general de Primera Infància, Innovació i Comunitat Educativa.
3.La instrucció del procediment i la resolució i notificació de sol·licituds s'han de tramitar d'acord amb l'Ordre de la consellera d'Educació i Cultura d'1 de juliol de 2009.
Desè
Fase de preavaluació i termini per esmenar errors
1.La Direcció General de Primera Infància, Innovació i Comunitat Educativa ha d'examinar les sol·licituds i ha de fer els tràmits oportuns per verificar el compliment de les condicions per adquirir la condició de beneficiari de la subvenció.
2.Si s'adverteixen defectes formals o l'omissió de documents requerits, s'ha de requerir l'ens interessat perquè esmeni el defecte o aporti els documents exigits de forma electrònica en el termini de cinc dies hàbils, amb l'advertiment exprés que, si no ho fa, es considera que desisteix de la seva petició i que, si és així, es dictarà una resolució a l'efecte en els termes que preveu l'article 21 de la Llei 39/2015.
3.La Direcció General de Primera Infància, Innovació i Comunitat Educativa ha de dur a terme d'ofici les actuacions necessàries per a la determinació, el coneixement i la comprovació de les dades en virtut de les quals s'ha de dictar resolució, tal com es preveu en l'article 16 del Text refós de la Llei de Subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005 modificat per la disposició final setena de la Llei 13/2017, de 29 de desembre.
4.La Direcció General de Primera Infància, Innovació i Comunitat Educativa ha de notificar a les entitats individualment per via electrònica o ha de publicar a la pàgina web de la Direcció General de Primera Infància, Innovació i Comunitat Educativa si han estat admeses o excloses.
Onzè
Comissió Avaluadora
1.D'acord amb el que disposa l'article 19 del Text refós de la Llei de Subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, s'ha de constituir una comissió avaluadora, la qual ha de comprovar i avaluar totes les sol·licituds admeses i n'ha d'emetre un informe que serveixi de base a la persona titular de l'òrgan instructor per fer la proposta de resolució de concessió.
2.La Comissió Avaluadora ha d'estar formada pels membres següents:
a)Presidència: la directora general de Primera Infància, Innovació i Comunitat Educativa o la persona en qui delegui, que ha de ser, com a mínim, tècnic en grau mitjà de la Direcció General.
b)Secretaria: un auxiliar administratiu o un assessor tècnic docent de la Direcció General Primera Infància, Innovació i Comunitat Educativa, nomenat per la directora general.
c)Vocalies:
-La cap del Servei d'Atenció a la Diversitat de la Direcció General de Primera Infància, Innovació i Comunitat Educativa o la persona en qui delegui, que ha de ser, com a mínim, tècnic en grau mitjà de la Direcció General.
-Un assessor tècnic docent del Servei d'Atenció a la Diversitat de la Direcció General de Primera Infància, Innovació i Comunitat Educativa
-La cap de Departament de Gestió Econòmica de la Conselleria d'Educació i Universitat o la persona en qui delegui, que ha de ser del mateix Departament.
Dotzè
Subcontractació
1.La subcontractació és possible fins al 100 % de l'import de la subvenció concedida. Quan l'import de la despesa subvencionada superi la quantia de 15.000,00 euros, l'entitat beneficiària ha de sol·licitar almenys tres ofertes de diferents proveïdors abans de contreure el compromís per a la prestació del servei o per al lliurament del bé, llevat que per les característiques especials de les despeses subvencionables no hi hagi en el mercat un nombre suficient d'entitats que el proveeixin o el prestin, o llevat que la despesa s'hagi efectuat abans de la sol·licitud de la subvenció. De conformitat amb l'article 15.5 de l'Ordre de bases, «la persona o entitat beneficiària pot subcontractar fins a un 100 % de l'execució de l'activitat subvencionada, sempre que això impliqui un valor afegit al contingut de l'activitat i així es prevegi en la convocatòria. En tot cas, s'han de respectar els límits i les condicions que estableixen els apartats 3 a 7 de l'article 38 del Text refós de la Llei de subvencions».
2.L'elecció entre les ofertes presentades, si escau, s'ha d'aportar en la justificació de la sol·licitud de la subvenció. Aquesta elecció s'ha de fer d'acord amb els criteris d'eficiència i d'economia, i quan no recaigui en la proposta econòmica més avantatjosa, s'ha de justificar expressament en una memòria.
Tretzè
Proposta de resolució provisional de concessió i denegació dels ajuts
1.La directora general de Primera Infància, Innovació i Comunitat Educativa, de forma motivada i amb fonament en l'informe de la Comissió Avaluadora, ha d'emetre la proposta de resolució provisional de concessió i denegació dels ajuts, la qual ha de recollir les entitats beneficiàries proposades per a l'atorgament de la subvenció, així com la relació de les sol·licituds excloses, amb indicació de la causa d'exclusió.
2.La proposta de resolució provisional s'ha de notificar individualment a les entitats a l'adreça electrònica de notificació proporcionada en la sol·licitud de subvenció, en aplicació del que estableix l'article 41 de la Llei 39/2015, o l'ha de publicar a la pàgina web de la Direcció General de Primera Infància, Innovació i Comunitat Educativa.
3.Les entitats interessades tenen un període de deu dies hàbils des de l'endemà de la data de notificació de la proposta de resolució provisional per presentar-hi les al·legacions que considerin adients i per fer les modificacions a la sol·licitud inicial en els termes de l'article 16.3 del Text refós de la Llei de Subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005.. Això s'ha de fer mitjançant un escrit adreçat a la directora general de Primera Infància, Innovació i Comunitat Educativa, que s'ha de presentar de forma electrònica mitjançant el Registre Electrònic Comú (REC). Per agilitar la concessió dels ajuts, les entitats que presentin al·legacions a la proposta de resolució provisional o que presentin modificacions a la sol·licitud inicial també les han de trametre, en el període indicat, a l'adreça electrònica sad@dgpice.caib.es.
Catorzè
Proposta de resolució definitiva
1.Una vegada que l'òrgan instructor hagi examinat i resolt les al·legacions presentades, ha de formular la proposta de resolució definitiva i l'ha de notificar de forma individual a les entitats per via electrònica en el termini màxim de 25 dies hàbils des de la notificació de la proposta de resolució provisional.
2.Una vegada notificada o publicada la proposta de resolució definitiva, els beneficiaris han de comunicar a la Direcció General de Primera Infància, Innovació i Comunitat Educativa l'acceptació o renúncia de la subvenció en els termes de la proposta de resolució de concessió. En qualsevol cas, l'acceptació s'entén produïda automàticament si, en el termini de vuit dies hàbils des de la notificació o publicació de la proposta de resolució definitiva, no es fa constar el contrari.
3.La proposta de resolució definitiva s'ha d'elevar al conseller d'Educació i Formació Professional.
4.Les propostes de resolució provisional i definitiva no creen cap dret a favor del beneficiari. El dret a rebre la subvenció s'adquireix a partir de la notificació de la resolució que n'estableix la concessió.
Quinzè
Resolució de concessió
1.El conseller d'Educació i Formació professional ha de dictar, de forma expressa i motivada, la resolució que concedeix i denega els ajuts, estableix la quantia exacta de cadascun i informa dels recursos administratius pertinents. En aquesta resolució també han de figurar les renúncies que es produeixin des de la publicació de la proposta de resolució definitiva a què fa referència el punt catorzè d'aquestes bases.
2.La resolució de concessió posa fi al procediment de concessió de la subvenció corresponent a aquesta convocatòria i s'ha de notificar electrònicament de forma individual a les entitats, o s'ha de publicar a la pàgina web de la Direcció General de Primera Infància, Innovació i Comunitat Educativa.
3.El procediment de concessió s'ha de resoldre en el termini màxim de sis mesos comptadors des de l'acabament del termini de presentació de sol·licituds.
Setzè
Inclusió a la llista de beneficiaris
En el cas que s'atorgui l'ajut, la seva acceptació comporta que el sol·licitant accepta ser inclòs a la llista de beneficiaris publicada electrònicament o per altres mitjans amb indicació dels ens beneficiaris, i la quantitat de fons públics assignats a cada entitat.
Dissetè
Justificació de la subvenció
1.Les entitats beneficiàries han de complir les obligacions previstes en l'article 11 del Text refós de la Llei de Subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005.
2.El pagament de la subvenció es fa amb la justificació prèvia mitjançant el compte justificatiu.
3.S'ha de presentar una única justificació de la subvenció, que ha d'estar composta d'un compte justificatiu relatiu al període setembre-juny del curs escolar 2020-2021 i ha d'anar acompanyada de les factures o els documents de valor probatori equivalent de les despeses meritades en aquest període i dels justificants de pagament corresponents.
4.Només es consideren justificades les despeses realitzades, efectivament fetes, pagades i justificades mitjançant factures o documents comptables de valor probatori equivalent, o mitjançant qualsevol altre sistema que acrediti la realització efectiva de la despesa, entenent per això qualsevol document presentat per justificar que el que reflecteix la comptabilitat correspon a la realitat i és conforme a les normes vigents en matèria comptable.
5.Les factures corresponents a les despeses efectuades han d'expressar clarament el nom complet i el CIF de l'entitat expedidora i de la persona o entitat receptora, el número, la data, el concepte i l'IVA, si correspon.
6.L'acreditació de les despeses també es pot fer mitjançant factures electròniques sempre que compleixin els requisits d'acceptació exigits en l'àmbit tributari.
7.Tots els originals de les factures o documents comptables de valor probatori equivalent s'han d'estampillar amb un segell que indiqui que la despesa està finançada per la Conselleria d'Educació i Formació Professional. També s'hi ha d'indicar la resolució de convocatòria de les subvencions a la qual s'imputa la despesa, el diari oficial en què s'ha publicat i el percentatge o la quantia de la factura que s'imputa a la justificació. La falta d'estampillat dels originals de les factures suposa no admetre la despesa corresponent com a elegible. El segell d'estampillat pot seguir el model següent:
Despesa finançada per la Conselleria d'Educació i Formació Professional
Resolució del conseller d'Educació i Formació Professional de ____ de ____ de 20____
(BOIB núm. ______, de _______)
Percentatge/quantia imputada:
Data i signatura:
8.Les factures i/o justificants de les despeses han d'estar efectivament pagades abans de l'acabament del període de justificació.
9.Quan, a més de la subvenció, les activitats tenguin finançament provinent de fons propis, altres subvencions, ingressos d'usuaris o altres recursos, en la justificació s'han d'acreditar l'import, la procedència i l'aplicació d'aquests fons a les activitats subvencionades. En cap cas l'import de la subvenció concedida pot ser d'una quantia que, aïlladament o en concurrència amb altres ajuts de qualsevol administració pública o d'ens públics o privats, superi el cost total de l'activitat que ha de dur a terme l'entitat beneficiària.
10.Tots els escrits que acompanyen el compte justificatiu els ha de signar el representant legal de l'entitat o la persona que tengui les facultats de representació per actuar en nom de la persona jurídica sol·licitant de la subvenció, d'acord amb la legislació vigent.
Divuitè
Justificació dels pagaments
1.Qualsevol document de despesa ha d'anar acompanyat del justificant de pagament corresponent. Com a norma general, s'accepten els extractes bancaris obtinguts per via telemàtica sempre que contenguin la informació suficient de la persona titular del compte bancari, la numeració completa (24 dígits), el perceptor, les dates i els imports dels càrrecs bancaris.
2.En els casos de pagament en efectiu, la justificació es produeix mitjançant un rebut signat i segellat pel proveïdor en el qual ha d'estar suficientment identificada la persona o empresa que rep l'import, i en el qual han de constar el número i la data d'emissió del document de despesa que es liquida. En el supòsit que el pagament s'acrediti mitjançant un rebut consignat en el mateix document que suporta la despesa, aquest ha de contenir la signatura i el segell del proveïdor i el segell de «pagat». En ambdós casos és necessària l'aportació de l'apunt comptable corresponent.
3.Quan els pagaments s'han fet mitjançant un xec, aquest ha de ser nominatiu i se n'ha d'aportar còpia. S'ha d'indicar la data de cobrament i el justificant bancari del moviment originat pel cobrament del xec.
4.Per als pagaments mitjançant transferència bancària, s'ha d'aportar la justificació completa de la transferència feta i és indispensable la identificació de la persona beneficiària, l'import i la data en què ha tingut lloc. No s'admeten documents amb esborralls ni ratllades.
5.En els pagaments mitjançant domiciliació bancària s'ha d'aportar una fotocòpia del càrrec per domiciliació o una certificació expedida per l'entitat financera en què s'han d'acreditar els documents de despesa que se salden.
6.La justificació del pagament de nòmines s'ha de fer per l'import líquid i, si el justificant del pagament es fa per la totalitat de les persones que treballen al projecte, s'ha de presentar el desglossament per treballador. Els imports de les retencions que figuren en les nòmines i/o factures s'han d'acreditar mitjançant l'aportació dels documents d'ingrés a la Hisenda de les retencions practicades en concepte d'IRPF (models 111 i 115). En el cas de la justificació del pagament de les assegurances socials, s'han de presentar els documents TC1 i TC2, en els quals hi ha d'haver el segell de compensació o pagament en efectiu de l'entitat financera corresponent.
7.En els supòsits en què els pagaments a la Tresoreria General de la Seguretat Social els gestioni el sistema RED (remissió electrònica de documents), el pagament s'ha d'acreditar de la manera següent:
-Si el pagament es fa mitjançant una transferència bancària, s'ha de presentar el càrrec al compte bancari del beneficiari corresponent.
-Si l'ingrés es fa a través d'una entitat financera, s'ha d'aportar una fotocòpia compulsada del rebut de liquidació de cotitzacions segellat o validat mecànicament per l'entitat financera.
-Si l'ingrés es fa a través d'altres canals de pagament, s'ha d'acreditar amb la fotocòpia compulsada del rebut de liquidació de cotitzacions i una fotocòpia del justificant emès per l'entitat financera (càrrec). La fotocòpia del rebut de liquidació de cotitzacions substitueix els documents de cotització de la sèrie TC1 a què es refereix aquesta Resolució.
Dinovè
Termini i rendició del compte justificatiu
1.La rendició del compte justificatiu constitueix un acte obligatori del beneficiari en el qual s'han d'incloure, sota responsabilitat del declarant, els justificants i qualsevol altre document amb validesa jurídica que permeti acreditar el compliment de l'objecte de la subvenció pública.
2.Segons l'article 13.f) de l'Ordre de la Consellera d'Educació i Cultura per la qual s'estableixen les bases reguladores de les subvencions en matèria d'educació i cultura, el termini màxim de justificació d'aquesta subvenció és de quatre mesos comptadors des del termini d'acabament de l'activitat (22 de juny de 2021).
3.Les entitats que resultin beneficiàries d'una subvenció en aquesta convocatòria han de presentar a la Direcció General de Primera Infància, Innovació i Comunitat Educativa el compte justificatiu (annex 9) que hi ha a disposició de les entitats beneficiàries al web http://dgpice.caib.es, així com la sol·licitud inicial, que consta dels documents següents:
a)Memòria de les activitats duites a terme.
b)Descripció dels criteris objectius d'imputació de les factures de forma detallada.
c)Relació ordenada i numerada correlativament dels justificants imputats.
d)Documentació justificativa de les despeses fetes.
4.També s'ha de trametre una còpia del document emplenat en format de full de càlcul (Excel) a l'adreça de correu electrònic sad@dgpice.caib.es, dins el termini esmentat.
5.El període de cobertura de les despeses subvencionables comprèn des del 10 de setembre de 2020 al 22 de juny de 2021.
6.D'acord amb el que disposa l'article 11.2 de l'Ordre de la consellera d'Educació i Cultura d'1 de juliol de 2009 per la qual s'estableixen les bases reguladores de les subvencions en matèria d'educació i cultura, en el supòsit que no es justifiqui totalment la realització de l'activitat subvencionada però s'hagi complert parcialment la finalitat per a la qual va ser concedida, s'ha de revisar la quantia i s'ha de minorar proporcionalment a la part no justificada.
7.En el cas que la Direcció General de Primera Infància, Innovació i Comunitat Educativa apreciï defectes en la justificació de la subvenció ha de notificar al beneficiari, per escrit, quins són els defectes detectats i li ha de donar un termini de deu dies hàbils perquè els esmeni.
Vintè
Pagament
1.El pagament de la subvenció, un cop aprovat, s'ha de fer efectiu quan hagi acabat el curs escolar 2020-2021 i prèvia justificació, d'acord amb els termes d'aquesta convocatòria.
2.D'acord amb el que disposa l'article 39 del Text refós de la Llei de Subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, la justificació de la subvenció s'ha de documentar i s'ha de fer mitjançant la rendició del compte justificatiu de la despesa efectuada per part del beneficiari.
3.Perquè el pagament dels ajuts es faci efectiu, és imprescindible que els beneficiaris hagin complert les obligacions que s'indiquen en el punt 17.1 d'aquestes bases.
Vint-i-unè
Control financer de la subvenció
1.Els beneficiaris queden sotmesos a les mesures de fiscalització, control i deures de col·laboració que preveuen els articles 48 i 49 del Text refós de la Llei de Subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, i als controls establerts en la legislació de finances i pressuposts de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears quant a la concessió i el control d'ajuts públics.
2.Els òrgans de l'Administració educativa han d'exercir un control rigorós que asseguri la inversió correcta dels recursos pressupostaris destinats a aquests ajuts.
3.L'ocultació de qualsevol informació sobre els requisits dona lloc a la revocació de l'ajut concedit.
4.Per intensificar el control que eviti el frau en les declaracions encaminades a obtenir ajuts, l'Administració pot determinar si s'ha produït l'ocultació a la qual es refereix el paràgraf anterior per qualsevol mitjà de prova i, en particular, mitjançant les dades que estiguin a l'abast de qualsevol òrgan de les administracions públiques.
Vint-i-dosè
Revocació dels ajuts concedits
1.D'acord amb el que disposa l'article 43 del Text refós de la Llei de Subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, pertoca revocar la subvenció quan, posteriorment a la resolució de concessió, el beneficiari incompleix totalment o parcialment les obligacions o els compromisos concrets als quals està condicionada l'eficàcia de l'acte de concessió de la subvenció.
2.La revocació de la subvenció té lloc d'acord amb l'article 20.2 de l'Ordre de les bases reguladores.
3.Com a conseqüència de la revocació de la subvenció, queda sense efecte l'acte de concessió i s'han de reintegrar les quantitats percebudes indegudament.
Vint-i-tresè
Reintegrament dels ajuts concedits
1.L'entitat beneficiària ha de reintegrar totalment o parcialment les quantitats rebudes i l'interès de demora des del moment del pagament de la subvenció fins a la data de la resolució per la qual s'acordi el reintegrament en els casos prevists en l'article 44 del Text refós de la Llei de Subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre de la Llei de subvencions.
2.El reintegrament de les quantitats rebudes s'ha de fer quan s'ha obtingut l'ajut falsejant les condicions requerides o amagant les que ho haguessin impedit, o per qualsevol altre supòsit que doni lloc a l'anul·lació de la resolució de concessió.
3.Les quanties reintegrables tenen la consideració d'ingressos de dret públic i poden ser exigides per la via de constrenyiment.
Vint-i-quatrè
Infraccions i sancions
L'incompliment dels requisits establerts en aquesta Resolució dona lloc a l'aplicació del règim d'infraccions i sancions que estableix el títol V del Text refós de la Llei de Subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, així com el que conté la legislació de finances i pressupostària de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i les normes que la despleguen.
Vint-i-cinquè
Informació i models de documents a la pàgina web
La Direcció General de Primera Infància, Innovació i Comunitat Educativa publicarà aquesta Resolució, així com els annexos, a la pàgina web http://dgpice.caib.es i a la Base de Dades Nacional de Subvencions.
Vint-i-sisè
Protecció de dades de caràcter personal
1.Les dades recollides en la tramitació d'aquesta convocatòria seran objecte de tractament per part de la Conselleria d'Educació i Formació Professional d'acord amb la normativa vigent en matèria de protecció de dades. Les entitats que participin en la convocatòria consenten expressament aquest tractament amb la finalitat de tramitar aquesta convocatòria.
2.Les dades només es faran servir per a la gestió d'aquesta convocatòria de subvencions, així com per informar les persones que hi participin del seu desenvolupament. L'organisme responsable del registre és la Direcció General de Primera Infància, Innovació i Comunitat Educativa. Els drets d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició es poden exercir davant la Direcció General esmentada en els termes prevists en la Llei orgànica 3/2018.