Secció II. Autoritats i personal
Subsecció segona. Oposicions i concursos
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
INSTITUT D'INNOVACIÓ EMPRESARIAL DE LES ILLES BALEARS
Núm. 208608
Resolució del president de l’Institut d’Innovació Empresarial de les Illes Balears (IDI) de 27 de maig de 2021 per la qual s’aproven la convocatòria, les bases, els exercicis, el temari i el barem de mèrits, i es designa el Tribunal Qualificador de les proves selectives per a l’ingrés, pel torn de promoció interna, a dos llocs de treball de tècnic/a mitjà/ana de l’IDI
Antecedents
1. Mitjançant l'Acord del Consell de Direcció de 18 de desembre de 2019, es va aprovar l'oferta d'ocupació pública (OOP) per a l'any 2019 corresponent al personal laboral de l'IDI (BOIB núm. 171, de 21 de desembre). L'OOP inclou les places que s'han de cobrir pel torn lliure i les que s'han de cobrir pel torn de promoció interna.
2. Per accedir als llocs de treball de tècnic/a mitjà/ana de l'IDI, entre les modalitats previstes, es considera que el més adequat és la promoció interna, tenint en compte el personal laboral que compleix els requisits i, per tant, que pot ingressar a les places per aquest torn.
El procés selectiu per cobrir les places del torn de promoció interna es durà a terme pel sistema de concurs oposició, d'acord amb l'annex 3 (exercicis i temari per a l'accés al cos de gestió) i l'annex 6 (barem de mèrits de la fase de concurs del torn de promoció interna).
3. Les dues places de tècnic/a mitjà/ana de l'IDI (categoria professional B) objecte d'aquesta convocatòria corresponen a l'oferta pública de l'any 2019. Una plaça correspon a la unitat Servei de Política Industrial i l'altra a la unitat Servei d'Informació i Talent Empresarial.
Per tot això, una vegada practicada i conclosa la negociació amb els representants sindicals de l'IDI, i fent ús de les competències que m'atorga l'article 16 dels Estatuts de l'IDI, dict la següent
Resolució
1. Aprovar la convocatòria de proves selectives per cobrir dues places de personal laboral de tècnic/a mitjà/ana de l'IDI (categoria professional B), pel torn de promoció interna, d'acord amb la distribució següent:
— Mallorca: 2 places del torn de promoció interna.
2. Aprovar les bases específiques que han de regir aquesta convocatòria i que s'adjunten a aquesta Resolució com a annex 1.
3. Designar el Tribunal Qualificador d'aquest procés selectiu, el qual està constituït pels membres que figuren en l'annex 2 d'aquesta Resolució.
4. Aprovar els exercicis i el temari que s'exigiran en les proves selectives per cobrir les places de tècnic/a mitjà/ana de l'IDI (categoria professional B), corresponent a l'oferta d'ocupació pública de l'any 2019, els quals consten en l'annex 3 d'aquesta Resolució.
5. Fer públic el model de sol·licitud i declaració responsable per participar en aquest procés selectiu, que figuren en l'annex 4 d'aquesta Resolució.
6. Aprovar el barem de mèrits de la fase de concurs per a l'accés, pel torn de promoció interna, a les places de tècnic/a mitjà/ana de l'IDI (categoria professional B), que figura en l'annex 6 d'aquesta Resolució.
7. Publicar aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Interposició de recursos
Contra aquesta Resolució, que posa fi a la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant el vicepresident i conseller de Transició Energètica, Sectors Productius i Memòria Democràtica en el termini d'un mes comptador des de l'endemà de la publicació, d'acord amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
També es pot interposar un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà de la publicació, d'acord amb els articles 8.2 i 46.1 de la Llei 29 /1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.
Palma, 27 de maig de 2021
El president de l'IDI
Juan Pedro Yllanes Suárez
ANNEX 1
Bases específiques de la convocatòria
1. Normativa reguladora
Aquesta convocatòria es regula per aquesta normativa:
a. Text refós de la Llei de l'Estatut bàsic de l'empleat públic, de 30 d'octubre, aprovat pel Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre (en endavant, TREBEP).
b. Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la comunitat autònoma de les Illes Balears.
c. Llei 6/2018, de 3 de juliol, de pressuposts generals de l'Estat per a l'any 2018.
d. Llei 19/2019, de 30 de desembre, de pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
e. Reglament d'ingrés del personal al servei de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, aprovat pel Decret 27/1994, d'11 de març.
f. Decret 6/2021, de 22 de febrer, pel qual s'aprova el text consolidat dels Estatuts de l'entitat pública empresarial Institut d'Innovació Empresarial de les Illes Balears (BOIB núm. 26, de 23 de febrer de 2021).
g. Conveni col·lectiu del personal laboral al servei de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
h. Decret 11/2017, de 24 de març, d'exigència de coneixements de la llengua catalana en els procediments selectius d'accés a la funció pública i per ocupar llocs de treball de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
2. Places i procediment selectiu
2.1. L'objecte de la convocatòria és la provisió de dues places de tècnic/a mitjà/ana de l'IDI (categoria professional B), pel torn de promoció interna, amb la distribució següent:
— Mallorca: 2 places del torn de promoció interna.
Una plaça correspon a la unitat Servei de Política Industrial i l'altra a la unitat Servei d'Informació i Talent Empresarial.
2.2. S'estableix com a procediment selectiu el de concurs oposició.
3. Requisits i condicions generals de les persones interessades
Per a l'admissió a aquestes proves selectives, les persones interessades han de complir, en la data d'acabament del termini de presentació de sol·licituds i durant tot el procés selectiu, els requisits generals següents:
a) Per a l'accés al lloc de treball de tècnic/a mitjà/ana de l'IDI s'exigeix la titulació oficial de grau, diplomatura universitària, arquitectura tècnica, enginyeria tècnica o equivalent, o haver superat tres cursos complets o el primer cicle d'una llicenciatura. En el cas de titulacions expedides a l'estranger, cal aportar la corresponent credencial d'homologació o reconeixement del Ministeri d'Educació i Formació Professional.
b) El nivell de coneixements de llengua catalana exigible per a l'accés al lloc de treball de tècnic/a mitjà/ana de l'IDI és el corresponent al certificat de nivell C1 (nivell de domini funcional efectiu), de conformitat amb l'article 4 del Decret 11/2017. Els certificats han de ser els expedits per l'Escola Balear d'Administració Pública, o els expedits o homologats per la conselleria competent en matèria de política lingüística, o els reconeguts com a equivalents per l'Ordre del conseller d'Educació, Cultura i Universitats de 21 de febrer de 2013 per la qual es determinen els títols, diplomes i certificats de coneixements de llengua catalana de la Direcció General de Cultura i Joventut (BOIB núm. 34, de 12 de març).
Els aspirants han de complir els requisits exigits en aquesta convocatòria el dia d'acabament del termini de presentació de sol·licituds, i han de mantenir-los fins al moment de la presa de possessió com a personal laboral fix amb categoria professional B.
El fet de constar en la llista de persones admeses no implica el reconeixement a les persones interessades que es compleixen els requisits per participar en aquesta convocatòria.
4. Reserva per a persones amb discapacitat i adaptació de les proves
En aquesta convocatòria no hi ha reserva per a persones amb discapacitat.
5. Condicions i requisits específics per als aspirants del torn de promoció interna
5.1. Requisits específics
El personal laboral fix de plantilla de l'IDI que accedeixi al procés selectiu pel torn de promoció interna ha de complir, a més de les condicions generals dels aspirants, els requisits específics següents:
a) Tenir la classificació de personal laboral fix de plantilla de l'IDI i pertànyer a algun lloc de treball de categoria professional igual o inferior fins a dos nivells al de la vacant de l'oferta.
b) Haver prestat serveis efectius com a personal laboral fix de plantilla en el lloc de treball del qual promocionen durant un període mínim de dos anys.
5.2. Condicions d'accés
Les condicions d'accés a la promoció interna són les que s'estableixen en l'annex 3 (exercicis i temari).
6. Sol·licituds
6.1. Procediment
L'annex 4 inclou un model de sol·licitud d'admissió a les proves d'accés al lloc de treball de tècnic/a mitjà/ana de l'IDI.
La presentació de la sol·licitud per participar en el procés selectiu suposa el coneixement i l'acceptació inequívocs de l'aspirant del tractament de les dades de caràcter personal a càrrec de l'òrgan competent i únicament per a les finalitats establertes.
El tractament de la informació facilitada en les sol·licituds tindrà en compte les previsions del Reglament (UE) 2016/679 del Parlament Europeu i del Consell, de 27 d'abril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals i a la lliure circulació d'aquestes dades, i de la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals.
6.2. Termini
El termini de presentació de sol·licituds és de vint dies naturals comptadors a partir de l'endemà de la publicació de la Resolució d'aprovació d'aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
6.3. Presentació de la sol·licitud
Les sol·licituds per participar en les proves selectives s'han de presentar en el Registre de l'IDI o en qualsevol altra de les formes que estableix l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
7. Tribunal Qualificador
7.1. Composició de l'òrgan de selecció
El Tribunal Qualificador està constituït per les persones que figuren en l'annex 2 de la Resolució.
Els tribunals o les comissions de selecció de personal han de ser nomenats pel president de l'IDI i tenen la consideració d'òrgans dependents de la seva autoritat, als quals correspon el desplegament i la qualificació de les proves selectives i la valoració dels mèrits professionals de les persones aspirants.
El Tribunal ha d'actuar d'acord amb els principis d'objectivitat, imparcialitat, agilitat i eficàcia. També ha de vetlar pel compliment del principi d'igualtat d'oportunitats entre ambdós sexes. La pertinença al Tribunal ho és sempre a títol individual, motiu pel qual els membres són personalment responsables de complir estrictament les bases de la convocatòria i de subjectar-se als terminis establerts per a la realització i la valoració dels exercicis del procés selectiu, com també de complir el deure de sigil professional. Els membres del Tribunal poden fer constar en acta el seu vot contrari a l'acord adoptat, la seva abstenció o el sentit del seu vot favorable. L'abstenció únicament pot ser exercida i posteriorment recollida en l'acta corresponent quan estigui degudament justificada. El Tribunal ha de considerar i tenir en compte aquests motius.
Correspon al Tribunal, en el desenvolupament del procés selectiu, aplicar, interpretar i integrar aquestes bases específiques, amb ple respecte al principi d'igualtat. També està habilitat per considerar i apreciar les qüestions d'ordre i les incidències que sorgeixin en el desenvolupament dels exercicis o altres qüestions, com ara horaris, calendari, procediment de crida o desenvolupament dels exercicis. Així mateix, el Tribunal pot adoptar les decisions motivades que consideri pertinents.
Els actes que derivin de les actuacions dels òrgans de selecció poden ser impugnats per la persona interessada en els casos i formes que preveu la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
Si en qualsevol moment el Tribunal s'assabenta que un aspirant no compleix algun dels requisits exigits, o si en el moment de revisar la documentació es detecten errades o falsedats en la sol·licitud que impossibilitin l'accés al lloc de treball corresponent en els termes establerts en aquesta convocatòria, una vegada feta l'audiència prèvia a la persona interessada, ha de proposar-ne l'exclusió al president de l'IDI. En la proposta ha de comunicar les inexactituds o falsedats formulades per l'aspirant en la sol·licitud.
Durant el desenvolupament dels exercicis, si les circumstàncies ho requereixen pel tipus de proves, els membres titulars i suplents del Tribunal poden actuar de forma conjunta.
El Tribunal pot sol·licitar a l'òrgan gestor del procés que nomeni el personal col·laborador o el personal assessor especialista que consideri necessaris per al desenvolupament dels exercicis. A aquest efecte, són aplicables les mateixes prohibicions de participació i les causes d'abstenció i recusació que tenen els membres dels òrgans de selecció.
Durant el desenvolupament de les proves selectives, el Tribunal ha de resoldre tots els dubtes que puguin sorgir en l'aplicació de les bases de la convocatòria, i també com s'hagi d'actuar en els casos no prevists.
A l'efecte de comunicacions i de la resta d'incidències, el Tribunal té la seu a la Conselleria de Transició Energètica, Sectors Productius i Memòria Democràtica (plaça de Son Castelló, 1, 07009 Palma).
7.2. Declaració d'aspirants aprovats
El Tribunal Qualificador no pot aprovar ni declarar que ha superat l'oposició un nombre de persones superior al de places convocades per a cada una de les illes, d'acord amb l'article 52.3 de la Llei 3/2007 i en concordança amb l'article 61.8 del TREBEP.
Això no obstant, amb la finalitat d'assegurar que es cobreixin les places convocades, quan hi hagi renúncies d'aspirants seleccionats abans del nomenament o presa de possessió, el Tribunal ha d'elevar a l'òrgan convocant una relació complementària dels aspirants que estiguin situats a continuació de les persones proposades, per ordre de puntuació, per al seu possible nomenament del lloc de treball de promoció en substitució de les que hi renunciïn.
8. Relacions amb els ciutadans
Al llarg del procés selectiu es publicarà a la web de l'IDI (http://www.idi.es) tota la informació relacionada amb els diferents aspectes del desenvolupament d'aquest procés. En tot cas, només tindran efectes jurídics les comunicacions trameses pels mitjans de notificació i publicitat prevists en aquesta convocatòria.
9. Fase d'oposició per promoció interna
La fase d'oposició, de caràcter i superació obligatoris, constitueix com a màxim el 55 % de la puntuació màxima assolible del procés selectiu.
9.1. Exercicis dels diferents torns d'accés
Els exercicis per a l'accés al lloc de treball de tècnic/a mitjà/ana de l'IDI per promoció interna són els que s'indiquen en l'annex 3. El desenvolupament dels exercicis d'aquest procés selectiu s'ha d'ajustar a la normativa publicada en el Butlletí Oficial de l'Estat, en el Butlletí Oficial de les Illes Balears o en el Diari Oficial de la Unió Europea, en la data de finalització del període de presentació de sol·licituds, encara que la normativa esmentada estigui en període de vacatio legis en la data de realització de les proves selectives.
9.2. Qualificació dels exercicis
La qualificació dels exercicis, llevat dels casos de qüestionaris amb respostes alternatives de tipus test, que tenen una correcció mecanitzada, anirà a càrrec del Tribunal Qualificador, d'acord amb els criteris que s'estableixen en l'annex 3.
10. Fase de concurs. Valoració de mèrits
La fase de concurs constitueix com a màxim un 45 % de la puntuació màxima assolible del procés selectiu. El barem de mèrits de la fase de concurs del torn de promoció interna és el que figura en l'annex 6. L'al·legació i acreditació dels mèrits s'ha de fer en la forma que estableix l'apartat 5 de l'annex 6 d'aquesta convocatòria. Els mèrits s'han d'acreditar i valorar amb referència a la data d'acabament del termini de presentació de sol·licituds per participar en el procés selectiu.
11. Calendari i desenvolupament dels exercicis
Els exercicis s'han de desenvolupar d'acord amb el calendari següent:
— Primer exercici: quart trimestre de 2021.
— Segon exercici: quart trimestre de 2021.
12. Resultat del concurs oposició i ordre de prelació final de les persones aspirants
12.1. Resultat del concurs oposició
La relació d'aspirants que hagin superat el concurs oposició, que no pot contenir un nombre de persones superior al de places convocades, quedarà determinada per la suma de la puntuació obtinguda en el conjunt dels exercicis obligatoris i eliminatoris de la fase d'oposició i de la valoració dels mèrits corresponents a la fase de concurs.
La puntuació final del concurs oposició s'ha de calcular amb la fórmula següent:
55 x Nota de l'aspirant a l'oposició + 45 x Mèrits de l'aspirant en el concurs
12.2. Ordre de prelació final
L'ordre de prelació final dels aspirants que resultin seleccionats en el concurs oposició es determina per la suma de la puntuació de la fase d'oposició i de la puntuació obtinguda en la fase de concurs.
13. Desempats
En cas d'empat, l'ordre de prelació s'ha d'establir tenint en compte la major puntuació obtinguda en la fase d'oposició.
14. Publicació de la llista d'aspirants que hagin superat el procés selectiu i adjudicació de llocs de treball
14.1. Publicació de la llista d'aspirants seleccionats i presentació de documents
La resolució del president de l'IDI que ordeni la publicació de les llistes d'aspirants que hagin superat les proves selectives contindrà la relació de llocs de treball que s'ofereixin.
En el termini de vint dies naturals, comptadors des de l'endemà de la publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears de la resolució del president de l'IDI per la qual es faci pública la relació d'aspirants que superin el procés selectiu, les persones seleccionades han de presentar en el Registre General de l'IDI o en qualsevol altra de les formes que estableix l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, els documents indicats en l'annex 6 d'aquesta convocatòria, i han de comunicar l'ordre de preferència dels llocs de treball oferts.
14.2. Incompliment dels requisits
Si no es presenta la documentació dins el termini fixat, llevat de casos de força major, que han de ser degudament acreditats i, si escau, apreciats per l'Administració mitjançant una resolució motivada, o si en el moment d'examinar la documentació es dedueix que hi manca algun dels requisits exigits, la persona interessada no podrà accedir al lloc de treball de promoció i les seves actuacions quedaran anul·lades, sens perjudici de la responsabilitat en què hagi incorregut per falsedat en la sol·licitud inicial.
14.3. Adjudicació dels llocs de treball
L'adjudicació es farà per ordre de prelació.
Una vegada revisada de conformitat la documentació a què fa referència l'annex 6 d'aquesta convocatòria de les persones que hagin superat les proves selectives, el president de l'IDI dictarà una resolució de classificació amb la categoria professional de promoció. Aquesta resolució es publicarà en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
15. Presa de possessió
El president de l'IDI diligenciarà la presa de possessió en el termini de tres dies hàbils comptadors a partir de l'endemà de la data de publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears de la resolució de classificació amb la categoria professional de promoció.
Es formalitzaran els nous contractes amb els llocs de treball de promoció i la corresponent resolució d'excedència per incompatibilitat de categoria de la plaça que es deixa.
ANNEX 2
Tribunal Qualificador de les proves selectives per a l'accés a dos llocs de treball de tècnic/a mitjà/ana de l'Institut d'Innovació Empresarial de les Illes Balears (IDI)
President/a: designat o designada per la gerent de l'IDI, entre persones de prestigi professional reconegut dins l'àmbit autonòmic.
President/a suplent: designat o designada per la gerent de l'IDI, entre persones de prestigi professional reconegut dins l'àmbit autonòmic.
Vocals:
— Primer/a: designat o designada per sorteig entre el personal laboral fix de l'IDI en actiu de categoria professional B.
— Segon/a: designat o designada per sorteig entre el personal laboral fix de l'IDI en actiu de categoria professional B.
Vocals suplents:
— Primer/a: designat o designada per sorteig entre el personal laboral fix de l'IDI en actiu de categoria professional B.
— Segon/a: designat o designada per sorteig entre el personal laboral fix de l'IDI en actiu de categoria professional B.
Secretari o secretària: designat pels membres del Tribunal entre els vocals.
ANNEX 3
Exercicis i temari
1. Exercicis per a l'accés a dos llocs de treball de tècnic/a mitjà/ana de l'Institut d'Innovació Empresarial de les Illes Balears (IDI)
1.1. Primer exercici
És de caràcter obligatori i eliminatori, i consistirà a respondre per escrit un qüestionari de cinquanta preguntes de tipus test amb quatre respostes alternatives, de les quals només una serà correcta. Les cinquanta primeres seran ordinàries i avaluables, i les cinc darreres seran de reserva. Totes les preguntes correspondran al contingut del temari general de l'oposició. L'exercici es qualificarà de 0 a 10 punts. Cada pregunta resposta correctament es valorarà amb 0,2 punts; les preguntes no resoltes, tant si figuren totes les opcions en blanc com si figuren amb més d'una resposta o si s'ha senyalat una resposta sense apartat equivalent en les alternatives previstes en l'exercici, no es valoraran. Les preguntes amb cap resposta marcada es penalitzaran amb un terç del valor assignat a la resposta correcta.
El temps per desenvolupar aquest exercici serà de 120 minuts.
Per superar-lo serà necessari obtenir una puntuació mínima de 4 punts.
En el cas que s'acordi anul·lar alguna pregunta perquè el plantejament sigui incorrecte, perquè totes les respostes plantejades siguin incorrectes o perquè n'hi hagi més d'una correcta, i també perquè no hi hagi coincidència substancial entre la formulació de les preguntes en les dues versions ofertes en les llengües oficials de la comunitat autònoma, el Tribunal establirà en el mateix acord la substitució, a l'efecte del càlcul de la qualificació resultant, de les anul·lades per altres tantes de reserva, i així successivament, d'acord amb l'ordre en què figurin en el qüestionari.
El Tribunal podrà acordar l'anul·lació d'alguna o algunes de les preguntes durant la realització de l'exercici, o bé com a resultat de les al·legacions presentades a la llista provisional d'aprovats. També pot anul·lar preguntes si es detecta d'ofici un error material, de fet o aritmètic, en qualsevol moment anterior a la publicació de la llista definitiva d'aprovats de l'exercici. Si una vegada duta a terme l'operació anterior el Tribunal acorda anul·lar alguna pregunta més, el valor de cada pregunta s'ajustarà perquè la puntuació màxima sigui de 10 punts.
1.2. Segon exercici
És de caràcter obligatori i eliminatori, i consistirà a resoldre un cas pràctic per elegir entre dos, referits al temari de la part específica i les matèries d'ofimàtica, segons les funcions del lloc de treball de tècnic/a mitjà/ana.
El temps per resoldre aquest exercici serà de 120 minuts.
L'exercici es qualificarà de 0 a 10 punts. Es valoraran la capacitat d'anàlisi i de raciocini, la sistemàtica i la claredat d'idees, la interpretació correcta de la normativa aplicable als casos plantejats i els aspectes relacionats amb el temari comú de matèries d'ofimàtica. En el cas que el Tribunal acordi altres criteris en desenvolupament dels criteris de valoració anteriors, els haurà de publicar abans de la realització de l'exercici.
Per superar aquesta prova serà necessari obtenir la nota mínima igual o superior a 4 punts.
La mitjana de la puntuació dels dos exercicis haurà de ser igual o superior a 5.
La puntuació final de la fase d'oposició es calcularà d'acord amb una regla proporcional de 10 a 55, segons la fórmula següent:
Puntuació fase d'oposició = Mitjana puntuació 2 exàmens x 55
10
Per superar aquesta fase la nota mínima serà de 27,5 punts.
2. Temari
2.1. Part general
1. Drets i obligacions de relacionar-se electrònicament amb les administracions públiques. Canals d'atenció a la ciutadania: presencial, telefònic i electrònic. El registre electrònic.
2. La Seu Electrònica de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. Contingut mínim: procediments i serveis. La Plataforma d'Interoperabilitat de l'Administració Autònoma de les Illes Balears (PINBAL).
3. Drets documentals dels ciutadans. Les declaracions responsables i les comunicacions prèvies.
4. Normativa autonòmica en matèria d'igualtat entre homes i dones i prevenció de la violència de gènere. Pla d'Igualtat del personal de serveis generals de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. Protocol per a la prevenció i el tractament d'assetjament moral, psicològic, sexual o per raó de sexe de l'IDI.
5. Normativa autonòmica en matèria de prevenció, correcció i eliminació de tota discriminació per raó d'orientació sexual i d'identitat de gènere.
6. Llei 7/2010, de 21 de juliol, del sector públic instrumental de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. Estatuts de l'IDI.
7. Els sistemes d'identificació i signatura electrònica dels interessats en els procediments i la seva utilització.
8. Les tècniques d'alteració de l'exercici de la competència. Delegació de competències, delegació de signatura i encàrrecs de gestió.
9. La legislació de contractes del sector públic. Classes de contractes de les administracions públiques. Els procediments d'adjudicació del contracte: formes d'elecció del contractista.
10. Els convenis: concepte i classificació. Contingut, tràmits i efectes dels convenis.
11. Subvencions. Règim jurídic de les subvencions públiques. Normativa estatal i autonòmica. Bases reguladores i convocatòria. Procediment de concessió. Obligacions dels beneficiaris. Justificació de les subvencions. Comprovació i liquidació de les subvencions a càrrec dels òrgans gestors.
12. Instrument financer de la Comissió Europea per al desenvolupament econòmic (Fons FEDER).
13. Protecció de dades de les persones físiques: marc normatiu relatiu a la protecció de dades de les persones físiques.
14. El personal al servei de l'Administració pública. La relació de llocs de treball i la classificació del personal. Les fitxes de funcions.
15. El contracte de treball. El Conveni col·lectiu del personal laboral al servei de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
16. El pressupost general de la CAIB. Contingut i estructura. Modificacions pressupostàries. Despeses pluriennals.
17. El pressupost de l'IDI. Contingut i estructura. Tancament del pressupost i liquidació de l'IDI.
2.2. Temari de matèries d'ofimàtica
1. Processador de texts.
2. Paquet de MS Office: Word, Excel, PowerPoint.
3. Sistema d'aplicacions de Google (Calendar, Gmail, Traductor, Google Sites, Google Drive, Google Docs, fulls de càlcul, diapositives, etc.).
2.3. Part específica
2.3.1. Per a la plaça de la unitat Servei d'Informació i Talent Empresarial
1. Pla d'autoocupació de les Illes Balears 2017-2020.
2. Convocatòries dels ajuts a empreses i persones emprenedores de la CAIB en l'àmbit estatal, autonòmic, insular i local.
3. Recursos gratuïts públics existents a l'abast d'empreses i persones emprenedores de les Illes.
4. Entitats que formen part de l'ecosistema emprenedor de les Illes Balears.
2.3.2. Per a la plaça de la unitat Servei de Política Industrial
1. Pla d'Indústria Illes Balears 2018-2025.
2. Conceptes Indústria 4.0.
3. Convocatòries de subvencions: DG Indústria i ISBA.
ANNEX 4
Model de sol·licitud d'admissió a les proves d'accés al lloc de treball de tècnic/a mitjà/ana de l'IDI
Nom i llinatges, major d'edat, amb DNI xxxxxxxxx,
EXPÒS:
1. Que m'he assabentat de la convocatòria d'accés, per promoció interna, a dues places de tècnic/a mitjà/ana de l'IDI.
2. Que som personal laboral fix de plantilla de l'IDI i pertanc al lloc de treball .............................. (categoria professional B/C/D).
3. Que he prestat serveis efectius com a personal laboral fix de plantilla en el lloc de treball del qual promocion durant un període mínim de dos anys.
4. Que posseesc la titulació acadèmica requerida per accedir al lloc de treball (especificau quina titulació i universitat d'expedició).
5. Que posseesc el nivell de coneixements de llengua catalana requerit per accedir al lloc de treball (especificau quin).
6. Que declar, sota la meva responsabilitat, que complesc els requisits següents:
— No haver estat separat, mitjançant expedient disciplinari, del servei de cap administració pública, dels òrgans constitucionals o estatutaris de les comunitats autònomes, ni trobar-me inhabilitat de manera absoluta o especial per a ocupacions o càrrecs públics per resolució judicial. En el cas de nacionals d'un altre estat, no trobar-me inhabilitat o en situació equivalent ni haver estat sotmès a una sanció disciplinària o equivalent que impedeixi, en el meu estat i en els mateixos termes, l'accés a una ocupació pública.
— Tenir les capacitats i aptituds físiques i psíquiques que siguin necessàries per a l'exercici de les funcions del cos, l'escala o l'especialitat en què s'inclouen les places que s'ofereixen.
— Estar en possessió del títol acadèmic exigit o del nivell de titulació exigit en la convocatòria específica, o en condicions d'obtenir-lo en la data en què acabi el termini de presentació de les sol·licituds. En el cas de titulacions expedides a l'estranger, cal aportar, juntament amb la sol·licitud de participació, l'homologació o reconeixement corresponent del Ministeri d'Educació i Formació Professional.
7. Que adjunt a aquesta sol·licitud:
— Una fotocòpia del document nacional d'identitat en vigor o, en cas de no posseir la nacionalitat espanyola, del document oficial acreditatiu de la identitat; o bé, en cas de caducitat, el resguard corresponent de la sol·licitud de renovació.
— Una còpia autèntica de la titulació acadèmica que posseesc per accedir-hi.
— Una còpia autèntica del certificat de coneixements de llengua catalana que posseesc per accedir-hi.
8. Que consent rebre les notificacions o comunicacions a través de mitjans electrònics a l'adreça electrònica: .................................
SOL·LICIT:
Ser admès/a i poder prendre part en la convocatòria per a la plaça o places de tècnic/a mitjà/ana de la unitat Servei de Política Industrial / la unitat Servei d'Informació i Talent Empresarial.
Palma, xx d xxxxxxxx de 2021
(rúbrica)
Nom i llinatges
ANNEX 5
Informació addicional sobre protecció de dades personals
Responsable del tractament de dades
Entitat: Institut d'Innovació Empresarial de les Illes Balears (IDI).
Adreça postal: plaça de Son Castelló, 1, 07009 Palma.
Adreça electrònica de contacte: dpd@idi.es.
Contacte amb la Delegació de Protecció de Dades: la Delegació de Protecció de Dades de l'IDI té la seu a la Conselleria de Transició Energètica, Sectors Productius i Memòria Democràtica (plaça de Son Castelló, 1, 07009 Palma).
Finalitat: les dades seran tractades amb la finalitat de dur a terme el procés selectiu per a l'accés a les places ofertes en aquesta convocatòria per l'IDI, i la posterior adjudicació a les persones seleccionades.
Legitimació: el tractament de les dades és necessari per complir una obligació legal i per aconseguir l'interès públic, com és la selecció del personal al servei de les administracions públiques d'acord amb els principis constitucionals d'igualtat, mèrit i capacitat.
La legislació aplicable és la següent:
— El Text refós de la Llei de l'estatut bàsic de l'empleat públic, aprovat pel Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre.
— La Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la comunitat autònoma de les Illes Balears.
— Les lletres c) i e) de l'article 6.1 del Reglament (UE) 2016/679 del Parlament Europeu i del Consell, de 27 d'abril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals i a la lliure circulació d'aquestes dades.
Categories de dades personals
Dades de caràcter identificador: nom, DNI, domicili, data de naixement, telèfon i adreça electrònica.
Dades acadèmiques i professionals: mèrits, notes en oposicions, formació i experiència professional.
Dades relatives a la salut: percentatge i tipus de discapacitat.
D'acord amb l'article 28 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, llevat que consti l'oposició de l'interessat, l'IDI, mitjançant una consulta a les plataformes d'intermediació de dades o altres sistemes habilitats a aquest efecte, pot obtenir les dades de caràcter identificador que consten en el DNI, els certificats de coneixements de llengua catalana, les titulacions acadèmiques oficials, el certificat acreditatiu de discapacitat (si escau) i els mèrits. Aquestes dades s'obtindran de l'Administració General de l'Estat i d'altres òrgans de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
Consentiment per al tractament de dades relatives a la salut
La presentació de la sol·licitud per al procés selectiu suposa el coneixement i l'acceptació inequívocs de l'aspirant del tractament de les dades de caràcter personal que farà l'òrgan competent i únicament per als fins establerts.
Destinataris
— Tribunal Qualificador del procés: per al desenvolupament i la valoració de les diverses proves i fases del procés selectiu previstes en la convocatòria.
— Conselleria competent en matèria de funció pública: per a la inscripció en el Registre de Personal de la nova categoria professional del personal seleccionat.
— Butlletí Oficial de les Illes Balears: en aplicació de les obligacions que preveu la normativa per seleccionar empleats públics amb les previsions que estableix la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals.
— Altres participants en el procediment selectiu: en virtut del principi de transparència que regeix els procediments selectius d'accés a la funció pública, els aspirants podran sol·licitar la consulta dels exercicis realitzats i dels mèrits al·legats per altres participants per comprovar el funcionament correcte del procés selectiu. En cap cas podran obtenir les dades de contacte d'altres aspirants, com ara l'adreça postal, el número de telèfon o l'adreça electrònica.
— Administració de justícia: en cas que algun jutjat o tribunal requereixi l'expedient del procediment, l'Administració trametrà les dades personals que constin en l'Administració de justícia.
Criteris de conservació de dades
Els terminis de conservació de les dades seran els necessaris per complir la finalitat del procediment i els que preveu la legislació d'arxius per a les administracions públiques, d'acord amb l'article 26 de la Llei orgànica 3/2018.
Drets
Els aspirants tenen dret a sol·licitar a l'IDI la confirmació que les seves dades són objecte de tractament, l'accés a les seves dades personals, la seva rectificació o supressió, o la limitació del seu tractament, o a oposar-se al tractament.
També tenen dret a la portabilitat de les dades en els termes que l'exercici d'aquests drets pugui afectar el procés selectiu.
Els aspirants tenen dret a retirar el consentiment del tractament de les seves dades. No obstant això, serà lícit tot el tractament de les seves dades personals anterior a la retirada del consentiment.
L'exercici d'aquests drets es pot sol·licitar davant l'IDI per correu electrònic a l'adreça següent: dpd@idi.es.
Reclamació davant l'Agència Espanyola de Protecció de Dades
Les persones que considerin que el tractament de les dades personals no s'ajusta al que preveu la normativa aplicable, o que les seves peticions a l'IDI i a la Delegació de Protecció de Dades no han estat degudament ateses en el termini d'un mes, poden presentar la «Reclamació de tutela de drets» davant l'Agència Espanyola de Protecció de Dades (https://www.aepd.es/).
Conseqüències de no facilitar les dades personals
No presentar les dades necessàries implicarà que la persona interessada no pugui formar part del procediment selectiu.
Decisions automatitzades
No es produiran decisions automatitzades, inclosa l'elaboració de perfils, amb les dades personals dels aspirants.
ANNEX 6
Barem de mèrits de la fase de concurs del torn de promoció interna
La puntuació màxima de la valoració dels mèrits és de 45 punts.
1. Mèrits professionals. Puntuació màxima: 22,5 punts
a) Experiència professional. Puntuació màxima: 13,5 punts.
Per cada mes de serveis prestats i reconeguts en el cos, escala o especialitat des del qual es promociona, o en l'equivalent d'altres administracions públiques: 0,025 punts per mes, fins a un màxim de 13,5 punts.
A aquest efecte, s'ha de computar l'experiència professional en una categoria laboral equivalent en qualsevol administració pública, segons el nivell de titulació i les funcions.
b) Antiguitat reconeguda. Puntuació màxima: 9 punts.
Per cada mes de serveis prestats i reconeguts en altres cossos, escales o especialitats de qualsevol administració pública, diferents del cos, escala o especialitat des del qual es promociona: 0,067 punts, fins a un màxim de 9 punts.
A aquest efecte, s'ha de computar l'experiència professional en altres categories laborals no equivalents a les del cos, escala o especialitat des del qual es promociona, segons el nivell de titulació i les funcions.
2. Coneixements de llengua catalana. Puntuació màxima: 4,5 punts
a) Certificat de nivell C2 de coneixements de llengua catalana o equivalent: 2 punts.
b) Certificat de coneixements específics de llenguatge administratiu: 2,5 punts.
Només es valora el certificat del nivell més alt que s'acredita, a més del certificat de coneixements de llenguatge administratiu, la puntuació del qual s'ha d'acumular a la de l'altre certificat que s'acrediti. En tots els casos només es valoren els certificats de nivell superior a l'exigit com a requisit d'accés.
3. Estudis acadèmics. Puntuació màxima: 9 punts
a) Per cada títol de llicenciatura, enginyeria, arquitectura o equivalent: 2 punts.
b) Per cada títol de màster oficial: 1 punt.
No es valoraran com a mèrit els estudis que siguin un requisit previ i necessari per cursar els estudis que es valorin.
A aquest efecte, es considerarà un requisit previ i necessari la titulació conduent a una altra titulació o que quedi absorbida per una altra titulació valorada com a mèrit.
c) Pel títol de doctor: 2 punts.
4. Formació. Puntuació màxima: 9 punts
Es valoraran tots els cursos i accions formatives impartides o promogudes per qualsevol administració pública de base territorial, universitats, escoles d'administració pública i altres centres oficials.
També es valoraran en aquest apartat els cursos de formació homologats per les escoles d'administració pública, els cursos impartits per les organitzacions sindicals en el marc dels acords de formació contínua amb l'Administració i els títols propis de postgrau de les universitats espanyoles en la regulació d'ensenyaments propis.
No es valoraran en aquest apartat els certificats que no indiquin les hores de durada o els crèdits de l'acció formativa, els que corresponguin a una carrera universitària ni els de doctorat.
La valoració dels cursos es farà de la manera següent:
a) Quan els certificats dels cursos acreditin aprofitament o assistència, es valoraran a raó de 0,04 punts per cada 10 hores o 0,1 punts per crèdit ECTS, amb un límit de 0,4 punts per curs.
b) Els cursos impartits es valoraran amb 0,08 punts per cada 10 hores o 0,2 punts per crèdit ECTS, amb un límit de 0,8 punts per curs. Si no s'indica el tipus de crèdit, s'entendrà que són crèdits de l'anterior ordenació universitària.
Quan hi hagi discrepància entre les hores i els crèdits en els certificats d'una acció formativa, prevaldran les hores. La fracció es valorarà proporcionalment.
En tots els casos es valoraran una sola vegada les accions formatives relatives a una mateixa qüestió o a un mateix programa, encara que se n'hagi repetit la participació.
Només es valorarà el certificat de nivell superior o el certificat que acrediti un nombre superior d'hores d'entre els referits a una mateixa aplicació d'ofimàtica com a usuari.
5. Acreditació dels mèrits
Els mèrits al·legats pels aspirants es poden acreditar mitjançant la documentació següent:
a) Serveis prestats: certificat expedit per les administracions públiques corresponents.
b) Estudis acadèmics oficials: còpia autèntica del títol o del resguard acreditatiu (anvers i revers). En cas de presentació de títols d'estudis cursats a l'estranger, s'ha d'acreditar l'homologació concedida pel ministeri competent en matèria d'educació.
c) Coneixements de llengua catalana: certificats expedits per l'Escola Balear d'Administració Pública (EBAP), o bé expedits o homologats per la conselleria competent en matèria de política lingüística, o reconeguts com a equivalents d'acord amb la normativa autonòmica vigent.
d) Cursos de formació: certificats d'aprofitament o assistència.