Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

CONSELL INSULAR DE MENORCA

Núm. 193031
Acord del Consell Executiu en sessió de caràcter ordinari de 26 d’abril de 2021, relatiu a l’aprovació de bases per a la concessió d'ajuts per al foment de l'esport i de l'activitat física a l'Illa de Menorca dirigides a entitats esportives sense ànim de lucre, i de la convocatòria corresponent per a la temporada 2020/2021, del Consell Insular de Menorca (exp. 2701-2021-000001)

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Les entitats esportives sense afany de lucre menorquines obtenen amb aquesta convocatòria els recursos mínims que permetin oferir una formació esportiva adequada per als escolars, de la mateixa manera que mantenir un bon nivell de pràctica esportiva en general i, com a conseqüència, promoure un estil de vida saludable a partir de la pràctica esportiva.

Amb aquests ajuts es permet a les entitats esportives de Menorca afrontar despeses per desplaçar els seus esportistes a competicions fora de l'àmbit insular.

Aquesta temporada 2020-2021 la societat en general i les entitats esportives en particular han afegit a l'esforç ordinari de cada any el de fer feina a l'empara de la normativa i sota els efectes de la situació provocada per la pandèmia provocada per la covid-19.

Les condicions de restricció de les activitats no essencials han causat un greu perjudici a moltes empreses i entitats de Menorca, les quals tenen un comportament exemplar en el compliment de les condicions del confinament.

Aquesta situació dificulta la continuïtat d'un nombre important d'entitats, entre elles les entitats esportives sense afany de lucre.

Els importants greuges econòmics que pateixen o patiran els clubs esportius a conseqüència de l'estat d'alarma i la suspensió de competicions i altres activitats esportives (entrenaments, esport base, activitats de promoció...) condicionaran la seva continuïtat, amb un públic de 30.000 usuaris directes de Menorca: 25.000 d'ells joves de 4 a 29 anys, així com altres persones adultes que també practiquen activitat física o esportiva en els més de 300 clubs esportius registrats que hi ha a Menorca.

L'activitat d'aquests clubs esportius té un pes molt important en l'economia d'empreses relacionades amb el sector esportiu (calçat, roba, complements esportius, restauració vinculada al públic que visita instal·lacions esportives...).

L'activitat d'aquests clubs és a més fonamental en la microeconomia de molts joves i persones adultes vinculades al sector esportiu, i els diners que gestionen els clubs fomenten l'economia local (ingressos per arbitratge, ingressos per coordinadors esportius, ingressos per entrenadors, gratificacions a voluntaris...).

En els anys anteriors ja es va aprovar la convocatòria oberta d'ajuts per a entitats esportives i, vistes les justificacions de les entitats que van sol·licitar ajuts en els darrers anys, hem pogut ratificar la gran tasca que fan i que poden seguir fent els clubs esportius i les federacions amb la quantia dels ajuts que els són concedits.

L'esport en edat escolar, que és gestionat pels clubs esportius de les federacions esportives, ha d'incloure necessàriament activitats pel foment del treball en valors.

Al llarg d'aquests anys les bases responien als objectius plantejats, pe els dos darrers anys les necessitats dels clubs i les noves normatives relacionades amb l'aplicació de valors en l'esport obliguen a adaptar les bases reguladores per a aquesta convocatòria i les dels anys següents als nous temps i a la nova realitat esportiva de Menorca.

Per açò, conformement amb la normativa bàsica aplicable al Consell Insular de Menorca en matèria de subvencions i en el marc del que estableixen les Bases d'execució del pressupost d'aquesta administració,

Atesa la proposta del conseller executiu del Departament de Cultura, Educació, Joventut i Esports,

El Consell executiu, per unanimitat i en votació ordinària, adopta els acords següents:

Primer. Aprovar les bases d'ajudes pel foment de l'esport i de l'activitat física a l'illa de Menorca dirigides a entitats esportives sense ànim de lucre de Menorca.

Segon. Aprovar la convocatòria per a la concessió d'ajudes pel foment de l'esport i de l'activitat física a l'illa de Menorca dirigides a entitats esportives sense ànim de lucre corresponent a la temporada 2020/2021, d'acord amb les condicions següents:

a) Per atendre les ajudes objecte d'aquesta convocatòria es destinarà la quantitat màxima de dos-cents cinquanta mil euros (250.000,00 euros), amb càrrec a la partida 34100.4890022 de l'exercici pressupostari de l'any 2021.

Aquesta quantitat es desglossa en els apartats següents:

Línia 1. Manteniment i suport de les entitats esportives: cent trenta-cinc mil euros (135.000,00 €):

- deu mil euros per a les delegacions federatives (10.000,00 €)

- cent vint-i-cinc mil euros per als clubs esportius (125.000,00 €)

Línia 2. Desplaçaments i allotjaments: noranta mil euros (90.000,00 €)

Línia 3. Formació de tècnics esportius: deu mil euros (10.000,00€)

Línia 4. Foment dels valors educatius: quinze mil euros (15.000€)

Mentre que els imports màxims que poden rebre els diferents beneficiaris s'ajustaran a les regles següents:

Línia 1: per entitat, l'import màxim serà de tres mil cinc-cents euros (3.500 €).

Línia 2:

- per entitat (d'esports individuals), l'import màxim serà de dos mil cinc-cents euros (2.500€).

- per equip (d'esports d'equip), l'import màxim serà de quatre mil cinc-cents euros (4.500€).

Línia 3: per ajut, l'import màxim serà de cinc-cents euros (500 €).

Línia 4: per entitat, l'import màxim serà de mil euros (1.000 €).

* La despesa es podrà aplicar a qualsevol altra partida adequada i vinculada.

b) El termini de presentació de sol·licituds s'estén de l'1 de juny de 2021 al 31 de juliol de 2021.

c) La composició de la comissió avaluadora és la següent:

President: Miquel Àngel Maria Ballester, conseller del Departament

Secretària: Auxiliar administrativa del Servei d'Esports

Vocals:

  • Carmen Sunyer Sendra, cap del Servei d'Esports
  • Pere Calafat Ponsetí, tècnic del Servei d'Esports

Tercer. Comunicar aquests acords a la Base de Dades Nacional de Subvencions prèviament a la publicació de la convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB).

La notificació d'aquests ajuts es farà mitjançant la publicació de la resolució en el BOIB.

BASES PER A LA CONCESSIÓ D'AJUTS PEL FOMENT DE L'ESPORT I DE L'ACTIVITAT FÍSICA A L'ILLA DE MENORCA DIRIGIDES A ENTITATS ESPORTIVES SENSE ÀNIM DE LUCRE

ANTECEDENTS

Les entitats esportives sense ànim de lucre a Menorca són uns ens essencials que dirigeixen la seva oferta esportiva a un públic potencial de més de 25.000 joves de 4 a 29 anys, que són els que majoritàriament practiquen el seu esport en entitats esportives, i que representa un percentatge de la població d'un 27 % (dades Ibestat 2019) a l'illa de Menorca.

Aquests són esportistes que desenvolupen l'activitat en entitats esportives sense ànim de lucre, les quals donen feina directa a tècnics esportius i gestors esportius, a part de donar feina a altres sectors productius de forma indirecta (roba i material esportiu, empreses de manteniment en instal·lacions esportives, asseguradores, etc.).

L'esport és un producte local que no es pot comprar en línia. Els diners invertits en esport es queden a Menorca i donen feina a diversos professionals de l'illa, atès que són serveis especialitzats.

Una part important dels professionals o voluntaris que aconsegueixen ingressos a través de l'activitat esportiva són, així mateix, joves, i per tant els diners invertits en activitats infantils i juvenils es queden també a Menorca i, a més, una part important d'aquests ingressos reverteix en els propis joves, que és un col·lectiu que ha estat i segueix estant molt afectat per la pandèmia.

Així mateix, altres ciutadans de Menorca majors de 29 anys o bé practiquen esports o bé estan vinculats com a socis o són familiars dels socis de les entitats esportives sense ànim de lucre, i per tant aquestes entitats tenen una influència directa o indirecta en la majoria de la població menorquina.

El Pla Estratègic de Subvencions dels pressupostos generals del Consell Insular de Menorca dels anys anteriors ha previst entre els objectius generals del departament que gestiona el Servei d'Esports el següent: «Ajudar els clubs, les federacions, esportistes i els tècnics per fomentar i millorar l'activitat esportiva, l'associacionisme i la formació».

El mateix pla ha previst convocatòries d'ajuts per a entitats esportives que han tingut com a objectiu específic «l'ajut a les despeses de manteniment de l'entitat, de les dietes per assistir a les lligues en què participi, dels desplaçaments a competicions finals i de beques per a estudis dels tècnics esportius».

En els anys anteriors, des de l'aprovació de les bases de l'any 2017, el nombre d'entitats que han presentat sol·licituds a les convocatòries d'ajut a entitats esportives ha crescut un 35 %, passant de 79 entitats de l'any 2017 a 105 per a l'any 2020, i les necessitats pressupostàries per cobrir totes les sol·licituds han derivat en un augment dels recursos que s'han destinat a aquesta última convocatòria, sobretot en línies relacionades amb desplaçaments, en les quals s'han hagut que reduir els percentatges d'ajut a cada entitat ateses les peticions globals de les sol·licituds tramitades.

Per altra banda, la implantació a Menorca d'accions pel compliment del Decret 38/2015, de 22 de maig, pel qual es regula l'activitat esportiva en edat escolar a les Illes Balears, requereix una adequació dels criteris dels ajuts a entitats esportives, atesa la importància de l'aplicació de mesures dirigides a treballar els valors a l'esport, principalment dintre de l'edat escolar. Programes com Integrasport i Jocs Esportius en Edat Escolar, liderats pel Consell Insular de Menorca, han obligat a una adequació dels clubs adherits a aquests programes que justifiquen que el tractament en valors a l'esport sigui valorat en aquestes bases reguladores.

Atesos els antecedents exposats, de la necessitat de mantenir les convocatòries d'ajuts a entitats esportives, així com els canvis sobrevinguts els darrers anys en la realitat esportiva menorquina, es redacten novament les bases reguladores per a la concessió d'ajuts pel foment de l'esport i de l'activitat física a l'illa de Menorca dirigits a entitats esportives sense ànim de lucre.

PRIMERA. OBJECTE I FINALITAT DELS AJUTS

La importància de l'esport va ser recollida en el conjunt de principis rectors de la política social i econòmica de la Constitució espanyola, i en aquest sentit l'article 43.3 estableix que els poders públics han de fomentar l'educació física i l'esport, i facilitar l'adequada utilització del lleure. Per la seva banda, la Llei 14/2006, de 17 d'octubre, de l'esport de les Illes Balears, en l'exposició de motius ja destaca que «L'esport, entès com l'expressió de l'activitat física, reglada o no, és un bé per a la societat i cal tenir-ne cura, potenciar-lo i possibilitar que tota la ciutadania de les Illes tengui opcions de practicar-lo, de forma individual o formant part de les diferents i necessàries organitzacions esportives que el gestionen i que són igualment valorades i necessàries en la societat».

Així mateix, en l'article 3 diu que «L'activitat física i l'esport són funcions socials que contribueixen al desenvolupament i a la formació integral de les persones i a la millora de la seva qualitat de vida».

I l'article 11 estableix que una de les competències dels consells insulars és «Definir, planificar i executar els programes adreçats a una major pràctica esportiva en els diferents àmbits i sectors socials, i participar-hi», a més de tenir el deure de ser agents que ajudin les entitats esportives del seu àmbit territorial.

Per tot això, el Consell Insular de Menorca, a través del seu Departament de Cultura, Educació, Joventut i Esports, vol fomentar la pràctica esportiva amb aquestes bases i amb la convocatòria d'ajuts.

La finalitat d'aquestes bases dirigides a entitats esportives sense ànim de lucre és la difusió, el manteniment, la formació i la promoció de l'activitat esportiva a través de les activitats que desenvolupen les entitats esportives sense ànim de lucre de Menorca donades d'alta en el Registre d'Entitats Esportives del Govern de les Illes Balears, contribuint així al desenvolupament i a la formació integral de les persones i a la millora de la seva qualitat de vida.

L'objecte d'aquestes bases és oferir i regular la concessió d'ajudes econòmiques dirigides a entitats esportives sense ànim de lucre inscrites en el Registre de la Direcció General d'Esports de les Illes Balears i amb domicili a Menorca, mitjançant diferents línies de subvenció.

SEGONA. FINANÇAMENT I IMPORT MÀXIM

L'import màxim i les partides a les quals s'aplicaran les ajudes que s'atorguin en el marc d'aquestes bases són els que s'estableixen en la convocatòria.

En el cas que per a una línia no s'esgoti la consignació pressupostària, la quantitat sobrant s'assignarà a una altra línia i als seus apartats, i com especifica la base desena, la comissió avaluadora determinarà el repartiment de les quantitats.

TERCERA. ACTIVITATS SUBVENCIONABLES: REQUISITS I CONDICIONS

Línies de subvenció:

Línia 1. Manteniment i suport de les entitats esportives

Línia 2. Desplaçaments i allotjaments

Línia 3. Formació de tècnics esportius

Línia 4. Foment dels valors educatius en la pràctica esportiva (adhesió a programes com Integrasport del CIM, organització d'activitats, etc.)

Totes aquestes línies han de complir els requisits següents:

  •  Que l'activitat o el programa promogui l'activitat física, la salut i la formació esportiva.
  •  Que es millori la qualitat i la quantitat esportives.
  •  Que es millori la difusió esportiva perquè arribi a tots els ciutadans.
  •  Que l'activitat promogui el joc net i el respecte al medi ambient i als valors que es detallen en el Decret 38/2015, de 22 de maig, pel qual es regula l'activitat esportiva en edat escolar a les Illes Balears.
  •  Que les entitats i els seus esportistes estiguin federats a les Illes Balears i que pertanyin a un club o una entitat esportiva que tengui el domicili a l'illa de Menorca.

A més, per poder optar a aquests ajuts, s'han de complir els requisits establerts en les presents bases per a cadascuna de les línies.

Línia 1. Manteniment i suport de les entitats esportives

Per a les activitats realitzades des de l'1 d'agost fins 31 de juliol de la temporada que s'especifica en la convocatòria.

Per a totes les entitats esportives sense ànim de lucre, a excepció de les federacions esportives de les Illes Balears, aquesta ajuda fa referència a la gestió, la direcció tècnica, la coordinació de l'escola esportiva de base, i les activitats esportives.

Si són federacions esportives, aquesta ajuda fa referència a la gestió, a les activitats de tecnificació i a l'organització de campionats de les Balears o superiors. Totes les activitats s'han de desenvolupar a Menorca i han d'estar dirigides per clubs esportius de Menorca.

Línia 2. Desplaçaments i allotjaments

Són objecte de subvenció els imports dels desplaçaments i allotjaments que es duguin a terme en les categories d'infantil, cadet, juvenil, júnior, absolut, sènior i veterans, a partir dels 13 anys d'edat complerts dins el mateix any de la convocatòria, dels membres dels equips i esportistes individuals no professionals adscrits a les entitats sol·licitants, i amb llicència federativa a les Illes Balears, realitzats per participar en les competicions oficials, finals i en les competicions reglades organitzades per la federació autonòmica, estatal o internacional fora de Menorca; així com l'import de desplaçament de l'equipament esportiu que necessiti unes condicions de transport especials. Tot dintre de la temporada que s'especifiqui a la convocatòria.

Se subvencionarà de forma general fins a un màxim del 45 % del cost total del desplaçament i l'allotjament objecte d'aquesta línia de subvenció.

Són subvencionables:

1. El trasllat en avió o vaixell, i el trasllat per carretera (bus i cotxe) o tren des de l'aeroport fins a la localitat on es dugui a terme la prova esportiva i viceversa, a aquelles competicions oficials organitzades per federacions esportives i que no es puguin acollir ni a la convocatòria de desplaçaments del Govern de les Illes Balears, d'ajuts als esportistes i als clubs esportius de les Illes Balears per facilitar-los els desplaçaments a la península, les illes Canàries, Ceuta i Melilla (amb el número de BOIB que indiqui la convocatòria corresponent), ni tampoc a la convocatòria d'ajuts per a desplaçaments entre les illes de la comunitat autònoma per assistir a proves esportives (amb número de BOIB que indiqui la convocatòria corresponent).

2. El trasllat per carretera (bus i cotxe) o tren des de l'aeroport fins a la localitat on es dugui a terme la prova esportiva i viceversa, en les competicions oficials organitzades per federacions esportives i que es puguin acollir a la convocatòria de desplaçaments del Govern de les Illes Balears, si aquests ajuts no preveuen aquest tipus de desplaçaments (amb número de BOIB que indiqui la convocatòria corresponent).

3. Per al cas de les competicions que puguin ser objecte d'ajut del Govern de les Illes Balears i que l'interessat pugui accedir a un ajut màxim dell 50 % del cost del trasllat amb vaixell o avió (segons publicació amb número de BOIB que indiqui la convocatòria corresponent):

1. Se subvencionarà fins a un màxim del 45 % sobre el 50 % del cost del trasllat en avió o vaixell.

2. En el cas del trasllat per carretera (bus i cotxe) o tren des de l'aeroport fins a la localitat on es dugui a terme la prova esportiva i viceversa, se subvencionarà fins a un màxim del 45 % sobre el total del cost, sempre que l'ajut del Govern de les Illes Balears no subvencioni aquest trasllat

4. Les despeses derivades de l'allotjament durant la competició: hotel, hostal, alberg o similar.

Queden excloses d'aquesta línia les despeses atribuïdes dels desplaçaments dels equips que tenen subscrit un conveni amb el Consell Insular de Menorca en concepte de conveni de promoció de l'esport d'elit, així com els esportistes i els equips professionals.

Poden adherir-se a aquesta línia d'ajuts totes les entitats esportives sense ànim de lucre, a excepció de les federacions esportives.

Línia 3. Formació de tècnics esportius realitzada durant la temporada que s'especifica en la convocatòria

Només s'accepten les formacions descrites en el punt tercer de la base setena, i s'ha d'acreditar haver superat la formació amb una nota d'apte o aprovat.

Poden adherir-se a aquesta línia d'ajuts totes les entitats esportives sense ànim de lucre, a excepció de les federacions esportives.

Línia 4. Foment dels valors educatius en la pràctica esportiva

Per tal donar suport a les entitats que treballin en el foment dels valors educatius en la pràctica esportiva, són objecte de subvenció les activitats, els programes o els esdeveniments que organitzi l'entitat per fomentar els valors en l'esport. Aquests valors venen detallats en el Decret 38/2015, de 22 de maig, pel qual es regula l'activitat esportiva en edat escolar a les Illes Balears, d'aplicació a totes les activitats físiques i esportives organitzades que practica, en horari no lectiu, la població en edat escolar, de caràcter preferentment poliesportiu, per tal de garantir que la població escolar conegui la pràctica de diferents modalitats esportives d'acord amb l'aptitud física i l'edat. S'ha de justificar la relació d'aquestes activitats, programes o esdeveniments amb el foment d'aquests valors mitjançant una memòria d'adequació a aquest decret i a la Llei 14/2006, de 17 d'octubre, de l'esport de les Illes Balears.

De la mateixa manera, és objecte de subvenció l'adhesió a programes pel foment dels valors que siguin iniciativa de l'Administració pública, com són Eduquem amb l'esport, Integrasport, Ciutat Educadora, Ciutat Amiga de la Infància, Ciutat Saludable, etc.

Poden adherir-se a aquesta línia d'ajuts totes les entitats esportives sense ànim de lucre, a excepció de les federacions esportives.

Les quatre línies d'ajuts són compatibles entre d'elles per als subjectes sol·licitants.

QUARTA. RÈGIM DE COMPATIBILITAT AMB ALTRES AJUTS

Els ajuts que s'atorguin de conformitat amb aquestes bases són compatibles amb la concessió d'altres ajuts, sens perjudici de l'obligació de les entitats beneficiàries de comunicar-ho al Consell Insular de Menorca, a través del seu Departament de Cultura, Educació, Joventut i Esports, de la forma establerta en aquestes bases.

L'import de les subvencions que es concedeixin no pot superar, en cap cas, de manera aïllada o amb concurrència amb altres ajuts, el cost de l'activitat subvencionada.

CINQUENA. REQUISITS DELS BENEFICIARIS

No poden ser beneficiàries dels ajuts les persones en les quals concorri alguna de les prohibicions establertes en l'art. 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

Es poden acollir a aquesta convocatòria les entitats esportives sense ànim de lucre constituïdes i inscrites legalment al Registre d'Entitats Esportives del Govern de les Illes Balears, com a mínim des de l'inici de la temporada objecte d'ajut, i que desenvolupin la seva activitat esportiva a l'illa de Menorca.

SISENA. TERMINIS, PRESENTACIÓ DE LES SOL·LICITUDS I DOCUMENTACIÓ NECESSÀRIA

Termini

El termini de presentació de les sol·licituds es determina en la convocatòria per a la concessió d'ajuts.

Sol·licitud i documentació necessària

Les sol·licituds s'han de presentar formalitzades electrònicament mitjançant el model normalitzat que s'adjunta com «Sol·licitud» d'aquestes bases i que es troba a la Seu electrònica www.cime.es.

Facultativament, i només en el cas de les persones físiques, es poden presentar formalitzades presencialment mitjançant els models normalitzats que es poden recollir a la seu del Consell Insular a Maó, a les oficines administratives de Ciutadella i a través del web del CIM.

La sol·licitud s'ha d'emplenar correctament i marcar amb una X les caselles corresponents a cada una de les línies (1, 2, 3, 4) per a les quals es demana l'ajut, aixó com les corresponents a la documentació administrativa, i cal adjuntar a totes elles la documentació justificativa que es demana tant a la sol·licitud com a cada una de les línies.

A) Documentació general necessària

Documentació administrativa que només s'ha de presentar una vegada i és vàlida per a totes les línies:

a) Dades de la persona que sol·licita l'ajut en representació de l'entitat:

  •  Nom i llinatges
  •  Càrrec que ocupa dins l'entitat
  •  Fotocòpia del DNI (tret que ja consti als arxius del CIM i no estigui caducat, la qual cosa s'ha de fer constar expressament)
  •  Adreça de contacte

b) Còpia de l'escriptura de constitució o modificació, dels estatuts o del reglament intern de funcionament, inscrits en el registre corresponent. Si fos necessari de conformitat amb els seus estatuts, han d'aportar el certificat de l'acord adoptat per l'òrgan de govern de l'entitat per sol·licitar l'ajuda i per designar representant.

c) Si és una agrupació de persones físiques o jurídiques, una comunitat de béns o una altra agrupació econòmica sense personalitat jurídica, han de signar la sol·licitud totes les persones que la integren i adjuntar-hi la còpia dels DNI (en el cas de persones físiques) o la documentació acreditativa de la personalitat jurídica de cada un dels integrants. Així mateix, han de designar un únic representant i un únic domicili per a notificacions.

d) Acreditació de la representació si la sol·licitud es presenta en nom d'un altre. (Si la sol·licitud no la presenta el/la president/a de l'entitat) segons l'annex 3.

e) Còpia del document d'identificació fiscal de l'entitat sol·licitant (NIF).

f) Declaració responsable signada pel sol·licitant o pel seu representant legal de no estar sotmès a cap de les circumstàncies que determinen la impossibilitat d'obtenir la condició de beneficiari o entitat col·laboradora de les subvencions públiques recollides en l'art. 13.2 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions (BOE núm. 276 de 18 de novembre de 2003), el model de la qual s'adjunta com a annex 1 d'aquestes bases.

g) Declaració responsable signada pel sol·licitant o pel seu representant legal relativa a les subvencions o ajudes obtingudes i/o sol·licitades d'altres institucions públiques o privades per realitzar la mateixa activitat. 

h) Document de designació de compte bancari de l'entitat o del seu representant segons model facilitat pel Consell Insular de Menorca (annex 2), llevat que ja constin a la Tresoreria General del CIM, cosa que s'ha de fer constar expressament.

S'eximeix de presentar la documentació a què fan referència les lletres a, b, d, e si aquesta ja consta en els arxius del Consell Insular. En aquest cas s'ha de fer constar expressament en la sol·licitud.

B) Documentació tècnica i justificativa

La documentació relacionada en els impresos (tant la documentació que s'ha d'emplenar com la documentació que s'ha d'adjuntar) de cada línia d'ajut, degudament emplenada i signada, és la següent:

Línia 1 - Manteniment i suport de les entitats esportives:

a) Càrrecs directius.

b) Nombre de fitxes o relació d'esportistes de l'entitat (cal adjuntar-ne la relació amb nom i núm. de llicència si en té). La llista presentada ha de correpondre al nombre d'esportistes que fan activitat esportiva regular al club esportiu durant la temporada, amb independència que tenguin o no fitxa federativa.

c) Nombre de tècnics esportius de l'entitat tot especificant la titulació de cadascun. Aquest apartat només l'han d'emplenar els clubs esportius, no les federacions.

d) Nom del coordinador de l'entitat tot especificant-ne la titulació. Aquest apartat només l'han d'emplenar els clubs esportius, no les federacions.

e) Llista de les activitats fetes al club amb caire social o esportiu, tot especificant el seu àmbit insular, balear, nacional o superior, el nom de l'activitat, el lloc de realització, la participació i una petita memòria.

Línia 2 - Desplaçament i allotjament per la participació d'equips en lligues fora de l'illa de Menorca, d'àmbit autonòmic o estatal a partir de la categoria infantil (esportistes amb 13 anys complerts en l'any de la convocatòria), i esportistes individuals adscrits a les entitats, que participin en els campionats oficials de les Illes Balears i d'Espanya a partir de la categoria infantil (esportistes amb 13 anys complerts en l'any de la convocatòria):

a) Nom de l'equip o equips i dels esportistes individuals i data de naixement dels esportistes.

b) Nom de la competició o de les competicions (categoria).

c) Nombre total de desplaçaments, amb una relació dels desplaçats en la qual s'indiqui el nom, els llinatges i la data de naixement de cada un.

d) Acta llegible de cada partit o competició.

e) Certificat del secretari que acrediti que els equips que participen en lligues en competicions d'àmbit balear o estatal i la participació d'esportistes individuals de categoria infantil o superior en competicions d'àmbit balear i nacional, internacional.

f) Cost total i relació de les despeses de desplaçament i allotjament amb factures o justificants.

Línia 3 - Formació de tècnics esportius:

a) Nom del curs

b) Nom, llinatges i DNI de l'estudiant

c) Nivell del curs

d) Lloc de realització i dates

e) Cost total i relació de les despeses del curs amb factures o justificants

f) Certificat de les notes obtingudes

Línia 4 - Foment de valors educatius en la pràctica esportiva:

a) Certificat d'estar adherit a un programa de valors de l'administració.

b) Memòria del programa o les activitats pel foment dels valors a l'entitat. Ha d'incloure: dades, descripció i imatges de les activitats, i nombre de participants.

D'acord amb l'art. 28.3 i l'art. 53 c de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre de procediment administratiu comú de les administracions públiques (LPACAP), les persones interessades no tenen l'obligació de presentar documents originals, llevat que, amb caràcter excepcional, la normativa reguladora aplicable exigeixi el contrari. En qualsevol cas, les persones interessades són responsables de la veracitat dels documents que presentin (art. 28.7 de l'LPACAP).

D'acord amb l'art. 28.5 de l'LPACAP, excepcionalment, quan la rellevància d'un document de l'expedient aportat per l'interessat així ho exigeixi, o existeixin dubtes derivats de la qualitat de la còpia, el CIM pot sol·licitar de manera motivada l'autenticació de les còpies aportades per la persona interessada, per la qual cosa pot requerir l'exhibició del document o de la informació original.

Pel fet de presentar-se a aquesta convocatòria la persona interessada presta al CIM els consentiments següents:

a) Per consultar i comprovar la veracitat de la documentació i de les dades presentades per l'interessat que tenguin en el seu poder altres administracions públiques, principalment mitjançant les plataformes d'interoperabilitat, les xarxes corporatives o altres sistemes electrònics habilitats a aquest efecte i als quals el CIM tengui accés.

b) ​​Per consultar l'existència i veracitat de la documentació i de les dades que eventualment l'interessat hagi considerat oportú no presentar acollint-se al dret de no fer-ho pel fet que hagin estat elaborades per les administracions públiques.

Els esmentats consentiments només es consideraran atorgats quan no consti en l'expedient l'oposició expressa a l'esmentada consulta o quan la llei especial que sigui aplicable al cas en requereixi el consentiment exprés, en aquest darrer cas serà obligatori que l'Administració el requereixi i que l'interessat el presti.

Les sol·licituds i tota la documentació transcrita en els apartats A i B s'han de presentar, dins del termini establert en la convocatòria, d'acord amb les indicacions següents:

Per mitjans electrònics, pels subjectes legalment prevists d'acord amb el que estableix l'art. 14.1 i 2 de l'LPACAP, al registre electrònic del Consell Insular de Menorca (www.cime.es) o a qualsevol altre registre electrònic dels establerts en l'article 16.4 de l'esmentada llei.

Si algun dels subjectes obligats als quals fa referència l'art. 14, apartats 2 i 3 de l'LPACAP, presenta la sol·licitud presencialment, se li requerirà que l'esmeni mitjançant la seva presentació electrònica. A aquests efectes, i d'acord amb el que estableix l'article 68.4 de la mateixa llei, es considerarà com a data de presentació de la sol·licitud aquella en què hagi tingut lloc l'esmena.

Si la sol·licitud o la documentació fos incorrecta o incompleta, el Consell Insular de Menorca en requerirà la rectificació o el complement necessaris. Si en el termini de deu dies hàbils, comptats des de l'endemà d'haver rebut el requeriment d'esmena de la sol·licitud, la persona interessada no fa la rectificació reclamada o no presenta la documentació requerida, s'entendrà que ha desistit de la seva petició de conformitat amb l'article 68 de l'LPACAP.

SETENA. CRITERIS OBJECTIUS QUE ES TINDRAN EN COMPTE PER A LA CONCESSIÓ DELS AJUTS

Els ajuts es concediran d'acord amb els criteris següents:

Línia 1. Manteniment i suport de les entitats esportives

a) Pel manteniment i suport de les entitats esportives a excepció de les delegacions federatives (màxim 10 punts):

- Nombre de fitxes o esportistes inscrits al club: fins a un màxim de 3 punts. Cada fitxa esportiva o esportista inscrit al club sumarà 0,015 punts.

- Activitats esportives organitzades (es tracta d'activitats amb una orientació totalment lúdica) fins a un màxim de 3 punts. Per cada activitat organitzada es donarà la puntuació següent:

  •  Activitats d'àmbit local (festival final de curs, de Nadal, etc.): 0,3 punts per activitat
  •  Activitats d'àmbit insular (trobades amb altres clubs, participació en actes institucionals, etc.): 0,5 punts per activitat
  •  Activitats d'àmbit autonòmic o superior (intercanvis amb clubs de fora de Menorca, etc.): 0,5 punts per activitat

- Nombre de tècnics titulats actius dins l'entitat: fins a un màxim de 2,5 punts.  Segons la titulació del tècnic es donarà la puntuació següent:

  •  Titulació acadèmica relacionada amb l'esport (INEFC, MEF, TAAFE): 0,75 punts
  •  Titulació federativa (nivell III): 0,3 punts
  •  Titulació federativa (nivell II): 0,2 punts
  •  Titulació federativa (nivell I): 0,1 punts

- Coordinador titulat de l'escola esportiva de base: fins a un màxim de 1,5 punts.

  •  Titulat universitari en Ciències de l'Activitat física i Esport: 1,5 punts
  •  Titulació federativa en nivell III: 0,5 punts
  •  Titulat en Tècnic Animació Activitats Esportives: 0,25 punts

b) Pel manteniment i el suport de les federacions esportives de les Illes Balears (màxim 8 punts):

- Nombre de fitxes: fins a un màxim de 3 punts

* Cada fitxa esportiva inscrita a la federació sumarà 0,01 punts.

- Activitats de tecnificació fins un màxim de 3 punts

Activitats organitzades en aquest cas per la delegació de Menorca, si hi ha delegat a Menorca. Si no hi ha delegació ho organitzarà la Federació Balear. Són activitats que s'organitzen a escala insular i que tenen com objectiu oferir als esportistes un nivell més especialitzat d'entrenament, que se suma a la feina que fa cada club esportiu. Només es consideraran les activitats que tenguin una duració mínima d'un cap de setmana o que tenguin un programa trimestral o anual.

* Cada activitat de tecnificació realitzada per la federació sumarà 0,5 punts.

- Organització de competicions d'àmbit autonòmic, nacional o internacional fins a un màxim de 2 punts

Activitats organitzades en aquest cas per la delegació de Menorca, si hi ha delegat a Menorca. Si no hi ha delegació ho organitzarà la federació Balear. Són campionats que s'organitzen a Menorca i que tenen com objectiu fer arribar esportistes d'altres illes o regions d'Espanya o de fora d'Espanya a Menorca i que puguin així donar la possibilitat de veure esportistes d'alt nivell a l'illa.

* Cada campionat organitzat per la federació sumarà 1 punt

 

Línia 2. Desplaçament i allotjament per la participació d'equips en lligues fora de l'illa de Menorca, per participar en les competicions oficials finals o en competicions reglades organitzades per la federació autonòmica, estatal o internacional fora de Menorca, així com de l'equipament esportiu que necessiti unes condicions de transport especials. Serà com a màxim un 45 % de les despeses pròpies i exclusives del desplaçament des de Menorca al lloc de celebració del campionat i de retorn a l'illa, i també de les despeses per al cas que l'equipament esportiu necessiti unes condicions de transport especials.

Línia 3. Formació dels tècnics esportius

Per la formació dels tècnics, àrbitres, etc. fins a un màxim de 5 punts:

- Nivell del curs: fins a 3 punts.

  • Màster universitari: 3 punts
  •  Nivell 3: 2 punts
  •  Nivell 2: 1,5 punts
  •  Nivell 1: 1 punt
  •  Titulació arbitral: 1 punt

- Despeses del curs: fins a 2 punts

  •  Més 1000 euros: 2 punts
  •  Entre 500 i 1000: 1,5 punts
  •  Fins a 500 euros: 1 punt

Línia 4. Foment dels valors educatius en la pràctica esportiva

Per totes les activitats i programes que fomentin els valors educatius en la pràctica esportiva, fins a un màxim de 10 punts, d'acord amb el següent:

a) Per estar adherit a un programa de valors de l'Administració pública: fins a un màxim de 4 punts:

  •  Nivell alt d'assoliment dels objectius: 4 punts
  •  Nivell mig d'assoliment dels objectius: 2 punts
  •  Nivell baix d'assoliment dels objectius: 1 punt

b) Per l'organització d'activitats que fomentin els valors educatius, fins a un màxim de 3 punts:

* Per cada activitat que organitzi l'entitat pel foment dels valors: 1 punt

Les activitats han de ser globals; és a dir, de tota l'entitat esportiva. No es consideraren les activitats d'equips o esportistes puntuals.

L'activitat objecte d'aquest criteri ha de relacionar agents diversos de l'entitat esportiva: directius, tècnics, familiar i esportistes.

Així mateix, ha de relacionar els diferents equips o esportistes de l'entitat de forma que en l'activitat participin i s'interrelacionin esportistes de poca edat amb esportistes d'altres categories, en què ha d'intervenir més d'un 40 % de la quantitat total d'esportistes del club.

L'activitat ha de tenir una durada mínima d'un dia, tenir un pla de difusió previ i ha d'interrelacionar diferents agents de l'entitat: esportistes, entrenadors i famílies com a mínim.

c) Pel foment de la igualtat de gènere en l'esport: fins un màxim de 3 punts:

  •  Per cada dona membre de la junta directiva: 0,5 punts
  •  Per cada dona membre de l'equip tècnic: 0,5 punts

VUITENA. DETERMINACIÓ DE L'IMPORT DE LA SUBVENCIÓ

La comissió avaluadora estudiarà totes les sol·licituds presentades i establirà una puntuació per a cada sol·licitud tenint en compte els límits màxims de cada línia i la dotació màxima de la convocatòria per a cadascuna de les línies.

La quantitat econòmica assignada a cada apartat es dividirà entre la suma total dels punts dels sol·licitants, a excepció de l'establert per a la línia segona de desplaçament i allotjament. La quantitat assignada a cada sol·licitant serà d'un màxim del 45 % del cost que es justifiqui (si no s'ha excepcionat cap particularitat en aquestes bases o en la convocatòria corresponent). En el cas que aquesta quantitat total sol·licitada superi la quantitat total assignada per a aquesta línia, s'anirà reduint el percentatge de l'assignació per a cada sol·licitant de forma proporcional.

L'import màxim per als ajuts es determinarà en cadascuna de les convocatòries, així com l'assignació econòmica definitiva per a cada punt que s'atorgui.

La comissió avaluadora estarà autoritzada per resoldre els dubtes que es presentin i per adoptar els acords necessaris per al bon ordre del procés previst en aquestes bases.

NOVENA. PROCEDIMENTS I ÒRGANS COMPETENTS PER A LA CONCESSIÓ DELS AJUTS

Els ajuts es concediran d'acord amb els principis de publicitat, transparència, concurrència, objectivitat, igualtat i no discriminació, per mitjà del procediment de convocatòria prèvia, i atenent la via ordinària de selecció de beneficiaris regulada en l'art. 17 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de novembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions de la comunitat autònoma de les Illes Balears; de la manera següent:

1. L'inici de l'expedient s'efectuarà per mitjà de l'aprovació de la convocatòria corresponent. El text de la convocatòria i la resta de documentació que es requereixi es comunicarà a la Base de Dades Nacional de Subvencions i es publicarà l'extracte de la convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, en compliment de l'art. 20.8 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions (BOE núm. 276 de 18/11/2003).

2. La instrucció de l'expedient correspondrà als tècnics que s'indiqui en la convocatòria corresponent, que han de realitzar d'ofici totes les actuacions necessàries per a la determinació, el coneixement i la comprovació de les dades, en virtut de les quals s'ha de dictar resolució sobre la concessió dels ajuts.

3. Totes les sol·licituds presentades dins el termini establert en la convocatòria es sotmetran a l'examen dels instructors de l'expedient i de la comissió avaluadora, seleccionant els beneficiaris mitjançant concurs tal com estableix l'article 17 del Decret llei 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions de les Illes Balears.

Aquest examen es durà a terme una vegada finalitzi el termini de presentació de sol·licituds, que vindrà assenyalat per a cada convocatòria.

4. Una vegada examinades totes les sol·licituds presentades dins el termini establert en la convocatòria per part de la instrucció i la comissió avaluadora corresponent, i després que aquestes hagin emès el seu informe, el conseller executiu del departament n'elevarà la corresponent proposta de resolució a l'òrgan competent, que en aquest cas és el Consell Executiu del CIM, que dictarà resolució en forma d'acord sobre la concessió o denegació dels ajuts.

5. Quan la quantia de l'ajut proposat per l'òrgan instructor o la comissió avaluadora sigui substancialment inferior al sol·licitat, es podrà instar el beneficiari a reformular la seva sol·licitud per tal d'ajustar els compromisos i les condicions de la subvenció atorgable.

6. La resolució de l'expedient d'atorgament de les subvencions ha de ser expressa i motivada, i ha de fixar, amb caràcter definitiu, la quantia específica de cada una de les subvencions concedides.

7. Si la subvenció implica una despesa pluriennal, la resolució de concessió ha de determinar el nombre d'exercicis a què s'aplicarà la despesa i la quantitat màxima que s'ha d'aplicar a cada exercici.

8. El termini màxim per dictar i notificar la resolució expressa de concessió de subvenció és de sis mesos comptats des del dia que acabi el termini de presentació de sol·licituds. No obstant l'anterior, aquest termini es podrà reduir si s'estableix expressament en la convocatòria dels ajuts. El silenci administratiu tindrà caràcter desestimatori.

9. La resolució de l'expedient de concessió o denegació dels ajuts es remetrà a la Base de Dades Nacional de Subvencions i se'n publicarà l'extracte en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, en compliment de l'art. 20.8 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, ja esmentada, sens perjudici de la possibilitat de notificar-la també individualment a les persones interessades.

10. La concessió de l'ajut es pot instrumentar mitjançant la formalització d'un conveni de col·laboració amb l'entitat beneficiària on es determinaran els drets i les obligacions de les parts.

DESENA. COMISSIÓ AVALUADORA

1. La comissió avaluadora és l'òrgan col·legiat a qui correspon examinar les sol·licituds presentades i emetre'n l'informe que ha de servir de base per elaborar la proposta de resolució que ha de formular l'òrgan instructor competent. La seva creació i el nomenament dels seus membres venen establerts en cada convocatòria, d'acord amb aquestes bases.

2. L'objecte de la comissió avaluadora és examinar els expedients d'ajuts, que han d'anar acompanyats d'un informe tècnic, i emetre una proposta definitiva d'acord.

3. La comissió avaluadora estarà formada pels membres següents:

  •  President/a: conseller/a responsable de la matèria
  •  Secretari/ària: auxiliar/administratiu funcionari del Servei d'Esports
  •  Vocals: dos tècnics del Servei d'Esports.

En cas d'empat, el/la president/a tindrà vot de qualitat

4. La comissió avaluadora s'ha de constituir obligatòriament quan l'import global dels fons públics prevists en la convocatòria sigui superior als 50.000 euros, o bé quan l'import individual màxim de la subvenció sigui superior a 7.000 euros.

5. Quan no sigui preceptiva la seva constitució, l'existència de la comissió avaluadora només serà necessària si es preveu expressament en la resolució de la convocatòria corresponent, en la qual s'haurà de fixar en tot cas quin és l'òrgan que ha d'examinar les sol·licituds i ha d'emetre l'informe que ha de servir de base per elaborar la proposta de resolució.

6. Perquè la comissió avaluadora s'entengui vàlidament constituïda, es requerirà la presència del president, del secretari i de la meitat, almenys, dels seus membres.

7. Un funcionari o una funcionària del departament del Servei d'Esports, designat pel president de la comissió, actuarà com a secretari de la comissió avaluadora i estendrà acta de les reunions, en les quals s'han de reflectir els acords adoptats. En aquest cas, la persona designada tindrà veu però no vot.

8. En el cas que per a una línia no s'esgoti la consignació pressupostària, serà la comissió avaluadora la que decidirà les línies a les quals es destina la quantitat sobrant de la línia no esgotada.

ONZENA. ABONAMENT DELS AJUTS

Els ajuts que s'atorguin en el marc d'aquestes bases es faran efectius amb càrrec a les partides i pels imports màxims que s'estableixin a la convocatòria.

Els ajuts s'abonaran, per norma general, quan el beneficiari hagi justificat la realització de l'activitat subvencionada de conformitat amb el que estableixen aquestes bases.

Els ajuts s'abonaran en el termini màxim de 60 dies comptats des de la correcta justificació, sempre que la disponibilitat de tresoreria ho permeti.

DOTZENA. JUSTIFICACIÓ DE LES DESPESES

1. Les entitats beneficiàries resten obligades a justificar les despeses efectuades amb càrrec a la subvenció o l'ajut econòmic concedit. Si existissin causes excepcionals que ho impedeixin, els beneficiaris les han d'al·legar per escrit.

2. La documentació que s'ha de presentar per a la correcta i completa justificació de la subvenció és la mateixa que es presenta amb la sol·licitud.

3. La justificació de les despeses es farà mitjançant la presentació de les factures que acreditin i especifiquin que les accions dutes a terme es corresponen amb les activitats que la comissió avaluadora ha aprovat en cada cas. Si la documentació presentada fos incompleta o incorrecta, el servei responsable demanarà al beneficiari que en faci la rectificació oportuna en el termini improrrogable de quinze dies hàbils.

4. Si la despesa justificada excedeix de l'import concedit, la possible desviació pressupostària anirà a càrrec de la persona beneficiària de l'ajut. Si, pel contrari, la despesa justificada és inferior a l'import concedit i subvencionat, es reduirà proporcionalment la subvenció concedida.

5. El Consell Insular de Menorca haurà d'inspeccionar les activitats subvencionades per comprovar que la subvenció concedida s'ha utilitzat per a la finalitat a la qual anava destinada, sens perjudici de les competències que puguin correspondre, per normativa legal o reglamentària, a altres organismes o institucions.

 

​​​​​​​TRETZENA. OBLIGACIONS DELS BENEFICIARIS

Són obligacions dels beneficiaris:

  • Comunicar al Consell Insular de Menorca l'acceptació de la subvenció en els termes en què aquesta es concedeixi. En qualsevol cas la subvenció s'entendrà acceptada tàcitament un cop transcorreguts quinze dies hàbils d'ençà que el beneficiari hagi rebut la notificació de la concessió.

  • Haver portat a terme les activitats que fonamenten la concessió dels ajuts i justificar-ne la realització en els terminis i en les condicions establerts en aquestes bases i en la resolució de concessió dels ajuts.

  • Acreditar, quan el Consell Insular de Menorca els ho sol·liciti, que es troben al corrent de les obligacions tributàries i amb la seguretat social. L'acreditació d'estar al corrent de les obligacions tributàries no serà necessària en el cas que s'hagi autoritzat expressament el Consell Insular a consultar aquestes dades a través de l'Agència Tributària.

  • Proporcionar la informació sobre l'activitat subvencionada que li requereixi el Consell Insular de Menorca.

  • Sotmetre's a les actuacions de comprovació que efectuïn el Consell Insular de Menorca i la resta d'organismes competents per a la fiscalització dels comptes públics.

  • Comunicar al Consell Insular de Menorca la sol·licitud i l'obtenció de subvencions i ajudes amb la mateixa finalitat.

  • Fer constar de manera expressa el suport del Consell Insular de Menorca en la realització de les activitats subvencionades.

  • Comunicar immediatament al Consell Insular de Menorca qualsevol eventualitat que alteri o que dificulti greument el desenvolupament del projecte subvencionat, en particular si se'n poden derivar retards en l'execució o si poden afectar el cost total, i sol·licitar l'autorització prèvia i expressa del Consell Insular per fer qualsevol modificació substancial del projecte objecte d'ajuda. Les sol·licituds de modificació han de ser motivades, s'han de formular immediatament a l'aparició de les circumstàncies que la justifiquin i han d'especificar les repercussions pressupostàries que impliquin.

  • Establir la resta d'obligacions que es considerin escaients per a cada convocatòria.

CATORZENA. REVOCACIÓ I REINTEGRAMENT DELS AJUTS

Pel que fa a la revocació i el reintegrament de les subvencions, s'ha d'aplicar el que disposen la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions i la resta de normativa que hi sigui aplicable.

Són causes d'incompliment, i es procedirà al reintegrament de les quantitats percebudes i a l'exigència d'interès de demora, les següents:

a) Absència total de la documentació justificativa o presentar-la fora de termini.

b) Absència parcial de la documentació necessària per a la justificació o justificació incompleta.

c) Execució de les accions subvencionables fora del termini establert per fer-ho.

d) Obtenció de la prestació falsejant les condicions requerides o ocultant les que ho haguessin impedit.

e) Incompliment de les obligacions imposades amb motiu de la concessió de la prestació.

f) Manca d'adequació a la finalitat per a la qual s'hagi concedit la prestació.

g) Resistència, obstrucció o negativa a les actuacions de comprovació i control financer d'aquesta institució local.

QUINZENA. INFRACCIONS I SANCIONS

El règim d'infraccions i sancions administratives aplicables és el que estableix el títol IV de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

L'òrgan competent per imposar les sancions que es derivin d'infraccions del que estableixen aquestes bases i de la normativa aplicable en matèria de subvencions és la Presidència del Consell Insular de Menorca, d'acord amb el que estableix l'art. 9 de la Llei 8/2000, de 28 d'octubre, de consells insulars.

SETZENA. ALTRES DISPOSICIONS

Recursos administratius

Els acords del Consell Executiu pels quals s'aproven les bases i les convocatòries i es concedeixen o deneguen els ajuts no exhaureixen la via administrativa i són susceptibles de rebre recurs d'alçada davant la Comissió de Govern del Consell Insular de Menorca.

Normativa general aplicable

En tot el que no preveuen expressament aquestes bases regeixen les disposicions que sigui aplicables al Consell Insular de Menorca en matèria de subvencions, especialment les contingudes en les normes següents:

- Llei 38/2003. de 17 de novembre, general de subvencions

- Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions

- Decret legislatiu 2/2005, de 28 de novembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions de la comunitat autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 196 de 31 de desembre de 2005)

Documentació obligatòria:

Sol·licitud

ANNEX I. Model de declaració responsable (consta a l'expedient)

ANNEX II. Designació compte bancari (consta a l'expedient)

ANNEX III. Model de representació apud acta electrònic (consta a l'expedient)

Documentació específica a cada línia de sol·licitud d'ajuts per a les entitats esportives:

Documentació Línia 1A: Línia 1- Manteniment i suport de les entitats esportives

Documentació Línia 1B: Línia 1- Manteniment i suport de les federacions

Documentació Linia 2: Línia 2- Desplaçament i allotjament per la participació d'equips en lligues fora de l'illa de Menorca

Documentació Línia 3: Línia 3- Formació de tècnics esportius

Documentació Línia 4: Línia 4- Foment dels valors

Contra aquest acord – que no exhaureix la via administrativa – es pot interposar un recurs d'alçada davant la Comissió de Govern en el termini d'un mes comptador des de l'endemà que s'hagi publicat, d'acord amb l'article 122 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques i l'article 22 de la Llei 8/2000, de 27 d'octubre, de consells insulars.

L'esmentat recurs s'entendrà desestimat, si no es notifica la resolució corresponent, quan hagin transcorregut tres mesos des de la seva interposició. Contra la desestimació del recurs d'alçada per silenci administratiu podreu interposar recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu de Palma.

 

Maó, 13 de maig de 2021

Per delegació de la presidenta, ​​​​​​​El secretari del Consell Executiu

Octavi Pons Castejón

(Decret 427/2019, d'11 de juliol)

(BOIB núm. 97 de 16-7-2019)