Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA D'EDUCACIÓ I FORMACIÓ PROFESSIONAL

Núm. 211406
Resolució de la directora general de Personal Docent de 27 de maig de 2021, per la qual es modifica la Resolució de la directora general de Personal Docent de 3 de febrer de 2020, per la qual es convoquen les proves selectives d’ingrés, accés i adquisició de noves especialitats als cossos docents de professors d’ensenyament secundari, de professors tècnics de formació professional, de professors d’escoles oficials d’idiomes, de professors de música i arts escèniques, de professors d’arts plàstiques i disseny i de mestres a les Illes Balears

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Fets

1. Per Resolució de la directora general de Personal Docent de 3 de febrer de 2020, es varen convocar les proves selectives d'ingrés, accés i adquisició de noves especialitats als cossos docents de professors d'ensenyament secundari, de professors tècnics de formació professional, de professors d'escoles oficials d'idiomes, de professors de música i arts escèniques, de professors d'arts plàstiques i disseny i de mestres a les Illes Balears (BOIB núm. 24, de 25 de febrer).

2. En data 14 de març de 2020, es va declarar l'estat d'alarma per a la gestió de la situació de crisis sanitària ocasionada per la COVID-19, mitjançant la publicació del Reial decret 463/2020, de 14 de març (BOE núm. 67, de 14 de març).

3. Mitjançant Resolució de la directora general de Personal Docent de 30 de març de 2020 es modifica la Resolució de la directora general de Personal Docent de 3 de febrer de 2020 i deixa sense efecte la seva base 6.1, així com totes les referències a la data d'inici de la prova prèvia de castellà i als terminis per publicar els criteris de valoració i altres actes procedimentals establerts en la Resolució esmentada (BOIB núm. 52, de 4 d'abril).

4. El Decret llei 7/2020, de 8 de maig, pel qual s'estableixen mesures urgents en l'àmbit de l'educació per fer front als efectes de l'emergència sanitària ocasionada per la COVID-19, ha establert regles de caràcter extraordinari per a determinats processos, entre els quals s'inclou els procediments de selecció i els sistemes i procediments de provisió de places de personal docent no universitari al servei de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm.77, 9 de maig).

5. Mitjançant Resolució de la directora general de Personal Docent de 17 de juny de 2020 es reprèn el termini de presentació de sol·licituds per participar a les proves selectives d'ingrés, accés i adquisició de noves especialitats als cossos docents de professors d'ensenyament secundari, de professors tècnics de formació professional, de professors d'escoles oficials d'idiomes, de professors de música i arts escèniques, de professors d'arts plàstiques i disseny i de mestres a les Illes Balears, convocades per la Resolució de la directora general de Personal Docent de 3 de febrer de 2020 i es deixa sense efecte la possibilitat de formalitzar-les de manera presencial.

Així mateix, en el seu apartat 6 s'estableix que el procés selectiu convocat per la Resolució de la directora general de Personal Docent de 3 de febrer de 2020 s'ha d'iniciar a partir de l'1 de juny de 2021 i ha de finalitzar, com a màxim, el 31 de juliol, tret que la Direcció General de Personal Docent autoritzi de manera motivada un altre termini. Com a conseqüència d'aquests nous terminis es determinaran i fixaran totes les altres dates que es puguin veure afectades mitjançant Resolució de la directora general de Personal Docent (BOIB núm.112, de 20 de juny).

6. Mitjançant Resolució de la directora general de Personal Docent de 26 de febrer de 2021, per la qual es fa pública la llista, amb caràcter definitiu, dels aspirants admesos i exclosos que han sol·licitat participar en el concurs oposició convocat per Resolució de la directora general de Personal Docent de 3 de febrer de 2020, així com la llista dels aspirants que han desistit de participar-hi va fixar el dia 28 d'abril de 2021 com a data per realitzar la prova de castellà per als aspirants de nacionalitat estrangera, i mitjançant les resolucions de la directora general de Personal Docent de 13 de maig de 2021 per les quals es fa pública la composició definitiva dels tribunals dels diferents cossos docents es va fixar la data de presentació i realització de la primera prova.

7. D'altra banda, s'ha advertit l'existència d'una omissió a la base 9.2. de l'annex 1 i  a l'annex 5 de la Resolució de 3 de febrer de 2020 que es procedeix a rectificar mitjançant la present Resolució, d'acord amb l'establert  a l'art. 109.2 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les Administracions públiques, i a l'art. 56 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. Així mateix, es fixa en dies naturals el termini de 48 hores establert a la base 7.4.1.

La directora general de Personal Docent d'acord amb l'apartat 1. a) de la Resolució del conseller d'Educació i Formació Professional de 19 de març de 2021 de delegació de determinades competències en matèria de gestió de personal en la directora general de Personal Docent (BOIB núm. 41, de 25 de març), és competent per dictar aquesta Resolució.

Per tot això,  dict la següent

Resolució

Primer. Modificació de la Resolució de la directora general de Personal Docent de 3 de febrer de 2020, per la qual es convoquen les proves selectives d'ingrés, accés i adquisició de noves especialitats als cossos docents de professors d'ensenyament secundari, de professors tècnics de formació professional, de professors d'escoles oficials d'idiomes, de professors de música i arts escèniques, de professors d'arts plàstiques i disseny i de mestres a les Illes Balears.

1. Modificació de la base 7.2.5 que passa a tenir la redacció següent:

7.2.5. Documentació

Els aspirants podran descarregar de la pàgina web de la Direcció General de Personal Docent els documents que s'hauran d'emplenar al llarg del procediment.

Durant el mes de novembre de 2021, els aspirants que hagin presentat documents originals per acreditar els seus mèrits a la fase de concurs, els podran recuperar sempre i quan cap participant no hagi presentat un recurs. Si se n'ha presentat algun, la documentació ha de ser retinguda a l'efecte que serveixi de comprovació o prova. Si la documentació no és retirada en aquest termini, s'entendrà que l'aspirant renuncia a recuperar-la.

2. Modificació de la base 7.4.1 que passa a tenir la redacció següent:

7.4.1. Full de barem i presentació de la documentació de la fase de concurs

Els aspirants que han superat la fase d'oposició han de realitzar el tràmit telemàtic habilitat, que es troba a la pàgina web de la Direcció General de Personal Docent, per accedir al full de barem de la fase de concurs. Aquest tràmit estarà operatiu durant dos dies naturals a comptar des del dia següent a la publicació de la llista d'aspirants que han superat la fase d'oposició a la que fa referència la base 7.3.3.2.

Es pot accedir al tràmit telemàtic:

  1. Mitjançant el DNI electrònic, Cl@ve o un certificat digital reconegut.
  2. Mitjançant l'usuari i la contrasenya d'accés al Portal del Personal.

Una vegada l'aspirant hagi accedit al tràmit, l'aplicació li mostrarà el full de barem amb els mèrits que consten en la Direcció General de Personal Docent i la puntuació corresponent per aplicació del barem de mèrits previst en l'annex 2 en el cas de participar en el procediment d'ingrés, i en l'annex 3 en el cas de participar pels procediments d'accés. En el cas en què en l'Administració no hi consti cap mèrit d'un aspirant, el full de barem no estarà emplenat i la puntuació serà 0.

Els aspirants que estiguin d'acord amb la puntuació atorgada ho han d'indicar i han d'enviar telemàticament el full de barem, i obtindran un número de registre, amb la qual cosa la tramitació telemàtica finalitza. En aquest cas no han de presentar cap documentació al tribunal.

Els aspirants que no estiguin d'acord amb la puntuació atorgada ho han d'indicar, i manifestar els mèrits amb la puntuació dels quals no estan d'acord i afegir-hi els que considerin, indicant els documents justificatius que presenten per acreditar-los. En aquest cas s'obté un número de preregistre i han de presentar el full de barem, una còpia compulsada dels documents justificatius dels mèrits al·legats, així com la declaració jurada dels documents justificatius dels mèrits que efectivament presenten, davant el tribunal, en el termini que aquest determini, que en tot cas no pot ser superior a 24 hores des de la finalització del termini per realitzar el tràmit telemàtic per accedir al full de barem. El tribunal ha de publicar la data i hora en què els aspirants han de presentar la documentació esmentada mitjançant un anunci en els termes de la base 6.2 d'aquest annex.

Tota la documentació emesa en llengua diferent al castellà o català ha de venir acompanyada de la corresponent traducció oficial en una de les dues llengües oficials de les Illes Balears, realitzada per un traductor jurat.

Els aspirants que no realitzin el tràmit telemàtic habilitat a l'efecte no poden, en cap moment, al·legar ni acreditar cap nou mèrit, de forma que només se'ls ha de tenir en compte aquells mèrits que consten en la Direcció General de Personal Docent amb la puntuació corresponent per aplicació del barem de mèrits que pertoqui i que figuren en el full de barem del tràmit telemàtic.

 

3. Modificació de la base 10.1 que passa a tenir la redacció següent:

10.1. Nomenament

Els aspirants que han superat el procés selectiu, compleixen els requisits i les condicions requerides per a l'ingrés o l'accés al cos respectiu i no estan exempts de la realització de la fase de pràctiques, o que n'estan exempts però han fet la sol·licitud expressa d'incorporar-s'hi, han de ser nomenats funcionaris en pràctiques. Aquests aspirants han de realitzar les pràctiques a les destinacions que els adjudicarà la Direcció General de Personal Docent. La data de la presa de possessió a la destinació adjudicada ha de ser el primer dia hàbil de setembre de 2021 per a tots els cossos. S'entén que els qui en aquesta data no s'incorporen a les destinacions adjudicades renuncien a tots els drets que els puguin correspondre pel fet d'haver participat en el procediment selectiu.

4. Modificació de la base 10.3 que passa a tenir la redacció següent:

10.3. Adjudicació de destinacions provisionals

Els aspirants seleccionats han de participar en el procediment telemàtic d'adjudicació de destinacions provisionals de la Direcció General de Personal Docent per al curs 2021-2022, mitjançant el tràmit reservat als funcionaris en pràctiques, i se'ls ha d'adjudicar una destinació provisional de l'especialitat i illa per a la qual han superat el procés selectiu, tenint en compte el número d'ordre obtingut a la llista única i d'acord amb el procediment d'adjudicació de destinacions provisionals.

En cas de no participar-hi, la Direcció General de Personal Docent els ha d'adjudicar d'ofici una destinació provisional corresponent a l'especialitat i illa per a la qual han superat el procés selectiu.

5. Modificació de la base 10.5 que passa a tenir la redacció següent:

10.5. Sol·licitud d'ajornament de la fase de pràctiques

Qui necessiti ajornament de la incorporació a la fase de pràctiques, en casos excepcionals i per causes degudament justificades i apreciades per la Direcció General de Personal Docent, l'ha de sol·licitar mitjançant escrit adreçat a la Direcció General esmentada en el termini de deu dies hàbils comptadors des de l'endemà de la publicació en el BOIB de la resolució de la directora general de Personal Docent que aprova la llista d'aspirants que han superat el procés selectiu a què fa referència la base 8.4.5.

Els aspirants als quals se'ls hagi concedit l'ajornament, han de ser nomenats funcionaris en pràctiques, i en el cas que no puguin complir el període mínim exigit en el mateix curs han de realitzar la totalitat de la fase de pràctiques durant el curs 2022-2023. En el cas de no incorporar-se per realitzar la fase de pràctiques o ser declarats no aptes perdran el dret a ser nomenats funcionaris de carrera.

6. Modificació de la base 11.1 que passa a tenir la redacció següent:

11.1. Lloc i durada

La fase de pràctiques, que forma part del procediment selectiu i que té per objecte comprovar l'aptitud per a la docència dels aspirants seleccionats es realitza a les destinacions provisionals que els hagin estat adjudicades. Aquest període d'exercici de la docència en centres públics s'ha de desenvolupar sota la tutoria de professors experimentats, preferentment del corresponent cos de catedràtics. La Conselleria d'Educació i Formació Professional ha d'establir el seu desenvolupament.

Aquesta fase, amb caràcter general, ha de començar amb l'inici del curs escolar 2021-2022 i tenir una duració de cinc mesos d'activitat docent.

No obstant, de manera excepcional i en els supòsits relacionats amb la maternitat i en casos de força major degudament acreditada i apreciada per la Direcció General de Personal Docent, la durada d'aquesta fase ha de ser almenys de tres mesos d'activitat efectiva en la destinació obtinguda com a funcionari en pràctiques.

Als efectes anteriors no es computen els períodes de juliol i agost.

7. Modificació de la base 11.3 que passa a tenir la redacció següent:

11.3. Avaluació de la fase de pràctiques

Finalitzada la fase de pràctiques, l'òrgan competent ha d'avaluar cadascun dels aspirants nomenats funcionaris en pràctiques amb la qualificació d'apte o no apte.

Els aspirants que siguin declarats no aptes poden repetir, per una única vegada, la fase de pràctiques:

  • Si han obtingut destinació definitiva en el concurs de trasllats convocat en el curs 2021-2022 l' han de repetir en aquesta destinació.
  • Si no han obtingut destinació definitiva, han de participar en el procediment d'adjudicació de destinació provisional i en el següent concurs de trasllats que es convoqui; en aquests casos, el número d'ordre que s'ha d'ocupar és el següent al de l'últim seleccionat per a la mateixa especialitat de la promoció a la qual s'incorpora.

Els qui no s'incorporin per repetir la realització de la fase de pràctiques o aquells que siguin declarats no aptes una segona vegada perden tots els drets al seu nomenament com a funcionari de carrera. La pèrdua d'aquests drets ha de ser declarada per l'autoritat convocant mitjançant una resolució motivada.

8. Modificació de la base dotzena que passa a tenir la redacció següent:

Dotzena. Nomenament de funcionaris de carrera

Un cop finalitzada la fase de pràctiques, i després d'haver comprovat que tots els aspirants declarats aptes en aquesta fase compleixen els requisits generals i específics de participació que estableix aquesta convocatòria, la Direcció General de Personal Docent ha de publicar en el BOIB les llistes definitives de seleccionats i aprovar els expedients dels procediments selectius. Els seus expedients s'han de trametre al ministeri competent en matèria d'educació, que ha de procedir al nomenament dels aspirants que han superat la fase de pràctiques, així com dels que estan exempts de realitzar-la, com a funcionaris de carrera dels cossos corresponents.  Aquest nomenament tindrà efectes des de l'1 de setembre de 2022.

El nomenament com a funcionaris de carrera dels aspirants que han ajornat la fase de pràctiques tindrà efectes des de l'1 de setembre del curs següent en el que hagin realitzat i estat declarats aptes en la fase de pràctiques.

Segon. Rectificar l'omissió detectada a la base 9.2. de l'annex 1 de la Resolució de la directora general de Personal Docent de 3 de febrer de 2020:

On diu:

9.2. Documentació a presentar

9.2.1. Aspirants seleccionats pel procediment d'ingrés: torn lliure i torn de reserva per a aspirants amb discapacitat

Els aspirants seleccionats pel procediment d'ingrés pel torn lliure i pel de reserva per a aspirants amb discapacitat han de presentar els següents documents:

a. Fotocòpia compulsada del títol exigit per a l'ingrés al cos o de la certificació acadèmica acreditativa d'haver realitzat tots els estudis necessaris per a la seva expedició, amb indicació de la convocatòria en què es van acabar, o del rebut acreditatiu del pagament corresponent dels drets d'expedició del títol.

Si la titulació ha estat obtinguda a l'estranger, cal adjuntar-hi la corresponent homologació o bé la credencial de reconeixement de la titulació per a l'exercici de la professió en el cos corresponent.

b. Fotocòpia del document nacional d'identitat vigent. En el cas de tenir la nacionalitat d'un altre estat membre de la Unió Europea, cal presentar una fotocòpia del certificat de registre de ciutadà de la Unió Europea, juntament amb la fotocòpia del passaport o document d'identitat en vigor.

c. Fotocòpia compulsada del títol de formació pedagògica i didàctica a què es refereix l'article 100.2 de la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'educació o, si s'escau, la documentació justificativa acreditativa de l'exempció d'aquest requisit segons el que s'estableix en la base 2.3 d'aquesta convocatòria.

Quan, en substitució del títol de formació pedagògica i didàctica, s'al·legui haver prestat serveis docents durant dos cursos acadèmics complets o, si no, dotze mesos en períodes continus o discontinus, amb anterioritat a l'1 d'octubre de 2009 o a l'1 de setembre de 2014, segons pertoqui, a centres públics o privats d'ensenyament reglat degudament autoritzats, en els nivells i ensenyaments les especialitats docents dels quals es regulen en el Reial decret 1834/2008, de 8 de novembre, s'ha d'acreditar aquest fet mitjançant la documentació següent:

  • Si l'experiència docent que s'acredita correspon a un centre públic, s'ha d'aportar un certificat original de vida laboral i un certificat expedit pel secretari del centre amb el vistiplau del director del centre o un full de serveis expedit per l'Administració educativa, que indiqui expressament el nivell, les especialitats que s'han impartit i la data d'inici i final del període que s'acredita.
  • Si l'experiència docent que s'acredita correspon a un centre privat o privat concertat, s'ha d'aportar un certificat original de vida laboral i un certificat expedit pel director del centre (excepte que s'acrediti la impossibilitat d'aportar el certificat per desaparició de l'empresa), amb el vistiplau del Departament d'Inspecció Educativa, en què s'indiquin expressament el nivell i les especialitats que s'han impartit i la data d'inici i final del període que s'acredita.

d. Certificat mèdic oficial acreditatiu de no patir cap malaltia ni estar afectat per limitació física ni psíquica que sigui incompatible amb l'exercici de les funcions corresponents al cos i l'especialitat per als quals ha estat seleccionat.

e. Declaració jurada, o promesa, de no haver estat separat mitjançant expedient disciplinari del servei de cap Administració pública, ni de trobar-se inhabilitat per a l'exercici de les funcions públiques, segons el model que figura com a annex 8 en aquesta convocatòria.

Així mateix, els aspirants que no posseeixin la nacionalitat espanyola han de presentar declaració jurada, o promesa, de no estar sotmesos a sanció disciplinària ni condemna penal que impossibiliti l'accés a la funció pública en el seu estat d'origen, segons el model que figura com a annex 8 en aquesta convocatòria.

f. Els aspirants amb discapacitat han de presentar fotocòpia compulsada del dictamen establert en la base 2.1.3.3, excepte que l'hagin presentat dins el termini de presentació de sol·licitud o hagin autoritzat l'Administració per sol·licitar-ho.

g. Certificació negativa del Registre Central de Delinqüents Sexuals. Els aspirants de nacionalitat espanyola que no hagin autoritzat a la Conselleria d'Educació, Universitat i Recerca perquè sol·liciti aquesta certificació i la consulta de les dades del document nacional d'identitat, en el cas de ser inclosos en la llista definitiva d'aspirants que han superat el procés selectiu, han de presentar aquesta certificació.

​​​​​​​Els aspirants que no posseeixen la nacionalitat espanyola, o que en posseeixen una altra a més de l'espanyola, a més de la documentació o autorització indicada en el paràgraf anterior han de presentar alguna certificació negativa de condemnes penals expedida per les autoritats del seu país d'origen o del qual siguin nacionals respecte dels delictes contra la llibertat i la indemnitat sexual i de tràfic d'éssers humans, traduïda i legalitzada d'acord amb els convenis internacionals existents.

h. ​​​​​​​Sol·licitud d'ajornament de la fase de pràctiques, si s'escau.

i. Declaració jurada de no trobar-se en cap de les causes d'incompatibilitat establertes en la Llei 53/1984, de 26 desembre, d'incompatibilitats del personal al servei de les administracions públiques i en el Reial decret 598/1985 (annex 9).

Tota la documentació emesa en llengua diferent al castellà o català ha de venir acompanyada de la corresponent traducció oficial en una de les dues llengües oficials de les Illes Balears, realitzada per un traductor jurat.

9.2.2. Aspirants funcionaris públics de carrera

Els qui tenguin la condició de funcionari públic de carrera en situació de servei actiu han de presentar:

a. Fotocòpia compulsada del títol exigit per a l'accés al cos o de la certificació acadèmica original acreditativa d'haver realitzat tots els estudis necessaris per a la seva expedició, amb indicació de la convocatòria en què es van acabar, o del rebut acreditatiu del pagament corresponent dels drets d'expedició del títol.

Si la titulació ha estat obtinguda a l'estranger, cal adjuntar-hi la corresponent homologació o bé la credencial de reconeixement de la titulació per a l'exercici de la professió en el cos corresponent.

b. Fotocòpia del document nacional d'identitat vigent. En el cas de tenir la nacionalitat d'un altre estat membre de la Unió Europea, cal presentar una fotocòpia del certificat de registre de ciutadà de la Unió Europea, juntament amb la fotocòpia del passaport o document d'identitat en vigor.

c. Fotocòpia compulsada del títol de formació pedagògica i didàctica a què es refereix l'article 100.2 de la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'educació o, si s'escau, la documentació justificativa acreditativa de l'exempció d'aquest requisit segons el que s'estableix en la base 2.3 d'aquesta convocatòria.

d. Certificació o full de serveis de l'organisme del qual es depengui, on s'han de consignar expressament les dades següents:

1r. Indicació del cos al qual es pertany, especialitat, número de registre personal assignat i si es troba en servei actiu.

2n. Nombre d'anys com a funcionari de carrera.

Els seleccionats que tinguin la condició de funcionaris docents de carrera en situació de servei actiu de les Illes Balears estan exempts de presentar aquest certificat.

e. Certificat mèdic oficial acreditatiu de no patir cap malaltia ni estar afectat per limitació física ni psíquica que sigui incompatible amb l'exercici de les funcions corresponents al cos i l'especialitat per als quals han estat seleccionats.

f. Declaració jurada, o promesa, de no haver estat separats mitjançant expedient disciplinari del servei de cap administració pública, ni de trobar-se inhabilitat per a l'exercici de les funcions públiques, segons el model que figura com a annex 9 en aquesta convocatòria.

g. Certificació negativa del Registre Central de Delinqüents Sexuals. Els aspirants de nacionalitat espanyola que no hagin autoritzat la Conselleria d'Educació, Universitat i Recerca perquè sol·liciti aquesta certificació i la consulta de les dades del document nacional d'identitat, en el cas de ser inclosos en la llista definitiva d'aspirants que han superat el procés selectiu, han de presentar aquesta certificació.

Els aspirants que no posseeixen la nacionalitat espanyola, o que en posseeixen una altra a més de l'espanyola, a més de la documentació o autorització indicada en el paràgraf anterior han de presentar alguna certificació negativa de condemnes penals expedida per les autoritats del seu país d'origen o del qual siguin nacionals respecte dels delictes contra la llibertat i la indemnitat sexual i de tràfic d'éssers humans, traduïda i legalitzada d'acord amb els convenis internacionals existents.

Tota la documentació emesa en llengua diferent al castellà o català ha de venir acompanyada de la corresponent traducció oficial en una de les dues llengües oficials de les Illes Balears, realitzada per un traductor jurat.

Ha de dir:

9.2. Documentació a presentar

9.2.1. Aspirants seleccionats pel procediment d'ingrés: torn lliure i torn de reserva per a aspirants amb discapacitat

Els aspirants seleccionats pel procediment d'ingrés pel torn lliure i pel de reserva per a aspirants amb discapacitat han de presentar els següents documents:

a. Fotocòpia compulsada del títol exigit per a l'ingrés al cos o de la certificació acadèmica acreditativa d'haver realitzat tots els estudis necessaris per a la seva expedició, amb indicació de la convocatòria en què es van acabar, o del rebut acreditatiu del pagament corresponent dels drets d'expedició del títol.

Si la titulació ha estat obtinguda a l'estranger, cal adjuntar-hi la corresponent homologació o bé la credencial de reconeixement de la titulació per a l'exercici de la professió en el cos corresponent.

b. Fotocòpia compulsada del certificat que acrediti el domini de la llengua catalana segons el que determina l'article segon del Decret 115/2001, de 14 de setembre. L'acreditació és efectiva si es posseeixen les titulacions que s'especifiquen als annexos 4 i 5 de l'Ordre del conseller d'Educació, Cultura i Universitats, de 21 de febrer de 2013, per la qual es determinen els títols, diplomes i certificats equivalents als certificats de coneixements de llengua catalana de la Direcció General de Cultura i Joventut.

c. Fotocòpia del document nacional d'identitat vigent. En el cas de tenir la nacionalitat d'un altre estat membre de la Unió Europea, cal presentar una fotocòpia del certificat de registre de ciutadà de la Unió Europea, juntament amb la fotocòpia del passaport o document d'identitat en vigor.

d. Fotocòpia compulsada del títol de formació pedagògica i didàctica a què es refereix l'article 100.2 de la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'educació o, si s'escau, la documentació justificativa acreditativa de l'exempció d'aquest requisit segons el que s'estableix en la base 2.3 d'aquesta convocatòria.

Quan, en substitució del títol de formació pedagògica i didàctica, s'al·legui haver prestat serveis docents durant dos cursos acadèmics complets o, si no, dotze mesos en períodes continus o discontinus, amb anterioritat a l'1 d'octubre de 2009 o a l'1 de setembre de 2014, segons pertoqui, a centres públics o privats d'ensenyament reglat degudament autoritzats, en els nivells i ensenyaments les especialitats docents dels quals es regulen en el Reial decret 1834/2008, de 8 de novembre, s'ha d'acreditar aquest fet mitjançant la documentació següent:

  • Si l'experiència docent que s'acredita correspon a un centre públic, s'ha d'aportar un certificat original de vida laboral i un certificat expedit pel secretari del centre amb el vistiplau del director del centre o un full de serveis expedit per l'Administració educativa, que indiqui expressament el nivell, les especialitats que s'han impartit i la data d'inici i final del període que s'acredita.
  • Si l'experiència docent que s'acredita correspon a un centre privat o privat concertat, s'ha d'aportar un certificat original de vida laboral i un certificat expedit pel director del centre (excepte que s'acrediti la impossibilitat d'aportar el certificat per desaparició de l'empresa), amb el vistiplau del Departament d'Inspecció Educativa, en què s'indiquin expressament el nivell i les especialitats que s'han impartit i la data d'inici i final del període que s'acredita.

e. Certificat mèdic oficial acreditatiu de no patir cap malaltia ni estar afectat per limitació física ni psíquica que sigui incompatible amb l'exercici de les funcions corresponents al cos i l'especialitat per als quals ha estat seleccionat.

f. Declaració jurada, o promesa, de no haver estat separat mitjançant expedient disciplinari del servei de cap Administració pública, ni de trobar-se inhabilitat per a l'exercici de les funcions públiques, segons el model que figura com a annex 8 en aquesta convocatòria.

Així mateix, els aspirants que no posseeixin la nacionalitat espanyola han de presentar declaració jurada, o promesa, de no estar sotmesos a sanció disciplinària ni condemna penal que impossibiliti l'accés a la funció pública en el seu estat d'origen, segons el model que figura com a annex 8 en aquesta convocatòria.

g. Els aspirants amb discapacitat han de presentar fotocòpia compulsada del dictamen establert en la base 2.1.3.3, excepte que l'hagin presentat dins el termini de presentació de sol·licitud o hagin autoritzat l'Administració per sol·licitar-ho.

h. Certificació negativa del Registre Central de Delinqüents Sexuals. Els aspirants de nacionalitat espanyola que no hagin autoritzat a la Conselleria d'Educació, Universitat i Recerca perquè sol·liciti aquesta certificació i la consulta de les dades del document nacional d'identitat, en el cas de ser inclosos en la llista definitiva d'aspirants que han superat el procés selectiu, han de presentar aquesta certificació.

Els aspirants que no posseeixen la nacionalitat espanyola, o que en posseeixen una altra a més de l'espanyola, a més de la documentació o autorització indicada en el paràgraf anterior han de presentar alguna certificació negativa de condemnes penals expedida per les autoritats del seu país d'origen o del qual siguin nacionals respecte dels delictes contra la llibertat i la indemnitat sexual i de tràfic d'éssers humans, traduïda i legalitzada d'acord amb els convenis internacionals existents.

i. Sol·licitud d'ajornament de la fase de pràctiques, si s'escau.

j. Declaració jurada de no trobar-se en cap de les causes d'incompatibilitat establertes en la Llei 53/1984, de 26 desembre, d'incompatibilitats del personal al servei de les administracions públiques i en el Reial decret 598/1985 (annex 9).

Tota la documentació emesa en llengua diferent al castellà o català ha de venir acompanyada de la corresponent traducció oficial en una de les dues llengües oficials de les Illes Balears, realitzada per un traductor jurat.

9.2.2. Aspirants funcionaris públics de carrera

Els qui tenguin la condició de funcionari públic de carrera en situació de servei actiu han de presentar:

a. Fotocòpia compulsada del títol exigit per a l'accés al cos o de la certificació acadèmica original acreditativa d'haver realitzat tots els estudis necessaris per a la seva expedició, amb indicació de la convocatòria en què es van acabar, o del rebut acreditatiu del pagament corresponent dels drets d'expedició del títol.

Si la titulació ha estat obtinguda a l'estranger, cal adjuntar-hi la corresponent homologació o bé la credencial de reconeixement de la titulació per a l'exercici de la professió en el cos corresponent.

b. Fotocòpia compulsada del certificat que acrediti el domini de la llengua catalana segons el que determina l'article segon del Decret 115/2001, de 14 de setembre. L'acreditació és efectiva si es posseeixen les titulacions que s'especifiquen als annexos 4 i 5 de l'Ordre del conseller d'Educació, Cultura i Universitats, de 21 de febrer de 2013, per la qual es determinen els títols, diplomes i certificats equivalents als certificats de coneixements de llengua catalana de la Direcció General de Cultura i Joventut.

c. Fotocòpia del document nacional d'identitat vigent. En el cas de tenir la nacionalitat d'un altre estat membre de la Unió Europea, cal presentar una fotocòpia del certificat de registre de ciutadà de la Unió Europea, juntament amb la fotocòpia del passaport o document d'identitat en vigor.

d. Fotocòpia compulsada del títol de formació pedagògica i didàctica a què es refereix l'article 100.2 de la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'educació o, si s'escau, la documentació justificativa acreditativa de l'exempció d'aquest requisit segons el que s'estableix en la base 2.3 d'aquesta convocatòria.

e. Certificació o full de serveis de l'organisme del qual es depengui, on s'han de consignar expressament les dades següents:

 

1r.   Indicació del cos al qual es pertany, especialitat, número de registre personal assignat i si es troba en servei actiu.

2n.  Nombre d'anys com a funcionari de carrera.

​​​​​​​

Els seleccionats que tinguin la condició de funcionaris docents de carrera en situació de servei actiu de les Illes Balears estan exempts de presentar aquest certificat.

f. Certificat mèdic oficial acreditatiu de no patir cap malaltia ni estar afectat per limitació física ni psíquica que sigui incompatible amb l'exercici de les funcions corresponents al cos i l'especialitat per als quals han estat seleccionats.

g. Declaració jurada, o promesa, de no haver estat separats mitjançant expedient disciplinari del servei de cap administració pública, ni de trobar-se inhabilitat per a l'exercici de les funcions públiques, segons el model que figura com a annex 9 en aquesta convocatòria.

h. Certificació negativa del Registre Central de Delinqüents Sexuals. Els aspirants de nacionalitat espanyola que no hagin autoritzat la Conselleria d'Educació, Universitat i Recerca perquè sol·liciti aquesta certificació i la consulta de les dades del document nacional d'identitat, en el cas de ser inclosos en la llista definitiva d'aspirants que han superat el procés selectiu, han de presentar aquesta certificació.​​​​​​​

Els aspirants que no posseeixen la nacionalitat espanyola, o que en posseeixen una altra a més de l'espanyola, a més de la documentació o autorització indicada en el paràgraf anterior han de presentar alguna certificació negativa de condemnes penals expedida per les autoritats del seu país d'origen o del qual siguin nacionals respecte dels delictes contra la llibertat i la indemnitat sexual i de tràfic d'éssers humans, traduïda i legalitzada d'acord amb els convenis internacionals existents.

Tota la documentació emesa en llengua diferent al castellà o català ha de venir acompanyada de la corresponent traducció oficial en una de les dues llengües oficials de les Illes Balears, realitzada per un traductor jurat.

​​​​​​​​​​​​​​Tercer. Rectificar l'omissió detectada a l'annex 5 de la Resolució de la directora general de Personal Docent de 3 de febrer de 2020:

 

​​​​​​​On diu:

Ensenyaments de Música i Dansa

Música

  • Reial decret 1577/2006, de 22 de desembre, pel qual es fixen els aspectes bàsics del currículum dels ensenyaments professionals de Música regulats per la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'educació (BOE núm. 18, de 20 de gener).
  • Decret 36/2018, de 9 de novembre, pel qual s'estableix el currículum dels ensenyaments professionals de Música a les Illes Balears (BOIB núm. 143, de 15 de novembre).

Dansa

  • Reial decret 85/2007, de 26 de gener, pel qual es fixen els aspectes bàsics del currículum dels ensenyaments professionals de Dansa per la Llei orgànica de 2/2006, de 3 de maig, d'educació (BOE núm. 38, de 13 de gener), modificat pel Reial decret 898/2010, de 9 de juliol (BOE núm.169, de 13 de juliol).
  • Decret 54/2011, de 20 de maig, de currículum dels ensenyaments professionals de Dansa (BOIB núm. 81, de 2 de juny).
  • Ordre de la consellera d'Educació i Cultura de 7 de setembre de 2009 per la qual s'estableix l'organització i el funcionament dels ensenyaments professionals de Dansa regulats per la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'educació, a les Illes Balears (BOIB núm. 136, de 17 de setembre).
  • Ordre del conseller d'Educació i Cultura de 8 d'abril de 2010, de modificació de l'Ordre de la consellera d'Educació i Cultura de 7 de setembre de 2009 per la qual s'estableix l'organització i el funcionament dels ensenyaments professionals de Dansa regulats per la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'educació, a les Illes Balears (BOIB núm. 58, de 17 d'abril).

Ha de dir:

Ensenyaments de Música i Dansa

Música

  • Reial decret 1577/2006, de 22 de desembre, pel qual es fixen els aspectes bàsics del currículum dels ensenyaments professionals de Música regulats per la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'educació (BOE núm. 18, de 20 de gener).
  • Decret 36/2018, de 9 de novembre, pel qual s'estableix el currículum dels ensenyaments professionals de Música a les Illes Balears (BOIB núm. 143, de 15 de novembre).
  • Decret 23/2011, d'1 d'abril, pel qual s'estableix l'ordenació i el currículum dels ensenyaments elementals de música regulats per la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'educació (BOIB núm. 53, de 9 d'abril)

Dansa

  • Reial decret 85/2007, de 26 de gener, pel qual es fixen els aspectes bàsics del currículum dels ensenyaments professionals de Dansa per la Llei orgànica de 2/2006, de 3 de maig, d'educació (BOE núm. 38, de 13 de gener), modificat pel Reial decret 898/2010, de 9 de juliol (BOE núm.169, de 13 de juliol).
  • Decret 54/2011, de 20 de maig, de currículum dels ensenyaments professionals de Dansa (BOIB núm. 81, de 2 de juny).
  • Decret 24/2011, d'1 d'abril, pel qual s'estableix l'ordenació i el currículum dels ensenyaments elementals de dansa regulats per la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'educació (BOIB núm. 53, de 9 d'abril).
  • Ordre de la consellera d'Educació i Cultura de 7 de setembre de 2009 per la qual s'estableix l'organització i el funcionament dels ensenyaments professionals de Dansa regulats per la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'educació, a les Illes Balears (BOIB núm. 136, de 17 de setembre).
  • Ordre del conseller d'Educació i Cultura de 8 d'abril de 2010, de modificació de l'Ordre de la consellera d'Educació i Cultura de 7 de setembre de 2009 per la qual s'estableix l'organització i el funcionament dels ensenyaments professionals de Dansa regulats per la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'educació, a les Illes Balears (BOIB núm. 58, de 17 d'abril).

Quart. Publicar aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Interposició de recursos

Contra aquesta Resolució, que exhaureix la via administrativa, les persones interessades poden interposar un recurs potestatiu de reposició davant la directora general de Personal Docent en el termini d'un mes comptador des de l'endemà d'haver-se publicat en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, d'acord amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i els articles 25.5 i 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

També hi poden interposar un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà d'haver-se publicat en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, d'acord amb els articles 10 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

  

Palma, 27 de maig de 2021

La directora general de Personal Docent

Per delegació del conseller d'Educació i Formació Professional

(BOIB núm. 41, de 25/03/2021)

Rafaela Sánchez Benítez