Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

AJUNTAMENT DE PETRA

Núm. 196138
Aprovació resolució convocatòria extraordinària d'ajudes econòmiques per pal·liar les conseqüències de la COVID-19

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Es fa saber que el Batle de l'Ajuntament de Petra en data 6-5-2021 va aprovar la següent

RESOLUCIÓ DE BATLIA Núm. 37/2021.-

FONAMENTS DE DRET

1er) L'article 29.2.t) de la Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears, estableix la competència del municipi per desenvolupament econòmic local i promoció turística del seu territori.

2on) L'article 176.1 de la Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears, preveu que les entitats locals puguin atorgar ajudes econòmiques a entitats públiques o privades i a les persones particulars que duguin a terme activitats d'interès públic que complementin o supleixin les de l'entitat local.

3er) Els articles 22 i següents de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, que regulen la concessió de subvencions.

4art) Els articles 23 i següents del Decret de 17 de juny de 1955, que aprova el Reglament de Serveis de les Corporacions Locals, regulen l'acció de foment.

5è)  L'article 21.1, apartats f) i s), de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, atribueix la competència per a la corresponent actuació a la Batlia.

6è) La base d'execució 22 del Pressupost General  de 2021, estableix regula la concessió de subvencions per part de l'ajuntament de Petra.

Per tot l'abans exposat i en exercici de l'atribució que em confereix l'article 21.1 f) i s) de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases del règim local, examinada la proposta del regidor delegat d'hisenda, HE RESOLT aprovar la convocatòria d'Ajuts extraordinàries que es relaciona a continuació:

CONVOCATÒRIA D'AJUTS EXTRAORDINARIS I A FONS PERDUT per a persones físiques que han percebut baixos ingressos familiars i per a les empreses amb local amb atenció al públic, persones autònomes i empreses en general, que desenvolupen i  tributen per la seva activitat al municipi de Petra, que han hagut de cessar la seva activitat o han vist minvada la seva facturació durant l'any 2020, per la situació de crisi del coronavirus covid-19.

Títol 1. Ajuts a empreses i persones autònomes del municipi de Petra.

PRIMER.- Normativa i àmbit d'aplicació.

L'Ajuntament de Petra concedirà ajuts a aquelles empreses o persones autònomes del municipi de Petra (d'aquí endavant, empreses) que, per la situació de crisi del Coronavirus COVID-19, i les mesures establertes amb l'Estat d'Alarma, han hagut de cessar l'activitat parcialment o reduir substancialment la seva facturació.

La normativa aplicable és la base 22 d'execució del pressupost municipal de 2021, publicat al BOIB  213 de 24 de desembre de 2020.

SEGON.- Objecte de la convocatòria.

L'ajut extraordinari que per cessament o reducció substancial de l'activitat econòmica de les empreses, del municipi de Petra, té per objectiu el recolzament al teixit empresarial del municipi per tal de preservar així la seva activitat i els llocs de treball.

TERCER.- Beneficiaris i sol·licitants.

A aquests ajuts extraordinaris hi podran accedir les empreses amb domicili social a Petra i que desenvolupen la seva activitat al municipi i es concediran en règim de concurrència competitiva (Art. 23.2 c LGS)

QUART.- Consignació pressupostaria i quantia màxima total.

Per atendre les obligacions de contingut econòmic que es deriven de la concessió dels ajuts d'aquest títol de la convocatòria, existeix crèdit adequat i suficient a les partides de l'any 2021: a càrrec de l'aplicació pressupostaria 43347900 .

S'atendran les sol·licituds per ordre estricte d'entrada i fins que s'exhaureixi el pressupost previst d'aquesta partida que inicialment és de 70.000€, la qual es podrà veure incrementada amb aportacions d'altres institucions.

La quantia que es destinarà a cada empresa serà de:

Línia 1- Les empreses que hagin tengut una facturació menor d'un 15% durant l'any 2020 en relació a la de l'any 2019 (Annex 2), rebran un ajut proporcional a la baixa de facturació.

La quantitat serà el resultat d'aplicar el percentatge de baixa nomenat abans a la quantitat total satisfeta en concepte de l'IBI i fems de l'any 2020, amb un mínim per sol·licitud de 750€. 

Línia 2- En el casos especials que es nomenaran a continuació les quantitats previstes són:

- Bars i cafeteries: 3000 euros.

- Restaurants: 4000 euros.

- Perruqueries: 1500 euros.

- Gimnasos i Spa: 3000 euros.

- Places turístiques: 150€ per a cada plaça d'alta per lloguer turístic durant 2020 (agroturismes, vivendes vacacionals, ...)

CINQUÈ.- Compatibilitats.

Cada empresa nomenada al punt 2, pot triar acollir-se a la línia 1 o a la línia 2.

Aquests ajuts són compatibles amb qualsevol altre ajut d'una altra administració o organisme públic o privat rebut pel mateix concepte.

SISÈ.- Tramitació.

Les sol·licituds, segons el model de l'annex I, es presentaran degudament complimentades i signades pel representant legal de l'activitat al Registre General d'Entrada de l'Ajuntament de Petra. Amb la sol·licitud presentada s'entendrà que s'accepten plenament aquestes bases per part dels interessats.

Les sol·licituds aniran acompanyades de la documentació que correspongui indicada a l'annex 1.

Aquests models de sol·licitud es trobaran a disposició dels interessats a l'Ajuntament de Petra o a la pàgina web municipal www.ajpetra.net.

Si en la presentació de la sol·licitud s'observa alguna deficiència o hi manca algun document es requerirà a l'interessat per tal que en el termini màxim de 10 dies hàbils pugui esmenar la falta, amb advertiment que si en aquest termini no es produeix l'esmena i/o no s'aporta la documentació sol·licitada, s'entendrà que desisteix de la petició i s'arxivarà sense més tràmit.

Títol 2. Ajuts a persones físiques empadronades a Petra.

SETÈ. Beneficiaris:

1.- Unitat familiar d'una persona: ingressos que no superen els 12.000 €/any

2.- Unitat familiar formada per dues persones: ingressos de tota la unitat familiar que no superen els 24.000 €/any

3.- Unitat familiar formada per tres o més persones: ingressos de tota la unitat familiar que no superen els 27.000 €/any

(Justificació amb la declaració de renda de 2020 o l'annex 3)

Els ingressos de la renda es calcularan de la manera següent:

Per als membres de la família que hagin presentat declaració de l'IRPF, es sumarà la base imposable general amb la base imposable de l'estalvi.

 

Per als membres de la família que obtinguin ingressos propis però que no hagin presentat declaració de l'IRPF es tindrà en compte el que s'ha declarat a l'annex 3.

VUITÈ. Quantia:

La quantia anirà relacionada amb la quantitat total que s'ha pagat d'IBI i de fems durant l'any 2020. Es rebrà una ajuda d'un 50% del que s'hagi pagat d'IBI i fems, amb un mínim de 250€  i un màxim de 500€ per unitat familiar.

Per atendre les obligacions de contingut econòmic que es deriven de la concessió dels ajuts d'aquest títol de la convocatòria existeix crèdit adequat i suficient a les partides de l'any 2021: a càrrec de l'aplicació pressupostaria 23148900 .

S'atendran les sol·licituds per ordre estricte d'entrada i fins que s'exhaureixi el pressupost previst de 70.000€. Aquesta partida es podrà veure incrementada amb aportacions d'altres institucions.

Títol 3. Generalitats

NOVÈ.- Termini de presentació de les sol·licituds.

El termini de presentació de les sol·licituds és dos mesos des de la publicació definitiva d'aquestes bases en el BOIB. No s'acceptarà cap sol·licitud presentada fora de termini.

DESÈ.- Concessió dels ajuts.

El termini de resolució de les sol·licituds d'ajuts no excedirà dels tres mesos des de la data de finalització del termini de presentació. La manca de resolució dintre d'aquest termini produeix efectes des estimatoris.

Les sol·licituds s'estimaran o no per ordre de registre a l'Ajuntament. S'estimaran mentre hi hagi partida pressupostària.

Les sol·licituds i la documentació presentada seran examinades per una comissió avaluadora que estarà composta pels següents membres:

- President: El Batle o persona en qui delegui.

- 2 vocals: funcionaris de l'Ajuntament de Petra (Francisco Gonzàlez, Miquel Febrer, Margalida Font, Martí Màrquez, Dimas de La Rosa, Jaume Amor).

Són funcions de la Comissió avaluadora estudiar i avaluar les sol·licituds d'acord amb els criteris de valoració establerts als punts 4t, 7è i 8è, emetre les propostes de resolució i qualsevol altra que exigeixi l'aplicació d'aquesta convocatòria.

En qualsevol cas, la Comissió Avaluadora pot realitzar totes les actuacions que consideri necessàries per a la determinació, coneixement i comprovació de les dades en virtut de les quals s'hagi de pronunciar la resolució i sol·licitar tots els informes i la documentació que consideri pertinents per resoldre.

Una vegada avaluades les sol·licituds, en vista de l'informe corresponent, es formularà la corresponent proposta de resolució perquè sigui aprovada pel Batle dins el termini previst en aquest mateix punt i serà notificada dins els propers 5 dies de la seva resolució. Aquesta resolució posarà fi a la via administrativa i es publicarà a la web municipal i al BOIB.

ONZÈ.- Protecció de dades de caràcter personal.

D'acord amb la Llei orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, es posa de manifest que la informació facilitada pels peticionaris d'aquests ajuts quedarà protegida. Els interessats podran sol·licitar a l'administració municipal l'exercici dels seus drets d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició.

Amb la presentació de la sol·licitud i la resta de la documentació requerida per participar en aquest ajut, l'interessat autoritza a l'Ajuntament de Petra a facilitar les dades aportades a qualsevol altra administració o organisme sempre que així ho requereixi expressament per al compliment de les seves obligacions especifiques i garanteixi, igualment, la confidencialitat de la informació.

​​​​​​​DOTZÈ.- Sol·licituds.

Les sol·licituds es podran lliurar a partir de l'endemà de la publicació íntegra de la convocatòria al BOIB, i seran d'aplicació dins aquest exercici 2021.

 

El mana i signa el Sr. Batle-President Salvador Femenias Riera, a Petra sis de maig de l'any dos mil vint-i-u.-

Davant mi:

El Secretari.”

Petra, 6 de maig de 2021

El batle

Salvador Femenías Riera.​​​​​​​

 

​​​​​​​ANNEX I

SOL·LICITUD

AJUTS INDIVIDUALS EXTRAORDINARIS A :

1.- PERSONES FÍSIQUES EMPADRONADES A PETRA

2.- A EMPRESES I/O PERSONES AUTÒNOMES QUE DESENVOLUPEN L'ACTIVITAT AL MUNICIPI DE PETRA QUE HAN HAGUT DE CESSAR O REDUIR SUBSTANCIALMENT LA SEVA ACTIVITAT, PER LA SITUACIÓ DE CRISI DEL CORONAVIRUS COVID-19

En/Na __________________________,veí de Petra, amb DNI _____________________ i amb domicili a efectes de notificacions al C/ _____________________________, núm._____pis____porta____, telèfon ______________ i e-mail ___________________ acudeix i atentament.

EXPOSO:

Que en qualitat d'interessat major d'edat i, si és el cas,  representant legal de l'empresa __________________________________________ amb NIF ___________________ i atenent la convocatòria de concessions d'ajuts extraordinaris per les persones físiques i empreses que desenvolupen la seva activitat al municipi i que han hagut de cessar o reduir substancialment la seva activitat, per la situació de crisi del COVID-19, i de conformitat a l'establert a les bases de dita ajuda extraordinari,

DEMAN:

Que previs els tràmits pertinents em sigui atorgat l'ajut que me correspon donades les meves característiques o les de l'empresa que represent, mitjançant transferència bancària al meu compte especificat en la documentació adjunta.

Documents que s'adjunten:

1.- Còpia de la llibreta bancària o certificat entitat bancària on consta el número de compte ( el titular del número de compte ha de ser l'interessat).

2.- Declaració de minva de facturació, si fa el cas. (ANNEX 2)

3.- Declaració d'IRPF dels membres de la unitat familiar, si fa el cas.

4.- Declaració responsable d'ingressos del membres de la unitat familiar no obligats a fer declaració de renda. (ANNEX 3)

5.- Relació dels membres de la unitat familiar i suma dels ingressos totals dels membres de la mateixa, si fa el cas. (ANNEX 4).

Així mateix declaro:

1.- Trobar-me al corrent de les obligacions tributàries i contractuals amb l'Ajuntament, així con amb la Hisenda Pública i Seguretat Social, i ATIB i, al mateix temps, autoritz a l'Ajuntament de Petra que comprovi aquestes circumstàncies.

2.- Que accepto i compleixo íntegrament el contingut de les bases.

Per tot això,

Atentament, Petra, ___ de _______________de 2021

Signat:_____________________

 

ANNEX 2 Declaració de minva de facturació, en el cas d'empreses i autònoms, durant l'any 2020 en relació a l'any 2019.

En/Na __________________________,veí de Petra, amb DNI _____________________ i amb domicili a efectes de notificacions al C/ _____________________________, núm. _____ pis ____ porta ____ , telèfon ______________i e-mail ________________________  acudeix i atentament.

EXPOSO:

Que en qualitat d'interessat major d'edat i representant legal de l'empresa __________________________________________amb NIF ___________________ i atenent la convocatòria de concessions d'ajuts extraordinaris per les empreses que desenvolupen la seva activitat al municipi i que han hagut de cessar o reduir substancialment la seva activitat, per la situació́ de crisi del COVID-19, i de conformitat a l'establert a les bases de dita ajuda extraordinari declar responsablement que durant l'any 2019 la facturació d'aquesta empresa va ser de _______________€ i que durant l'any 2020 va ser de _____________ €. Per la qual cosa s'ha vist reduïda dita facturació amb un  ____   % .

Per la present també autoritz a l'Ajuntament de Petra per a que comprovi dites dades davant les administracions tributàries.

Signat:_______________________

 

ANNEX 4 Declaració responsable d'ingressos durant l'any 2020 de la unitat familiar.

En/Na __________________________,veí de Petra, amb DNI _____________________ i amb domicili a efectes de notificacions al C/ _____________________________, núm. _____ pis ____ porta ____ , telèfon ______________ i e-mail ______________________ acudeix i atentament.

EXPOSO:

Que en qualitat d'interessat major d'edat i representant de la unitat familiar formada per __________________________________________amb NIF ___________________

__________________________________________amb NIF ___________________

__________________________________________amb NIF ___________________

__________________________________________amb NIF ___________________

__________________________________________amb NIF ___________________

i atenent la convocatòria de concessions d'ajuts extraordinaris per les persones físiques empadronades a Petra, per la situació́ de crisi del COVID-19, i de conformitat a l'establert a les bases de dita ajuda extraordinari declar responsablement que durant l'any 2020 els ingressos totals de la meva unitat familiar han estat de ___________________€, i al mateix temps, autoritz a l'Ajuntament de Petra a comprovar les rendes efectivament percebudes.

Signat:_______________________

 

ANNEX 3. Declaració responsable d'ingressos durant l'any 2020 ja que no estic obligat a fer la declaració de renda.

En/Na __________________________,veí de Petra, amb DNI _____________________ i amb domicili a efectes de notificacions al C/ _____________________________, núm. _____ pis ____ porta ____ , telèfon ______________ i e-mail ______________________ acudeix i atentament.

Declarar responsablement que els meus ingressos durant l'any 2020 han estat de __________________ €.

I autoritz a l'Ajuntament de Petra per a que pugui comprovar aquesta informació davant l'AEAT.

Petra, a ______ de ____________ de 2021

Signat:___________________________