Secció III. Altres disposicions i actes administratius
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
CONSELLERIA DE PRESIDÈNCIA, FUNCIÓ PÚBLICA I IGUALTAT
Núm. 209599
Resolució de la consellera d'Administracions Públiques i Modernització per la qual s'acorda la concessió de la Creu al mèrit policial amb distintiu blanc a diversos membres del cos de policia local de Ciutadella
Fets
1. El dia 15 de novembre de 2019, es va reunir el Consell de Coordinació Policial de Menorca en sessió ordinària. En aquesta reunió, es va aprovar la sol·licitud de l'inspector en cap de la policia local de Ciutadella, Ignasi Camps Marquès, de proposta d'inici de la concessió de la Creu al Mèrit Policial amb Distintiu Blanc a diversos agents del seu municipi. Concretament la va demanar pels oficials José Antonio Calvo González, José Antonio Martínez Rodríguez, Antoni Anglada Salord i Joaquín Salvador Sánchez, els policies José Jover Florit, José Sanz Albadalejo, Francisco Anglada Moll, Miguel Serra Pons i Jaume Guardiola Medina.
2. A continuació, es va aprovar la sol·licitud de l'inspector en cap de Maó, Vicente Vaquero Piñas, de proposta d'inci de la concessió de la Creu al Mèrit Policial amb Distintiu Blanc a l'inspector en cap de Ciutadella, Ignasi Camps Marquès.
3. El dia 24 de gener de 2020, el director general d'Emergències i Interior va firmar la Resolució d'inici del procediment per a la concessió de la Creu al Mèrit Policial amb Distintiu Blanc als policies esmentats als punts 1 i 2. En la mateixa resolució també va nomenar els instructors i els secretaris.
4. Els dies 17 de juny de 2020 i 18 de juny de 2020 els instructors del procediment Ignasi Camps i Vicente Vaquero, respectivament, varen emetre les propostes de resolució sobre la base dels aspectes següents:
a) Els gents proposats per a la condecoració no tenen cap expedient disciplinari en curs o sanció disciplinària pendent de cancel·lar.
b) Segons entrevistes amb agents i comandaments del cos policial de Ciutadella, destaquen la professionalitat i dedicació dels agents proposats per a la condecoració.
Fonaments de dret
1. L'article 52 de la Llei 4/2013, de 17 de juliol, de coordinació de les policies locals de les Illes Balears, modificat per la Llei 11/2017, de 20 de desembre, de modificació de la Llei 4/2013, determina la possibilitat de concedir premis i distincions als membres de la policia local de les Illes Balears en els termes que s'estableixin reglamentàriament.
2. El capítol V del títol VIII del Decret 40/2019, de 24 de maig, pel qual s'aprova el Reglament marc de coordinació de les policies locals de les Illes Balears i es modifica el Decret 55/2017, de 15 de desembre, del Fons de Seguretat Pública de les Illes Balears, regula les característiques i la concessió de premis i condecoracions. En concret, l'article 132, regula les circumstàncies per les quals es pot atorgar la Creu al Mèrit Policial amb Distintiu Blanc; l'article 137, regula qui pot formular la proposta de sol·licitud de concessió del guardó; i l'article 138 regula el procediment ordinari de concessió.
Per tot això, dict la següent
Resolució
1. Acordar la concessió de la Creu al Mèrit Policial amb Distintiu Blanc als membres del cos de la policia local de Ciutadella que s'indiquen a continuació:
― Inspector Ignasi Camps Marquès.
― Oficial José Antonio Calvo González.
― Oficial José Antonio Martínez Rodríguez.
― Oficial Antoni Anglada Salord.
― Oficial Joaquín Salvador Sánchez.
― Policia José Jover Florit.
― Policia José Sanz Albadalejo.
― Policia Francisco Anglada Moll.
― Policia Miguel Serra Pons.
― Policia Jaume Guardiola Medina.
2. Notificar aquesta resolució als agents guardonats i a l'Ajuntament de Ciutadella.
3. Ordenar la inscripció d'aquest acord al Registre de policies locals en la forma legalment determinada.
4. Ordenar la publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Interposició de recursos
Contra aquesta Resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant la consellera d'Administracions Públiques i Modernització en el termini d'un mes comptador des de l'endemà de la notificació, d'acord amb l'article 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i de l'article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
També es pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà de la notificació, d'acord amb l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.
Palma, 26 juny de 2020
La consellera d'Administracions Públiques i Modernització Isabel Castro Fernández