Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA D'EDUCACIÓ I FORMACIÓ PROFESSIONAL

Núm. 192747
Resolució del conseller d’Educació i Formació Professional de 17 de maig de 2021 per la qual s’autoritza l’obertura i el funcionament del centre docent estranger d’educació infantil i primària incomplet Escolasofia, perquè imparteixi ensenyaments del sistema educatiu americà per a alumnes estrangers i alumnes espanyols

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Fets

1. El 22 de juliol de 2019 (NRE L13E50193/2019), el senyor Bart Kramor Leopold, com a representant del centre docent estranger Escolasofia, del municipi de Palma, de titularitat de l'Associació per a la Pedagogia Waldorf-Steiner a Palma, “Espiga i Raïm”, va presentar una sol·licitud d'obertura i funcionament com a centre docent estranger del sistema educatiu dels Estats Units d'Amèrica i dels nivells educatius des d'infantil fins a batxillerat, en diverses fases.

En aquesta sol·licitud va presentar el projecte d'adequació del centre, el certificat de solidesa i seguretat estructural, l'informe de solidesa de l'edifici i l'escrit de la Middle States Association of Colleges and Schools (MSA) que informava que el centre complia amb tots els estàndards per poder impartir classes a alumnes d'educació infantil (de 2 a 6 anys) a 10è grau (de 15 a 16 anys) i determinava que la capacitat màxima de matricula era de 204 alumnes. Així i tot, especificava que la visita completa de l'equip de l'MSA i l'acreditació de la Comissió MSA estaven previstes per a l'any escolar 2020-2021.

2. El 20 de setembre de 2019, l'Institut Balear d'Infraestructures i Serveis Educatius i Culturals (IBISEC) va emetre un informe condicionat del projecte presentat, indicant que no s'havien aportat els requisits específics del sistema educatiu americà, per la qual cosa, tal com assenyala l' art. 6 del RD 806/1993, serien d'aplicació els requisits mínims establers per la legislació espanyola RD132/2010 de 12 de febrer. A més a més el centre estava ubicat en un edifici amb ús no exclusiu docent, que comptava amb zones destinades a ús sociocultural, aliens a l'activitat docent. També indicà que la documentació presentada no acreditava que les instal·lacions del centre complissin els requisits mínims establerts per la legislació espanyola.

3. El 2 d'octubre de 2019, des de la Secció d'Autoritzacions i Registre de Centres es va comunicar al centre l'informe de 20 de setembre i es va requerir la documentació que sol·licitava l'IBISEC.

4. El 4 de novembre de 2019 (NRE L13E68906/2019), el representant del centre va presentar nova documentació, en concret, l'annex al projecte d'adequació, el projecte d'ampliació i un nou escrit de l'MSA que determinava que la capacitat de matrícula del centre era de 199 alumnes i 12 professors.

5. El 6 de març de 2020, l'arquitecte d'infraestructures del Servei de Centres Educatius, va emetre un nou informe condicionat, indicant que serien d'aplicació els requisits per als centres espanyols, ja que els requisits de l'MSA no feien referència als espais necessaris per dur a terme l'activitat docent. També informà que les instal·lacions del centre seguien sense disposar dels espais mínims requerits.

6. L'11 de març de 2020, es va comunicar al centre el contingut de l'informe de 6 de març i es va sol·licitar que s'esmenessin les deficiències indicades.

7. El 15 de juny de 2020, el representant del centre va presentar nova documentació per esmenar les deficiències detectades i comunicà que havien ampliat el lloguer de les instal·lacions i podien utilitzar l'edifici complet. També explicà que presentaria la documentació per sol·licitar l'autorització del centre estranger en diferents fases, coincidint amb les diferents etapes educatives.

8. El 14 de setembre de 2020, el representant del centre va aportar la memòria de l'avantprojecte d'adequació de tot l'edifici. Així mateix, va demanar un canvi de la configuració sol·licitada, incloent-hi l'autorització dels ensenyaments de batxillerat, i sol·licitant l'autorització d'un informe previ per tal de poder iniciar el canvi d'ús a docent de la totalitat de l'edifici (en l'actualitat és del 45% de la capacitat) i poder iniciar la tramitació de la llicència d'activitats per iniciar les obres.

9. L'1 d'octubre de 2020, l'arquitecte d'infraestructures del Servei de Centres Educatius va emetre un informe favorable sobre una autorització prèvia d'obertura i funcionament com a centre docent estranger del centre Escolasofia, a efectes d'aconseguir les llicencies d'obres i activitats i la tramitació del canvi d'ús de la parcel·la.

10. El 22 d'octubre de 2020, la resolució del director general de Planificació, Ordenació i Centres aprovà el projecte d'obres del centre docent estranger Escolasofia, del municipi de Palma, de titularitat de l'Associació per a la Pedagogia Waldorf-Steiner a Palma, “Espiga i Raïm”. En aquesta resolució la titularitat del centre es va comprometre a comunicar la finalització de les obres de cada una de les fases de les quals tenia el projecte aprovat.

11. El 25 de gener de 2021, el senyor Bart Kramor Leopold, presentà el projecte bàsic i els plànols de la primera fase (o fase inicial)  com a centre incomplet d'educació infantil i primària amb 5 unitats.

12. En data 12 de març de 2021, l'arquitecte d'infraestructures del Servei de Centres Educatius va emetre un informe favorable dels plànols i de la visita realitzada al centre, indicant que en aquesta primera fase es disposen dels espais mínims requerits per la legislació espanyola.

13. En data 28 d'abril de 2021, la comissió de valoració de les Qualificacions del professorat dels centres docents estrangers,  revisades les titulacions presentades pel centre Escolasofia, informà favorablement dels professionals, per impartir ensenyaments d'educació  primària.

14. En data 14 de maig de 2021, la cap del Departament de Planificació i Centres va emetre un informe favorable sobre l'autorització de l'obertura i el funcionament del centre docent estranger d'educació infantil i primària incomplet Escolasofia, perquè imparteixi ensenyaments del sistema educatiu americà per a alumnes estrangers i alumnes espanyols.

Fonaments de dret

1. La Llei orgànica 8/1985, de 3 de juliol, reguladora del dret a l'educació (BOE núm. 159, de 4 de juliol, i suplement en català núm. 7, de 1985).

2. La Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'educació, modificada per la Llei orgànica 3/2020, de 29 de desembre (BOE núm. 340, de 30 de desembre).

3. La Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 44, de 3 d'abril).

4. El Reial decret 806/1993, de 28 de maig, sobre règim de centres docents estrangers a Espanya (BOE núm. 149, de 23 de juny), modificat pel Reial decret 131/2010, de 12 de febrer.

5. El Reial decret 332/1992, de 3 d'abril, sobre autoritzacions de centres docents privats, per impartir ensenyaments de règim general no universitaris (BOE núm. 86, de 9 d'abril), modificat pel Reial decret 131/2010, de 12 de febrer (BOE núm. 62, de 12 de març).

6. El Reial decret 132/2010, de 12 de febrer, pel qual s'estableixen els requisits mínims dels centres que imparteixen els ensenyaments de segon cicle de l'educació infantil, l'educació primària i l'educació secundària (BOE núm. 62, de 12 de març, i suplement en català de la mateixa data).

7. L'Estatut d'autonomia de les Illes Balears, reformat per la Llei orgànica 1/2007, de 28 de febrer (BOE núm. 52, de 16 de març, i suplement en català núm. 9, de 16 de març), el qual estableix, en l'article 36.2, que, en matèria d'ensenyament, correspon a la Comunitat Autònoma de les Illes Balears la competència de desenvolupament legislatiu i d'execució de l'ensenyament en tota la seva extensió, nivells i graus, modalitats i especialitats.

8. El Decret 11/2021, de 15 de febrer, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s'estableixen les competències i l'estructura orgànica bàsica de les conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 21, de 15 de febrer).

Per tot això, i d'acord amb la proposta formulada per la Direcció General de Planificació, Ordenació i Centres en data 14 de maig de 2021, dict la següent

Resolució

1. Autoritzar l'obertura i el funcionament del centre docent estranger d'educació infantil i primària incomplet Escolasofia, de titularitat de l'Associació per a la Pedagogia Waldorf - Steiner a Palma de Mallorca “Espiga i Raïm”,  perquè imparteixi ensenyaments del sistema educatiu americà per a alumnes estrangers i alumnes espanyols.

2. Autoritzar el centre docent estranger Escolasofia com a centre on es cursen estudis d'un sistema educatiu estranger i s'imparteixen els ensenyaments de llengua catalana i cultura de les Illes Balears i de llengua i cultura espanyoles.

3. Determinar que, com a conseqüència d'aquestes autoritzacions, el centre queda configurat de la manera següent:

Codi de centre: 07016189

Denominació genèrica: centre docent estranger

Denominació específica: Escolasofia

Titular: Associació per a la Pedagogia Waldorf - Steiner a Palma de Mallorca “Espiga i Raïm”

Domicili: C/ Gremi de Velluters, núm. 14

Localitat: Polígon Son Rossinyol

Municipi: Palma

CP: 07009

Ensenyaments autoritzats: 5 unitats ( 80 places escolars) repartides de la manera següent:

Educació infantil: 1 unitat i 14 places escolars (Nursery,Pre-Kindergarten i Kindergarten)

Educació primària: 4 unitats i 66 places escolars  (Grade 1– Grade 6)

4.  Fer avinent al centre esmentat que resta obligat a complir la legislació vigent i a sol·licitar la revisió oportuna de la seva configuració quan s'hagi de modificar qualsevol de les dades que figuren en aquesta Resolució.

5.  Publicar aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Interposició de recursos

Contra aquesta Resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant el conseller d'Educació i Formació Professional, Universitat i Recerca en el termini d'un mes comptador des de l'endemà del dia que es publiqui en el BOIB, d'acord amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l'article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

També s'hi pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà d'haver-se publicat en el BOIB, d'acord amb els articles 10 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

 

Palma, 17 de maig de 2021

El conseller d'Educació i Formació Professional Martí X. March Cerdà