Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

AJUNTAMENT DE LLUCMAJOR

Núm. 198070
Convocatòria ordinària de proves per obtenir el permís municipal de conducció d'autotaxis

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

DEPARTAMENT DE MOBILITAT. SECCIÓ TRANSPORTS

CONVOCATÒRIA ORDINÀRIA DE PROVES PER OBTENIR EL PERMÍS MUNICIPAL DE CONDUCCIÓ D'AUTOTAXIS

El batle president de la Corporació ha adoptat el Decret núm. 2021002368, de 21 de maig de 2021.

DECRET

En relació amb la convocatòria per obtenir el permís municipal de taxista, la TAG ha emès informe jurídic en data 19/05/2021, que íntegrament transcrit diu:

«L'article 56 de la Llei 4/2014, de 20 de juny, de transports i mobilitat sostenible de les Illes Balears, preceptua que per conduir vehicles amb llicència d'autotaxi es requereix el permís municipal de taxista. Per obtenir aquest permís s'han de complir els requisits i les condicions exigits en la norma de desenvolupament de la present llei, així com en els reglaments municipals.

L'article 62.3 de l'Ordenança municipal reguladora del servei de taxi, publicada en el BOIB de 01/09/18, estableix que el Departament de Mobilitat i Transports estendrà el certificat d'aptitud necessari per obtenir el permís municipal de taxista a qui sol·liciti prestar serveis en el municipi de Llucmajor i acrediti conèixer el que expressen els apartats a) i b) de l'article i el paràgraf esmentats.

A tal fi el Departament de Mobilitat i Transports realitzarà convocatòries periòdiques i examinarà les persones aspirants de les matèries esmentades en els apartats del precepte referit.

L'article 63 de l'Ordenança regula els requisits per obtenir-lo:

«El permís municipal de taxista s'atorgarà a qui acrediti el compliment dels requisits següents:

a) Posseir el permís de conducció B, expedit per la Prefectura Provincial de Trànsit.

b) Acreditar, amb la presentació d'un certificat mèdic oficial, que no es pateix cap malaltia infecciosa contagiosa o cap impediment físic que impossibiliti o dificulti el normal exercici de la professió.

c) Posseir el certificat d'aptitud.

d) Acreditar que s'està en possessió de la titulació del nivell de català A2 i, si hi manca, superar la prova de nivell exigida per aquest Ajuntament prèvia a l'examen per obtenir el certificat d'aptitud.»

L'article 45.1 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques, estableix que els actes administratius seran objecte de publicació quan així ho estableixin les normes reguladores de cada procediment o quan ho aconsellin raons d'interès públic apreciades per l'òrgan competent.

En tot cas, els actes administratius seran objecte de publicació, la qual tendrà els mateixos efectes que la notificació, en els casos següents:

a) Quan l'acte tengui per destinatari una pluralitat indeterminada de persones o quan l'Administració estimi que la notificació efectuada a un sol interessat és insuficient per garantir la notificació a tots. En aquest darrer supòsit serà addicional a la realitzada individualment.

b) Quan es tracti d'actes integrants d'un procediment selectiu o de concurrència competitiva de qualsevol tipus, la convocatòria del procediment haurà d'indicar el mitjà on es realitzaran les successives publicacions, i no tendran validesa les que es duguin a terme en llocs diferents.

Per Decret núm. 2021000660, de 17 de febrer de 2021, publicat al BOIB de 23/02/21, es va acordar realitzar una convocatòria ordinària de proves per obtenir el permís municipal de conducció d'autotaxis, però la llista d'admesos i exclosos, la composició del tribunal, la data i hora d'inici  de l'examen i el lloc de realització de la prova d'aptitud i de la prova d'anivellació de català no es va publicar a la pàgina web del Departament de Mobilitat, com havia indicat el decret de convocatòria, si a la xarxa social Facebook.

Atès el que s'ha exposat, i vist el que disposa l'article 45 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, escau dictar la resolució de la Batlia en la qual s'acordi:

1. Realitzar una convocatòria ordinària de proves per obtenir el permís municipal de conducció d'autotaxis.

2. Obrir un termini de presentació de sol·licituds de participació en la convocatòria ordinària mitjançant instància presentada al Registre Municipal. Aquest termini finalitzarà el dia 11 de juny de 2021.

3. A  les sol·licituds presentades per participar en aquesta convocatòria hauran d'adjuntar els documents següents:

-Còpia del DNI o document equivalent segons la normativa en matèria d'estrangeria.

-Document d'autoliquidació de la taxa municipal per practicar la prova d'aptitud.

-Document que acrediti que s'està en possessió de la titulació del nivell de català A2 i, si hi manca, superar la prova de nivell exigida per aquest Ajuntament prèvia a l'examen per obtenir el certificat d'aptitud.

- Còpia del permís de conducció B, expedit per la Prefectura Provincial de Trànsit. 

- Acreditar, amb la presentació d'un certificat mèdic oficial, que no es pateix cap malaltia infecciosa contagiosa o cap impediment físic que impossibiliti o dificulti el normal exercici de la professió (article 63 de l'Ordenança).

- Posseir el certificat d'aptitud (acreditar no tenir antecedents penals).

Les persones que ja varen presentar aquesta documentació a l'anterior convocatòria de 23/02/21 estan exemptes de presentar-la novament.

4. Examinades  les sol·licituds i la documentació  presentada,  es publicarà la llista d'admesos i exclosos a la pàgina web del Ajuntament, i també es publicarà la composició del tribunal, la data i hora d'inici  de l'examen, i el lloc de realització de la prova d'aptitud, i, si escau, de la prova d'anivellació de català.

5. Des de l'exposició de la llista provisional d'admesos i exclosos es disposarà d'un termini de tres dies hàbils per formular al·legacions i esmenar els defectes mitjançant escrit que s'ha de presentar de conformitat amb el que disposa la Llei 39/2015, d'1 d'octubre.

6. En el supòsit que no quedi ningú exclòs, la llista provisional es considerarà definitiva.

7. Publicar aquesta resolució en el BOIB, d'acord amb l'article  45.1 de la Llei 39/2015, del procediment comú, perquè les persones interessades en prenguin coneixement, sense perjudici de les corresponents notificacions a les entitats o associacions de taxis, i publicar l'anunci en la web municipal.»

Contra aquest acte administratiu, que posa fi a la via administrativa, es pot presentar recurs de reposició davant el mateix òrgan que el va dictar, d'acord amb l'article 123 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

El termini per interposar-lo és d'un mes, comptador des de l'endemà de la publicació. En aquest supòsit no es podrà interposar recurs contenciós administratiu fins que no s'hagi resolt el de reposició.

El recurs de reposició potestatiu s'haurà de presentar en el Registre General de l'Ajuntament o en els llocs a què es refereix l'article 16.4 de la Llei 39/2015, abans esmentada, i s'entendrà desestimat quan no s'hagi resolt i notificat la resolució en el termini d'un mes, comptador des de la seva interposició. En aquest cas quedarà lliure la via contenciosa administrativa.

Si no s'utilitza el recurs potestatiu de reposició es pot interposar directament un recurs contenciós administratiu, d'acord amb l'article 123 abans esmentat i el que disposa la Llei 29/98, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, davant el Jutjat Contenciós Administratiu o la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia, segons les competències determinades pels articles 8 i 10 de la Llei 29/98, en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà de la publicació, sense perjudici de qualsevol altre recurs o acció que es consideri convenient.

 

Llucmajor, 21 de maig de 2021

El batle Eric Jareño Cifuentes