Secció II. Autoritats i personal
Subsecció segona. Oposicions i concursos
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
CONSELLERIA D'EDUCACIÓ I FORMACIÓ PROFESSIONAL
Núm. 183602
Resolució de la directora general de Personal Docent de dia 14 de maig de 2021 per la qual es fa pública l’adjudicació definitiva de places als funcionaris docents del cos de mestres que participen en el concurs de trasllats d’àmbit estatal convocat per resolució de la directora general de Personal Docent de 19 d’octubre de 2020
Fets
1. En el BOIB núm. 186, de 29 d'octubre de 2020, es va publicar la Resolució de la directora general de Personal Docent de 19 d'octubre de 2020 per la qual es fa pública la convocatòria de concurs de trasllats d'àmbit estatal per als funcionaris dels cossos docents contemplats en la Llei orgànica d'educació, entre els quals s'inclou el cos de mestres.
2. En el BOIB núm. 8, de 19 de gener de 2021, es va publicar la Resolució del conseller d'Educació, Universitat i Recerca del Govern de les Illes Balears de 13 de gener de 2021 per la qual es publiquen les plantilles orgàniques i la relació de llocs de feina vacants del cos de mestres, modificada per resolució del conseller d'Educació Universitat i Recerca d'1 de febrer de 2021 (BOIB núm. 15, de 4 de febrer). Aquests llocs de feina vacants són els que, d'acord amb el que determina la base segona de la convocatòria, s'han ofert en el concurs de trasllats i en els processos previs convocats per la Resolució esmentada en el punt anterior.
3. Amb data 11 de març de 2021, es va publicar la Resolució de la directora general de Personal Docent d'11 de març de 2021 per la qual es fa pública l'adjudicació provisional de places als funcionaris docents del cos de mestres que participen en el concurs de trasllats d'àmbit estatal convocat per resolució de la directora general de Personal Docent de 19 d'octubre de 2020.
Fonaments de dret
1. La Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'educació (BOE núm. 106, de 4 de maig), modificada per la Llei orgànica 3/2020, de 29 de desembre, per la qual es modifica la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'educació (BOE núm. 340, de 30 de desembre), determina, en el punt 1 de la disposició addicional sisena, que és base del règim estatutari dels funcionaris públics docents la provisió de llocs de feina mitjançant concurs de trasllats d'àmbit estatal.
2. La Resolució de la directora general de Personal Docent de 19 d'octubre de 2020 per la qual es fa pública la convocatòria de concurs de trasllats d'àmbit estatal per als funcionaris dels cossos docents contemplats en la Llei orgànica d'educació (BOIB núm. 186, de 29 d'octubre), fa pública dita convocatòria.
3. El Decret 11/2021, de 15 de febrer, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s'estableixen les competències i l'estructura orgànica bàsica de les conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 21, de 15 de febrer), atribueix a la Direcció General de Personal Docent de la Conselleria d'Educació i Formació Professional, entre altres competències, l'ordenació i la gestió del personal docent.
4. La Resolució del conseller d'Educació i Formació Professional de 19 de març de 2021 de delegació de determinades competències en matèria de gestió del personal docent en la directora general de Personal Docent (BOIB núm. 41, de 25 de març), delega en la directora general de Personal Docent, entre altres competències administratives en matèria de gestió de personal docent, la facultat de convocar i resoldre els procediments ordinaris de provisió de llocs de feina, establir-ne les bases i nomenar els membres dels òrgans de valoració.
Per això, i en virtut de les competències que tenc atribuïdes, dict la següent
Resolució
1. Aprovar i fer pública, en l'annex 1 d'aquesta Resolució, l'adjudicació amb caràcter definitiu i ordenada alfabèticament, amb la puntuació total i per apartats, i amb indicació de la modalitat en què han participat, de la destinació que han obtingut els funcionaris docents abans esmentats que han participat en el concurs de trasllats convocat per la Resolució de 19 d'octubre de 2020 esmentada.
2. Declarar desestimades, si no figuren resoltes expressament en aquesta Resolució, les reclamacions presentades contra la Resolució de la directora general de Personal Docent d'11 de març de 2021 esmentada per la qual es va aprovar l'adjudicació provisional de destinacions.
3. Aprovar i fer pública, en l'annex 2 d'aquesta Resolució, la relació de participants que no han estat admesos en el concurs de trasllats perquè no compleixen els requisits específics o n'han estat exclosos per les causes que s'indiquen.
4. Aprovar i fer pública, en l'annex 3 d'aquesta Resolució, la relació de participants que han desistit de participar voluntàriament en el concurs de trasllats i que, com a conseqüència del desistiment, han estat donats de baixa de la participació en el concurs.
5. Aprovar i publicar, en l'annex 4 d'aquesta Resolució, la relació de persones que, havent participat en el concurs amb caràcter forçós, no han obtingut cap destinació i, en conseqüència, resten pendents que la Direcció General de Personal Docent els adjudiqui una destinació provisional per al curs 2021-2022. Aquestes persones han de participar en el procés d'adjudicació de destinacions provisionals per a aquest curs mitjançant la sol·licitud telemàtica que es publicarà en la pàgina web de la Direcció General de Personal Docent (http://dgpdocen.caib.es).
6. Assenyalar que, si en la resolució del procés s'ha adjudicat erròniament una destinació a un docent que no compleix els requisits exigits en la convocatòria o que no posseeix els mèrits suficients per obtenir el lloc assignat, l'administració anul·larà d'ofici la destinació obtinguda.
7. Disposar així mateix que, si hi ha vacants o resultes inexistents o errònies, la destinació a aquestes places quedarà anul·lada i els docents afectats tindran la mateixa consideració que els procedents d'un lloc de treball suprimit i els seran d'aplicació tots els preceptes del Reial decret 1364/2010, de 29 d'octubre, pel qual es regula el concurs de trasllats d'àmbit estatal entre personal funcionari dels cossos docents que preveu la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'educació, i altres procediments de provisió de places que ha de cobrir aquest personal.
8. Informar que, de conformitat amb el que disposen l'article 19 del Reial decret 1364/2010 i la base vint-i-dosena de la Resolució de 19 d'octubre de 2020 esmentada, les destinacions adjudicades mitjançant aquesta Resolució són irrenunciables. No obstat això, quan, d'acord amb el que estableix la base quinzena de la Resolució esmentada, es participi simultàniament per diferents cossos docents i s'obtingui destinació en més d'un, s'ha d'optar per un d'ells en el termini de deu dies naturals següents a la publicació d'aquesta Resolució, mitjançant escrit dirigit a l'Administració educativa a la qual pertany la plaça a la qual el concursant no es vol incorporar. Si no es fa aquesta opció, s'ha de prendre possessió en la plaça obtinguda corresponent al cos des del qual s'ha participat en situació de servei actiu.
El cessament dels participants en la destinació de procedència es produirà el 31 d'agost de 2021 i la presa de possessió en la nova destinació tindrà lloc l'1 de setembre de 2021.
9. Determinar que durant el mes d'octubre de 2021 les persones interessades que no hagin interposat cap recurs administratiu podran sol·licitar a la Direcció General de Personal Docent la devolució dels documents originals presentats com a justificació de mèrits. Si l'aspirant no els retira dins aquest termini, s'entendrà que renuncia a recuperar-los.
10. Publicar aquesta Resolució i els annexos 1, 2, 3 i 4 en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Interposició de recursos
Contra aquesta Resolució, que exhaureix la via administrativa, les persones interessades poden interposar un recurs potestatiu de reposició davant la directora general de Personal Docent en el termini d'un mes comptador des de l'endemà de la publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, d'acord amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i els articles 25.5 i 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
També hi poden interposar un recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà de la publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, d'acord amb els articles 10 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.
Palma, 14 de maig de 2021
La directora general de Personal Docent
Rafaela Sánchez Benítez
Per delegació del conseller d'Educació i Formació
Professional (BOIB núm. 41, de 25/03/2021)