Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

CONSELL INSULAR D'EIVISSA

Núm. 203786
Bases reguladores de la convocatòria de beques d'investigació en matèria de patrimoni històric i cultural 2021

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Primera. Justificació

El patrimoni històric i cultural de l'illa d'Eivissa, a través de les seues múltiples manifestacions, constitueix un dels elements que configura i defineix la identitat dels eivissencs.

Testimoni de la memòria i la forma de viure dels illencs, aquest llegat patrimonial, tant material com immaterial, ha de ser protegit i conservat a través d'accions promogudes pels agents culturals, entre els quals hi ha les administracions públiques, per tal de garantir l'accés de la ciutadania al seu coneixement i gaudi, i perquè pugui ser transmès a les generacions futures.

En aquest sentit, les accions de documentació, investigació i estudi constitueixen iniciatives de protecció i foment dirigides a fer que cada vegada un major nombre de ciutadans i ciutadanes puguin accedir, contemplar i delectar-se del seu llegat.

El Consell Insular d'Eivissa té competències pròpies en matèria de cultura i patrimoni monumental, cultural, històric, artístic, arquitectònic, arqueològic i paisatgístic en el seu àmbit territorial, de conformitat amb l'establert als apartats 6 i 18 de l'article 70 de l'Estatut d'autonomia de les Illes Balears (EAIB), que exerceix des que va ser transferida la competència mitjançant la Llei 6/1994, de 13 de desembre, d'atribució de competències als consells insulars en matèria de patrimoni històric, de promoció sociocultural, d'animació sociocultural, de dipòsit legal de llibres i d'esports (BOCAIB núm. 159, de 29-12-94), a través del seu Departament de Cultura, Educació i Patrimoni en virtut del Decret de Presidència núm. 2020000768, de modificació del Decret de Presidència núm. 2019000471, de data 10-07-2019, d'estructura del govern del Consell Insular d'Eivissa i creació de departaments, i del Decret de Presidència núm. 2019000484, de data 16-07-2019, de determinació de les atribucions corresponents als diferents òrgans del Consell Insular d'Eivissa (BOIB núm. 153, de 05-09-20). A més, l'article 73 de l'EAIB li atribueix l'exercici de l'activitat de foment, sense perjudici de l'activitat que correspon a la Comunitat Autònoma, en les matèries que aquest Estatut li atribueix com a competència pròpia.

En el marc d'aquestes competències i dins l'esperit del que preveuen la Llei 12/1998, de 21 de desembre, del patrimoni històric de les Illes Balears (BOCAIB núm. 165, de 29-12-98) i la Llei 18/2019, de 8 d'abril, de salvaguarda del patrimoni cultural immaterial de les Illes Balears (BOIB núm. 48, de 13-04-19, és voluntat del Departament de Cultura, Educació i Patrimoni contribuir al millor coneixement i protecció del patrimoni històric i cultural de l'illa d'Eivissa a través de la convocatòria d'ajudes d'investigació en matèria de patrimoni històric i cultural.

Aquesta convocatòria d'ajudes, prevista al Pressupost general per a l'any 2021 i al Pla estratègic de subvencions del Consell Insular d'Eivissa 2020-2021-2022, aprovat per acord del Consell Executiu en data 7 de febrer de 2020 (publicat al BOIB núm. 20, de 15-02-20), té com a finalitats promoure la investigació, l'estudi i el coneixement del patrimoni històric i cultural d'Eivissa així com el foment i la difusió de la història i la cultura de l'illa d'Eivissa.

Segona. Objecte

2.1. És objecte d'aquesta convocatòria promoure l'estudi i el coneixement del patrimoni històric i cultural d'Eivissa, així com fomentar la seua investigació, documentació, recuperació, conservació i divulgació durant l'any 2021 entre els investigadors i les investigadores d'aquest patrimoni, que compleixin els requisits establerts a les presents bases. D'aquesta manera, es fixen les condicions que regulen la concessió d'ajudes destinades a beques d'investigació en matèria de patrimoni històric i cultural per a l'any 2021.

2.2. Als efectes d'aquesta convocatòria es preveu la concessió de 10 beques per a la investigació d'acord amb la distribució i les matèries següents:

a) 3 beques d'arqueologia per a l'estudi i el siglatge de materials arqueològics de diferents campanyes.

b) 6 beques de treball de camp per crear un equip de recerca amb recollida d'informació oral i imatges, per iniciar l'inventari de patrimoni cultural immaterial, segons preveu la Llei 8/2019, de 8 d'abril, de salvaguarda del patrimoni cultural immaterial de les Illes Balears.

c) 1 beca d'etnologia per a l'estudi i el buidatge de documentació històrica de l'Abadia de Montserrat sobre el cançoner tradicional (part de Santa Eulària des Riu i final).

Tercera. Règim de les ajudes

Les ajudes rebudes en aquesta convocatòria no seran compatibles amb la percepció d'altres procedents de qualsevol altra administració o ens públic o privat. Les persones beneficiàries hauran de presentar una declaració de responsable que no reben cap altra ajuda amb el mateix concepte (Annex II).

En cap cas, l'import de les subvencions no podrà ser de tal quantia que, aïlladament o en concurrència amb altres ajudes, ingressos o recursos, superi el cost de l'activitat subvencionada (article 20 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, en relació amb l'article 19 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, en endavant LGS).

D'altra banda, en queden exclosos tots aquells treballs que fomentin la xenofòbia, la discriminació de qualsevol tipus o la incitació a la violència, o el maltractament d'animals.

El fet de sol·licitar aquestes ajudes significa l'acceptació plena de les condicions contingudes en les bases d'aquesta convocatòria.

Quarta. Crèdits pressupostaris i quantia de les ajudes

Aquesta convocatòria està dotada econòmicament amb una quantitat màxima de 60.000 € amb càrrec a l'aplicació pressupostària 3360 4890000 del pressupost de l'exercici 2021.

Es preveu una dotació individual de 6.000 € per cada beca.

En el cas que la concessió de les ajudes no exhaureixi les quantitats que s'hi han destinat, el sobrant de l'import podrà incorporar-se a altres línies d'ajudes del Departament de Cultura, Educació i Patrimoni.

Cinquena. Persones beneficiàries

Podran accedir a la condició de persones beneficiàries d'aquestes ajudes el personal investigador, historiadors/ores, antropòlegs/òlogues, periodistes o similars dedicats/ades a la recerca i la investigació del patrimoni històric i cultural de l'illa d'Eivissa.

A més, les persones sol·licitants hauran de reunir els requisits per obtenir la condició de beneficiari de conformitat amb l'establert a l'article 10 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions, en relació amb l'article 13 de la LGS, i en concret hauran de trobar-se al corrent de les obligacions tributàries amb la hisenda estatal i autonòmica i amb la Seguretat Social i no tenir deutes amb el Consell Insular d'Eivissa.

Sisena. Termini de presentació de sol·licituds i publicitat de la convocatòria

6.1. El termini per presentar les sol·licituds serà de deu dies hàbils, que s'inicia l'endemà de la data publicació de l'extracte de la convocatòria de les ajudes regulades en aquestes bases al Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB).

6.2. Una vegada aprovades les bases, es publicaran al BOIB. Posteriorment es remetran la convocatòria i el seu extracte a la Base de Dades Nacional de Subvencions, que donarà trasllat al BOIB de l'extracte per a la seua publicació, tal com estableix la normativa vigent de subvencions. L'eficàcia de la convocatòria queda supeditada a la publicació de l'extracte en el BOIB.

Setena. Presentació de sol·licituds i documentació a presentar

7.1. Les sol·licituds de subvenció es formalitzaran mitjançant instància segons el model normalitzat que figura com a Annex I d'aquesta convocatòria, que també es podrà obtenir a les dependències del Departament de Cultura, Educació i Patrimoni, a la Seu Electrònica i a la pàgina web del Consell Insular d'Eivissa.

7.2. La sol·licitud i tota la documentació mencionada en aquesta base es dirigirà al Departament de Cultura, Educació i Patrimoni del Consell Insular d'Eivissa i s'haurà de presentar, dins el termini establert, en el Registre General del Consell Insular d'Eivissa (avinguda d'Espanya, 49, 07800 Eivissa), en Seu Electrònica a l'adreça seu.conselldeivissa.es o a la resta de llocs establerts a l'article 16 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

7.3. Les sol·licituds de subvenció s'acompanyaran de la documentació següent:

a) DNI, currículum i títol universitari de la persona sol·licitant.

b) Certificats vigents d'estar al corrent de les obligacions tributàries amb l'Agència Estatal de l'Administració Pública (AEAT), la Tresoreria General de la Seguretat Social (TGSS) i l'Agència Tributària de les Illes Balears (ATIB), o bé autoritzar el Consell Insular d'Eivissa a obtenir directament els certificats acreditatius d'aquesta circumstància a la sol·licitud que figura com a Annex I.

c) Declaració responsable signada per la persona sol·licitant de reunir els requisits per obtenir la condició de beneficiari de conformitat amb l'establert a l'article 13 de la LGS, en relació amb l'article 10 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions, que coneix i es compromet a complir les obligacions contingudes a l'article 14 de la LGS, en relació amb l'article 11 del Decret legislatiu 2/2005, i que es troba al corrent amb les seues obligacions tributàries amb la Hisenda estatal i autonòmica, amb la Seguretat Social i amb el Consell Insular d'Eivissa (Annex II).

d) Declaració responsable de no haver sol·licitat ni obtengut altres ajuts econòmics a altres entitats públiques o privades per dur a terme les mateixes actuacions de la present beca (Annex II).

e) Memòria explicativa de l'objecte de la investigació. Aquesta memòria haurà d'incloure com a mínim els apartats següents:

 

- Proposta metodològica del treball.

- Projecte detallat de l'estructura de la investigació, que obligatòriament ha de contenir les parts del tema de la investigació a desenvolupar, i detalls dels llocs i la documentació a estudiar.

- Cronograma d'actuacions. Una vegada concedida la beca, si és el cas, aquest cronograma serà revisat per la persona assignada pel Consell Insular d'Eivissa per dirigir el projecte segons el que refereix la base 13.6, que es podrà modificar si la modificació resulta adient per realitzar el treball d'investigació.

 

f) Sol·licitud d'alta o modificació com a creditor del Consell Insular a efectes econòmics a nom de la persona sol·licitant, degudament emplenada, signada i segellada per l'entitat bancària. Aquesta sol·licitud o modificació es pot fer a través de la Seu Electrònica del Consell Insular d'Eivissa (seu.conselldeivissa.es) i s'adreçarà directament a la Tresoreria d'aquest Consell. Només s'haurà de presentar si no consta al Consell o bé si s'ha produït alguna modificació en el que ja hi consta.

7.4. En el cas de les 6 beques de treball de camp per crear un equip de recerca amb recollida d'informació oral i imatges, per iniciar l'inventari de patrimoni cultural immaterial, segons preveu la Llei 8/2019, de 8 d'abril, de salvaguarda del patrimoni cultural immaterial de les Illes Balears, el Departament de Cultura, Educació i Patrimoni es reserva el dret de modificar i unificar la proposta metodològica d'aquelles memòries que resultin beneficiàries de la subvenció sol·licitada.

7.5. No caldrà presentar la documentació a què fan referència els punts a i f quan aquesta ja consti als arxius del Consell Insular d'Eivissa i mentre no hi hagi hagut cap canvi; sempre que s'indiqui, a l'Annex III d'aquesta convocatòria, la data en què es va presentar i no hagin transcorregut més de cinc anys des de la finalització del procediment pel qual es varen presentar, segons els articles 28 i 53.1.d de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. I a més, s'autoritzi expressament el Consell Insular per a la seua utilització en aquesta convocatòria, en el cas de tractar-se de dades de caràcter personal.

7.6. D'acord amb el que disposa l'article 68.1 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, si la sol·licitud no reuneix els requisits establerts en aquestes bases es requerirà a les persones interessades que l'esmenin. Si en el termini de deu dies hàbils a comptar des de la notificació del requeriment, la persona interessada no fa la rectificació reclamada o no presenta la complementació requerida, el Consell Insular d'Eivissa, després d'haver pres la resolució pertinent, considerarà que la persona sol·licitant desisteix de la seua petició.

7.7. L'òrgan instructor podrà requerir, en qualsevol moment de la tramitació de l'expedient, els documents complementaris que es considerin necessaris, a l'efecte de garantir la inversió correcta dels recursos pressupostaris destinats a les ajudes.

Vuitena. Selecció de les persones beneficiàries

El procediment de concessió d'aquestes ajudes s'ha de tramitar d'acord amb els principis de publicitat, d'objectivitat, de transparència, d'igualtat i de no-discriminació.

S'estableix el règim de concurrència competitiva com a procediment de selecció de les persones beneficiàries i de concessió de les ajudes. Als efectes d'aquesta convocatòria, tendrà la consideració de concurrència competitiva el procediment mitjançant el qual la concessió de les subvencions es realitza a través de la comparació de les sol·licituds presentades, a la fi d'establir una prelació entre aquestes d'acord amb els criteris de valoració prèviament fixats a les bases reguladores i a la convocatòria, i adjudicar, amb el límit fixat en la convocatòria dins el crèdit disponible, aquelles que hagin obtengut major valoració en aplicació dels criteris esmentats.

Novena. Criteris de valoració per a la selecció de les persones beneficiàries

Les sol·licituds presentades es valoraran amb un màxim de 30 punts. No es concedirà cap punt per la presentació del títol de llicenciatura o grau exigida per ser persona beneficiària d'aquestes ajudes. No es puntuarà cap concepte que no estigui degudament certificat. Serà d'aplicació el barem:

a) Adequació del projecte presentat: fins a un màxim de 15 punts.

 

- Originalitat del tema proposat: fins a un màxim de 2 punts.

- Interès arqueològic, històric, etnogràfic, cultural i patrimonial: fins a un màxim de 2 punts.

- Coherència i viabilitat del projecte: fins a un màxim de 2 punts.

- Proposta metodològica de la investigació: fins a un màxim de 3 punts.

- Projecte detallat de l'estructura del tema: fins a un màxim de 3 punts.

- Cronograma d'actuacions: fins a un màxim de 3 punts.

 

​​​​​​​b) Valoració del perfil curricular de les persones sol·licitants: Fins a 15 punts.

- 2a llicenciatura, grau o diplomatura: 1 punt, fins a un màxim de 2 punts.

- Postgrau: 0,25 punts, fins a un màxim d'1 punt.

- Màster: 0,50 punts, fins a un màxim de 2 punts.

- Doctorat: 3 punts.

- Coneixements de la llengua catalana: nivell B2: 0,25 punts; nivell C1: 0,50 punts; nivell C2: 1 punt, fins a un màxim d'1 punt.

- Cursos d'especialització relacionats amb l'àmbit del patrimoni històric i cultural (Cursos assistencials: 20 hores: 0,05 punts; 40 hores: 0,10 punts; 60 hores: 0,15 punts. Cursos d'aprofitament: 20 hores: 0,10 punts; 40 hores: 0,20 punts; 60 hores: 0,30 punts; 120 hores: 0,60 punts): fins a un màxim d'1 punt.

- Experiència en projectes de recerca i investigacions relacionats amb el patrimoni històric i cultural: 0,25 punts per projecte fins a un màxim d'1 punt.

- Experiència professional: 0,10 punts per any treballat en feina relacionada amb el patrimoni històric i cultural: fins a un màxim de 2 punts.

- Congressos, jornades, ponències, conferències relacionades amb el patrimoni històric i cultural: 0,50 punts per ponència impartida fins a un màxim de 2 punts.

Desena. Comissió d'avaluació

Per estudiar, avaluar i qualificar les sol·licituds es constitueix la següent comissió d'avaluació integrada per una presidència, una secretaria (amb veu i sense vot) i dos vocals:

President/a: Titular: Sra. Catalina Sansano Costa

Suplent: José V. Garibo Redolat

Secretari/ària: Titular: Sra. Maria Antònia Parra Roselló

Suplent: Sra. Marilina Serra Cardona

Vocals: Titulars: Sr. Joan Ramon Torres

Sra. Belén Garijo Falcó

Suplents: Sra. Cristina Palau Bonet

Sra. Maria Antònia Costa Costa

Aquesta comissió avaluadora és l'òrgan col·legiat que examina, avalua i qualifica les sol·licituds, d'acord amb els criteris de barem establerts a la base novena de la convocatòria, i n'emet acta amb un informe que serveix de base a l'òrgan instructor per elaborar la proposta de resolució.

Correspon també a aquesta comissió proposar el director o directora a què es refereix la base 13.6 d'aquesta convocatòria.

La comissió pot instar l'òrgan instructor perquè requereixi a les persones sol·licitants els informes o els aclariments que es considerin convenients.

Onzena. Òrgans competents i procediment d'instrucció i resolució

11.1. Òrgans competents per a l'ordenació, la instrucció i la resolució

El Departament de Cultura, Educació i Patrimoni del Consell Insular d'Eivissa és el competent per instruir el procediment d'aquestes ajudes, de conformitat amb l'establert a l'article tercer 6 del Decret de Presidència núm. 2020000768, de modificació del Decret de Presidència núm. 2019000471, de data 10-07-19, d'estructura del govern del Consell Insular d'Eivissa i creació de departaments, i del Decret de Presidència núm. 2019000484, de data 16-07-19, de determinació de les atribucions corresponents als diferents òrgans del Consell Insular d'Eivissa (BOIB núm. 153, de 05-09-20). Dins d'aquest Departament correspon a la consellera executiva l'ordenació del procediment, en virtut de l'article primer i del Decret de Presidència núm. 484/2019, de data 16 de juliol de 2019, de determinació de les atribucions corresponents als diferents òrgans del Consell Insular d'Eivissa (BOIB núm. 98 EXT., de 17-07-19; modificacions al BOIB núm. 175, de 31-12-19, al BOIB núm. 101, de 04-06-20, i al BOIB núm. 153, de 05-09-20).

Pel que fa a la competència per aprovar aquestes bases i la convocatòria, de conformitat amb l'establert a l'article tercer, apartat e, del Decret de Presidència núm. 484/2019, de data 16 de juliol, de determinació de les atribucions corresponents als diferents òrgans del Consell Insular d'Eivissa, correspon al Consell Executiu «Aprovar i resoldre les convocatòries d'ajuts o subvencions a particulars o entitats públiques o privades d'import superior a quinze mil euros (15.000 €).»

Aquestes beques es concediran i es pagaran, per delegació del Consell Executiu, mitjançant resolució de la consellera executiva del Departament de Cultura, Educació i Patrimoni.

11.2. D'acord amb l'article 25.4 de la LGS, el termini màxim per resoldre i notificar el procediment no excedirà els dos mesos, comptats a partir de la publicació de l'extracte de la convocatòria en el BOIB.

11.3. Amb fonament en l'informe de la comissió d'avaluació i de conformitat amb l'article 24.4 de la LGS, l'òrgan instructor formularà la proposta de resolució provisional, degudament motivada, que expressarà els candidats a qui es concedeix la beca i la seua quantia, i aquells a qui, en llista ordenada d'acord amb els resultats de la selecció, es consideraran suplents; igualment, si és el cas, en les sol·licituds excloses o per a les quals es proposa la denegació/desestimació, s'indicarà la causa d'exclusió o de denegació/desestimació, i s'obrirà un termini de deu dies hàbils per presentar-hi al·legacions, comptador a partir del dia següent de la seua notificació a la persona interessada.

11.4. Aquesta resolució provisional es notificarà a les persones beneficiàries segons l'establert als articles 40 i següents de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

11.5. Les persones que es proposin com a beneficiàries d'aquestes ajudes a la proposta de resolució provisional disposaran d'un termini de deu dies hàbils, a partir del dia següent de la seua publicació, per comunicar al Departament de Cultura, Educació i Patrimoni l'acceptació de l'ajuda. Tanmateix, l'acceptació s'entendrà produïda automàticament si en el dit termini no es fa constar el contrari.

Així mateix, en el cas que vulgui renunciar a aquesta ajuda, haurà de presentar l'Annex IV d'aquestes bases, també dins el termini de deu dies hàbils, comptadors a partir del dia següent a la publicació de la proposta de resolució provisional.

11.6. Si alguna de les persones sol·licitants presenta al·legacions dins del termini establert, la comissió avaluadora les examinarà i emetrà un nou informe en què, de manera raonada, les estimarà o desestimarà. Basant-se en aquest nou informe es formularà la proposta de resolució definitiva.

Si no hi ha cap al·legació, l'òrgan instructor formularà la proposta de resolució definitiva. Amb fonament en la proposta de resolució definitiva de l'òrgan instructor, les ajudes es concediran, per delegació del Consell Executiu, mitjançant resolució de la consellera executiva del Departament de Cultura, Educació i Patrimoni, la qual expressarà la relació de las persones beneficiàries i la quantia de l'ajuda; igualment, si és el cas, en les sol·licituds excloses i/o desestimades/denegades, s'indicarà la causa d'exclusió i/o de desestimació/denegació, així com les persones que hagin renunciat a l'ajuda concedida. La resolució definitiva es notificarà a les persones interessades.

11.7. En compliment de l'article 34 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions s'han de publicar a la Base de Dades Nacional de Subvencions (BDNS) la convocatòria, el crèdit pressupostari al qual s'imputin, la relació persones subvencionades i la quantia de l'ajuda concedida i l'objectiu o la finalitat de la subvenció, incloses les inferiors a 3.000 €.

11.8. La presentació de la sol·licitud de les beques d'aquesta convocatòria comportarà l'autorització de les persones sol·licitants al Departament de Cultura, Educació i Patrimoni a publicar les dades personals relatives a la seua identitat que resultin imprescindibles per tramitar aquest procediment administratiu.

Dotzena. Justificació i pagament de la beca

El pagament de la beca es farà de manera fraccionada en dos terminis d'acord amb les entregues fixades a la base 13.8 d'aquesta convocatòria i amb emissió prèvia d'informe de la persona nomenada per dirigir el treball.

El primer pagament, corresponent al 50 % de la subvenció atorgada, es realitzarà una vegada que la persona beneficiària justifiqui part de l'activitat subvencionada mitjançant entrega, en el termini màxim de dos mesos des de la notificació de la concessió de l'ajuda, d'informe parcial referent a les feines ja realitzades, que haurà d'avaluar el director o directora del projecte i emetre informe de la feina realitzada fins al moment i el seu vistiplau per al pagament de la part de la dotació econòmica indicada.

El segon pagament, corresponent al 50 % restant de la subvenció atorgada, es realitzarà una vegada justificada la realització de la totalitat de l'activitat subvencionada mitjançant entrega, per part de la persona beneficiaria, en el termini màxim de quatre mesos des de la notificació de la concessió de l'ajuda, del treball final d'investigació en format editable i el informe del director o la directora en què s'accepti el resultat final del treball d'investigació becat i el seu vistiplau per al pagament de la part corresponent de la dotació econòmica.

El pagament de les ajudes es realitzarà mitjançant transferència bancària i al número de compte bancari que consti a la sol·licitud.

Tretzena. Obligacions de les persones beneficiàries

Les persones beneficiàries d'aquestes beques han de complir els requisits per obtenir la condició de beneficiari previstes a l'article 13 de la LGS, en relació amb l'article 10 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions.

A més, el fet de sol·licitar aquestes beques significa l'acceptació plena de les seues bases reguladores i el compliment de les condicions següents:

13.1. Dur a terme les activitats que fonamenten la concessió de les beques, i justificar-ne la realització, en els terminis i en les condicions establerts en aquestes bases i en la resolució de concessió dels ajuts.

La persona beneficiària tendrà quatre mesos, des del moment de la notificació de la concessió, per realitzar el projecte de cada beca concedida.

13.2. Sotmetre's a les actuacions de control que consideri necessàries el Consell Insular d'Eivissa, al qual facilitaran tota la informació oportuna i especialment a tots aquells requeriments que faci el director o la directora de la beca.

13.3. Estar al corrent de les obligacions tributàries amb la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i amb l'Estat espanyol, amb la Seguretat Social i amb el mateix Consell Insular d'Eivissa.

13.4. Adoptar les mesures de difusió necessàries per donar l'adequada publicitat a l'aportació del Consell a l'activitat objecte de subvenció. En aquest sentit, la difusió s'ha de fer a través dels mitjans que siguin adequats d'acord amb la naturalesa del projecte. Si la persona beneficiària publica algun article, llibre o escrit o qualsevol altre material imprès o fins i tot en línia, s'hi haurà de fer constar, de manera expressa, el suport del Departament de Cultura, Educació i Patrimoni del Consell Insular d'Eivissa, de conformitat amb la imatge corporativa del Consell publicada al portal web, a l'apartat d'Identitat gràfica.

13.5. Reintegrar els fons percebuts en els supòsits previstos legalment.

13.6. Presentar a la direcció del projecte (proposada per la comissió avaluadora i nomenada per la consellera executiva del Departament de Cultura, Educació i Patrimoni) un informe setmanal en el qual constin la feina realitzada i les previsions immediates a realitzar. L'incompliment d'aquesta obligació, la desviació arbitrària respecte del projecte inicial o el retard en la seua presentació podrà implicar la revocació de la beca o una disminució de la quantia a pagar a la persona beneficiària.

13.7. I, en qualsevol cas, complir les obligacions dels beneficiaris previstes als articles 14 de la LGS i 11 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, que aprova el Text refós de la Llei de subvencions de les Illes Balears.

13.8. Les persones beneficiàries es comprometen a presentar treballs originals i inèdits i no plagiats.

No s'admetran interrupcions de la beca ni ajornaments en la presentació del treball final. Els resultats del treball becat es presentaran en dos informes: un primer informe parcial, que s'haurà d'entregar dos mesos després de la data de notificació de la concessió, i un treball final d'investigació, que s'haurà d'entregar com a màxim quatre mesos després de la notificació de la concessió de l'ajuda.

La concessió de la beca no implica relació contractual o estatutària de cap mena amb el Consell Insular d'Eivissa, sense cap compromís posterior per part d'aquesta institució; no se sufragaran tampoc dietes ni despeses d'assegurances de cap tipus.

Catorzena. Propietat intel·lectual

Independentment dels drets d'autor, que són inherents al realitzador del treball, correspondrà al Consell Insular d'Eivissa el dret preferent de publicació de la primera edició de l'obra en el termini de dos anys a comptar des del lliurament del treball. En el cas que es porti a terme l'edició, les quantitats percebudes en concepte de beca es consideraran pagaments a compte per la cessió dels drets de la primera edició de l'obra objecte de la beca.

El treball producte de la beca d'investigació quedarà en poder del Consell Insular d'Eivissa i es conservarà en el Departament de Cultura, Educació i Patrimoni, on podrà ser consultat, amb una petició escrita prèvia i amb finalitats culturals, científiques i d'investigació.

Quinzena. Revocació i reintegrament de l'ajuda

L'incompliment de les obligacions assumides com a conseqüència de la concessió de la beca, i en concret de l'obligació de justificar la finalitat de la beca concedida en la forma i els terminis establerts suposarà, a més de la revocació, la impossibilitat de participar en pròximes convocatòries d'ajudes del Consell Insular d'Eivissa, mentre no es faci la devolució de l'import reclamat.

De conformitat amb l'article 17.3.n de la Llei general de subvencions, en relació amb l'article 37.2 de la mateixa llei, s'estableixen el següents criteris de graduació del possible incompliment material de l'activitat objecte d'aquesta subvenció o beques, i sempre que les persones beneficiàries acreditin una actuació inequívoca tendent a la satisfacció dels seus compromisos:

GRAU DE COMPLIMENT MATERIAL

PERCENTATGE A DISMINUIR/REINTEGRAR

70-74 %

15 %

75-79 %

12 %

80-84 %

9 %

85-89 %

6 %

90-94 %

3 %

95-99 %

1 %

L'òrgan instructor aplicarà aquestos criteris per determinar la quantitat que finalment haurà de percebre la persona beneficiària, o en el seu cas, l'import a reintegrar.

Les beques concedides es podran revocar, per delegació del Consell Executiu, mitjançant resolució de la consellera executiva del Departament de Cultura, Educació i Patrimoni.

D'acord amb el que disposa l'article 43 del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, es revocarà la subvenció quan, posteriorment a la resolució de concessió vàlida i ajustada a dret, la persona beneficiària incompleixi totalment o parcialment les obligacions o els compromisos contrets als quals està condicionada l'eficàcia de l'acte de concessió de la subvenció. En tal cas, quedarà sense efecte l'acte de concessió, com a conseqüència de la revocació, i pertocarà reintegrar totalment o parcialment l'ajuda rebuda per les persones beneficiàries i, si escau, l'exigència de l'interès de demora, en els casos previstos en l'article 44 del Decret llei 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions.

El procediment de reintegrament de subvencions es regeix per les disposicions generals sobre procediments administratius contingudes en el títol IV de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, sense perjudici de les especialitats que s'estableixen en la LGS i en el Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions (RLGS), en el qual s'ha de garantir l'audiència a les persones interessades.

Les quantitats reintegrables tenen la consideració d'ingressos de dret públic i poden ser exigides per la via de constrenyiment.

Setzena. Règim d'infraccions i sancions

El règim d'infraccions i sancions administratives aplicables serà l'establert en el títol IV de la LGS, i en el títol V del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, en tractar-se de competències transferides per la Comunitat Autònoma de les Illes Balears als consells insulars. Tot això sense perjudici de les responsabilitats penals o civils en què es pugui incórrer.

Dissetena. Control

El Consell Insular d'Eivissa podrà utilitzar en qualsevol moment del procediment qualsevol mitjà de control com inspeccions, visites, sol·licitud d'aportació de nous documents o informes i/o aclariments, etc. per a l'aplicació correcta de l'ajuda concedida.

Divuitena. Règim de recursos

L'acord del Consell Executiu que aprova les bases reguladores d'aquestes ajudes no exhaureix la via administrativa.

Les resolucions de la consellera executiva del Departament de Cultura, Educació i Patrimoni, dictades per delegació, i que s'han de considerar dictades per l'òrgan delegant (en aquest cas el Consell Executiu), no exhaureixen la via administrativa.

Contra l'acord del Consell Executiu d'aprovació de les bases reguladores de les ajudes i les resolucions sobre aquestes ajudes de la consellera executiva del Departament de Cultura, Educació i Patrimoni, dictades per delegació del Consell Executiu, es podrà interposar davant la Comissió de Govern el recurs d'alçada previst als articles 112.1, 121 i 122 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, en el termini d'un mes des de l'endemà de la seua notificació, tot això en virtut del que disposen els articles 22.2 de la Llei 8/2000, de 27 d'octubre, de consells insulars i l'article 147.1 del Reglament orgànic del Consell Insular d'Eivissa (publicat al BOIB núm. 136, de 18-09-10; correcció al BOIB núm. 148, de 14-10-10; modificació al BOIB núm. 48, de 16-04-16). El recurs haurà de resoldre's en el termini de tres mesos, transcorreguts els quals sense que s'hagi dictat resolució expressa s'entendrà desestimat i quedarà oberta la via contenciosa administrativa.

Dinovena. Normativa aplicable

Aquesta convocatòria es regeix per les presents bases, per la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, per la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, pel Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, que aprova el Reglament de la Llei general de subvencions, i pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, que aprova el Text refós de la Llei de subvencions de les Illes Balears, d'aplicació a aquestes ajudes en virtut de la seua disposició addicional segona, en tractar-se d'una competència transferida per la Comunitat Autònoma de les Illes Balears als consells insulars.

A més, com a normativa específica per raó de la matèria, hi són d'aplicació la Llei 18/2019, de 8 d'abril, de salvaguarda del patrimoni cultural immaterial de les Illes Balears i la Llei 12/1998, de 21 de desembre, del patrimoni històric de les Illes Balears.

Respecte de la protecció i el tractament de dades de caràcter personal per a la realització de les activitats objecte d'aquesta convocatòria, s'han d'observar les prescripcions contingudes a la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades i garantia dels drets digitals, al Reglament (UE) 2016/679 del Parlament i del Consell, de 27 d'abril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals i a la lliure circulació d'aquestes dades i pel qual es deroga la Directiva 95/46/CE (Reglament general de protecció de dades –DOUE 04-05-16), i a la resta de legislació vigent en matèria de protecció de dades personals, que hi sigui d'aplicació.

 

Eivissa, 24 de maig de 2021

El jefe de Sección del Departament de Cultura, Educació i Patrimonidel Consell Insular d'Eivissa José Vicente Garibo Redolat

Documents adjunts