Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

CONSELL INSULAR DE MENORCA

Núm. 190425
Acord del Consell Rector de l'Institut Menorquí d'Estudis de data 16 d'abril de 2021 relatiu a l'aprovació de les bases específiques d'una borsa extraordinària per a la substitució dels tècnics de l'Obsam de baixa per paternitat i maternitat (exp. I0054/2021/000002)

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

El Consell Rector de l'Institut Menorquí d'Estudis, en reunió de data 16 d'abril de 2021, adoptà, entre d'altres, l'acord següent:

Quart. Aprovació de les bases específiques d'una borsa extraordinària per a la substitució dels tècnics de l'Obsam de baixa per paternitat i maternitat (exp. I0054/2021/000002)

El Consell Rector, per unanimitat dels vuit membres que el componen, acorda:

Aprovar les bases i la convocatòria corresponent per a la selecció de personal funcionari interí i de personal laboral temporal per cobrir la plaça de tècnic/a superior de l'Obsam a l'Institut Menorquí d'Estudis, que es transcriuen a continuació.

BASES ESPECÍFIQUES DEL PROCEDIMENT DE SELECCIÓ DE PERSONAL FUNCIONARI INTERÍ I DE PERSONAL LABORAL TEMPORAL PER COBRIR LA PLAÇA DE TÈCNIC/A SUPERIOR DE l'OBSAM A L'INSTITUT MENORQUÍ D'ESTUDIS.

PRIMERA. OBJECTE I FUNCIONS

L'objecte d'aquestes bases és regular el procés selectiu per formar part de la borsa extraordinària de treball de tècnic/a superior de l'OBSAM, per a nomenaments de funcionaris interins, places enquadrades en el subgrup de classificació professional A1, escala d'administració especial, subescala tècnica, i per a contractacions laborals eventuals, equiparades al mateix grup, subgrup, escala i subescala de l'Institut Menorquí d'Estudis.

Aquest procés selectiu es regeix per les bases generals que han de regir el procediment de selecció del personal funcionari interí i del personal laboral temporal del Consell Insular de Menorca i els seus organismes dependents, així com pel document annex que conté el barem de mèrits, aprovats ambdós pel Ple del Consell Insular de Menorca en la sessió de caràcter ordinari de dia 17 de juliol de 2017 i publicats en el Butlletí Oficial de les Illes Balears núm. 99 de 12 d'agost de 2017. Les bases esmentades van ser modificades pel Ple del Consell Insular en la sessió de caràcter ordinari de dia 20 de novembre de 2017 i publicades en el Butlletí Oficial de les Illes Balears núm.146 de 30 de novembre de 2017.

Els llocs de treball als quals poden ser destinades les persones aspirants són tots els dels serveis de l'Institut Menorquí d'Estudis que es corresponguin amb les funcions pròpies del lloc de treball.

Les funcions són les establertes en la fitxa del lloc de feina de tècnic/a superior de l'OBSAM aprovada pel Ple del Consell Insular de Menorca de 21 de desembre de 2020 i publicada en el BOIB núm.10 del 23 de gener de 2021.

SEGONA. REQUISITS I CONDICIONS ESPECÍFIQUES

A més dels requisits i les condicions generals exposats en el punt sisè de les bases generals esmentades, els aspirants han de complir els requisits següents, establerts en el Catàleg de llocs de treball:

- Tècnic/a superior, els/les aspirants han d'estar en possessió d'una titulació de grau relacionades amb el medi ambient i/o altres disciplines cientificotècniques i/o socials

- Tenir el nivell C1 de coneixements de català o equivalents.

- Tenir el carnet de conduir B1.

TERCERA. PRESENTACIÓ DE SOL·LICITUDS I DOCUMENTACIÓ

3.1. Totes les sol·licituds s'han de presentar en el format oficial que l'Institut Menorquí d'Estudis posa a l'abast dels candidats.

3.2. El termini per fer la sol·licitud és de vint dies naturals comptadors a partir de l'endemà d'haver-se publicat la convocatòria en el BOIB. Si el darrer dia de presentació de sol·licituds cau en dissabte o festiu, es prorroga fins al dia hàbil següent.

3.3. Dades consignades en la sol·licitud

Per poder ser admesos a les proves selectives, les persones aspirants han de manifestar eb la sol·licitud que són certes les dades que hi indiquen i que compleixen totes les condicions establertes en les bases, sota la seva responsabilitat i amb independència de la posterior acreditació en finalitzar el procés selectiu. La manca de l'esmentada manifestació és causa d'exclusió de la persona aspirant.

Als efectes d'admissió de les persones aspirants, es tenen únicament en compte les dades que aquestes facin constar a la sol·licitud.

Les dades corresponents al domicili, el telèfon i l'adreça electrònica que figurin en la sol·licitud es consideren com les úniques vàlides a l'efecte de notificacions i és responsabilitat de les persones aspirants comunicar la modificació puntual d'aquestes dades a l'Institut Menorquí d'Estudis.

3.4. Formes de presentació de les sol·licituds

Les sol·licituds es poden presentar al registre d'entrada de l'IME, o bé mitjanant qualsevol de les altres formes previstes en l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Si la instància es presenta per correu, cal que sigui certificat, per la qual cosa s'ha de presentar a l'oficina de Correus en sobre obert. Tant si es presenta a les oficines de Correus com a qualsevol altre registre de l'Administració, cal enviar per correu electrònic, a l'adreça adm.ime@cime.es, la sol·licitud amb el segell de correus o el registre d'entrada d'una administració, per tal de poder-ne tenir constància dins el termini de presentació d'instàncies.

3.5. Documentació que s'ha de presentar

a) Acreditació de la nacionalitat: fotocòpia del DNI.

Si no té la nacionalitat espanyola, còpia del document oficial que n'acrediti la personalitat i que l'autoritzi a treballar.

b) Còpia del títol exigit per prendre part en la convocatòria, o còpia del resguard d'haver abonat els drets d'obtenció del títol. Si la titulació figura en una llengua diferent de la catalana o la castellana (llengües oficials de les Illes Balears), s'ha d'aportar el títol traduït a alguna d'aquestes dues llengües per un intèrpret jurat.

Els documents de les lletres a i b poden ser substituïts pel consentiment que sigui l'Administració qui faci les comprovacions. En l'imprès de sol·licitud figuren les caselles per manifestar-ho. Les persones que donin aquest consentiment no cal que presentin aquests dos documents abans esmentats, però sí la resta de documentació prevista en les lletres posteriors.

c) Còpia del document que acrediti que està en possessió del nivell exigit de coneixements de català.

d) Còpia dels documents justificatius dels mèrits. L'experiència laboral s'ha d'acreditar amb l'aportació de la vida laboral acompanyada dels contractes laborals, o bé dels certificats oficials d'empresa o de serveis prestats a l'Administració.

Opcionalment, la presentació d'aquests documents es pot diferir fins a la publicació de la llista de les persones que hagin superat les proves. A partir d'aquesta data es disposarà de 5 dies hàbils per presentar els mèrits.

e) El document d'autobarem de mèrits (segons el model que estableixi la convocatòria corresponent).

QUARTA. COMISSIÓ D'AVALUACIÓ

4.1. La comissió d'avaluació ha d'estar formada per un president i dos vocals, amb els seus respectius suplents, tots funcionaris de carrera, proposats pel Consell Científic i nomenats pel president.

El personal d'elecció o de designació política, els funcionaris interins i el personal eventual no poden formar part dels òrgans de selecció.

Tampoc no en poden formar part els representants dels empleats públics.

La comissió d'avaluació ha de nomenar d'entre els seus membres, que siguin funcionaris de carrera, la persona que ha de fer les funcions de secretari/ària.

4.2. En la composició de la comissió d'avaluació cal vetllar perquè es compleixi el principi d'especialitat, de manera que la meitat més un dels membres tenguin una titulació adequada als coneixements que s'exigeix a la convocatòria. També cal vetllar pel compliment dels principis d'imparcialitat i professionalitat, i tendir a la paritat entre dones i homes.

4.3. L'abstenció i recusació dels membres del tribunal s'ha d'ajustar al que preveuen els articles 23 i 24 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic.

CINQUENA. PROCÉS SELECTIU

El procés selectiu consistirà en la superació de proves teòriques o teoricopràctiques i en la valoració de mèrits.

5.1. Prova: Les proves consistiran en la comprovació dels coneixements i la capacitat analítica dels aspirants, amb la realització d'exercicis que demostrin la possessió d'habilitats i destreses relacionades amb el temari que consta en l'annex I d'aquestes bases i en el temps que determini el tribunal. Les proves poden ser tant de caràcter teòric com teoricopràctic. Aquestes proves es puntuaran de 0 a 100 punts i serà necessari obtenir un mínim de 50 punts per continuar el procés selectiu.

5.2. Valoració de mèrits: Es valoraran els mèrits adquirits, fins a la data de finalització de les sol·licituds de participació en el procés, dels aspirants que hagin superat la prova teòrica o teoricopràctica, d'acord amb els mèrits que hagin aportat, segons el barem que estableixen les bases generals. Aquest barem té una puntuació màxima de 100 punts, dels quals 10 punts corresponen a altres mèrits al·legats, prevists en la base sisena d'aquestes bases.

Les acreditacions referides als serveis prestats en el Consell Insular de Menorca i l'Institut Menorquí d'Estudis s'aportaran d'ofici a l'expedient, sempre que prèviament s'hagi demanat en la sol·licitud.

No es valoraran els mèrits de serveis prestats en llocs que hagin estat coberts mitjançant comissions de serveis o assignació temporal de tasques, posteriors al 16/06/2013, que no hagin estat coberts mitjançant procediment legalment establert.

Finalment els mèrits i la prova es ponderaran aplicant els percentatges següents: un 45 % per als mèrits i el 55 % restant per a la prova específica.

SISENA. ALTRES MÈRITS AL·LEGATS (màxim 10 punts)

En relació amb l'apartat quart de l'annex de les Bases generals, en el qual es deixa oberta la valoració d'altres mèrits al·legats fins a un màxim de 10 punts, es podrà valorar:

6.1. L'experiència professional com a autònom o professional liberal, amb un màxim de 5 punts, de la manera següent:

- L'experiència professional en l'exercici de funcions coincidents o anàlogues en contingut professional i nivell tècnic es podrà valorar amb 0,07 punts per mes treballat.

- L'experiència professional en l'exercici de funcions en una àrea de gestió de la mateixa especialitat es podrà valorar amb 0,03 punts per mes treballat.

La justificació de l'experiència laboral com a autònom o professional liberal s'ha d'acreditar mitjançant la presentació del model d'alta a l'IAE o a la Seguretat Social, en l'epígraf corresponent, una declaració responsable de la relació de les empreses en les quals s'hagin prestat serveis amb una breu descripció dels treballs realitzats i altres documents acreditatius (factures, imposts...).

6.2. Altres mèrits relacionats amb el lloc de feina a desenvolupar, amb un màxim de 5 punts:

- Publicacions:

Per cada llibre editat individualment com en col·laboració... 1 punt

Per cada article publicat en revistes científiques.... 0,25 punts

- Investigacions:

Per cada projecte de recerca executat individualment .... 1 punt

Per cada projecte de recerca executat en equip .... 0,50 punts

- Altres idiomes:

B2 .... 0,50 punts

C1.... 1 punt

C2.... 2 punts

- Altres

Titulació de submarinisme..... 0,5 punt

Titulació de maneig d'embarcació..... 0,5 punt

SETENA. RECURSOS

Contra la convocatòria i les bases es pot interposar recurs potestatiu de reposició davant el Consell Rector de l'IME en el termini d'un mes comptador a partir de l'endemà d'haver-se publicat, o impugnar directament davant l'ordre jurisdiccional contenciós administratiu.

Davant la desestimació expressa o presumpta del recurs de reposició, d'acord amb l'article 123 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i disposicions concordants, es pot interposar recurs contenciós administratiu, en el termini de dos mesos a partir del dia que es publiqui, davant la jurisdicció contenciosa administrativa.

 

ANEXO I

Temario general

1. Organización y funcionamiento del Consell Insular de Menorca y de sus organismos dependientes.

2. Organización y funcionamiento del Institut Menorquí d'Estudis.

3. Organización y contenidos del Observatorio Socioambiental de Menorca.

4. La Reserva de Biosfera de Menorca. Origen, concepción, evolución y plan de acción.

Temario específico técnico/a superior del OBSAM

1. Áreas protegidas de Menorca: reservas marinas, espacios naturales protegidos y espacios Red Natura 2000.

2. Organismos competentes y entidades vinculadas a la gestión del medio ambiente y gestión de las áreas protegidas de Menorca y las Islas Baleares.

3. Los seguimientos de biodiversidad de la OBSAM en medio terrestre.

4. Los seguimientos de biodiversidad de la OBSAM en medio marino.

5. Las cuentas del agua en Menorca y problemática de los recursos hídricos de Menorca.

6. Estrategia Menorca 2030. Hoja de ruta por descarbonizar el sistema energético.

7. Recogida selectiva, reciclaje y exportación de RSU de Menorca.

8. Recursos existentes y herramientas cartográficas.

9. Normativas de ordenación territorial y evaluación ambiental: objetivos y estructura.

10. El concepto de indicador. Diseño de un sistema de indicadores.

 

Maó, 13 de maig de 2021

El presidente del IME

Miquel Àngel Maria Ballester