Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

AJUNTAMENT DE COSTITX

Núm. 199502
Convocatòria i bases per  crear una borsa de treball de personal laboral per a socorrista aquàtic de l'Ajuntament de Costitx

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Primera. Objecte i descripció

Les presents bases tenen per objecte determinar els requisits, modalitat de selecció i mèrits que són d'aplicació per a la selecció de personal per “socorrista aquàtic de la piscina municipal, per prestar serveis durant la temporada d'estiu, mitjançant contracte laboral temporal.

La jornada de treball, que serà partida matí i horabaixa, es desenvoluparà conforme les necessitats del servei, així com les peculiaritats horàries assignades al lloc de treball que s'ocupa.

Segona. Funcions

Lesfuncionsseranlessegüents:

-Vetllarentotmomentperlaseguretatdelsusuarisdelapiscina.

-Socorrisme, servei de salvament i aplicació de primers auxilis en cas d'accident, col·laboració en el manteniment i  perfectes condicions de la farmaciola de la piscina.

-Vigilànciaicontroldelsbanyistes.

-Encarregar-se de la vigilància i seguretat en el vas de la piscina i de les condicions de vigilància, seguretat i higiene en el recinte de la mateixa, tant dins com fora del vas, així com de les mesures de prevenció d'accidents i malalties.

Altres funcions relacionades amb el lloc de treball, que li siguin encomanades per l'Alcaldia.

Tercera.  Requisits dels aspirants.

Per ser admès a la realització de les proves selectives, els aspirants a la data d'expiració del termini per a la presentació d'instàncies, hauran de reunir els següents requisits:

a) Tenir la nacionalitat espanyola, sense perjudici del disposat a l'art. 57 de la Llei 7/2007, de 12 d'abril de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic.

b) Tenir complits els 18 anys d'edat i no excedir, en el seu cas, de l'edat màxima de jubilació forçosa.

c) No haver estat separat mitjançant expedient disciplinari del servei de qualsevol Administració Pública.

d) No patir cap malaltia, ni defecte físic o psíquic que impedeixi el normal exercici de la funció.

e) Estar en possessió del títol oficial de graduat escolar/graduat en educació secundaria obligatòria (ESO), formació professional de primer grau o equivalent.

f) Estar en possessió del títol de socorrista aquàtic, expedit per qualsevol Institució Oficial.

Quarta.Sistema selectiu.

Es desglossarà en les següents fases:

Fase concurs: tindrà una puntuació màxima de 8 punts.

Entrevista personal tindrà una puntuació màxima de 6 punts.

La puntuació final del procés selectiu vendrà determinada per la suma de les puntuacions obtingudes a les dues fases anteriors, resultant seleccionat el canditat que obtengui major puntuació. La puntuació màxima total no podrà superar els 14 punts.

Fase concurs(fins a 8 punts):

1.- Accions formatives(fins a 2 punts):

Es valoraran les cursos de formació i perfeccionament el contingut dels qual estigui directament relacionat amb el lloc de socorrista, que hagin estat convocats o homologats per qualsevol centre o organisme  oficial, de manera que es puntuarà a 0,01 punt, cada hora de formació, fins un màxim de 2 punts.

2.-Coneixements orals i escrits de la llengua catalana(fins a 1 punt):

Es valoraran els certificats expedits per l'EBAP, els expedits o homologats per la Direcció General de Política Lingüística, els expedits per  l'Escola Oficial d'Idiomes, i també els certificats reconeguts d'acord amb la normativa autonòmica. Només es valorarà el nivell més alt acreditat.

a) Certificat B1:0,5 punts.

b) Certificat B2, C1, C2: 1 punt.

3.-Experiència laboral(fins a 5 punts):

- Per cada mes complet i seguit treballat com a Socorrista de piscina en qualsevol administració pública: 0,50 punts fins un màxim de 5 punts.

- Per cada mes complet i seguit treballat com aSocorrista de piscina en qualsevol empresa privada: 0,15 punts fins un màxim de 5 punts.

Per poder valorar-se aquests mèrits serà necessari que es presenti certificat o el contracte de l'administració pública corresponent en el que s'especifiqui les dates d'alta i baixa a la mateixa, els serveis prestats i la categoria; i en el cas de l'empresa privada, certificat o el contracte d'empresa en el que s'especifiqui les dates d'alta i baixa a la mateixa, serveis prestats i categoria o contractes laborals en els que s'especifiquin les tasques a desenvolupar acompanyats del certificat de vida laboral emès per la Seguretat Social.

No es valoraran els mèrits que no s'acreditin documentalment mitjançant la presentació dels documents que s'especifiquen als paràgrafs anteriors (originals o fotocòpies compulsades). Aquests documents s'hauran de presentar dins el termini de presentació d'instàncies, sense que es puguin valorar si es presenten fora d'aquest termini.

El tribunal podrà demanar als interessats les aclaracions o, en el seu cas, la documentació addicional que estimi oportuna, amb l'única finalitat de comprovar la veracitat dels mèrits aportats amb la sol·licitud per participar en aquest procés selectiu.

Entrevista personal(fins a 6 punts):

Es realitzarà una entrevista personal, que versarà sobre l'objecte de la convocatòria, i que puntuarà fins a 6 punts.

Cinquena. Període de prova.

L'aspirant seleccionat haurà de superar un període de prova de 15 dies. Durant aquest període de prova es podrà resoldre la relació laboral a instància de qualsevol de les dues parts.

Sisena.- Presentació de sol·licituds (Annex I):

a) Les sol·licituds per prendre part en aquesta convocatòria, en la que els aspirants hauran de presentar la documentació acreditativa de requisits i mèrits exposats, es dirigiran al Batle-President i s'han de presentar, conform a l´annex I, presencialment en el Registre General de l'Ajuntament (horari de dilluns a divendres de 09:00h a 14:00h), telemàticament al registre de l´entitat o en qualsevol de les formes establertes a l'article 16.4 de la Llei 39/2015, de 1 d'octubre, del procedimentadministratiucomú de les administracionspúbliques, en el termini de 5 dieshàbilsa comptar des del diasegüent al de la publicació de la presentconvocatòria al BOIB.

b) Finalitzat el termini de presentació de sol·licituds, el Batle dictarà Resolució, aprovant la llista provisional d'admesos i exclosos, explicant els motius en el cas de la seva exclusió. L'esmentada Resolució es publicarà a la web municipal i al tauler d'anuncis de l'Ajuntament, donant en el seu cas, un termini de 2 dies hàbils per esmenar aquests defectes. En cas de no produir-se reclamacions a la llista provisional, s'entendrà aquesta elevada a definitiva, sense necessitat de nou acord ni publicació.

c) Elevada a definitiva la llista provisional d'aspirants admesos i exclosos, el Batle, determinarà la data i el lloc de celebració de l´ entrevista personal, havent-se de presentar els aspirants el dia assenyalat proveïts del DNI. Aquesta Resolució es publicarà al tauler d'anuncis de l'Ajuntament i a la web municipal.

Setena.- Tribunal de selecció.

1.- El Tribunal Qualificador estarà constituït per tres persones amb titulació acadèmica igual o superior a la exigida a la convocatòria, designades pel Batle.

2.- Juntament amb la llista provisional d'admesos i exclosos es farà públic el nom de les persones que composaran el tribunal.

3. Tots els membres del tribunal tenen veu i vot, i les seves decisions s'adoptaran per majoria simple. En cas d'empat, decidirà el president, amb vot de qualitat.

4.- El tribunal no podrà constituir-se ni actuar sense l'assistència de la meitat dels seus membres, siguin titulars o suplents, entre els quals figurarà el president i el secretari.

5.- Els membres del tribunal hauran d'abstenir-se d'intervenir, comunicant-ho, en el seu cas, a l'autoritat convocant, i els aspirants podran recusar-los, quan concorrin circumstàncies previstes a l'article 24 de la Llei 40/2015, de 1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic. L'actuació del tribunal s'ajustarà a l'establert en aquestes bases i en la legislació que li sigui d'aplicació.

6.- El tribunal queda autoritzat per resoldre dubtes que es presentin i prendre els acords necessaris pel bon ordre del procés selectiu en tot el que no estigui previst en aquestes bases.

Vuitena Finalització del procés de selecció.

Acabada la selecció, el Tribunal publicarà la relació de les puntuacions atorgades, que comprendrà la proposta a favor de l'aspirant que hagi obtingut la millor puntuació, així com també la llista dels qui en consideració a la puntuació concedida se'ls pugui considerar aptes sense obtenció de plaça, que formaran part de la borsa.

Novena.-Funcionament de la borsa de treball

1.- Quansiguinecessari acudir a la borsa de treball, s'oferiràalsaspirants per ordreestricte de la puntuacióobtinguda en el procésselectiu. Quan la persona seleccionada cessi en el lloc de treball, si es produeixaltravacant posterior es passaràl´oferiment al següent de a llista.

2.- A aquestefecte, l'Ajuntament es posarà en contacte amb la persona seleccionada mitjançantnotificacióelectrònica o en paper, segonshotriatpell´interessat en la sol·licitud, comunicant el lloc a cobrir i el termini en el qual cal que s'incorpori al lloc de treball.

Les notificacions es practicaran segonshoregulatalsarticles 40, 41, 42 i 43 de la llei 39/2015 de procedimentadministratiucomú de les Administracions Publiques.

3.- La persona proposadapelnomenamenthaurà de manifestar, pel mateixmitjà, el seuinterès o no amb la proposta de contractaciódins el terminidels tres dieshàbilsposteriors al de la práctica de la notificació per part de l'Ajuntament.

4.- Si dinsaquesttermini no manifesta la sevaconformitat/renuncia expressa a la contractació, es passarà a avisar al següent de la llista.

5.- Quan la persona seleccionada cessi en el lloc de treball, es reincorporarà novament a la borsa de treballcorresponentamb el mateixordre de prelació que tenia.

Desena.-Presentació de documents i contractació

1.- L'aspirantseleccionat i que hagidonat la sevaconformitat al nomenamenthaurà de presentar conforml´annex II, en el terminimàxim de tres hàbils a comptar des de l'endemà a quèmanifesti la conformitat, declaració jurada de que compleixambsegüentsmanifestacions:

a) Declaració jurada o promesa de no haverestatseparat/da, mitjançantexpedientdisciplinari, del servei de l'Estat, de les comunitatsautònomes, ni entitatslocals, ni trobar-se actualmentinhabilitat per a l'exercici de les funcionspúbliques.

b) Declaració jurada o promesa de que no ocupa caplloc de treball ni realitzacapactivitat en el sector públicdelimitat per l'article 1 de la Llei 53/1984, i que no percepcappensió de jubilació, retir o orfandat.

c) Declaració de si realitza alguna activitat privada, inclosa la de caràcterprofessional, per tal de que la corporacióacordi la declaració de compatibilitat o incompatibilitat. 

d) Declaració jurada de no tenircapmalaltia ni defectefísic o psíquic que impedeixil'exercici de les funcionscorresponents.

2.- Si no es presenta la documentaciódins el terminiestablert, excepte en casos de forçamajor, no podran ser nomenats i quedaran anul·lades totes les actuacionsanteriors, ambexclusió de la borsa, senseperjudici de la responsabilitat en quèpuguinhaverincorregut per falsedat en la sol·licitud.

3.- Una vegada presentatselsdocumentsdins el terminiestablert, el Batleefectuarà el nomenament de la persona proposada i hauràd'incorporar-se al lloc de treball en el terminimàxim de tres dieshàbilscomptats a partir de l'endemà de la notificació del nomenament.

Onzena.- Durada de la borsa de treball

La durada d´aquest borsí només és per l´any 2021, passat el qual perdrà la seva vigència.

Dotzena.-Règimnormatiu i recursos.

En el no previst en aquestes bases seràd'aplicació la normativa reguladora de funció pública definida en l'article 190 de la Llei 20/2006, de15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears.

Contra la convocatòria i les bases, que exhaureixen la via administrativa, es podràinterposar per part de les persones interessadesrecurspotestatiu de reposició en el terminid'un mes davant el mateixòrgan que les hagiaprovat, d'acordambl'article 123 i 124 de la Llei 39/2015, de 1 d'octubre, del procedimentadministratiucomú de les administracionspúbliques. En cas de no interposar el recurspotestatiu de reposició es podràinterposardirectamentrecurscontenciósadministratiu, segonsl'articleabansesmentat i articles 45 i següents de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, davant el JutjatcontenciósAdministratiu, en el termini de dos mesos a comptar de l'endemà de la publicació al BOIB.

   

Costitx, en el dia de la signatura electrònica (24 de maig de 2021)

El batle-president

Antoni Salas Roca

  

 

ANNEX I

SOL·LICITUD

D/Dª................................................................................., majord'edat, amb DNI núm. ..........................., domicili a efectes de notificacions i comunicacions en............................................................................................, i telèfon núm. ..............................., correuelectrònic .........................................................................................

EXPOSA:

1. - Que he tingutconeixement de la convocatòria i bases del procedimentselectiu per a la constituciód'unaborsa de treball de personal laboral temporal de socorriste.

2. - Que declaro estar en possessió de totes i cadascuna de les condicions o requisits que s'exigeixen en la base segona de la convocatòria.

3.- Que la pràctica de les notificacionssigui a traves del següentmitjà:

  • Electrònica
  • Paper

DOCUMENTACIÓ QUE S'ADJUNTA:

- Fotocopia compulsada del DNI

- Fotocopia compulsada del títolexigit per prendrepart a la convocatòria.

- Fotocopia compulsada delsdocuments que siguinnecessaris per la fase de concurs, ordenatsseguintl'ordreestablert al barem de mèrits de la clàusulaquarta, juntamentamb una relaciódelsdocuments que es presenten per ser valorats.

Per totl'exposat,

SOL·LICITO:

Ser admès i poder prendrepart en el procedimentselectiu per a la constituciód'unaborsa de treball de personal laboral temporal de socorrista de l'Ajuntament de Costitx.

Costitx a

(Signatura)

 

 

SR. BATLE DE L'AJUNTAMENT DE COSTITX

  

 

​​​​​​​ANNEX II

DECLARACIÓ JURADA

D/Dª................................................................................, majord'edat, amb DNI núm. ..........................., domicili a efectes de notificacions i comunicacions en............................................................................................, i telèfon núm. ..............................., correuelectrònic .........................................................................................

DECLAR, sota la mevaresponsabilitat, la veracitat de les següentsdeclaracions:

a) Declar no haverestatseparat/da, mitjançantexpedientdisciplinari, del servei de l'Estat, de les comunitatsautònomes, ni entitatslocals, ni trobar-se actualmentinhabilitat per a l'exercici de les funcionspúbliques.

b) Declar no ocupar caplloc de treball ni realitzarcapactivitat en el sector públicdelimitat per l'article 1 de la Llei 53/1984, i que no percepcappensió de jubilació, retir o orfandat.

c) Declar:

  • Que SI realitzo una activitat privada, inclosa la de caràcterprofessional, per tal de que la corporacióacordi la declaració de compatibilitat o incompatibilitat.

La activitat que realitzoés/son la/les següent/s:.................................................................................................

............................................................................................................................................................................

  • Que NO realitzocapactivitat privada ni professional.

d) Declar no tenircapmalaltia ni defectefísic o psíquic que impedeixil'exercici de les funcionscorresponents.

Costitx a

(Signatura)

 

​​​​​​​

SR. BATLE DE L'AJUNTAMENT DE COSTITX