Secció III. Altres disposicions i actes administratius
CONSELL INSULAR DE FORMENTERA
Núm. 195420
Convocatòria i bases reguladores per a la convocatòria d’ajuts econòmics per a l’adquisició d’equips informàtics per pal·liar els efectes negatius de la crisi sanitària i econòmica derivada de la covid-19
La Comissió de Govern del Consell Insular de Formentera, en sessió ordinària celebrada el 7 de maig de 2021, i en exercici de les seues competències, sobre la base d'allò proposat (conforme a la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques), i l'article 10.3 de la Llei 8/2000, de 27 d'octubre, de consells insulars, i en virtut del Decret de Presidència de data 3 de juliol de 2019, aprovat per BOIB número 102, de 25 juliol de 2019, mitjançant el qual es deleguen competències en la Comissió de Govern, i de la resta d'atribucions que li atorga la legislació vigent, adoptà, per unanimitat, el següent acord:
(...)
-Primer. APROVAR les bases reguladores per a la convocatòria d'ajuts econòmics per a l'adquisició d'equips informàtics per pal·liar els efectes negatius de la crisi sanitària i econòmica derivada de la covid-19, les quals figuren a l'annex.
-Segon. APROVAR la convocatòria pública per a la concessió de les subvencions a la què fa referència el punt anterior.
-Tercer. APROVAR una despesa per un import de 15.000€ (Quinze mil euros), amb càrrec a la partida 2021 / 1 / 334 / 48000 / 01 dels pressuposts generals del Consell Insular de Formentera, per l'any 2021.
-Quart. PUBLICAR les mateixes en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, en el Tauler d'anuncis, a la pàgina web de la corporació i a la Base de Dades Nacional de Subvencions, als efectes legals oportuns.
ANNEX “BASES REGULADORES PER A LA CONVOCATÒRIA D'AJUTS ECONÒMICS PER A L'ADQUISICIÓ D'EQUIPS INFORMÀTICS PER A PAL·LIAR ELS EFECTES NEGATIUS DE LA CRISI SANITÀRIA I ECONÒMICA DERIVADA DE LA COVID-19
1.OBJECTE
L'objecte d'aquestes bases és la concessió d'ajuts econòmics per a l'adquisició d'equipament informàtic/tecnològic donada la situació d'emergència sanitària i econòmica a conseqüència de la crisi sanitària derivada del COVID-19 i els seus efectes en la bretxa digital de caràcter negatiu produïts en la infància i joventut estudiant de Formentera.
2.FINALITAT
Els ajuts tenen com a finalitat general facilitar als i les estudiants de Formentera des de cinquè de primària fins a 25 anys que pateixin una situació de vulnerabilitat econòmica i social, l'accés a l'educació, la informació i la comunicació mitjançant eines informàtiques.
3.CRÈDIT PRESSUPOSTARI I IMPORT MÀXIM DE LA SUBVENCIÓ
L'import que es destina a aquesta línia d'ajuts té un crèdit màxim de 15.000 € habilitat amb càrrec a la partida pressupostària 2021 / 1 / 334 / 48000 / 01 del pressupost anual del Consell Insular de Formentera, per l'any 2021.
L'import màxim que es pot sol·licitar és del 90% de l'equip informàtic amb un màxim de 350 €/ persona beneficiària
Els ajuts es concediran per mitjà del procediment de concurrència competitiva.
4.ACTIVITATS SUBVENCIONABLES
Ajuts a l'adquisició d'equips informàtics i tecnològics, per al finançament de les despeses de compra d'ordinadors, tauletes, impressores, encaminadors, repetidors i altres amb funcionalitats equivalents, necessaris per estudiar i/o per a l'ensenyament en línia.
També són subvencionables els equips informàtics subjectes dels programes de Digitalització dels centres educatius adquirits pels alumnes.
No són subvencionables els telèfons mòbils ni els telèfons intel·ligents.
5.DESPESES SUBVENCIONABLES
Despeses per la compra d'ordinadors, tauletes, impressores, encaminadors, repetidors i altres amb funcionalitats equivalents.
Les factures han d'anar a nom del o la jove que sol·licita l'ajut o d'un dels seus progenitors/es o tutors/es. En cas que la factura no contingui la identificació del comprador, s'haurà d'adjuntar també l'extracte bancari de pagament de la factura on es pugui identificar el titular del compte.
L'import màxim que es pot sol·licitar és del 90% de l'equip informàtic amb un màxim de 350 €/ persona beneficiària
No són acumulables les despeses fetes per a l'adquisició d'un ordinador i d'una tauleta.
6.PERSONES BENIFICIÀRIES I REQUISITS
6.1 Les persones que es poden beneficiar d'aquestes ajudes econòmiques, han de complir els següents requisits:
- Els i les estudiants han de tenir el seu domicili familiar (empadronat) a l'illa de Formentera i les dades pertinents de totes les persones que conviuen al mateix domicili hauran de tenir el seu domicili fiscal a Formentera.
- La unitat familiar ha d'estar empadronada a Formentera com a mínim els 12 mesos anteriors a la presentació de la sol·licitud.
- Els i les estudiants de Formentera des de cinquè de primària fins a 25 anys a 31 de desembre de 2020 (nascuts entre 1995 i 2010) , ambdós inclosos.
- Els i les estudiants han d'haver estat matriculats, en el curs corresponent a l'adquisició dels equips informàtics (curs 2019-2020 o curs 2020-2021) en:
-cinquè o sisè de Primària en centres educatius de Formentera
- Secundària i/o Batxillerat en centres educatius públics de Formentera o d'Eivissa
- estudis de formació professional de grau mitjà o superior.
- estudis universitaris: de grau, primer i segon cicle, màster o altres estudis de postgrau.
- ensenyaments artístics superiors.
- Les activitats subvencionables d'adquisició d'equips informàtics s'hauran d'haver fet a partir del dia 14/03/2020, la data de la declaració de l'Estat d'Alarma (d'acord amb el Reial Decret 463/2020, de 14 de març de 2020 BOE núm.67) fins la data de presentació de la sol·licitud objecte d'aquesta subvenció.
- Les factures han d'anar a nom del o la jove que sol·licita l'ajut o d'un dels seus progenitors/es o tutors/es.
- Només es subvencionarà l'adquisició d'un equip informàtic per família.
6.2.Requisits econòmics
6.2.1 La renda anual per càpita de la unitat familiar a l'any 2019 i que tindrà el seu domicili fiscal a Formentera, haurà de ser inferior a 18.824,04 € anuals (corresponent a 2.5 vegades l'IPREM 14 pagues per cada membre de la unitat familiar).
La renda anual per càpita serà la resultant de dividir la renda familiar computable entre el número de tots els membres computables de la unitat familiar. El càlcul de la renda familiar computable, s'obtindrà per la suma dels ingressos bruts al 2019 de tots els membres computables de la unitat familiar.
6.2.2 Si el rendiment anual del 2019 estigués per damunt des llindars recollits a l'apartat anterior, però durant el 2020 els seus ingressos estiguessin per davall, seran admeses les sol·licituds quan la unitat familiar del sol·licitant hagi obtingut ingressos bruts al 2020 inferiors als llindars anteriors degut als efectes econòmics i socials negatius produïts a conseqüència de la crisi sanitària derivada de la Covid, sempre que es pugui acreditar documentalment.
6.2.3 Membres de la unitat familiar
-En cas de sol·licitants amb unitat familiar independent, en són membres computables el sol·licitant, el seu cònjuge (o anàloga relació) i els fills, en cas que hi hagin.
- En el cas de sol·licitants no emancipats, es consideren membres computables de la unitat familiar:
- Pare, mare o tutor/a i cònjuge (o anàloga relació) dels anteriors
- Alumne/a
- Germans que convisquin en el domicili familiar
- Ascendents que convisquin en el domicili familiar
- En cas de divorci, separació legal o de fet dels pares, només es considera membre computable el que tengui la custòdia del sol·licitant. També serà membre computable el nou cònjuge o la persona unida per anàloga relació. Si el pare/mare que no conviu amb el/la sol·licitant passés una pensió compensatòria o per manutenció del fill/a també s'ha d'acreditar mitjançant sentència de divorci i/o declaració jurada, i es tindrà en compte a l'hora de calcular la renda familiar.
-Quan el règim de custòdia dels fills sigui el de custòdia compartida, es consideraran membres computables el pare i la mare del sol·licitant de la beca, els seus fills comuns i els ascendents del pare i de la mare que justifiquin la seva residència al mateix domicili que els anteriors amb el certificat municipal corresponent.
6.2.4 El càlcul de la renda familiar, als efectes dels llindars del 2019, s'obtindrà per agregació de les rendes de l'exercici 2019 de cada un dels membres computables del nucli familiar abans esmentats que hagi obtingut ingressos de qualsevol naturalesa calculats segons s'indica en els paràgrafs següents i de conformitat amb la normativa reguladora de l'impost sobre la renda de les persones físiques.
6.2.5 El càlcul de la renda familiar, als efectes dels llindars del 2020, s'obtindrà per la suma dels ingressos bruts obtinguts al 2020 de tots els membres computables de la unitat familiar.
Per determinar la renda dels membres computables s'ha de presentar una declaració responsable relativa a si han percebut ingressos durant aquell període i, si n'és el cas, la quantia d'aquests ingressos, juntament amb la documentació acreditativa corresponent (nòmines, certificats d'empresa, certificat d'haver cobrat prestació per atur o subsidi, documentació acreditativa d'estar afectat per un ERTO, etc.)
Prohibicions per ser-ne beneficiaris d'aquests ajuts
6.2.6 En qualsevol cas, no poden ser beneficiàries de les subvencions que regulen aquestes bases les persones en les quals es doni alguna de les circumstàncies recollides en l'art. 10 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions, i en l'art. 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.
7-CRITERIS OBJECTIUS DE VALORACIÓ PER A LA CONCESSIÓ DELS AJUTS
Els criteris que es tindran en compte per a la concessió dels ajuts seran el barem econòmic i altres circumstàncies de la unitat familiar previstes en aquest apartat.
7.1 Barem econòmic
Els sol·licitants podran obtenir punts pel barem econòmic d'acord amb la seva situació econòmica familiar, mitjançant la renda anual per càpita de la unitat familiar, i que hauran de tenir el seu domicili fiscal a Formentera.
Per calcular si el sol·licitant compleix amb els llindars previstos a l'apartat 6.2 d'aquestes bases, es dividirà la suma de les rendes obtingudes pels membres computables de la unitat familiar durant l'any 2019 (apartat 6.2.1) o a l'any 2020 (apartat 6.2.2) per obtenir la renda anual per càpita de la unitat familiar.
La renda anual per càpita de la unitat familiar i que tindrà el seu domicili fiscal a Formentera, haurà de ser inferior a 18.824,04 € anuals per a poder optar a aquests ajuts.
Un cop obtingut l'import de la renda anual per càpita de la unitat familiar, s'aplicarà la següent puntuació:
7.2 Circumstàncies familiars
S'atorgaran punts si es presenta alguna de les següents circumstàncies familiars, sempre que aquestes siguin comprovables i s'hagin demostrat documentalment:
Es podrà atorgar fins a un màxim de 6 punts.
a. Per cada membre del nucli familiar amb discapacitat: 2 punts
b. Família nombrosa
- Categoria general: 1 punt
- Categoria especial: 2 punts
c. Família monoparental o situació de viduïtat: 2 punts
d. Si el sol·licitant esdevé orfe/òrfena: 2 punts
e. Per cada membre de la unitat familiar en situació d'atur de llarga durada: 1 punt
8-DETERMINACIÓ DE L'IMPORT DE LA SUBVENCIÓ
L'import total de la convocatòria pressupostat, es repartirà entre els sol·licitants en funció de la puntuació total obtinguda (suma de punts dels diferents criteris) i d'acord amb la fórmula següent:
Iv= Ps x Ir / ƩPS
Iv: Import variable que percebrà cada sol·licitant
Ps: Puntuació de cada sol·licitant
Ir: Import total de la convocatòria de la línia corresponent
ƩPS: Suma dels punts de totes les persones sol·licitants
L'import màxim que es pot atorgar per sol·licitant és del 90% de l'equip informàtic amb un màxim de 350 €/ persona beneficiària.
En el cas que algun ajut superi els imports individuals màxims, el romanent es distribuirà entre la resta de beneficiaris, de forma proporcional als punts obtinguts.
9-TERMINI DE PRESENTACIÓ DE LES SOL·LICITUDS
El termini per presentar les sol·licituds serà de trenta dies hàbils a partir de l'endemà de la data de publicació d'aquestes bases en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB), en qualsevol de les formes establertes en l'art. 30 de la llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques (PACAP).
No s'acceptarà cap sol·licitud fora d'aquest termini.
Aquesta convocatòria també es farà pública al tauló d'anuncis ubicat a l'Oficina d'Atenció Ciutadana (OAC), i a la web del Consell Insular de Formentera: www.consellinsulardeformentera.cat.
10-PRESENTACIÓ DE LES SOL·LICITUDS
10.1 Les persones sol·licitants han de presentar les sol·licituds mitjançant el models normalitzats que s'adjunten, correctament emplenats i amb la documentació adient objecte de la subvenció.
Tota la documentació que es presenti ha de ser original.
Les sol·licituds i tota la documentació que s'hi adjunti s'han de presentar, dins el termini establert en la convocatòria.
Es podran presentar els documents en la forma establerta segons l'art. 16 de la Llei 39/2015 d'1 d'octubre del PACAP.
– De forma presencial mitjançant registre general electrònic de l'Oficina d'Atenció Ciutadana (OAC), al carrer de Ramon Llull, 6,CP 07860 Sant Francesc Xavier, Formentera, del Consell Insular de Formentera, i en els restants registres electrònics de qualsevol òrgan administratiu públic. Els documents presentats de manera presencial davant les Administracions Públiques seran digitalitzats d'acord amb l'art. 27 i demés normativa aplicable de la Llei 39/2015 d'1 d'octubre del PACAP.
– De forma telemàtica a través de l'Oficina Virtual d'Atenció Ciutadana (OVAC), a la qual es pot accedir des de la pàgina web del Consell Insular de Formentera.
10.2 A la sol·licitud, s'ha d'adjuntar la documentació següent:
10.2.1 Documentació general obligatòria:
a. DNI, NIE o targeta de residència del sol·licitant.
b. En cas de que l'alumne/a sigui menor, es necessari adjuntar DNI, NIE o targeta de residència de la persona que exercici la pàtria potestat o el/la tutor/a del menor que sol·licita l'ajut individual.
c. En el cas que en el DNI/NIE no figuri com a localitat el domicili del municipi de Formentera, certificat de convivència que acrediti el veïnatge administratiu de la persona sol·licitant i el nombre de persones.
d. En el cas que en el DNI/NIE no consti l'antiguitat de residència que ha de tenir un mínim d'un any, es justificarà mitjançant un certificat d'empadronament.
e. Model de sol·licitud, annex I.
f. Model de declaració responsable, annex II.
g. Model de convivència, annex III. Dades que corresponen a tots els membres que conviuen al mateix domicili familiar, i fent constar el nom i llinatges de cada un dels membres, l'edat i el número de DNI/NIE.
h. Model de sol·licitud de transferència bancària, annex IV
i. Model d'autorització d'obtenció de dades fiscals, annex V amb les dades pertinents de totes les j. persones que conviuen al mateix domicili i que hauran de tenir el seu domicili fiscal a Formentera. En aquest imprès s'indica la possibilitat de donar l'autorització al Consell Insular de Formentera per accedir a la informació fiscal; si aquesta no se li dona, s'haurà de presentar Certificat d'ingressos expedit per l'Agència Tributària, de totes les persones que conviuen al mateix domicili i que siguin majors de 16 anys a 31 de desembre de 2019. Respecte a la presentació d'aquest certificat d'ingressos, serà expedit per l'Agència Estatal de l'Administració Tributària validat: per banc, agencia tributaria, confirmació validada per Internet.
j. Model de declaració responsable relativa a haver percebut ingressos durant el 2020, annex VI, si el rendiment anual del 2019 estigués per damunt des llindars recollits a l'apartat 6.2.1, però durant el 2020 els seus ingressos estiguessin per davall, per determinar la renda dels membres computables s'ha de presentar una declaració responsable relativa a si han percebut ingressos durant aquell període i, si n'és el cas, la quantia d'aquests ingressos, juntament amb la documentació acreditativa corresponent (nòmines, certificats d'empresa, certificat d'haver cobrat prestació per atur o subsidi, documentació acreditativa d'estar afectat per un ERTO, etc.)
k. En el cas que un dels progenitors no convisqui al domicili familiar, sentència de divorci, acord de separació o en cas que no existeixin els esmentats documents declaració jurada del sol·licitant on s'indiqui si es rep algun tipus de pensió i per quin import.
l. Document de la matriculació formalitzada del curs 2019-2020 i/o 2020-2021
m. Factura i justificant de pagament de l'equip informàtic adquirit dintre del període comprès entre del dia 14/03/2020, la data de la declaració de l'Estat d'Alarma (d'acord amb el Reial Decret 463/2020, de 14 de març de 2020 BOE núm.67) fins la data de presentació de la sol·licitud objecte d'aquesta subvenció. La factura haurà d'estar a nom de l'estudiant, pare, mare o tutor legal. En cas que la factura no contingui la identificació del comprador, s'haurà d'adjuntar també el justificant de pagament de la factura on es pugui identificar el comprador.
10.2.2 Documentació Opcional a efectes de puntuació per circumstàncies familiars
En el cas d'al·legar alguna de les situacions familiars que s'especifiquen a l'apartat 7.2, s'ha de presentar la documentació següent o qualsevol altra que ho acrediti:
-Grau de discapacitat reconegut: Certificat emès per l'organisme competent en el qual figuri el grau de discapacitat.
-Família nombrosa: Carnet o llibre de família nombrosa
-Família monoparental: Llibre de família o Certificat emès per l'organisme competent que ho acrediti
-Situació de viduïtat: Document acreditatiu de viduïtat i/o de la pensió de viduïtat.
-Situació d'orfandat absoluta: Document acreditatiu d'orfandat absoluta i/o de la pensió d'orfandat en el cas que el sol·licitant sigui orfe.
-En cas de situació d'atur de llarga durada: Document acreditatiu oficial
11-NATURALESA DE L'AJUT. COMPATIBILITAT AMB ALTRES AJUTS
Les subvencions que es regeixen per aquestes bases són de caràcter voluntari i eventual i es poden anul·lar, revocar i reintegrar en tot moment per les causes previstes en la llei o en aquestes bases; no generen cap dret a l'obtenció d'altres subvencions en anys posteriors i no es poden al·legar com a precedent.
Aquests ajuts són compatibles amb altres ajudes, subvencions, ingressos o recursos per realitzar la mateixa activat que es puguin rebre d'altres administracions o entitats, sens perjudici de l'obligació dels beneficiaris de comunicar-ho de la forma establerta en aquestes bases, sempre que el seu còmput no superi l'import total de l'activitat subvencionada.
Aquests ajuts són compatibles amb les ajudes que es puguin rebre de la convocatòria d'Ajuts econòmiques per participar en el programa de reutilització de llibres de text i material didàctic i/o en el programa digitalització pel curs 2020/2021 del Consell Insular de Formentera, sens perjudici de l'obligació dels beneficiaris de comunicar-ho de la forma establerta en aquestes bases, sempre que el seu còmput no superi l'import total de l'activitat subvencionada.
12-RÈGIM JURÍDIC I JUSTIFICACIÓ
La concessió de la subvenció es durà a terme mitjançant el règim de concurrència competitiva.
Aquesta convocatòria es regeix per aquestes bases, pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, que aprova el text refós de la Llei de subvencions, per la Llei estatal 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, pel Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el reglament de la Llei 38/2003, la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic, i tota la normativa vigent que sigui d'aplicació.
En el marc d'allò que preveu l'article 39.7 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions, la justificació d'aquestes ajudes es produeix pel fet de reunir els requisits per ser-ne beneficiari.
13. INSTRUCCIÓ
L'òrgan instructor del procediment és l'àrea d'Educació del Consell Insular de Formentera, que ha de dur a terme les actuacions necessàries per a la determinació, el coneixement i la comprovació de les dades en virtut de les quals s'ha de dictar resolució, en el marc de l'article 16 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions.
Correspon a l'òrgan instructor:
a) Determinar les persones admeses a la convocatòria.
b) Resoldre els dubtes d'interpretació que puguin sorgir en relació amb les bases reguladores de la subvenció i la convocatòria.
c) Sol·licitar l'informe proposta de la Comissió Avaluadora.
d) Sol·licitar els informes que siguin necessaris per elaborar la proposta d'acord.
e) Requerir els documents complementaris que es considerin necessaris per tenir coneixement de les circumstàncies peculiars de cada cas, a l'efecte de garantir la inversió correcta dels recursos pressupostaris destinats a les ajudes.
Una vegada realitzats els actes d'instrucció que resultin escaients, per part de la Conselleria d'Educació i Cultura, com a àrea competent, amb fonament en l'informe proposta de la Comissió Avaluadora, es redactaran les corresponents propostes de concessió de les ajudes que s'elevaran a la Comissió de Govern, com a òrgan competent per a la concessió. A les propostes s'expressarà la identificació de les persones beneficiàries i la quantia, així com les sol·licituds excloses, amb indicació de la causa d'exclusió.
Les ajudes es faran públiques en el tauler d'anuncis d'aquesta corporació, i a la pàgina web del consell.
14. COMISSIÓ AVALUADORA. COMPOSICIÓ
La Comissió avaluadora és un òrgan col·legiat que s'encarregarà d'examinar les sol·licituds presentades i d'emetre l'informe que ha de servir de base per a la proposta de concessió d'ajuts que es realitzarà per part de la consellera de cultura a la Comissió de Govern, com a òrgan competent.
Estarà formada pels següents membres:
a) Presidència: Tècnic/a del Consell Insular de Formentera o funcionari/ària en qui delegui.
b) Secretaria: Lletrat/da del Consell Insular de Formentera.
c) Vocal: Un empleat públic del Consell Insular de Formentera
15. FUNCIONS DE LA COMISSIÓ AVALUADORA
La Comissió Avaluadora, tendrà, entre d'altres funcions, les següents:
a) Avaluar i qualificar les sol·licituds d'acord amb els criteris i els requisits establerts en aquesta convocatòria.
b) Formular informe proposta de concessió de les ajudes, degudament motivada, que ha de servir de base per elaborar l'acord.
16. RESOLUCIÓ I PUBLICITAT
Amb fonament en l'informe proposta de la Comissió Avaluadora, que ha de dur a terme les actuacions necessàries per a la determinació, el coneixement i la comprovació de les dades en virtut de les quals s'ha de dictar resolució, en el marc de l'article 16 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions, correspon a la Comissió de Govern del Consell Insular de Formentera, com a òrgan competent, l'acord de concessió i denegació de les ajudes, que expressarà la llista de persones beneficiàries proposades per a l'atorgament de subvenció i la seua quantia, així com de les sol·licituds excloses, amb indicació de la causa d'exclusió.
La resolució dels ajuts econòmics per a l'adquisició d'equips informàtics per a pal·liar els efectes negatius de la crisi sanitària i econòmica derivada de la covid-19 es farà pública en el tauler d'anuncis de la corporació, segons estableix la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i de conformitat amb l'art. 34.2.c del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions.
També es farà publicitat de la resolució de concessió dels ajuts econòmics per a l'adquisició d'equips informàtics per a pal·liar els efectes negatius de la crisi sanitària i econòmica derivada de la covid-19 a la pàgina web: www.consellinsulardeformentera.cat.
En tot cas, es respectarà la protecció de dades de la persona sol·licitant, mitjançant la Llei orgànica 3/2018, de 5 desembre, de protecció de dades de caràcter personal i de garantia dels drets digitals.
17. RECURSOS
L'acord de concessió de les ajudes exhaureix la via administrativa, i davant aquest es pot interposar, o bé, recurs potestatiu de reposició davant el mateix òrgan que l'ha dictada, és a dir, davant la Comissió de Govern del Consell Insular de Formentera, en el termini d'un mes des de la notificació, o bé, recurs contenciós administratiu davant dels jutjats contenciosos administratius de Palma (Mallorca), en el termini de dos mesos des de la notificació.
18. PAGAMENT
Les ajudes que atorgui el Consell Insular de Formentera es faran efectives mitjançant transferència bancària al compte indicat per l'adjudicat a l'annex IV.
19. VERIFICACIÓ I CONTROL
Les persones beneficiàries de les ajudes quedaran sotmeses al règim d'obligacions, intervencions i sancions que estableixen el Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions, la Llei estatal 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, el Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el reglament de la Llei 38/2003, i altra normativa que hi sigui d'aplicació.
Són obligacions, entre d'altres, de les persones beneficiàries:
a) Sotmetre's a les actuacions de comprovació de l'entitat que concedeix l'ajut i les de control financer.
b) Acreditar la realització de l'activitat al Consell Insular així com el compliment dels requisits i les condicions que determinin la concessió de l'ajuda.
Qualsevol alteració de les condicions tengudes en compte per concedir l'ajuda podrà donar lloc a la modificació de l'acord de la concessió.
L'incompliment d'aquestes obligacions per part de les persones beneficiàries, o l'alteració substancial de les condicions determinants de l'atorgament de l'ajuda o la concurrència de les causes de reintegrament previstes a l'article 11 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, i en l'article 37 de la Llei 38/2003, podrà donar lloc al reintegrament de la subvenció.
20. CAUSES DE REITEGRAMENT
Es revocarà l'ajuda i s'haurà de reintegrar totalment o parcialment l'import rebut per les persones beneficiàries i, si escau, l'interès de demora, en els casos següents:
a) L'incompliment de la finalitat per a la qual es concedeixi l'ajuda.
b) L'obtenció de l'ajuda sense que es compleixin les condicions requerides o quan s'alterin les condicions tengudes en compte per concedir-la, sempre que sigui per causes imputables a l'entitat beneficiària.
c) La negativa a sotmetre's a les actuacions de control previstes o l'obstrucció injustificada d'aquestes actuacions.
Per al reintegrament s'han d'aplicar els procediments previstos a aquest efecte en la legislació de finances, en els quals s'ha de garantir l'audiència a les entitats interessades. Les quantitats reintegrables tenen la consideració d'ingressos de dret públic i poden ser exigides per la via de constrenyiment.
L'incompliment de l'obligació de justificar la finalitat d'ajuda econòmica rebuda en la forma i els terminis establerts suposarà, a més del reintegrament esmentat, la impossibilitat de participar en pròximes convocatòries d'ajudes mentre no es faci la devolució de l'import reclamat.
21. Llei orgànica 3/2018, de 5 desembre, de protecció de dades de caràcter personal i de garantia dels drets digitals.
D'acord amb la Llei orgànica 3/2018, de 5 desembre, de protecció de dades de caràcter personal i de garantia dels drets digitals, es posa de manifest que la informació facilitada pels peticionaris d'aquestes beques serà tractada en un fitxer degudament protegit per a la gestió d'aquest programa. Les persones interessades podran sol·licitar a l'administració l'exercici dels seus drets d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició.
22. PUBLICACIÓ
Aquestes bases es publicaran al BOIB i entraran en vigor l'endemà de la seva publicació.”
La qual cosa es fa pública per a general coneixement.
Formentera, 19 de maig de 2021
La presidenta del Consell Insular de Formentera Alejandra Ferrer Kirschbaum